giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.497
- Likes
- 11.811
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
3η ημέρα - Σόφια (София)
Αφού πήραμε το πρωινό μας, αποχαιρετίσαμε τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου και πήγαμε προς την πιάτσα των ταξί που με 4,5 lev μας πήγε σε λίγα λεπτά στον κεντρικό σταθμό λεωφορείων Avtogara Yug. Τα εκδοτήρια για Σόφια δεν είναι μέσα στο κύριο εσωτερικό του κτιρίου αλλά έξω, σε ένα μικρό κολλητό γραφείο δίπλα από τους διαδρόμους αναχώρησης.
Δρομολόγια από/προς Σόφια: http://www.centralnaavtogara.bg/index.php
Το εισιτήριο για την Σόφια κοστίζει 14 lev η μονή διαδρομή. Υπήρξε μια αναμονή μιας και χάσαμε για λίγα λεπτά το προηγούμενο λεωφορείο και στην αίθουσα καθίσαμε για να περάσει η ώρα σχολιάζοντας διάφορες φιγούρες που βλέπαμε τριγύρω μας! Τα 50 λεπτά πέρασαν κι εμείς ανεβήκαμε στο διώροφο λεωφορείο που περίμενε στον διάδρομο και το οποίο σχεδόν γέμισε. Η διαδρομή δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο αρκετά αδιάφορη μπορώ να πω.
Πλησιάζοντας προς την Σόφια από τον αυτοκινητόδρομο Ε80 και μπαίνοντας στην boulevard "Tsarigradsko shose" πρόσεξα πως εδώ τα μπλοκ πολυκατοικιών είναι πολύ λιγότερα και αραιά και η περιοχή είναι γεμάτη με καινούρια σύγχρονα γυάλινα κτίρια και μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Μετά από 2,5 ώρες περίπου το λεωφορείο πέρασε από το κέντρο της πρωτεύουσας και έκανε τέρμα στον σταθμό λεωφορείων Centralna Avtogara. Οι σημειώσεις μου έλεγαν ότι τα τραμ 1 και 7, συνδέουν τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό με την bul .Vitosha στο κέντρο ενώ τα λεωφορεία 213, 214, 305, 313 ή 404 με την Orlov Most. Όλα αυτά όμως δεν επιβεβαιώθηκαν αφού ούτε τραμ είδαμε ούτε λεωφορεία. Βέβαια κοντά στον σταθμό λεωφορείων είναι και ο σιδηροδρομικός σταθμός οπότε πιθανό αυτές οι γραμμές να ξεκινούσαν από εκεί. Μας προσέγγισαν και κάποιοι ταξιτζήδες λέγοντας μας πως με 10 lev θα μας πάνε στο κέντρο αλλά μου φάνηκαν πολλά (και πράγματι την τελευταία μέρα που καλέσαμε το ταξί από το ξενοδοχείο κάναμε την διαδρομή μέχρι τον σταθμό με κόστος 4 lev).
Τελικά επιλέξαμε τον σταθμό μετρό Централна ЖП гара Μ2 που βρίσκεται μπροστά από τον σταθμό λεωφορείων. Η κοπέλα εξυπηρετική στο μετρό που μας εξήγησε και τον τρόπο χρήσης. Το μετρό της Σόφιας είναι καινούριο και οι σταθμοί μοντέρνοι και σύγχρονοι. Ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 28 Ιανουαρίου 1998 και από το 2012 αποτελείται από δύο αλληλοσυνδεόμενες γραμμές, την κόκκινη γραμμή Μ1 και την Μπλε γραμμή Μ2, που εξυπηρετούν 27 σταθμούς, με συνολικό μήκος 31 χιλιόμετρα. Ενώ ήδη έχει προγραμματιστεί επέκταση για την κατασκευή της Πράσινης γραμμής Μ3 με 16 χλμ και 17 νέους σταθμούς για το 2018.
Λίγα λόγια για τις συγκοινωνίες στην Σόφια :
Μετρό Σόφιας
http://www.metropolitan.bg/en/map/
Δίκτυο δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Σόφια
Δίκτυο δρομολογίων των γραμμών του τραμ της Σόφιας
Το επίσημο site των ΜΜΜ της Σοφιας
https://www.sofiatraffic.bg/en/transport/transportni-operatori/p/1
Δρομολόγια και στάσεις στις γραμμές τραμ και λεωφορείων στη Σόφια
https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules
Τιμές εισιτηρίων και πληροφορίες για τις συγκοινωνίες γενικά
https://www.sofiatraffic.bg/en/transport/tarifa-i-prevozni-dokumenti/46/tariff
Εισιτήρια
1. Ατομικό εισιτήριο (За еднократно пътуване). Τα εισιτήρια για τραμ, μετρό, τρόλεϊ και λεωφορεία κοστίζουν 1 λέβα για μια διαδρομή.
2. Συνδυασμό εισιτηρίου με ένα τραμ ή λεωφορείο ή τρόλεϊ + ένα μετρό 1,60 λέβα εντός 60 λεπτών.
3. Ημερήσια κάρτα (Еднодневна - за всички линии) για όλες τις γραμμές για απεριόριστες διαδρομές κοστίζει 4 λέβα.
4. 5ήμερη κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα 15 λέβα.
4.Μια παρτίδα των 10 εισιτηρίων (Talon) 8 λέβα.
Μετά από δύο στάσεις κατεβήκαμε στον σταθμό Сердика (Serdika). Στο συγκεκριμένο μέρος κατά την κατασκευή του μετρό ανακαλύφθηκαν ερείπια από ένα αρχαίο αμφιθέατρο του 3ου αιώνα μ.Χ της τότε Ρωμαϊκής πόλης Ulpia Serdica, που επιβεβαιώνουν ότι η Σόφια είναι μία από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης. Ένα κομμάτι από το αμφιθέατρο είναι μέσα στο Serdica hotel που βρίσκεται σε γειτονική περιοχή.
Ο σταθμός Сердика / Serdika
Το ξενοδοχείο μας σίγουρα δεν ήταν κοντά όμως με τα πόδια μας δόθηκε η δυνατότητα για μια πρώτη καλή γνωριμία με το κέντρο της Σόφιας. Περάσαμε την πλατεία Nezavisimost, την πλατεία Battenberg στην Knyaz Aleksandar I την κεντρική bulevard Tsar Osvoboditel ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στα κύρια αξιοθέατα που θα τα βλέπαμε με την άνεσή μας λίγες ώρες αργότερα.
Το πρώτο που αντικρίσαμε ήταν το 8 μέτρων άγαλμα της Αγίας Σοφίας (Статуя на Света София) τοποθετημένο πάνω σε μια στήλη 22 μέτρων. Βρίσκεται εκεί από το 2000 στο σημείο που κάποτε υπήρχε ένα άγαλμα του Λένιν.
Η περιοχή Largo στο κέντρο της Σόφιας είναι ουσιαστικά ένα αρχιτεκτονικό σύνολο τριών Σοσιαλιστικών κτισμάτων που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν στη δεκαετία του 1950 με την πρόθεση να γίνει το νέο αντιπροσωπευτικό κέντρο της πόλης. Σήμερα θεωρείται ως ένα από τα κύρια παραδείγματα της Σοσιαλιστικής αρχιτεκτονικής στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και ένα από τα κύρια αξιοθέατα της Σόφιας. Το σύνολο των κτιρίων αποτελείται από το κεντρικό κτίριο που ήταν το πρώην αρχηγείο του Βουλγαρικού Κομμουνιστικού Κόμματος , και τώρα χρησιμοποιείται από την Εθνοσυνέλευση της Βουλγαρίας , και δύο πλευρικά οικοδομήματα όπου στο ένα φιλοξενείται το πολυκατάστημα TZUM και το Συμβούλιο των Υπουργών της Βουλγαρίας και στην άλλη πλευρά το κτίριο που μοιράζονται το Προεδρικό Μέγαρο, το Υπουργείο Παιδείας και το Sofia Hotel Balkan. Μετά τις δημοκρατικές αλλαγές του 1989, τα σύμβολα του κομμουνισμού στη διακόσμηση των κτιρίων του Largo απομακρύνθηκαν, με πιο συμβολική πράξη την αφαίρεση του κόκκινου αστεριού στην κορυφή του αρχηγείο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη θέση του οποίου τοποθετήθηκε η σημαία της Βουλγαρίας.
Η πλατεία που σχηματίζεται ανάμεσα στα πρώην κομμουνιστικά κτίρια ονομάζεται Nezavisimost δηλαδή Ανεξαρτησίας.
Από δω αρχίζει η λεωφόρος Tsar Osvoboditel Boulevard η οποία στο μεγαλύτερο μέρος της είναι φτιαγμένη από κίτρινα λιθόστρωτα πλακίδια και περιλαμβάνει τα περισσότερα από τα ιστορικά μεγαλοπρεπή κτίρια και τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης. Προς το παρόν γρήγορη ματιά και αναζήτηση του ξενοδοχείου.
Προεδρικό Μέγαρο
Η Ρωσική Εκκλησία - Εκκλησία του Αγίου Νικολάου
Λεωφόρος Tsar Osvoboditel -Αριστερά η Στρατιωτική Λέσχη
Κοινοβούλιο Βουλγαρίας
Φτάνοντας στο Κοινοβούλιο ξεπροβάλει πίσω του το κυριότερο αξιοθέατο της Σόφιας. Ο καθεδρικός ναός Alexander Nevsky. Το σημείο στο κοινοβούλιο και γύρω από τον ναό ήταν περιφραγμένο με Αστυνομική φρουρά και δεν μπορούσαμε να περάσουμε. Τον λόγο δεν τον γνωρίζω αλλά υπήρχε μια κινητικότητα. Γι’ αυτό αναγκαστήκαμε να κάνουμε έναν μεγάλο κύκλο και να βρεθούμε στο πίσω μέρος του Καθεδρικού από την οδό 19-ti fevruari.
Πλέον ήμασταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας. Από την πλατεία του Καθεδρικού ναού και αφού περάσαμε την εκκλησία της Αγίας Σοφίας μπήκαμε στην ul. Paris (улица Париж) και στο νούμερο 8 φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας το L'Opera Guest House.
http://www.booking.com/hotel/bg/opera-guest-house.el.html?sid=87ad3535f90f27e131bb6d5b310c512b;dcid=1;dist=0;type=total
Στην ρεσεψιόν μας περίμενε μια υπέροχη και γλυκύτατη κοπέλα που δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομά της. Άριστη εξυπηρέτηση και εξαιρετική επικοινωνία στα Αγγλικά και στα Ελληνικά αφού η κοπέλα έχει γιαγιά Ελληνίδα. Το κόστος για δύο βράδια 68 ευρώ συνολικά. Δεν ξέραμε βέβαια τι δωμάτιο θα αντικρύσουμε. Τελικά το δωμάτιο ήταν διαμέρισμα δύο δωματίων και μάλιστα πολύ καλό. Και με σταθερό υπολογιστή με απεριόριστο ίντερνετ.
Μας ενημέρωσε πως προσωπικό υπάρχει μέχρι τις 6 το απόγευμα και πως μπορούσαμε να φέρουμε άτομο στο δωμάτιο αλλά στην περίπτωση που κοιμόταν θα έπρεπε να πληρώσει. Άλλωστε υπάρχουν κάμερες ασφαλείας στην είσοδο. Συζητήσαμε λιγάκι μαζί της και για μια ερώτηση μας για μια διαδρομή που θέλαμε να κάνουμε έψαξε αρκετή ώρα το site των συγκοινωνιών για να μας βοηθήσει. Νόμιζα πως την ήξερα χρόνια. Πόσο οικείο το πρόσωπό της και πόσο υπέροχο το χαμόγελό της!
Αφού τακτοποιηθήκαμε στο όμορφο διαμέρισμά μας ξεκινήσαμε για την πρώτη καλή γνωριμία μας με την Βουλγάρικη Πρωτεύουσα. Ένα βήμα από το ξενοδοχείο μας είναι η λεωφόρος Kniaz Aleksandar Dondukov.
Η πίσω πλευρά της όπερας από την λεωφόρο Kniaz Al. Dondukov
Από τον κάθετο δρόμο βρεθήκαμε στην πλατεία Aleksandar Nevski. Τα κλικ πήραν φωτιά κι αυτό γιατί στο κέντρο της πλατείας είναι ο μεγαλοπρεπής Καθεδρικός ναός Aleksandar Nevski.
Η πλευρική πρόσοψη
Ο Καθεδρικός ναός (Hram-Pametnik "Sveti Aleksandar Nevski"), σύμβολο της Σόφιας είναι μία από τις μεγαλύτερες Ανατολικές ορθόδοξες εκκλησίες στον κόσμο με χωρητικότητα στο εσωτερικό της έως 10.000 κόσμο και η δεύτερη μεγαλύτερη στην Βαλκανική Χερσόνησο , μετά το ναό του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι. Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο στον ναό πέρα από το μέγεθός του είναι οι επιχρυσωμένοι τρούλοι του. Η κατασκευή του καθεδρικό ναύ Alexander Nevsky ξεκίνησε το 1882 και το μεγαλύτερο μέρος του χτίστηκε μεταξύ 1904 και 1912. Πήρε το όνομα του από τον Ρώσο πρίγκιπα Alexander Nevsky και ιδρύθηκε προς τιμήν των ρωσικών στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Ρωσο-Τουρκικού πολέμου του 1877-1878 , ως αποτέλεσμα του οποίου η Βουλγαρία απελευθερώθηκε από την οθωμανική κυριαρχία. Όπως διαβάσαμε τα μαρμάρινα τμήματα και τα φωτιστικά δημιουργήθηκαν στο Μόναχο , τα μεταλλικά στοιχεία για τις πύλες στο Βερολίνο , ενώ οι ίδιες οι πύλες κατασκευάστηκαν σε εργοστάσιο στη Βιέννη , και τα ψηφιδωτά από τη Βενετία!
Η κύρια πρόσοψη
Μπήκαμε στο εσωτερικό το οποίο είναι διακοσμημένο με ιταλικό μάρμαρο σε διάφορα χρώματα, και άλλα πολυτελή υλικά. Ο κεντρικός τρούλος έχει το Πάτερ ημών χαραγμένο γύρω του με λεπτά χρυσά γράμματα. Στα αριστερά του βωμού κατά πάσα πιθανότητα βρίσκονται τα λείψανα του Alexander Nevsky! Η είσοδος στον ναό είναι δωρεάν όχι όμως και η είσοδος για την κρύπτη. Βρίσκεται έξω από την κύρια είσοδο κατεβαίνοντας κάποια σκαλιά. Τιμή 6 lev. Στην κρύπτη κάτω από τον καθεδρικό ναό υπάρχει ένα Μουσείο με μια μεγάλη Βουλγαρική συλλογή με 300 μόνιμα εκθέματα έργων τέχνης από αγιογραφίες που απεικονίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησιαστική τέχνη από τις ρίζες της στον 4ο αιώνα μέχρι τον 19ο αιώνα. Η εκκλησία υποστηρίζει ότι το μουσείο διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή ορθόδοξων αγιογραφιών στην Ευρώπη .
Μπροστά στον ναό στην μία άκρη της πλατείας βρίσκεται μια ακόμα σημαντική εκκλησία. Η δεύτερη αρχαιότερη εκκλησία στην Σόφια η Αγία Σοφία (tsarkva "Sveta Sofia"). Χρονολογείται από τον 6ο αιώνα και στέκεται στη μέση ενός αρχαίου νεκροταφείου και πολλοί τάφοι έχουν βρεθεί στο συγκεκριμένο σημείο και κοντά στην εκκλησία. Τον 14ο αιώνα, η εκκλησία έδωσε το όνομά της στην πόλη, που μετονομάστηκε από Serdica σε Σόφια. Θεωρείται ένα από τα πιο πολύτιμα κομμάτια της παλαιοχριστιανικής αρχιτεκτονικής στην Νοτιοανατολική Ευρώπη .
Το πάρκο μπροστά από την Αγία Σοφία
Στη νότια πλευρά της εκκλησίας το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη που τιμά τη μνήμη των εκατοντάδων χιλιάδων Βούλγαρων στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους σε πολέμους υπερασπίζοντας την πατρίδα τους. Το μνημείο άνοιξε στις 22 Σεπτεμβρίου 1981,στην 1300η επέτειο από την ίδρυση του βουλγαρικού κράτους . Διαθέτει μια αιώνια φλόγα καθώς και μια επιγραφή σε λίθο μιας στροφή ενός ποιήματος του εθνικού συγγραφέα Ivan Vazov.
Πιο μπροστά από το μνημείο, το γλυπτό ενός λιονταριού που είναι το εθνικό σύμβολο της Βουλγαρίας
Πίσω από την εκκλησία ο τάφος του Ivan Vazov, ο μεγάλος Βούλγαρος ποιητής, μυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, που συχνά αναφέρεται ως «Πατριάρχης της βουλγαρικής λογοτεχνίας".
Πλατεία Alexander Nevsky
Η Αγία Σοφία
Το κτίριο της Ιεράς Συνόδου της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας
Στην πλατεία Alexander Nevsky βρίσκεται και η υπαίθρια αγορά. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρων μέρος με μεγάλη ποικιλία σε εξαιρετικές εικόνες , αγιογραφίες και πίνακες από ντόπιους καλλιτέχνες. Η αγορά επίσης φημίζεται για τα αντικείμενα αντίκες από την κομμουνιστική εποχή, όπως παλιά όπλα, κοσμήματα, μουσικά όργανα, μετάλλια, νομίσματα, χειροποίητα παιχνίδια, και κάθε λογής παλιά αντικείμενα της Σοβιετικής περιόδου. Υπάρχει επίσης ένα ξεχωριστό σημείο όπου μεγάλες κυρίες πωλούν δαντέλες και πλεκτές κάλτσες που μάλιστα πλέκουν οι ίδιες και εκείνη την ώρα που κάθονται στον πάγκο τους. Οι πωλητές περίεργες φιγούρες αλλά καθόλου ενοχλητικοί. Διακριτικοί και εξυπηρετικοί.
Ο ναός από μια άλλη οπτική
Λίγο πίσω από τον Καθεδρικό ναό είναι η Εθνική Πινακοθήκη Ξένης Τέχνης
Η ul. 19-ti fevruari μας έβγαλε στην ul. Moskovska και στην κυκλική πλατεία που την διασχίζει η μεγάλη λεωφόρος Vasil Levski. Στο κέντρο βρίσκεται το Μνημείο του Vasil Levski
Εγκαινιάστηκε στις 22 Οκτωβρίου 1895 και τιμά τον απαγχονισμό του Βούλγαρου εθνικού ήρωα και επαναστάτη Vasil Levski στο ίδιο σημείο στις 18 Φεβρουαρίου του 1873.
