Inertia79
Member
- Μηνύματα
- 53
- Likes
- 57
- Επόμενο Ταξίδι
- Βαρσοβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία
Δεν θυμάμαι πώς μας μπήκε η ιδέα να πάμε στη Βαρσοβία, κάτι οι αφηγήσεις μιας φίλης που την επισκεπτόταν συχνά πυκνά για συνέδρια, κάτι η τελευταία εμμονή μας με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, λίγο η αγάπη για τη βότκα και η συμπάθεια για τον Σοπέν και κυρίως ο προϋπολογισμός μας, οδήγησαν την 1η Ιανουαρίου 2014 στην πρώτη απόφαση της νέας χρονιάς! Με παρέα τους αγαπημένους μας κουμπάρους και συνοδοιπόρους σε πολλά ταξίδια, κλείνουμε εισιτήρια για τον Φεβρουάριο και το ταξίδι ξεκινάει… γιατί το ταξίδι αρχίζει από τη στιγμή που αρχίζω να ρουφάω μανιωδώς κάθε πληροφορία για την πόλη, από επίσημες και «ανεπίσημες» ιστοσελίδες, ξένα περιοδικά, φόρουμ και μπλογκ, χάρτες και Google maps…
H προσφορά για 5 διανυκτερεύσεις και πρωινό στο ιστορικό Bristol και η πληρότητα του Ma Maison LaRegina, μας οδήγησαν στην απόφαση να επικεντρωθούμε στη Βαρσοβία και να επισκεφτούμε την Κρακοβία-Άουσβιτς μόνο για ολοήμερη ξενάγηση. Εντελώς έξω από το ταξιδιωτικό μας «modus operandi» οι επισκέψεις – αστραπή σε άλλες σημαντικές πόλεις, αλλά για όλα υπάρχει μια αρχή… και τέλος. Υποσχεθήκαμε να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο την επόμενη φορά στην Κρακοβία.
Άφιξη πτήσης Α3 3860 εις Βαρσοβίαν…
Το αεροδρόμιο Chopin με την πορτοκαλί σήμανση και τις μεγάλες τζαμαρίες ήταν η πρώτη θετική εντύπωση από την πόλη. Αφού βγάλαμε μερικά zloty στο μηχάνημα και προσπεράσαμε τους κράχτες ταξί, κατευθυνθήκαμε προς την πιάτσα και 40 zloty μετά, φτάσαμε έξω από το BristolHotel πάνω στην Krakowskie.
Μεταφορές στο κέντρο από αεροδρόμιο
Με ταξί από τις συνεργαζόμενες εταιρείες SuperTaxi, Sawa και ELE. Η SuperTaxi είναι η πιο οικονομική.
Με το λεωφορείο 175 (εισιτήρια θα βρείτε στο RELAY στην αίθουσα αφίξεων) ή με το N32 αν φτάνετε βράδυ.
Με τα τρένα SKM (άσπρο-κόκκινο) που φεύγουν κάθε 20 λεπτά. Η γραμμή S2 φτάνει στο σταθμό Śródmieście του κέντρου, ενώ η S3 στο σιδηροδρομικό σταθμό WarszawaCentralna.
Το ξενοδοχείο δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερη θέση, ιδιαίτερα για όσους θέλουν να μείνουν πιο κοντά στα περισσότερα μνημεία, εκκλησίες, θέατρα, την Παλιά Πόλη και τις όχθες του Βιστούλα. Επίσης, σε κοντινή απόσταση είναι κάποιες καλές επιλογές για φαγητό και ποτό. Όσοι προτιμάτε να είστε κοντά σε εμπορικά κέντρα ή στις περιοχές του πρώην Γκέτο όπου βρίσκονται περισσότερα νεανικά μαγαζιά για φαγητό/ποτό, προτιμήστε την περιοχή κοντά στο Παλάτι Κουλτούρας και Επιστήμης.
Το check-in έγινε σχετικά γρήγορα, και οδηγηθήκαμε μέσω του artnouveau ασανσέρ στα δωμάτιά μας. Σχετικά μικρό, αλλά με όλες τις ανέσεις και με υπέροχη θέα από ένα μόνο μικρό παραθυράκι με πεζούλι: το αγαπημένο μου σημείο για να διαβάζω το βιβλίο μου ή να προγραμματίζω την υπόλοιπη μέρα. Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι εδώ και χρόνια έχω επωμιστεί να ερευνώ και να σχεδιάζω όλα τα ταξίδια μας στο εξωτερικό. Η απουσία δωρεάν wifi στα δωμάτια με δυσκόλεψε ιδιαίτερα κι έτσι μέρος της έρευνας γινόταν στο λόμπι ή την αίθουσα υπολογιστών πίσω από τη ρεσεψιόν…
Ήταν ακόμα πρωί και δεν κρατιόμασταν για την πρώτη αναγνωριστική βόλτα. Τρεις βδομάδες πριν, η θερμοκρασία το βράδυ είχε κατακρημνιστεί στους -20°C, όμως χάρη στο κοκαλάκι της νυχτερίδας που κουβαλάμε, η κατώτερη θερμοκρασία ήταν μόλις -1 °C…
Βάζω στο smartphone την εφαρμογή Warsaw Offline Guide και επιλέγω την ξενάγηση στην Βασιλική Οδό και την Παλιά Πόλη. Στην περιοχή αυτή, η πόλη είναι γεμάτη από καθολικές εκκλησίες, κλειστές στους επισκέπτες κατά τις ώρες προσευχής και λειτουργίας. Κάθε φορά που περνάγαμε από κάποιο σημαντικό μνημείο ή σημείο, ακούγαμε την ιστορία του. Προεδρικό Μέγαρο, Αγία Άννα, στήλη του Σιγμούνδου, Γοργόνα, Barbakan, μνημείο του Μικρού Αντάρτη…
Ανεβαίνουμε στο vantagepoint της Αγίας Άννας (http://www.taraswidokowy.pl/) έναντι 5 zloty έκαστος για να θαυμάσουμε την πόλη και τον Βιστούλα, αλλά και να προσανατολιστούμε. Στάση στο infocentre της Παλιάς Πόλης (υπάρχει κι άλλο μεγαλύτερο στην πίσω πλευρά του Παλατιού Κουλτούρας και Επιστήμης).
Προμηθευτείτε όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς της Πόλης, ειδικά το Inyourpocket που μπορείτε επίσης να κατεβάσετε και στο κινητό σε pdf ή app. Μια καλή ιδέα είναι να επισκεφτείτε από την Ελλάδα την επίσημη ιστοσελίδα www.warsawtour.pl/en για να πάρετε μια ιδέα του τι σας περιμένει και να αποφασίσετε πού θέλετε να επικεντρωθείτε. Επίσης, έχουν σχεδιαστεί πολύ καλές εφαρμογές (κάποιες λειτουργούν και offline, αρκεί να έχετε εγκατεστημένο το GPS), όπως το Warsaw Offline Guide, TC Trips Warsaw, Warsaw Travel Guide και το πιο νεανικό, off the beaten track USE-IT Warsaw.
Αν προτιμάτε να τα ακούτε, κάθε μέρα στις 11 ξεκινάει δωρεάν ξενάγηση στη Στήλη του Σιγμούνδου. Ψάξτε για την πορτοκαλί ομπρέλα!
http://orangeumbrella.pl/
Η έλλειψη καφεΐνης αρχίζει να κάνει έντονα τα συμπτώματά της κι έτσι κατευθυνόμαστε στο καφέ To Lubię στην οδό Freta 10 προς τη Νέα Πόλη – το μοναδικό καφέ στην Παλιά Πόλη που «δέχονται» να επισκεφτούν οι ντόπιοι. Και δεν έχουν άδικο: βρίσκεται ουσιαστικό στο κωδωνοστάσιο της διπλανής εκκλησίας, και σερβίρει υπέροχα γλυκά και καφέ. Επειδή είναι μικρό, γεμίζει αμέσως!
Αναζωογονημένοι πια, αρχίζουμε με καθαρή ματιά να περιπλανόμαστε στην περιοχή, όπου τίποτα δεν θυμίζει την τραγική εικόνα της 60 χρόνια πριν: τα χρώματα είναι ζωηρά, οι δρόμοι πεντακάθαροι. Σιγά-σιγά αρχίζω να θυμάμαι αυτά που είχα διαβάσει… για τους θρύλους της Σειρήνας και του Βασιλίσκου, μυθικού τέρατος, και για τα Πέτρινα Σκαλοπάτια. Στην οδό Kanonia, βρίσκουμε το πιο στενό σπίτι της χώρας - πλάτους όσο ένα παράθυρο! Στην αυλή, τρίβουμε την καμπάνα και κάνουμε 3 φορές τον γύρο της για καλή τύχη… το μόνο που ζητάμε είναι καλό καιρό, κατά τ’ άλλα νιώθουμε ήδη τυχεροί… και ευλογημένοι (με τόσες εκκλησίες γύρω μας!).
Στην επιστροφή κατευθυνόμαστε μέσω της οδού Senatorska προς την Πλατεία Θεάτρων με τα υπέροχα κτίρια του ανακτόρου Jabłonowski (πρώην δημαρχείο και σημείο-κλειδί της Εξέγερσης του 1944), της Όπερας και του Εθνικού Θεάτρου. Μοναδική παραφωνία το πάρκινγκ ανάμεσα σε αυτά που κρύβει τη στήλη του Μεσημβρινού της Βαρσοβίας. Συνεχίζουμε προς το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και το μνημείο του Σταυρού. Η επιθυμία των αρσενικών του γκρουπ για την πρώτη μπύρα μας οδηγεί στην μπυραρία Browarnia, σχεδόν απέναντι από το Bristol. Από το τραπέζι μας μπροστά στην τζαμαρία, χαζεύουμε για ώρα τον κόσμο που περνάει από την Krakowskie Przedmieście.
Μετά από σύντομη ξεκούραση, μπάνιο και αναστύλωση ξεκινάμε τον περίπατο στη Βασιλική Οδό, αυτή τη φορά νότια προς τη Nowy Swiat και την Πλατεία Τριών Σταυρών.H Nowy Swiat («Νέος Κόσμος») είναι η χαρά του τουρίστα, με ένα σωρό καφέ, περιποιημένα εμπορικά μαγαζιά και τράπεζες. Όμως, αν στρίψετε αριστερά στην αυλίτσα του αρ. 22 θα μπείτε πραγματικά σε άλλο κόσμο ή –όπως το αποκαλούν οι ντόπιοι στον Μυστικό Κήπο! Μια σειρά από dive (αλλιώς «τελειωμένα«) bars με πάμφθηνες τιμές και εκκεντρική διακόσμηση, που τα βράδια γεμίζουν από ντόπιους.
Συνεχίζοντας είδαμε τον τεχνητό φοίνικα «Greetings From Jerusalem», τα πρώην γραφεία του Κομμουνιστικού Κόμματος και νυν τράπεζες και αντιπροσωπεία της Ferrari (η ειρωνεία στην αποκορύφωσή της) και το άγαλμα του Ντε Γκωλ που μοιάζει να εξέρχεται από αυτά.
Για το πρώτο μας δείπνο, αναπόφευκτα σκεφτόμαστε παραδοσιακές στολές, ροδομάγουλες χωριατοπούλες, λάχανα και λουκάνικα, και άλλα τέτοια κλισέ.
Αποφασίζουμε, ωστόσο, να επισκεφτούμε κάτι λιγότερο φολκλόρ όπως το μοναστηριακού τύπου Pierogarnia Na Berdnarskiej πίσω από το Bristol ή το υπέροχο Piąta Ćwiartka με την αψιδωτή αίθουσα μέσα στο Κάστρο, όμως αμφότερα κλείνουν στις 8… Η όρεξή μας για pierogi γίνεται ακόμα πιο έντονη και συμφωνούμε να κατευθυνθούμε προς κάποιο από τα πολλά Zapiecek στην παλιά πόλη, εν γνώσει μας για την αυτό-παγίδευσή μας σε ένα από τα πολλά «touristtraps» της περιοχής! Δοκιμάσαμε Pierogi με γέμιση σπανάκι και μπεϊκον, ήπιαμε ένα «χειμωνιάτικο ελιξίριο» με ρούμι, μπύρες, μπύρες και μπύρες… κόστος 10 ευρώ το άτομο. Πα μαλ για πρώτο δείπνο, όπου πάντα είναι καταδικασμένο να είναι το χειρότερο όση έρευνα και αν κάνεις!
Η επόμενη μέρα έχει πτήση για Κρακοβία και «εκδρομή» στο Άουσβιτς-Μπιρκενάου με πτήση επιστροφής το ίδιο βράδυ… Check-in στην ιστοσελίδα της LOT, προγραμματισμός αφύπνισης από κινητά, ξυπνητήρια και ρεσεψιόν και ένας υπέροχος βαρύς πρώτος ύπνος…
H προσφορά για 5 διανυκτερεύσεις και πρωινό στο ιστορικό Bristol και η πληρότητα του Ma Maison LaRegina, μας οδήγησαν στην απόφαση να επικεντρωθούμε στη Βαρσοβία και να επισκεφτούμε την Κρακοβία-Άουσβιτς μόνο για ολοήμερη ξενάγηση. Εντελώς έξω από το ταξιδιωτικό μας «modus operandi» οι επισκέψεις – αστραπή σε άλλες σημαντικές πόλεις, αλλά για όλα υπάρχει μια αρχή… και τέλος. Υποσχεθήκαμε να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο την επόμενη φορά στην Κρακοβία.
Άφιξη πτήσης Α3 3860 εις Βαρσοβίαν…
Το αεροδρόμιο Chopin με την πορτοκαλί σήμανση και τις μεγάλες τζαμαρίες ήταν η πρώτη θετική εντύπωση από την πόλη. Αφού βγάλαμε μερικά zloty στο μηχάνημα και προσπεράσαμε τους κράχτες ταξί, κατευθυνθήκαμε προς την πιάτσα και 40 zloty μετά, φτάσαμε έξω από το BristolHotel πάνω στην Krakowskie.
Μεταφορές στο κέντρο από αεροδρόμιο
Με ταξί από τις συνεργαζόμενες εταιρείες SuperTaxi, Sawa και ELE. Η SuperTaxi είναι η πιο οικονομική.
Με το λεωφορείο 175 (εισιτήρια θα βρείτε στο RELAY στην αίθουσα αφίξεων) ή με το N32 αν φτάνετε βράδυ.
Με τα τρένα SKM (άσπρο-κόκκινο) που φεύγουν κάθε 20 λεπτά. Η γραμμή S2 φτάνει στο σταθμό Śródmieście του κέντρου, ενώ η S3 στο σιδηροδρομικό σταθμό WarszawaCentralna.
Το ξενοδοχείο δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερη θέση, ιδιαίτερα για όσους θέλουν να μείνουν πιο κοντά στα περισσότερα μνημεία, εκκλησίες, θέατρα, την Παλιά Πόλη και τις όχθες του Βιστούλα. Επίσης, σε κοντινή απόσταση είναι κάποιες καλές επιλογές για φαγητό και ποτό. Όσοι προτιμάτε να είστε κοντά σε εμπορικά κέντρα ή στις περιοχές του πρώην Γκέτο όπου βρίσκονται περισσότερα νεανικά μαγαζιά για φαγητό/ποτό, προτιμήστε την περιοχή κοντά στο Παλάτι Κουλτούρας και Επιστήμης.
Το check-in έγινε σχετικά γρήγορα, και οδηγηθήκαμε μέσω του artnouveau ασανσέρ στα δωμάτιά μας. Σχετικά μικρό, αλλά με όλες τις ανέσεις και με υπέροχη θέα από ένα μόνο μικρό παραθυράκι με πεζούλι: το αγαπημένο μου σημείο για να διαβάζω το βιβλίο μου ή να προγραμματίζω την υπόλοιπη μέρα. Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι εδώ και χρόνια έχω επωμιστεί να ερευνώ και να σχεδιάζω όλα τα ταξίδια μας στο εξωτερικό. Η απουσία δωρεάν wifi στα δωμάτια με δυσκόλεψε ιδιαίτερα κι έτσι μέρος της έρευνας γινόταν στο λόμπι ή την αίθουσα υπολογιστών πίσω από τη ρεσεψιόν…
Ήταν ακόμα πρωί και δεν κρατιόμασταν για την πρώτη αναγνωριστική βόλτα. Τρεις βδομάδες πριν, η θερμοκρασία το βράδυ είχε κατακρημνιστεί στους -20°C, όμως χάρη στο κοκαλάκι της νυχτερίδας που κουβαλάμε, η κατώτερη θερμοκρασία ήταν μόλις -1 °C…
Βάζω στο smartphone την εφαρμογή Warsaw Offline Guide και επιλέγω την ξενάγηση στην Βασιλική Οδό και την Παλιά Πόλη. Στην περιοχή αυτή, η πόλη είναι γεμάτη από καθολικές εκκλησίες, κλειστές στους επισκέπτες κατά τις ώρες προσευχής και λειτουργίας. Κάθε φορά που περνάγαμε από κάποιο σημαντικό μνημείο ή σημείο, ακούγαμε την ιστορία του. Προεδρικό Μέγαρο, Αγία Άννα, στήλη του Σιγμούνδου, Γοργόνα, Barbakan, μνημείο του Μικρού Αντάρτη…
Ανεβαίνουμε στο vantagepoint της Αγίας Άννας (http://www.taraswidokowy.pl/) έναντι 5 zloty έκαστος για να θαυμάσουμε την πόλη και τον Βιστούλα, αλλά και να προσανατολιστούμε. Στάση στο infocentre της Παλιάς Πόλης (υπάρχει κι άλλο μεγαλύτερο στην πίσω πλευρά του Παλατιού Κουλτούρας και Επιστήμης).
Προμηθευτείτε όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς της Πόλης, ειδικά το Inyourpocket που μπορείτε επίσης να κατεβάσετε και στο κινητό σε pdf ή app. Μια καλή ιδέα είναι να επισκεφτείτε από την Ελλάδα την επίσημη ιστοσελίδα www.warsawtour.pl/en για να πάρετε μια ιδέα του τι σας περιμένει και να αποφασίσετε πού θέλετε να επικεντρωθείτε. Επίσης, έχουν σχεδιαστεί πολύ καλές εφαρμογές (κάποιες λειτουργούν και offline, αρκεί να έχετε εγκατεστημένο το GPS), όπως το Warsaw Offline Guide, TC Trips Warsaw, Warsaw Travel Guide και το πιο νεανικό, off the beaten track USE-IT Warsaw.
Αν προτιμάτε να τα ακούτε, κάθε μέρα στις 11 ξεκινάει δωρεάν ξενάγηση στη Στήλη του Σιγμούνδου. Ψάξτε για την πορτοκαλί ομπρέλα!
http://orangeumbrella.pl/
Η έλλειψη καφεΐνης αρχίζει να κάνει έντονα τα συμπτώματά της κι έτσι κατευθυνόμαστε στο καφέ To Lubię στην οδό Freta 10 προς τη Νέα Πόλη – το μοναδικό καφέ στην Παλιά Πόλη που «δέχονται» να επισκεφτούν οι ντόπιοι. Και δεν έχουν άδικο: βρίσκεται ουσιαστικό στο κωδωνοστάσιο της διπλανής εκκλησίας, και σερβίρει υπέροχα γλυκά και καφέ. Επειδή είναι μικρό, γεμίζει αμέσως!
Αναζωογονημένοι πια, αρχίζουμε με καθαρή ματιά να περιπλανόμαστε στην περιοχή, όπου τίποτα δεν θυμίζει την τραγική εικόνα της 60 χρόνια πριν: τα χρώματα είναι ζωηρά, οι δρόμοι πεντακάθαροι. Σιγά-σιγά αρχίζω να θυμάμαι αυτά που είχα διαβάσει… για τους θρύλους της Σειρήνας και του Βασιλίσκου, μυθικού τέρατος, και για τα Πέτρινα Σκαλοπάτια. Στην οδό Kanonia, βρίσκουμε το πιο στενό σπίτι της χώρας - πλάτους όσο ένα παράθυρο! Στην αυλή, τρίβουμε την καμπάνα και κάνουμε 3 φορές τον γύρο της για καλή τύχη… το μόνο που ζητάμε είναι καλό καιρό, κατά τ’ άλλα νιώθουμε ήδη τυχεροί… και ευλογημένοι (με τόσες εκκλησίες γύρω μας!).
Στην επιστροφή κατευθυνόμαστε μέσω της οδού Senatorska προς την Πλατεία Θεάτρων με τα υπέροχα κτίρια του ανακτόρου Jabłonowski (πρώην δημαρχείο και σημείο-κλειδί της Εξέγερσης του 1944), της Όπερας και του Εθνικού Θεάτρου. Μοναδική παραφωνία το πάρκινγκ ανάμεσα σε αυτά που κρύβει τη στήλη του Μεσημβρινού της Βαρσοβίας. Συνεχίζουμε προς το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη και το μνημείο του Σταυρού. Η επιθυμία των αρσενικών του γκρουπ για την πρώτη μπύρα μας οδηγεί στην μπυραρία Browarnia, σχεδόν απέναντι από το Bristol. Από το τραπέζι μας μπροστά στην τζαμαρία, χαζεύουμε για ώρα τον κόσμο που περνάει από την Krakowskie Przedmieście.
Μετά από σύντομη ξεκούραση, μπάνιο και αναστύλωση ξεκινάμε τον περίπατο στη Βασιλική Οδό, αυτή τη φορά νότια προς τη Nowy Swiat και την Πλατεία Τριών Σταυρών.H Nowy Swiat («Νέος Κόσμος») είναι η χαρά του τουρίστα, με ένα σωρό καφέ, περιποιημένα εμπορικά μαγαζιά και τράπεζες. Όμως, αν στρίψετε αριστερά στην αυλίτσα του αρ. 22 θα μπείτε πραγματικά σε άλλο κόσμο ή –όπως το αποκαλούν οι ντόπιοι στον Μυστικό Κήπο! Μια σειρά από dive (αλλιώς «τελειωμένα«) bars με πάμφθηνες τιμές και εκκεντρική διακόσμηση, που τα βράδια γεμίζουν από ντόπιους.
Συνεχίζοντας είδαμε τον τεχνητό φοίνικα «Greetings From Jerusalem», τα πρώην γραφεία του Κομμουνιστικού Κόμματος και νυν τράπεζες και αντιπροσωπεία της Ferrari (η ειρωνεία στην αποκορύφωσή της) και το άγαλμα του Ντε Γκωλ που μοιάζει να εξέρχεται από αυτά.
Για το πρώτο μας δείπνο, αναπόφευκτα σκεφτόμαστε παραδοσιακές στολές, ροδομάγουλες χωριατοπούλες, λάχανα και λουκάνικα, και άλλα τέτοια κλισέ.
Αποφασίζουμε, ωστόσο, να επισκεφτούμε κάτι λιγότερο φολκλόρ όπως το μοναστηριακού τύπου Pierogarnia Na Berdnarskiej πίσω από το Bristol ή το υπέροχο Piąta Ćwiartka με την αψιδωτή αίθουσα μέσα στο Κάστρο, όμως αμφότερα κλείνουν στις 8… Η όρεξή μας για pierogi γίνεται ακόμα πιο έντονη και συμφωνούμε να κατευθυνθούμε προς κάποιο από τα πολλά Zapiecek στην παλιά πόλη, εν γνώσει μας για την αυτό-παγίδευσή μας σε ένα από τα πολλά «touristtraps» της περιοχής! Δοκιμάσαμε Pierogi με γέμιση σπανάκι και μπεϊκον, ήπιαμε ένα «χειμωνιάτικο ελιξίριο» με ρούμι, μπύρες, μπύρες και μπύρες… κόστος 10 ευρώ το άτομο. Πα μαλ για πρώτο δείπνο, όπου πάντα είναι καταδικασμένο να είναι το χειρότερο όση έρευνα και αν κάνεις!
Η επόμενη μέρα έχει πτήση για Κρακοβία και «εκδρομή» στο Άουσβιτς-Μπιρκενάου με πτήση επιστροφής το ίδιο βράδυ… Check-in στην ιστοσελίδα της LOT, προγραμματισμός αφύπνισης από κινητά, ξυπνητήρια και ρεσεψιόν και ένας υπέροχος βαρύς πρώτος ύπνος…