zefuros
Member
- Μηνύματα
- 42
- Likes
- 121
Αθήνα - Βελιγράδι - Βουδαπέστη 22.04.2016 - 03.05.2016
Εισαγωγή:
Εδώ και μήνες σκεφτόμασταν με την γυναίκα να κάνουμε ενα οδικο ταξίδι της Ευρώπη. Για να είμαι ειλικρινής, η φοβία μου με τα αεροπλάνα αποτέλεσε ενα επιπλέον κινητρο για την επιλογή του οδικού ταξιδιού.
Η προεργασία ξεκίνησε ανοίγοντας το googlemaps και το viamichelin.com, κοιτώντας χώρες και υπολογίζοντας χρόνους και διαδρομές. Λοιπόν, τωρα που θυμάμαι εκείνη την περίοδο, η 1η συμβουλή που έχω να δώσω ειναι η εξής: ΜΗΝ παρασυρθείτε! ΕΙναι πολύ ελκυστικό να αρχίσεις να προσθέτεις προορισμούς επί χάρτου, αλλά όπως και θα σας ενημερώσουν τα πιο εμπειρα μέλη εδώ μέσα, ένα πολύ φορτωμένο πρόγραμμα απλά θα μεταβάλει ενα ταξίδι σε ένα βραχνά που θα τρέχεις με αγχος απο το ένα μέρος στο άλλο. Ειδικά αν κάτι στραβώσει στο πρόγραμμα, μετά θα τρέχεις και δεν θα φτάνεις.
Το αρχικό φιλόδοξο σχεδιο προέβλεπε να πάρουμε καράβι απο Πάτρα για Ιταλία, να κινηθούμε λίγο στην Τοσκάνη, μετά στην Αυστρία (Σαλτσπουργκ, Ινσμπουρκ και ενδιάμεσα χωριά) και μετά Βουδαπέστη και επιστροφή σε Ελλάδα μέσω Βαλκανίων. Διαθέσιμες θα ηταν 16 ημέρες.
Τελικώς, κάτι το φορτωμένο προγραμμα, κάτι οι μειωμένες μέρες άδειας, το ταξίδι τελικώς διαμορφώθηκε για διαμονή σε Βελιγράδι και Βουδαπέστη και μετά επιστροφή.
Προετοιμασία:
Κάθε ταξιδιώτης ειναι διαφορετικός, και όσα γραψω εδώ πέρα δεν σημαίνει πως αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για ένα τέτοιο ταξίδι.Από την φύση μου είμαι αρκετά οργανωτικός, οπότε προσπαθώ να μην αφήνω πολλά πράγματα στην τύχη σε τέτοιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, προσωπικά θα μου φαινόταν αδιανόητο να ξεκινήσω ενα τέτοιο ταξίδι χωρίς να έχω κλείσει από πριν όλα τα ξενοδοχεία. Υπάρχουν απο την άλλη πλευρά άνθρωποι που πάνε και βρίσκουν επιτόπου.
1. Ξεκινήσαμε λοιπόν με τα βασικά: Κλείσιμο Ξενοδοχείων. Τα έκλεισα περιπου ένα μήνα πριν την αναχώρηση μέσω του Booking. Στις περισσότερες των περιπτώσεων επέλεξα να πληρώσω κάτι παραπάνω για να έχω το δικαίωμα ακύρωσης της κράτησης έως και μία μέρα πριν. Πολλά μπορεί να αλλάξουν σε ενα μήνα, μην πάνε τσάμπα και τα χρήματα!
2. Εξίσου βασικό σε ένα οδικό ταξίδι: το αμάξι. Στην περίπτωση μου το αυτοκίνητο ηταν ενα αμάξι 3ετίας, Opel Astra 1.3 Diesel, το οποίο το έιχα παραλάβει με μακροχρόνια μίσθωση (leasing) τον Νοέμβριο του 2015 ως μεταχειρισμένο. Θεωρητικά ήταν σε αριστη κατάσταση. Πρακτικά, μια βδομάδα πριν την αναχώρηση, έκανα μία βολτα από γνωστό μου με συνεργείο για να του ρίξει μια βασική ματιά. Το μονο σίγουρο είναι πως σε οδικο ταξίδι στην Ευρώπη δεν θα έχεις καμια όρεξη να μείνεις με το αμάξι για λόγο που θα πορούσες να αποφυγεις. Οπότε, συμβουλή: Έλεγχος του αμαξιού πριν φύγετε! Ακομα και ενας φαγωμένος υαλοκαθαριστήρας μπορεί να σας κάνει να σιχτιρίσετε αν χρειαστεί να οδηγήσετε 500km υπο βροχή!
3. Έγγραφα: Προφανώς απολύτως απαραίτητα. Εμείς είχαμε διαβατήρια, οπότε δεν μπορώ να σας πω που γίνονται δεκτές οι ελληνικες ταυτότητες και που όχι. Απαραίτητο επίσης για το αυτοκίνητο είναι η έκδοση πράσινης κάρτας, που αφορά την ασφάλιση του. Έχετε κατά νου πως στο εξωτερικό συνήθως η ασφάλεια σας ειναι η απλή αστική, και δεν ισχύουν οι έξτρα καλύψεις που ισχύουν στην Ελλάδα. Συμβουλευτείτε τον ασφαλιστή σας. Επίσης, αν το αυτοκίνητο δεν ειναι στο ονομα σας, να δείτε τί εξτρα έγγραφο θα χρειαστει να εχετε μαζί σας σε περίπτωση ελέγχου. ΑΠό την Herz μου ειχαν δώσει ενα χαρτί στα αγγλικά, με συναίνεση εξόδου του αυτοκινήτου στο εξωτερικό.
4. Πλοήγηση: Θεωρώ σχεδόν απαραίτητη την ύπαρξη GPS. Σε μικρότερο βαθμό για το κυρίως ταξίδι, καθώς η σήμανση των εθνικών οδών ειναι αρκετά καλή. Ειδικά για το δίκτυο των Βαλκανιων, να τσεκάρετε πως έχετε ενημερωμένους χάρτες που να το περιλαμβάνουν. Το πόσο απαραίτητο ειναι το GPS θα το καταλάβετε ότα μπειτε στις πόλεις και αρχίσετε να ψάχνετε το ξενοδοχείο.
5. Πρόγραμμα: Βασικό επισης. Να εχεις δει απο πριν σε ποια μέρη θέλεις να πας, να τα σημειώσεις επι χάρτου και να βγάλεις ενα ενδεικτικό πρόγραμμα πως θα τα δεις. Ο σχεδιασμός της βέλτιστης διαδρομής θα σας γλυτώσει χρόνο και θα βοηθήσει να μην αγχωθειτε επιτόπου πως δε θα προλάβετε. Εξάλλου πάντα θα τυχουν και τα απρόβλεπτα, τα οποία ειναι μέσα στο πρόγραμμα και αυτα.
6. Συνάλλαγμα. Οι απόψεις διϊστανται. Το σίγουρο είναι πως στις χώρες προορισμού θα βρείτε ανταλλακτηρια με καλύτερες ισοτιμίες απο ό,τι στην Ελλάδα. Επίσης από ο,τι ειδα, και στα συνορα μπορείς να κάνεις συνάλλαγμα - δεν εχω άποψη για την ισοτιμία εκεί. Εγώ για να ειμαι από το safe-side, έκανα απο Ελλάδα 100 ευρώ συνάλλαγμα σε Ουγγρικά Φιορίνια και Σερβικά Δηνάρια, καθώς και 10 ευρώ σε Σκοπιανά Δηνάρια. Έχασα σε ισοτιμία βέβαια, αλλά είχα το κεφάλι μου ησυχο πως αν χρειαστεί, έχω τοπικό νόμισμα στα χέρια μου και δεν θα βρεθώ να τρέχω να ψαχνω ανταλλακτηρια. Φυσικά σχεδόν παντού γινονται δεκτές και οι κάρτες.
7. Αρκετά σας ζάλισα με τις αμπελοφιλοσοφίες μου, ας προχωρήσω σιγά - σιγα προς το κυρίως πιάτο...
Εισαγωγή:
Εδώ και μήνες σκεφτόμασταν με την γυναίκα να κάνουμε ενα οδικο ταξίδι της Ευρώπη. Για να είμαι ειλικρινής, η φοβία μου με τα αεροπλάνα αποτέλεσε ενα επιπλέον κινητρο για την επιλογή του οδικού ταξιδιού.
Η προεργασία ξεκίνησε ανοίγοντας το googlemaps και το viamichelin.com, κοιτώντας χώρες και υπολογίζοντας χρόνους και διαδρομές. Λοιπόν, τωρα που θυμάμαι εκείνη την περίοδο, η 1η συμβουλή που έχω να δώσω ειναι η εξής: ΜΗΝ παρασυρθείτε! ΕΙναι πολύ ελκυστικό να αρχίσεις να προσθέτεις προορισμούς επί χάρτου, αλλά όπως και θα σας ενημερώσουν τα πιο εμπειρα μέλη εδώ μέσα, ένα πολύ φορτωμένο πρόγραμμα απλά θα μεταβάλει ενα ταξίδι σε ένα βραχνά που θα τρέχεις με αγχος απο το ένα μέρος στο άλλο. Ειδικά αν κάτι στραβώσει στο πρόγραμμα, μετά θα τρέχεις και δεν θα φτάνεις.
Το αρχικό φιλόδοξο σχεδιο προέβλεπε να πάρουμε καράβι απο Πάτρα για Ιταλία, να κινηθούμε λίγο στην Τοσκάνη, μετά στην Αυστρία (Σαλτσπουργκ, Ινσμπουρκ και ενδιάμεσα χωριά) και μετά Βουδαπέστη και επιστροφή σε Ελλάδα μέσω Βαλκανίων. Διαθέσιμες θα ηταν 16 ημέρες.
Τελικώς, κάτι το φορτωμένο προγραμμα, κάτι οι μειωμένες μέρες άδειας, το ταξίδι τελικώς διαμορφώθηκε για διαμονή σε Βελιγράδι και Βουδαπέστη και μετά επιστροφή.
Προετοιμασία:
Κάθε ταξιδιώτης ειναι διαφορετικός, και όσα γραψω εδώ πέρα δεν σημαίνει πως αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για ένα τέτοιο ταξίδι.Από την φύση μου είμαι αρκετά οργανωτικός, οπότε προσπαθώ να μην αφήνω πολλά πράγματα στην τύχη σε τέτοιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, προσωπικά θα μου φαινόταν αδιανόητο να ξεκινήσω ενα τέτοιο ταξίδι χωρίς να έχω κλείσει από πριν όλα τα ξενοδοχεία. Υπάρχουν απο την άλλη πλευρά άνθρωποι που πάνε και βρίσκουν επιτόπου.
1. Ξεκινήσαμε λοιπόν με τα βασικά: Κλείσιμο Ξενοδοχείων. Τα έκλεισα περιπου ένα μήνα πριν την αναχώρηση μέσω του Booking. Στις περισσότερες των περιπτώσεων επέλεξα να πληρώσω κάτι παραπάνω για να έχω το δικαίωμα ακύρωσης της κράτησης έως και μία μέρα πριν. Πολλά μπορεί να αλλάξουν σε ενα μήνα, μην πάνε τσάμπα και τα χρήματα!
2. Εξίσου βασικό σε ένα οδικό ταξίδι: το αμάξι. Στην περίπτωση μου το αυτοκίνητο ηταν ενα αμάξι 3ετίας, Opel Astra 1.3 Diesel, το οποίο το έιχα παραλάβει με μακροχρόνια μίσθωση (leasing) τον Νοέμβριο του 2015 ως μεταχειρισμένο. Θεωρητικά ήταν σε αριστη κατάσταση. Πρακτικά, μια βδομάδα πριν την αναχώρηση, έκανα μία βολτα από γνωστό μου με συνεργείο για να του ρίξει μια βασική ματιά. Το μονο σίγουρο είναι πως σε οδικο ταξίδι στην Ευρώπη δεν θα έχεις καμια όρεξη να μείνεις με το αμάξι για λόγο που θα πορούσες να αποφυγεις. Οπότε, συμβουλή: Έλεγχος του αμαξιού πριν φύγετε! Ακομα και ενας φαγωμένος υαλοκαθαριστήρας μπορεί να σας κάνει να σιχτιρίσετε αν χρειαστεί να οδηγήσετε 500km υπο βροχή!
3. Έγγραφα: Προφανώς απολύτως απαραίτητα. Εμείς είχαμε διαβατήρια, οπότε δεν μπορώ να σας πω που γίνονται δεκτές οι ελληνικες ταυτότητες και που όχι. Απαραίτητο επίσης για το αυτοκίνητο είναι η έκδοση πράσινης κάρτας, που αφορά την ασφάλιση του. Έχετε κατά νου πως στο εξωτερικό συνήθως η ασφάλεια σας ειναι η απλή αστική, και δεν ισχύουν οι έξτρα καλύψεις που ισχύουν στην Ελλάδα. Συμβουλευτείτε τον ασφαλιστή σας. Επίσης, αν το αυτοκίνητο δεν ειναι στο ονομα σας, να δείτε τί εξτρα έγγραφο θα χρειαστει να εχετε μαζί σας σε περίπτωση ελέγχου. ΑΠό την Herz μου ειχαν δώσει ενα χαρτί στα αγγλικά, με συναίνεση εξόδου του αυτοκινήτου στο εξωτερικό.
4. Πλοήγηση: Θεωρώ σχεδόν απαραίτητη την ύπαρξη GPS. Σε μικρότερο βαθμό για το κυρίως ταξίδι, καθώς η σήμανση των εθνικών οδών ειναι αρκετά καλή. Ειδικά για το δίκτυο των Βαλκανιων, να τσεκάρετε πως έχετε ενημερωμένους χάρτες που να το περιλαμβάνουν. Το πόσο απαραίτητο ειναι το GPS θα το καταλάβετε ότα μπειτε στις πόλεις και αρχίσετε να ψάχνετε το ξενοδοχείο.
5. Πρόγραμμα: Βασικό επισης. Να εχεις δει απο πριν σε ποια μέρη θέλεις να πας, να τα σημειώσεις επι χάρτου και να βγάλεις ενα ενδεικτικό πρόγραμμα πως θα τα δεις. Ο σχεδιασμός της βέλτιστης διαδρομής θα σας γλυτώσει χρόνο και θα βοηθήσει να μην αγχωθειτε επιτόπου πως δε θα προλάβετε. Εξάλλου πάντα θα τυχουν και τα απρόβλεπτα, τα οποία ειναι μέσα στο πρόγραμμα και αυτα.
6. Συνάλλαγμα. Οι απόψεις διϊστανται. Το σίγουρο είναι πως στις χώρες προορισμού θα βρείτε ανταλλακτηρια με καλύτερες ισοτιμίες απο ό,τι στην Ελλάδα. Επίσης από ο,τι ειδα, και στα συνορα μπορείς να κάνεις συνάλλαγμα - δεν εχω άποψη για την ισοτιμία εκεί. Εγώ για να ειμαι από το safe-side, έκανα απο Ελλάδα 100 ευρώ συνάλλαγμα σε Ουγγρικά Φιορίνια και Σερβικά Δηνάρια, καθώς και 10 ευρώ σε Σκοπιανά Δηνάρια. Έχασα σε ισοτιμία βέβαια, αλλά είχα το κεφάλι μου ησυχο πως αν χρειαστεί, έχω τοπικό νόμισμα στα χέρια μου και δεν θα βρεθώ να τρέχω να ψαχνω ανταλλακτηρια. Φυσικά σχεδόν παντού γινονται δεκτές και οι κάρτες.
7. Αρκετά σας ζάλισα με τις αμπελοφιλοσοφίες μου, ας προχωρήσω σιγά - σιγα προς το κυρίως πιάτο...