silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.385
- Likes
- 3.854
- Επόμενο Ταξίδι
- Ανδαλουσία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Παγετώνας Chalaadi
To πρωινό στο café Laila ήταν απο τις αγαπημένες μου ώρες της ημέρας. Απέναντι απ’το παρκάκι, πολλές επιλογές, διαφορετικός κόσμος κάθε μέρα. Απο κινέζους που περιμένουν πάντα τον tour guide, trekkers με τον εξοπλισμό, κάποιους μεγαλύτερης ηλικίας που απλά χαλαρώνουν στο μέρος κ διάφορους γεωργιανούς που συνήθως ήταν κ οι μοναδικοί που κάπνιζαν. Το γκαρσον ήξερε τα κλασικά «καλημέρα, καλησπέρα» κ μας είπε οτι τα τελευταία χρόνια έχουν αρκετούς έλληνες επισκέπτες
Απέναντι είναι αραγμένοι οι ταξιτζήδες με τους οποίους έπρεπε να διαπραγματευτούμε τη μετάβασή μας στην αρχή του trail το οποίο βρίσκεται στο σημείο που χτίζεται ενα υδρο-ηλεκτρικό εργοστάσιο. Η διαδρομή είναι κανα 25λεπτο με αυτοκίνητο κ ο οδηγός συνήθως περιμένει να γυρίσετε. Θα σας πουν οτι δηθεν σε 2 ωρίτσες έχεις καθαρίσει άλλα that’s not the case. Υπολογίστε 3 ώρες για να είστε χαλαρά κ να μην τρέχετε κ επιμένετε σε αυτο στα παζάρια με τους ταρίφες (για να μη σας πουν μετά τα δικά τους). Οι τιμές ξεκινάνε απο 80 lari τα οποία είναι φυσικά πολλά. Με αρκετά παζάρια (κ αφου σηκωθήκαμε να φύγουμε παρακάτω) συμφωνήσαμε στα 60.
Η διαδρομή μέχρι την αφετηρία του trail όντως δεν ήταν κάτι σπουδαίο λόγω των έργων οπότε το παλικάρι που μιλούσαμε για τα tours την προηγούμενη είχε δίκιο. Κάποιοι όντως είχαν πάρει άλογα ενω άλλοι το πήρανε ποδαράτα. Όταν φτάσαμε αντικρύσαμε ενα ορμητικό ποτάμι το οποίο προφανώς θα εκμεταλευτεί το εργοστάσιο που κατασκευάζεται κ το trail ξεκινούσε στη μια άκρη μιας ξύλινης γέφυρας.
Θα έλεγα οτι το επίπεδο είναι σχετικά εύκολο, έχει αρκετές ανηφόρες κ διαδρομή μέσα στο δάσος κ σε κάποιο σημείο σχεδόν εφάπτεται με τον ποταμό. Έχει διάφορα ξέφωτα ιδανικά για ξεκούραση κ διαλλείματα (είδαμε κόσμο να κάνει πικνικ). Στα μισά του trail κάνουν την εμφάνισή τους βράχοι - απο παλιότερη κατολίσθηση (?) – κ εκεί θέλει λίγο προσοχή γι’αυτο φροντίστε να έχετε καλά παπούτσια.
Εμείς λίγο χάσαμε το δρόμο κ βρεθήκαμε αλλού γι’αλλού πηγαίνοντας δεξιά στις κοτρώνες ενω απο αριστερά το trail κατέληγε πάλι δίπλα στο ποτάμι. Φτάσαμε στο τέλος στα όρια του παγετώνα ο οποίος είχε υποχωρήσει αισθητά. Δεν πήγαμε πολυ κοντά καθώς είναι σύνηθες φαινόμενο να ξεκολλάνε μεγάλα κομμάτια.
Αρκετό κόσμο συναντήσαμε στη διαδρομή μας δείγμα του οτι το μικρό αυτο trail είναι ίσως το πιο δημοφιλές (κ εύκολο). Το άγριο βραχώδες τοπίο ήταν αρκετά όμορφο, σε αυτο βέβαια βοήθησε κ ο ηλιόλουστος ουρανός. Κάτσαμε αρκετή ώρα μέχρι να πάρουμε το δρόμο του γυρισμού. Όπως ανέφερα κ πιο πάνω, με ενα σχετικά νορμαλ ρυθμό + ένα εύλογο χρονικό διάστημα για ξεκούραση κ φωτογραφίες στο τέλος του trail, η συνολική διάρκεια ξεπερνάει το 3ωρο. Εμείς κάναμε γύρω στις 3 ½ ώρες.
Στο γυρισμό βρήκαμε τον οδηγό μας να τα λέει με ενα φιλαράκι του που βρήκε εκεί πέρα οπότε κομπλέ. Επιστρέψαμε στο χωριό κ ήπιαμε ενα καφεδάκι ανάτασης σε ενα απο τα καφε/εστιατόρια που υπάρχουν κοντά στο ποτάμι. Νομίζω οτι είναι οι χειρότερες επιλογές (είτε για καφέ είτε για φαγητό) καθώς οι ιδιοκτήτες πιστεύουν οτι η προνομιακή θέση τους αρκεί χωρίς να προσφέρουν ποιότητα. Θα μάθουν σιγά σιγά ....
Στο δρόμο για το ξενώνα μας σταματήσαμε στο marshrutka station όπου μόνο να ορκιστεί δεν βάλαμε τη κοπελίτσα που δούλευε εκεί, πως για την αυριανή μας διαδρομή για το Kutaisi το βανάκι θα ήταν το λευκό μοντέρνο Mercedes που ήταν παρκαρισμένο απ’έξω. Είχαμε απηυδήσει με τα σαράβαλα κ θέλαμε να έχουμε μια ξεκούραστη διαδρομή. Αυτή μας διαβεβαίωσε, εμείς κάναμε οτι την πιστεύουμε κ επιστρέψαμε για μπανάκι κ ξεκούραση. Είπαμε για dinner να δοκιμάσουμε κάποιο διαφορετικό μαγαζί άλλα δε μας πολυέπεισαν έτσι όπως τα βλέπαμε κ ετσι καταλήξαμε παλι στο Lushnu Qor.
Η Μεστία μας άρεσε. Η αλήθεια είναι οτι όταν φτάσαμε δεν μας εντυπωσίασε κ πολύ άλλα δίνοντας χρόνο κ κάνοντας δραστηριότητες αλλάξαμε γνώμη κ όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε, το κάναμε με μισή καρδιά.
Το επόμενο πρωί μπροστά απ’το marshrutka station το λευκό Mercedes που είχαμε μπανίσει χθες φυσικά έλειπε. Στη θέση του ενα άλλο που φαινόταν εξισου καλό. Μπουκάρουμε λοιπόν μέσα, βρίσκουμε κ ωραίες θέσεις κ λέμε «σήμερα θα ταξιδέψουμε κυριλέ» Κ μετά βγαίνουμε να φορτώσουμε τις βαλίτσες κ εκεί μας λένε « αααααααααα εσείς δεν είστε με αυτό το βανάκι, η marshrutko-εταιρεία σας έβαλε εκείνο το βανάκι πίσω». Πίσω ήταν ενα μπλε Mercedes, εμφανώς υποδεέστερο άλλα τέλος πάντων ας το φάμε το παλιάμπελο. Επιβιβαζόμαστε κ διαπιστώνω οτι στη δική μας σειρά, στο κενό του διαδρόμου υπάρχει ένας περίεργος μηχανισμός όπου σηκώνεται ενα κάθισμα χωρίς πλάτη. Μαύρα φίδια με ζώσανε, λέω αν μας κάνουν τέτοια τσιριμονιά δε θα τη παλέψω 5 ώρες μέχρι το Kutaisi.
