silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.386
- Likes
- 3.871
- Επόμενο Ταξίδι
- Ανδαλουσία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Mestia
Άκουσα κάποιον να χτυπάει την πόρτα άλλα κοίταξα φευγαλέα την ώρα κ είδα οτι θεωρητικά είχαμε άλλα 45’ οπότε ξανάκλεισα τα μάτια μου Ήμασταν κ στο τελευταίο κουπε απ’την έξοδο οποτε δεν πέρασε ξανα άλλος απο εκεί μέχρι που μετά απο κανα 20λεπτο έσκασε μύτη ο υπάλληλος κ μας έκραζε σε ακατάληπτα γεωργιανά. Άρον αρον σηκωθήκαμε, ζωστήκαμε τα συμπράγκαλα κ κατεβήκαμε απ’το τρένο.
Όλοι οι προηγούμενοι τουρίστες είχαν ήδη τακτοποιήθεί στα μοντέρνα κ λιγότερο μοντέρνα βανάκια που περίμεναν για να μας μεταφέρουν στη Μεστία. Όλα είχαν γεμίσει εκτος απο ενα ... όπως φαντάζεστε αυτο το ένα ήταν το χειρότερο, παλαιότερο, πιο άβολο βανάκι που είχε ξεμείνει για να παραλάβει τους τελευταίους υπναράδες Εκεί η Μ. άρχισε να με κοιτάει με ενα δολοφονικό βλέμμα οπότε φρόντισα να απομακρυνθώ κ να φέρω καφεδάκια (απο vending machine μη νομίζετε οτι είχε κ καφε ο σταθμός) μπας κ την καλμάρω.
Φυσικά το όχημα ήταν άβολο κ φυσικά ο οδηγός θεώρησε οτι στις 7 το πρωί η πιο ενδεδειγμένη μουσική για ξένους τουρίστες που πέρασαν τη νύχτα στο τρένο είναι ... σκυλάδικα !!! Αφου ακούσαμε ολες τις γεωργιανές τραγουδιάρες να μοιρολογούν το πόνο τους για τον «αλήτη» που τις παράτησε κ για μια αγάπη που δε στέριωσε, ο silversurfer ανέλαβε δράση ώστε να γλιτώσει τους λοιπούς ταξιδιώτες απ’το ακουστικό μαρτύριο κ με μια «ευγενική» απαίτηση προς τον οδηγό έφερε την προσωρινή λύτρωση.
Κατάφερα να κοιμηθώ για καμιά ώρα άλλα το ταξίδι ήταν μεγάλο κ ετσι κάναμε κανα δυο στάσεις κατα τις οποίες ο οδηγός ύπουλα ξανα έβαζε τα καψουροτράγουδα. Το τοπίο όσο ανεβαίναμε γινόταν κ ομορφότερο άλλα η σύγκριση με το Kazbegi το έφερνε χαμένο.
Φτάσαμε στη Μεστία γύρω στις 10 – 10:30 κ ευτυχώς το guesthouse Larda που θα μέναμε ήταν κεντρικότατο, απέναντι απ’το πάρκο κ σε απόσταση αναπνοής απ’το σταθμό των Marshrutkas. Στα 90 lari, oμολογώ οτι κάναμε πολυ καλή επιλογή - το δωμάτιο ευρύχωρο με traditional touch στα έπιπλα, άνετο κρεβάτι κ τεράστιο μοντέρνο μπάνιο. Κ αυτοί όπως κ οι περισσότεροι ανακαινίζουν/διαμορφώνουν συνεχώς καινούρια δωμάτια καθώς ο τουρισμός έχει πάρει τα πάνω του. Η κοπελίτσα που το έτρεχε δούλευε μετανάστρια στην Ιταλία κ γύρισε για να ασχοληθεί με τον οικογενειακό ξενώνα.
Πεταχτήκαμε απέναντι στο café Laila το οποίο είναι το πιο hot μπρεκφαστάδικο της περιοχής κ στο γυρισμό, αφού μπανιαριστήκαμε να μας φύγει η τρενίλα κ η μασρουτκίλα, ξεραθήκαμε για κανα 2ωρο για να έρθουμε στα ίσα μας μετά την ταλαιπωρία.
Στην περιοχή του Svaneti υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά κτίσματα ,τα Svan Towers, παραδοσιακές κατοικίες των εύπορων κατοίκων τα οποία ήταν τρόπον τινα κ αμυντικά οχυρά κ μέσα επικοινωνίας (με τα υπόλοιπα towers).
Επισκεφθήκαμε το Maghiani House Museum, οπου πετύχαμε ενα γκρουπ Ισπανών που είχαν τη δικιά τους ξεναγό κ έτσι εμας μας έκανε prive ξενάγηση η ιδιοκτήτρια (?) του πύργου εναντι ενος μικρού τιμήματος. Μας έδειξε τους χώρους στο ισόγειο εξηγώντας μας διάφορα για την ζωή των κατοίκων (που κοιμόντουσαν, που είχαν τα ζώα κ τις προμήθειες κλπ κλπ) κ μετά μας ειπε 2 λόγια για τους πύργους κ μας άφησε να τους ανεβούμε. Όροφος με όροφο συνδέονται με μια ξύλινη σκάλα κ είναι χαμηλοτάβανα. Ε πιο πολυ για την εμπειρία κ τη θέα ανεβήκαμε.
Ακολούθως εντοπίσαμε ενα ωραίο καφέ (Old House) με φοβερά milkshakes, την καλύτερη θέα του χωριού κ funky μουσικούλα κ φυσικά αράξαμε διοτι είχε εκνευριστική ζέστη. Αλλιώς τον περιμέναμε το καιρό στα βουνά του Καυκάσου, σίγουρα περισσότερη δροσούλα κ οχι θερμοκρασίες κοντά στους 30 βαθμούς
Κάναμε μια βόλτα μέχρι το τέλος του χωριού όπου εντοπίσαμε ενα ωραίο εστιατόριο για βραδυνο κ μπήκαμε σε ενα γραφείο με activities για να δουμε πως θα περάσουμε τις μέρες μας στην περιοχή του Svaneti. Ενδιαφερόμασταν για βόλτες με άλογα άλλα οι επιλογές που μας δώσαν ήταν αρκετά ακριβές καθώς έπρεπε να πληρώσουμε prive tour με guide. Άσε που η Μ. είχε στο μυαλό της ακόμα το πάθημα μας στη Κούβα όπου είχαν υποφέρει τα οπίσθια μας κ ήταν αρκετά σκεπτική για πολύωρο tour. Βασικά οι επιλογές ήταν είτε εκδρομή σε λίμνες ή προς τον παγετώνα Chalaadi --- βέβαια ο τύπος μας είπε οτι δεν είχε κ πολύ νόημα να πάρουμε τη 2η επιλογή καθώς ο δρόμος περνούσε απο την πόλη κ το εργοτάξιο (κατασκευάζουν ενα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο).
Anyway είπαμε οτι θα το σκεφτούμε κ συνεχίσαμε τη βόλτα μας. Περάσαμε απ’το σημείο που φεύγουν οι μασρούτκες κ κλείσαμε την εκδρομή μας για το Ushguli. Έπειτα αράξαμε στο παρκάκι κ επιστρέψαμε στο guesthouse – η πρώτη μέρα κινήθηκε σε χαλαρούς ρυθμούς, πιο πολύ χαλαρώσαμε μετα την ταλαιπωρία κ χαζεύαμε το μέρος κ τη θέα.
Το βραδάκι επιστρέψαμε στο εστιατόριο που είχαμε μπανίσει στη βόλτα μας το οποίο λέγεται Lushnu Qor που στα αγγλικα σημαίνει Beer Garden --- χωρίς να είμαι κ απόλυτα σίγουρος. Ωραίο ταβερνάκι με τα κλασικά καλώδια με πολύχρωμες λάμπες στην οροφή που συναντάς (?) στις παραδοσιακές ταβέρνες στην Ελλάδα. Είχε κ μια κοπελίτσα να τραγουδάει live κ γενικά είχε ωραία ατμόσφαιρα. Εκεί δοκιμάσαμε πρώτη φορά Ojakhuri και khinkali.
Το πρώτο είναι συνήθως χοιρινό με πατάτες κ διάφορα μπαχάρια μαγειρεμένο σε πήλινο δοχείο – κόλαση. Παρήγγειλα 2 μέρες συνεχόμενα. Μην κάνετε το λάθος (οπως εγω την 3η) κ επιλέξετε την εκδοχή με κοτόπουλο, είναι πολύ υποδεέστερο. Τα khinkali μοιάζουν με μικρά πουγκιά. Είναι ζυμαρικό με διάφορα είδη γέμισης, κρέας, μανιτάρια, πατάτες κλπ
Εμείς λατρέψαμε αυτα που ήταν γεμιστά με πατάτες ενω αυτα με το κρέας οχι κ τόσο. Παίζει βέβαια και ρόλο ΠΟΥ θα τα δοκιμάσεις. Συνοδεύαμε πάντα το φαγητό μας με σαλάτα τυπου «χωριάτικη» , μανιτάρια, μια περίεργη μελιτζάνα με φυστίκι (Badridzhani Nigvsit), κρασί, μπύρες, κ άλλες μπύρες κ γενικά τρώγαμε κ πίναμε του σκασμού κ πληρώναμε maximum 15 E.
H Γεωργία προτείνεται ανεπιφύλακτα στους καλοφαγάδες
Άκουσα κάποιον να χτυπάει την πόρτα άλλα κοίταξα φευγαλέα την ώρα κ είδα οτι θεωρητικά είχαμε άλλα 45’ οπότε ξανάκλεισα τα μάτια μου Ήμασταν κ στο τελευταίο κουπε απ’την έξοδο οποτε δεν πέρασε ξανα άλλος απο εκεί μέχρι που μετά απο κανα 20λεπτο έσκασε μύτη ο υπάλληλος κ μας έκραζε σε ακατάληπτα γεωργιανά. Άρον αρον σηκωθήκαμε, ζωστήκαμε τα συμπράγκαλα κ κατεβήκαμε απ’το τρένο.
Όλοι οι προηγούμενοι τουρίστες είχαν ήδη τακτοποιήθεί στα μοντέρνα κ λιγότερο μοντέρνα βανάκια που περίμεναν για να μας μεταφέρουν στη Μεστία. Όλα είχαν γεμίσει εκτος απο ενα ... όπως φαντάζεστε αυτο το ένα ήταν το χειρότερο, παλαιότερο, πιο άβολο βανάκι που είχε ξεμείνει για να παραλάβει τους τελευταίους υπναράδες Εκεί η Μ. άρχισε να με κοιτάει με ενα δολοφονικό βλέμμα οπότε φρόντισα να απομακρυνθώ κ να φέρω καφεδάκια (απο vending machine μη νομίζετε οτι είχε κ καφε ο σταθμός) μπας κ την καλμάρω.
Φυσικά το όχημα ήταν άβολο κ φυσικά ο οδηγός θεώρησε οτι στις 7 το πρωί η πιο ενδεδειγμένη μουσική για ξένους τουρίστες που πέρασαν τη νύχτα στο τρένο είναι ... σκυλάδικα !!! Αφου ακούσαμε ολες τις γεωργιανές τραγουδιάρες να μοιρολογούν το πόνο τους για τον «αλήτη» που τις παράτησε κ για μια αγάπη που δε στέριωσε, ο silversurfer ανέλαβε δράση ώστε να γλιτώσει τους λοιπούς ταξιδιώτες απ’το ακουστικό μαρτύριο κ με μια «ευγενική» απαίτηση προς τον οδηγό έφερε την προσωρινή λύτρωση.
Κατάφερα να κοιμηθώ για καμιά ώρα άλλα το ταξίδι ήταν μεγάλο κ ετσι κάναμε κανα δυο στάσεις κατα τις οποίες ο οδηγός ύπουλα ξανα έβαζε τα καψουροτράγουδα. Το τοπίο όσο ανεβαίναμε γινόταν κ ομορφότερο άλλα η σύγκριση με το Kazbegi το έφερνε χαμένο.
Πεταχτήκαμε απέναντι στο café Laila το οποίο είναι το πιο hot μπρεκφαστάδικο της περιοχής κ στο γυρισμό, αφού μπανιαριστήκαμε να μας φύγει η τρενίλα κ η μασρουτκίλα, ξεραθήκαμε για κανα 2ωρο για να έρθουμε στα ίσα μας μετά την ταλαιπωρία.
Στην περιοχή του Svaneti υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά κτίσματα ,τα Svan Towers, παραδοσιακές κατοικίες των εύπορων κατοίκων τα οποία ήταν τρόπον τινα κ αμυντικά οχυρά κ μέσα επικοινωνίας (με τα υπόλοιπα towers).
Ακολούθως εντοπίσαμε ενα ωραίο καφέ (Old House) με φοβερά milkshakes, την καλύτερη θέα του χωριού κ funky μουσικούλα κ φυσικά αράξαμε διοτι είχε εκνευριστική ζέστη. Αλλιώς τον περιμέναμε το καιρό στα βουνά του Καυκάσου, σίγουρα περισσότερη δροσούλα κ οχι θερμοκρασίες κοντά στους 30 βαθμούς
Κάναμε μια βόλτα μέχρι το τέλος του χωριού όπου εντοπίσαμε ενα ωραίο εστιατόριο για βραδυνο κ μπήκαμε σε ενα γραφείο με activities για να δουμε πως θα περάσουμε τις μέρες μας στην περιοχή του Svaneti. Ενδιαφερόμασταν για βόλτες με άλογα άλλα οι επιλογές που μας δώσαν ήταν αρκετά ακριβές καθώς έπρεπε να πληρώσουμε prive tour με guide. Άσε που η Μ. είχε στο μυαλό της ακόμα το πάθημα μας στη Κούβα όπου είχαν υποφέρει τα οπίσθια μας κ ήταν αρκετά σκεπτική για πολύωρο tour. Βασικά οι επιλογές ήταν είτε εκδρομή σε λίμνες ή προς τον παγετώνα Chalaadi --- βέβαια ο τύπος μας είπε οτι δεν είχε κ πολύ νόημα να πάρουμε τη 2η επιλογή καθώς ο δρόμος περνούσε απο την πόλη κ το εργοτάξιο (κατασκευάζουν ενα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο).
Anyway είπαμε οτι θα το σκεφτούμε κ συνεχίσαμε τη βόλτα μας. Περάσαμε απ’το σημείο που φεύγουν οι μασρούτκες κ κλείσαμε την εκδρομή μας για το Ushguli. Έπειτα αράξαμε στο παρκάκι κ επιστρέψαμε στο guesthouse – η πρώτη μέρα κινήθηκε σε χαλαρούς ρυθμούς, πιο πολύ χαλαρώσαμε μετα την ταλαιπωρία κ χαζεύαμε το μέρος κ τη θέα.
Το βραδάκι επιστρέψαμε στο εστιατόριο που είχαμε μπανίσει στη βόλτα μας το οποίο λέγεται Lushnu Qor που στα αγγλικα σημαίνει Beer Garden --- χωρίς να είμαι κ απόλυτα σίγουρος. Ωραίο ταβερνάκι με τα κλασικά καλώδια με πολύχρωμες λάμπες στην οροφή που συναντάς (?) στις παραδοσιακές ταβέρνες στην Ελλάδα. Είχε κ μια κοπελίτσα να τραγουδάει live κ γενικά είχε ωραία ατμόσφαιρα. Εκεί δοκιμάσαμε πρώτη φορά Ojakhuri και khinkali.
Το πρώτο είναι συνήθως χοιρινό με πατάτες κ διάφορα μπαχάρια μαγειρεμένο σε πήλινο δοχείο – κόλαση. Παρήγγειλα 2 μέρες συνεχόμενα. Μην κάνετε το λάθος (οπως εγω την 3η) κ επιλέξετε την εκδοχή με κοτόπουλο, είναι πολύ υποδεέστερο. Τα khinkali μοιάζουν με μικρά πουγκιά. Είναι ζυμαρικό με διάφορα είδη γέμισης, κρέας, μανιτάρια, πατάτες κλπ
Εμείς λατρέψαμε αυτα που ήταν γεμιστά με πατάτες ενω αυτα με το κρέας οχι κ τόσο. Παίζει βέβαια και ρόλο ΠΟΥ θα τα δοκιμάσεις. Συνοδεύαμε πάντα το φαγητό μας με σαλάτα τυπου «χωριάτικη» , μανιτάρια, μια περίεργη μελιτζάνα με φυστίκι (Badridzhani Nigvsit), κρασί, μπύρες, κ άλλες μπύρες κ γενικά τρώγαμε κ πίναμε του σκασμού κ πληρώναμε maximum 15 E.
H Γεωργία προτείνεται ανεπιφύλακτα στους καλοφαγάδες