Προχωρήσαμε ευθεία επί της bulevard Vasil Levski και περάσαμε την Εθνική Βιβλιοθήκη Κύριλλος και Μεθόδιος
Η λεωφόρος Vasil Levski διασταυρώνεται με την λεωφόρο Tsar Osvoboditel . Στη γωνία βρίσκεται το Πανεπιστήμιο της Σόφιας (Sofiyski universitet ''Sv. Kliment Ohridsk'' . Το πανεπιστήμιο ιδρύθηκε 1 Οκτωβρίου 1888, 10 χρόνια μετά την απελευθέρωση της Βουλγαρίας αλλά το οικοδόμημα του πανεπιστημίου κατασκευάστηκε μεταξύ 1924 και 1934.
Το κεντρικό κτίριο του πανεπιστημίου (Πρυτανεία)
Απέναντι οι κήποι του Sv. Kl. Ohridski
Περπατήσαμε κατά μήκος της λεωφόρου Tsar Osvoboditel η οποία είχε αρκετή κίνηση. Ο δρόμος παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς περιλαμβάνει κάποια όμορφα ιστορικά κτίρια κάποια από τα οποία είναι Πρεσβείες. Η πεζοδρόμηση είναι προσεγμένη και όλο αυτό το κομμάτι αρκετά περιποιημένο.
Η Πρεσβεία της Τουρκίας
Λίγο πριν την γέφυρα Orlov στρίψαμε αριστερά στο στενό της ul. San Stefano. Ο δρόμος έχει κάποια μικρά καφέ και μαγαζάκια για φαγητό και κάναμε μια στάση σε ένα συμπαθητικό μαγαζί για σνακ στον μικρό εξωτερικό χώρο. Δεν είχαμε φάει τίποτα όλη την μέρα και είχαμε ακόμα να δούμε πολλά. Οπότε μια μικρή στάση επιβάλλεται. Το χαμογελαστό παιδί μας εξυπηρέτησε με λίγη δυσκολία αφού δεν ήξερε Αγγλικά, τον βοήθησε όμως όπως κι εμάς ένας άλλος πελάτης.
Ακριβώς απέναντι βρίσκεται η Πρεσβεία της Ελλάδας σε ένα ακόμα όμορφο νεοκλασικό κτίριο
Αφού ξαποστάσαμε και ικανοποιήσαμε την πείνα μας συνεχίσαμε και λίγα μέτρα μετά ήμασταν στην Orlov most δηλαδή την γέφυρα των πουλιών που αποτελείται από τέσσερα αγάλματα αετών κατασκευασμένη το 1891 και είναι ένα από τα κύρια αξιοθέατα του κέντρου της Σόφιας.
Ο ποταμός (τρόπος του λέγειν, ένα ρέμα είναι!) Perlovska που πηγάζει από τους πρόποδες του όρους Βίτοσα και περνάει από πάνω του η γέφυρα Orlov
Η διασταύρωση γειτνιάζει με το Εθνικό Στάδιο Vasil Levski , τη λίμνη Ariana και το πάρκο Borisova gradina επειδή όμως το πάρκο είναι τεράστιο θα χάναμε χρόνο και δεν πήγαμε προς τα κει. Συνεχίσαμε στο πάρκο "Knyazheska" Gradina που είναι δίπλα στην Orlov most.
Το πάρκο είναι γνωστό για το Μνημείο του Σοβιετικού Στρατού (Pametnik na Savetskata armia). Το μνημείο κτίστηκε το 1954 και αντιπροσωπεύει έναν στρατιώτη από τον σοβιετικό στρατό , που περιβάλλεται από μια γυναίκα και έναν άνδρα από τη Βουλγαρία ενώ γύρω από το κύριο μνημείο υπάρχουν και άλλες, δευτερεύουσες γλυπτικές συνθέσεις. Το δεξιό κίνημα στην Βουλγαρία έχει ζητήσει ισχυρά την αφαίρεση ή κατεδάφιση του μνημείου ενώ στην απέναντι πλευρά οι Ρωσόφιλοι επιμένουν στη διατήρηση του. Κι αυτό γιατί έχει μια ιδιαίτερη θέση στην Πρωτεύουσα ως τόπος συγκέντρωσης την νύχτα των skaters, ravers, και διάφορων εναλλακτικών ανθρώπων της υποκουλτούρας που δημιουργούν μια ατμόσφαιρα κάπως σουρεαλιστική ή και εξωπραγματική!
Ο ήλιος έδυε σιγά σιγά και το μνημείο σιωπηρά βυθιζόταν στο σκοτάδι!
Διαβάζοντας για την ιστορία του μνημείου μας προκάλεσε το ενδιαφέρον ότι το μνημείο πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε ως έδαφος καλλιτεχνικής έκφρασης και κοινωνικής στάσης σε διάφορες περιστάσεις και γεγονότα μέσω της δημιουργίας της pop-art Βουλγαρικής αστικής τέχνης όπως τον Ιούνιο του 2011 που άγνωστοι καλλιτέχνες ζωγράφισαν τους στρατιώτες του μνημείο σε ήρωες από Αμερικάνικα κόμικς γεγονός που καλύφθηκε διεθνώς, και συζητήθηκε έντονα στην Βουλγαρική κοινωνία το αντι-Ρωσικό ζήτημα. Τον Φεβρουάριο του 2012 οι στρατιώτες του μνημείου ντύθηκαν με τις μάσκες των Anonymous ενόψει των διαδηλώσεων ενάντια στην ACTA. Επίσης χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την διαμαρτυρία για την σύλληψη των Pussy Riot. 1 Φεβρουαρίου 2013 στην εθνική ημέρα για τον εορτασμό της μνήμης των θυμάτων του κομμουνισμού τρία από τα στοιχεία του μνημείου ήταν βαμμένα σε λευκό, κόκκινο και πράσινο, τα χρώματα της βουλγαρικής σημαίας. Το πιο πρόσφατο στις 23 Φεβρουαρίου 2014 το μνημείο για μια ακόμη φορά χρωματίζεται από έναν ανώνυμο καλλιτέχνη, αυτή τη φορά στα εθνικά χρώματα της Ουκρανίας . Συνοδευόταν με την φράση "Δόξα στην Ουκρανία" μαζί με μια άσεμνη αναφορά στον Ρώσο Προέδρο Βλαντιμίρ Πούτιν .
Φωτογραφίες που βρήκα στο ίντερνετ
Το πάρκο είχε λίγο κόσμο τριγύρω παρέες νεαρών, οικογένειες που έκαναν βόλτα με τα παιδιά τους και έναν σκύλο!
Ξαποστάσαμε λίγο και συνεχίσαμε πηγαίνοντας προς τα πίσω μέχρι που ξανά βρεθήκαμε στο Πανεπιστήμιο και συνεχίσαμε ευθεία της Tsar Osvoboditel.
Η Πρεσβεία της Τουρκίας
Λεωφόρος Tsar Osvoboditel
Συναντήσαμε και την οικία Yablanski (kashta na Yablanski). Το νεομπαρόκ σπίτι χτίστηκε μεταξύ 1906-1907και θεωρείται ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα της αρχιτεκτονικής της πόλης κατά την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα. Παρά το γεγονός ότι το κτίριο κηρύχθηκε μνημείο πολιτισμού το 1955, από το 2008 ήταν ακατοίκητο και σε κακή κατάσταση λόγω της κακής διαχείρισης όμως από το 2009 άρχισε η ανακατασκευή του και πλέον είναι σαν καινούριο!
Φτάσαμε πια στο Βουλγαρικό Κοινοβούλιο και την πλατεία Εθνικής συνέλευσης (ploshtad "Narodno sabranie"). Το νεο-αναγεννησιακό κτίριο που στεγάζεται το Κοινοβούλιο χτίστηκε μεταξύ 1884 και 1886 και έχει ανακηρυχθεί μνημείο πολιτισμού για την ιστορική σημασία του. Λόγω του ανεπαρκούς χώρου στο κεντρικό κτίριο στην πλατεία του Κοινοβουλίου, μερικά διοικητικά γραφεία της Εθνοσυνέλευσης στεγάζονται στο πρώην αρχηγείο του Κομμουνιστικού Κόμματος , που βρίσκεται στο Largo στην πλατεία Nezavisimost.
Απέναντι από το Κοινοβούλιο και μπροστά από το ξενοδοχείο Radisson SAS είναι το Μνημείο του Tsar Osvoboditel. Χτίστηκε μεταξύ 1901 και 1903 προς τιμήν του Ρώσου τσάρου Αλέξανδρου Β ' ο οποίος απελευθέρωσε τη Βουλγαρία από την οθωμανική κυριαρχία κατά τη διάρκεια του Ρωσο-Τουρκικού πολέμου του 1877-1878
Η λεωφόρος περιλαμβάνει πολλά σημαντικά αξιοθέατα όπως η Εθνική Τράπεζα της Βουλγαρίας, το πρώην βασιλικό παλάτι ( που σήμερα φιλοξενεί την Εθνική Πινακοθήκη και το Εθνικό Εθνογραφικό Μουσείο ), την Κεντρική Στρατιωτική Λέσχη , την Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών, το Κοινοβούλιο, το Πανεπιστημίου της Σόφιας καθώς και πολλές πρεσβείες. Κάποια τα είχαμε δει ήδη και κάποια άλλα εμφανίζονταν ένα-ένα.
Πρεσβεία της Αυστρίας
Πρεσβεία της Ιταλίας και Πρεσβεία Αυστρίας
H Κεντρική Στρατιωτική Λέσχη είναι ένα κτίριο πολιτισμού πολλαπλών χρήσεων που χτίστηκε από το 1895 μέχρι το 1907.
Kristal gardina
Στο πάρκο Kristal gardina το Άγαλμα του Stefan Stambolov .Του διακεκριμένου Βούλγαρου επαναστάτη πολιτικού, ποιητή και δημοσιογράφου. Το άγαλμά τοποθετήθηκε τον Ιούλιο του 1955 και συμβολίζει το θάνατο του πολιτικού και στην πινακίδα με τις πληροφορίες έχει τοποθετηθεί και η υπογραφή του.
Λίγο μετά στην διασταύρωση η εξαιρετικά όμορφη Ρωσική Εκκλησία της Σόφιας γνωστή ως Εκκλησία του Αγίου Νικολάου (Sv Nikolay Chudotvorets) με τους 5 τρούλους της επικαλυμμένους με χρυσό. Η κατασκευή της άρχισε το 1907 και εγκαινιάστηκε το 1914.
Αφού περάσαμε το μουσείο φυσικής ιστορίας που βρίσκεται δίπλα στην Ρωσική Εκκλησία αμέσως μετά συναντήσαμε την Εθνική Πινακοθήκη στην πλατεία Battenberg. Η Πινακοθήκη καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του πρώην βασιλικού ανάκτορου, ενός κτιρίου χρονολογίας του 1882. Η Πινακοθήκη της Σόφιας με 50.000 εκθέματα είναι από τα σπουδαιότερα Μουσεία σε συλλογές σύγχρονης τέχνης και της Αναγέννησης και κυρίως της μεσαιωνικής ζωγραφικής.
Τα κτίρια ‘’Largo’’ που αποτελούν μέρος του Κοινοβουλίου και στεγάζουν διοικητικά γραφεία
Ακριβώς απέναντι είναι το πάρκο της πόλης Gradska gradina
Στην καλύτερη ώρα του σούρουπου το πάρκο είχε κόσμο κάθε ηλικίας που χαλάρωνε στα παγκάκια του. Είναι περιποιημένος χώρος και ίσως το πιο δημοφιλές δημόσιο πάρκο της Σόφιας. Σε κάποια σημεία είχε μίνι περίπτερα αλλά και πολλά τουρνουά σκάκι! Κεντρικά είναι ένα μεγάλο μακρόστενο σιντριβάνι με μια χορεύτρια. Άλλο ένα σιντριβάνι χωρίς νερό στην Βουλγαρία!
Το πάρκο πλαισιώνεται από πολλά ιστορικά και όμορφα κτίρια και τριγύρω έχει πολλά καφέ. Όμως το βασικό κτίσμα που βρίσκεται στο πάρκο δεν είναι άλλο από το Εθνικό Θέατρο Ivan Vazov, το πιο παλιό θέατρο της χώρας που ιδρύθηκε το 1904.Το εξαιρετικό νεοκλασικό κτίριο ολοκληρώθηκε το 1906 και είναι από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Σόφιας.
Σχεδόν είχε βραδιάσει και πριν συνεχίσουμε για το τελευταίο μέρος της περιήγησης μας στο κέντρο της Σόφιας κάναμε μια στάση για ξεκούραση σε ένα καφέ απέναντι από το πάρκο. Και όχι μόνο για καφέ αλλά και για ένα σπέσιαλ γλυκό σοκολάτας να μας τονώσει! Το καφέ ήταν γεμάτο κόσμο με μοναδικούς ξένους φυσικά εμάς. Χαλαρώσαμε χαζεύοντας το φωτισμένο Εθνικό Θέατρο απέναντι στο πάρκο.
Συνεχίσαμε στην ul. Knyaz Aleksandar I και στην πλατεία Giuseppe Garibaldi στρίψαμε αριστερά επί της ul. Graf Ignatiev.
Κτίριο στην πλατεία Giuseppe Garibaldi
Ο πεζόδρομος Graf Ignatiev που περνάει το τραμ είναι από τις πιο δημοφιλείς και βασικές εμπορικές οδούς με αξιόλογα κτίρια,πολλά καταστήματα και φαγάδικα. Λίγα μέτρα μετά συναντάμε μια ακόμα διάσημη πλατεία την ploshtad Slaveykov που χαρακτηριστικό της είναι οι διάσημοι πατέρας και γιός Petko και Pencho Slaveykov! Αναφέρομαι φυσικά στο άγαλμα του πολιτικού και ποιητή Petko Slaveykov και του γιού του επίσης ποιητή Pencho Slaveykov που κάθονται παρέα σε ένα παγκάκι της πλατείας.
Πλατεία Slaveykov
Και εδώ είχε αρκετή κίνηση με πολλούς να φωτογραφίζονται με τους συμπαθείς κυρίους! Η μικρή πλατεία έχει πολλούς πάγκους με διάφορα σουβενίρ. Κάτι χαϊμαλιά, κορδόνια, φούντες, κουκλάκια από κλωστές και αλλά τέτοια αδιευκρινίστου σημασίας αντικείμενα! Και μιλάμε για τρελή ποικιλία όχι αστεία. Όπως και στην κεντρική πλατεία της Φιλιππούπολης έτσι κι εδώ. Κλασικά σουβενίρ όπως μαγνητάκια, κούπες και τα γνωστά μην περιμένετε. Και στις δύο πόλεις είδαμε αμέτρητους πάγκους να πουλάνε αυτά τα περίεργα και μάλλον αδιάφορα πραγματάκια. Η αγορά βιβλίου που βρίσκεται εδώ ήταν κλειστή όμως είχαμε σκοπό να επισκεφτούμε την πλατεία ξανά την επόμενη μέρα . Ο δρόμος λίγο μετά έχει λαϊκή αγορά και λουλουδάδικα που εκείνη την ώρα έκλειναν. Ακριβώς δίπλα το πάρκο Sveti Sedmochislenici που βρίσκεται η ομώνυμη εκκλησία.
Sveti Sedmochislenici
Περπατάμε περπατάμε αλλά να φάμε και τίποτα! Μουρμουρίζει ο φίλος μου. Δεν είχε άδικο, και αύριο μέρα είναι. Τα εστιατόρια στην λίστα μου για την συγκεκριμένη περιοχή αρκετά και χωρίς πολύ σκέψη επιλέξαμε το Divaka στην ulitsa "6-ti septemvri" 41 σε απόσταση αναπνοής από την εκκλησία Sveti Sedmochislenici που βρισκόμασταν.
Το Divaka θεωρείται από τα καλύτερα εστιατόρια Βουλγαρικής κουζίνας. Στεγάζεται σε ένα παλιό ιστορικό κτίριο και εσωτερικά είναι παραδοσιακό, όχι όμως παραφορτωμένο αλλά απλό. Το μαγαζί ήταν σχεδόν γεμάτο και η πλειοψηφία του κόσμου ήταν νέοι άνθρωποι. Μας έφεραν το μενού στα Αγγλικά και τα φαγητά που πήραμε γενικά μας άρεσαν όπως βοδινό κρέας ψητό, φτερούγες κοτόπουλου και η σούπα Divaka η παραδοσιακή κοτόσουπα σερβιρισμένη σε ένα καρβέλι ψωμί. Ένα κλασικό πιάτο της κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης το οποίο έχω δοκιμάσει και στην Θεσσαλονίκη. Ωραίο και χορταστικό. Οι τιμές και πάλι προκλητικές! Λιγότερο από 10 ευρώ μαζί με μπύρα. Δεν του δίνω και βραβείο αλλά μείναμε ευχαριστημένοι.Πριν πάμε οριστικά στο δωμάτιο μας κάναμε μια βραδινή βόλτα στο κέντρο.
Largo - πλατεία Nezavisimost
Αγία Κυριακή (Sveta Nedelya)
Sveta Nedelya και Hotel Balkan
Εμπορικό TZUM
Πλατεία Nezavisimost, κτίρια Εθνοσυνέλευσης
Πλατεία Atanas Burov, Προεδρικό μέγαρο
Το Αρχαιολογικό Μουσείο απέναντι από το Προεδρικό μέγαρο
Κοινοβούλιο
Καθεδρικός ναός Alexander Nevsky
Αγία Σοφία και Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη με την αιώνια φλόγα
Η μέρα μας ήταν πολύ γεμάτη και η Βουλγαρική πρωτεύουσα ενδιαφέρουσα και γοητευτική θα έλεγα όσον αφορά το κομμάτι του κέντρου φυσικά για να μη παρεξηγηθώ. Είναι αυτονόητο πως η βιτρίνα μιας πόλης είναι το ιστορικό κέντρο και το κέντρο της Σόφιας δεν μας απογοήτευσε αφού στον μεγαλύτερο βαθμό είναι περιποιημένο και σύγχρονο αντάξιο Ευρωπαϊκής χώρας με πληθώρα από εντυπωσιακά κτίρια και μνημεία. Η αυριανή μέρα έχει και εξόρμηση στο προάστιο της Boyana κάτω από το όρος Vitosha.
Αφού πήραμε το πρωινό μας, αποχαιρετίσαμε τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου και πήγαμε προς την πιάτσα των ταξί που με 4,5 lev μας πήγε σε λίγα λεπτά στον κεντρικό σταθμό λεωφορείων Avtogara Yug. Τα εκδοτήρια για Σόφια δεν είναι μέσα στο κύριο εσωτερικό του κτιρίου αλλά έξω, σε ένα μικρό κολλητό γραφείο δίπλα από τους διαδρόμους αναχώρησης.
Δρομολόγια από/προς Σόφια: http://www.centralnaavtogara.bg/index.php
Το εισιτήριο για την Σόφια κοστίζει 14 lev η μονή διαδρομή. Υπήρξε μια αναμονή μιας και χάσαμε για λίγα λεπτά το προηγούμενο λεωφορείο και στην αίθουσα καθίσαμε για να περάσει η ώρα σχολιάζοντας διάφορες φιγούρες που βλέπαμε τριγύρω μας! Τα 50 λεπτά πέρασαν κι εμείς ανεβήκαμε στο διώροφο λεωφορείο που περίμενε στον διάδρομο και το οποίο σχεδόν γέμισε. Η διαδρομή δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο αρκετά αδιάφορη μπορώ να πω.
Πλησιάζοντας προς την Σόφια από τον αυτοκινητόδρομο Ε80 και μπαίνοντας στην boulevard "Tsarigradsko shose" πρόσεξα πως εδώ τα μπλοκ πολυκατοικιών είναι πολύ λιγότερα και αραιά και η περιοχή είναι γεμάτη με καινούρια σύγχρονα γυάλινα κτίρια και μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Μετά από 2,5 ώρες περίπου το λεωφορείο πέρασε από το κέντρο της πρωτεύουσας και έκανε τέρμα στον σταθμό λεωφορείων Centralna Avtogara. Οι σημειώσεις μου έλεγαν ότι τα τραμ 1 και 7, συνδέουν τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό με την bul .Vitosha στο κέντρο ενώ τα λεωφορεία 213, 214, 305, 313 ή 404 με την Orlov Most. Όλα αυτά όμως δεν επιβεβαιώθηκαν αφού ούτε τραμ είδαμε ούτε λεωφορεία. Βέβαια κοντά στον σταθμό λεωφορείων είναι και ο σιδηροδρομικός σταθμός οπότε πιθανό αυτές οι γραμμές να ξεκινούσαν από εκεί. Μας προσέγγισαν και κάποιοι ταξιτζήδες λέγοντας μας πως με 10 lev θα μας πάνε στο κέντρο αλλά μου φάνηκαν πολλά (και πράγματι την τελευταία μέρα που καλέσαμε το ταξί από το ξενοδοχείο κάναμε την διαδρομή μέχρι τον σταθμό με κόστος 4 lev).
Τελικά επιλέξαμε τον σταθμό μετρό Централна ЖП гара Μ2 που βρίσκεται μπροστά από τον σταθμό λεωφορείων. Η κοπέλα εξυπηρετική στο μετρό που μας εξήγησε και τον τρόπο χρήσης. Το μετρό της Σόφιας είναι καινούριο και οι σταθμοί μοντέρνοι και σύγχρονοι. Ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 28 Ιανουαρίου 1998 και από το 2012 αποτελείται από δύο αλληλοσυνδεόμενες γραμμές, την κόκκινη γραμμή Μ1 και την Μπλε γραμμή Μ2, που εξυπηρετούν 27 σταθμούς, με συνολικό μήκος 31 χιλιόμετρα. Ενώ ήδη έχει προγραμματιστεί επέκταση για την κατασκευή της Πράσινης γραμμής Μ3 με 16 χλμ και 17 νέους σταθμούς για το 2018.
Λίγα λόγια για τις συγκοινωνίες στην Σόφια :
Μετρό Σόφιας
http://www.metropolitan.bg/en/map/
Δίκτυο δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς στη Σόφια
Δίκτυο δρομολογίων των γραμμών του τραμ της Σόφιας
Το επίσημο site των ΜΜΜ της Σοφιας
https://www.sofiatraffic.bg/en/transport/transportni-operatori/p/1
Δρομολόγια και στάσεις στις γραμμές τραμ και λεωφορείων στη Σόφια
https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/schedules
Τιμές εισιτηρίων και πληροφορίες για τις συγκοινωνίες γενικά
https://www.sofiatraffic.bg/en/transport/tarifa-i-prevozni-dokumenti/46/tariff
Εισιτήρια
1. Ατομικό εισιτήριο (За еднократно пътуване). Τα εισιτήρια για τραμ, μετρό, τρόλεϊ και λεωφορεία κοστίζουν 1 λέβα για μια διαδρομή.
2. Συνδυασμό εισιτηρίου με ένα τραμ ή λεωφορείο ή τρόλεϊ + ένα μετρό 1,60 λέβα εντός 60 λεπτών.
3. Ημερήσια κάρτα (Еднодневна - за всички линии) για όλες τις γραμμές για απεριόριστες διαδρομές κοστίζει 4 λέβα.
4. 5ήμερη κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα 15 λέβα.
4.Μια παρτίδα των 10 εισιτηρίων (Talon) 8 λέβα.
Μετά από δύο στάσεις κατεβήκαμε στον σταθμό Сердика (Serdika). Στο συγκεκριμένο μέρος κατά την κατασκευή του μετρό ανακαλύφθηκαν ερείπια από ένα αρχαίο αμφιθέατρο του 3ου αιώνα μ.Χ της τότε Ρωμαϊκής πόλης Ulpia Serdica, που επιβεβαιώνουν ότι η Σόφια είναι μία από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης. Ένα κομμάτι από το αμφιθέατρο είναι μέσα στο Serdica hotel που βρίσκεται σε γειτονική περιοχή.
Ο σταθμός Сердика / Serdika
Το ξενοδοχείο μας σίγουρα δεν ήταν κοντά όμως με τα πόδια μας δόθηκε η δυνατότητα για μια πρώτη καλή γνωριμία με το κέντρο της Σόφιας. Περάσαμε την πλατεία Nezavisimost, την πλατεία Battenberg στην Knyaz Aleksandar I την κεντρική bulevard Tsar Osvoboditel ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στα κύρια αξιοθέατα που θα τα βλέπαμε με την άνεσή μας λίγες ώρες αργότερα.
Το πρώτο που αντικρίσαμε ήταν το 8 μέτρων άγαλμα της Αγίας Σοφίας (Статуя на Света София) τοποθετημένο πάνω σε μια στήλη 22 μέτρων. Βρίσκεται εκεί από το 2000 στο σημείο που κάποτε υπήρχε ένα άγαλμα του Λένιν.
Η περιοχή Largo στο κέντρο της Σόφιας είναι ουσιαστικά ένα αρχιτεκτονικό σύνολο τριών Σοσιαλιστικών κτισμάτων που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν στη δεκαετία του 1950 με την πρόθεση να γίνει το νέο αντιπροσωπευτικό κέντρο της πόλης. Σήμερα θεωρείται ως ένα από τα κύρια παραδείγματα της Σοσιαλιστικής αρχιτεκτονικής στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και ένα από τα κύρια αξιοθέατα της Σόφιας. Το σύνολο των κτιρίων αποτελείται από το κεντρικό κτίριο που ήταν το πρώην αρχηγείο του Βουλγαρικού Κομμουνιστικού Κόμματος , και τώρα χρησιμοποιείται από την Εθνοσυνέλευση της Βουλγαρίας , και δύο πλευρικά οικοδομήματα όπου στο ένα φιλοξενείται το πολυκατάστημα TZUM και το Συμβούλιο των Υπουργών της Βουλγαρίας και στην άλλη πλευρά το κτίριο που μοιράζονται το Προεδρικό Μέγαρο, το Υπουργείο Παιδείας και το Sofia Hotel Balkan. Μετά τις δημοκρατικές αλλαγές του 1989, τα σύμβολα του κομμουνισμού στη διακόσμηση των κτιρίων του Largo απομακρύνθηκαν, με πιο συμβολική πράξη την αφαίρεση του κόκκινου αστεριού στην κορυφή του αρχηγείο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη θέση του οποίου τοποθετήθηκε η σημαία της Βουλγαρίας.
Η πλατεία που σχηματίζεται ανάμεσα στα πρώην κομμουνιστικά κτίρια ονομάζεται Nezavisimost δηλαδή Ανεξαρτησίας.
Από δω αρχίζει η λεωφόρος Tsar Osvoboditel Boulevard η οποία στο μεγαλύτερο μέρος της είναι φτιαγμένη από κίτρινα λιθόστρωτα πλακίδια και περιλαμβάνει τα περισσότερα από τα ιστορικά μεγαλοπρεπή κτίρια και τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης. Προς το παρόν γρήγορη ματιά και αναζήτηση του ξενοδοχείου.
Προεδρικό Μέγαρο
Η Ρωσική Εκκλησία - Εκκλησία του Αγίου Νικολάου
Λεωφόρος Tsar Osvoboditel -Αριστερά η Στρατιωτική Λέσχη
Κοινοβούλιο Βουλγαρίας
Φτάνοντας στο Κοινοβούλιο ξεπροβάλει πίσω του το κυριότερο αξιοθέατο της Σόφιας. Ο καθεδρικός ναός Alexander Nevsky. Το σημείο στο κοινοβούλιο και γύρω από τον ναό ήταν περιφραγμένο με Αστυνομική φρουρά και δεν μπορούσαμε να περάσουμε. Τον λόγο δεν τον γνωρίζω αλλά υπήρχε μια κινητικότητα. Γι’ αυτό αναγκαστήκαμε να κάνουμε έναν μεγάλο κύκλο και να βρεθούμε στο πίσω μέρος του Καθεδρικού από την οδό 19-ti fevruari.
Πλέον ήμασταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας. Από την πλατεία του Καθεδρικού ναού και αφού περάσαμε την εκκλησία της Αγίας Σοφίας μπήκαμε στην ul. Paris (улица Париж) και στο νούμερο 8 φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας το L'Opera Guest House.
http://www.booking.com/hotel/bg/opera-guest-house.el.html?sid=87ad3535f90f27e131bb6d5b310c512b;dcid=1;dist=0;type=total
Στην ρεσεψιόν μας περίμενε μια υπέροχη και γλυκύτατη κοπέλα που δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομά της. Άριστη εξυπηρέτηση και εξαιρετική επικοινωνία στα Αγγλικά και στα Ελληνικά αφού η κοπέλα έχει γιαγιά Ελληνίδα. Το κόστος για δύο βράδια 68 ευρώ συνολικά. Δεν ξέραμε βέβαια τι δωμάτιο θα αντικρύσουμε. Τελικά το δωμάτιο ήταν διαμέρισμα δύο δωματίων και μάλιστα πολύ καλό. Και με σταθερό υπολογιστή με απεριόριστο ίντερνετ.
Μας ενημέρωσε πως προσωπικό υπάρχει μέχρι τις 6 το απόγευμα και πως μπορούσαμε να φέρουμε άτομο στο δωμάτιο αλλά στην περίπτωση που κοιμόταν θα έπρεπε να πληρώσει. Άλλωστε υπάρχουν κάμερες ασφαλείας στην είσοδο. Συζητήσαμε λιγάκι μαζί της και για μια ερώτηση μας για μια διαδρομή που θέλαμε να κάνουμε έψαξε αρκετή ώρα το site των συγκοινωνιών για να μας βοηθήσει. Νόμιζα πως την ήξερα χρόνια. Πόσο οικείο το πρόσωπό της και πόσο υπέροχο το χαμόγελό της!
Αφού τακτοποιηθήκαμε στο όμορφο διαμέρισμά μας ξεκινήσαμε για την πρώτη καλή γνωριμία μας με την Βουλγάρικη Πρωτεύουσα. Ένα βήμα από το ξενοδοχείο μας είναι η λεωφόρος Kniaz Aleksandar Dondukov.
Η πίσω πλευρά της όπερας από την λεωφόρο Kniaz Al. Dondukov
Από τον κάθετο δρόμο βρεθήκαμε στην πλατεία Aleksandar Nevski. Τα κλικ πήραν φωτιά κι αυτό γιατί στο κέντρο της πλατείας είναι ο μεγαλοπρεπής Καθεδρικός ναός Aleksandar Nevski.
Η πλευρική πρόσοψη
Ο Καθεδρικός ναός (Hram-Pametnik "Sveti Aleksandar Nevski"), σύμβολο της Σόφιας είναι μία από τις μεγαλύτερες Ανατολικές ορθόδοξες εκκλησίες στον κόσμο με χωρητικότητα στο εσωτερικό της έως 10.000 κόσμο και η δεύτερη μεγαλύτερη στην Βαλκανική Χερσόνησο , μετά το ναό του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι. Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο στον ναό πέρα από το μέγεθός του είναι οι επιχρυσωμένοι τρούλοι του. Η κατασκευή του καθεδρικό ναύ Alexander Nevsky ξεκίνησε το 1882 και το μεγαλύτερο μέρος του χτίστηκε μεταξύ 1904 και 1912. Πήρε το όνομα του από τον Ρώσο πρίγκιπα Alexander Nevsky και ιδρύθηκε προς τιμήν των ρωσικών στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του Ρωσο-Τουρκικού πολέμου του 1877-1878 , ως αποτέλεσμα του οποίου η Βουλγαρία απελευθερώθηκε από την οθωμανική κυριαρχία. Όπως διαβάσαμε τα μαρμάρινα τμήματα και τα φωτιστικά δημιουργήθηκαν στο Μόναχο , τα μεταλλικά στοιχεία για τις πύλες στο Βερολίνο , ενώ οι ίδιες οι πύλες κατασκευάστηκαν σε εργοστάσιο στη Βιέννη , και τα ψηφιδωτά από τη Βενετία!
Η κύρια πρόσοψη
Μπήκαμε στο εσωτερικό το οποίο είναι διακοσμημένο με ιταλικό μάρμαρο σε διάφορα χρώματα, και άλλα πολυτελή υλικά. Ο κεντρικός τρούλος έχει το Πάτερ ημών χαραγμένο γύρω του με λεπτά χρυσά γράμματα. Στα αριστερά του βωμού κατά πάσα πιθανότητα βρίσκονται τα λείψανα του Alexander Nevsky! Η είσοδος στον ναό είναι δωρεάν όχι όμως και η είσοδος για την κρύπτη. Βρίσκεται έξω από την κύρια είσοδο κατεβαίνοντας κάποια σκαλιά. Τιμή 6 lev. Στην κρύπτη κάτω από τον καθεδρικό ναό υπάρχει ένα Μουσείο με μια μεγάλη Βουλγαρική συλλογή με 300 μόνιμα εκθέματα έργων τέχνης από αγιογραφίες που απεικονίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησιαστική τέχνη από τις ρίζες της στον 4ο αιώνα μέχρι τον 19ο αιώνα. Η εκκλησία υποστηρίζει ότι το μουσείο διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή ορθόδοξων αγιογραφιών στην Ευρώπη .
Μπροστά στον ναό στην μία άκρη της πλατείας βρίσκεται μια ακόμα σημαντική εκκλησία. Η δεύτερη αρχαιότερη εκκλησία στην Σόφια η Αγία Σοφία (tsarkva "Sveta Sofia"). Χρονολογείται από τον 6ο αιώνα και στέκεται στη μέση ενός αρχαίου νεκροταφείου και πολλοί τάφοι έχουν βρεθεί στο συγκεκριμένο σημείο και κοντά στην εκκλησία. Τον 14ο αιώνα, η εκκλησία έδωσε το όνομά της στην πόλη, που μετονομάστηκε από Serdica σε Σόφια. Θεωρείται ένα από τα πιο πολύτιμα κομμάτια της παλαιοχριστιανικής αρχιτεκτονικής στην Νοτιοανατολική Ευρώπη .
Το πάρκο μπροστά από την Αγία Σοφία
Στη νότια πλευρά της εκκλησίας το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη που τιμά τη μνήμη των εκατοντάδων χιλιάδων Βούλγαρων στρατιωτών που έχασαν τη ζωή τους σε πολέμους υπερασπίζοντας την πατρίδα τους. Το μνημείο άνοιξε στις 22 Σεπτεμβρίου 1981,στην 1300η επέτειο από την ίδρυση του βουλγαρικού κράτους . Διαθέτει μια αιώνια φλόγα καθώς και μια επιγραφή σε λίθο μιας στροφή ενός ποιήματος του εθνικού συγγραφέα Ivan Vazov.
Πιο μπροστά από το μνημείο, το γλυπτό ενός λιονταριού που είναι το εθνικό σύμβολο της Βουλγαρίας
Πίσω από την εκκλησία ο τάφος του Ivan Vazov, ο μεγάλος Βούλγαρος ποιητής, μυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, που συχνά αναφέρεται ως «Πατριάρχης της βουλγαρικής λογοτεχνίας".
Πλατεία Alexander Nevsky
Η Αγία Σοφία
Το κτίριο της Ιεράς Συνόδου της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας
Στην πλατεία Alexander Nevsky βρίσκεται και η υπαίθρια αγορά. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρων μέρος με μεγάλη ποικιλία σε εξαιρετικές εικόνες , αγιογραφίες και πίνακες από ντόπιους καλλιτέχνες. Η αγορά επίσης φημίζεται για τα αντικείμενα αντίκες από την κομμουνιστική εποχή, όπως παλιά όπλα, κοσμήματα, μουσικά όργανα, μετάλλια, νομίσματα, χειροποίητα παιχνίδια, και κάθε λογής παλιά αντικείμενα της Σοβιετικής περιόδου. Υπάρχει επίσης ένα ξεχωριστό σημείο όπου μεγάλες κυρίες πωλούν δαντέλες και πλεκτές κάλτσες που μάλιστα πλέκουν οι ίδιες και εκείνη την ώρα που κάθονται στον πάγκο τους. Οι πωλητές περίεργες φιγούρες αλλά καθόλου ενοχλητικοί. Διακριτικοί και εξυπηρετικοί.
Ο ναός από μια άλλη οπτική
Λίγο πίσω από τον Καθεδρικό ναό είναι η Εθνική Πινακοθήκη Ξένης Τέχνης
Η ul. 19-ti fevruari μας έβγαλε στην ul. Moskovska και στην κυκλική πλατεία που την διασχίζει η μεγάλη λεωφόρος Vasil Levski. Στο κέντρο βρίσκεται το Μνημείο του Vasil Levski
Εγκαινιάστηκε στις 22 Οκτωβρίου 1895 και τιμά τον απαγχονισμό του Βούλγαρου εθνικού ήρωα και επαναστάτη Vasil Levski στο ίδιο σημείο στις 18 Φεβρουαρίου του 1873.
Προχωρήσαμε ευθεία επί της bulevard Vasil Levski και περάσαμε την Εθνική Βιβλιοθήκη Κύριλλος και Μεθόδιος
Η λεωφόρος Vasil Levski διασταυρώνεται με την λεωφόρο Tsar Osvoboditel . Στη γωνία βρίσκεται το Πανεπιστήμιο της Σόφιας (Sofiyski universitet ''Sv. Kliment Ohridsk'' . Το πανεπιστήμιο ιδρύθηκε 1 Οκτωβρίου 1888, 10 χρόνια μετά την απελευθέρωση της Βουλγαρίας αλλά το οικοδόμημα του πανεπιστημίου κατασκευάστηκε μεταξύ 1924 και 1934.
Το κεντρικό κτίριο του πανεπιστημίου (Πρυτανεία)
Απέναντι οι κήποι του Sv. Kl. Ohridski
Περπατήσαμε κατά μήκος της λεωφόρου Tsar Osvoboditel η οποία είχε αρκετή κίνηση. Ο δρόμος παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς περιλαμβάνει κάποια όμορφα ιστορικά κτίρια κάποια από τα οποία είναι Πρεσβείες. Η πεζοδρόμηση είναι προσεγμένη και όλο αυτό το κομμάτι αρκετά περιποιημένο.
Η Πρεσβεία της Τουρκίας
Λίγο πριν την γέφυρα Orlov στρίψαμε αριστερά στο στενό της ul. San Stefano. Ο δρόμος έχει κάποια μικρά καφέ και μαγαζάκια για φαγητό και κάναμε μια στάση σε ένα συμπαθητικό μαγαζί για σνακ στον μικρό εξωτερικό χώρο. Δεν είχαμε φάει τίποτα όλη την μέρα και είχαμε ακόμα να δούμε πολλά. Οπότε μια μικρή στάση επιβάλλεται. Το χαμογελαστό παιδί μας εξυπηρέτησε με λίγη δυσκολία αφού δεν ήξερε Αγγλικά, τον βοήθησε όμως όπως κι εμάς ένας άλλος πελάτης.
Ακριβώς απέναντι βρίσκεται η Πρεσβεία της Ελλάδας σε ένα ακόμα όμορφο νεοκλασικό κτίριο
Αφού ξαποστάσαμε και ικανοποιήσαμε την πείνα μας συνεχίσαμε και λίγα μέτρα μετά ήμασταν στην Orlov most δηλαδή την γέφυρα των πουλιών που αποτελείται από τέσσερα αγάλματα αετών κατασκευασμένη το 1891 και είναι ένα από τα κύρια αξιοθέατα του κέντρου της Σόφιας.
Ο ποταμός (τρόπος του λέγειν, ένα ρέμα είναι!) Perlovska που πηγάζει από τους πρόποδες του όρους Βίτοσα και περνάει από πάνω του η γέφυρα Orlov
Η διασταύρωση γειτνιάζει με το Εθνικό Στάδιο Vasil Levski , τη λίμνη Ariana και το πάρκο Borisova gradina επειδή όμως το πάρκο είναι τεράστιο θα χάναμε χρόνο και δεν πήγαμε προς τα κει. Συνεχίσαμε στο πάρκο "Knyazheska" Gradina που είναι δίπλα στην Orlov most.
Το πάρκο είναι γνωστό για το Μνημείο του Σοβιετικού Στρατού (Pametnik na Savetskata armia). Το μνημείο κτίστηκε το 1954 και αντιπροσωπεύει έναν στρατιώτη από τον σοβιετικό στρατό , που περιβάλλεται από μια γυναίκα και έναν άνδρα από τη Βουλγαρία ενώ γύρω από το κύριο μνημείο υπάρχουν και άλλες, δευτερεύουσες γλυπτικές συνθέσεις. Το δεξιό κίνημα στην Βουλγαρία έχει ζητήσει ισχυρά την αφαίρεση ή κατεδάφιση του μνημείου ενώ στην απέναντι πλευρά οι Ρωσόφιλοι επιμένουν στη διατήρηση του. Κι αυτό γιατί έχει μια ιδιαίτερη θέση στην Πρωτεύουσα ως τόπος συγκέντρωσης την νύχτα των skaters, ravers, και διάφορων εναλλακτικών ανθρώπων της υποκουλτούρας που δημιουργούν μια ατμόσφαιρα κάπως σουρεαλιστική ή και εξωπραγματική!
Ο ήλιος έδυε σιγά σιγά και το μνημείο σιωπηρά βυθιζόταν στο σκοτάδι!
Διαβάζοντας για την ιστορία του μνημείου μας προκάλεσε το ενδιαφέρον ότι το μνημείο πολλές φορές χρησιμοποιήθηκε ως έδαφος καλλιτεχνικής έκφρασης και κοινωνικής στάσης σε διάφορες περιστάσεις και γεγονότα μέσω της δημιουργίας της pop-art Βουλγαρικής αστικής τέχνης όπως τον Ιούνιο του 2011 που άγνωστοι καλλιτέχνες ζωγράφισαν τους στρατιώτες του μνημείο σε ήρωες από Αμερικάνικα κόμικς γεγονός που καλύφθηκε διεθνώς, και συζητήθηκε έντονα στην Βουλγαρική κοινωνία το αντι-Ρωσικό ζήτημα. Τον Φεβρουάριο του 2012 οι στρατιώτες του μνημείου ντύθηκαν με τις μάσκες των Anonymous ενόψει των διαδηλώσεων ενάντια στην ACTA. Επίσης χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την διαμαρτυρία για την σύλληψη των Pussy Riot. 1 Φεβρουαρίου 2013 στην εθνική ημέρα για τον εορτασμό της μνήμης των θυμάτων του κομμουνισμού τρία από τα στοιχεία του μνημείου ήταν βαμμένα σε λευκό, κόκκινο και πράσινο, τα χρώματα της βουλγαρικής σημαίας. Το πιο πρόσφατο στις 23 Φεβρουαρίου 2014 το μνημείο για μια ακόμη φορά χρωματίζεται από έναν ανώνυμο καλλιτέχνη, αυτή τη φορά στα εθνικά χρώματα της Ουκρανίας . Συνοδευόταν με την φράση "Δόξα στην Ουκρανία" μαζί με μια άσεμνη αναφορά στον Ρώσο Προέδρο Βλαντιμίρ Πούτιν .
Φωτογραφίες που βρήκα στο ίντερνετ
Το πάρκο είχε λίγο κόσμο τριγύρω παρέες νεαρών, οικογένειες που έκαναν βόλτα με τα παιδιά τους και έναν σκύλο!
Ξαποστάσαμε λίγο και συνεχίσαμε πηγαίνοντας προς τα πίσω μέχρι που ξανά βρεθήκαμε στο Πανεπιστήμιο και συνεχίσαμε ευθεία της Tsar Osvoboditel.
Η Πρεσβεία της Τουρκίας
Λεωφόρος Tsar Osvoboditel
Συναντήσαμε και την οικία Yablanski (kashta na Yablanski). Το νεομπαρόκ σπίτι χτίστηκε μεταξύ 1906-1907και θεωρείται ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα της αρχιτεκτονικής της πόλης κατά την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα. Παρά το γεγονός ότι το κτίριο κηρύχθηκε μνημείο πολιτισμού το 1955, από το 2008 ήταν ακατοίκητο και σε κακή κατάσταση λόγω της κακής διαχείρισης όμως από το 2009 άρχισε η ανακατασκευή του και πλέον είναι σαν καινούριο!
Φτάσαμε πια στο Βουλγαρικό Κοινοβούλιο και την πλατεία Εθνικής συνέλευσης (ploshtad "Narodno sabranie"). Το νεο-αναγεννησιακό κτίριο που στεγάζεται το Κοινοβούλιο χτίστηκε μεταξύ 1884 και 1886 και έχει ανακηρυχθεί μνημείο πολιτισμού για την ιστορική σημασία του. Λόγω του ανεπαρκούς χώρου στο κεντρικό κτίριο στην πλατεία του Κοινοβουλίου, μερικά διοικητικά γραφεία της Εθνοσυνέλευσης στεγάζονται στο πρώην αρχηγείο του Κομμουνιστικού Κόμματος , που βρίσκεται στο Largo στην πλατεία Nezavisimost.
Απέναντι από το Κοινοβούλιο και μπροστά από το ξενοδοχείο Radisson SAS είναι το Μνημείο του Tsar Osvoboditel. Χτίστηκε μεταξύ 1901 και 1903 προς τιμήν του Ρώσου τσάρου Αλέξανδρου Β ' ο οποίος απελευθέρωσε τη Βουλγαρία από την οθωμανική κυριαρχία κατά τη διάρκεια του Ρωσο-Τουρκικού πολέμου του 1877-1878
Η λεωφόρος περιλαμβάνει πολλά σημαντικά αξιοθέατα όπως η Εθνική Τράπεζα της Βουλγαρίας, το πρώην βασιλικό παλάτι ( που σήμερα φιλοξενεί την Εθνική Πινακοθήκη και το Εθνικό Εθνογραφικό Μουσείο ), την Κεντρική Στρατιωτική Λέσχη , την Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών, το Κοινοβούλιο, το Πανεπιστημίου της Σόφιας καθώς και πολλές πρεσβείες. Κάποια τα είχαμε δει ήδη και κάποια άλλα εμφανίζονταν ένα-ένα.
Πρεσβεία της Αυστρίας
Πρεσβεία της Ιταλίας και Πρεσβεία Αυστρίας
H Κεντρική Στρατιωτική Λέσχη είναι ένα κτίριο πολιτισμού πολλαπλών χρήσεων που χτίστηκε από το 1895 μέχρι το 1907.
Kristal gardina
Στο πάρκο Kristal gardina το Άγαλμα του Stefan Stambolov .Του διακεκριμένου Βούλγαρου επαναστάτη πολιτικού, ποιητή και δημοσιογράφου. Το άγαλμά τοποθετήθηκε τον Ιούλιο του 1955 και συμβολίζει το θάνατο του πολιτικού και στην πινακίδα με τις πληροφορίες έχει τοποθετηθεί και η υπογραφή του.
Λίγο μετά στην διασταύρωση η εξαιρετικά όμορφη Ρωσική Εκκλησία της Σόφιας γνωστή ως Εκκλησία του Αγίου Νικολάου (Sv Nikolay Chudotvorets) με τους 5 τρούλους της επικαλυμμένους με χρυσό. Η κατασκευή της άρχισε το 1907 και εγκαινιάστηκε το 1914.
Αφού περάσαμε το μουσείο φυσικής ιστορίας που βρίσκεται δίπλα στην Ρωσική Εκκλησία αμέσως μετά συναντήσαμε την Εθνική Πινακοθήκη στην πλατεία Battenberg. Η Πινακοθήκη καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του πρώην βασιλικού ανάκτορου, ενός κτιρίου χρονολογίας του 1882. Η Πινακοθήκη της Σόφιας με 50.000 εκθέματα είναι από τα σπουδαιότερα Μουσεία σε συλλογές σύγχρονης τέχνης και της Αναγέννησης και κυρίως της μεσαιωνικής ζωγραφικής.
Τα κτίρια ‘’Largo’’ που αποτελούν μέρος του Κοινοβουλίου και στεγάζουν διοικητικά γραφεία
Ακριβώς απέναντι είναι το πάρκο της πόλης Gradska gradina
Στην καλύτερη ώρα του σούρουπου το πάρκο είχε κόσμο κάθε ηλικίας που χαλάρωνε στα παγκάκια του. Είναι περιποιημένος χώρος και ίσως το πιο δημοφιλές δημόσιο πάρκο της Σόφιας. Σε κάποια σημεία είχε μίνι περίπτερα αλλά και πολλά τουρνουά σκάκι! Κεντρικά είναι ένα μεγάλο μακρόστενο σιντριβάνι με μια χορεύτρια. Άλλο ένα σιντριβάνι χωρίς νερό στην Βουλγαρία!
Το πάρκο πλαισιώνεται από πολλά ιστορικά και όμορφα κτίρια και τριγύρω έχει πολλά καφέ. Όμως το βασικό κτίσμα που βρίσκεται στο πάρκο δεν είναι άλλο από το Εθνικό Θέατρο Ivan Vazov, το πιο παλιό θέατρο της χώρας που ιδρύθηκε το 1904.Το εξαιρετικό νεοκλασικό κτίριο ολοκληρώθηκε το 1906 και είναι από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Σόφιας.
Σχεδόν είχε βραδιάσει και πριν συνεχίσουμε για το τελευταίο μέρος της περιήγησης μας στο κέντρο της Σόφιας κάναμε μια στάση για ξεκούραση σε ένα καφέ απέναντι από το πάρκο. Και όχι μόνο για καφέ αλλά και για ένα σπέσιαλ γλυκό σοκολάτας να μας τονώσει! Το καφέ ήταν γεμάτο κόσμο με μοναδικούς ξένους φυσικά εμάς. Χαλαρώσαμε χαζεύοντας το φωτισμένο Εθνικό Θέατρο απέναντι στο πάρκο.
Συνεχίσαμε στην ul. Knyaz Aleksandar I και στην πλατεία Giuseppe Garibaldi στρίψαμε αριστερά επί της ul. Graf Ignatiev.
Κτίριο στην πλατεία Giuseppe Garibaldi
Ο πεζόδρομος Graf Ignatiev που περνάει το τραμ είναι από τις πιο δημοφιλείς και βασικές εμπορικές οδούς με αξιόλογα κτίρια,πολλά καταστήματα και φαγάδικα. Λίγα μέτρα μετά συναντάμε μια ακόμα διάσημη πλατεία την ploshtad Slaveykov που χαρακτηριστικό της είναι οι διάσημοι πατέρας και γιός Petko και Pencho Slaveykov! Αναφέρομαι φυσικά στο άγαλμα του πολιτικού και ποιητή Petko Slaveykov και του γιού του επίσης ποιητή Pencho Slaveykov που κάθονται παρέα σε ένα παγκάκι της πλατείας.
Πλατεία Slaveykov
Και εδώ είχε αρκετή κίνηση με πολλούς να φωτογραφίζονται με τους συμπαθείς κυρίους! Η μικρή πλατεία έχει πολλούς πάγκους με διάφορα σουβενίρ. Κάτι χαϊμαλιά, κορδόνια, φούντες, κουκλάκια από κλωστές και αλλά τέτοια αδιευκρινίστου σημασίας αντικείμενα! Και μιλάμε για τρελή ποικιλία όχι αστεία. Όπως και στην κεντρική πλατεία της Φιλιππούπολης έτσι κι εδώ. Κλασικά σουβενίρ όπως μαγνητάκια, κούπες και τα γνωστά μην περιμένετε. Και στις δύο πόλεις είδαμε αμέτρητους πάγκους να πουλάνε αυτά τα περίεργα και μάλλον αδιάφορα πραγματάκια. Η αγορά βιβλίου που βρίσκεται εδώ ήταν κλειστή όμως είχαμε σκοπό να επισκεφτούμε την πλατεία ξανά την επόμενη μέρα . Ο δρόμος λίγο μετά έχει λαϊκή αγορά και λουλουδάδικα που εκείνη την ώρα έκλειναν. Ακριβώς δίπλα το πάρκο Sveti Sedmochislenici που βρίσκεται η ομώνυμη εκκλησία.
Sveti Sedmochislenici
Περπατάμε περπατάμε αλλά να φάμε και τίποτα! Μουρμουρίζει ο φίλος μου. Δεν είχε άδικο, και αύριο μέρα είναι. Τα εστιατόρια στην λίστα μου για την συγκεκριμένη περιοχή αρκετά και χωρίς πολύ σκέψη επιλέξαμε το Divaka στην ulitsa "6-ti septemvri" 41 σε απόσταση αναπνοής από την εκκλησία Sveti Sedmochislenici που βρισκόμασταν.
Το Divaka θεωρείται από τα καλύτερα εστιατόρια Βουλγαρικής κουζίνας. Στεγάζεται σε ένα παλιό ιστορικό κτίριο και εσωτερικά είναι παραδοσιακό, όχι όμως παραφορτωμένο αλλά απλό. Το μαγαζί ήταν σχεδόν γεμάτο και η πλειοψηφία του κόσμου ήταν νέοι άνθρωποι. Μας έφεραν το μενού στα Αγγλικά και τα φαγητά που πήραμε γενικά μας άρεσαν όπως βοδινό κρέας ψητό, φτερούγες κοτόπουλου και η σούπα Divaka η παραδοσιακή κοτόσουπα σερβιρισμένη σε ένα καρβέλι ψωμί. Ένα κλασικό πιάτο της κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης το οποίο έχω δοκιμάσει και στην Θεσσαλονίκη. Ωραίο και χορταστικό. Οι τιμές και πάλι προκλητικές! Λιγότερο από 10 ευρώ μαζί με μπύρα. Δεν του δίνω και βραβείο αλλά μείναμε ευχαριστημένοι.Πριν πάμε οριστικά στο δωμάτιο μας κάναμε μια βραδινή βόλτα στο κέντρο.
Largo - πλατεία Nezavisimost
Αγία Κυριακή (Sveta Nedelya)
Sveta Nedelya και Hotel Balkan
Εμπορικό TZUM
Πλατεία Nezavisimost, κτίρια Εθνοσυνέλευσης
Πλατεία Atanas Burov, Προεδρικό μέγαρο
Το Αρχαιολογικό Μουσείο απέναντι από το Προεδρικό μέγαρο
Κοινοβούλιο
Καθεδρικός ναός Alexander Nevsky
Αγία Σοφία και Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη με την αιώνια φλόγα
Η μέρα μας ήταν πολύ γεμάτη και η Βουλγαρική πρωτεύουσα ενδιαφέρουσα και γοητευτική θα έλεγα όσον αφορά το κομμάτι του κέντρου φυσικά για να μη παρεξηγηθώ. Είναι αυτονόητο πως η βιτρίνα μιας πόλης είναι το ιστορικό κέντρο και το κέντρο της Σόφιας δεν μας απογοήτευσε αφού στον μεγαλύτερο βαθμό είναι περιποιημένο και σύγχρονο αντάξιο Ευρωπαϊκής χώρας με πληθώρα από εντυπωσιακά κτίρια και μνημεία. Η αυριανή μέρα έχει και εξόρμηση στο προάστιο της Boyana κάτω από το όρος Vitosha.
Last edited: