chrisbd
Member
- Μηνύματα
- 2.827
- Likes
- 18.207
Εναλλακτικές λύσεις κλιµακούµενης χρέωσης φέρνουν πελατεία και διώχνουν τον βραχνά του λουκέτου
Επιχειρηµατικά «πειράµατα» που συµβολίζουν την οµαλή προσγείωση των ελληνικών επιχειρήσεων στη νέα οικονοµική πραγµατικότητα εκτυλίσσονται τους τελευταίους µήνες στην αγορά της διασκέδασης και της εστίασης. Καφέ, µπαρ και εστιατόρια εφαρµόζουν πρωτότυπα επιχειρηµατικά µοντέλα και προσφέρουν υψηλή ποιότητα µε χαµηλές τιµές. Ο θάνατος του λαϊφστάιλ ελέω κρίσης γεννά την επιτυχία νέων ανθρώπων µε δηµιουργικότητα και φαντασία που επενδύουν όχι µόνο σε χρήµατα αλλά και µε την προσωπική τους εργασία στα εγχειρήµατά τους. Το πιο πρόσφατο και ενδιαφέρον «πείραµα» είναι ένα µικρό καφέ-µπαρ στην οδό Ζωοδόχου Πηγής, ονόµατι «Κόκκινος Λωτός», το οποίο διατηρεί τιµές επιπέδου 1995 (ίσως και παλιότερες) και αποτελεί καρπό της συνεργασίας δύο νέων επιχειρηµατιών και παιδικών φίλων, των κκ. Χ. Σαλίπα και Κ. Ιατρίδη. Η ιδιαιτερότητα της επιχείρησης είναι το ίδιο το επιχειρηµατικό της σχέδιο. Υιοθετώντας ένα µοντέλο αντίστοιχο µε αυτό της Easyjet, δηλαδή το «σπάσιµο» των υπηρεσιών και του κόστους για τον πελάτη µέσω κλιµακούµενης χρέωσης, οι δύο επιχειρηµατίες καταφέρνουν να πωλούν σε αναπάντεχα χαµηλές τιµές, όπως, άλλωστε, συµβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. «Στο Μάντσεστερ όπου σπούδαζα έβλεπα πόσο χαµηλές ήταν οι τιµές και αναρωτιόµουν πώς µπορούν να έχουν κέρδος. Και όµως έχουν» λέει ο κ. Ιατρίδης και εξηγεί ότι η χρήση της «µεζούρας» για ένα µαγαζί είναι ό,τι πιο τίµιο και ξεκάθαρο για τον πελάτη. Ο ίδιος, µε σπουδές Οικονοµίας και ένα ∆ιδακτορικό στην εταιρική κοινωνική ευθύνη στην Αγγλία, θεωρεί ότι το εγχείρηµά τους ανταποκρίνεται στη σηµερινή κατάσταση της οικονοµίας. « Θέλαµε να κάνουµε µια επιχειρηµατική προσπάθεια που να έχει σχέση µε την Ελλάδα τού σήµερα. Ο καφές ξεκινά από 0,80, η µπίρα από 1,40, το ποτό από 3,20, ενώ το µοχίτο από 4,20. Σε εµάς υπάρχει κλιµακωτή χρέωση, όση χρειάζεται για να πάρεις αυτό που θέλεις µε τα χρήµατα που διαθέτεις. Πρόκειται για ένα µοντέλο που ταιριάζει στη σηµερινή κατάσταση. Συνδυάζουµε διάφορα µοντέλα τιµολόγησης, τα οποία έχουµε επεξεργαστεί πολύ. ∆ουλεύουµε µάλιστα µε τη µεζούρα ώστε να υπάρχει ακριβής έλεγχος του κόστους» σηµειώνει.
..............................................................................
ΦΘΗΝΗ ΕΣΤΙΑΣΗ
Γκουρµέ «βιτρίνες» και σελφ σέρβις
Στον τοµέα της εστίασης αντίστοιχες πρωτοβουλίες δείχνουν ότι το γκουρµέ µπορεί να προσφερθεί σε χαµηλές τιµές. Πώς; Με ένα πρωτότυπο επιχειρηµατικό µοντέλο που ακολουθούν εστιατόρια συνδυάζοντας το παραδοσιακό µαγειρείο µε µια µοντέρνα προσέγγιση στην κουζίνα. Σύµφωνα µε αυτό, ο σεφ µαγειρεύει συγκεκριµένα φαγητά κάθε ηµέρα και τα εκθέτει στον πάγκο-βιτρίνα. Αυτό επιτρέπει ακόµη και σε γκουρµέ πιάτα, όπως σολοµός µε λιµοντσέλο ή γλυκόξινα κεφτεδάκια, να προσφέρονται σε χαµηλές τιµές.
«Ξεκινήσαµε µε χαµηλές τιµές όταν ανοίξαµε το 2004, την περίοδο των “παχιών αγελάδων”. Ετσι, εν µέσω κρίσης, παρ’ ότι δυσκολευόµαστε και εµείς όπως όλοι, έχουµε επιβιώσει γιατί αυτό που προσφέρουµε είναι ποιοτικό και ξεκάθαρο: παίρνεις αυτό που βλέπεις» λέει στο «Βήµα» ο κ. Αντώνης Νικήτας , συνιδιοκτήτης των δύο εστιατορίων «Φασόλι» στο κέντρο της Αθήνας.
Στο ίδιο πνεύµα, στο εστιατόριο «Food Company» στα Εξάρχεια, οι πελάτες όχι µόνο παραγγέλνουν στη «βιτρίνα» αλλά παίρνουν µόνοι τους το νερό, τα µαχαιροπίρουνα και το ψωµί τους! «Πέρα από το οικονοµικό όφελος, αυτό το µοντέλο προβάλλει και µια άλλη προσέγγιση στην εστίαση. Οι πελάτες µας συµµετέχουν στη διαδικασία, βλέπουν όλα τα φαγητά και ακούν µια λεπτοµερή περιγραφή από τον σεφ, πηγαινοέρχεται στο µαγαζί και πιάνουν κουβέντα µε το προσωπικό. Είναι ένα πιο ανθρώπινο και χαλαρό µοντέλο, που κρατά τις τιµές χαµηλά, διατηρώντας το φαγητό σε άριστη ποιότητα» αναφέρει ο κ. Κωνσταντίνος Λιόντας, ιδιοκτήτης του εστιατορίου.
Πλήρες άρθρο ΤΟ ΒΗΜΑ - Ανοιξαν τα μπαρ της κρίσης - κοινωνία
Επιχειρηµατικά «πειράµατα» που συµβολίζουν την οµαλή προσγείωση των ελληνικών επιχειρήσεων στη νέα οικονοµική πραγµατικότητα εκτυλίσσονται τους τελευταίους µήνες στην αγορά της διασκέδασης και της εστίασης. Καφέ, µπαρ και εστιατόρια εφαρµόζουν πρωτότυπα επιχειρηµατικά µοντέλα και προσφέρουν υψηλή ποιότητα µε χαµηλές τιµές. Ο θάνατος του λαϊφστάιλ ελέω κρίσης γεννά την επιτυχία νέων ανθρώπων µε δηµιουργικότητα και φαντασία που επενδύουν όχι µόνο σε χρήµατα αλλά και µε την προσωπική τους εργασία στα εγχειρήµατά τους. Το πιο πρόσφατο και ενδιαφέρον «πείραµα» είναι ένα µικρό καφέ-µπαρ στην οδό Ζωοδόχου Πηγής, ονόµατι «Κόκκινος Λωτός», το οποίο διατηρεί τιµές επιπέδου 1995 (ίσως και παλιότερες) και αποτελεί καρπό της συνεργασίας δύο νέων επιχειρηµατιών και παιδικών φίλων, των κκ. Χ. Σαλίπα και Κ. Ιατρίδη. Η ιδιαιτερότητα της επιχείρησης είναι το ίδιο το επιχειρηµατικό της σχέδιο. Υιοθετώντας ένα µοντέλο αντίστοιχο µε αυτό της Easyjet, δηλαδή το «σπάσιµο» των υπηρεσιών και του κόστους για τον πελάτη µέσω κλιµακούµενης χρέωσης, οι δύο επιχειρηµατίες καταφέρνουν να πωλούν σε αναπάντεχα χαµηλές τιµές, όπως, άλλωστε, συµβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. «Στο Μάντσεστερ όπου σπούδαζα έβλεπα πόσο χαµηλές ήταν οι τιµές και αναρωτιόµουν πώς µπορούν να έχουν κέρδος. Και όµως έχουν» λέει ο κ. Ιατρίδης και εξηγεί ότι η χρήση της «µεζούρας» για ένα µαγαζί είναι ό,τι πιο τίµιο και ξεκάθαρο για τον πελάτη. Ο ίδιος, µε σπουδές Οικονοµίας και ένα ∆ιδακτορικό στην εταιρική κοινωνική ευθύνη στην Αγγλία, θεωρεί ότι το εγχείρηµά τους ανταποκρίνεται στη σηµερινή κατάσταση της οικονοµίας. « Θέλαµε να κάνουµε µια επιχειρηµατική προσπάθεια που να έχει σχέση µε την Ελλάδα τού σήµερα. Ο καφές ξεκινά από 0,80, η µπίρα από 1,40, το ποτό από 3,20, ενώ το µοχίτο από 4,20. Σε εµάς υπάρχει κλιµακωτή χρέωση, όση χρειάζεται για να πάρεις αυτό που θέλεις µε τα χρήµατα που διαθέτεις. Πρόκειται για ένα µοντέλο που ταιριάζει στη σηµερινή κατάσταση. Συνδυάζουµε διάφορα µοντέλα τιµολόγησης, τα οποία έχουµε επεξεργαστεί πολύ. ∆ουλεύουµε µάλιστα µε τη µεζούρα ώστε να υπάρχει ακριβής έλεγχος του κόστους» σηµειώνει.
..............................................................................
ΦΘΗΝΗ ΕΣΤΙΑΣΗ
Γκουρµέ «βιτρίνες» και σελφ σέρβις
Στον τοµέα της εστίασης αντίστοιχες πρωτοβουλίες δείχνουν ότι το γκουρµέ µπορεί να προσφερθεί σε χαµηλές τιµές. Πώς; Με ένα πρωτότυπο επιχειρηµατικό µοντέλο που ακολουθούν εστιατόρια συνδυάζοντας το παραδοσιακό µαγειρείο µε µια µοντέρνα προσέγγιση στην κουζίνα. Σύµφωνα µε αυτό, ο σεφ µαγειρεύει συγκεκριµένα φαγητά κάθε ηµέρα και τα εκθέτει στον πάγκο-βιτρίνα. Αυτό επιτρέπει ακόµη και σε γκουρµέ πιάτα, όπως σολοµός µε λιµοντσέλο ή γλυκόξινα κεφτεδάκια, να προσφέρονται σε χαµηλές τιµές.
«Ξεκινήσαµε µε χαµηλές τιµές όταν ανοίξαµε το 2004, την περίοδο των “παχιών αγελάδων”. Ετσι, εν µέσω κρίσης, παρ’ ότι δυσκολευόµαστε και εµείς όπως όλοι, έχουµε επιβιώσει γιατί αυτό που προσφέρουµε είναι ποιοτικό και ξεκάθαρο: παίρνεις αυτό που βλέπεις» λέει στο «Βήµα» ο κ. Αντώνης Νικήτας , συνιδιοκτήτης των δύο εστιατορίων «Φασόλι» στο κέντρο της Αθήνας.
Στο ίδιο πνεύµα, στο εστιατόριο «Food Company» στα Εξάρχεια, οι πελάτες όχι µόνο παραγγέλνουν στη «βιτρίνα» αλλά παίρνουν µόνοι τους το νερό, τα µαχαιροπίρουνα και το ψωµί τους! «Πέρα από το οικονοµικό όφελος, αυτό το µοντέλο προβάλλει και µια άλλη προσέγγιση στην εστίαση. Οι πελάτες µας συµµετέχουν στη διαδικασία, βλέπουν όλα τα φαγητά και ακούν µια λεπτοµερή περιγραφή από τον σεφ, πηγαινοέρχεται στο µαγαζί και πιάνουν κουβέντα µε το προσωπικό. Είναι ένα πιο ανθρώπινο και χαλαρό µοντέλο, που κρατά τις τιµές χαµηλά, διατηρώντας το φαγητό σε άριστη ποιότητα» αναφέρει ο κ. Κωνσταντίνος Λιόντας, ιδιοκτήτης του εστιατορίου.
Πλήρες άρθρο ΤΟ ΒΗΜΑ - Ανοιξαν τα μπαρ της κρίσης - κοινωνία