Το βανάκι ξεκινάει, χασκογελάμε με τον ταξιδιώτη στην απένταντι θέση (του τύπου εντάξει σιγά μην έβαζαν άνθρωπο σε αυτο το καρεκλάκι, πως θα τη πάλευε δλδ) κ μετά απο 5-6 λεπτά σταματάμε σε ένα σημείο στα όρια του χωριού όπου επιβιβάζονται άλλα 3-4 άτομα κ ... καλά μαντεύετε ... δεν έχει θέσεις για όλους κ έτσι ενα παλικάρι γεωργιανός κ μια γερμανίδα θα κάθονταν σε αυτές τις μινι θέσεις (κ η πίσω σειρά καθισμάτων είχε αυτο το κόλπο). Αν φρικάραμε εμείς μια, μιας που αναγκαστήκαμε να στριμωχτούμε λες κ ήμασταν σε πτήση της Ryanair, τι να πουν κ αυτοί οι δυο που δεν μπορούσαν καν να ακουμπήσουν τη πλάτη τους
Αν έχω κάτι να θυμάμαι απο τις συγκοινωνίες στη Γεωργία είναι οτι δεν έχω αισθανθεί πιο άβολα πουθενά στο κόσμο.
Τελοσπάντων μετά απο μια 5ωρη διαδρομή φτάνουμε επιτέλους στο Kutaisi εμφανώς κουρασμένοι, ταλαιπωρημένοι κ ιδρωμένοι. Yandex δε παίζει εκεί οπότε σκάει ταρίφας με χαρακτηριστική λαμογιόφατσα, 15 lari μας λέει. Μπήγω εγώ τα γέλια, αυτός με κοιτάει περίεργα, του λέω ταξιδεύω μια βδομάδα στη Γεωργία κ ξέρω τις πραγματικές τιμές. Αντε λέει θα στο κάνω 13, του λέω ξέρω οτι η τιμή είναι δεν είναι ούτε 5 άλλα εγώ μιας κ δεν έχω ψιλά θα σου δώσω 10 κ είμαστε ΟΚ. 12 αποκρίνεται αυτος, αντιο του λέω εγώ κ κλασικά με κυνηγούσε απο πίσω μετά.
Στη διαδρομή του φάνηκε πολυ λογικό να μας προτείνει να μην πάμε στο ξενώνα μας άλλα να αψηφήσουμε ολη την κούραση, την απλυσιά κ την πείνα και να μας πάει αυτός μεχρι το Prometheus Cave γιατί λέει «αύριο θα είναι κλειστά». Πρέπει να σπούδασε marketing δεν εξηγείται αλλιώς ...
To πρωινό στο café Laila ήταν απο τις αγαπημένες μου ώρες της ημέρας. Απέναντι απ’το παρκάκι, πολλές επιλογές, διαφορετικός κόσμος κάθε μέρα. Απο κινέζους που περιμένουν πάντα τον tour guide, trekkers με τον εξοπλισμό, κάποιους μεγαλύτερης ηλικίας που απλά χαλαρώνουν στο μέρος κ διάφορους γεωργιανούς που συνήθως ήταν κ οι μοναδικοί που κάπνιζαν. Το γκαρσον ήξερε τα κλασικά «καλημέρα, καλησπέρα» κ μας είπε οτι τα τελευταία χρόνια έχουν αρκετούς έλληνες επισκέπτες
Απέναντι είναι αραγμένοι οι ταξιτζήδες με τους οποίους έπρεπε να διαπραγματευτούμε τη μετάβασή μας στην αρχή του trail το οποίο βρίσκεται στο σημείο που χτίζεται ενα υδρο-ηλεκτρικό εργοστάσιο. Η διαδρομή είναι κανα 25λεπτο με αυτοκίνητο κ ο οδηγός συνήθως περιμένει να γυρίσετε. Θα σας πουν οτι δηθεν σε 2 ωρίτσες έχεις καθαρίσει άλλα that’s not the case. Υπολογίστε 3 ώρες για να είστε χαλαρά κ να μην τρέχετε κ επιμένετε σε αυτο στα παζάρια με τους ταρίφες (για να μη σας πουν μετά τα δικά τους). Οι τιμές ξεκινάνε απο 80 lari τα οποία είναι φυσικά πολλά. Με αρκετά παζάρια (κ αφου σηκωθήκαμε να φύγουμε παρακάτω) συμφωνήσαμε στα 60.
Η διαδρομή μέχρι την αφετηρία του trail όντως δεν ήταν κάτι σπουδαίο λόγω των έργων οπότε το παλικάρι που μιλούσαμε για τα tours την προηγούμενη είχε δίκιο. Κάποιοι όντως είχαν πάρει άλογα ενω άλλοι το πήρανε ποδαράτα. Όταν φτάσαμε αντικρύσαμε ενα ορμητικό ποτάμι το οποίο προφανώς θα εκμεταλευτεί το εργοστάσιο που κατασκευάζεται κ το trail ξεκινούσε στη μια άκρη μιας ξύλινης γέφυρας.
Θα έλεγα οτι το επίπεδο είναι σχετικά εύκολο, έχει αρκετές ανηφόρες κ διαδρομή μέσα στο δάσος κ σε κάποιο σημείο σχεδόν εφάπτεται με τον ποταμό. Έχει διάφορα ξέφωτα ιδανικά για ξεκούραση κ διαλλείματα (είδαμε κόσμο να κάνει πικνικ). Στα μισά του trail κάνουν την εμφάνισή τους βράχοι - απο παλιότερη κατολίσθηση (?) – κ εκεί θέλει λίγο προσοχή γι’αυτο φροντίστε να έχετε καλά παπούτσια.
Εμείς λίγο χάσαμε το δρόμο κ βρεθήκαμε αλλού γι’αλλού πηγαίνοντας δεξιά στις κοτρώνες ενω απο αριστερά το trail κατέληγε πάλι δίπλα στο ποτάμι. Φτάσαμε στο τέλος στα όρια του παγετώνα ο οποίος είχε υποχωρήσει αισθητά. Δεν πήγαμε πολυ κοντά καθώς είναι σύνηθες φαινόμενο να ξεκολλάνε μεγάλα κομμάτια.
Αρκετό κόσμο συναντήσαμε στη διαδρομή μας δείγμα του οτι το μικρό αυτο trail είναι ίσως το πιο δημοφιλές (κ εύκολο). Το άγριο βραχώδες τοπίο ήταν αρκετά όμορφο, σε αυτο βέβαια βοήθησε κ ο ηλιόλουστος ουρανός. Κάτσαμε αρκετή ώρα μέχρι να πάρουμε το δρόμο του γυρισμού. Όπως ανέφερα κ πιο πάνω, με ενα σχετικά νορμαλ ρυθμό + ένα εύλογο χρονικό διάστημα για ξεκούραση κ φωτογραφίες στο τέλος του trail, η συνολική διάρκεια ξεπερνάει το 3ωρο. Εμείς κάναμε γύρω στις 3 ½ ώρες.
Στο γυρισμό βρήκαμε τον οδηγό μας να τα λέει με ενα φιλαράκι του που βρήκε εκεί πέρα οπότε κομπλέ. Επιστρέψαμε στο χωριό κ ήπιαμε ενα καφεδάκι ανάτασης σε ενα απο τα καφε/εστιατόρια που υπάρχουν κοντά στο ποτάμι. Νομίζω οτι είναι οι χειρότερες επιλογές (είτε για καφέ είτε για φαγητό) καθώς οι ιδιοκτήτες πιστεύουν οτι η προνομιακή θέση τους αρκεί χωρίς να προσφέρουν ποιότητα. Θα μάθουν σιγά σιγά ....
Στο δρόμο για το ξενώνα μας σταματήσαμε στο marshrutka station όπου μόνο να ορκιστεί δεν βάλαμε τη κοπελίτσα που δούλευε εκεί, πως για την αυριανή μας διαδρομή για το Kutaisi το βανάκι θα ήταν το λευκό μοντέρνο Mercedes που ήταν παρκαρισμένο απ’έξω. Είχαμε απηυδήσει με τα σαράβαλα κ θέλαμε να έχουμε μια ξεκούραστη διαδρομή. Αυτή μας διαβεβαίωσε, εμείς κάναμε οτι την πιστεύουμε κ επιστρέψαμε για μπανάκι κ ξεκούραση. Είπαμε για dinner να δοκιμάσουμε κάποιο διαφορετικό μαγαζί άλλα δε μας πολυέπεισαν έτσι όπως τα βλέπαμε κ ετσι καταλήξαμε παλι στο Lushnu Qor.
Η Μεστία μας άρεσε. Η αλήθεια είναι οτι όταν φτάσαμε δεν μας εντυπωσίασε κ πολύ άλλα δίνοντας χρόνο κ κάνοντας δραστηριότητες αλλάξαμε γνώμη κ όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε, το κάναμε με μισή καρδιά.
Το επόμενο πρωί μπροστά απ’το marshrutka station το λευκό Mercedes που είχαμε μπανίσει χθες φυσικά έλειπε. Στη θέση του ενα άλλο που φαινόταν εξισου καλό. Μπουκάρουμε λοιπόν μέσα, βρίσκουμε κ ωραίες θέσεις κ λέμε «σήμερα θα ταξιδέψουμε κυριλέ» Κ μετά βγαίνουμε να φορτώσουμε τις βαλίτσες κ εκεί μας λένε « αααααααααα εσείς δεν είστε με αυτό το βανάκι, η marshrutko-εταιρεία σας έβαλε εκείνο το βανάκι πίσω». Πίσω ήταν ενα μπλε Mercedes, εμφανώς υποδεέστερο άλλα τέλος πάντων ας το φάμε το παλιάμπελο. Επιβιβαζόμαστε κ διαπιστώνω οτι στη δική μας σειρά, στο κενό του διαδρόμου υπάρχει ένας περίεργος μηχανισμός όπου σηκώνεται ενα κάθισμα χωρίς πλάτη. Μαύρα φίδια με ζώσανε, λέω αν μας κάνουν τέτοια τσιριμονιά δε θα τη παλέψω 5 ώρες μέχρι το Kutaisi.
Το βανάκι ξεκινάει, χασκογελάμε με τον ταξιδιώτη στην απένταντι θέση (του τύπου εντάξει σιγά μην έβαζαν άνθρωπο σε αυτο το καρεκλάκι, πως θα τη πάλευε δλδ) κ μετά απο 5-6 λεπτά σταματάμε σε ένα σημείο στα όρια του χωριού όπου επιβιβάζονται άλλα 3-4 άτομα κ ... καλά μαντεύετε ... δεν έχει θέσεις για όλους κ έτσι ενα παλικάρι γεωργιανός κ μια γερμανίδα θα κάθονταν σε αυτές τις μινι θέσεις (κ η πίσω σειρά καθισμάτων είχε αυτο το κόλπο). Αν φρικάραμε εμείς μια, μιας που αναγκαστήκαμε να στριμωχτούμε λες κ ήμασταν σε πτήση της Ryanair, τι να πουν κ αυτοί οι δυο που δεν μπορούσαν καν να ακουμπήσουν τη πλάτη τους
Αν έχω κάτι να θυμάμαι απο τις συγκοινωνίες στη Γεωργία είναι οτι δεν έχω αισθανθεί πιο άβολα πουθενά στο κόσμο.
Τελοσπάντων μετά απο μια 5ωρη διαδρομή φτάνουμε επιτέλους στο Kutaisi εμφανώς κουρασμένοι, ταλαιπωρημένοι κ ιδρωμένοι. Yandex δε παίζει εκεί οπότε σκάει ταρίφας με χαρακτηριστική λαμογιόφατσα, 15 lari μας λέει. Μπήγω εγώ τα γέλια, αυτός με κοιτάει περίεργα, του λέω ταξιδεύω μια βδομάδα στη Γεωργία κ ξέρω τις πραγματικές τιμές. Αντε λέει θα στο κάνω 13, του λέω ξέρω οτι η τιμή είναι δεν είναι ούτε 5 άλλα εγώ μιας κ δεν έχω ψιλά θα σου δώσω 10 κ είμαστε ΟΚ. 12 αποκρίνεται αυτος, αντιο του λέω εγώ κ κλασικά με κυνηγούσε απο πίσω μετά.
Στη διαδρομή του φάνηκε πολυ λογικό να μας προτείνει να μην πάμε στο ξενώνα μας άλλα να αψηφήσουμε ολη την κούραση, την απλυσιά κ την πείνα και να μας πάει αυτός μεχρι το Prometheus Cave γιατί λέει «αύριο θα είναι κλειστά». Πρέπει να σπούδασε marketing δεν εξηγείται αλλιώς ...
Last edited: