• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Λίβανος Απόδραση τριημέρου στο Λίβανο του 2023

eco05140

Member
Μηνύματα
88
Likes
766
Επόμενο Ταξίδι
Παρισι
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Σαμόα

Θα πας Βηρυτό;;; Εκεί έχει οικονομικό πόλεμο….Είσαι σίγουρη;;; Όπου ανακοίνωνα το μελλοντικό μου ταξίδι στο Λίβανο κάπως έτσι αντιδρούσαν. Και μιας και δυσκολεύτηκα να βρω πρόσφατες πληροφορίες για τη χώρα αποφάσισα να γράψω για το ταξίδι μου σε ένα μέρος τόσο όμορφο, γειτονικό και παρεξηγημένο μάλλον, γιατί εγώ Ευρωπαίο τουρίστα 3 μέρες δεν είδα…και οι υπόλοιποι τουρίστες δηλαδή που συνάντησα μετρημένοι ήταν. Πάμε λοιπόν να δούμε ένα 3 ήμερο ταξίδι στο Λίβανο αρχές του 2023.

Γιατι Βηρυτό όμως; Ότι είχα ακούσει διάφορα στις ειδήσεις, τα είχα ακούσει. Αλλά έχω συμπληρώσει πολλά μέρη της Ευρώπης στο χάρτη μου και πλέον ήθελα κάτι διαφορετικό, όχι άλλο γεφυράκι ποταμάκι και κάστρο για διάλειμμα σαββατοκύριακου.

Η βραδινή μας πτήση προσγειώθηκε 2:00 στο αεροδρόμιο της Βηρυτού και ο οδηγός μας για το ξενοδοχείο μας περίμενε. Τον οδηγό τον έκλεισα για 10€ μέσω μπουκινγκ για μία απόσταση 15’. Μου φάνηκε αρκετά φθηνό και επίσης η ώρα ήταν περίεργη για να μην έχω αυτή τη σιγουριά. Θα σας αναφέρω διάφορα σχόλια για τον προγραμματισμό του ταξιδιού που μπορεί να σας βοηθήσουν αν επιχειρήσετε το ίδιο ταξίδι.

Βηρυτό…καλως ήρθαμε!!

Φτάνουμε στο ξενοδοχείο στην περιοχή Hamra. Λάθος επιλογή…. προτιμήστε να κλείσετε σε ξενοδοχεία στην περιοχή Downtown ή στην Zaitunay Bay. Το ξενοδοχείο…περίεργο…ο φίλος μου ήταν έτοιμος να πάρει την βαλίτσα του και να φύγει.. έλα όμως που δεν είχε ιδέα που ήταν και ήταν μαύρα μεσάνυχτα..οπότε απλά χαμογελάει και οδηγούμαστε στην ρεσεπσιόν του πεντάστεου (ο Θεός να το κάνει)! «λοιπόν αγαπητοί πελάτες πρέπει να πληρώσετε σε δολάρια…190$ αλλά να ξέρετε πως δεν έχουμε ρέστα αν δεν έχετε ακριβώς, πολύ δύσκολα θα βρούμε». Εδώ πρέπει να ξεκινήσω μία παρένθεση μιας παραγράφου για να μπούμε στο κλίμα του Λιβάνου.

Ο Λίβανος τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει προβλήματα, ένα από αυτά είναι πως δεν μπορεί να εκλέξει κυβέρνηση, ένα άλλο ότι ο πληθωρισμός είναι τρομακτικός. Το τοπικό νόμισμα είναι συνδεδεμένο με το αμερικάνικο δολάριο με ισοτιμία 1$ προς 1.600 LBP αλλά στην μαύρη αγορά, ένα μήνα πριν το ταξίδι, διάβασα πως η ισοτιμία είναι 1$ προς 38.000 LBP. Οπότε μόλις φτάσαμε και πήγαμε να αλλάξουμε δολάρια σε τοπικό νόμισμα, την πρώτη μέρα μας έδωσαν ισοτιμία 1$ προς 50.000 LBP. Καπου εκεί, βγάλαμε κουμπιουτεράκι μπας και κάτι δεν καταλαβαίναμε….και αφού πήραμε το συνάλλαγμα χαιρόμασταν πως είχαμε κάνει το καλύτερο ντιλ της χρονιάς. Μετά από λίγο πιστεύαμε πως μας έδωσαν πλαστά νομίσματα οπότε τρέξαμε να αγοράσουμε κάτι για να σιγουρευτούμε πως είμαστε οι καλύτεροι διαπραγματευτές. Τελικά η ισοτιμία αλλάζει τρομακτικά κάθε μέρα γι’αυτό τις επόμενες μέρες παίρναμε όλο και καλύτερη. Καλό είναι να αλλάζεις λίγα χρήματα κάθε μέρα ή σε μεγάλες συναλλαγές να πληρώνεις σε δολάρια απευθείας, το προτιμούν και συμφέρει με την ισοτημία που στο τέλος δίνουν. Ανταλλακτήρια είδαμε πολλά στην Hamra. Σημείωση πως κανείς δεν πληρώνει με κάρτες.

Πάμε όμως να ξεκινήσουμε. Ημέρα πρώτη. Στο κρεβάτι έγειρα στις 3.00 αλλά στο μυαλό μου ήταν η περιγραφή του πλούσιου λιβανέζικου πρωινού στο μπουκινγκ, έβαλα διακριτικά ξυπνητήρι και μόνο αυτή η προσμονή με παρηγορούσε καθώς σερνόμουνα προς το εστιατόριο. Εκεί γίνεται η αποκάλυψη πως ήμασταν οι μόνοι κάτοικοι του ξενοδοχείου μαζί με ένα άλλο ζευγάρι που εκείνη την ημέρα αποχωρούσε. Το πλουσιοπάροχο πρωινό ήταν μισή ομελέτα για τον καθένα μας με λίγο παραδοσιακό τυράκι και πιτούλα…α μας έκαναν και ελληνικό καφέ γιατί η εσπρεσιέρα δεν λειτουργούσε. Όπως τίποτα άλλο δεν λειτουργούσε. Το ξενοδοχείο προσπαθούσαν με τα χίλια ζόρια να το κρατήσουν ανοιχτό οι υπάλλοιλοί του, με αποτέλεσμα να μας παρακαλάνε σε κάθε κουβέντα να βάλουμε καλή βαθμολογία. Τι να πρωτοπαραβλέψω για να βάλω καλή βαθμολογία δεν ξέρω καθώς χρειάζεται μία ριζική ανακαίνιση και καθάρισμα για να θυμίζει ένα απλό πεντάστερο. Τώρα κατάλαβα πως με ξεγέλασαν και έκανα την κράτηση, η βαθμολογία του ήταν άριστη. Μάλλον είχαν παρακαλέσει πολύ κόσμο για καλή βαθμολογία.

Η βόλτα ξεκινάει από την Hamra προς την Armenie οδό. Η Hamra ήταν το παλιό κέντρο της πόλης. Λίγα βήματα και με το που απομακρυνόμαστε από την περιοχή ξεκινάει η αποκάλυψη. Κτήρια με υπέροχη αρχιτεκτονική. Σε ένα άρθρο είχα διαβάσει πως η Βυρητός είναι το Παρίσι της Ανατολής και είχαν απόλυτο δίκιο. Όλη η κεντρική περιοχή downtown σε εκπλήσσει. Μαγαζιά πανάκριβα το ένα δίπλα στο άλλο περιμένουν πελάτες ενώ είναι θωρακισμένα. Το downtown της πόλης στολίδι, Beirut souks μια γειτονιά που αξίζει να επισκεφτείς. Όπως περιπλανιόμαστε στα σοκάκια του κέντρου πέφτουμε πάνω σε μία γειτονιά περιφραγμένη από το στρατό. Είναι το κοινοβούλιο μας ενημερώνουν οι στρατιώτες, το προστατεύει ο στρατός από τους διαδηλωτές. Οπλιζόμαστε και εμείς με θάρρος να πάμε προς το μέρος των διαδηλωτών, κρύβουμε κινητά… και… βλέπουμε έξω από την είσοδο του κοινοβουλίου κάμερες και 30 διαδηλωτές να πίνουν καφέ. Φαντάζομαι πως δεν είναι πάντα έτσι και πως για να φτάσει ο κόσμος να είναι εκεί περνάνε δύσκολα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν νιώσαμε φόβο.

Αφήνοντας πίσω τη… «διαδήλωση» ξεπροβάλει το Mohammad Al-Amin τζαμί ενώ δίπλα είναι χτισμένη η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Στον Λίβανο ο πληθυσμός είναι μουσουλμάνοι και χριστιανοί και συνυπάρχουν ειρηνικά. Ο πληθυσμός των μουσουλμάνων αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς…για προφανείς λόγους.

Στην πλατεια μαρτύρων το άγαλμα Martyr’s είναι εκεί για να θυμίζει τον εμφύλιο που είχε η χώρα από το 1975 μέχρι το 1990. Ένα άγαλμα γεμάτο τρύπες από σφαίρες.

Ώρα να αφήσουμε το κέντρο και να περιπλανηθούμε στην μαρίνα της Βηρυτού ή αλλιώς Zaitunay Bay. Συνεχίζουμε με τα πόδια και ξαφνικά το τοπίο αλλάζει, από τα πανέμορφα σκαλιστά κτίρια ξεκινάνε να εμφανίζονται ουρανοξύστες, όμορφοι δεν λέω…. Και να σου μπροστά μας η μαρίνα. Σκαφάκια, εστιατόρια, ότι πρέπει για να κάνεις τη βόλτα σου, να περπατήσεις και να απολαύσεις τη θάλασσα ενώ πίσω σου δεσπόζουν οι ουρανοξύστες. Ξέχασα να αναφέρω τη θερμοκρασία, Γενάρης μήνας και η θερμοκρασία 17ο -22ο βαθμούς. Καλοκαιράκι και εμείς να κρατάμε στο χέρι μας τα μπουφάν!

Είσαι δίπλα στη θάλλσα, καλό καιρό και τι άλλο χρειάζεσαι; Καλό φαγητό! Ήρθε η ώρα που τόσο καιρό περίμενα, να δοκιμάσω τη λιβανέζικη κουζίνα. Ψάχουμε τραπέζι εδώ εκεί…παραπέρα…πουθενά τραπέζι…το μόνο μαγαζί που είχε ελεύθερο τραπέζι ήταν αμερικάνικο! Καταστροφή! Έναν καφέ για ξεκούραση και βουρ για άλλες γειτονιές….τουλάχιστον η θέα προς τη θάλασσα ήταν ωραία.

Ο ήλιος ξεκινάει να πέφτει, χειμώνας γαρ, εμείς δεν έχουμε φάει.. αλλά είμαστε ξεκούραστοι για να συνεχίσουμε προς την Armenie οδό. Εκεί βρίσκεται η γειτονιά Mar Mikhael, που όπως έχω ενημερωθεί είναι ότι πρέπει για φαγητό ή ποτό, κυρίως το βράδυ. Δεν ξέρουμε τι πραγματικά θα βρούμε εκεί γιατί πληροφορίες πρόσφατες δεν έχω βρει. Τραβάω και αυτόν τον δόλιο μαζί μου νηστικό τόσες ώρες αλλά ευτυχώς η Βηρυτός συνεχίζει να μας εκπλήσσει οπότε δεν γκρινιάζει. Στη συγκεκριμένη περιοχή Mar Mikhael εναλλακτικές μπουτίκ συνυπάρχουν με ενημερωμένα μπαράκια. Ας το παρομοιάσουμε με το Κολωνάκι…. Πρέπει όμως να φάμε άμεσα και λιβανέζικα. Που όμως; Τα περισσότερα μαγαζιά δεν φαίνεται να έχουν λιβανέζικη κουζίνα. Ιντερνετ δεν έχουμε (πανάκριβο) για να κοιτάξουμε μαγαζιά αλλά το αγαπημένο google maps για κάποιο λόγο μου εμφανίζει το Loris, Λιβανέζικη κουζίνα. Το μαγαζί είναι τόσο ωραίο που ξαναήρθαμε και την τελευταία μέρα. Ωραία λοιπόν, καθόμαστε. Έρχεται σερβιτόρος αγγλομαθής με κατάλογο, αλλά δεν καταλαβαίνουμε τίποτα. Όταν πεινάς όμως και έχεις αποφασίσει να φας καλά, υπάρχει μία λύση. Δείχνεις στον σερβιτόρα τα πιάτα που σου αρέσουν στο μάτι από τα διπλανά τραπέζια. Η καλύτερη λύση! φάγαμε υπέροχα αν και ο σερβιτόρος είχε σοκαριστεί και οι διπλανοί μας κοιτούσαν περίεργα.

Ένας περίπατος στη γειτονιά Mar Mikhael, που δεν είναι μικρή, μία λάθος κατεύθυνση προς την βιομηχανική ζώνη που το 2020 έγινε η έκρηξη, και ήρθε η ώρα να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο με τα πόδια 1.30 ωρίτσα!Πάντως είναι εμφανή τα σημάδια της έκρηξης που έγινε στο λιμάνι. Τα περισσότερα κτήρια στην γύρω περιοχή έχουν πέσει, η δεν έχουν τζάμια. Φόβο από ανθρώπους δεν νιώσαμε στην επιστροφή, την είχαμε κάνει την διαδρομή και τη μέρα προς την αντίθετη κατεύθυνση. Φόβο από τα αμάξια όμως νιώσαμε… φανάργια δεν λειτουργούν πουθενα, οι οδηγοί έχουν έναν δικό τους τρόπο στις λεοφόρους, οι πεζοί μάλλον είναι πόντοι για τα αμάξια και τα ταξί κορνάρουν όποιον πεζό δούνε. Ντιτ ντιτ ασταμάτητα δηλαδή. Το κράτος κάνει οικονομία στο ρεύμα γι’αυτό και πολλές περιοχές δεν φωταγωγούνται, τα φανάρια δεν δουλεύουν και υπάρχουν συχνές διακοπές ρεύματος. Μπορεί να ακούγεται τρομακτικό αλλά δεν είναι.

 

MarieAries

Member
Μηνύματα
231
Likes
1.578
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Θα διαφωνήσω με τη Χάμρα, καθώς είναι η πιο οικονομική και αξιοπρεπής περιοχή για να μείνεις, και τα βρίσκεις όλα σε απόσταση αναπνοής. Τα ξενοδοχεία στη Βυρητό είναι αδικαιολόγητα ακριβά και όσο έψαχνα πριν πάω απελπιζόμουν όλο και περισσότερο. Ευτυχώς ήμασταν 4 άτομα και μοιραστήκαμε τα έξοδα ενός διαμερίσματος με 3 μπάνια, κουζίνα, κλπ και με ρεύμα 24 ωρες στη Χάμρα, αλλιώς σε άλλες περιοχές δεν έπαιζε, ειδικά στη Ζαιτούνα και Μαρ Μικαέλ.

Από φαγητό (μία από τις καλύτερες κουζίνες που έχω δοκιμάσει σε ταξίδι) το κορυφαίο και πιο οικονομικό το βρήκαμε στο μαγειρείο Le Chef, και μετακινούμασταν μόνο με uber, οπότε και η μεταφορά μας στο αεροδρόμιο μας βγήκε τσάμπα.
Τα μπαράκια στη Μικαέλ ήταν άπαιχτα, αλλά οι τιμές κεντρικής Ευρώπης.
Έμεινα 5 μέρες μετά τη Συρία πέρσυ το Νοέμβριο, και πήγα και βορρά και νότο.
Δεν ξέρω πως σας φάνηκε γενικά η χώρα, εγώ δεν τρελλάθηκα πάντως. Ήταν απλά ένα ωραίο ταξίδι. :clap::clap:
 

eco05140

Member
Μηνύματα
88
Likes
766
Επόμενο Ταξίδι
Παρισι
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Σαμόα
Θα διαφωνήσω με τη Χάμρα, καθώς είναι η πιο οικονομική και αξιοπρεπής περιοχή για να μείνεις, και τα βρίσκεις όλα σε απόσταση αναπνοής. Τα ξενοδοχεία στη Βυρητό είναι αδικαιολόγητα ακριβά και όσο έψαχνα πριν πάω απελπιζόμουν όλο και περισσότερο. Ευτυχώς ήμασταν 4 άτομα και μοιραστήκαμε τα έξοδα ενός διαμερίσματος με 3 μπάνια, κουζίνα, κλπ και με ρεύμα 24 ωρες στη Χάμρα, αλλιώς σε άλλες περιοχές δεν έπαιζε, ειδικά στη Ζαιτούνα και Μαρ Μικαέλ.

Από φαγητό (μία από τις καλύτερες κουζίνες που έχω δοκιμάσει σε ταξίδι) το κορυφαίο και πιο οικονομικό το βρήκαμε στο μαγειρείο Le Chef, και μετακινούμασταν μόνο με uber, οπότε και η μεταφορά μας στο αεροδρόμιο μας βγήκε τσάμπα.
Τα μπαράκια στη Μικαέλ ήταν άπαιχτα, αλλά οι τιμές κεντρικής Ευρώπης.
Έμεινα 5 μέρες μετά τη Συρία πέρσυ το Νοέμβριο, και πήγα και βορρά και νότο.
Δεν ξέρω πως σας φάνηκε γενικά η χώρα, εγώ δεν τρελλάθηκα πάντως. Ήταν απλά ένα ωραίο ταξίδι. :clap::clap:
Α το φαγητό και για εμένα από τις καλύτερες κουζίνες. Τα ξενοδοχεία φθηνά δεν τα λες, ειδικά σε πιο κεντρικές περιοχές. Για εμένα η Χαμρα είναι πιο μακρυα από ότι θα το ήθελα από το κέντρο. Δεν μου άρεσε και σαν περιοχή. Κατά τα άλλα εγω τη βρήκα χώρα διαμαντάκι για 3ήμερο και δεν το περίμενα.
 

eco05140

Member
Μηνύματα
88
Likes
766
Επόμενο Ταξίδι
Παρισι
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Σαμόα
IMG_8598.JPG


IMG_8742.JPG


κέντρο πόλης

IMG_8749.JPG

γειτονιές στο κέντρο της πόλης
IMG_8745.JPG

Στην πλατεια μαρτύρων το άγαλμα Martyr’s
IMG_9084.JPG

Mohammad Al-Amin τζαμί
IMG_8724.JPG

Zaitunay Bay
 

Attachments

Last edited by a moderator:

eco05140

Member
Μηνύματα
88
Likes
766
Επόμενο Ταξίδι
Παρισι
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Σαμόα
Δεύτερη μέρα και ήρθε η ώρα να δούμε μέρη εκτός πρωτεύουσας. Η κλασσική εκδρομή είναι το σπήλαιο Τζέιτα, η Παναγία Χαρίσα και η μικρή παραλιακή πόλη Βύβλος. Να τα κάνουμε όλα αυτά σε μία μέρα με κτελ δύσκολο και επίφοβο μην ξεμείνουμε εκεί γιατί όπως είπαμε κινητό δεν έχουμε. Συνήθως, νοικιάζεις έναν οδηγό για 70-80$ και όλη μέρα σε πηγαίνει παντού. Εμείς όμως αποφασίσαμε να το κάνουμε με ουμπερ, που γενικά το χρησιμοποιούν πολύ και είναι οικονομικό. Έλα μωρέ.. θα βρίσκουμε wifi και θα καλούμε ούμπερ. Μας βγάζει τη διαδρομή για τη Βύβλο 12$, ε λέμε μετά από εκεί να πάρουμε άλλο ούμπερ και θα κάνουμε την εκδρομή. Ο ευγενικός οδηγός του ούμπερ μόλις συνειδητοποίησε την διαδρομή πολύ ευγενικά αρνήθηκε να μας πάει καθώς δεν τους συμφέρει να κάνουν μακρινές διαδρομές και να υπάρχει η πιθανότητα να γυρίσουν πίσω χωρίς πελάτη. Βέβαια μόλις έμαθε ότι είμαστε Έλληνες και χριστιανοί ορθόδοξοι ενθουσιάστηκε, χαρές και κακό…. και προσφέρθηκε να μας κάνει την εκδρομή για $60. Ο αγαπητός οδηγός σε όλη τη διαδρομή δεν έβαλε γλώσσα μέσα του, με τα σπαστά αγγλικά του μας είπε την ιστορία του Λιβάνου, μας περιέγραψε την κατάσταση στη χώρα και φρόντισε να μας πει ότι θεωρούσε σημαντικό. Εγώ το κατά διασκέδασα, βέβαια διάλογος δεν μπορούσε να γίνει καθώς δεν καταλάβαινε ούτε τα μισά από τα αγγλικά που του λέγαμε..αργήσαμε λίγο να το καταλάβουμε.

Το σπήλαιο Τζέιτα μας το περιέγραψε ως το μεγαλύτερο σπήλαιο, και ίσως από τα πιο όμορφα της Μέσης Ανατολής, γεμάτο με εντυπωσιακούς σταλακτίτες. Με το που φτάνουμε εκεί μας λέει ο οδηγός, θα σας ζητήσουν τα κινητά σας, μην τα δώσετε, κρύψτετα στο μανικι να βγάλετε φωτογραφίες. Δικός μας σίγουρα! Κάναμε την βαρκάδα μας και στα δύο σπήλαια, φωτογραφίες δεν βγάλαμε σαν καλοί τουρίστες αλλά δεν εντυπωσιαστήκαμε. Γυρνώντας στο ταξί ο φίλος μας περίμενε εντυπώσεις, και εκεί ξεκινάμε να του λέμε πως ναι ωραία ήταν αλλά έχουμε δει και στην Ελλάδα σπήλαια (ως και στην αντίπαρο έχει εντυποσιακό σπήλαιο) και συνεχίσαμε να του λέμε και να του λέμε… παίρνοντας την απάντηση «χαίρομαι που είναι το πιο ωραίο σπήλαιο που έχετε δει και μοναδικό, περίεργο που δεν έχει και η Ελλάδα». Ναι ναι εκεί καταλάβαμε πως δεν καταλάβαινε τίποτα από όσα του λέγαμε.

Επόμενη στάση Παναγία Χαρίσα. Διασκίζουμε ένα παραλιακό κομμάτι της Βυρητού γεμάτο από πανυψηλες πολυκατοικίες, οι οποίες φτάνουν μέχρι τέλος του λόφου. Εντυποσιακό τοπίο για εμάς που μας αρέσει ο αστικός τουρισμός. Φτάνουμε λοιπόν σε ένα σημείο που μας αφήνει ο φίλος μας να πάρουμε το τελεφερίκ που θα μας φτάσει στην κορυφή του λόφου να δούμε την Παναγία. Ωράια ως εδώ, η ουρά για τα εισιτήρια τι να σας γράψω…2 ώρες το λιγότερο, καταστροφή, όλοι ντόπιοι πλην από εμάς. Έλα όμως που ο φίλος μας πήγε μπροστά, μας πήρε τα εισιτήρια και σε ένα 20’ ήμασταν έτοιμοι να μπούμε στο τελεφερίκ. Κάπου εδώ να πω πως εγώ έχω τρομερή υψοφοβία, τόση που στον πύργο του Αιφελ είχα κάτσει κάτω στο ανσανσέρ που σε ανεβάζει και έκλαιγα. Πήγαινε το τελεφερίκ πήγαινε, ο φιλος μου χαρά και φωτογραφίες, εγώ να σφίγγομαι και να αναρωτιέμαι πως ανέβηκα, έχε χάρη που ήταν το πρώτο μας ταξίδι και μετά το σοκ που έπαθε με το ξενοδοχείο ήθελα να δείξω καλή διαγωγή. Λοιπόν από το βίντεο που είδα μετά, η διαδρομή του τελεφερικ ήταν ακριβώς δίπλα από τις πολυκατοικίες, έβλέπες δηλαδή άνετα την κυρία του δέκατου ορόφου να σιδερώνει ή ότι έκανε αν είχε ανοιχτεί την κουρτίνα. Όταν άνοιξα τα μάτια μου στην κορυφή του λόφου η θέα στην πόλη και στην θάλασσα μαγική. Η Παναγία εκεί ψηλά, ας πούμε το ένα εκατοστό από τον Χριστό Λυτρωτή του Ρίο Ντε Τζανέιρο, αλλά αξίζει να το δεις.

Επόμενη στάση η Βύβλος, μία μικρή παραθαλάσσια πόλη γραφικότατη. Μνημίο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO από όσο πληροφορήθηκα. Μία από τις αρχαιότερες πόλεις του κόσμου με μια άλλη αρχιτεκτονική. Γραφικά σοκάκια, μαγαζιά με τουριστικά, εστιατόρια και καφέ, όλα πάνω σε ένα δρόμο που καταλήγει στο λιμάνι της πόλης. Εγώ πήρα τα μαγνητάκια μου, το λιχνάρι μου (το έτριψα…τζίνι δεν βγήκε ακόμα) και επιτέλους καθίσαμε να φάμε στο εστιατόριο που μας πρότεινε ο φίλος μας ουμπεράς. Η παραγγελία έγινε με τον γνωστό τρόπο, να δείχνουμε στην σερβιτόρα τα πιάτα από τα διπλανά τραπέζια, κάτι που σημαίνει πως δεν είχαμε καθόλου γνώση των τιμών. Ωραίο εστιατόριο, περιποιημένο… αα δεν μπορώ να πω κουβέντα στα καλύτερα μας έστειλε ο φίλος μας. Έρχεται η ώρα της πληρωμής και η απόδειξη γράφει 1.500.000 λιβανέζικα ή 1.000$. Ακολουθούν δευτερόλεπτα σιγής και από τους δύο μας. Δεν έχουμε μάθει ακόμα να υπολογίζουμε γρήγορα τη λιβανέζικη λίρα αλλα τα $1.000 χτυπάνε τον εγκέφαλό μου. Έναν κεμπάμπ με χούμους είπα να φάώ όχι να αφήσω ποσό που αντιστοιχεί σε μισελέν εστιατόριο. Μετά το πρώτο σοκ θυμηθήκαμε την επίσημη ισοτιμία $1 προς 1.500 LBP και συνήλθαμε. Είπαμε η πραγματική ισοτιμία ήταν $1 προς 50.600 LBP εκείνη την ημέρα, οπότε ας πούμε περίπου 27€ σύνολο!

Η επιστροφή στη Βυρητό νωρίς το βράδυ ήταν αρκετά κουραστική κυρίως γιατί ο χρόνος της επιστροφής διπλασιάστηκε. Η κίνηση τρομερή, τα αυτοκίνητα δίπλα μας αρκετά ακριβά και η απορία μας λύθηκε από τον οδηγό. Οι Λιβανέζοι παρ΄όλη την οικονομική κρίση βγαίνουν αρκετά, αγοράζουν ακριβά αμάξια, γενικά θα δανειστούν χρήματα από γονείς φίλους κα για να περάσουν μία ωραία Κυριακή. Τι είναι αλήθεια και τι όχι δεν το ξέρω.

Τρίτη μέρα και ήρθε η ώρα να ανακαλύψουμε και την άλλη πλευρά της πόλης, το δυτικό μέτωπο. Στόχος η συνοικία Raouché, κατά μήκος της παραθαλάσσιας λεωφόρου, με τα εντυπωσιακά κτίρια, δημοφιλή μέρος για περπάτημα για τους ντόπιους και τους επισκέπτες. Για να φτάσουμε από τη Hamra ως εκει με τα πόδια ήταν περίπου 20’ αλλά σίγουρα βλέπεις μία διαφορετική πόλη. Όχι τόσο λαμπερή όσο το κέντρο. Λογικό. Στο δυτικότερο άκρο της περιοχής, στις ακτές, δεσπόζουν δύο εντυπωσιακοί βράχοι, γνωστοί με το όνομα « οι βράχοι του Raouché». Κατά τη μυθολογία, οι βράχοι αποτελούν απομεινάρια ενός θαλάσσιου τέρατος που σκότωσε ο Περσέας για να σώσει την Ανδρομέδα. Αυτό το παραλιακό μέτωπο είναι πιο παραμελημένο. Μουσουλμανική περιοχή και το καταλαβαίνεις. Αφού περπατήσαμε πάνω κάτω καταλήξαμε στο πετιτ καφε, ίσως το πιο καλοδιατηρημένο. Λίγες στιγμές χαλάρωσης, λίγες όμως.. αφού στο Λίβανο παρατηρήσαμε πως σε καφέ και εστιατόρια όλοι κάθονται μόνο όσο διαρκεί το ρόφημα ή το φαγητό τους, 10’ – 20’ περίπου.

Τελευταίο βράδυ στη Βυρητό και θέλαμε να το ζήσουμε. Για την ακρίβεια θέλαμε να ξεφορτωθούμε όλα τα λιβανέζικα νομίσματα που μας έμειναν και είχαν αρκετά μεγάλη αγοραστική αξία. Ένας δρόμος που μας άρεσαν τα μαγαζιά και εστιατόρια είναι ο Rafic Salloum και θέλοντας να ζήσουμε λίγο από τη μαγεία της πόλης αποφασίσαμε να περάσουμε εκεί τη νυχτερινή μας έξοδο. Πραγματικά η νυχτερινή ζωή στη Βυρητό δεν έχει να ζηλέψει τίποτα.

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε αυτή την πόλη έπρεπε να περάσουμε λίγες ώρες σε αυτό το ¨μαγευτικό¨ λόμπι του ξενοδοχείου αφού η πτήση μας ήταν χαράματα. Ο φανατικός μουσουλμάνος ρεσεπσιονίστ μιλούσε με τα σπαστά αγγλικά του επί 2 ώρες για τη θρησκεία του και ας του λέγαμε πως δεν καταλαβαίνουμε αγγλικά και πως είμαστε κουρασμένοι. Στο τέλος άρχισε να ψέλνει και μας παρακάλεσε να βάλουμε άριστη βαθμολογία στο μπούκινγκ τουλάχιστον 3 φορές, το ίδιο έκανε και η προηγούμενη ρεσεπσιονίστ που προσπαθούσε να μας πουλήσει ταξί για επιστροφή στο αεροδρόμιο $40 γιατί ήταν μετά τις 12.00 ενώ το μπουκινγκ την έδινε $6 το οποίο και προτιμήσαμε. Με ούμπερ έβγαινε $3 αλλά επειδή ήταν περίεργη η ώρα δεν το προτιμήσαμε. Όλη αυτή η πολιτικοοικονομική αστάθεια έκανε έναν κόσμο με μισθό $2.000 να παίρνει μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα $300. Ένα από τα πολλά αποτελέσματα αυτής της κατάστασης είναι ο κόσμος να γκρινιάζει σε όλες τις συναλλαγές.

Και κάπως έτσι, με 2 γεμάτες ώρες ελέγχου στο αεροδρόμιο πήραμε το δρόμο για την επιστροφή ώντας οι μόνοι 'Ελληνες στην πτήση της Αεροπορίας Αιγαίου για Αθήνα. Σίγουρα ένα τριήμερο δεν είναι αρκετό αλλά για απόδραση θα το πρότεινα.
 
Last edited:

eco05140

Member
Μηνύματα
88
Likes
766
Επόμενο Ταξίδι
Παρισι
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Σαμόα
IMG_8840.JPG

Παναγία Χαρίσα

IMG_8822.JPG

θέα από την κορυφή του λούφου στην Παναγία Χαρίσα
IMG_5655.JPG

διαδρομή τελεφερίκ που ξεκινάει από την πόλη και καταλήγει τέρμα ψηλά στον λόφο. Και εγώ από τις φωτογραφίες είδα τη διαδρομή
IMG_8807.JPG

εικόνες από τη φύση στη διαδρομή για το σπήλαιο. Είχε μία θολή ατμόσφαιρα

IMG_8889.JPG

IMG_8880.JPG

Βίβλος
IMG_9022.JPG

βράχοι του Raouché
 
Last edited:

TracyPalen

New Member
Μηνύματα
2
Likes
2
Θα διαφωνήσω με τη Χάμρα, καθώς είναι η πιο οικονομική και αξιοπρεπής περιοχή για να μείνεις, και τα βρίσκεις όλα σε απόσταση αναπνοής. Τα ξενοδοχεία στη Βυρητό είναι αδικαιολόγητα ακριβά και όσο έψαχνα πριν πάω απελπιζόμουν όλο και περισσότερο. Ευτυχώς ήμασταν 4 άτομα και μοιραστήκαμε τα έξοδα ενός διαμερίσματος με 3 μπάνια, κουζίνα, κλπ και με ρεύμα 24 ωρες στη Χάμρα, αλλιώς σε άλλες περιοχές δεν έπαιζε, ειδικά στη Ζαιτούνα και Μαρ Μικαέλ.

Από φαγητό (μία από τις καλύτερες κουζίνες που έχω δοκιμάσει σε ταξίδι) το κορυφαίο και πιο οικονομικό το βρήκαμε στο μαγειρείο Le Chef, και μετακινούμασταν μόνο με uber, οπότε και η μεταφορά μας στο αεροδρόμιο μας βγήκε τσάμπα.

Ωραίες φωτογραφίες, φαίνεται ότι διασκέδασες πολύ. Πηγαίνω επίσης στο Λίβανο με τους φίλους μου και για αυτό ψάχνω μέρη και κάνω τα σχέδιά μου. Ήταν δύσκολο για μένα να κανονίσω χρήματα, αλλά ευχαριστώ τον φίλο μου που μοιράστηκε τον ιστότοπο Slots Palace Casino 🎖 Επισκόπηση SlotsPalace για παίκτες από Ελλάδα μαζί μου, όπου βρήκα πληροφορίες για ιστότοπους διαδικτυακού καζίνο μέσω των οποίων κέρδισα πολλά χρήματα και βρήκα όλα τα χρήματα που χρειάζομαι για τις διακοπές μου.

Τα μπαράκια στη Μικαέλ ήταν άπαιχτα, αλλά οι τιμές κεντρικής Ευρώπης.
Έμεινα 5 μέρες μετά τη Συρία πέρσυ το Νοέμβριο, και πήγα και βορρά και νότο.
Δεν ξέρω πως σας φάνηκε γενικά η χώρα, εγώ δεν τρελλάθηκα πάντως. Ήταν απλά ένα ωραίο ταξίδι. :clap::clap:
Αυτό με βοηθάει πολύ. Σας ευχαριστώ, σας εκτιμώ. :)
 

tatooine

Member
Μηνύματα
2.040
Likes
8.027
Πόση ώρα χρειάστηκε να περάσετε τον έλεγχο διαβατηρίων παραλαβή αποσκευών, από την στιγμή της άφιξης με την αιγαίου στο αεροδρόμιο;
Και πόση ώρα να φτάσετε στο ξενοδοχείο;
Επίσης στην επιστροφή πόση ώρα πιο μπροστά πρέπει να είσαι εκεί;
Ευχαριστώ.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.212
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom