• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ινδία Από την… Αλαπούτσα στο Μουνάρ (by hydronetta & Rosa)

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.066
Likes
6.317
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Εεεε! δεν σε πήγαμε και στο ηθών! Σε λυπήθηκα βρε κακομοίρα και δεν σε έδωσα. Οσο για την "κυρία" Χ. πφφ... σιγά την πληρωμή. Ενα αεροπορικό με Ραιαν στα 2 ευρώ δεν το λες και χρηματισμό. Ασε που δεν μπορεσα να το χρησιμοποιησω γιατι είχα γράψει λάθος το όνομά μου στην κράτηση
 

isabelle

Member
Μηνύματα
904
Likes
4.184
Αχα! Ωστε ομολογείς συναλλαγή! Προφανώς και δεν περιορίζεται στα δυο ευρώ, αυτά είναι για το ξεκάρφωμα. Ποιος ξέρει τι άλλο εισιτήριο-δωροδοκία της κυρίας Χ. μας κρύβεις επιμελώς με αντάλλαγμα την ψευδομαρτυρία σε βάρος μου.
 

emouli

Member
Μηνύματα
1.239
Likes
3.531
Ταξίδι-Όνειρο
Καταρράκτες Βικτώρια, ε;
Αχα! Ωστε ομολογείς συναλλαγή! Προφανώς και δεν περιορίζεται στα δυο ευρώ, αυτά είναι για το ξεκάρφωμα. Ποιος ξέρει τι άλλο εισιτήριο-δωροδοκία της κυρίας Χ. μας κρύβεις επιμελώς με αντάλλαγμα την ψευδομαρτυρία σε βάρος μου.
Ελα μωρε, λες και δεν ξέρεις τι φτωχομπινεδιάρα είναι η Ντιμ κυρ! Δεν βλέπεις σε τι τρώγλες πάει και μένει κάθε φορά; Σιγά τη δωροδοκία! Αντε το πολύ πολύ να της χάρισε κανένα εισιτήριο (ξέρεις με αυτά τα αθλια ΚΤΕΛ) για κανά Τσιμπουκιστάν!
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.066
Likes
6.317
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Κατ'αρχάς άθλιο και ΚΤΕΛ δεν συνάδουν. Ειναι αντιδιαμετρικά αντίθετες εννοιες.
Κατά δευτερον, κα Ισαβέλλα, η μαστροπία ηθικά, είναι σοβαρότερο αδίκημα απο την δωροδοκία ή την δωροληψία. Ακόμα και όταν αφορούν αστρονομικά ποσά των 2 ευρώ.
Κατά 3ον (όχι όμως και σημαντικό) καταντήσαμε την ιστορία σαν τον τίτλο της
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Τα Σπήλαια Ellora κι ο ρουφιάνος

Ένα ζευγάρι καταγάλανα μάτια σαν τα βαθειά νερά της λίμνης φωσφόριζαν στο απόλυτο σκότος. Μέσα από το έρεβος αναδύθηκε αχνά το αντρικό πρόσωπο, αυτό που τον κοιτούσε επίμονα.
Το αίμα του πάγωσε κι ευθύς σφάλισε τα μάτια του. Άρχισε να γυρνοβολά σπασμωδικά στο κρεβάτι, ένα κουβάρι αυτός μαζί με τα σεντόνια του.
Ένοιωσε την ανασεμιά δυνατή, επίμονη σαν τον άνεμο σιμούν να φυσά λίγες σπιθαμές από το πρόσωπό του. Ήθελε να φωνάξει βοήθεια όμως η φωνή του πνιγόταν στο λαρύγγι του. Ενοιωθε να παραλύει.

Είσαι υπόλογος” ακούστηκε σαν ένας απόκοσμος αντίλαλος από τα χείλη του προσώπου. “Είσαι υπόλογος
Με όση δύναμη του απέμενε, άνοιξε διάπλατα τα μάτια.
Εσύ;΄” φώναξε έκπληκτος.
Το πρόσωπο οικείο, αν και τα μειλίχια χαρακτηριστικά του είχαν παραμορφωθεί από την αγωνία και την ένταση..
Είσαι υπόλογος για τη γυναίκα μου. Θέλω να παρατηρείς προσεκτικά ποιόν κοιτά, τι λέει, τι κάνει… Να καταγράφεις τα ΠΑΝΤΑ!
Όχι, όχι εγώ δεν είμαι χαφ….”
Όμως δεν πρόλαβε. Η φράση πνίγηκε στα χείλη του. Το πρόσωπο χάθηκε άξαφνα σαν πυροτέχνημα μέσα σε μια εκτυφλωτική λάμψη.

Λαχανιασμένος, σηκώθηκε κάθιδρος από το κρεβάτι. Ο συνοδοιπόρος του κοιμόταν μακάρια στο διπλανό κρεβάτι κι ονειρευόταν μια παραλλαγή πορτοκαλόπιττας μαζί με τον Παρλιάρο.
Το όνειρο ήταν ολοζώντανο και ξεκάθαρο. Δεν χωρούσε αμφισβήτηση. Του είχε ανατεθεί μια αποστολή: να έχει τη Rοsa υπό αυστηρότατη επιτήρηση. Διακυβευόταν η άσπιλος τιμή της οικογένειάς της. Οι πειρασμοί για μια παντρεμένη γυναίκα παραμονεύουν παντού σ’ένα ταξίδι. Ένα βλέμμα, ένα νεύμα, ένα αθώο φαινομενικά κοπλιμέντο αρκούν για το ηθικό ολίσθημα.
Δεν χρειάστηκε δεύτερη σκέψη. Μπορεί για λίγο στο μυαλό του να παρέλασαν έννοιες κι ονόματα: χαφιές, σπιούνος, καρφί, καταδότης, Εφιάλτης, Αρτέμης Μάτσας, όμως εκείνος τ’ απόδιωξε σαν σύννεφο καπνού. Από τη βαλίτσα ανέσυρε ένα πρόχειρο σημειωματάριο. Έγραψε πάνω του αργά μα αποφασιστικά: «Ημερολόγιο ρουφιάνου»
Ήρεμος με τη συνείδησή του πια παραδόθηκε πάλι στις αγκάλες του Μορφέα για το υπόλοιπο της νύχτας.


«Ξυπνήστε παλληκάρια. Ξημέρωσε για τα καλά. Μας περιμένουν τα σπήλαια Ellora» ακούστηκε η κελαριστή φωνή της Rosa. Eν ριπή οφθαλμού ετοιμαστήκαμε, προγευματίσαμε και πήραμε το σύντομο δρόμο προς την είσοδο των σπηλαίων.

Τα Σπήλαια Ellora αποτελούν ένα σύμπλεγμα από 34 μοναστήρια και ναούς, λαξεμένα σ’ένα γκρεμό από βασάλτη κι εκτείνονται σε μια απόσταση 2 χλμ. Χρονολογούνται από το 600 έως το 1000 μ.Χ.
Μοναδικά δεν τα καθιστά μόνο η καλλιτεχνική τους αξία (μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO) αλλά και το ότι καταδεικνύουν το πνεύμα ανεκτικότητας, χαρακτηριστικό της αρχαίας Ινδίας: συνυπάρχουν πλάι πλάι λατρευτικοί χώροι αφιερωμένοι σε 3 μεγάλες ανατολικές θρησκείες: το Βουδισμό, τον Ινδουισμό και το Ζαϊνισμό. Τι κρίμα που το πνεύμα ανοχής στη θρησκευτική διαφορετικότητα έπαψε να ζει 10 αιώνες μετά στην ευρύτερη περιοχή...

Ξεκινήσαμε από τα σπήλαια του Ζαϊνισμού (σπήλαια 30-34) που ανήκουν στον 9o και 10o αιώνα.
Απ’αυτά το πλέον αξιομνημόνευτο είναι το διώροφο Indra Sabha (Σπήλαιο 32)
Στο περίβολό του βρίσκεται μια Μantapa, ένα περίπτερο όπου στο κέντρο του υπάρχει ένα τετράπλευρο μνημείο. Σε κάθε πλευρά αναπαριστάται καθιστή tirthankara (μορφή δηλαδή που κατακτήσει τη samsara, τον κύκλο θανάτου κι αναγέννησης).

19330-1411237936-42d180b72bf63e597f3e1bcb5577bb10.jpg


19338-1411237965-a0f9104504917fc560c969cd29973a6e.jpg

Το περίπτερο πλαισιώνεται από ένα άγαλμα υπερμεγέθους ελέφαντα κι ένα μονόλιθο που χρησίμευε ως ιστός σημαίας.

19334-1411237950-b12c714f4c383d8d73fb82c926c0754d.jpg

Το περίτεχνο εσωτερικό του είναι ένας μικρός λαβύρινθος από αίθουσες που διακοσμούνταν από εξαίσια γλυπτά θεοτήτων (Yakshas)

19339-1411237969-f69826e42337d85e9dc557b8c52e7cee.jpg


19331-1411237939-9497d49cd40c7224b613ce47ff732029.jpg


19335-1411237954-d7ac503270b55bb9f042960946f69ded.jpg


19340-1411237973-a91c6f630df6682d2121fdbe8b47dc6a.jpg

Matanga Yaksha (θεότητα της ευημερίας) κάθεται σ'έναν ελέφαντα κάτω από ένα δέντρο banyan

19336-1411237957-bbc874e9450be6420d13414a9fa777fb.jpg

Siddhaika Yakshini (θεότητα γονιμότητας) κάθεται πάνω σ'ένα λιοντάρι κάτω από ένα δέντρο μάνγκο

19332-1411237943-d7c46b80e21800fa4510076f78d9a4aa.jpg


Σε αισθητική όμως δεν υστερούσαν και οι υπόλοιπες σπηλιές του Ζαϊνισμού.

19337-1411237961-db4130893d7940998709cf859eff3362.jpg


19333-1411237946-46980d640d95b050341cbdd8c44e7f79.jpg


19329-1411237932-f5c64649a0093067126410751496f1af.jpg

Επειδή γεωγραφικά οι σπηλιές του Ζαϊνισμού είναι πιο απομονωμένες, δέχονται και σημαντικότερα λιγότερο αριθμό επισκεπτών.
Φτάνει να μην είναι παρέες νεολαίων οι οποίοι έδειξαν να ενθουσιάζονται από την παρουσία μας. Γενικά οι Ινδοί αγαπούν να φωτογραφίζονται και ειδικά με αλλοδαπούς. Κατά τα φαινόμενα αποτελούμε εξωτικό είδος.

Πασιχαρείς οι νέοι που απαθανατίστηκαν μαζί μας, αλλά πείτε μου τώρα, όφειλα ή δεν όφειλα να το καταγράψω στο ρουφιανοημερόλογιο;
«Ώρα......: Η R. συνελήφθη μειδιώσα και απαθανατιζόμενη εν μέσω 7 (!) μαντραχαλέων. Κατηγορία συναγερμού-πράσινο: τηρείται σχετική απόσταση ασφαλείας κατά την σωματική επαφή, απουσιάζουν χειρονομίες οικειότητας, ουδείς διαθέτει γοητεία ικανή ξεμυαλίσματος»
Απορροφημένος στην ιερή μου αποστολή, φαίνεται ότι έγραφα και μουρμούριζα ταυτόχρονα διότι η Rosa με αιφνιδίασε.
«Τι σημειώνεις εκεί γουρουνάκι μας; Να δω!
Ιιιιιιιιιιιιι!
(αλά Ζουμπουλία) Βρε ποταπό υποκείμενο, με κατασκοπεύεις και προσπαθείς με αναπόδεικτες κακοήθειες να με διαβάλεις στον λατρεμένο μου σύζυγο;»
«Ότι ακούω και βλέπω σημειώνω εγώ. Αλλά αν έχεις αντιρρήσεις, μπορείς πανεύκολα να εξαγοράσεις τη σιωπή μου και το μπλοκάκι να μη φτάσει ποτέ στα χέρια του αποδέκτη. Έχω κανα δυο, τρείς, δέκα προορισμούς στο κόσμο που θέλω να πάω κι αναζητώ χορηγό»
«Ιιιιιιιιιιιι (νέο). Δεν είσαι μόνο συκοφάντης αλλά και άθλιος εκβιαστής. Φτού σου ρυπαρό τετράποδο»
Αγνόησα τις εκκρίσεις σιελογόνων αδένων που παρολίγον θα προσγειώνονταν στο αγγελικό μου πρόσωπο κι αρκέστηκα στα φωτογραφικά ντοκουμέντα. Μια εικόνα χίλιες λέξεις.

Η «τεταμένη» ατμόσφαιρα εξανεμίστηκε σαν αρχίσαμε να περιδιαβαίνουμε τις Ινδουιστικές σπηλιές (σπήλαια 14-29).

Το Σπήλαιο 29 σε ένα υψωματάκι με εξαιρετική θέα σε γειτονικό μικρό καταρράκτη (ήταν εποχή ξηρασίας και δεν υπήρχε στάλα νερού) είναι από τα μεγαλύτερα που είδαμε.

19350-1411238728-804f6f8e124278bce2c56ec0c89f9da4.jpg


19348-1411238722-468f46e1bba70721c1dd599a613d2e8f.jpg

Και οι τρείς κλιμακωτές είσοδοι φυλάσσονται από δύο μεγάλα λιοντάρια με μικρούς ελέφαντες κάτω από τα πόδια τους.

19346-1411238716-2b23bae5f10081e4a38eeac5720faf67.jpg


19349-1411238725-a14ababac5d826bea02f39eb2f4108a2.jpg

Στη δυτική πτέρυγα, στο νότιο άκρο βρίσκουμε ένα γλυπτό του Ravana να σηκώνει την οροσειρά Kailas. Στην ινδική σημειολογία προτιμήθηκε κάτι πιο αισθησιακό κι αντί να τον απεικονίσουν σαν καταπονημένο Άτλαντα, τον έβαλαν χαλαρό να στηρίζει ηδιπαθώς τα στητά στήθη (συμβολικά υποθέτω βουνοκορφές) της ορεσίβιας θεότητας.

19344-1411238710-4a0b93e5b9853a0c3925c3a876fb05f5.jpg

Πολλά ευμεγέθη περίτεχνα γλυπτά με σκηνές του Shiva και της Parvati και άλλων θεοτήτων κοσμούν τους τοίχους, αλλά καθώς τα έπη του ινδουιστικού πανθέου περιέχουν χιλιάδες ονόματα γλωσσοδέτες φαντάζει αδύνατο να γνωρίζω και να σας μεταφέρω εκτενέστερες περιγραφές. Οπότε αρκεστείτε σε εικόνες…

19341-1411238699-42d304a18e0d11af3f026b580e068718.jpg


19345-1411238713-fd5897d421eb7d9724317b93067c96f7.jpg


19351-1411238731-d493392cf704b85b8e0ea0f834f31d72.jpg


19343-1411238706-999cbef9da0361df012ca9061d4d25e9.jpg

Το ιερό βρίσκεται στην πίσω πτέρυγα του σπηλαίου και είναι ένα μικρό τετράγωνο δωμάτιο που περιέχει ένα βάθρο με ένα lingam. Έχει τέσσερις πόρτες που φρουρούνται από ένα ζευγάρι γιγαντιαίων dwarapalas.

19352-1411238734-5a10bdc032bd8d394afde40b6250d079.jpg


19347-1411238719-9999312054c31508be8c7dd387bc0afa.jpg

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε και το Σπήλαιο 21, γνωστό ως Ramesvara. Στον περίβολο υπάρχει ένας Νanti, o ταύρος φύλακας του Shiva και της Parvati.

19354-1411240136-6c27d5f653345c46de112ebd09ee95e6.jpg

Με γυναικείες φιγούρες είναι σκαλισμένοι οι κίονες του περιστυλίου που οδηγεί στον εσωτερικό του ιερού.

19355-1411240140-870471d3c89a280a904f891913024e0c.jpg

Κι εδώ ακολουθείται η ίδια θεματολογία στα γλυπτά με έμφαση στον Shiva και την Parvati αλλά κι μ’ενα σωρό γνωστές κι άγνωστες θεότητες: Kali, Ganesha, Saptamatrikas, Mahishasuri. Πιθανότατα την ίδια απορία να αισθάνονται κι οι Ινδοί επισκέπτες στη χώρα μας με όλους τους αγίους, οσίους, οσιομάρτυρες, προφήτες, ομολογητές κλπ που απεικονίζονται στις βυζαντινές εκκλησιές.

19357-1411240145-e36a429eb49184f5daa2e8bb6b9e2409.jpg


19353-1411240133-877c7c22428e4c1feb0b6561590a3f23.jpg

Στην είσοδο βρήκαμε ευκαιρία να συνομιλήσουμε για λίγο με μια ομάδα γυναικών από το γειτονικό κρατίδιο του Gujarat. Ντυμένες στα πολύχρωμα σάρι τους, με τα χέρια βαμμένα με σχέδια από χένα, ήταν ευκαιρία να τις φωτογραφίσουμε εκ του σύνεγγυς.

19358-1411240148-409440bde5d4fc0fe5398523856e98e6.jpg


19356-1411240142-9359f9fb34655b1c70b81a0bbfece0de.jpg


Μπορεί όλα αυτά που είδαν τα μάτια μας ως τώρα να ήταν αρκούντως ενδιαφέροντα, όμως τίποτα δεν συγκρίνεται μπροστά στο απόλυτο αριστούργημα των σπηλαίων Ellora: Το Σπήλαιο 16 ή ναό Kailasa (ή Kailash ή Kailasanatha, διαλέγετε και παίρνετε).

19362-1411241553-7346ff340972500bfc3cde9e790236fa.jpg

Αναλογιζόμενος κανείς ότι αυτό το διώροφο μνημείο προέκυψε από ένα ενιαίο κομμάτι βράχου που λαξεύτηκε τόσο περίτεχνα, αρκεί να επισύρει επιφωνήματα θαυμασμού και χαρακτηρισμούς στον υπερθετικό βαθμό. Και μόνο να μελετήσει κανείς τις λεπτομέρειες αυτού του αξεπέραστου θαύματος αρχιτεκτονικής (και μηχανικής καθώς άντεξε σεισμούς) μπορεί να αναλωθεί μια ολόκληρη μέρα. Δικαίως περηφανεύεται η Ινδία γι’αυτό, αστόχως θα έλεγα το έχουν υποσκελίσει σε επισκεψιμότητα άλλα μνημεία στη χώρα. Ίσως να φταίει ότι δεν γειτνιάζει με τις κλασσικές διαδρομές που πολυδιαφημίζονται. Κρίμα…

19372-1411241592-f56bea716b0824417f91c9cdbfc1385b.jpg

Άρχισε να χτίζεται τον 8ο μΧ. αιώνα από τον βασιλιά Rashtrakuta Krishna I και σχεδιάστηκε σαν απομίμηση του βουνού Kailash, το σπίτι του Shiva. Ο ναός λαξεύτηκε από πάνω προς τα κάτω κι εκτιμάται ότι περίπου 400.000 τόνοι βράχων εξορύχθησαν μέσα σε 200 χρόνια για να κατασκευαστεί αυτή η μονολιθική δομή.

Στην είσοδο σε υποδέχεται το γλυπτό της Lakshmi πάνω από λωτούς περιστοιχισμένη από ελέφαντες που προσφέρουν την ευλογία τους στους προσκυνητές.

19360-1411241546-ad365f6fbd4224f17248cf77a467431e.jpg

Ολούθε τριγύρω στον κατακόρυφα κομμένο βράχο που υψώνεται κοντά 30 μέτρα πάνω από το κεφάλι σου, διάδρομοι, περίτεχνα γλυπτά από ινδουιστικά έπη.

19363-1411241556-b2bb86927d94c9c9553873c79c69ffe2.jpg


19368-1411241577-e15e2c08b5e43e3b4043a64b0fb63d3c.jpg


Τι να πεις δε για το ναό... Όσο λιτό το εσωτερικό, τόσο κάθε εκατοστό του εξωτερικού του είναι κατάφορτο από γλυπτές απεικονίσεις. Αλλού πιο αδρές, αλλού πιο σύνθετες όπως το έπος Ramayana σε σειρές σκαλισμένο στους πλαϊνούς τοίχους. Η Μantapa (το περίπτερο ντε) με τον Nanti (ο ταύρος αν δεν το εμπεδώσατε) επικοινωνεί μέσω... λαξεμένης γέφυρας παρακαλώ με τον κυρίως ναό.

19361-1411241549-4e81579a2185f4fd2cbf36a71ae1fa09.jpg

19374-1411241601-ce82f57ca6a8094e8c831fad352f46d2.jpg


19373-1411241595-efcbad935e6d6aeb20d10c05d507dabb.jpg


19365-1411241566-c4bf4c9597e17f292cbe876d9ffc5100.jpg

Δεν ήξερες πού να στρέψεις το βλέμμα και τι ν’αποτυπώσεις με το φακό της μηχανής.
19366-1411241570-9481ca112b044865038ddd3279d3eae9.jpg


19369-1411241581-5d2c0adda0cd655216ae600c68fb2f56.jpg


19371-1411241589-bab0b109c5f4387b6bae874bf517afeb.jpg


19367-1411241573-c8ef3677d54a049772fda22cf3d8e3a2.jpg

Περιδιαβήκαμε τους εσωτερικούς κι εξωτερικούς χώρους του μνημείου μαζί με εκατοντάδες επισκεπτών, κάποιοι απ’αυτούς και μοναχοί.
Φωτογραφηθήκαμε μαζί τους, απαθανατίσαμε στα κλεφτά κομψές κυρίες με τα σάρι τους και ζητήσαμε από ένα νιόπαντρο ζευγάρι να ποζάρει για μας με φόντο το μνημείο.

19359-1411241541-5fe9534c810b11eab90224bb7bf36bcb.jpg

19364-1411241560-410355f4a36e3181f8973179e38061c9.jpg

19375-1411241604-7e3966f3b89e077e0cc81cdbf7d04fe1.jpg


19370-1411241585-43e9ca3a00b4d02c1a08ea76fb049e9f.jpg

Ο χρόνος πλέον πίεζε ασφυκτικά καθώς έπρεπε να ξεκινήσουμε το μακρύ δρόμο προς το Hampi. Αναγκαστικά τις Βουδιστικές σπηλιές δεν τις τιμήσαμε ιδιαίτερα με την επίσκεψή μας.
Άλλωστε μετά το Kailas, τι να περιμένει κανείς καλύτερο....
 
Last edited:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Ενταξει αυτα τα σπηλαια δεν υπαρχουν απλα!!!
και μ αρεσει που οι περισσοτεροι τουριστες επικεντρωνονται στη βορεια Ινδια και στο Χρυσο Τριγωνο.
Οπως στην Αρμενια πηξαμε στα μοναστηρια ,εδω εχουμε σπηλαια..αλλα τουτα ειναι χαρμα οφθαλμων!!!
 

pigi_dikaiou

Member
Μηνύματα
550
Likes
521
Επόμενο Ταξίδι
......
Ταξίδι-Όνειρο
Αγιο Ορος
Θαυμασιες εικονες και ευφανταστο κειμενο!Μπορεις να ρουφιανευεις την αθωα και ασπιλη Ροζα οσο θελεις ...αρκει να εισαι επιμελης και προσηλωμενος στο στοχο σου!Κοινώς συνεχισε να γραφεις ακαταπαυστως!(Προς θεου μην με κατηγορησης για αμοραλισμο...εξαλλου ...θα σε ανταμειψω αδρα!!!!)
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.057
Likes
7.820
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Ένας (όπως πολύ σωστά είπες) από τους πιο σημαντικούς (αλλά παραγνωρισμένος από το ευρύ κοινό) προορισμούς, επιτέλους δικαιώνεται με την περιγραφή σου και τις φωτογραφίες σου (αν και - το ξέρεις κι εσύ - εδώ δεν ισχύει το "μια φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις", η πραγματικότητα είναι απείρως καλύτερη).
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ένας (όπως πολύ σωστά είπες) από τους πιο σημαντικούς (αλλά παραγνωρισμένος από το ευρύ κοινό) προορισμούς, επιτέλους δικαιώνεται με την περιγραφή σου και τις φωτογραφίες σου (αν και - το ξέρεις κι εσύ - εδώ δεν ισχύει το "μια φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις", η πραγματικότητα είναι απείρως καλύτερη).
Θυμάμαι που το κουβεντιάζαμε.
Έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα. Ειδικά ένα μνημείο σαν το Kailas είναι αδύνατον να το αποτυπώσεις φωτογραφικά έτσι που να μεταδώσεις στον αναγνώστη έστω και λίγο από τη ζωντανή εμπειρία. Πρέπει να το ζήσεις. Εγώ θα το χαρακτήριζα απλά μεγαλειώδες στη σύλληψη και την εκτέλεση. Το ίδιο ισχύει για το Hampi. Αξίζει ένα ταξίδι στην Ινδία μόνο και μόνο για τα αριστουργήματα αυτά.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
¨Έμπα στ’ αμάξι να φέρει βόλτα ο τροχός":
Αφιέρωμα στους ινδικούς αυτοκινητόδρομους

Πριν συνεχίσω να σας βομβαρδίζω με νέες σπηλιές και μνημεία είπα να κάνω ένα διάλειμμα αποτίνοντας φόρο τιμής στους αυτοκινητόδρομους της Ινδίας.
Διότι η οδήγηση στην χώρα αυτή είναι από μόνη της μια πολυδιάστατη εμπειρία:
- Έχει πολιτισμικό ενδιαφέρον: βλέπουν πολλά και πρωτόγνωρα τα ματάκια σου
- Έχει κινηματογραφικό ενδιαφέρον: αισθάνεσαι ότι πρωταγωνιστείς σε horror road movie
- Έχει υγειονομικό ενδιαφέρον: τσεκάρεις τα νεύρα, τις αντοχές, το συκώτι σου, αν εγκυμονεί εγκεφαλικό, στηθάγχη κ.α.
- Έχει θρησκευτικό ενδιαφέρον: αποτελεί αφορμή να αναθερμανθούν οι σχέσεις σου με τον Πανάγαθο, καθώς επιφωνήματα του τύπου: Χριστέ μου Παναγιά μου πληστάκις ανασύρονται αυθόρμητα στα χείλη των επιβατών

19407-1411306104-03da7e670136748fe0fe30efc1bf0418.jpg


19388-1411306044-6d7b007e6f48c33327fa6f42f8abbc20.jpg

Ξεκινώντας το πρώτο που κανείς πρέπει να γνωρίζει είναι με το βρεττανικό στέμμα κατσικωμένο στη περιοχή τόσα χρόνια, οι συνήθειες απέκτησαν μια εσάνς Γηραιάς Αλβιώνος. Ως εκ τούτου η οδήγηση γίνεται στο αριστερό ρεύμα και τα αυτοκίνητα είναι δεξιοτίμονα.

Το πρώτο -ενδιαφέρον κι ανώδυνο- κομμάτι είναι το στυλιστικό που αφορά κατά κανόνα νταλίκες, τρακτέρ κι ενίοτε ΚΤΕΛ, τρίκυκλα και ζωήλατα. Αν εδώ αρκεί ένα «Η Παναγιά μαζί σου» ή «Κούλα σ’αγαπώ» εκεί τα προαναφερόμενα οχήματα έχουν υποστεί την απόλυτη εικαστική παρέμβαση.
Τι ολόκληρες απεικονίσεις στις καρότσες, τι χρώματα, τι μπιρμπίλια, τι αστραφτερές γυρλάντες, μέχρι και κουδουνάκια εντόπισα. Παρέλαση στο καρναβάλι της Πάτρας ένα πράμα.

19395-1411306066-b4c4e6627c1dac75ebf16af6c76abf7b.jpg

Προσέξτε τα καμπανάκια!

19416-1411306133-f54512e851bf45f7f5c74d4f89a2ceac.jpg


19405-1411306098-79b7b03622c0af7fb1ffd97b52444544.jpg


19403-1411306091-d3ffefa810c584fc2259be3698cae2a8.jpg


19391-1411306054-3f9e30598398df525d2ecde9ffdbbf89.jpg

Το δεύτερον είναι οι ιδιοκατασκευές. Νταλίκες τέτοιας διαμόρφωσης και μήκους αμφιβάλω αν κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Τρακτέρ που ευρηματικά προσαρμόζονται χωροταξικά ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιτελούμενες εργασίες.

19410-1411306113-1d4fddfa6491b40cd0fc4b5849ef0d4f.jpg

19417-1411306136-1a39f5c7a2554100423b625aafb357be.jpg

Το τρίτον είναι η ποιότητα του οδικού δικτύου. Το σίγουρο είναι ότι χωλένουν οι κατάλληλες οδικές υποδομές που να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες μιας χώρας ενός δισεκατομυρίου κατοίκων. Με τέτοια απέραντη έκταση τι να πρωτοπρολάβεις να φτιάξεις ή να συντηρείς. Δεν ήταν σπάνιες οι εικόνες σε προηγούμενο ταξίδι μου να βλέπω οι επιδιορθώσεις να γίνονται αμιγώς χειρονακτικά με τις γυναίκες να κουβαλάνε καλάθια με πέτρες στο κεφάλι τους.
Όχι ότι δεν υπάρχουν σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι με 4 λουρίδες ανά κατεύθυνση, αλλά δεν είναι ο κανόνας. Στην πλειονότητα υπάρχει ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση. Στους περιφερειακούς δρόμους ζήτημα αν χωράνε να διασταυρωθούν δυο αυτοκίνητα.

19414-1411306126-534fbcc0b90099d614289903d60fbe0e.jpg

Το τέταρτον έχει να κάνει με το τι κυκλοφορεί στους δρόμους αυτούς (δεν αναφέρομαι σε πόλεις). Το ερώτημα είναι τι ΔΕΝ κυκλοφορεί: κοπάδια από γελάδες, άνθρωποι που κουβαλάνε τις πραμάτειες τους στο κεφάλι, ποδήλατα, δίκυκλα που κουβαλάνε όλο το βιός ή με το ζευγάρι κι όλο το παιδομάνι σφηνωμένο ανάμεσά τους, τρίκυκλα, ζωήλατα με γελάδες.

19400-1411306081-26c94b3d763f046607d49e4b96f3ac1d.jpg

19413-1411306123-d791956ad9555d0ea330bb8fcc1a4d16.jpg


19402-1411306088-9c2bef5bb40c48527cfcd214543f91c4.jpg


19397-1411306072-2a1820f496ddb99c5dfa432b63ffcbb2.jpg

Και βέβαια κάθε είδους φορτηγάκι και νταλίκα. Ατέλειωτες νταλίκες. Αυτό δεν θα ήταν θέμα προς σχολιασμό αν αυτές οι νταλίκες δεν κουβάλαγαν στην καρότσα τους την Άρτα και τα Γιάννενα, τόσο που να απορείς πώς προχωρούν και δεν αγκωμαχούν ή πώς οι οδηγοί τους τις μανουβράρουν.

19390-1411306050-dd5413a510f685cfa8538725d8ee7f20.jpg

19409-1411306110-75b6891556a691f24afc9325c1418aca.jpg


19387-1411306040-050d12db327618f057f0b7b5e9bf5eec.jpg



19401-1411306084-9a2179230930231541a0f6097dabaeb3.jpg

Και σαν να μην αρκούσε το εμπόρευμα, κουβαλάνε κι όλο το προσωπικό του εργοταξίου μαζί στη κορφή της καρότσας. Νταλίκα ΚΤΕΛ σε ένα.

19386-1411306036-3a5cb666faa3a4b3eef09edbeea740aa.jpg


Το πέμπτον και σημαντικότερο είναι ΠΩΣ οδηγούν. Αν γκρινιάζουμε για την κακή οδηγική συμπεριφορά των συμπατριωτών μας, εκεί να σας δώ. Καθώς στους δρόμους κινούνται όλα τα προαναφερόμενα «οχήματα» και μη, εκεί ισχύει: «δεν υπάρχουν κανόνες μα μόνο εξαιρέσεις». Κοινώς αναρχία, ενώ επιβαιώνεται περίτρανα η θεωρία φυσικής επιλογήςτου Δαρβίνου. Επιζούν οι ικανότεροι. Οι ινδοί οδηγοί αγνοούν έννοιες όπως φόβος, σύνεση, προσοχή κλπ Το παράδοξο μέσα σ’όλη αυτή την φρενίτιδα είναι πως παραμένουν απίστευτα ήρεμοι και χαλαροί! (σκαλίζοντας απαθώς τη μύτη τους ή τραβώντας τρίχες από το μουστάκι τους όπως έτυχε σε μας)

19393-1411306061-0c424a133949fca46e589f02bd311632.jpg

Τι κι αν προηγείται ολόκληρο κομβόι, αυτοί προσπερνούν πετώντας (ειδικά τα ΚΤΕΛ) κι όποιον πάρει ο Χάρος στο αντίθετο ρεύμα. Η κόρνα πάει σύννεφο. Όσο οι ευρωπαίοι κοντεύουν να ξεχάσουν ότι υπάρχει αυτό το αξεσουάρ στο τιμόνι τους, τόσο στην Ινδία οι πάντες κορνάρουν δαιμονισμένα κάθε λίγο και λιγάκι. Αν δεν κορνάρεις κανένας δεν σε λαμβάνει σοβαρά υπόψιν. Άλλωστε το δηλώνουν γραπτώς παντού: «Use horn”.

19394-1411306063-ef14e3009c626b55a1f07429e4e101b5.jpg

Κάνει ΚΑΙ προσπέραση!

19411-1411306117-c137cad94415411e6cc5e416e1645989.jpg


19406-1411306101-018b12721b6b48c5b90960c9dc846ae2.jpg

19412-1411306119-e1f616bccc9c4fab568edd1305b98476.jpg

Σε φαρδύτερους δρόμους δεν είναι σπάνιο να βλέπεις μηχανάκια να οδηγούν εντελώς στο αντίθετο ρεύμα. Η οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα μπορεί να είναι και η προφανής επιλογή αν το οδόστρωμα από τη μεριά εκείνη είναι καλύτερο.

Επίσης δεν το έχουν σε τίποτα να σταματήσουν καταμεσίς του δρόμου αν προκύψει μηχανική βλάβη.

19399-1411306078-73b364e984a793ee0c0efe42ef07e89d.jpg

Στη νυχτερινή οδήγηση δεν υπάρχουν επιλογές στα φώτα. Όλοι οδηγούν στη μεγάλη σκάλα αδιάφορο αν στραβώνουν τους κινούμενους στο αντίθετο ρεύμα οδηγούς οχημάτων.

Θυμηθείτε! Οι γελάδες είναι τα αφεντικά στους ινδικούς δρόμους. Πάνε οπουδήποτε θέλουν, όποτε θέλουν! Η γελάδα δεν έχει πίσω φώτα πορείας (όχι ότι έχουν οι πεζοί κι οι ποδηλάτες). Ουαί κι αλλίμονο αν βρεθεί μέσα στο μαύρο σκοτάδι στο δρόμο σου ενώ γκαζώνεις.

19398-1411306075-648206c8b51268e104adf83dc19639d9.jpg

Οι πεζοί είναι μια άλλη κατηγορία. Εχουν αναπτύξει ικανότητες "κότας". Διασχίζουν το δρόμο νωχελικά και λίγο πριν νομίσεις ότι τους πήρες παραμάζωμα, επιταχύνουν για να βρεθούν ασφαλείς απέναντι.

19415-1411306130-c27c13f5f5eca4c46e3fc2e0cadac2d7.jpg

Εν κατακλείδι όλα τα παραπάνω οδηγούν στα εξής συμπεράσματα:
- αν μπορούμε να πάρουμε αεροπλάνο ή τρένο στην Ινδία για τις μετακινήσεις μας, έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να γυρίσουμε αρτιμελείς στη πατρίδα
- δεν νοικιάζουμε αμάξι παρά μόνο με έμπειρο οδηγό
- επιθυμίες του τύπου «ας χαλαρώσουμε λίγο να πάρουμε ένα υπνάκο οι υπόλοιποι επιβάτες» είναι ουτοπικές. Η αδρεναλίνη κυλά συνεχώς και δεν σε αφήνει ούτε να γλαρώσεις.

Ένα καλό έχουν οι ινδοί οδηγοί κι ειδικά όσοι είναι ινδουιστές.
Με τόσα εκατομμύρια θεότητες στο ινδουιστικό πάνθεον όλο και κάποια μπορούν να βρούν να κάνουν τάμα πριν κάτσουν πίσω από το τιμόνι.
Φαντάζεστε τι κούραση θα τράβαγε ένας και μοναδικός Θεός με τόσες επικλήσεις;

19404-1411306095-dc18af74f5122d7277f6e6f477c1e738.jpg


19396-1411306069-55dbf48ed3566d58b75ed3a2fc484b39.jpg

"Μηχανόβιος" στην Ινδία
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Kαλά χρυσά τα σπήλαια και τα μνημεία αλλά αυτό το κεφάλαιο ηταν πιο διδακτικό και μας μετέφερε σ'αυτή την τρελή χώρα καλύτερα από κάθε τι μνημείο:D
Αν γίνεται να υπάρξουν και άλλα παρομοια αφιερώματα στην ιστορία.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.178
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom