• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ιταλία Ανάμεσα στα λόγια και τη πράξη υπάρχει….το πέλαγος! Οδοιπορικό στη Β.Ιταλία

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.614
Likes
22.505
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
21 Ιουλίου 2021 – Portovenere, Marina di Carrara

Η σημερινή μέρα θα ήταν η τελευταία μας στην Λιγουρία. Πριν φύγουμε όμως είχαμε να δούμε κάτι ακόμα. Στο κατάλυμα φάγαμε το πρωινό μας, από τις προμήθειες που είχαμε μαζί μας, μαζέψαμε τα πράγματα μας και ξεκινήσαμε για το πρώτο σημείο ενδιαφέροντος για σήμερα. Διασχίζοντας τους δρόμους της πόλης με κατεύθυνση νότια και κατά μήκος της δυτικής ακτογραμμής προς τη χερσόνησο, χαζεύαμε τη La Spezia που δεν μας προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όσο λίγο την είδαμε δηλαδή. Μόλις βγήκαμε από τη πόλη η διαδρομή έγινε ομορφότερη!
1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG


Πριν φτάσουμε στον οικισμό και στο λιμάνι του, ψάχναμε χώρο να βάλουμε το αυτοκίνητο. Κατά μήκος του δρόμου μπορείς να παρκάρεις παντού επι πληρωμή (2€/ώρα). Βρήκαμε μια θέση για το αυτοκίνητο και μετά περπατήσαμε με τα πόδια προς τον οικισμό.
5.JPG

6.JPG


Portovenere
Το Portovenere ήταν ένα σημαντικό εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο που χρονολογείται από τη ρωμαϊκή περίοδο. Μπαίνοντας στο οικισμό βλέπεις τα κτίρια του ευθυγραμμισμένα κατά μήκος της ακτογραμμής που καταλήγουν στο κάστρο Andrea Doria, το οποίο κυριαρχεί στον οικισμό φτάνοντας μέχρι τις απότομες ακτές που βλέπουν στην ανοιχτή θάλασσα, και του δίνει το μεσαιωνικό στοιχείο! Λόγω της ιστορικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του, όπως και της φυσικής του θέσης έχει ενταχθεί στα μνημεία της Unesco μαζί με τα Cinque Terre και τα νησιά Palmaria, Tino και Tinetto.
7.JPG


Πρώτα μπήκαμε στον οικισμό για να κάνουμε βόλτα στα στενά του. Πήραμε τα αναμνηστικά μας και τα δωράκια για τους δικούς μας και συνεχίσαμε μέχρι που βγήκαμε στον ανοιχτό χώρο που οδηγεί στην εκκλησία του San Pietro ψηλά στην άκρη του λόφου που καταλήγει στη θάλασσα.
8.JPG

9.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG


Η εκκλησία του Αγ. Πέτρου χρονολογείται από το 1198. Είναι χτισμένη πάνω σε έναν αρχαίο ναό που εικάζεται ότι ήταν αφιερωμένος στη θεά Αφροδίτη. Οι λευκές και μαύρες ρίγες του σε συνδυασμό με την θέση του ψηλά στο λόφο τον κάνουν να ξεχωρίζει.
15.JPG


Δίπλα από την εκκλησία του San Pietro βρίσκεται η σπηλιά (πλέον έχει καταρρεύσει) του Λόρδου Μπάιρον, όπου ο ποιητής συνήθιζε να πηγαίνει και να κολυμπά. Σήμερα το ίδιο κάνουν και πολλοί άλλοι! Το δελφίνι δελεάστηκε άσχημα για κολύμπι αλλά τον συγκράτησα γιατί ήταν νωρίς ακόμα και είχαμε δρόμο μπροστά μας για Τοσκάνη, αλλά και γιατί θα περνούσαμε και απο άλλα σημεία με παραλίες.
16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG


Μετά πήγαμε να δούμε το εσωτερικό της εκκλησίας και να απολαύσουμε την απίστευτη θέα που υπάρχει από ένα μεσαιωνικό μπαλκόνι που κοιτάει στο ανοιχτό πέλαγος και βρίσκεται δίπλα σε αυτήν!
22.JPG

23.JPG

24.JPG

25.JPG


Φεύγοντας βλέπαμε το νησί Palmaria που βρίσκεται απέναντι απο το Portovenere και για να γυρίσουμε στον οικισμό πήραμε το παραλιακό δρόμο αυτή τη φορά, έχοντας θέα τον κόλπο των ποιητών, όπως χαρακτηριστικά αποκαλείται ο κόλπος της La Spezia!
26.JPG

27.JPG


Μπροστά από τον οικισμό και παραλιακά υπάρχουν διάφορα καφέ και εστιατόρια. Κάναμε πρώτα βόλτα σε όλη τη παραλιακή και μετά καθίσαμε σε ένα από αυτά να πιούμε το καφέ μας και να χαζέψουμε τη περατζάδα που είχε αυξηθεί λόγω των αφίξεων με τα καραβάκια.
28.JPG

29.JPG

30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG


Πριν αναχωρήσουμε οριστικά από το Portovenere μπήκαμε σε ένα supermarket και κάναμε κάποια ψώνια που χρειαζόμασταν, ενώ στο δρόμο για το αυτοκίνητο χαζεύαμε τις βίλες και τους λουόμενους….
35.JPG

36.JPG


Marina di Carrara
Η ζέστη είχε κάνει την εμφάνιση της πάλι, αλλά ευτυχώς σήμερα δεν είχαμε σκαρφαλώματα και περπατούρες! Διασχίσαμε τη La Spezia παραλιακά και πήραμε τον SP28 προς Carrara. Πλέον θα μπαίναμε στη Τοσκάνη και πολλά θα άλλαζαν τριγύρω και στην αρχιτεκτονική και στα τοπία. Για την ώρα βλέπαμε τα βουνά της Carrara από τα οποία εξορύσσεται, από τα ρωμαϊκά χρόνια ακόμα, το γνωστό λευκό ή γκρι-μπλε μάρμαρο που χρησιμοποιείται στη γλυπτική και τη διακόσμηση κτιρίων!
37.JPG

38.JPG

39.JPG

40.JPG


Όταν φτάσαμε στη μαρίνα της Carrara παρκάραμε και κάναμε αρχικά μια βόλτα προς τη παραλία ή οποία δεν μας γέμισε καθόλου το μάτι…
41.JPG

42.JPG

43.JPG


Αποφασίσαμε να φάμε εδώ, παρόλο που ήταν σχετικά νωρίς για εμάς. Κάτσαμε στο Sgabeus Bistro, αλλά το φαγητό ήταν έτσι κι έτσι…
Επόμενο και τελευταίο σημείο για σήμερα θα ήταν η Lucca! Η συνέχεια της διαδρομής παραλιακά δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ο bro δεν έβγαλε ούτε μισή φωτογραφία.

Η σημερινή μας διαδρομή φαίνεται παρακάτω:
43α.png


Συνεχίζεται…
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.614
Likes
22.505
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
21 Ιουλίου 2021 – Lucca

Η περιοχή στην οποία βρίσκεται σήμερα η Lucca κατοικούνταν στα αρχαία χρόνια από τους Ετρούσκους. Μόνο μετά την άφιξη των Ρωμαίων, η περιοχή πήρε την όψη μιας πραγματικής πόλης! Κατά τον Μεσαίωνα η Lucca ήταν σημαντική πόλη και φρούριο και αυτό μαρτυρείται από τη κοπή των δικών της νομισμάτων. Επίσης φιλοξενούσε λείψανα σημαντικών αγίων που την κατέστησαν κέντρο προσκυνήματος στο βορρά. Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι η παρουσία Εβραϊκής κοινότητας. Η Lucca ευημερούσε από το εμπόριο μεταξιού και έφτασε να συναγωνίζεται ακόμα και το μετάξι του Βυζαντίου! Το 1057 ο μετέπειτα Πάπας Αλέξανδρος Β' διορίστηκε επίσκοπος της Lucca και με τη συγκέντρωση δωρεών κατάφερε να ανοικοδομήσει τον Καθεδρικό ναό της πόλης. Από το 1160 και για 500 χρόνια η Lucca παρέμεινε ανεξάρτητη δημοκρατία. Πολύ συχνά συναγωνιζόταν τη Φλωρεντία, καθώς μεγάλες φεουδαρχικές οικογένειες κατείχαν σημαντικά δικαιώματα στην περιοχή και ασκούσαν μεγάλη επιρροή! Ο Δάντης πέρασε ένα μεγάλο μέρος της εξορίας του εδώ και στη Θεία Κωμωδία του υπάρχουν πολλές αναφορές για τις οικογένειες που διοικούσαν τη περιοχή.
43β.JPG


Όταν φτάσαμε στη Lucca αντικρύσαμε τα τείχη της παλιάς πόλης και ενθουσιαστήκαμε! Είχαμε βάλει στο gps το κατάλυμα που θα μέναμε σήμερα και μας πήγαινε κατά μήκος των τειχών. Τα τείχη που περιβάλλουν την παλιά πόλη παρέμειναν άθικτα, ακόμη και όταν η πόλη επεκτάθηκε και εκσυγχρονίστηκε. Αρχικά χτίστηκαν για αμυντικούς σκοπούς και μετέπειτα έγιναν πεζόδρομος που συνδέει τους προμαχώνες μέχρι και σήμερα.
44.JPG


Όταν φτάσαμε στη Porta Santa Maria στρίψαμε και μπήκαμε μέσα στη παλιά πόλη.
45.JPG


Το κατάλυμα που είχαμε κλείσει ήταν το Inside the wall Santa Maria χωρίς πρωινό (73,20€/βραδιά) και βρίσκεται στη Piazza Santa Maria, όπου υπάρχει δημόσιος χώρος στάθμευσης (1,5€/ώρα) και λειτουργεί δωρεάν από τις 20:00 ή 21:00 το βράδυ έως τις 08:00 ή 09:00 το πρωί (δεν συγκράτησα την ακριβή ώρα του ελεύθερου πάρκινγκ). Παρκάραμε πολύ κοντά στο κατάλυμα και πήγαμε για check in. Και εδώ μπαίναμε και βγαίναμε με κωδικούς.
47.JPG

48.JPG


Αλλάξαμε, σουλουπωθήκαμε και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Σήμερα η Lucca είναι γνωστή ως μια από τις ιταλικές "Città d'arte" (πόλη των τεχνών) λόγω των αναγεννησιακών της τειχών και του πολύ καλά διατηρημένου ιστορικού της κέντρου! Η πόλη, επίσης, αποτελεί γενέτειρα πολλών συνθετών παγκόσμιας κλάσης όπως ο Giacomo Puccini, o Alfredo Catalani κα. Φτάσαμε στην Porta di Borgo, ένα χαρακτηριστικό σημείο της πόλης, που μαζεύει μεγάλη περατζάδα και έχει αρκετά μπαράκια για βραδινό ποτό. Θα τη τιμούσαμε αργότερα!
49.JPG

50.JPG

51.JPG


Το ορθογώνιο σχήμα του ιστορικού κέντρου της Lucca διατηρεί τη ρωμαϊκή ρυμοτομία. Η γραφικότητα στα κτίρια της είναι διάσπαρτη παντού. Το πάντρεμα του παλιού με το νέο στην αρχιτεκτονική των κτιρίων σε συναρπάζει! Κοιτούσα γύρω μου ή μάλλον δεν ήξερα που να πρωτοκοιτάξω! Την τελευταία φορά που είχα αισθανθεί έτσι στην Ιταλία ήταν στη Φλωρεντία…
52.JPG

53.JPG

54.JPG

55.JPG

56.JPG

57.JPG


Υπάρχουν πολλές σημαντικές πλατείες στη πόλη. Μία από αυτές είναι η Piazza dell’Anfiteatro, στην οποία υπάρχουν ακόμα τα ίχνη του παλιού ρωμαϊκού αμφιθέατρου. Είναι ένα από τα ομορφότερα σημεία της πόλης με τα γραφικά κτίρια που την περικλείουν και δημιουργούν την αίσθηση αρένας!
58.JPG

59.JPG

60.JPG

61.JPG

62.JPG

63.JPG


Βγήκαμε από τη πλατεία και συνεχίσαμε προς την Basilica di San Frediano. Αυτό που χαρακτηρίζει τη βασιλική είναι η πρόσοψη της με το μωσαϊκό της Ανάληψης του Χριστού ανάμεσα σε αγγέλους και από κάτω οι Απόστολοι και το καμπαναριό της που χρονολογείται από τον 12ο αι.
64.JPG

65.JPG

66.JPG

67.JPG

68.JPG


Πίσω ακριβώς από τη εκκλησία του Αγ. Φρεδιάνο βρίσκεται το Real Collegio di Lucca, το οποίο υπήρξε το μοναστήρι της Βασιλικής του Αγ. Φερδιάνου και χρονολογείται από τον 6ο αι. Σήμερα αποτελεί εκπαιδευτικό ίδρυμα. Δεν βρήκαμε κάποια πόρτα ανοιχτή να μπούμε και έτσι δεν είδαμε το εσωτερικό του που έχει ενδιαφέρον.
69.JPG

70.JPG

71.JPG


Περάσαμε από το Palazzo Pfanner και συνεχίσαμε προς τη Piazza Sant'Agostino με την ομώνυμη κόκκινη χαρακτηριστική εκκλησία από τούβλο, το καμπαναριό της οποίας στέκεται στις καμάρες του παλιού ρωμαϊκού θεάτρου! Είχα τρελαθεί να βγάζω φωτογραφίες πόρτες, παραθύρια, πόμολα και ντουβάρια με διακοσμήσεις....:innocent:
72.JPG

73.JPG

74.JPG

75.JPG


Συνεχίσαμε προς τη κρατική βιβλιοθήκη της πόλης, περάσαμε από τη Santa Maria Corteorlandini και από το Palazzo Orsetti. Όλα δυστυχώς εκείνη την ώρα ήταν κλειστά (εκτός από το Palazzo που είναι ιδιόκτητο) και το εσωτερικό τους έχει πολύ ενδιαφέρον!
76.JPG

77.JPG

78.JPG

79.JPG

80.JPG

81.JPG

82.JPG

83.JPG

84.JPG

85.JPG


Συνεχίσαμε στη Piazza San Salvatore με την ομώνυμη εκκλησία, είδαμε τον Torre Del Veglio και γενικά η όλη γειτονιά μας άρεσε γιατί ήταν πολύ ζωηρή! Είπαμε ίσως περνούσαμε ξανά το βράδυ από εδώ για ποτό! Συνεχίσαμε προς τη Piazza San Michele…...
86.JPG

87.JPG

88.JPG

89.JPG


…στην οποία μόλις φτάσαμε και οι δύο με ένα στόμα και μια φωνή είπαμε….ΑΑΑΑΑ!!!!
90.JPG


Η Piazza San Michele, με την ομώνυμη και εντυπωσιακή εκκλησία της, αποτελεί μία από τις πιο φημισμένες πλατείες της πόλης και τόπος συνάντησης των κατοίκων της. Επι ρωμαϊκών χρόνων στην τοποθεσία της πλατείας βρίσκονταν η αρχαία αγορά. Η πλατεία πλαισιώνεται από μεσαιωνικά κτίρια και παλάτια όπως το Palazzo Gigli και το Palazzo Pretorio. Το τελευταίο στεγάζει ένα χάλκινο άγαλμα του Matteo Civitali κάτω από το χαγιάτι του. Σε περίοπτη θέση της πλατείας υπάρχει το άγαλμα του Ιταλού πολιτικού Francesco Burlamacchi, ο οποίος αγωνίστηκε κατά της ηγεμονίας των Μεδίκων επί της Τοσκάνης τον 16ο αι.
91.JPG

92.JPG

93.JPG

94.JPG

95.JPG

96.JPG


Σειρά είχε η Piazza Napoleone, μια από τις μεγαλύτερες και πιο φημισμένες πλατείες της πόλης! Η πλατεία χρονολογείται από το 1806, κατά τη διάρκεια της ναπολεόντειας κυριαρχίας, στο τότε Πριγκιπάτο της Lucca, από την αδερφή του Ναπολέοντα Ελίζα Βοναπάρτι Μπακιόκι. Η πλατεία αναπτύχθηκε ισοπεδώνοντας σπίτια, αποθήκες αλατιού ακόμα και την εκκλησία του San Pietro Maggiore που βρίσκονταν εδώ κάποτε. Αυτό έγινε για να δοθεί μεγαλύτερος χώρος στο Palazzo Ducale, το οποίο υπάρχει μέχρι και σήμερα, γνωστό και ως Palazzo Pubblico και καταλαμβάνει ολόκληρη τη δυτική πλευρά της πλατείας!
97.JPG

98.JPG

99.JPG

100.JPG

101.JPG


Προχωρήσαμε προς τη Piazza Sant'Alessandro με την ομώνυμη εκκλησία και μετά συνεχίσαμε προς την εκκλησία San Paolino.
102.JPG

103.JPG

104.JPG

105.JPG

106.JPG


Συνέχεια είχε η Piazza San Romano με το ομώνυμο μοναστήρι της από κόκκινο τούβλο, και απέναντι από αυτό βρίσκονται οι πρώην στρατώνες Lorenzini και νυν Museo Nazionale del Fumetto.
107.JPG

108.JPG

109.JPG

110.JPG

111.JPG

112.JPG


Η πλατεία Vittorio Emanuele βρίσκεται δίπλα στη Porta San Pietro και είναι μια όμορφη πλατεία δίπλα στα τείχη της πόλης!
113.JPG

114.JPG

115.JPG

116.JPG

117.JPG

118.JPG


Είχε αρχίσει να σουρουπώνει και τα στομάχια μας διαμαρτύρονταν! Κατευθυνθήκαμε προς τη Piazza dell’Anfiteatro, όπου θέλαμε να φάμε, περνώντας όμως και από άλλα ενδιαφέροντα σημεία της πόλης όπως το Teatro del Giglio, τη Piazza San Giovanni με την ομώνυμη εκκλησία και τον καθεδρικό του San Martino. Μπροστά στο καθεδρικό είχε γίνει ή θα γίνονταν κάποια εκδήλωση και υπήρχαν στημένα ηχεία και καρέκλες σε όλη τη πλατεία.
119.JPG

120.JPG

121.JPG

122.JPG

123.JPG


Πλέον ήμασταν στη τελική ευθεία για φαγητό, γιατί ο bro είχε αγριέψει λίγο λόγω πείνας! 😁 Περπατώντας μέσα στα στενά φτάσαμε στη "αμφιθεατρική" πλατεία.
124.JPG

125.JPG

126.JPG

127.JPG


Πραγματικά ότι και να πω γι αυτή τη πόλη θα είναι λίγο…..Πλέον συγκαταλέγεται στις ομορφότερες πόλεις που έχω δει ως τώρα στην Ιταλία!!! Η αύρα της είναι μοναδική!!! Θα έβαζα κι άλλες φωτογραφίες, αλλά σας λυπάμαι..…:haha:
128.JPG

129.JPG

130.JPG

131.JPG

132.JPG


Διαλέξαμε να κάτσουμε στην Osteria del Tortellino για να φάμε…τορτελίνια φυσικά! :haha:
133.JPG

134.JPG


Η συνέχεια είχε ποτό! Προτιμήσαμε να κάτσουμε στα μπαράκια που βρίσκονται στη Porta di Borgo για να είμαστε πιο κοντά στο κατάλυμα μας. Άλλωστε το σημείο έχει μπόλικη περατζάδα και ατμόσφαιρα μεσαίωνα τριγύρω! Αλλά και που δεν έχει τέτοια ατμόσφαιρα σ΄ αυτή τη πόλη;...:heart:
135.JPG

136.JPG

137.JPG


Η Porta Santa Maria φαινόταν πιο γοητευτική με τα βραδινά φώτα και πιο μεσαιωνική μετά από κάποια μπυρόνια…..:innocent:
138.JPG


......……zzzzzzzzzzzzzz
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.650
Likes
51.377
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πραγματικά ότι και να πω γι αυτή τη πόλη θα είναι λίγο…..Πλέον συγκαταλέγεται στις ομορφότερες πόλεις που έχω δει ως τώρα στην Ιταλία!!!
Νομίζω φαίνεται και με το παραπάνω αυτό. :cool:
Υπέροχη πόλη, μπήκε σοβαρά στα υπόψιν.
Πες μου ότι θ' ακολουθήσει και Σιένα...
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.614
Likes
22.505
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
22 Ιουλίου 2021 – Lucca, Colle di Val D'Elsa, Assisi

Lucca

Το δωμάτιο στη Lucca αποδείχτηκε δροσερό, καθώς ήταν ισόγειο και δεν το χτυπούσε ο ήλιος το πρωί, οπότε κρατούσε μια καλή θερμοκρασία για τα επίπεδα της εποχής πάντα! Φρεσκαδούρες μετά από έναν ωραίο ύπνο, τρώγαμε το πρωινό μας (από τις δικές μας προμήθειες) και συγχρόνως συζητούσαμε πώς να κινηθούμε σήμερα. Το αρχικό πλάνο ήταν να μείνουμε όλο το πρωί στη Lucca και μετά να φύγουμε καρφί για Ούμπρια. Έτσι όμως θα φτάναμε αργά το απόγευμα στο επόμενο σημείο ενδιαφέροντος και δεν το θέλαμε αυτό, γιατί το ιδανικό θα ήταν να έχουμε πάλι αρκετές ώρες ημέρας για να δούμε αυτά που θέλαμε και ξέραμε ότι έχει να μας προσφέρει!
Μετά το φαγητό ο bro πήγε να βάλει κάρτα παρκαρίσματος στο αυτοκίνητο μέχρι να μαζέψω εγώ τα πράγματα και μετά θα κάναμε μια μικρή βόλτα στη πόλη να τη δούμε πρωί και να την χαιρετίσουμε! Η βόλτα μας ήταν μέχρι τη Piazza dell’Anfiteatro, χωρίς φωτογραφική μαζί μου και χωρίς καν να σηκώσω το κινητό για έστω και μία φωτογραφία. Ήθελα να απολαύσω τη πόλη στη καθημερινότητα της, βλέποντας τους κατοίκους να ανοίγουν τα μαγαζιά τους και να κάνουν ανεφοδιασμό, άλλους να πηγαίνουν στη δουλειά τους και πολλά από τα μαγαζιά που ήταν ανοιχτά το προηγούμενο βράδυ, τώρα να είναι κλειστά. Ρούφηξα όσες πιο πολλές εικόνες μπόρεσα και είπα ένα γερό arrivederci σε μία από τις πιο αγαπημένες μου πόλεις πλέον στην Ιταλία! :heart:
Γύρω στις 9:30 ήμασταν πίσω στο αυτοκίνητο και ξεκινούσαμε για νέες εικόνες διασχίζοντας το δρόμο κατά μήκος των τειχών της Lucca! Πρώτα κάναμε στάση σε ένα supermarket στα περίχωρα της πόλης για ανεφοδιασμό και μετά άλλη μία στάση για βενζίνη.
1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG


Είχε έρθει πλέον η ώρα να διασχίσουμε την επαρχία της Τοσκάνης…

Colle di Val d'Elsa
Βγαίνοντας από τη Lucca πήραμε τον SS439 και μετά τη Pontedera τον SR439 με κατεύθυνση τη Volterra. Θέλαμε να ρίξουμε μια ματιά και να κάνουμε όρεξη για επόμενη φορά και φυσικά να δούμε όσο πιο πολύ μπορούμε την εξοχή της Τοσκάνης!
6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG


Από την ίδια τη Volterra δεν είδαμε τίποτα, γιατί δεν σταματήσαμε καθόλου, αλλά σε όλη τη διαδρομή βλέπαμε χωριουδάκια σε λόφους και γύρω από τους λόφους καλλιεργήσιμες εκτάσεις και ταμπέλες προς διάφορα οινοποιία, τα οποία θα τα ψάξω όταν έρθει η ώρα!
10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG


Μετά τη Volterra σκεφτόμασταν που να σταματήσουμε για φαγητό. Είχα σημειωμένα κάποια μέρη και ένα από αυτά ήταν το Colle di Val d'Elsa. Με την επαρχία της Τοσκάνης δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα, γιατί θα κάναμε ένα απλό πέρασμα. Είχαν προταθεί κάποια μέρη εδώ στο φόρουμ από αγαπητούς συμφορουμήτες και τους ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια! :) Τα είχα σημειωμένα και από κει και πέρα βλέποντας και κάνοντας. Το Colle di Val d'Elsa τελικά μας βόλεψε στη διαδρομή μας και στην ώρα για φαγητό, οπότε κινηθήκαμε προς τα εκεί.
24.JPG

25.JPG

26.JPG


Όταν φτάσαμε ενθουσιαστήκαμε! Το παλιό κομμάτι της Colle di Val d'Elsa είναι τόσο γραφικό, με όμορφα αρχοντικά σπίτια χτισμένα πάνω στο λόφο, με το κάστρο και τα τείχη του! Περάσαμε τη Porta Nuova και αντί να στρίψουμε προς την παλιά πόλη συνεχίσαμε ευθεία για να σταματήσουμε σε ένα εστιατόριο που βλέπαμε στο google λίγο πιο κάτω. Αν στρίβαμε προς τη παλιά πόλη θα "μπλέκαμε" γιατί θα θέλαμε και βόλτα και πάει λέγοντας…..Κάτσαμε στο Ristorante Pizzeria Il Torrione, αφού πρώτα μας ενημέρωσαν ότι μπορούν να μας προσφέρουν μόνο πίτσα και σπαγγέτι. Αυτό ήταν ερώτηση κρίσεως; :haha: Κανένα πρόβλημα είπαμε και κάτσαμε σε ένα τραπέζι έξω, κάτω από σκιά, και απέναντι είχαμε θέα όλη τη παλιά πόλη στο λόφο! Η θέα αυτή μας αποζημίωσε και υποσχεθήκαμε να ξανάρθουμε και να κάνουμε και διανυκτέρευση εδώ!
27.JPG

28.JPG

29.JPG


Φεύγοντας ο δρόμος κατηφόριζε το λόφο και βλέπαμε τη παλιά πόλη δίπλα μας…πόσο όμορφη!!!
30.JPG

31.JPG

32.JPG

34.JPG

35.JPG

36.JPG


Στη συνέχεια θα φεύγαμε κατευθείαν για Ούμπρια χωρίς καμία στάση. Περάσαμε έξω από τη Σιένα, την οποία κοιτώντας τη μας έφευγε το σαλάκι 🤤
37.JPG


…και μετά περάσαμε από τη Περούτζια ή οποία επίσης φαίνονταν πολλά υποσχόμενη και πάλι το σαλάκι έκανε την εμφάνιση του 🤤
38.JPG


…μέχρι που φτάσαμε Assisi και ο κουβάς είχε ξεχειλίσει πια από το πολύ σαλάκι, αλλά τουλάχιστον αυτή θα τη βλέπαμε!!!
39.JPG


Η σημερινή διαδρομή φαίνεται παρακάτω:
39α.png


Assisi
Η Assisi, είναι μια μεσαιωνική πόλη χτισμένη στις πλαγιές του λόφου Asio στους πρόποδες του βουνού Subasio και είναι η γενέτειρα του Αγ. Φραγκίσκου, ο οποίος ίδρυσε το θρησκευτικό τάγμα των Φραγκισκανών στην πόλη το 1208. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
40.JPG


Γύρω στο 1000 π.Χ. στην άνω κοιλάδα του Τίβερη μέχρι την Αδριατική Θάλασσα, αναπτύχθηκαν οι Ούμπριοι, μία από από τις αρχαιότερες ιθαγενείς φυλές της Ιταλίας, που ζούσαν σε μικρούς οχυρωμένους οικισμούς σε ψηλό έδαφος. Από το 450 π.Χ. οι οικισμοί αυτοί καταλήφθηκαν σταδιακά από τους Ετρούσκους.
41.JPG


Από τον 3ο αι.π.Χ. η Assisi δημιούργησε τις πρώτες διπλωματικές σχέσεις της με τη Ρώμη και το 90 π.Χ. έγινε ρωμαϊκός δήμος. Μέρος της επικράτειας της, μετά το 41 π.Χ., κατασχέθηκε και ανατέθηκε στο κοντινό Spello. Η Assisi ευημέρησε στους αρχαίους ρωμαϊκούς χρόνους και αυτό μαρτυρείται από τα ρωμαϊκά κατάλοιπα που εξακολουθούν να βρίσκονται στη πόλη και στη γύρω περιοχή. Τα τείχη της πόλης, η αρχαία Αγορά (τώρα Piazza del Comune), το Αμφιθέατρο (βρίσκεται στο πάνω μέρος της πόλης), ο ναός Santa Maria Sopra Minerva, ο ρωμαϊκός οίκος του Properzio, ενός από τους μεγαλύτερους ελεγειακούς ποιητές της εποχής που περιείχε αρκετά καλά διατηρημένα δωμάτια με τοιχογραφίες και ψηφιδωτά, μαρτυρούν ότι το αποτύπωμα της Ρώμης ήταν μεγάλο και η πόλη είχε αποκτήσει, εν μέρει, σημασία και ως θρησκευτικό και πνευματικό κέντρο από τότε.
42.JPG


Η Assisi γνώρισε τη μεγαλύτερη περίοδο αίγλης της μεταξύ του 12ου και 13ου αι. Το μεσαιωνικό ιστορικό της κέντρο αναπτύχθηκε στα θεμέλια της ρωμαϊκής πόλης και πλαισιώνεται από τη Βασιλική του San Francesco στο ένα άκρο και τη Βασιλική της Santa Chiara στο άλλο. Στην κορυφή του λόφου βρίσκεται το αναγεννησιακό φρούριο Rocca Maggiore. Η γέννηση του Αγ. Φραγκίσκου χρονολογείται από αυτήν την περίοδο (1182) και θα επηρεάσει πολύ τη ζωή της πόλης, όχι μόνο από θρησκευτική, αλλά κυρίως από πολιτιστική και καλλιτεχνική άποψη! Η συσχέτισή της Assisi με έργα μεσαιωνικών δασκάλων και συναφών αριστουργημάτων τέχνης, όπως η Βασιλική του San Francesco και το μοναστήρι της (με πίνακες των Cimabue, Lorenzetti, Martini και Giotto), τo Palazzο del Capitano del Popolo και το Monte Frumentario, έχουν κάνει την Assisi θεμελιώδες σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ιταλικής και ευρωπαϊκής τέχνης και αρχιτεκτονικής!
43.JPG


Από το 14ο αι. η ευημερία της πόλης άρχισε να φθίνει μέχρι τον 15ο αι. που έγινε μέρος του Παπικού Κράτους. Κατά την Αναγέννηση κυβερνήθηκε από διάφορους άρχοντες των οποίων η κυριαρχία χαρακτηριζόταν από αιματηρές συγκρούσεις με γειτονικές πόλεις, με αποτέλεσμα να υποστεί πολλές και τρομερές λεηλασίες και καταστροφές….
44.JPG


Παρ' όλα αυτά η Assisi έχει διατηρήσει την αυθεντικότητά της με αξιοσημείωτο τρόπο μέχρι σήμερα! Μεγάλο μέρος της κατασκευής της, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, είναι από ασβεστόλιθο και αυτό της προσδίδει μια χαρακτηριστική γραφικότητα ενώνοντας τις διάφορες περιόδους ανάπτυξης της και τους διαφορετικούς τύπους κτιρίων! Η σημερινή μορφή της πόλης εξελίχθηκε κυρίως από τα τέλη του 15ου αι. έως τον 18ο αι., ενώ κατά την διάρκεια του 20ου αι. έχουν γίνει ελάχιστες επεμβάσεις, με αποτέλεσμα ο αστικός ιστός της πόλης να συνεχίζει να αντανακλά τις επιρροές διαφόρων εποχών! Από τη ρωμαϊκή εποχή, που συνεχίζεται έξω από τα τείχη της πόλης με το αρχαίο οδικό δίκτυο προσαρμοσμένο στη μεσαιωνική εποχή, μέχρι τα δάση και τις σπηλιές στα βόρεια και ανατολικά της πόλης, που περιέχουν χώρους ερημητηρίων σχετιζόμενα με τον Αγ. Φραγκίσκο, καθιστούν την Assisi και τη γύρω περιοχή ένα μοναδικό παράδειγμα πόλης-ιερού!
45.JPG


Για όλα τα παραπάνω η Ασίζη αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Και όχι άδικα!!!

---
Όταν φτάσαμε στη πόλη ήταν νωρίς το απόγευμα. Περνώντας από τα αρχαία ρωμαϊκά τείχη ανηφορίσαμε και μπήκαμε εντός των τειχών της. Κάναμε μία αναγνωριστική βόλτα με το αυτοκίνητο και μετά κατευθυνθήκαμε προς το κατάλυμα μας.
46.JPG

47.JPG

48.JPG

49.JPG


Το κατάλυμα που είχαμε κλείσει ήταν το Casa Leonori (60.76€/βραδιά με πρωινό), αλλά το προηγούμενο απόγευμα είχα λάβει ένα mail από το κατάλυμα με οδηγίες να πάμε στο Hotel Cenacolo για να κάνουμε εκεί check in. Τι διάολο λέγαμε, αλλού θα μείνουμε και αλλού θα κάνουμε check in;…Η απορία μας λύθηκε γρήγορα όταν η υπάλληλος στην ρεσεψιόν μας εξήγησε ότι τα δύο καταλύματα ανήκουν στην ίδια εταιρία και λόγω covid το Casa Leonori το είχαν κλειστό. Οπότε όλους τους πελάτες τους εξυπηρετούσαν στο (πολύ καλύτερο!) κατάλυμα Hotel Cenacolo! "Αααα μάλιστα, τι κρίμα που θα μείνουμε εδώ...δεν πειράζει, θα το υποστούμε και αυτό, τι να κάνουμε τώρα" σκεφτόμασταν και προσπαθούσαμε να μη δείξουμε ότι έχουμε πετάξει τη σκούφια μας από χαρά, που θα μέναμε σε ένα 4άστερο κατάλυμα με την τιμή του 3στερου :haha: Ήταν το τελευταίο μας κατάλυμα γι αυτό το ταξίδι και ένα από τα καλύτερα καταλύματα που έχουμε μείνει γενικώς!

Συνεχίζεται….
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.518
Likes
8.315
Επόμενο Ταξίδι
????
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Χτες και σήμερα overdose από Ιταλία. Σαν τον ναρκομανή ρουφάω τις εικόνες από γνωστά και άγνωστα μέρη.
Έγκλημα που δεν μπήκατε στην Colle di Val d'Elsa (να φάτε τουλάχιστον μέσα στην παλιά πόλη - δεν είναι δα και τόσο μεγάλη).
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.614
Likes
22.505
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Χτες και σήμερα overdose από Ιταλία. Σαν τον ναρκομανή ρουφάω τις εικόνες από γνωστά και άγνωστα μέρη.
Επειδή εγώ τα ανεβάζω όλα μαζί δεν σημαίνει οτι εσύ πρέπει να τα διαβάσεις όλα μαζί! Παρ' το λάου λάου :p

Έγκλημα που δεν μπήκατε στην Colle di Val d'Elsa (να φάτε τουλάχιστον μέσα στην παλιά πόλη - δεν είναι δα και τόσο μεγάλη).
Αν μπαίναμε θα θέλαμε να τη βολτάρουμε κιόλας.... Γλύψαμε κοκκαλάκι και κάνουμε όρεξη για την επόμενη φορά να τη δούμε όπως της αρμόζει! Θα γίνει ένα ταξίδι κάποια στιγμή μόνο με Τοσκάνη :) Συγκρατηθήκαμε αρκετά μπορώ να πω, όμως, και είχαμε σοβαρό λόγο! Ασίζη είναι αυτή....και θέλει το χρόνο της!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.614
Likes
22.505
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
22 Ιουλίου 2021 – Assisi

Στο ξενοδοχείο μείναμε περίπου μία ώρα για να πέσει λίγο η ζέστη και έπειτα πήραμε το αυτοκίνητο για να ανέβουμε στη πόλη και να τη δούμε. Το αυτοκίνητο το αφήσαμε στο πάρκινγκ της Porta Nuova (2€/ώρα) και από εκεί ξεκινήσαμε τη περιήγησή μας πεζοί.
50.JPG

51.JPG

52.JPG

53.JPG


Μόλις περάσαμε τη Porta Nuova και μπήκαμε στη πόλη ενθουσιαστήκαμε! Η βόλτα μας προμηνύονταν υπέροχη!....
54.JPG

55.JPG

56.JPG

57.JPG

58.JPG

59.JPG

60.JPG


Το πρώτο σημείο ενδιαφέροντος που συναντάς μόλις περάσεις τη Porta Nuova είναι η Βασιλική της Santa Chiara. Θεωρείται ένα από τα παλαιότερα κτίσματα γοτθικού ρυθμού στην Assisi και χρονολογείται από το 1257.
61.JPG


Βρίσκεται στην Piazza Santa Chiara και στο εσωτερικό της φιλοξενεί τα λείψανα της Αγ. Κιάρας, που ήταν θερμή υποστηρίκτρια του Αγ. Φραγκίσκου και ίδρυσε το τάγμα των Φτωχών Κυριών. Η πρόσοψη του ναού είναι πολύ απλή με σειρές από ροζ και λευκή πέτρα εναλλάξ και η είσοδος της είναι διακοσμημένη με δύο λιοντάρια. Δυστυχώς δεν ήταν ανοιχτή για να δούμε τις τοιχογραφίες της σχολής του Giotto που φιλοξενεί. Κάναμε ένα γύρω τη πλατεία, από την οποία έχεις πολύ όμορφη θέα κάτω στη πεδιάδα και συνεχίσαμε.
62.JPG

63.JPG

64.JPG

65.JPG

66.JPG


Η μικρή αυτή πόλη από το απόγευμα και μετά είναι πολύ ήσυχη και η περιήγηση σε αυτήν τέτοιες ώρες σε ταξιδεύει στο Μεσαίωνα κυριολεκτικά!
67.JPG

68.JPG

69.JPG

70.JPG

71.JPG

72.JPG

73.JPG

74.JPG

75.JPG

76.JPG

77.JPG

78.JPG

79.JPG

80.JPG

81.JPG


Είναι περιττό να πω ότι είχα τρελαθεί να βγάζω και εδώ φωτογραφίες απο πόρτες και παραθύρια, φανούς και διακοσμητικά των κτιρίων, να μπαινοβγαίνω σε στενά και να ανεβοκατεβαίνω σκάλες….είχα εκστασιαστεί κυριολεκτικά!!!
82.JPG

83.JPG

84.JPG

85.JPG

86.JPG

87.JPG

88.JPG

89.JPG

90.JPG

91.JPG

92.JPG

93.JPG

95.JPG

96.JPG


Ώσπου φτάσαμε στη Βασιλική του Αγ. Φραγκίσκου. Ο ήλιος είχε χαμηλώσει και το φως του πίσω από τον ναό του έδινε άλλη διάσταση!....Εκείνη την ώρα ήταν κλειστός και μαζί με εμάς δυο τρείς ακόμα που απολάμβαναν το θέαμα όπως και εμείς!
97.JPG

98.JPG

99.JPG

100.JPG


Γυρίζοντας πίσω πήραμε άλλα στενά και δρόμους για να φτάσουμε στη Piazza del Comune
101.JPG

102.JPG

103.JPG

104.JPG

105.JPG

106.JPG

107.JPG

110.JPG


Πριν κάτσουμε για φαγητό θέλαμε να δούμε λίγο και τα πιο ψηλά σημεία της πόλης. Προσπεράσαμε τη πλατεία και τις σκαλωσιές στο Palazzo del Capitano del Popolo, δίπλα από το οποίο υπάρχει ο ναός της Santa Maria Sopra Minerva και ανηφορίσαμε μέχρι να φτάσαμε στον Καθεδρικό.
111.JPG

112.JPG

113.JPG

114.JPG

115.JPG

116.JPG

117.JPG


Ο καθεδρικός ναός της Assisi είναι αφιερωμένος στο San Rufino, που μαρτύρησε εδώ τον 3ο αι. Είναι ρομανικού ρυθμού και χτίστηκε στην ίδια τοποθεσία που βρίσκονταν ένας αρχαίος ναός αφιερωμένος στη μεγάλη μητέρα θεά Cupra. Χρονολογείται από το 1140 και υπήρξε σημαντικός στην ιστορία του τάγματος των Φραγκισκανών καθώς εδώ βαφτίστηκε ο Αγ. Φραγκίσκος και η Αγία Κιάρα.
118.JPG


Η πρόσοψη του ναού είναι υπέροχη και συμβολική! Υπάρχουν τρεις θύρες με περίτεχνα σκαλίσματα στις καμάρες που τις πλαισιώνουν. Στην κεντρική καμάρα απεικονίζεται ο Χριστός ένθρονος στο κέντρο της ουράνιας σφαίρας να κρατά με το αριστερό του χέρι το Ευαγγέλιο και με το άλλο να ευλογεί. Αριστερά είναι η Παναγία που θηλάζει και στα δεξιά είναι ο Αγ. Ρούφινος. Επίσης στη κύρια πύλη δεξιά και αριστερά υπάρχουν λιοντάρια. Το ένα καταβροχθίζει έναν άνθρωπο και το άλλο λιοντάρι αρπάζει ένα θήραμα. Οι άλλες δύο θύρες είναι πιο απλές, αλλά εξίσου όμορφες διακοσμημένες με αληθινά ή φανταστικά ζώα.
119.JPG

120.JPG

121.JPG


Πάνω από τις θύρες υπάρχουν τρία παράθυρα ευθυγραμμισμένα με αυτές και διατεταγμένα σε αντιστοιχία με τους σηκούς. Το κεντρικό και μεγαλύτερο έχει τέσσερα σύμβολα: κάτω αριστερά ο ταύρος του San Luca, πάνω αριστερά ο αετός του San Giovanni, πάνω δεξιά ο άνθρωπος ή άγγελος του San Matteo, κάτω δεξιά το λιοντάρι του San Marco. Το "τριαντάφυλλο" στηρίζεται από τρεις τελαμώνες, ανδρικές φιγούρες που με τη σειρά τους στηρίζονται σε έναν γρύπα, έναν δράκο και μια μαγκούστα.
122.JPG


Το εσωτερικό του καθεδρικού είναι πάρα πολύ απλό και πολλά σημεία του δαπέδου είναι γυάλινα και φαίνονται τα ρωμαϊκά κατάλοιπα.
123.JPG


Από το προαύλιο του ναού φεύγοντας βλέπαμε να δεσπόζει ψηλά στο λόφο το Rocca Maggiore!
124.JPG


Το φως της ημέρας είχε μειωθεί αρκετά και οι φανοί της πόλης είχαν ανάψει. Το χαμηλό φως σε συνδυασμό με τα μεσαιωνικά κτίρια γύρω μας προσέδιδε στη πόλη μία μυστηριακή ατμόσφαιρα….ήταν όλα τα λεφτά!!! 😍
125.JPG

126.JPG

127.JPG


Για φαγητό διαλέξαμε να κάτσουμε στο Ristorante Taverna dei Consoli, ένα εστιατόριο στη Piazza del Comune. Ο εσωτερικός χώρος του εστιατορίου είχε στους τοίχους φωτογραφίες από διάφορους επισκέπτες, ενώ η βεράντα του με θέα τη πλατεία, στην οποία και κάτσαμε, ήταν το ιδανικό σημείο για να απολαύσουμε το δείπνο μας!
128.JPG

129.JPG

130.JPG

131.JPG

132.JPG


Με το που φάγαμε και προπαντός ήπιαμε καλά, πήραμε το δρόμο του γυρισμού για το πάρκινγκ που είχαμε αφήσει το αυτοκίνητο. Η πόλη ήταν σχεδόν άδεια με διάχυτη τη μεσαιωνική της ατμόσφαιρα, κάτι που σε έκανε να νομίζεις ότι θα δεις να βγαίνουν από τα στενά της Φραγκισκανοί μοναχοί του Μεσαίωνα…....
133.JPG

134.JPG

135.JPG


Η Assisi είναι μοναδική, ονειρική, ανεπανάληπτη!!!….Μαζί με τη Lucca με έκαναν να νιώσω όπως τότε που είχα βρεθεί στη Φλωρεντία….μαγικά! Πόλεις που σε ταξιδεύουν πίσω στον χρόνο και την ιστορία τους!....:heart:
136.JPG


Η Assisi ήταν το κερασάκι του ταξιδιού μας και ήταν το καλύτερο τελείωμα που θα μπορούσαμε να κάνουμε ever!!!

......…..zzzzzzzzzzzz
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.820
Likes
7.710
Ενώ όλα πήγαιναν ονειρικά έβαλες αυτή την φωτό και με επανέφερες στη σκληρή πραγματικότητα, ντροπή τους!!! θα πρέπει να μαστιγωθούν αλύπητα για την αναλγησία τους..
492785_d2810f9232c13a02585338fa0f73acf0.jpg
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.614
Likes
22.505
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
23 Ιουλίου 2021 – Assisi, Spello, Ancona

Assisi

Η τελευταία μέρα του ταξιδιού μας θα ξεκινούσε πάλι με την Assisi! Φάγαμε το πρωινό μας, πήραμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε για τη πόλη. Τα βασικά ενδιαφέροντα μας για σήμερα ήταν η Βασιλική του Αγ. Φραγκίσκου και το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης. Έξω από κάθε Porta υπάρχει πάρκινγκ. Η πιο κοντινή στο ναό του Αγ .Φραγκίσκου είναι η Porta San Giacomo, την οποία προσεγγίσαμε κάνοντας ένα κύκλο γύρω από τη πόλη. Εκεί με άφησε ο bro και πήγε να παρκάρει, ενώ εγώ κατευθύνθηκα προς το ναό.
1.JPG

2.JPG

3.JPG


Η Βασιλική του Αγ. Φραγκίσκου χρονολογείται από τον 13ο αι. και αποτελείται από δύο εκκλησίες, την Άνω Εκκλησία (Basilica superiore) και την Κάτω Εκκλησία (Basilica inferiore), η οποία είναι χτισμένη κάτω από την πρώτη. Δίπλα ακριβώς βρίσκεται το Ιερό Μοναστήρι του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης.
4.JPG

5.JPG

6.JPG


Στην κάτω εκκλησία υπάρχει κρύπτη που φιλοξενεί τα λείψανα του Αγ. Φραγκίσκου. Αυτός ήταν ο ένας από τους δύο στόχους. Όταν έφτασα συνάντησα πολύ κόσμο μέσα στην εκκλησία…Αρχικά δίστασα να μπω λόγω κόσμου! Τελικά αποφάσισα να μπω καθώς μου είναι λίγο αδύνατο να αντισταθώ σε ταφικά μνημεία! :innocent: Φόρεσα δεύτερη μάσκα και τοίχο τοίχο που λένε μπήκα….Οι φωτογραφίες απαγορεύονται εκεί μέσα οπότε δεν έχω ούτε μία για δείγμα. Μπαίνοντας στην κρύπτη ο φωτισμός είναι χαμηλός και προχωράς σε ένα διάδρομο που οδηγεί σε ένα κυκλικό (περίπου) χώρο. Στο κέντρο υπάρχει ένας βωμός τον οποίο "αγκαλιάζει" ένας μεγάλος βράχος που φτάνει ως την οροφή της κρύπτης. Γύρω από το βράχο υπάρχουν κάγκελα που ξεκινούν από το πάτωμα έως την οροφή πάλι. Υπάρχει καθορισμένος κυκλικός διάδρομος γύρω από το ταφικό μνημείο που περπατάς για να το δεις και μπορείς να αφήσεις κάποιο ανάθημα ή να απλώσεις χέρι να αγγίξεις το βράχο, κάτι που έκαναν πολλοί. Έκανα ένα πλήρες κύκλο, παρατηρώντας το μνημείο και τα αφιερώματα που άφηναν σε αυτόν και μετά βγήκα. Ο bro μόλις είχε έρθει και τελικά δεν μπήκε μέσα γιατί την ώρα που έβγαινα εγώ ένας μεγάλος αριθμός ατόμων μπήκε μέσα και η κρύπτη πλέον ήταν ασφυκτικά γεμάτη….
7.JPG


Η Assisi προσελκύει πολύ κόσμο για θρησκευτικό τουρισμό όπως είναι αναμενόμενο! Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μαζεύεται πολύς κόσμος στη Βασιλική του Αγ. Φραγκίσκου και η ησυχία που είχαμε συναντήσει το προηγούμενο απόγευμα και βράδυ είχε εξαφανιστεί σήμερα το πρωί….Στην συνέχεια πήγαμε να μπούμε στην άνω εκκλησία που φιλοξενεί τοιχογραφίες του Giotto και του Cimabue, αλλά ο κόσμος και εδώ ήταν πολύς και αποφασίσαμε να μην μπούμε….Δεν πίστευα, λόγω πανδημίας, ότι θα συναντήσουμε τόσο πολύ κόσμο! Έχω κάτι προσδοκίες ώρες ώρες….
8.JPG


Αρχικά είχαμε σκοπό να ξοδέψουμε όλη τη μέρα μας στην περιοχή της Ούμπρια, να φάμε κάπου εκεί τριγύρω και μετά να πάμε Ancona για να πάρουμε κατευθείαν το καράβι. Η πρωινή όμως Assisi δεν είχε καμία σχέση με τη βραδινή και αποφασίσαμε τελικά να μην πάμε στο μουσείο, αλλά να αρκεστούμε σε μία ακόμα βόλτα στη πόλη.
9.JPG


Πήραμε τα δωράκια μας, χαζεύαμε τον κόσμο που ώρα με την ώρα γινόταν περισσότερος και μετά γυρίσαμε στο πάρκινγκ να πάρουμε το αυτοκίνητο αποχαιρετώντας την Assisi που μας χάρισε τόσο όμορφες εικόνες!!!

Spello
Πριν πάμε Ancona και επειδή είχαμε χρόνο λόγω της ακύρωσης του μουσείου, έριξα στο τραπέζι την ιδέα να δούμε ένα κοντινό χωριό, το οποίο είχαν προτείνει κάποια καλά παιδιά εδώ στο φόρουμ :) Εννοείται ότι ο bro δεν έφερε αντίρρηση και σε ένα 10λεπτο βρισκόμασταν στην είσοδο του χωριού Spello!
10.JPG


Το Spello ιδρύθηκε κατά την αρχαιότητα από τον αυτοκράτορα Οκταβιανό Αύγουστο όταν ίδρυσε την αποικία Iulia Hispellum. Σήμερα σώζονται οι αρχαίες πύλες της πόλης, καθώς και τμήμα των τειχών της.
11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG


Πέρα από τις οχυρώσεις ο οικισμός είναι απλά κουκλίστικος!!! Περπατάς σε περιποιημένους και καθαρούς δρόμους, σε γραφικά καλντερίμια με πανέμορφα λουλούδια τριγύρω, που δημιουργούν καρποσταλικές εικόνες!!! 😍
15.JPG

16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG


Αφού περπατήσαμε περί τη μία ώρα εντός των τειχών και είδαμε ένα καλό μέρος του οικισμού γυρίσαμε στο αυτοκίνητο. Επειδή μας άρεσε το Spello είπαμε να πάμε και στο κοντινό Foligno. Η πρώτη εικόνα που μας έδωσε, όμως, δεν ήταν η αναμενόμενη... Το Foligno είναι μεγαλούτσικη πόλη και θα χρειαζόμασταν περισσότερο χρόνο, οπότε δεν σταματήσαμε και συνεχίσαμε για Ancona.

Ancona
Στο δρόμο κάναμε μια στάση έξω από το Camerino σε ένα βενζινάδικο να πάρουμε ένα καφέ. Κατά τη διαδρομή χαζεύαμε τη φύση και τα γραφικά σημεία της περιοχής με τα κάστρα και τις οχυρώσεις.
24.JPG

25.JPG


Η σημερινή και τελευταία διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω
25α.png


Όταν φτάσαμε Ancona κατευθυνθήκαμε στο κέντρο της. Εκεί παρκάραμε σε ένα κλειστό πάρκινγκ (~2,5€/ώρα) και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Η ώρα ήταν 14:30 και είχαμε πεινάσει, οπότε παράλληλα με τη βόλτα μας ψάχναμε και για φαγητό. Η αναχώρηση του πλοίου ήταν στις 21:30, οπότε είχαμε αρκετό χρόνο μπροστά μας!
26.JPG

27.JPG

28.JPG

29.JPG


Η Ancona μου είχε γεμίσει το μάτι μόλις την αντίκρυσα! Είναι πολλά υποσχόμενη πόλη, αλλά εγώ δεν την είχα μελετήσει καθόλου…Δεν υπολόγιζα ότι θα είχα χρόνο να δω κάποια πράγματα, οπότε κινηθήκαμε σχεδόν στα τυφλά. Βγήκαμε στη Piazza Cavour και συνεχίσαμε στη Corso Giuseppe Garibaldi.
30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG

34.JPG

35.JPG


Καθώς περπατούσαμε χαζεύαμε δεξιά και αριστερά, όταν κάποια στιγμή είδαμε μια trattoria σε ένα στενό με παχιά σκιά και τραπεζάκια έξω. Μας άρεσε πολύ η ιδέα να φάμε σε αυτό το σημείο και στρίψαμε! Πρόκειται για τη Trattoria Clarice.
36.JPG

37.JPG


Ρωτήσαμε έναν κύριο μέσα στο μαγαζί αν μπορούμε να κάτσουμε και μας απάντησε καταφατικά. Ήρθε μια κυρία να μας πάρει παραγγελία και όταν άκουσε να μιλάμε ελληνικά μας μίλησε στη γλώσσα μας. Δεν ήταν Ελληνίδα, αλλά είχε δουλέψει Ελλάδα και γνώριζε, αρκετά καλά θα έλεγα, τη γλώσσα μας! Μετά το φαγητό συνεχίσαμε τη βόλτα μας, φάγαμε και το παγωτό μας, πήραμε τα τελευταία αναμνηστικά και δώρα και γύρω στις 17:30 γυρίσαμε στο πάρκινγκ να πάρουμε το αυτοκίνητο και να πάμε στο λιμάνι.
38.JPG


Πρώτα πήγαμε στα γραφεία, που βρίσκονταν αρκετά μακριά, για να επικυρώσουμε τα εισιτήρια μας και να μας ελέγξουν….λέμε τώρα! Μετά γυρίσαμε πίσω στις προβλήτες για να βρούμε το ίδιο πλοίο που μας είχε φέρει και να πιάσουμε σειρά για την επιβίβαση.
39.JPG

40.JPG


Η αναχώρηση έγινε χωρίς καμία καθυστέρηση και αυτή τη φορά οι τουαλέτες του πλοίου λειτουργούσαν! ✌Κάναμε μια αιωνιότητα και μία μέρα για να φτάσουμε Ελλάδα την επόμενη μέρα και έτσι να τελειώσει ένα υπέροχο ταξίδι!!!
41.JPG


Arrivederci Italia !!!

Αυτό το ταξίδι είχε τα πάντα! Φύση, αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, πόλεις (και τι πόλεις!), μεσαίωνα, γραφικά χωριά, μπάνια (σε λίμνη και θάλασσα), πεζοπορίες, κάστρα και αρχιτεκτονική! Μετά από ενάμιση χρόνο αποχής από ταξίδια στο εξωτερικό, το οδικό αυτό μας αντάμειψε και με το παραπάνω!!! Σίγουρα ήταν ένα ταξίδι που δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε τώρα, αλλά λόγω συνθηκών έγινε και ήταν πάρα πολύ πλούσιο! Την ίδια χρονιά, έκανα άλλα δύο ταξίδια στη Β. Ιταλία (Μιλάνο, Παβία, Μπέργκαμο) και το συνονθύλευμα όλων αυτών γέμισε το ταξιδιωτικό κενό που ένιωθα….με έκανε να χαμογελάσω ξανά, να ευφρανθώ και να γίνω πλουσιότερη σε εμπειρίες και γνώσεις! Η Ιταλία είναι μοναδική και ευτυχώς βρίσκεται δίπλα μας....

Εύχομαι πολλά, καλά και πάνω απ' όλα ασφαλή ταξίδια σε όλους μας!!!

--- ΤΕΛΟΣ ---​
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.614
Likes
22.505
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Ενώ όλα πήγαιναν ονειρικά έβαλες αυτή την φωτό και με επανέφερες στη σκληρή πραγματικότητα, ντροπή τους!!! θα πρέπει να μαστιγωθούν αλύπητα για την αναλγησία τους..
View attachment 391122
:haha::haha::haha::haha:
Και για να επαναφέρουμε τη τάξη.....να και το δικό μου :bleh:
DSC_5791.JPG


Το προηγούμενο ήταν του bro....μα σε ποιον έχει μοιάσει πχια!!! :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.183
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom