thanos75
Member
Με ταξί ελληνικό που έχει ειδική άδεια, ή με οργανωμένη εκδρομή από κάποιο τοπικό ταξιδιωτικό γραφείοΟπότε τελικά αν βρεθείς εκεί γύρω χωρίς αυτοκίνητο, πώς περνάς Αδριανούπολη;
Με ταξί ελληνικό που έχει ειδική άδεια, ή με οργανωμένη εκδρομή από κάποιο τοπικό ταξιδιωτικό γραφείοΟπότε τελικά αν βρεθείς εκεί γύρω χωρίς αυτοκίνητο, πώς περνάς Αδριανούπολη;
Αν δεν υπάρχουν ταξί με άδεια, όπως αναφέρθηκε, μένει μόνο το εκδρομικό... Και ίσως η ενοικίαση αυτοκινήτου από Ορεστιάδα, αν επιτρέπει το γραφείο ενοικίασης τη διέλευση.Με ταξί ελληνικό που έχει ειδική άδεια, ή με οργανωμένη εκδρομή από κάποιο τοπικό ταξιδιωτικό γραφείο
Εχω την αίσθηση πάντως ότι δεν είναι τόσο λίγα τα ταξί που έχουν άδεια. Μπορεί πράγματι να έχει αυξηθεί το ειδικό κόστος και έτσι τα νέα παιδιά που μπαίνουν στο επάγγελμα να το ψιλοαποφεύγουν (ίσως και για άλλους λόγους), αλλά επειδή κατάγομαι από Έβρο, θυμάμαι παλιά ότι σχεδόν όλοι οι ταξιτζήδες είχαν άδεια για να περνούν τα σύνορα. Εξάλλου είχε και μεγάλη κίνηση, αφού όλος ο Έβρος από εκεί ψώνιζε (ΟΚ οι περισσότεροι πήγαιναν με τα ΙΧ τους, αλλά και πάλι ειδικά από Ορεστιάδα πολλοί ήταν αυτοί που πήγαινα και με ταξί. Προσωπικά θα σου έλεγα να καλέσεις τα ραδιοταξί Ορεστιάδας 25520 25025 και νομίζω θα σε καθοδήγήσουν (μπορεί να σου δώσουν το όνομα και το κινητό κάποιου οδηγού που κάνει το δρομολόγιο) Επίσης ευρύτερα στον Έβρο υπάρχουν και ιδιωτικές εταιρείες ταξίΑν δεν υπάρχουν ταξί με άδεια
Μια άλλη ιστορία που μας είπε ο ξεναγός μας στην ξενάγηση του δελτα του Εβρου. Συνθετω την ιστορία από τα 2 αρθρα. Όποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφιες ας ανατρέξει σε αυτά.Σε αντιστάθμισμα για το έδαφος του Κάραγατς, παραχωρήθηκε στην Ελλάδα ολόκληρο το δέλτα του Έβρου.
Πολύ ωραίες φωτος, καταπληκτικές πληροφορίες, και γενικώς πανέμορφη πόλη και μέρη από τα οποία έχω και εγώ την τιμή να κατάγομαι (από την πλευρά της μητέρας μου). Τελευταία φορά την επισκέφθηκα το 2009 δυστυχώς. Αχχχ.... αυτά τα κολασμένα κιοφτεδάκια της Εντιρνε. Ελπίζω να ξαναβρεθώ εκεί σύντομαΑς γράψω λίγα για Αδριανούπολη μια και ανακινήθηκε το θέμα.
Από τον καιρό που καταργήθηκε η βίζα (κάπου το 1985) έχω πάει πάμπολλες φορές. Παραμονή από μια μέρα μέχρι … μισή ώρα. Απέχει από Ορεστιάδα κάπου 32 χιλιόμετρα. Από εδώ είναι η καταγωγή των παππούδων μου από το σόι της μάνας μου και ήρθαν Ελλάδα με την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1922. Τα τελευταία 15 χρόνια γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη με κατασκευή έργων υποδομής, πανεπιστημίου, πολυτελών ξενοδοχείων, πολυκαταστημάτων κλπ. Ο πληθυσμός της σήμερα πρέπει να είναι γύρω στις 185.000 κατοίκους. Τελευταία έχουν κατασκευαστεί νέες εγκαταστάσεις τελωνείου και σύνδεση με αυτοκινητόδρομο.
Όποιος έρχεται πρώτη φορά για τουρισμό μπορεί να πάει από τον παλιό λιθόστρωτο δρόμο (οδός Λωζάννης) και να περάσει από το χωριό Κάραγατς. (Έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο 2 χιλιόμετρα μετά το τελωνείο στον κυκλικό κόμβο δεξιά.)
View attachment 442990
Εδώ μπορεί κανείς να δει το μνημείο της Συνθήκης της Λωζάννης - βάσει της οποίας παραχωρήθηκε στην Τουρκία η περιοχή αυτή στην Δυτική πλευρά του Έβρου ποταμού -
View attachment 442991
τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό ο οποίος δεν λειτουργεί σήμερα και οι εγκαταστάσεις του έχουν παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο,
View attachment 442992
το παλιό καφενείο του σταθμού – μουσείο φυσικής ιστορίας σήμερα,
View attachment 442993
και μια παλιά ατμομηχανή με ένα βαγόνι.
View attachment 442994
Σχετικά με την σιδ. γραμμή είχα γράψει μερικά εδώ: Σύντομες ιστορίες του 20ού αιώνα
Σώζονται ακόμη μερικά σπίτια Ελλήνων που έφυγαν από εδώ το 1923 πρόσφυγες και ίδρυσαν την Ορεστιάδα.
View attachment 442995
Αυτό είναι το σπίτι των παππούδων ενός φίλου μου.
View attachment 442996
Στο ισόγειο λειτουργεί καφενείο ενώ ο όροφος είναι ακατοίκητος (στη φωτο το εσωτερικό από παλαιότερη επίσκεψή μου)
View attachment 442997
Στους Τούρκους που τα νέμονται δεν έχει δοθεί η κυριότητα, πληρώνουν ενοίκιο στο κράτος ενώ υπάρχουν οι επίσημοι κατάλογοι με τα ονόματα των Ελλήνων παλιών ιδιοκτητών.
Από εδώ η Αδριανούπολη απέχει άλλα 3 χιλιόμετρα.
Προχωρώντας για τη γέφυρα του Έβρου βλέπει κανείς στα δεξιά μια κατασκευή εν είδει … μνημείου. Μπήκε πρόσφατα η Αδριανούπολη στο βιβλίο Γκίνες για τη μεγαλύτερη τηγανιά τζιεργιού!
View attachment 442998
Τα τζιέργια (τηγανητά κομματάκια συκωτιού με κουρκούτι), θεωρούνται το υπ’ αριθμόν ένα έδεσμα της πόλης. Τα άλλα δυο είναι τα κεφτεδάκια και το μπαντέμ εσμεσί (με αμυγδαλόψυχα)
View attachment 443002
Φτάνοντας στη γέφυρα υπάρχουν αρκετά εξοχικά ρεστωράν και μια καφετερία πάνω στις όχθες του ποταμού.
View attachment 443006
Σ’ αυτό το σημείο έχουν γυριστεί αρκετές ταινίες και σειρές τηλεόρασης. Αν καθίσετε εδώ προτιμήστε τσάι, ο καφές είναι χάλια.
View attachment 443039
Μετά τη γέφυρα μια περιοχή με ρεστωράν πάλι και η γέφυρα του Τούντζα (παραποτάμου του Έβρου)
View attachment 443027
Περνώντας και αυτήν μπαίνεις πλέον στην πόλη (στο τέλος της γέφυρας ένα δύσκολο σημείο από άποψη κυκλοφορίας - χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς)
Εάν πάρει κανείς τον παρόχθιο δρόμο στα αριστερά, περνά από ένα παζάρι αυτοκινήτων,
View attachment 443028
ξανά μια άλλη γέφυρα του Τούντζα και φτάνει σε ένα συνοικισμό της πόλης από την άλλη πλευρά του Τούντζα
Εδώ εκτός από μερικά τζαμιά όπως το παλιό τζαμί του Χατζημιχάλ-μπέη
View attachment 443041
και μια παλιά γέφυρα που δεν χρησιμοποιείται πλέον,
View attachment 443040
υπάρχει το Μουσείο Υγείας εντεταγμένο σε μεγαλύτερο συγκρότημα με το τζαμί Beyazit.
View attachment 443031
View attachment 443029
Το μουσείο αναπαριστά την εκπαίδευση των νέων γιατρών και την άσκηση της ιατρικής στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Είναι ενδιαφέρον και αξίζει η επίσκεψη. Στο μέρος υπάρχει ελεύθερο πάρκινγκ.
View attachment 443030
View attachment 443032
Το τζαμί του Σουλτάν-Σελήμ (Selimiye) είναι το σπουδαιότερο και το πιο μεγαλεπήβολο αξιοθέατο της Αδριανούπολης, έργο του αρχιτέκτονα Mimar Sinan. Φαίνεται σχεδόν από παντού. Η επίσκεψη στο εσωτερικό των τζαμιών είναι ελεύθερη καθώς και οι φωτογραφίες με ή χωρίς φλας αρκεί ο επισκέπτης να είναι ανυπόδητος.
View attachment 443035
View attachment 443036
Απέναντι ακριβώς από την είσοδό του υπάρχει μεγάλο πάρκινγκ που πάντα έχει ελεύθερες θέσεις.
Στο πίσω μέρος του πάρκινγκ βρίσκεται ένα κτίριο με χαρακτηριστική ξύλινη επένδυση το Edirne City Museum. Με συσκευή για φωνητική ξενάγηση και στα ελληνικά. Όλη η ιστορία της Αδριανούπολης.
View attachment 443033
View attachment 443034
View attachment 443037
Πίσω από το τζαμί και αφού περάσει κανείς μπροστά από τα ανδρικά και γυναικεία χαμάμ
View attachment 443014
βρίσκεται το Εθνολογικό και Αρχαιολογικό Μουσείο με αρκετά εκθέματα που έχουν αναφορές στην αρχαία Ελλάδα και ελληνική μυθολογία.
View attachment 443011
View attachment 443012
View attachment 443013
Κατηφορίζοντας την οδό Mimar Sinan και κάτω από το τζαμί του Σουλταν Σελήμ, μια σκεπαστή αγορά. Η αγαστή συνύπαρξη του «οίκου του Θεού» με τον «οίκο του εμπορίου» δεν ήταν προνόμιο μόνο της εποχής του Χριστού!!
View attachment 443019
Πάρκινγκ στο κέντρο υπάρχει επίσης πίσω από το Rüstempaşa Kervansarayı
View attachment 443020
Δίπλα σ’ αυτό το συγκρότημα καταστημάτων και ξενοδοχείου βρίσκεται το παλαιότερο τζαμί της πόλης το Eski Camii. Χτίστηκε το 1414.
View attachment 443008
View attachment 443009
Περπατώντας δυτικά στα σοκάκια
View attachment 443021
φτάνει κανείς στον κεντρικό εμπορικό δρόμο Saraclar που τελευταία έχει πεζοδρομηθεί.
View attachment 443023
View attachment 443024
Παράλληλα με τον πεζόδρομο η κεντρική σκεπαστή αγορά (capali carsi)
View attachment 443025
Δεξιά και αριστερά της κεντρικής εισόδου βρίσκονται δυο ανταλλακτήρια συναλλάγματος και ένα τρίτο λίγα μέτρα δεξιότερα (όπως κοιτάμε την είσοδο). Όλα δίνουν την ίδια ισοτιμία με το ευρώ.
Πολλά καταστήματα, π.χ. το Waikiki, δέχονται πληρωμές σε ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία και δίνουν ρέστα σε λίρες ενώ διαδεδομένη είναι η χρήση πιστωτικών καρτών.
Εάν κάνοντας τις βόλτες και τις αγορές σας στην περιοχή πεινάσετε, η καλύτερη επιλογή είναι το Aydın Tava Ciğer
View attachment 443022
Ενώ τα διπλανά ρεστωράν μπορεί να είναι άδεια, εδώ θα είστε τυχεροί αν βρείτε τραπέζι!
View attachment 443038
Εάν πάλι θέλετε γλυκό η επιλογή είναι αυστηρά μία: Κιουνεφέ στο Mado (κεντρικός πεζόδρομος). Θα πληρώσετε διπλά απ’ ότι αλλού αλλά δεν υπάρχει καμία σύγκριση! Με τριμμένο φιστίκι Αιγίνης και παγωτό καϊμάκι.
View attachment 443010
Μην κάνετε το λάθος και παραγγείλετε καφέ. Και πανάκριβος (με τα δεδομένα της Τουρκίας πάντα) και χάλια. Πιείτε τσάι όπως όλοι οι ντόπιοι.
Πόλο έλξης των επισκεπτών αλλά και των ντόπιων αποτελούν δυο εμπορικά κέντρα που έχουν ανοίξει τελευταία. Και τα δυο στην κεντρική λεωφόρο Talat paşa. Το Erasta απέναντι από το πολυτελές νεόκτιστο RYS Hotel
View attachment 443042
και το Margi outlet δίπλα στο ομώνυμο επίσης πολυτελές ξενοδοχείο.
View attachment 443026
Μιας και μιλάτε για Ανδριανούπολη, μη παραλείψετε να κάνετε χαμάμ και να πιείτε τσάι δυο λιρών στο dibek havesi.