• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Ασυνέπεια ταξιδιωτικού γραφείου

epestrefe

New Member
Μηνύματα
1
Likes
0
Γειά σας!
Είμαι καινούριος στο forum και ζητώ συγγνώμη αν δεν επέλεξε το σωστό μέρος να στείλω το μήνυμα μου.
Ζητώ τη συμβουλή σας για το παρακάτω πρόβλημα που προέκυψε στην 8μελή παρέα μου:
Αφού παρέλαβα με e-mail και φαξ το πρόγραμμα της εκδρομής μας στην Κωνσταντινούπολη, με πολύ γνωστό πρακτορείο, αρχικώς προκαταέβαλα μέρος και στη συνέχεια εξόφλησα το συμφωνηθέν ποσό. Ωστόσο, μόλις σήμερα, δύο μέρες πριν την αναχώρηση, με ενημερώνουν πως τα δύο δείπνα και το ένα γεύμα που σαφώς περιγράφοταν στο πακέτο δεν συμπεριλαμβάνονται τελικά και ότι μου έστειλαν "λάθος" πρόγραμμα. Από το πρωί ζητώ τηλεφωνικά εξηγήσεις και ενώ στην αρχή άφησαν να εννοηθεί ότι θα επανορθώσουν, τελικά πριν λίγα λεπτά μου ανακοινώνουν τη λύπη τους και την αδυναμία να ανταποκριθούν στο αρχικό πρόγραμμα που μου έστειλαν και βάση του οποίου τους επέλεξα.
Μπορώ άραγε να διεκδικήσω τα αυτονόητα?
Ευχαριστώ εκ των προταίρων και συγγνώμην για το όχι ευχάριστο περιεχόμενο του πρώτου μου μηνύματος.
Αποστόλης.
 
Μηνύματα
2.521
Likes
3.325
Ταξίδι-Όνειρο
ΙΑΠΩΝΙΑ
Εφ όσον πλήρωσες για το αρχικώς συμφωνηθέν πρόγραμμα που σου στείλανε,πιστεύω (χωρίς βέβαια να είμαι νομικός)ότι ασφαλώς και μπορείς να διεκδικήσεις τα δικαιώματα σου που σημαίνει μέχρι και επιστροφή από μέρους τους του ποσού που πλήρωσες την ακύρωση δηλ της εκδρομης αν το θέλεις,η εστω(επειδή δυό μέρες πριν δεν θα έχεις ίσως άλλη δυνατότητα με άλλο πρακτορείο)την επιστροφή χρημάτων που αναλογούν στα αρχικώς συμφωνηθέντα γεύματα.
 

North66

Member
Μηνύματα
4.364
Likes
5.228
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Σου παραθέτω όρους συμμετοχής από γνωστό ταξιδιωτικό γραφείο (λογικά το συμβόλαιο που υπέγραψες έχει αντίστοιχους).

Αποζημίωση που θεμελιώνεται από την μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση των παροχών του ταξιδιού, περιορίζεται μέχρι το διπλάσιο της αξίας στην κατ΄άτομο τιμή του ταξιδιού.

Τα προπληρωμένα γεύματα στην τιμή του ταξιδιού στο εξωτερικό αντιστοιχούν συνήθως σε μενού 3 πιάτων (πχ. ορεκτικό, κυρίως πιάτο με γαρνιτούρα, επιδόρπιο).

Το τουριστικό γραφείο και ο ταξιδιώτης δεσμεύονται να επιλύσουν με καλή πίστη κάθε διαφορά που θα προκύψει κατά την εκτέλεση της σύμβασης του οργανωμένου ταξιδιού. Σε περίπτωση αποτυχίας των σχετικών προσπαθειών, τα μέρη δεσμεύονται να απευθυνθούν στην Επιτροπή Φιλικής Επίλυσης Διαφορών του ΗΑΤΤΑ και να ζητήσουν τη μεσολάβησή της. Αν η φιλική επίλυση της διαφοράς δεν καταστεί δυνατή, αρμόδια είναι τα Δικαστήρια της Αθήνας.
 

Θέμης

New Member
Μηνύματα
2
Likes
4
Σου παραθέτω όρους συμμετοχής από γνωστό ταξιδιωτικό γραφείο (λογικά το συμβόλαιο που υπέγραψες έχει αντίστοιχους).

Αποζημίωση που θεμελιώνεται από την μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση των παροχών του ταξιδιού, περιορίζεται μέχρι το διπλάσιο της αξίας στην κατ΄άτομο τιμή του ταξιδιού.

Τα προπληρωμένα γεύματα στην τιμή του ταξιδιού στο εξωτερικό αντιστοιχούν συνήθως σε μενού 3 πιάτων (πχ. ορεκτικό, κυρίως πιάτο με γαρνιτούρα, επιδόρπιο).

Το τουριστικό γραφείο και ο ταξιδιώτης δεσμεύονται να επιλύσουν με καλή πίστη κάθε διαφορά που θα προκύψει κατά την εκτέλεση της σύμβασης του οργανωμένου ταξιδιού. Σε περίπτωση αποτυχίας των σχετικών προσπαθειών, τα μέρη δεσμεύονται να απευθυνθούν στην Επιτροπή Φιλικής Επίλυσης Διαφορών του ΗΑΤΤΑ και να ζητήσουν τη μεσολάβησή της. Αν η φιλική επίλυση της διαφοράς δεν καταστεί δυνατή, αρμόδια είναι τα Δικαστήρια της Αθήνας.
Αποζημίωση σε ταξιδιώτη από Πρακτορείο Ταξιδίων λόγω ματαίωσης ταξιδίου

Προ καιρού αγόρασα ένα ταξίδι-πακέτο για το Περού μέσω Μαδρίτης, από γνωστό Πρακτορείο Ταξιδίων. Με την απογείωση του αεροπλάνου από τη Μαδρίτη ακούστηκε μια δυνατή έκρηξη, τραντάχτηκε το αεροπλάνο και βγήκε μια μεγάλη φλόγα από τον ένα κινητήρα.

Φυσικά ανησυχήσαμε όλοι αλλά μετά μισή ώρα βόλτες πάνω από τη Μαδρίτη προσγειωθήκαμε σώοι. Μας μετέφεραν σε κοντινό ξενοδοχείο νηστικούς και 15 ώρες μετά την απογείωση μας επιβίβασαν σε άλλο αεροπλάνο που μας μετέφερε όλους στη Λίμα. Φθάνοντας ζήτησα από τον Έλληνα ξεναγό που μας περίμενε, να μας δώσει τη μέρα που χάσαμε, στο τέλος του προγράμματος.

Δυστυχώς το γραφείο στην Ελλάδα ούτε μας απάντησε και επιστρέψαμε με μια ημέρα μείον.

Όταν επέστρεψα ζήτησα εγγράφως από το Πρακτορείο να με αποζημιώσει με 600 ευρώ για την ματαίωση της πτήσης σύμφωνα με το Π.Δ. 339/1996 (ΦΕΚ 225/Α/11.9.96) και την Οδηγία 90/314. Το Πρακτορείο αρνήθηκε με τον ισχυρισμό ότι δεν ευθύνεται για την βλάβη του αεροπλάνου. Όμως το παραπάνω Προεδρικό Διάταγμα προβλέπει ότι η αποζημίωση για καθυστέρηση ή ματαίωση πτήσης καταβάλλεται από το Πρακτορείο που με τη σειρά του μπορεί να την αναζητήσει από την αεροπορική εταιρία.

Δεν υπήρχε άλλη λύση από τη Δικαιοσύνη. Και πράγματι το Ειρηνοδικείο Πειραιώς με πολύ τεκμηριωμένη απόφαση (αρ. 371/2014) με δικαίωσε και το Πρακτορείο υποχρεώθηκε να μου καταβάλει τα 600 ευρώ συν τους τόκους.

Έτσι σε ανάλογες περιπτώσεις οι ταξιδιώτες μπορούν να επικαλεστούν την παραπάνω απόφαση (από όσο γνωρίζω είναι η πρώτη στη χώρα μας αυτού του είδους) για να εισπράξουν την αποζημίωση που δικαιούνται αν το Πρακτορείο τους δυστροπεί.
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.345
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Δεν υπήρχε άλλη λύση από τη Δικαιοσύνη. Και πράγματι το Ειρηνοδικείο Πειραιώς με πολύ τεκμηριωμένη απόφαση (αρ. 371/2014) με δικαίωσε και το Πρακτορείο υποχρεώθηκε να μου καταβάλει τα 600 ευρώ συν τους τόκους.
Η Οδηγία Οδηγία 90/314 είναι σαφής και αναφέρει:

Ο διοργανωτής ή/και ο πωλητής φέρουν ευθύνη, εκτός αν αυτή η μη εκτέλεση ή πλημμελής εκτέλεση δεν οφείλεται ούτε σε δική τους υπαιτιότητα ούτε σε υπαιτιότητα κάποιου άλλου παρέχοντος υπηρεσίες, διότι:
– οι παραλείψεις που σημειώθηκαν κατά την εκτέλεση της συμβάσεως καταλογίζονται στον καταναλωτή,
– οι παραλείψεις αυτές καταλογίζονται σε τρίτο πρόσωπο ξένο προς την παροχή των υπηρεσιών που προβλέπονται στη σύμβαση και έχουν απρόβλεπτο ή αναπότρεπτο χαρακτήρα,
– οι παραλείψεις αυτές οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 4 παράγραφος 5 δεύτερο εδάφιο σημείο ii),
ή σε γεγονός που ούτε ο διοργανωτής ή/και ο πωλητής, ούτε ο παρέχων υπηρεσίες, θα μπορούσαν, με όλη την απαιτούμενη επιμέλεια να προβλέψουν ή να αποτρέψουν.

(με υπογράμμιση είναι η δική σου περίπτωση)

Γιατί η αεροπορική εταιρεία κανονικά θα έπρεπε να προβλέψει, ή να αποτρέψει μια έκρηξη στον κινητήρα ενός αεροπλάνου.
Αν ήταν θέμα ξαφνικής κακοκαιρίας για παράδειγμα, δεν θα έφταιγε ούτε ο διοργανωτής ούτε ο παρέχων υπηρεσίες ( δηλαδή η αερ. εταιρεία) και πολύ πιθανόν να μην έπαιρνες τα χρήματα.
Το πρακτορείο σαφώς και δεν φταίει για την έκρηξη (η νομοθεσία σ'αυτό το σημείο είναι μάλλον παράλογη), αλλά φταίει γιατί δεν ήταν ενημερωμένο, ή γιατί δεν ήθελε να καταβάλει την αποζημίωση.
Ο δικαστής βέβαια θα έλαβε υπ'οψη του και την σωρεία άλλων παραβάσεων του συγκεκριμένου πρακτορείου (γιατί ξέρω ποιο εννοείς - έχω δουλέψει μαζί τους) καθώς και τις πολλές αγωγές εναντίον του και ήταν απόλυτος στην απόφαση του.
Γιαυτό και το πρακτορείο σε πλήρωσε και δεν έκανε έφεση. Που να μπλέκει τώρα!....
 

Θέμης

New Member
Μηνύματα
2
Likes
4
Η Οδηγία Οδηγία 90/314 είναι σαφής και αναφέρει:

Ο διοργανωτής ή/και ο πωλητής φέρουν ευθύνη, εκτός αν αυτή η μη εκτέλεση ή πλημμελής εκτέλεση δεν οφείλεται ούτε σε δική τους υπαιτιότητα ούτε σε υπαιτιότητα κάποιου άλλου παρέχοντος υπηρεσίες, διότι:
– οι παραλείψεις που σημειώθηκαν κατά την εκτέλεση της συμβάσεως καταλογίζονται στον καταναλωτή,
– οι παραλείψεις αυτές καταλογίζονται σε τρίτο πρόσωπο ξένο προς την παροχή των υπηρεσιών που προβλέπονται στη σύμβαση και έχουν απρόβλεπτο ή αναπότρεπτο χαρακτήρα,
– οι παραλείψεις αυτές οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 4 παράγραφος 5 δεύτερο εδάφιο σημείο ii),
ή σε γεγονός που ούτε ο διοργανωτής ή/και ο πωλητής, ούτε ο παρέχων υπηρεσίες, θα μπορούσαν, με όλη την απαιτούμενη επιμέλεια να προβλέψουν ή να αποτρέψουν.

(με υπογράμμιση είναι η δική σου περίπτωση)

Γιατί η αεροπορική εταιρεία κανονικά θα έπρεπε να προβλέψει, ή να αποτρέψει μια έκρηξη στον κινητήρα ενός αεροπλάνου.
Αν ήταν θέμα ξαφνικής κακοκαιρίας για παράδειγμα, δεν θα έφταιγε ούτε ο διοργανωτής ούτε ο παρέχων υπηρεσίες ( δηλαδή η αερ. εταιρεία) και πολύ πιθανόν να μην έπαιρνες τα χρήματα.
Το πρακτορείο σαφώς και δεν φταίει για την έκρηξη (η νομοθεσία σ'αυτό το σημείο είναι μάλλον παράλογη), αλλά φταίει γιατί δεν ήταν ενημερωμένο, ή γιατί δεν ήθελε να καταβάλει την αποζημίωση.
Ο δικαστής βέβαια θα έλαβε υπ'οψη του και την σωρεία άλλων παραβάσεων του συγκεκριμένου πρακτορείου (γιατί ξέρω ποιο εννοείς - έχω δουλέψει μαζί τους) καθώς και τις πολλές αγωγές εναντίον του και ήταν απόλυτος στην απόφαση του.
Γιαυτό και το πρακτορείο σε πλήρωσε και δεν έκανε έφεση. Που να μπλέκει τώρα!....
Σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου η βλάβη του αεροσκάφους από μόνη της δεν αποτελεί ανωτέρα βία παρά μόνο αν οφείλεται σε γεγονός ανεξάρτητο της αναμενόμενης καλής λειτουργίας του αεροσκάφους, πχ αν μπει πουλί στη μηχανή. Διαφορετικά μπορεί να οφείλεται σε πλημμελή συντήρηση, ελαττωματικό ανταλλακτικό, αστοχία υλικού κλπ. Πάντως ο ταξιδιώτης δεν φταίει το δε γραφείο μπορεί να αναζητήσει αποζημίωση από την αεροπορική εταιρία.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.833
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ο δικαστής βέβαια θα έλαβε υπ'οψη του και την σωρεία άλλων παραβάσεων του συγκεκριμένου πρακτορείου (γιατί ξέρω ποιο εννοείς - έχω δουλέψει μαζί τους) καθώς και τις πολλές αγωγές εναντίον του και ήταν απόλυτος στην απόφαση του.
Δε νομίζω να είναι αυτός ο λόγος. Δεν μπορείς να δημιουργείς δεδικασμένο κόντρα στο πνεύμα του νόμου επειδή ο ένας από τους αντίδικους είχε κάνει άλλες παραβάσεις. Δεν έχουμε το σκεπτικό της απόφασης, οπότε δεν το γνωρίζουμε. Το πιθανότερο είναι να είνια αυτό που γράφτηκε παραπάνω: το πρακτορείο έχει τη δυνατότητα να πάρει αποζημίωση από την αεροπορική, άρα αυτό αποζημιώνει τον πελάτη.

Υ.Γ: Δεν έχω ιδέα για ποιο πρακτορείο μιλάμε (και δεν έχω και όρεξη να μάθω).
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.345
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Δε νομίζω να είναι αυτός ο λόγος. Δεν μπορείς να δημιουργείς δεδικασμένο κόντρα στο πνεύμα του νόμου επειδή ο ένας από τους αντίδικους είχε κάνει άλλες παραβάσεις.
Δυστυχώς η δικαιοσύνη πολλές φορές λειτουργεί και έτσι. Γι'αυτό τη λένε και τυφλή.
Γνωρίζω περιστατικά καταγγελιών που από πριν είναι ήδη προδεδικασμένα.
Θυμάμαι μια φορά στον ΕΟΤ, που ήρθε καταγγελία για κάποιο ξενοδοχείο και πριν καν την εξετάσουν είχαν βγάλει το πόρισμα, γιατί το ξενοδοχείο εκείνο ήταν γνωστό για τις απάτες του. Το έκανε κατ'επανάληψη, οπότε η επιτροπή (όπου συμμετείχαν και νομικοί) ήταν σίγουρη για το συμβάν.
Επίσης μη ξεχνάς ότι όσα δίκια και να έχεις, όσα τρανταχτά στοιχεία και αν καταθέσεις, άλλος είναι που αποφασίζει (ο δικαστής).
Γι'αυτό υπάρχουν και οι εφέσεις.
Αν κάποιος πιστεύει ότι αδικήθηκε, κάνει έφεση. Αν όχι, πληρώνει και το θέμα τελειώνει εκεί.
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.083
Likes
20.491
Μια μικρη σημειωση μονο:
Ανωτερα βια δεν ειναι η βλαβη του αεροσκαφους χωρις ενεργειες τριτων ή ακραιες καιρικες συνθηκες ή.....
 

HummingBird

Member
Μηνύματα
582
Likes
826
Έτσι σε ανάλογες περιπτώσεις οι ταξιδιώτες μπορούν να επικαλεστούν την παραπάνω απόφαση (από όσο γνωρίζω είναι η πρώτη στη χώρα μας αυτού του είδους) για να εισπράξουν την αποζημίωση που δικαιούνται αν το Πρακτορείο τους δυστροπεί.
Να επισημάνω μόνο ότι στην Ελλάδα η νομολογία δεν αποτελεί πηγή δικαίου (σε απλά Ελληνικά: μία απόφαση δικαστηρίου δεν δεσμεύει άλλα δικαστήρια να βγάλουν την ίδια απόφαση για αντίστοιχη περίπτωση). Οπότε η απλή επίκληση μίας δικαστικής απόφασης άλλης υπόθεσης δεν επιφέρει αυτόματα αποτελέσματα.
Πάντως θα πρέπει το πρακτορείο να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του αλλιώς οφείλει αποζημίωση. Εγώ στη θέση σου θα τους ζητούσα επιστροφή μέρους του ποσού που θα αντιστοιχεί στα γεύματα αυτά.
Παρεμπιπτόντως, χρόνια πολλά!!! :icon_biggrin:
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.833
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Δυστυχώς η δικαιοσύνη πολλές φορές λειτουργεί και έτσι. Γι'αυτό τη λένε και τυφλή.
Oφτοπικίζομεν, αλλά λέγεται τυφλή ακριβώς επειδή κρίνει την κάθε περίπτωση ξεχωριστά, αντικειμενικά χωρίς να κρίνει το ποιος δικάζεται αλλά το τι έκανε, αυτό που περιγράφεις είναι το εντελώς αντίθετο.

Τέλος πάντων, στο θέμα μας, το λογικό είναι αφού ο πελάτης πλήρωσε το πρακτορείο και το πρακτορείο την αεροπορική, ο πελάτης να αποζημιωθεί από το πρακτορείο και αυτό με τη σειρά του από την αεροπορική. Διαφορετικά θα ήταν παράλογο. Φαντάσου π.χ. να πάω εγώ σε ένα εστιατόριο, να πάθω δηλητηρίαση επειδή χρησιμοποίησαν μια κονσέρβα δηλητηριασμένη κι όταν κάνω μήνυση να μου πει το εστιατόριο "α, δεν ξέρω, πάρε αποζημίωση από την κονσερβοβιομηχανία". Το εστιατόριο είναι αυτό που προσέφερε την υπηρεσία, άρα αυτό θα πρέπει να αποζημιώσει και στη συνέχεια μπορεί να βρει το δίκιο του με τον κονσερβοπαραγωγό.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.791
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom