Περιεχόμενα
Αν και ήθελα καιρό να επισκεφθώ το Βελιγράδι και τη Σερβία γενικότερα, η αφορμή δόθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, όταν η AirSerbia διαφημιζόταν στην τηλεόραση. Έψαξα, βρήκα εισιτήρια, αλλά τελικά κατέληξα να κλείσω εισιτήρια με την Aegean για τον Μάιο, μια και έβγαιναν φθηνότερα.
Οι μήνες πέρασαν, έπεισα κι έναν φίλο να έρθει μαζί μου και ξεκινήσαμε. Το ταξίδι μας εκεί θα διαρκούσε 4 νύχτες και 5 μέρες, δηλαδή 20-24/5, κερδίζαμε και τις ημέρες άφιξης και αναχώρησης μια και η πτήση αναχώρησης ήταν πρωινή και όταν φεύγαμε απογευματινή… Και η περιπέτεια ξεκίνησε..
Ημέρα 1η (20/5)
Μετά από μια ευχάριστη πτήση, φτάσαμε στο αεροδρόμιο NikolaTesla. Τον Τέσλα γενικά τον τιμούν ιδιαίτερα οι Σέρβοι μια και είναι ένας σημαντικός εφευρέτης, το αεροδρόμιο, δρόμοι πόλεων αλλά και ένα ολόκληρο μουσείο είναι αφιερωμένο σε αυτόν. Το αεροδρόμιο αυτό καθαυτό δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Αφού περάσαμε διάφορους ελέγχους βγήκαμε έξω για να ανακαλύψω, ο αφηρημένος, ότι στον τελευταίο έλεγχο πριν βγούμε, είχα ξεχάσει την τσάντα που είχα στην πλάτη και η οποία μεταξύ άλλων, περιείχε λάπτοπ και φωτογραφική μηχανή! Πανικόβλητος τρέχω στα lostandfound, ρωτάω, πηγαίνει ένας υπάλληλος, ψάχνει την τσάντα, και, ω, τι ανακούφιση, την βρήκε και μου την έφερε!! Μετά από αυτό ο φίλος μου επέμενε να αγοράσουμε κάρτα simαπό το αεροδρόμιο. Γενικά οι χρεώσεις περιαγωγής είναι πανάκριβες σε χώρες εκτός Ε.Ε, κι έτσι ανεβήκαμε στις αναχωρήσεις όπου υπάρχει ταχυδρομείο. Αγοράσαμε έναντι 300 δηναρίων (1 ευρώ = 120 δηνάρια), μία κάρτα η οποία για επτά μέρες μας έδινε 2 GB Internet και δωρεάν κλήσεις από/προς κινητά Vip(το όνομα της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας). Αν θέλαμε μπορούσαμε να βάλουμε κι άλλες μονάδες, αλλά δε το κάναμε.
Ε, μετά από όλα αυτά, στηθήκαμε στη στάση για να πάρουμε το λεωφορείο 72 το οποίο πάει από το αεροδρόμιο στο Zeleni Venac, στο κέντρο της πόλης. Το εισιτήριο το αγοράζει κανείς μέσα από τον οδηγό έναντι 150 δηναρίων. (Το εισιτήριο κοστίζει ακριβότερα αν το αγοράσετε από τον οδηγό, ωστόσο δεν υπάρχει τρόπος να προμηθευτείτε εισιτήριο από το αεροδρόμιο).
View attachment 146958
Στη στάση που μας άφησε το λεωφορείο, μας περίμενε ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος που είχαμε κλείσει από το Airbnb. Ένας πενηντάρης μουσάτος κύριος όπου στην διαδρομή από τη στάση στο διαμέρισμα με τα πόδια (περίπου 10-15 λεπτά υπό κανονικές συνθήκες, άλλο που κάναμε στάσεις) μας έκανε κι ένα μίνι τουρ από τα μέρη που περνούσαμε και μας έδωσε διάφορες χρηστικές πληροφορίες. Φτάνοντας στην πλατεία Δημοκρατίας, ρωτήσαμε πληροφορίες στο γραφείο τουριστικού οργανισμού Βελιγραδίου και απέναντι σε ένα περίπτερο υπήρχε ένα κιόσκι όπου μας πληροφορούσε ότι στις 21 Μαΐου ήταν η νύχτα μουσείων. Κατά τη νύχτα μουσείων, τα μουσεία είναι ανοιχτά από τις 17.00-01.00 και με ένα εισιτήριο 400 δηναρίων, μπορεί κανείς να επισκεφθεί όσα μουσεία προλαβαίνει στο Βελιγράδι και να μεταβεί σε αυτά δωρεάν με τις συγκοινωνίες. Δε το σκεφτήκαμε και πολύ, αγοράσαμε κι από ένα εισιτήριο.
Στην ίδια πλατεία εκείνη την ημέρα είχε και κιόσκια με παραδοσιακά προϊόντα και πληροφορίες από διάφορες περιοχές της Σερβίας. Ο οικοδεσπότης μας προφανώς ήταν λάτρης του καλού φαγητού και ποτού, και πηγαίνοντας σε ένα περίπτερο το οποίο πωλούσε ένα κρασί, γλυκό για απεριτίφ, μας είπε να το δοκιμάσουμε. Ε, ακόμα δεν φτάσαμε αρχίσαμε τα ψώνια, να μην πάρουμε κι ένα κρασάκι; (600 δηνάρια!). Σε άλλο περίπτερο πήρα και μερικά χρήσιμα έντυπα για το Νόβι Σαντ, τα οποία μας φάνηκαν χρήσιμα τις επόμενες μέρες, όταν πήγαμε εκεί.
Το διαμέρισμα, το οποίο είχαμε κλείσει βρισκόταν στο τέλος της Skandarlija, στο τέλος της μποέμ περιοχής του Βελιγραδίου, ενός πεζόδρομου, της οδού Skandarska, με πληθώρα μπαρ και ταβερνών, για καθεμία από αυτές ο οικοδεσπότης μας, μας έλεγε και μια ιστορία! Στο διαμέρισμα μας περίμενε και ένα δωρεάν μπουκάλι rakija, με το φίλο μου να σχολιάζει πόσο καλοί φίλοι θα γινόμασταν με τον οικοδεσπότη, μια και εγώ είμαι λάτρης του καλού φαγητού και ποτού. Και μετά από μιας ώρας κουβέντα μαζί του, η οποία περιελάμβανε από ξενάγηση στο σπίτι και αναλυτικότατες οδηγίες για καθετί μέσα σε αυτό, αλλά και πληροφορίες για ποτά και φαγητά, ήρθε η ώρα να μας αφήσει!
Ο φίλος μου, για να λέμε την αλήθεια, ανακουφίστηκε καθώς τον κούρασε το πολύ μπλα μπλα και ανυπομονούσε να φύγει για να ξεκινήσουμε την εξερεύνησή μας στην πόλη. Ξεκινήσαμε με ένα walking tour, το οποίο μας έδειξε το «υπόγειο» Βελιγράδι. Με άλλα λόγια μεταβήκαμε από την Republic Square στο φρούριο Kalemegdan όπου μας έδειξαν το ρωμαϊκό πηγάδι, ρωμαϊκές αρχαιότητες, ένα οχυρό και μερικές εκατοντάδες μέτρα παρακάτω ακόμα μία στοά, όλα υπόγεια. Μας εξήγησε την ιστορία τους και στο τέλος μας κέρασαν και από ένα ποτήρι κρασί, σας είπα ότι ακόμα δε φτάσαμε είχαμε πιει ένα σωρό αλκοόλ ε;;
View attachment 146957
Ε, κατόπιν τούτου, και μετά το πέρας της βόλτας, ώρα για μια βόλτα στο Δούναβη! Μα τι ωραία που είναι εκεί, να βλέπεις κόσμο να περπατάει ανέμελος στις όχθες του ποταμού! Ο δρόμος μας, μας έβγαλε στον πύργο Νεϊμπόσα, που, όπως έχουν γράψει και άλλοι, μαρτύρησε ο Ρήγας Φεραίος. Δε θα αναφερθώ, λοιπόν, εκτενέστερα, τον επισκεφθήκαμε και νοιώσαμε ένα δέος που όλα ήταν γραμμένα και στα ελληνικά.
View attachment 146959
Στις 8 το απόγευμα είχαμε κλείσει για ένα δωρεάν τουρ με το τουριστικό τραμ. Για όσους δε το γνωρίζουν κάθε Παρασκευή στις 20.00 και Σάββατο στις 16.00, οι δημόσιες συγκοινωνίες βάζουν ένα τουριστικό τραμ, όπου περνάει από όλα τα σημαντικά μέρη της πόλης κι ένας ξεναγός στα αγγλικά κάνει την ξενάγηση. Για να μπει κανείς μέσα πρέπει να έχει προεγραφεί στα γραφεία του Τουριστικού Οργανισμού Βελιγραδίου, στην πλατεία Δημοκρατίας (RepublicSquare). Η ξενάγηση διήρκησε μία ώρα και ήταν άκρως κατατοπιστική, ιδιαίτερα για εμάς που ήταν η πρώτη μας μέρα στην πόλη. Μετά από αυτό η ώρα έχει πάει 21.00 και πεινάσαμε.
Ε, ώρα να πάμε για φαγητό, στην Skandarlija, στην ταβέρνα Tri Sesira (Τρία Καπέλα). Το κτίριο που στεγάζει την ταβέρνα ήταν παλιά πηλοποιία κι έτσι έχει τρία μεγάλα καπέλα απ’ έξω. Ο κόσμος πολύς, όπως και σε όλη την περιοχή, το περιβάλλον ευχάριστο και παραδοσιακό, με ζωντανή μπάντα να πηγαίνει από τραπέζι σε τραπέζι και να τραγουδάει παραδοσιακά τραγούδια. Αυτό, από ό,τι είδαμε συμβαίνει σε πολλές ταβέρνες της πόλης. Το φαγητό καλό αλλά ιδιαίτερα αλμυρό. Δεν ξέρω αν το παρατήρησε κανείς άλλος που έχει πάει στην πόλη, αλλά μας έτυχε σε πολλά μέρη, που πήγαμε στη συνέχεια, για φαγητό να είναι αλμυρό. Γενικά βέβαια, οι Σέρβοι πρέπει να αγαπούν τα αλμυρά και τα καπνιστά, αν κρίνω από την πληθώρα καπνιστών αλλαντικών που έχουν αλλά και πιάτων που σερβίρουν.
Ε, ύστερα από όλα αυτά δεν μας έπαιρνε να κάνουμε και τίποτα άλλο και πέσαμε ξεροί για ύπνο!
Οι μήνες πέρασαν, έπεισα κι έναν φίλο να έρθει μαζί μου και ξεκινήσαμε. Το ταξίδι μας εκεί θα διαρκούσε 4 νύχτες και 5 μέρες, δηλαδή 20-24/5, κερδίζαμε και τις ημέρες άφιξης και αναχώρησης μια και η πτήση αναχώρησης ήταν πρωινή και όταν φεύγαμε απογευματινή… Και η περιπέτεια ξεκίνησε..
Ημέρα 1η (20/5)
Μετά από μια ευχάριστη πτήση, φτάσαμε στο αεροδρόμιο NikolaTesla. Τον Τέσλα γενικά τον τιμούν ιδιαίτερα οι Σέρβοι μια και είναι ένας σημαντικός εφευρέτης, το αεροδρόμιο, δρόμοι πόλεων αλλά και ένα ολόκληρο μουσείο είναι αφιερωμένο σε αυτόν. Το αεροδρόμιο αυτό καθαυτό δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Αφού περάσαμε διάφορους ελέγχους βγήκαμε έξω για να ανακαλύψω, ο αφηρημένος, ότι στον τελευταίο έλεγχο πριν βγούμε, είχα ξεχάσει την τσάντα που είχα στην πλάτη και η οποία μεταξύ άλλων, περιείχε λάπτοπ και φωτογραφική μηχανή! Πανικόβλητος τρέχω στα lostandfound, ρωτάω, πηγαίνει ένας υπάλληλος, ψάχνει την τσάντα, και, ω, τι ανακούφιση, την βρήκε και μου την έφερε!! Μετά από αυτό ο φίλος μου επέμενε να αγοράσουμε κάρτα simαπό το αεροδρόμιο. Γενικά οι χρεώσεις περιαγωγής είναι πανάκριβες σε χώρες εκτός Ε.Ε, κι έτσι ανεβήκαμε στις αναχωρήσεις όπου υπάρχει ταχυδρομείο. Αγοράσαμε έναντι 300 δηναρίων (1 ευρώ = 120 δηνάρια), μία κάρτα η οποία για επτά μέρες μας έδινε 2 GB Internet και δωρεάν κλήσεις από/προς κινητά Vip(το όνομα της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας). Αν θέλαμε μπορούσαμε να βάλουμε κι άλλες μονάδες, αλλά δε το κάναμε.
Ε, μετά από όλα αυτά, στηθήκαμε στη στάση για να πάρουμε το λεωφορείο 72 το οποίο πάει από το αεροδρόμιο στο Zeleni Venac, στο κέντρο της πόλης. Το εισιτήριο το αγοράζει κανείς μέσα από τον οδηγό έναντι 150 δηναρίων. (Το εισιτήριο κοστίζει ακριβότερα αν το αγοράσετε από τον οδηγό, ωστόσο δεν υπάρχει τρόπος να προμηθευτείτε εισιτήριο από το αεροδρόμιο).
View attachment 146958
Στη στάση που μας άφησε το λεωφορείο, μας περίμενε ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος που είχαμε κλείσει από το Airbnb. Ένας πενηντάρης μουσάτος κύριος όπου στην διαδρομή από τη στάση στο διαμέρισμα με τα πόδια (περίπου 10-15 λεπτά υπό κανονικές συνθήκες, άλλο που κάναμε στάσεις) μας έκανε κι ένα μίνι τουρ από τα μέρη που περνούσαμε και μας έδωσε διάφορες χρηστικές πληροφορίες. Φτάνοντας στην πλατεία Δημοκρατίας, ρωτήσαμε πληροφορίες στο γραφείο τουριστικού οργανισμού Βελιγραδίου και απέναντι σε ένα περίπτερο υπήρχε ένα κιόσκι όπου μας πληροφορούσε ότι στις 21 Μαΐου ήταν η νύχτα μουσείων. Κατά τη νύχτα μουσείων, τα μουσεία είναι ανοιχτά από τις 17.00-01.00 και με ένα εισιτήριο 400 δηναρίων, μπορεί κανείς να επισκεφθεί όσα μουσεία προλαβαίνει στο Βελιγράδι και να μεταβεί σε αυτά δωρεάν με τις συγκοινωνίες. Δε το σκεφτήκαμε και πολύ, αγοράσαμε κι από ένα εισιτήριο.
Στην ίδια πλατεία εκείνη την ημέρα είχε και κιόσκια με παραδοσιακά προϊόντα και πληροφορίες από διάφορες περιοχές της Σερβίας. Ο οικοδεσπότης μας προφανώς ήταν λάτρης του καλού φαγητού και ποτού, και πηγαίνοντας σε ένα περίπτερο το οποίο πωλούσε ένα κρασί, γλυκό για απεριτίφ, μας είπε να το δοκιμάσουμε. Ε, ακόμα δεν φτάσαμε αρχίσαμε τα ψώνια, να μην πάρουμε κι ένα κρασάκι; (600 δηνάρια!). Σε άλλο περίπτερο πήρα και μερικά χρήσιμα έντυπα για το Νόβι Σαντ, τα οποία μας φάνηκαν χρήσιμα τις επόμενες μέρες, όταν πήγαμε εκεί.
Το διαμέρισμα, το οποίο είχαμε κλείσει βρισκόταν στο τέλος της Skandarlija, στο τέλος της μποέμ περιοχής του Βελιγραδίου, ενός πεζόδρομου, της οδού Skandarska, με πληθώρα μπαρ και ταβερνών, για καθεμία από αυτές ο οικοδεσπότης μας, μας έλεγε και μια ιστορία! Στο διαμέρισμα μας περίμενε και ένα δωρεάν μπουκάλι rakija, με το φίλο μου να σχολιάζει πόσο καλοί φίλοι θα γινόμασταν με τον οικοδεσπότη, μια και εγώ είμαι λάτρης του καλού φαγητού και ποτού. Και μετά από μιας ώρας κουβέντα μαζί του, η οποία περιελάμβανε από ξενάγηση στο σπίτι και αναλυτικότατες οδηγίες για καθετί μέσα σε αυτό, αλλά και πληροφορίες για ποτά και φαγητά, ήρθε η ώρα να μας αφήσει!
Ο φίλος μου, για να λέμε την αλήθεια, ανακουφίστηκε καθώς τον κούρασε το πολύ μπλα μπλα και ανυπομονούσε να φύγει για να ξεκινήσουμε την εξερεύνησή μας στην πόλη. Ξεκινήσαμε με ένα walking tour, το οποίο μας έδειξε το «υπόγειο» Βελιγράδι. Με άλλα λόγια μεταβήκαμε από την Republic Square στο φρούριο Kalemegdan όπου μας έδειξαν το ρωμαϊκό πηγάδι, ρωμαϊκές αρχαιότητες, ένα οχυρό και μερικές εκατοντάδες μέτρα παρακάτω ακόμα μία στοά, όλα υπόγεια. Μας εξήγησε την ιστορία τους και στο τέλος μας κέρασαν και από ένα ποτήρι κρασί, σας είπα ότι ακόμα δε φτάσαμε είχαμε πιει ένα σωρό αλκοόλ ε;;
View attachment 146957
Ε, κατόπιν τούτου, και μετά το πέρας της βόλτας, ώρα για μια βόλτα στο Δούναβη! Μα τι ωραία που είναι εκεί, να βλέπεις κόσμο να περπατάει ανέμελος στις όχθες του ποταμού! Ο δρόμος μας, μας έβγαλε στον πύργο Νεϊμπόσα, που, όπως έχουν γράψει και άλλοι, μαρτύρησε ο Ρήγας Φεραίος. Δε θα αναφερθώ, λοιπόν, εκτενέστερα, τον επισκεφθήκαμε και νοιώσαμε ένα δέος που όλα ήταν γραμμένα και στα ελληνικά.
View attachment 146959
Στις 8 το απόγευμα είχαμε κλείσει για ένα δωρεάν τουρ με το τουριστικό τραμ. Για όσους δε το γνωρίζουν κάθε Παρασκευή στις 20.00 και Σάββατο στις 16.00, οι δημόσιες συγκοινωνίες βάζουν ένα τουριστικό τραμ, όπου περνάει από όλα τα σημαντικά μέρη της πόλης κι ένας ξεναγός στα αγγλικά κάνει την ξενάγηση. Για να μπει κανείς μέσα πρέπει να έχει προεγραφεί στα γραφεία του Τουριστικού Οργανισμού Βελιγραδίου, στην πλατεία Δημοκρατίας (RepublicSquare). Η ξενάγηση διήρκησε μία ώρα και ήταν άκρως κατατοπιστική, ιδιαίτερα για εμάς που ήταν η πρώτη μας μέρα στην πόλη. Μετά από αυτό η ώρα έχει πάει 21.00 και πεινάσαμε.
Ε, ώρα να πάμε για φαγητό, στην Skandarlija, στην ταβέρνα Tri Sesira (Τρία Καπέλα). Το κτίριο που στεγάζει την ταβέρνα ήταν παλιά πηλοποιία κι έτσι έχει τρία μεγάλα καπέλα απ’ έξω. Ο κόσμος πολύς, όπως και σε όλη την περιοχή, το περιβάλλον ευχάριστο και παραδοσιακό, με ζωντανή μπάντα να πηγαίνει από τραπέζι σε τραπέζι και να τραγουδάει παραδοσιακά τραγούδια. Αυτό, από ό,τι είδαμε συμβαίνει σε πολλές ταβέρνες της πόλης. Το φαγητό καλό αλλά ιδιαίτερα αλμυρό. Δεν ξέρω αν το παρατήρησε κανείς άλλος που έχει πάει στην πόλη, αλλά μας έτυχε σε πολλά μέρη, που πήγαμε στη συνέχεια, για φαγητό να είναι αλμυρό. Γενικά βέβαια, οι Σέρβοι πρέπει να αγαπούν τα αλμυρά και τα καπνιστά, αν κρίνω από την πληθώρα καπνιστών αλλαντικών που έχουν αλλά και πιάτων που σερβίρουν.
Ε, ύστερα από όλα αυτά δεν μας έπαιρνε να κάνουμε και τίποτα άλλο και πέσαμε ξεροί για ύπνο!
Last edited by a moderator: