• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ανοιξαν τα μπαρ της κρίσης

chrisbd

Member
Μηνύματα
2.827
Likes
18.206
Εναλλακτικές λύσεις κλιµακούµενης χρέωσης φέρνουν πελατεία και διώχνουν τον βραχνά του λουκέτου


Επιχειρηµατικά «πειράµατα» που συµβολίζουν την οµαλή προσγείωση των ελληνικών επιχειρήσεων στη νέα οικονοµική πραγµατικότητα εκτυλίσσονται τους τελευταίους µήνες στην αγορά της διασκέδασης και της εστίασης. Καφέ, µπαρ και εστιατόρια εφαρµόζουν πρωτότυπα επιχειρηµατικά µοντέλα και προσφέρουν υψηλή ποιότητα µε χαµηλές τιµές. Ο θάνατος του λαϊφστάιλ ελέω κρίσης γεννά την επιτυχία νέων ανθρώπων µε δηµιουργικότητα και φαντασία που επενδύουν όχι µόνο σε χρήµατα αλλά και µε την προσωπική τους εργασία στα εγχειρήµατά τους. Το πιο πρόσφατο και ενδιαφέρον «πείραµα» είναι ένα µικρό καφέ-µπαρ στην οδό Ζωοδόχου Πηγής, ονόµατι «Κόκκινος Λωτός», το οποίο διατηρεί τιµές επιπέδου 1995 (ίσως και παλιότερες) και αποτελεί καρπό της συνεργασίας δύο νέων επιχειρηµατιών και παιδικών φίλων, των κκ. Χ. Σαλίπα και Κ. Ιατρίδη. Η ιδιαιτερότητα της επιχείρησης είναι το ίδιο το επιχειρηµατικό της σχέδιο. Υιοθετώντας ένα µοντέλο αντίστοιχο µε αυτό της Easyjet, δηλαδή το «σπάσιµο» των υπηρεσιών και του κόστους για τον πελάτη µέσω κλιµακούµενης χρέωσης, οι δύο επιχειρηµατίες καταφέρνουν να πωλούν σε αναπάντεχα χαµηλές τιµές, όπως, άλλωστε, συµβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. «Στο Μάντσεστερ όπου σπούδαζα έβλεπα πόσο χαµηλές ήταν οι τιµές και αναρωτιόµουν πώς µπορούν να έχουν κέρδος. Και όµως έχουν» λέει ο κ. Ιατρίδης και εξηγεί ότι η χρήση της «µεζούρας» για ένα µαγαζί είναι ό,τι πιο τίµιο και ξεκάθαρο για τον πελάτη. Ο ίδιος, µε σπουδές Οικονοµίας και ένα ∆ιδακτορικό στην εταιρική κοινωνική ευθύνη στην Αγγλία, θεωρεί ότι το εγχείρηµά τους ανταποκρίνεται στη σηµερινή κατάσταση της οικονοµίας. « Θέλαµε να κάνουµε µια επιχειρηµατική προσπάθεια που να έχει σχέση µε την Ελλάδα τού σήµερα. Ο καφές ξεκινά από 0,80, η µπίρα από 1,40, το ποτό από 3,20, ενώ το µοχίτο από 4,20. Σε εµάς υπάρχει κλιµακωτή χρέωση, όση χρειάζεται για να πάρεις αυτό που θέλεις µε τα χρήµατα που διαθέτεις. Πρόκειται για ένα µοντέλο που ταιριάζει στη σηµερινή κατάσταση. Συνδυάζουµε διάφορα µοντέλα τιµολόγησης, τα οποία έχουµε επεξεργαστεί πολύ. ∆ουλεύουµε µάλιστα µε τη µεζούρα ώστε να υπάρχει ακριβής έλεγχος του κόστους» σηµειώνει.
..............................................................................
ΦΘΗΝΗ ΕΣΤΙΑΣΗ
Γκουρµέ «βιτρίνες» και σελφ σέρβις
Στον τοµέα της εστίασης αντίστοιχες πρωτοβουλίες δείχνουν ότι το γκουρµέ µπορεί να προσφερθεί σε χαµηλές τιµές. Πώς; Με ένα πρωτότυπο επιχειρηµατικό µοντέλο που ακολουθούν εστιατόρια συνδυάζοντας το παραδοσιακό µαγειρείο µε µια µοντέρνα προσέγγιση στην κουζίνα. Σύµφωνα µε αυτό, ο σεφ µαγειρεύει συγκεκριµένα φαγητά κάθε ηµέρα και τα εκθέτει στον πάγκο-βιτρίνα. Αυτό επιτρέπει ακόµη και σε γκουρµέ πιάτα, όπως σολοµός µε λιµοντσέλο ή γλυκόξινα κεφτεδάκια, να προσφέρονται σε χαµηλές τιµές.

«Ξεκινήσαµε µε χαµηλές τιµές όταν ανοίξαµε το 2004, την περίοδο των “παχιών αγελάδων”. Ετσι, εν µέσω κρίσης, παρ’ ότι δυσκολευόµαστε και εµείς όπως όλοι, έχουµε επιβιώσει γιατί αυτό που προσφέρουµε είναι ποιοτικό και ξεκάθαρο: παίρνεις αυτό που βλέπεις» λέει στο «Βήµα» ο κ. Αντώνης Νικήτας , συνιδιοκτήτης των δύο εστιατορίων «Φασόλι» στο κέντρο της Αθήνας.

Στο ίδιο πνεύµα, στο εστιατόριο «Food Company» στα Εξάρχεια, οι πελάτες όχι µόνο παραγγέλνουν στη «βιτρίνα» αλλά παίρνουν µόνοι τους το νερό, τα µαχαιροπίρουνα και το ψωµί τους! «Πέρα από το οικονοµικό όφελος, αυτό το µοντέλο προβάλλει και µια άλλη προσέγγιση στην εστίαση. Οι πελάτες µας συµµετέχουν στη διαδικασία, βλέπουν όλα τα φαγητά και ακούν µια λεπτοµερή περιγραφή από τον σεφ, πηγαινοέρχεται στο µαγαζί και πιάνουν κουβέντα µε το προσωπικό. Είναι ένα πιο ανθρώπινο και χαλαρό µοντέλο, που κρατά τις τιµές χαµηλά, διατηρώντας το φαγητό σε άριστη ποιότητα» αναφέρει ο κ. Κωνσταντίνος Λιόντας, ιδιοκτήτης του εστιατορίου.

Πλήρες άρθρο ΤΟ ΒΗΜΑ - Ανοιξαν τα μπαρ της κρίσης - κοινωνία
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
Εμενα μου φανταζει σαν κακογουστη συγκαλυμενη διαφημιση παρα για αρθρο.
Θα μπορουσαν να πουλανε μονο τη συνταγη και να χρεωνουν χαρτι και μελανι, θα τους εβγαινε ακομα φτηνοτερα.
 

maltakias

Member
Μηνύματα
2.538
Likes
3.226
Επόμενο Ταξίδι
Όπου λάχει
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Άσε που η χρήση μεζούρας όχι μόνο δεν είναι "ότι πιο τίμιο και ξεκάθαρο για τον πελάτη" αλλά καταλήγει ακριβώς το αντίθετο,όταν τελικά συγκρίνεις τιμή/μερίδα σε μαγαζιά με μεζούρα και σε μαγαζιά χωρίς.

Απλώς η μεζούρα επιτρέπει στον πελάτη να παραγγείλει και μικρότερη μερίδα,αλλά τα 25ml whisky δεν φτάνουν ούτε για να ξεπλύνεις το στόμα σου.

Ούτως ή άλλως τα πίνω σπίτι μου,αλλά σε κουβέντα να βρισκόμαστε.
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Κριση τεχνας κατεργαζεται!
Ασχετο με την αλκοολοποσια ..αλλα εχετε προσεξει τους τελευταιους μηνες ποσα ενεχυροδανειστηρια-μαγαζια αγορας χρυσαφικων εχουν ανοιξει?
Για παραδειγμα μονο στον κεντρικο δρομο της περιοχης μου (Αγιος Δημητριος) ειναι 3-4!!
 

maltakias

Member
Μηνύματα
2.538
Likes
3.226
Επόμενο Ταξίδι
Όπου λάχει
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Μαυραγορίτες τους φωνάζανε παλιά...(και είναι αυτοί που γίνονται τέτοιοι στην πρώτη ευκαιρία).
 
Μηνύματα
1.619
Likes
782
Επόμενο Ταξίδι
Χονγκ Κονγκ
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Αμάν ρε παιδιά! Μια ωραία πρωτοβουλία παρουσιάστηκε κι εσείς αμέσως κριτική και καχυποψία! Δηλαδή θα προτιμούσατε ή να μη γινόταν τίποτα και να λειτουργούσαν οι καταστηματάρχες όπως παλιά (όπου θα τους κατηγορούσατε για αναισθησία) ή να το κάνουν όλοι ταυτόχρονα (όπου θα λέγατε ότι μας επιβάλλουν νέα μοντέλα) ή να παρουσιάζεται από άρθρα τύπου "ο άγνωστος χ ανοιξε μαγαζί που κάνει κάτι καλό αλλά δε σας λέμε που".
Και διαφήμιση να είναι τι σας πειράζει, σας φάγαν το διαφημιστικό σας χώρο στην εφημερίδα;

ΥΓ. Εννοείται το σχόλιο πάει στα μπαρ και όχι στους μαυραγορίτες..
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
Αμάν ρε παιδιά! Μια ωραία πρωτοβουλία παρουσιάστηκε κι εσείς αμέσως κριτική και καχυποψία! Δηλαδή θα προτιμούσατε ή να μη γινόταν τίποτα και να λειτουργούσαν οι καταστηματάρχες όπως παλιά (όπου θα τους κατηγορούσατε για αναισθησία) ή να το κάνουν όλοι ταυτόχρονα (όπου θα λέγατε ότι μας επιβάλλουν νέα μοντέλα) ή να παρουσιάζεται από άρθρα τύπου "ο άγνωστος χ ανοιξε μαγαζί που κάνει κάτι καλό αλλά δε σας λέμε που".
Και διαφήμιση να είναι τι σας πειράζει, σας φάγαν το διαφημιστικό σας χώρο στην εφημερίδα;

ΥΓ. Εννοείται το σχόλιο πάει στα μπαρ και όχι στους μαυραγορίτες..
Προτιμω η διαφημιση να ειναι διαφημιση και οχι "ρεπορτάζ", όσοι είναι στο χώρο ξέρουν.
 

joss

Member
Μηνύματα
524
Likes
156
Επόμενο Ταξίδι
Αγνωστο...
Ταξίδι-Όνειρο
Πολλα...
Εγω παντα τα βλεπω τα πραγματα απο ολες τις αποψεις. Κατ' αρχας οταν ημουν στα Βρετανικα παμπ αν και ουισκοποτης δεν επερνα ουισκυ. Η μεζουρα οντως δεν φτανει οπως λεει και ο maltakias. Απο την αλλη βεβαια "Ο καφές ξεκινά από 0,80, η µπίρα από 1,40, το ποτό από 3,20, ενώ το µοχίτο από 4,20." καλο μου ακουγεται. ειδικα η μπυρα στο 1,40 ακομη και η χειροτερη (καποιες ελληνικες χρωματος κοκκινου και πρασινου, για να μη θιγουμε υποληψεις) να ειναι δεν θα ελεγα οχι.

Παντως περιμενω να δω τι θα γινει με τα καφε. Φυσικα δεν μιλαω με τα καφε που εχουν δικαιολογια το υψηλο ενοικιο σε πλατεια, αλλα στα αρχιλαμογια (ναι... ειναι) που εχουν μια τρυπα στο στενακι της πλατειας και εχουν την ιδια τιμη.
 
Μηνύματα
1.619
Likes
782
Επόμενο Ταξίδι
Χονγκ Κονγκ
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Προτιμω η διαφημιση να ειναι διαφημιση και οχι "ρεπορτάζ", όσοι είναι στο χώρο ξέρουν.
Είτε διαφήμιση είτε ρεπορτάζ εγώ έμαθα κάτι που δεν ήξερα, ότι υπάρχει μια καινούρια τάση στην εστίαση στην Ελλάδα. Αν τώρα είσαι του κλάδου και έχεις κάνει μια καινοτόμο προσέγγιση στη διασκέδαση εν μέσω κρίσης, αλλά δε σε έχει αναφέρει καμιά εφημερίδα γιατί δεν πλήρωσες καταχώρηση, καλά κάνεις και "γκρινιάζεις". Αν πάλι είσαι του κλάδου και λειτουργείς όπως παλιά, αλλά εκνευρίζεσαι να βλέπεις να προωθείται (έστω και επί πληρωμή) το νέο, δε σου φταίει το Βήμα. Εξάλλου αν ήταν απλώς αναφορά μαγαζιών χωρίς να αναφέρεται ΓΙΑΤΙ είναι άξια λόγου, δε θα έστεκε κανείς να διαβάσει και το άρθρο.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Είτε διαφήμιση είτε ρεπορτάζ εγώ έμαθα κάτι που δεν ήξερα, ότι υπάρχει μια καινούρια τάση στην εστίαση στην Ελλάδα. Αν τώρα είσαι του κλάδου και έχεις κάνει μια καινοτόμο προσέγγιση στη διασκέδαση εν μέσω κρίσης, αλλά δε σε έχει αναφέρει καμιά εφημερίδα γιατί δεν πλήρωσες καταχώρηση, καλά κάνεις και "γκρινιάζεις". Αν πάλι είσαι του κλάδου και λειτουργείς όπως παλιά, αλλά εκνευρίζεσαι να βλέπεις να προωθείται (έστω και επί πληρωμή) το νέο, δε σου φταίει το Βήμα. Εξάλλου αν ήταν απλώς αναφορά μαγαζιών χωρίς να αναφέρεται ΓΙΑΤΙ είναι άξια λόγου, δε θα έστεκε κανείς να διαβάσει και το άρθρο.
Συμφωνω απολυτως με το Σωκρατη. Αν ηθελαν απλως να κανουν ρεπορταζ, μπορουσαν καλλιστα να παραλλειψουν τις φιρμες των καταστηματων. Εδω εχουμε ξεκαθαρα να κανουμε με γκριζα διαφημιση.

Τετοια "ταση" οπως περιγραφεται, δεν προκυπτει να υπαρχει. Καταστηματα φαινομενικα φθηνα με περιεργα μοντελα κρυφων χρεωσεων υπηρχαν παντα.

Sent from my LG-P500 using Tapatalk
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.944
Likes
44.945
Πάντως, πήγα πρόσφατα στον "Κόκκινο Λωτό" μετά από σύσταση φίλης μου εντυπωσιάστηκα από τις τιμές και την αισθητική του μαγαζιού. Τέτοια πρωτοβουλία αξίζει να γίνεται γνωστή και θα γίνει έτσι κι αλλιώς από στόμα σε στόμα στους κατοίκους του κέντρου, που ψάχνουν πολύ συχνά ένα μέρος για γρήγορο καφέ και -έλεος!- δε γίνεται να τον πληρώνουν 4 ευρώ...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.313
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom