vasso
Member
- Μηνύματα
- 136
- Likes
- 33
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Σκανδιναβία
Περιεχόμενα
¡ESPAÑA!
SORTIDA – IRRETERA – SAIDA – SALIDA
4 ΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ, 4 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΙΣΠΑΝΙΕΣ ;
Τρεις εβδομάδες αυγουστιάτικες διακοπές, τρεις και οι πιθανοί προορισμοί: Συρία – Ιορδανία – Λίβανος για 15 ημέρες και ελληνικό νησί την τρίτη εβδομάδα ή ο γύρος της Σκανδιναβίας για 21 ημέρες ή ισπανόφωνες χώρες, πάλι για τρεις εβδομάδες. Η Σκανδιναβία αποκλείστηκε σχεδόν αμέσως γιατί την περίοδο του προγραμματισμού έγινε η έκρηξη του ηφαιστείου στη Γροιλανδία. Σκεφτήκαμε ότι καλύτερα ήταν να το αναβάλουμε μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση και να φύγει η τέφρα που τότε έλεγαν ότι είχε καλύψει μεγάλες εκτάσεις και θα παρέμενε για αρκετό καιρό στο έδαφος.
Η Μέση Ανατολή και τα μπάνια ήταν επιλογή που σκεφτήκαμε αρκετά. Μια τα έξοδα που θα ήταν αρκετά, μια η αναστάτωση των μετακινήσεων (4 άτομα γάρ, με τις τρεις να είναι γυναίκες) για μπάνια και εξωτερικό και τέλος η ιστορία με την πολύνεκρη επέμβαση των ισραηλινών σε νηοπομπή που πήγαινε ανθρωπιστική βοήθεια στην Παλαιστίνη, μας έκαναν να μην διαλέξουμε αυτούς τους προορισμούς.
Η τρίτη επιλογή ήταν ισπανόφωνες χώρες. Ο Yorgos μας έκανε ενδιαφέρουσες προτάσεις για συνδυασμούς χωρών, αλλά μετά από σκέψη αποφασίσαμε να αφιερώσουμε και τις τρεις εβδομάδες μόνο σε μια χώρα. ΙΣΠΑΝΙΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ!!!
Ταξίδι στην Ισπανία, αλλά που; Ανοίγουμε χάρτη και διαπιστώνουμε (όχι ότι δεν το ξέραμε) ότι η χώρα είναι μεγάλη και ότι 21 ημέρες είναι λίγες. Ο νότος ζεστός, κατάλληλος για μπάνια και με Σεβίλλη, Κόρδοβα, Γιβραλτάρ (καλά ξέρω, αλλά στην Ιβηρική είναι και αυτό) και τον Γκουαλντακιβίρ του Λόρκα. Ο βοράς ανεξερεύνητος, με βάσκους, Ατλαντικό, βουνά και ποτάμια, με Γαλικία και με το SantiagodeCompostela των προσκυνητών. Ζέστη και μπάνια σε υπέροχες θάλασσες βρίσκουμε στην Ελλάδα. Άρα; ΒΟΡΕΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ!!!
Oγενικός προγραμματισμός ξεκίνησε και το πρόγραμμα για 21 ημέρες που βγήκε ήταν τελικά βατό παρά τα 4000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του αυτοκινήτου και τα πολλά χιλιόμετρα στα πόδια των pelegrinos της Β. Ισπανίας.
- ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
Για τις δυο μεγάλες πόλεις, Βαρκελώνη και Μαδρίτη δεν θα αναφερθούμε πολύ γιατί έχουν γραφτεί πολλά στο forum. Αυτά όμως που πρέπει να ειπωθούν επιπλέον είναι λίγα και σημαντικά. Το πρώτο από αυτά είναι ότι εάν μια μεγάλη ελληνική πόλη (ας πούμε η Αθήνα), ήταν ισπανική πόλη, οι τουρίστες θα πήγαιναν φυσικά στην Ακρόπολη και στους άλλους αρχαιολογικούς χώρους και μετά θα επισκέπτονταν τα Τουρκοβούνια στο κέντρο, το Ποικίλο Όρος στα δυτικά και τον Υμηττό στα ανατολικά. Αυτό γιατί κάτι θα είχαν φτιάξει ή αξιοποιήσει για να είναι όμορφο, επισκέψιμο, ένας πόλος έλξης τουριστών και κατοίκων.
Το δεύτερο είναι ότι η κρίση έχει επηρεάσει πολύ και την Ισπανία, με ανέργους πάνω από 3,5 εκατομμύρια (επίσημα στοιχεία, άρα πολύ περισσότερους στην πραγματικότητα) και αυτό το είδαμε περισσότερο στις μεγάλες πόλεις.
Στη Βαρκελώνη υπάρχει μεγάλη εγκληματικότητα στο κέντρο, με ελλιπή αστυνόμευση. Οι κλοπές πορτοφολιών σε πολυσύχναστους σταθμούς του μετρό πάνω στο συνωστισμό από οργανωμένες ομάδες πορτοφολάδων είναι πλέον μάστιγα, ενώ οι κλοπές αυτοκινήτων δεν πάνε πίσω. Λίγο έξω από το κέντρο όμως, εμείς μείναμε στην περιοχή Example, τα πράγματα είναι σαφώς πολύ καλύτερα. Κυκλοφορούσαμε άνετα όπως κυκλοφορούμε στη γειτονιά μας στην Πετρούπολη.
Στη Μαδρίτη αντίθετα, στο κέντρο υπάρχει υπερβολική αστυνόμευση, πολλοί λατινοαμερικάνοι και οι άστεγοι να ξαπλώνουν ακόμη και στην Gran Viaκαι στην Plaza Mayor χωρίς καμιά ενόχληση. Αν φύγεις δε λίγο μέσα στα στενά σε ορισμένα σημεία των πολυσύχναστων κεντρικών δρόμων που πήγαμε εμείς, μπορείς να δεις και να … μυρίσεις το άλλο πρόσωπο της πρωτεύουσας.
Στη Βαρκελώνη μείναμε στο ξενοδοχείο U 232( Booking.com: U232 Hotel, Barcelona, Spain - 336 Guest reviews. Book your hotel now! ),100 μέτρα από σταθμό του μετρό. Ξενοδοχείο πολύ καλό, καθαρό και με τα παιδιά της υποδοχής να μας λύνουν κάθε απορία ανά πάσα στιγμή. Το ξενοδοχείο όμως που μείναμε την ημέρα πριν την επιστροφή μας στην Αθήνα ήταν επιεικώς απαράδεκτο και θα το περιποιηθούμε δεόντως στο www.booking.com.
Toκαλύτερο φαγητό στη Βαρκελώνη ήταν στο MesonJesus, CiegosdelaBoqueria 4, telefono 3174698. Καλά φάγαμε επίσης στο Trobador, Calle Enric Granados, Example, σε έναν όμορφο πεζόδρομο κοντά στη Diagonal. Κλειστό ήταν λόγω αυγουστιάτικων διακοπών τo Can Culleretes. Σε όποιον αρέσουν οι κρέπες πολύ καλή πρόταση είναι Creps Barcelona, Via Laietana 45, telefono 933015401, κοντά στο Palau de la Musica.
Στη Μαδρίτη μείναμε στο ξενοδοχείο Vincci 276 που ήταν στη Gran Via. Εκεί αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το ένα δωμάτιο που μύριζε πολύ άσχημα και οι εξηγήσεις των αρμοδίων δεν μας έπεισαν για το αν η μυρωδιά τελικά ήταν ακίνδυνη ή όχι. Ευτυχώς την άλλη μέρα αλλάξαμε δωμάτιο. Ξενοδοχείο που δεν θα μείνουμε αν ξαναπάμε Μαδρίτη.
Από φαγητό στη Μαδρίτη δεν βρήκαμε κάτι καλό. Προτάσεις παιδιών από το forum όπως το La Latina ήταν κλειστά και έτσι φάγαμε όπου βρήκαμε (La Camarilla, ωραίο περιβάλλον, μικρές μερίδες και αρκετά ακριβό) την πρώτη βραδιά. Το δεύτερο βράδυ πήγαμε στο Tia Cebolla, μαγαζί με προσωπικό εξυπηρετικό και ένα σερβιτόρο όλα τα λεφτά, να μη θέλει να παραγγείλουμε άλλο λέγοντας “muchocomida”, την δε ομελέτα να τη λέει «τορτισσα» και να μην τον καταλαβαίνουμε. Καλή εναλλακτική είναι η ιταλικής κουζίνας πιτσαρία Pizza Marzano, GranVia 69, κοντά στην Plaza Espana. Όλα τα ζυμαρικά καλά, αλλά μην παραγγείλετε σαλάτες γιατί δεν αξίζουν και είναι ακριβές. Η ίδια πιτσαρία υπάρχει και στη Βαρκελώνη στην Rambla de Canaletas 140.
Συμπερασματικά, περάσαμε καλά στις δυο μεγάλες πόλεις αλλά μόλις πήραμε το αυτοκίνητο για να γυρίσουμε την ισπανική επαρχία γίναμε άλλοι άνθρωποι και αυτή η όμορφη αίσθηση μας ακολούθησε σε όλο το «εκτός των τειχών» ταξίδι.
- ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
Αφού ήρθε λοιπόν το πλήρωμα των ημερών (5 μέρες στη Βαρκελώνη), ταξί και με όλα μας τα υπάρχοντα και κατευθυνθήκαμε στο σταθμό των τρένων Sants Estacion της Βαρκελώνης. Ενοικίαση αυτοκινήτου από Europcar που κάνει πάλι την έκπληξη (μετά το 407 που μας έδωσαν πριν 2 χρόνια στη Γαλλία) και μας δίνει ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο (3000 χιλιόμετρα κοντέρ) που ήταν και TDI. Στριμώχνουμε όλες τις αποσκευές στο ευρύχωρο SW και ξεκινάμε για την εξερεύνηση της Βόρειας Ισπανίας. Πρώτος σταθμός η Navarra.
Ο δρόμος για την Παμπλόνα (Ιρούνια για τους Βάσκους) μακρύς, τα διόδια πολλά (περίπου 0,10 ευρώ ανά χιλιόμετρο) και το τοπίο σε μεγάλο μέρος της διαδρομής ερημικό.
Ερημιά, έδαφος άγονο, πινακίδες να προειδοποιούν για ισχυρούς ανέμους και ξαφνικά μπροστά στα μάτια μας ξεπροβάλλουν απέραντες «καλλιεργήσιμες» εκτάσεις. Χωράφια γεμάτα από την πιο αποδοτική για τα μέρη «καλλιέργεια». ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ!!! Σπαρμένες σε κάμπους, λόφους και βουνά, εκατοντάδες, χιλιάδες ανεμογεννήτριες παρατεταγμένες και στοιχισμένες σαν ρωμαϊκές λεγεώνες, έδιναν αέρινα το ρεύμα τους και με έκαναν να μελαγχολώ σκεφτόμενος τα μικρά βήματα που έχουν γίνει στην Ελλάδα. Για να πάμε μπροστά όμως χρειάζονται μεγάλες περπατησιές…
Πλησιάζοντας στην Παμπλόνα το τοπίο αλλάζει και εμφανίζεται αρκετό πράσινο, σημάδι ότι τα νερά εδώ είναι περισσότερα και ο καιρός διαφορετικός. Χωρίς GPS (το ένα το ξεχάσαμε στην Αθήνα και το εφεδρικό δεν είχε χάρτη της Ισπανίας), ψάχνουμε το ξενοδοχείο που είναι στο ιστορικό κέντρο. Επειδή ρωτώντας πας και στην Πόλη, μετά από κανα μισάωρο και με τη βοήθεια μιας γυναίκας αστυνομικού που μας άφησε να μπούμε σε πεζόδρομους φτάνουμε στο ξενοδοχείο Puerta del Camino( Hotel Puerta del Camino **** - Pamplona (Navarra) ). Το ξενοδοχείο είναι πολύ καλό, βρίσκεται μέσα στο ιστορικό κέντρο με μια ωραία πλατεία μπροστά του, πέτρινο, πλήρως ανακαινισμένο και πολύ καθαρό. Αφήνουμε τα πράγματα και ξεκινάμε την εξερεύνηση. Αν και ήταν καθημερινή, ο κόσμος πολύς. Νέοι και γέροι, οικογένειες με παιδιά έκαναν βόλτες, έτρωγαν, έπιναν μπύρες. Στέκια δίπλα στα τείχη με πολύ νεολαία στα οποία ετοιμάζονταν συγκροτηματάκια να παίξουν μουσική. Εκεί είδαμε και την αγαπημένη συνήθεια των νέων, που όπως μας είπε αργότερα η getxowomanείναι απαγορευμένη, να κάθονται κατάχαμα στις πλατείες, παρέες ολόκληρες να πίνουν μπύρες και να συζητάνε. Όμορφες εικόνες σε μια πολύ ωραία μεσαιωνική πόλη.
Για φαγητό το βράδυ πήγαμε στο Cocina Vasca, C./S. Nicolas 13. Φάγαμε αρκετά καλά, με πιάτα όπως πάπια με γλυκόξινη σάλτσα, λουκάνικο με αίμα!; (morchillo), ψαρονέφρι (solomillo) και μπύρα από το βαρέλι (canya). Για επιδόρπια (postre) είχε τοπικό γιαούρτι, κρέμα καταλάνα και brownies.
Την άλλη μέρα το πρωί ο άντρας της οικογένειας σηκώθηκε νωρίς για την αγαπημένη του συνήθεια: το τρέξιμο. Από βραδύς είχε μελετήσει τη διαδρομή και ήταν έτοιμος για πολλά χιλιόμετρα. Η διαδρομή ήταν πάνω στα τείχη. Τείχη ισχυρά, με διπλή οχύρωση και πύργους και καλοδιατηρημένα στο σημείο που θα έτρεχε και που ήταν κοντά στο ξενοδοχείο. Φεύγοντας από το δωμάτιο ξεχνάει τα γυαλιά ηλίου και αναλογιζόμενος τις συνθήκες που τρέχει στην Αθήνα τρελαίνεται. Θα στραβωθεί από τον ήλιο που θα τον έχει απέναντι στο μισό της διαδρομής σκέφτεται αλλά που τολμάει να γυρίσει στο δωμάτιο και να ξυπνήσει τους άλλους. Έτσι, αρχίζει την πρωινή γυμναστική πάνω στα τείχη. Οποία έκπληξη!!! Ο ήλιος απέναντί του, αλλά σε κανένα σημείο της διαδρομής δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα. Αιτία τα πανύψηλα δένδρα που δημιουργούν ωραίες συνθήκες για τρέξιμο και ο δρομέας αναλογίζεται ότι το μέρος αυτό είναι παράδεισος για περιπατητές και δρομείς. Που να ήξερε ότι αυτή ήταν η αρχή και ότι στο ταξίδι θα ανακάλυπτε έναν κόσμο που είναι πραγματικός παράδεισος για τους πεζούς, τους ποδηλάτες, τους δρομείς. Έναν κόσμο με οάσεις πρασίνου στις πόλεις, ακόμη και σε αυτές που ήταν καταμεσής “θεσσαλικών” καιρικών συνθηκών, έναν κόσμο που ήταν γεμάτος με σεβασμό στον πεζό, με εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και διαδρομών μέσα στο πράσινο, για περιπατητές και δρομείς.
Ο δρομέας επιστρέφει, η οικογένεια ξυπνάει και βουρ για πρωινό και περπάτημα στην πόλη. Σε όλα τα μέρη που γυρίσαμε είχαμε τη δυνατότητα για ένα γερό πρωινό που περιλάμβανε bocadillos (μποκαδιγιος) δηλαδή σάντουιτς με ότι ήθελες μέσα και ισπανική σοκολάτα ρόφημα. Με ένα παγωτό στο ενδιάμεσο μπορεί κάποιος να πεινάσει πάλι το βράδυ.
Βόλτα στα τείχη και στους δρόμους της παλιάς πόλης, στο δημαρχείο, στο Palacio del Govierno de Navarra (Plaza del Castillo) που είναι η έδρα της κυβέρνησης της Navarraκαι στον καθεδρικό ναό είναι αυτά που πρέπει να κάνετε και να δείτε στην Παμπλόνα (Ιρούνια).
Γεμάτοι όμορφες εικόνες αφήνουμε τη Navarra και ξεκινάμε για εξερεύνηση της Χώρας των Βάσκων. Με το χάρτη ανά χείρας και τη συμβουλή της Getxowoman να επισκεφτούμε βασκικά χωριά επιλέγουμε τον N121a δρόμο για Irun και τελικό προορισμό το Σαν Σεμπαστιάν. Με παρακάμψεις και στάσεις περπατάμε σε 2 χωριά (Elizondo και Etxalarή Echalar) που δεν ξέρουμε για να είμαστε ειλικρινείς αν είναι στη Navarra ή στη Χώρα των Βάσκων και πατάμε λίγο Γαλλία. Το τοπίο καταπράσινο, τα χωριά νοικοκυρεμένα και καθαρά, το ποτάμι να σχηματίζει μικρούς καταρράκτες και με τα μπαλκόνια να είναι γεμάτα λουλούδια. Μας θύμισαν τα χωριά στην κοιλάδα του Λίγηρα (Loir) με μόνη διαφορά ότι τα χωριά στην Ισπανία είναι γεμάτα ζωή ενώ στην Γαλλία ψάχναμε φως στα παράθυρα για να βεβαιωθούμε ότι τα χωριά κατοικούνται.
Κάποια στιγμή αρχίσαμε να βλέπουμε πολλά αυτοκίνητα με γαλλικές πινακίδες στο δρόμο που οδηγούσε στη Γαλλία. Φυσικό αυτό. Το περίεργο ήταν ότι ξαφνικά είδαμε μια πινακίδα στο αντίθετο ρεύμα που έδειχνε Ισπανία, αλλά προς τα… πίσω. Είχαμε περάσει Γαλλία χωρίς να το καταλάβουμε. Εκείνη τη στιγμή δεν δώσαμε και πολύ σημασία αλλά στη συνέχεια του ταξιδιού μας έκανε εντύπωση η πολύ καλή σήμανση όταν αλλάζαμε περιοχή (π.χ. από Αστούρια – Κανταβρία σε Γαλικία) σε αντίθεση με την απουσία σήμανσης όταν αλλάξαμε χώρα.
Μετά την περιπλάνηση στα χωριά καιρός για το φημισμένο Σαν Σεμπαστιάν ή Donostia για τους Βάσκους.
Ο καιρός καλός, ηλιοφάνεια και θερμοκρασία στους 26 με 27 πόλη, που βρέχεται από τον Βισκαϊκό Κόλπο, έχει ένα ποτάμι, τον Ουρουμέα, που τη διασχίζει για να εκβάλει στον Κόλπο, δυο μεγάλες παραλίες σε έναν όχι και πολύ ανοικτό κόλπο με ένα νησάκι στη μέση του και μια ενδιαφέρουσα παλιά πόλη (PorteVieja).
Μια μεγάλη βόλτα είναι επιβεβλημένη. Καθεδρικός ναός, κεντρική πλατεία και παραθαλάσσιος περίπατος από τα ανατολικά στα δυτικά είναι πράγματα που πρέπει οπωσδήποτε να κάνει κάποιος.
Η εντύπωση που μας έμεινε από την ολιγόωρη παραμονή μας εκεί δεν ήταν ούτε το κοσμοπολίτικο θέρετρο (έχουμε αρκετά στην Ελλάδα) ούτε ο πολύς κόσμος στην παραλία και στα πάρκα. Αυτό που μας έμεινε ήταν ότι, ενώ οι Ισπανοί γενικά σαν λαός προσέχουν την καθαριότητα, έκαναν μπάνιο όπου έβρισκαν αρκεί να υπήρχε νερό. Μερικά σημεία που κολυμπούσαν ή κάθονταν ήταν τόσο βρώμικα που πραγματικά απορούσαμε με τους ανθρώπους που βρίσκονταν εκεί και πραγματικά διασκέδαζαν.
Το Σαν Σεμπαστιάν είναι όμορφο και κοσμοπολίτικο αλλά βραδιάζει (τρόπος του λέγειν-μιας και ήταν 9 η ώρα και νιώθαμε ότι ήταν 7) και καιρός για την πρωτεύουσα των Βάσκων. Στο δρόμο συναντάμε μεγάλες κωμοπόλεις, κοντά σε βιομηχανικά συγκροτήματα με τις ίδιες άσχημες στο μάτι και στην ψυχή πολυκατοικίες. Κουρασμένοι αλλά με αποθέματα ενέργειας ακόμη, φτάνουμε στο Bilbao ή Bilbo για τους Βάσκους. Πρώτες εντυπώσεις ανάμεικτες. Η πρώτη εικόνα είναι οι πολλές και μεγάλες πολυκατοικίες σκούρου χρώματος που μοιάζουν με τις δικές μας εργατικές πολυκατοικίες αλλά στο πιο άσχημο. Η δεύτερη εικόνα είναι μιας περιποιημένης πόλης, καθαρής και με ένα ποτάμι να τη διασχίζει και να της δίνει άλλο χρώμα. Το ξενοδοχείο που μένουμε (Hesperia Bilbao- Hesperia Bilbao, Hotel in Bilbao - 30% off, Official Site ) είναι καλό αλλά η πείνα μας οδηγεί αμέσως σε ένα εστιατόριο που μας είχε συστήσει η Getxowoman, το El Globo. Χάρτη από το ξενοδοχείο και σε 15 λεπτά βρισκόμαστε απέξω. Οποία απογοήτευσις: Κλειστό λόγω διακοπών. Η ώρα 11 το βράδυ, η πείνα μεγάλη και καλύτερη επιλογή το πιο κοντινό εστιατόριο που απέχει μόλις 20 μέτρα. Το εστιατόριο είναι το Lasa και δεν είναι από αυτά που θα σας προτείναμε. Μέτριο και ακριβό. Τουλάχιστον η επιστροφή στο ξενοδοχείο με περπάτημα δίπλα και πάνω από το ποτάμι (μέσω γέφυρας του Καλατράβα!!!) μας αποζημίωσε. Αύριο θα ξημερώσει μια άλλη μέρα, από τις καλύτερες στην Ισπανία λόγω Getxowoman(κατά κόσμον Ευαγγελίας), Cesar και Getxo.
Attachments
-
73,9 KB Προβολές: 192