• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Βέλγιο Γαλλία Γερμανία Έτσι χωρίς πρόγραμμα. Road Trip από το πρωί των Χριστουγέννων έως το βράδυ της Πρωτοχρονιάς

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789

Έτσι χωρίς πρόγραμμα. Road Trip από το πρωί των Χριστουγέννων έως το βράδυ της Πρωτοχρονιάς.


Κεφάλαιο 1


Η Απόφαση για το ταξίδι

Στα μέσα του Οκτώβρη, συναντήθηκα με ένα φίλο σε αγαπημένο μας στέκι – οινοθήκη πίνοντας Pinot Noir. Το αγαπημένο θέμα συζήτησης αφορά στο ποια θα είναι τα ταξίδια μας τους επόμενους τρείς- τέσσερις μήνες. Στο πρώτο μπουκάλι Pinot Noir προσδιορίσαμε τις γενικές κατευθύνσεις, στο δεύτερο μπουκάλι Pinot Noir θυμηθήκαμε την ταινία «Πλαγίως» του Αλεξάντερ Πέιν, στο τρίτο μπουκάλι Pinot Noir καταλήξαμε σε τέσσερα συγκεκριμένα ταξίδια, ενώ στο τέταρτο μπουκάλι Pinot Noir λήφθηκε η απόφαση για τη σειρά και την ημερομηνία των ταξιδιών.

Έτσι αποφασίστηκε πρώτο και πιο κοντινό ταξίδι για τη Ρουμανία από 6 έως 9 Νοεμβρίου 2014 (την ιστορία την έχω ξεκινήσει, αλλά δυστυχώς δεν την έχω ολοκληρώσει λόγω φόρτου εργασίας και ενδιάμεσων ταξιδιών). Πάντως μέχρι να την συνεχίσω όποιος βρεθεί στη Ρουμανία να πίνει μπύρα CIUC αφιλτράριστη). Στη συνέχεια βρέθηκα Βόρεια Ελλάδα (ανατολική Μακεδονία και Θράκη), ενώ το δεύτερο και επίσης κοντινό (λιγότερο όμως) ταξίδι στο εξωτερικό ήταν Τελ Αβίβ (την ιστορία την έχω επίσης ξεκινήσει, αλλά δυστυχώς επίσης δεν την έχω ολοκληρώσει λόγω φόρτου εργασίας και ενδιάμεσων ταξιδιών). Ακολούθησε και η απόφαση για τα μεγαλύτερα ταξίδια.

Μετά από τα ταξίδια στη Ρουμανία και στο Ισραήλ, όπου τα πέρασα υπέροχα, έφυγα αυθημερόν - μετά από την άφιξή μου από Τελ Αβίβ - για ένα τριήμερο στα Χανιά. Επιστρέφοντας ύστερα από τρεις ημέρες, μου προέκυψε ταξίδι στο Μόναχο. Το ταξίδι ήταν επαγγελματικό, όμως επιμηκύνοντάς το κατά μία ημέρα, το μετέτρεψα εν μέρει και σε ταξίδι αναψυχής.

Ο Δεκέμβρης είχε φθάσει στο μέσο του και η θάλασσα – ακόμα και αυτή που θεωρούν κρύα μπροστά στο σπίτι μου – ήταν υπερβολικά ζεστή, σε σχέση με την εποχή. Έτσι έμεινα αρκετή ώρα στη θάλασσα

Το βράδυ προσπαθώ να δουλέψω στον υπολογιστή του σπιτιού, ώστε το πρωί να στείλω με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τις εκθέσεις μου στο γραφείο, για να αποφύγω την υποχρεωτική παρουσία μου.

Όμως μια σκέψη γύριζε συνεχώς στο μυαλό μου και δεν με άφηνε να συγκεντρωθώ. Σηκώνομαι από την καρέκλα μου και βάζω ένα ποτήρι Cardhu. Αρχίζω να σκέφτομαι πιο καθαρά. Στους παραπάνω προγραμματισμούς των ταξιδιών μου, δεν είχα συμπεριλάβει την περίοδο των Χριστουγέννων, όπου λόγω ημέρας που έπεφταν φέτος, δημιουργείται νεκρή εργασιακή περίοδος. Κλείνω γρήγορα τις εκθέσεις μου. Ψάχνω για αεροπορικά εισιτήρια, από Χριστούγεννα έως και Πρωτοχρονιά, περίοδο κατά την οποία έχω κενές ημέρες Ψάχνω για αεροπορικά εισιτήρια σε προορισμούς εντός Ευρώπης, αφού τα επόμενα δύο ταξίδια μου θα είναι μακρινά. Η απόφαση για ταξίδι την τελευταία στιγμή έχει ως αποτέλεσμα τα αεροπορικά εισιτήρια να κοστίζουν όσο μου έχουν κοστίσει αυτά των μακρινών ταξιδιών τα οποία έχω προγραμματίσει για τους επόμενους δύο μήνες. Σε κάπως λογικές τιμές βρίσκω εισιτήρια, κατά σειρά φθηνότερης τιμής, για Ιστανμπούλ, για Ρώμη, για Μιλάνο και για Βρυξέλλες. Όπως καταλαβαίνω μετά την πρώτη διερεύνηση πρέπει να αποφασίσω άμεσα.

Αφήνω το γραφείο μου και πάω προς το μπαρ του σπιτιού μου. Ένα μπουκάλι Cragganmore κυλάει προς το χέρι μου. Παίρνω ένα ποτήρι, βάζω Cragganmore. Το μυαλό μου ξεκαθαρίζει απόλυτα.

Κατ αρχήν με την πρώτη σταγόνα Cragganmore που περνάει από το λαρύγγι μου αποκλείω την Ιστανμπούλ. Θυμήθηκα ότι ένα ποτήρι Cragganmore στην Ιστανμπούλ κόστιζε 17 ευρώ! Επίσης θυμήθηκα την υπόσχεση που είχα δώσει στον εαυτό μου να μην ξαναβρεθώ εκεί ή/και σε άλλες μωαμεθανικές χώρες με τέτοιες φορολογίες στα ποτά.

Η επιλογή μεταξύ των λοιπών προορισμών ήταν δύσκολη. Βάζω ένα ποτήρι Grangamore ακόμα. Συνεχίζω την επιλογή με την εις άτοπο απαγωγή. Μετά τον αποκλεισμό της Ιστανμπούλ, αποκλείω και τη Ρώμη (με πόνο καρδιάς – και ελπίζοντας ότι θα είμαι το Πάσχα εκεί) επειδή έχω πάει πολλές φορές. Τέλος μεταξύ Μιλάνου και Βρυξελλών προέκρινα τις Βρυξέλλες ως το πιο βόρειο μέρος και ως σημείο εκκίνησης για ένα roadtrip, το οποίο άρχισε να σχηματίζεται στο μυαλό μου.

Είχε σχεδόν ξημερώσει όταν έκλεισα αεροπορικά εισιτήρια με Aegean:
ATH – BRU A3 620 25-12-2014 08.30 – 11.00
BRU – ATH A3 623 01-01-2015 20.00 - 00.10

Είχε φθάσει σχεδόν προπαραμονή Χριστουγέννων και δεν είχα αποφασίσει (ούτε σκεφθεί για το πρόγραμμα του ταξιδιού). Αρχίζω να τσεκάρω τις διαθεσιμότητες στα ξενοδοχεία, Παρατηρώ ότι στη Μπριζ υπήρχε διαθεσιμότητα μόνο για το βράδυ των Χριστουγέννων. Κλείνω ένα κεντρικό ξενοδοχείο το οποίο είχε και πάρκινγκ. Το άλλο πρωί επικοινωνώ με την εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων με την οποία συνεργάζομαι και κλείνω ένα αυτοκίνητο από το πρωί των Χριστουγέννων έως το βράδυ της Πρωτοχρονιάς. Το πρόβλημα είναι ότι το αυτοκίνητο πρέπει να επιστραφεί έως τις 16.30 το απόγευμα της Πρωτοχρονιάς. Τέλος πάντων είχε γίνει και το δεύτερο βήμα. Μετά το αεροπορικό εισιτήριο είχα κατάλυμα για την πρώτη νύχτα, καθώς και αυτοκίνητο για όλο το οχταήμερο.

Ένα γενικό πρόγραμμα που είχα στο μυαλό μου και έπρεπε να το συγκεκριμενοποιήσω τις επόμενες 48 ώρες, ήταν να ενοικιάσω αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών, να προχωρήσω αμέσως προς τη Μπριζ (το ξενοδοχείο είναι στο ιστορικό κέντρο και διαθέτει πάρκινγκ), να πιω τις υπέροχες βέλγικες μπύρες (μπύρες τραπιστών από 6 έως 11+ βαθμούς αλκοόλ) και την άλλη ημέρα το πρωί να κατευθυνθώ προς Νότο και συγκεκριμένα προς Αλσατία στο δρόμο του κρασιού. Είναι αλήθεια ότι τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι και με το κρασί – και όχι μόνον με το malt ουίσκι - ιδιαίτερα μετά τα ταξίδια μου στη Ρουμανία και στο Ισραήλ αλλά και σε επίλεκτα βιολογικά οινοποιεία στην Ελλάδα. Στη συνέχεια σκέφτομαι να περάσω από Χαϊδελβέργη, από το δρόμο του Ρήνου και να κάνω αλλαγή χρονιάς στο πολυαγαπημένο μου Άμστερνταμ.

Την παραμονή των Χριστουγέννων έπρεπε να γυρίσω νωρίς στο σπίτι μου.

Έπρεπε να φύγω από 04.15 έως 04.30 για το αεροδρόμιο. Επίσης έπρεπε να οργανώσω κάπως το ταξίδι μου. Όμως κάτι τέτοιες μέρες οι πειρασμοί είναι πολλοί. Κατάφερα να φθάσω σπίτι μου μετά τις 01.00 πμ και όχι στη καλλίτερη κατάσταση, δηλαδή είχα μόνο τρεις ώρες χρόνο για να οργανώσω στοιχειωδώς το ταξίδι και να φύγω για το αεροδρόμιο. Το βράδυ αυτό ερεύνησα τις επιλογές, συνειδητοποίησα ότι το σαββατοκύριακο ήταν αδύνατο να μείνω στην Αλσατία, λόγω μη διαθεσιμότητας. Επίσης συνειδητοποίησα ότι ήταν αδύνατο να κάνω αλλαγή χρονιάς στο Άμστερνταμ το οποίο είχε πληρότητα – λόγω και των εκδηλώσεων - κατά 100%. Οπότε το πρόγραμμα αναθεωρήθηκε, χωρίς όμως να αλλάξει ριζικά. Έκλεισα και ένα – δύο ξενοδοχεία με βάση τον σκελετό του νέου προγράμματος το οποίο ήλπιζα να υλοποιηθεί.

Η ώρα πέρασε πολύ γρήγορα και για να καταφέρω να είμαι εμπρόθεσμος στο αεροδρόμιο, έτρεχα έως και με 220 km/h.

Έφθασα σχετικά έγκαιρα στο αεροδρόμιο.

Για πρώτη φορά κοιμήθηκα σε αεροπλάνο σε εντός Ευρώπης ταξίδι. Φθάνω στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών. Τρέχω γρήγορα, παραλαμβάνω το αυτοκίνητο, αμέσως βρίσκομαι στον περιφερειακό δακτύλιο των Βρυξελλών, και συνέχεια στην εθνική οδό κατευθυνόμενος προς Μπριζ.


 
Last edited:

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
Κεφάλαιο 2

Μπριζ


Σε λιγότερο από μία ώρα μπαίνω στα προάστια της Μπριζ.
22485-1420579838-a03fb0466d00f8f356e062b7ab6cc8f1.jpg

Το ξενοδοχείο είχε πανεύκολη πρόσβαση με το αυτοκίνητο. Είχα επιλέξει το Flanders Hotel, πέντε λεπτά με τα πόδια από τις δύο κεντρικές πλατείες της Μπριζ.
22486-1420579977-3442f872efa0246c39b7b83ef87e0488.jpg

Παρκάρω το αυτοκίνητο στο parking του ξενοδοχείου και κάνω γρήγορα check in. Είχε δύο καταπληκτικά παιδιά στη ρεσεψιόν, τα οποία, χωρίς να ερωτηθούν, μέσα σε δέκα λεπτά μου είχαν περιγράψει επί χάρτου, όλα τα αξιοθέατα της Μπριζ. Ανεβάζω την αποσκευή στο δωμάτιο και εξορμώ προς το κέντρο της πόλης με όπλα τη φωτογραφική μηχανή, τη βιντεοκάμερα, το χάρτη που μου είχαν δώσει στη ρεσεψιόν και το βιβλίο μου για τη Μπριζ. Πολύ κοντά στο ξενοδοχείο έχω την πρώτη μου συνάντηση με το υδάτινο στοιχείο της πόλης.
22487-1420579990-4f94d78ec23847d47c410998c3ec96aa.jpg

Κατευθύνομαι προς την πλατεία Μπουργκ, φωτογραφίζοντας κανάλια, δρόμους και
22488-1420580008-ff9d5ba63e615ce77e6ed893c5f159c9.jpg

22489-1420580092-127f8ab705eeba318529a8aa762ba736.jpg

... άλλα αξιοθέατα
22490-1420580108-a143674fb148ccdad4b694cde888c030.jpg

Η πλατεία Μπουργκ, μια πανέμορφη πλατεία διέθετε το οχυρό γύρω από το οποίο αναπτύχθηκε η πόλη. Στην πλατεία Μπουργκ υπάρχουν επιβλητικά κτίρια όπως το Σταντχάους.
22491-1420580124-bd247ffd41c865eaee2f401f9bc304d2.jpg

22493-1420580158-38736b8a4ae2a55c6650d759dbeacfd1.jpg

Από την πλατεία Μπουργκ, κατευθύνομαι προς την πλατεία Μαρκτ, περνώντας από μια σοκολατερί
22494-1420580173-e89af80abab6048d7a868a9fabefc9a2.jpg

και από το μουσείο της μπύρας. Η πλατεία Μαρκτ (πλατεία αγοράς) είναι η κεντρική πλατεία της Μπριζ. Είναι ένας πανέμορφος και εντυπωσιακός χώρος με οικήματα του 15ου, του 16ου και 17ου αιώνα.
22495-1420580194-07e6f743ff43cd0570f15d7bb17c6b86.jpg

22496-1420580212-54fcbde27e989bc49de1caf1671a191c.jpg

Στο κέντρο της πλατείας δεσπόζουν τα αγάλματα των ηγετών της εξέγερσης κατά των Γάλλων στις αρχές του 14ου αιώνα, και συγκεκριμένα των Πίτερ ντε Κούνινγκ και Γιαν Μπράιντελ, οι οποίοι καθοδήγησαν τους Φλαμανδούς στρατιώτες.
22498-1420580244-c4b31dc93f7b8b76c5b3c84a37fb65c7.jpg

Σε μία από τις πλευρές της πλατείας Μαρκτ δεσπόζει το καμπαναριό, το Μπελφόρ, οκταγωνικό κωδωνοστάσιο, ύψους 85 μέτρων. Είναι κατ ουσία το σήμα κατατεθέν της Μπριζ, όπου εντός αυτού ευρίσκεται η Χάρτα με τα δικαιώματα της πόλης και καταγράφεται η σπουδαιότητα της Μπριζ στον εμπορικό τομέα.
22497-1420580232-6b9416e596454b6ea87023f00e1b58e8.jpg

Κάνω μια μικρή στάση σε ένα καφέ και απολαμβάνω τη θέα της πλατείας και την πρώτη μοναστηριακή μπύρα στο ταξίδι μου.

Κατευθύνομαι κατά μήκος της οδού Steenstraat όπου αριστερά συναντώ μία χριστουγεννιάτικη αγορά,
22499-1420580264-521851ad6371e5196a29fb51ef611ac8.jpg

ενώ στη συνέχεια παρεκκλίνω δεξιά για να τσεκάρω ένα εστιατόριο για αργότερα.

Περιπλανιέμαι στα σοκάκια
22500-1420580281-6e7f63962285e104459f4f7c85c5937c.jpg

22501-1420580298-4e7f1aead8347eadc2af96c4e3740325.jpg

φθάνω στα όρια της παλιάς πόλης στην πλατεία με το συντριβάνι.
22505-1420580370-61eb20b18df8dbcf4249b36c802d0502.jpg

Συνεχίζω την περιπλάνηση, εντύπωση μου κάνουν τα συμμετρικά γεωμετρικά σχήματα των κηπαρίων σε δημόσιους χώρους
22502-1420580322-6caf0d8b755787328c696b3028488c99.jpg

Έχω μπει πάλι στην παλιά πόλη και κατευθύνομαι προς το Ναό της Παναγίας.
22506-1420580391-a6d68b6e23218cb205e433174dcecf95.jpg

Χρειάστηκαν περίπου διακόσια χρόνια από το 1220 (έτος έναρξης κατασκευής) για να ολοκληρωθεί ο ναός, στον οποίο υπάρχει το δημιούργημα (1504-1505) του Μιχαήλ Άγγελου Η Παρθένος και το Θείο Βρέφος. Το μαρμάρινο αυτό γλυπτό, είναι το μόνο έργο του Μιχαήλ Άγγελου, το οποίο βγήκε από την Ιταλία όσο ο μεγάλος καλλιτέχνης ήταν στη ζωή. Το σπουδαίο αυτό έργο το έφερε στη Μπριζ ένας Φλαμανδός έμπορος.

Συνεχίζοντας την περιπλάνηση στην παλιά πόλη, βρέθηκα σε ένα ονειρεμένο σημείο
22503-1420580337-030951475178bdd5eaf3afbf2282eaef.jpg

22504-1420580357-4523ff6f86a288d888a4cc74b44cb43c.jpg

Ήταν πανέμορφα εκεί και πέρασα αρκετή ώρα θαυμάζοντας το τοπίο. Όμως είχε έρθει η ώρα για τις επόμενες μπύρες. Δυστυχώς το beer wallήταν κλειστό
22507-1420580408-c97d02242d0329475c16e7fe1d0e5b07.jpg

οπότε πήγα στο απέναντι μπαράκι, το T Klein Venetie.
22508-1420580423-198066b0f3798b0553220785005de25c.jpg

Ήπια τρείς Leffe, είδα ότι έξω άρχισε να βρέχει και ήπια και δύο ποτήρια Talisker. Η μπόρα πέρασε, είχε νυχτώσει και συνέχισα την περιπλάνησή μου στην έρημη πλέον Μπριζ
22510-1420580583-22bd5114db67181c884e0541389b7a6f.jpg


22511-1420580599-5e3ffbeec54dda23935042de8e26f087.jpg

μέχρι που τα βήματά μου με οδήγησαν στο κουκλίστικο ρεστοράντ De Vlaamsche Pot,
22512-1420580614-d58574be290beb805dc0772a9c8ac402.jpg

το οποίο είχα σταμπάρει στην απογευματινή μου βόλτα. Το εστιατόριο είχε βέλγικη κουζίνα την οποία και τίμησα, συνοδεύοντας το φαγητό με δύο μπουκάλια Pinot Noir.
22513-1420580627-434001b94c58aa928394666543f8de7c.jpg

Ήταν περασμένα μεσάνυχτα, όταν βγήκα πάλι έξω και περπατώντας συνάντησα ένα μπαρ, ήπια τα τελευταία Talisker της ημέρας και πήγα προς το ξενοδοχείο, αφού το προηγούμενο βράδυ δεν είχα κοιμηθεί.
22515-1420580695-275f523009652f7ffdd8366ae8a158e2.jpg

22516-1420580712-ca89d4791c10fc6682a15615b3c0e23b.jpg

22517-1420580724-b891c3b3fc7e1ecd293e7e9ad51625fa.jpg

Το χειμώνα ξημερώνει αργά και στις βόρειες χώρες αργότερα. Αυτό το γεγονός το εκμεταλλεύτηκα για να κάνω μια πρώτη βόλτα και να απολαύσω τα χρώματα της ανατολής πριν από το πρωινό στο ξενοδοχείο. Παρά τις πολύ λίγες ώρες ύπνου, χάρηκα πάρα πολύ την πρωινή αυτή βόλτα.
22518-1420580779-1e27ee7fe9560bd54c7ddb8ab511d1a5.jpg

22519-1420580835-8ed717ece74a067464ce623aff82c420.jpg

22520-1420580893-a3b49c06d4c795a1f1e9b88989d541c9.jpg

22521-1420580951-6a5954cfc4161f7d7e84804b22285759.jpg

22522-1420580998-2e910561a35b828077ee82fee5f3fb1d.jpg

Μετά το πολύ καλό πρωινό του ξενοδοχείου, κάνω μια τελευταία βόλτα στην πόλη
22524-1420581141-d05cd30754ce28833c1b84129ea04013.jpg

22525-1420581159-53ad3045310c74d21aaccaee56890e4a.jpg

22526-1420581411-fc05426fde0b1835cfe0d65920538f38.jpg

(Τα αγάλματα τα οποία διακοσμούν τους εξωτερικούς τοίχους του δημαρχείου).

Τα πόδια μου με κατευθύνουν στο beer wall. Οι τοίχοι γεμάτοι με διαφορετικά μπουκάλια και ποτήρια βέλγικης μπύρας. Μέχρι και μια βέσπα είναι διακοσμημένη ανάλογα!
22532-1420581627-5f4e46227dabcdeee08af75dea9fda42.jpg

22528-1420581446-7325788b27b0bce0d530cafa3775376a.jpg

22533-1420581677-f8eb61853eae4d0aae3c84f9989de9e9.jpg

Περνάω μέσα από το μαγαζί και κάθομαι στην αυλή. Η θέα προς το κανάλι είναι καταπληκτική, ενώ βλέπω και προς το χθεσινό μπαρ. Δοκιμάζω δύο-τρεις μπύρες και καταλήγω στην τοπική της Μπριζ, την brugse zot. Πάρα πολύ καλή μπύρα. Είναι υπέροχα. Οι εικόνες με το κανάλι πίνοντας τη μπύρα θα μου μείνουν αξέχαστες.
22534-1420581699-e10914bee34bb815a71ea5bfa782359a.jpg

22535-1420581712-908c52db623f5bf4dbe30c14f0650c95.jpg

22536-1420581731-3e167858ac955a46967d505c1a203017.jpg

Δυστυχώς, ο χρόνος είναι αμείλικτος και η ώρα περνάει γρήγορα, η ημέρα είναι μικρή και έχω να διανύσω πολλά χιλιόμετρα. Το ρολόι του τηλεφώνου μου δείχνει περασμένες 01.30 μμ. Πρέπει να φύγω.

Φεύγω πολύ ευχαριστημένος από τη Μπριζ, τόσο από την ομορφιά της πόλης, όσο και από τους ανθρώπους της, αλλά και από τις επιλογές μου, σε ξενοδοχείο, εστιατόριο, μπαρ.

Ώρα, λοπόν, να φύγω για τον επόμενο προορισμό μου. Κατά τη διάρκεια του πρωινού, έκανα τον τελευταίο έλεγχο και συνειδητοποίησα ότι το σαββατοκύριακο στην Αλσατία ναυάγησε, λόγω μη διαθεσιμότητας. Δεν με πειράζει όμως καθόλου αυτό. Είμαι πανέτοιμος να ξεκινήσω για τη Χαιδελβέργη, η οποία είχε διαθεσιμότητα άνω του 50%. Διαλέγω μία διαδρομή η οποία θα μου επιτρέψει να περάσω για ένα μικρό τμήμα παραποτάμια του Ρήνου. Συνειδητοποιώ ότι έχω καθυστερήσει. Υπεύθυνες για την καθυστέρηση ήταν οι μπύρες στο beer wall. Δεν πειράζει. Τόσο οι μπύρες ήταν υπέροχες, όσο και η θέα συγκλονιστική.

Αποχαιρετώ τα παιδιά στη ρεσεψιόν, παίρνω το αυτοκίνητο από το parking του ξενοδοχείου, διέρχομαι από τον περιφερειακό της Αμβέρσας, περνάω από τα βέλγο-ολλανδικά σύνορα, διέρχομαι έξω από το Αιντχόβεν και στη συνέχεια από τα ολλανδικά-γερμανικά σύνορα, αρχίζω να κατευθύνομαι νότια και λίγο πριν από την Κολωνία κάνω μία στάση, για να πάρω μπουκαλάκια νερό. Είχε σκοτεινιάσει, οπότε αναθεωρώ την απόφασή μου, να κάνω τμήμα παραποτάμιας διαδρομής. Ας όψονται οι μπύρες στο beer wall. Δεν πειράζει όμως, όλα ήταν υπέροχα. Και τώρα με περιμένει μια άλλη υπέροχη πόλη. Χαϊδελβέργη έρχομαι!
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.979
Likes
52.495
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Πολύ νοικοκυερεμένη ιστορία, μπράβο για το χρόνο σου και τις φωτό.
 

pxanth

Member
Μηνύματα
109
Likes
75
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Πολύ (και ποιοτικό!) αλκοόλ και σε αυτό το ταξίδι, όπως και στα υπόλοιπα. Respect!
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
Κεφάλαιο 3

Χαϊδελβέργη


Κατά τις 19.30 φθάνω στη Χαϊδελβέργη. Το ξενοδοχείο το οποίο είχα επιλέξει ήταν το Hotel Zum Ritter St Georg, επί της οδού Hauptstrasse 178, σε ένα εμβληματικό κτήριο, από τα σύμβολα της Χαϊδελβέργης.
22606-1420936533-d08161dcfbf261943d530d7c92b422a3.jpg

Η οδός Hauptstrasse είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος πεζόδρομος της Γερμανίας και από τους μεγαλύτερους σε μήκος πεζόδρομους της Ευρώπης. Το μήκος του ανέρχεται σε 1.600 μέτρα περίπου. Ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο βρίσκεται ο μεγαλοπρεπής καθεδρικός ναός της πόλης.
22609-1420936608-6f7b8f379168fc53d2129c89aad78d01.jpg

Το ξενοδοχείο το επέλεξα κατά τη διάρκεια της στάσης που έκανα και η επιλογή αν και σύντομη ήταν πολύ επιτυχής λόγω της θέσης του. Γενικά προτιμώ κεντρικά ξενοδοχεία για να εξοικονομώ χρόνο και πράγματι το ξενοδοχείο αυτό είναι στο κεντρικότερο σημείο της πόλης.

Αφήνω τα πράγματα στο ξενοδοχείο και οδηγώ το αυτοκίνητο έως το parking με το οποίο συνεργάζεται το ξενοδοχείο. Μετά από ένα σύντομο ντους, αρχίζω την περιπλάνηση στον κεντρικό πεζόδρομο (Hauptstrasse), αλλά και στο σύνολο της παλιάς πόλης.

Περιέργως, η πόλη είναι σκοτεινή, ενώ όσο περνάει η ώρα ο κόσμος στους δρόμους – ακόμα και στον κεντρικό πεζόδρομο - αραιώνει. Άρχισα να αναρωτιέμαι μήπως έχω έρθει σε υπνούπολη. Συνεχίζω την περιπλάνηση, αλλά κάποια στιγμή καταλαβαίνω ότι ήρθε η ώρα για φαγητό. Η ώρα πλησίαζε 10.00 μμ. Άρχισα να ανησυχώ για το αν θα υπάρχει εστιατόριο το οποίο να σερβίρει. Σκέπτομαι ότι αν δεν πάω άμεσα σε εστιατόριο θα μείνω μόνο με το πρωινό του ξενοδοχείου στη Μπριζ η οποία απέχει 600 περίπου χιλιόμετρα από το σημείο στο οποίο βρίσκομαι.

Χωρίς χρονοτριβή μπήκα στο εστιατόριο Schnitzelbank, επί της οδού Bauamtsgasse 7, κάθετο δρόμο του κεντρικού πεζόδρομου Hauptstrasse.
22610-1420936616-1b5d761d58b6090feb8a03e2db42174f.jpg

Το εστιατόριο αυτό ήταν πολύ ψηλά στη λίστα του Trip Advisor (αν θυμάμαι καλά είχε ταξινομηθεί δεύτερο) και πράγματι το φαγητό δικαίωσε την υψηλή θέση του. Το υπέροχο σνίτσελ το συνόδευσα με αρκετές μπύρες.
22611-1420936632-7300887d91fc61a670480245172dd215.jpg

Μετά το φαγητό και τις μπύρες συνέχισα την περιπλάνηση στη σκοτεινή πόλη.
22612-1420936643-a33a8167e902bb973a8a5f2aeb8f2d1f.jpg


22613-1420936657-6f4d2d4399a625431263925ab4fa3e9c.jpg

Έφθασα στο τέλος της Hauptstrasse το οποίο σηματοδοτεί και το τέλος της παλιάς πόλης.
22614-1420936670-5ade6d32225bf14ce3e08e5e2838063e.jpg

Στη συνέχεια κατηφόρισα προς το ποτάμι. Το κρύο ήταν πολύ τσουχτερό, αλλά ευτυχώς τα αντανακλαστικά μου λειτούργησαν άμεσα. Μπήκα στο μπαρ Karl, επί της παραποτάμιας οδού. Στο μπαρ αυτό, διοργανώνονται καθημερινά σχεδόν μουσικές βραδιές, ήταν βράδυ Παρασκευής, το κέφι ήταν ανεβασμένο, εντάχθηκα αμέσως στο περιβάλλον, συζήτησα με τακτικούς θαμώνες και άλλαξα άμεσα άποψη στο θέμα περί υπνούπολης.
22615-1420936684-a8cea4d493cfca75e6e2121b8c88c0e7.jpg


22616-1420936863-ce7c70aaef9386a5ff11e1316d87b3aa.jpg

Ήπια τρία Glenfiddich, (ελληνική μερίδα και όχι μεζούρα – τιμές μικρότερες από τις ελληνικές), συνήλθα από το κρύο που είχα αισθανθεί προηγουμένως στο ποτάμι, βγήκα από το μπαρ και άρχισα να ανηφορίζω προς τη Hauptstrasse, όπου και το ξενοδοχείο μου. Όμως στην πρώτη παράλληλο – προς το ποτάμι - της Hauptstrasse, παρατήρησα πολύ κίνηση και πολλά μπαρ. Μπαίνω σε ένα από αυτά.
22617-1420936878-b037d7e9d8d79ef61d80b1951d8fcad5.jpg


22618-1420936947-0f5b3871534533672b39e1f346dcefb9.jpg

Πίνω άλλα δύο Glenfiddich, κάνω μια τελευταία βόλτα στη Hauptstrasse, η ώρα ήταν πολύ προχωρημένη, οπότε ανεβαίνω στο δωμάτιο μου.
22619-1420936962-6e5af61c6cb84d7ac093dfb6769dd084.jpg

Το πρωί αντικρίζω τη Χαϊδελβέργη χιονισμένη.
22620-1420937117-1b5e38ac195e907be4cdc6248e2c8f62.jpg

Ήταν δύσκολο να βγάλω φωτογραφίες. Περπατάω επί του πεζόδρομου Hauptstrasse. Όπως είχα αναφέρει προηγουμένως ο πεζόδρομος αυτός είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος πεζόδρομος της Γερμανίας και από τους μεγαλύτερους σε μήκος της Ευρώπης.
22621-1420937136-5ef33c380d5ea88da399e78f31f56984.jpg


22624-1420937714-e2247323c4b0976f0b165ef1fc07e2c3.jpg


22622-1420937154-429f5337c78a848e4cae9399193855bd.jpg


22623-1420937171-f4b772dd2b9b617d987a2fe82342d93a.jpg

Παρά τη χιονοθύελλα φθάνω ως το ποτάμι. Βρίσκω ένα ποταμόπλοιο – μπαρ και κάθομαι εκεί να συνέλθω. Πίνω μια σοκολάτα με ρούμι και βγαίνω έξω περισσότερο εξοπλισμένος.
22627-1420937893-8715caa82e5a2f185bf99a30c93be475.jpg


22625-1420937730-8e5bedc970e24f29b2e427f1f6d02be7.jpg

Συνεχίζω τη βόλτα στην πόλη. Η Χαϊδελβέργη διέθετε το πρώτο πανεπιστήμιο της Γερμανίας και ένα από τα πρώτα της Ευρώπης.
22628-1420937908-d5e002ff6a0452bf043c4b1d210cae13.jpg

Στη φωτογραφία είναι η πλατεία πανεπιστημίου.

Κάνω ένα μικρό διάλειμμα στο ξενοδοχείο για να στεγνώσω. Ο σιδηρόφρακτος ιππότης πάντα μας περιμένει.
22631-1420938107-f7d6f1f83e76561cb86881f1ea83f481.jpg


22632-1420938122-0aa9c50b8f98e0b09a35bcd35f8af284.jpg

Βγαίνω έξω από το ξενοδοχείο και στοχεύω με τη φωτογραφική μου μηχανή προς τον καθεδρικό.
22633-1420938138-91a7282dec2bf0dace84f47cbf11d6e7.jpg

κατεβαίνω πάλι προς τον ποταμό Neckar (παραπόταμος του Ρήνου) για να διασχίσω την παλιά γέφυρα όπου βγάζω φωτογραφίες προς το ποτάμι
22634-1420938155-d21c064d890d08b6376f2211d825d956.jpg

προς το κάστρο
22635-1420938526-f718dba4bae2ab95fa56e2daaa2f842f.jpg

και προς την πόλη
22636-1420938540-24918e9cdac0df348ae8ac463eabc06b.jpg

Επιστρέφω προς το κέντρο της πόλης, αλλά η υπέροχη γέφυρα δεν έφευγε από το μυαλό μου.
22638-1420938707-bd2318cfede201048b795f90da12dae6.jpg

Στη συνέχεια παίρνω το τελεφερίκ και ανεβαίνω στην επόμενη από το κάστρο στάση. Η θέα προς τη χιονισμένη πόλη ήταν υπέροχη.
22639-1420938724-e5c0489b5a26de299f7c279b75031785.jpg


22640-1420938755-1f3ba843fda2ea651ffb51ad9fc31b73.jpg

22643-1420938816-849669c8daacaaee5b9fa7059f30deef.jpg

Ξαναπαίρνω το τελεφερίκ και κατεβαίνω στο κάστρο. Η θέα προς τη χιονισμένη πόλη ήταν επίσης υπέροχη.
22642-1420938798-f4a220bd14ad317f8df51079c90704db.jpg

Το χιόνι είχε αρχίσει να γίνεται πάγος. Γλιστράω. Μπαίνω στο μουσείο του κάστρου. Βλέπω το μεγαλύτερο βαρέλι του κόσμου.
22660-1421001122-0c8ba837e180d3ad858ee5fdfaf99bd9.jpg

Το κάστρο είχε τη χρήση και φυλακής για τους μεθυσμένους φοιτητές του αρχαιότερου πανεπιστήμιου της Γερμανίας. Σκέφτομαι ότι είμαι ευτυχής που δεν ήμουν φοιτητής εκείνη την περίοδο. Πίνω ένα ποτό για να συνέλθω. Βγαίνω έξω από το μουσείο. Γλιστράω πάλι. Αποφασίζω να κατέβω στην πόλη και να πάρω ένα ζευγάρι παπούτσια. Η κίνηση αυτή με έσωσε. Επί του κεντρικού πεζόδρομου Hauptstrasse, είχα τσεκάρει το πρωί ένα κατάστημα Timberland. Αγοράζω ένα ζευγάρι παπούτσια waterproof. η αλήθεια είναι ότι τα χρειάστηκα πολύ, τόσο εκείνη την ημέρα, όσο και τις υπόλοιπες. Άλλωστε το χειμώνα αυτόν έχω προγραμματίσει και άλλα – πολύ πιο μακρινά ταξίδια στο βόρειο ημισφαίριο. Περνάω άλλη μια φορά από το ξενοδοχείο μου, χαιρετώντας τον σιδερόφρακτο ιππότη, για να φορέσω τα καινούργια μου στεγανά και αντιολισθηρά παπούτσια. Είμαι πολύ χαρούμενος για την επιλογή της τόσο κεντρικής θέσης του ξενοδοχείου. Ύστερα από ανασυγκρότηση μισής ώρας, συμπεριλαμβανομένου και του σχετικού απογευματινού ντους εξορμώ με αδιάβροχα παπούτσια για τη νυχτερινή βόλτα στη Χαϊδελβέργη.
22647-1420941934-890bbbe8f2d21bfb44207ecb8be2df04.jpg

Το τελευταίο βράδυ στη Χαϊδελβέργη κύλισε πολύ ευχάριστα. Όταν κουράστηκα από τις βόλτες μπήκα στο εστιατόριο Zum Spreisel επί της παραποτάμιας οδού Neckarstaden 66 και δίπλα στην παλιά γέφυρα. Και το εστιατόριο αυτό ήταν πολύ ψηλά στη λίστα του Trip Advisor (αν θυμάμαι καλά είχε ταξινομηθεί πέμπτο – αλλά θεωρώ ότι έπρεπε να ταξινομηθεί πιο ψηλά). Το φαγητό δικαίωσε την υψηλή θέση του, το φιλέτο ήταν υπέροχο, το κόκκινο κρασί (Pinot Noir) επίσης, ενώ η ελληνίδα συνιδιοκτήτρια του καταστήματος ήταν πολύ φιλόξενη και χάρηκε πολύ όταν κατάλαβε ότι είμαστε συμπατριώτες.

Μετά το φαγητό συνέχισα τις βόλτες στην παλιά πόλη. Όταν κουραζόμουν έμπαινα σε ένα μπαρ για ένα ποτό. Το πρώτο μπαρ ήταν το Drugstore σε πεζόδρομο κάθετο του κεντρικού πεζόδρομου Hauptstrasse. Ήταν το απόλυτα παρακμιακό μπαρ. Ήπια μερικά ποτά και συνέχισα τη βόλτα μου. Ευτυχώς είναι τέλη Δεκέμβρη, βρίσκομαι στην κεντρική Ευρώπη και η νύχτα είναι μεγάλη. Συνεχίζω σε ένα δεύτερο μπαρ στον πρώτο παράλληλο (προς το ποτάμι) του κεντρικού πεζόδρομου Hauptstrasse. Ευτυχώς δεν είχε χαράξει όταν έπινα τα τελευταία Glenfiddich στο Max Bar απέναντι από τον καθεδρικό και το ξενοδοχείο μου. Ανέβηκα για ολιγόωρη ξεκούραση. Ευτυχώς στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη το Δεκέμβρη ξημερώνει αργά.

Είχε φθάσει πλέον Κυριακή 28-12-2014. Το πρωί αποφάσισα να μην πάω για πρωινό. Άλλωστε είχα κοιμηθεί απειροελάχιστα. Άρχισα να περπατώ στο κέντρο της πόλης. Οι θαμώνες στο Max Bar,
22653-1420942097-a89bc17e32f1540d60629359b73f69ef.jpg

συνέχιζαν να πίνουν όπως τους είχα αφήσει πριν από λίγες ώρες. Επί τέλους δεν χιόνιζε, οπότε μπορούσα να βγάλω φωτογραφίες με την ησυχία μου.
22649-1420942015-17c9e0e410e345fa6fadef832de853e8.jpg


22648-1420941971-649567a95536cd5b899c5ed76b91021f.jpg

Συνέχισα να περπατώ. Ο χρόνος ήταν λίγος και ο δρόμος των φιλοσόφων με περίμενε. Το χιόνι είχε σκεπάσει την πόλη.Η θέα της πόλης και του κάστρου από το μονοπάτι (δρόμο) των φιλοσόφων σου κόβει την ανάσα.
22659-1420942274-d52fbd32d8763242a70e25c998802358.jpg


22658-1420942219-cea2a5f6ec97213eded5b3b33d0476d4.jpg


22661-1421002555-db386cc7ffd40b05c6d10dabeaea7a6f.jpg

Επιστρέφω στην πόλη, βγάζω τις τελευταίες μου φωτογραφίες. Η Χαϊδελβέργη είναι υπέροχη. Πρέπει όμως να φύγω
22652-1420942081-0eb40c942f8d89d6bc15b6491ae3f1ec.jpg

κάνω check out από το ξενοδοχείο, πάω να πάρω το αυτοκίνητο από το parking, το βρίσκω παγωμένο. Το φθάνω με το ζόρι ως το ξενοδοχείο και του ρίχνω καυτό νερό. Το αυτοκίνητο γίνεται και πάλι σε κατάσταση ικανή να κυκλοφορήσει. Φθάνω έως το πρώτο βενζινάδικο στα όρια περίπου της πόλης της Χαϊδελβέργης. Ο χρόνος είναι αμείλικτος. Η ώρα είχε προχωρήσει. Το ρολόι έδειχνε 13.00+. Βάζω γρήγορα diesel, γεμίζω το αυτοκίνητο (ψυγείο, υαλοκαθαριστήρες κλπ) με αντιψυκτικά υγρά και φεύγω γρήγορα. Πέρασα από χιονισμένα τοπία, πέρασα από χιονισμένα χωριά, έφθασα στο Ρήνο,

22654-1420942110-f3b7e9d7cc9ea3e8f00f55c6f8ab420e.jpg


22655-1420942133-f1317b409c634299c69958be89698b48.jpg


22656-1420942147-8033b0d710a41090eb28263e1955dae9.jpg


22651-1420942049-68ff413e137c62a129e7a85c7a4ce704.jpg

πέρασα το ποτάμι απέναντι και έφθασα στον στόχο μου. Επί τέλους Στρασβούργο έφθασα!
 
Last edited:

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
Κεφάλαιο 4

Στρασβούργο

Κατά τις 15.30 φθάνω στο Στρασβούργο.
Το Στρασβούργο, σύμβολο ενότητας της Ευρώπης, βρίσκεται κοντά στα γαλλογερμανικά σύνορα, και συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά και των δύο εθνών, αποκτώντας διεθνή ομορφιά

Στρασβούργο σημαίνει «η πόλη-σταυροδρόμι», και ήταν χαρακτηρισμένη από την Ρωμαϊκή εποχή οπότε και υπήρξε κέντρο διερχομένων. Ως πρωτεύουσα της Αλσατίας, πέρασε έναν σπουδαίο Μεσαίωνα. Τους τελευταίους αιώνες, το Στρασβούργο το διεκδικούσαν συνεχώς η Γερμανία και η Γαλλία. Έτσι το Στρασβούργο ανήκε μία περίοδο στη Γαλλία και μία περίοδο στη Γερμανία, έως το 1944, όπου έκτοτε μετά το τέλος του 2ου παγκοσμίου πολέμου ανήκει συνεχώς στη Γαλλία και είναι η πρωτεύουσα της Αλσατίας. Σήμερα το Στρασβούργο είναι Έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της ΕΕ.

Το ξενοδοχείο το οποίο είχα επιλέξει ήταν το Ibis Styles Strasbourg Centre Petite France, επί της οδού Quai De Paris 1, σε ένα όμορφο κτήριο με θέα το κανάλι και την απέναντι εκκλησία (Eglise Saint Jean).

22783-1421542132-fb31276f629d9eebbf7b95953de6aec4.jpg


22784-1421542158-3a31126f2ffe17210f5c89c2e8362ec9.jpg

Αφήνω τα πράγματα στο ξενοδοχείο και οδηγώ το αυτοκίνητο έως το parking με το οποίο συνεργάζεται το ξενοδοχείο, 50 μέτρα περίπου από αυτό. Μετά από ένα σύντομο ντους, αρχίζω την περιπλάνηση στην περιοχή της Petite France.

Petite France είναι η κεντρική συνοικία του Στρασβούργου. Είναι η πρώτη φορά όπου ολόκληρο ιστορικό κέντρο μιας πόλης ανακηρύχθηκε ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς από την Unesco. Τα κανάλια κλάδοι του ποταμού Ιλ, ο οποίος είναι παραπόταμος του Ρήνου, δημιουργούν ένα νησί, όπου εντός αυτού είναι τα κυριότερα αξιοθέατα του Στρασβούργου και το ξενοδοχείο μου.

Συνεχίζω να περπατώ κατά μήκος του καναλιού, προς το κέντρο της PetiteFrance.

22786-1421542288-e741b44e140f8a410b1d6855cbdf97c5.jpg


22787-1421542308-baf90a0a7d147fd4896ede682533d4ef.jpg

Το κρύο ήταν τσουχτερό. Σε λιγότερο από πέντε λεπτά περπάτημα έφθασα στον προορισμό μου.

22791-1421542448-ea3ab2c1299defc607652b2a58db9873.jpg


22788-1421542365-9f3b7309652e57680ec27d612fe8a983.jpg

Όλη η συνοικία της Petite France είναι πανέμορφη χάρη στα κανάλια, τα ξύλινα σπίτια και τα παραδοσιακά αλσατικά ταβερνάκια winstubs.

Το σκοτάδι άρχισε να πέφτει και άρχισε να αναδεικνύεται ο θαυμάσια μελετημένος φωτισμός της πόλης.

22792-1421542469-bb3a8e2cd61b8ac1b75d7d39d2171c42.jpg


22793-1421542488-95f822d0a3b507de3836d47992d98b86.jpg


Έβγαλα πολλές φωτογραφίες, έκανα βόλτα στα κανάλια και στο φράγμα Vauban του 17ου αιώνα.

22795-1421542617-63995fa334336fbc91bdf2d327660cd4.jpg


Όμως το κρύο άρχισε να γίνεται εντονότερο. Κατευθυνόμενος προς την πλατεία Gutenberg και προς τον καθεδρικό ναό πέρασα από την εκκλησία του Αγίου Θωμά τη μεγαλύτερη προτεσταντική εκκλησία του Στρασβούργου.

22797-1421543158-25ab72d07946dc2874949862c413cad7.jpg


22799-1421543329-64f01fdbdf448a1eb00a4649fffc7801.jpg


Το κρύο συνέχιζε εντονότερο. Οι μετεωρολογικές προβλέψεις έδειχναν εκείνη την ημέρα θερμοκρασία -9 βαθμούς Κελσίου για το Στρασβούργο. Η αισθητή θερμοκρασία λόγω του υδάτινου στοιχείου ήταν σαφώς χαμηλότερη. Τα ένστικτά μου λειτουργούν κατάλληλα ακόμη μία φορά. Ακριβώς απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Θωμά, βρίσκεται ένα bar – restaurant, το Les Deux Gourmandes.

22800-1421543341-d0182e05059deb8ee07322958e569668.jpg

Ήταν το καταφύγιό μου. Ήπια τρία ποτήρια αλσατικά Pinot και άρχισα να βλέπω την κατάσταση αλλά και τον κόσμο γενικά με περισσότερη αισιοδοξία. Εκείνη τη στιγμή ήμουν πολύ ευχαριστημένος, που έφθασα στην Αλσατία.

Βγαίνω έξω από το μπαρ αισθανόμενος καλύτερα. Το κρύο δεν με ενοχλούσε ιδιαίτερα. Κατευθυνόμενος προς τον Καθεδρικό περνάω από την πλατεία Gutenberg. Η πλατεία είναι αφιερωμένη στον Johannes Gutenberg, (1400 - 1468), Γερμανό σιδηρουργό, χρυσοχόο, τυπογράφο και εκδότη. Ως γνωστόν ο Johannes Gutenberg είναι ο πατέρας της τυπογραφίας. Το έτος 1430 ο Johannes Gutenberg εγκαταστάθηκε στο Στρασβούργο, άρχισε να πειραματίζεται με τη σιδηρουργία και την τυπογραφία, κατάφερε να εκτυπώσει κατ αρχή μικρά βιβλία και ολοκλήρωσε τη δημιουργία του με την έκδοση της Βίβλου το έτος 1455. Ο φωτισμός της πόλης άρχισε να σου δημιουργεί τη ψευδαίσθηση ότι βρίσκεσαι σε παραμύθι.

22801-1421543355-df4911b3314c00d5c3dafcbd401758e6.jpg


22803-1421543696-f6c7cebd3f77ddf4e3a20c5e773e1da5.jpg


22804-1421543712-afea97a7577cef60f864a736c990a224.jpg


22805-1421543729-d22a6a1ce0dc0484570d78ae2fa6f8a5.jpg


22806-1421543741-0afc31b6f3495fa1378da6ff870cc28f.jpg


22807-1421543757-f4919979b0fa83155e93c1077539e9ba.jpg


Προχώρησα προς την πλατεία του καθεδρικού ναού.

22808-1421543771-5089d61e5a861c01a648bc5de7f6ab3b.jpg


22809-1421543786-8af0558e9aaa37b6c752558fb277ae81.jpg


Ο καθεδρικός ναός του Στρασβούργου (Cathedrale Notre Dame), με το περίφημο αστρονομικό ρολόι, ξεκίνησε να κτίζεται το έτος 1176 και αποπερατώθηκε το έτος 1439, όταν και έλαβε την τελική μορφή του. Μέχρι και μετά τα μέσα του 19ου αιώνα, ο καθεδρικός ναός του Στρασβούργου ήταν το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο με ύψος 142 μέτρων. Χαρακτηρίζεται αλλά και χαρακτηρίζει τον καθαρά γοτθικό ρυθμό. Ο Γκαίτε ο οποίος σπούδασε νομική στο Στρασβούργο, ανέβαινε τη σκάλα του πύργου του καθεδρικού, ώστε να νικήσει την υψοφοβία του. Ο Βίκτορ Ουγκό έγραψε για τον Cathedrale Notre Dame ότι «πρόκειται για ένα θαύμα, γιγάντιο και ταυτόχρονα κομψό». Πράγματι, χρειάζεται να στραβολαιμιάσεις για να τον θαυμάσεις και να διαθέτεις υπερευρυγώνιο (μάλλον fish eye) φακό στη φωτογραφική σου μηχανή για να τον απεικονίσεις.

22810-1421580331-610bde936056fc66845f5985cac1ce0e.jpg


22811-1421580352-6f782fd418c66b1eb553be3fdf31df7b.jpg


22812-1421580368-e66482ee9ffccfa1034cc3c233975a0e.jpg


Σήμερα η Notre Dame του Στρασβούργου, είναι η έκτη ψηλότερη εκκλησία του κόσμου. Αφού θαύμασα για ώρα τον καθεδρικό, συνέχισα τις βόλτες στον λιθόστρωτο λαβύρινθο της παλιάς πόλης, θαυμάζοντας τους υπέροχους φωτισμούς

22813-1421580390-0ee79da504163691458c48eeec5a43ef.jpg


22814-1421580486-ece4de8f49025b90fd64f7286df8487f.jpg


22815-1421580501-dd6d7a465f08231913b0d5ffc3837e7e.jpg


22861-1421627028-5225f51ede3ca4b874d65ccdd748de1b.jpg


σταματώ για λίγο σε ένα μπαράκι να πάρω μερικές ανάσες και να πιώ ένα ποτηράκι κρασί.

22816-1421580569-60cce1dea05ae1c950e11c7e317303cd.jpg


Στη συνέχεια γύρισα προς τον καθεδρικό και πέρασα από το παλάτι Rohan, το οποίο είναι δίπλα στο ναό και εκεί στεγάζονται σήμερα και τρία μουσεία, όπως το αρχαιολογικό, το μουσείο καλών τεχνών και το μουσείο διακοσμητικών τεχνών.

22817-1421583472-2349a685656517741e2a45f7331910ca.jpg


22818-1421583485-8caf95b819d9327775a13828f70a6633.jpg


Στη συνέχεια βγαίνω για πρώτη φορά από το νησάκι,

22819-1421583500-d1cd54f0101bed4b4321d00f9df077da.jpg


για να παρατηρήσω από απέναντι το παλάτι Rohan και στο βάθος τη Notre Dame.

22820-1421583517-da02f172252cc721f759a86c5c7cbfd6.jpg


Όμως ο κυριότερος λόγος που πέρασα απέναντι, ήταν ότ η ώρα ήταν περασμένη για τα δεδομένα της κεντρικής Ευρώπης και ότι είχα πληροφορηθεί για ένα καλό αλσατικό ρεστοράν (winstubs), το οποίο ονομάζεται La Coccinelle, 22 Rue Sainte-Madeleine.

22821-1421612889-15007322b4eb2fcac2ce64346bb385a2.jpg

Πράγματι οι πληροφορίες μου ήταν ακριβέστατες αφού τόσο το φαγητό, όσο και το μπουκάλι με το αλσατικό κρασί ήταν θαυμάσια. Όταν βγήκα να περπατήσω και να χωνέψω, η ώρα πλησίαζε μεσάνυχτα. Ξαναπέρασα στο νησί.

22822-1421612918-42cd17568bd844a2e3e3de5342828739.jpg


Ο κόσμος είχε αραιώσει. Το κρύο ήταν τσουχτερό. Όμως απολάμβανα τον πολύ έντεχνο φωτισμό της πόλης.

22824-1421612962-1becae8f48b4c0b13e87badf72f19d66.jpg


22825-1421612989-ba5c9ad55814827205fa7e7a99476375.jpg


22826-1421613008-8be2b2679d578584f45c939a01526bf5.jpg


22827-1421613026-d5f436952151e9f129184a9852af2002.jpg


22856-1421624059-b369a91ffe55fcd7876b1f90b6bfb2e1.jpg


Περπατούσα και ξαφνικά στο βάθος φαίνεται ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο, με έναν από τους ομορφότερους φωτισμούς που έχω δει σε χριστουγεννιάτικο δέντρο.

22828-1421613105-ed56319a327f8a876c3a532252105872.jpg


Προχώρησα προς τα εκεί και βρέθηκα στην πλατεία Κλεμπέρ (Kleber), το κεντρικότερο σημείο του Στρασβούργου. Από το έτος 1840, η πλατεία έχει ονομαστεί έτσι, λόγω του Γάλλου στρατηγού Jean-Baptiste Kleber, το άγαλμα του οποίου δεσπόζει στο κέντρο της πλατείας.

22831-1421613165-14a9aa4f34f59c857f79000903a965ae.jpg


22829-1421613135-025eb6a10b232f051879dab8f7e40a43.jpg


22830-1421613152-a367726f59bfde60ee963bacaf385854.jpg


22832-1421613178-4e608580cff68eb2ee5c6475093dbfe8.jpg


22834-1421613270-4b5a09a90638d80cead26779c4aef7cf.jpg


22835-1421613286-d5f0e32cfb7b0c6e359c45ac635e0088.jpg


Έκατσα αρκετή ώρα στην πλατεία. Θαύμαζα τους φωτισμούς και ιδιαίτερα αυτούς του χριστουγεννιάτικου δέντρου.

22833-1421613255-e8da374bd8729c0c18c135f5b747b7d0.jpg


Όμως η ώρα όμως είχε προχωρήσει. Ήταν αρκετά μετά τα μεσάνυχτα και τις προηγούμενες νύχτες είχα κοιμηθεί απειροελάχιστα. Σκέφτηκα να πάω να κάνω ένα ακόμη ντους στο ξενοδοχείο μου, για να αποκτήσω κάποια ενέργεια. Άλλωστε το ξενοδοχείο ήταν κεντρικό, λιγότερο των πέντε λεπτών βαδίσματος από την πλατεία Κλεμπέρ.

Επιστρέφω στο ξενοδοχείο.

22836-1421613299-93313983c21550e577c99b59aab7ca29.jpg


22837-1421613332-72f392de04ef2eb6548f16b0b133be68.jpg


22838-1421613344-3445d23e97c2a57f45e9bf67f52101aa.jpg


22839-1421613356-d2af9b6426833ab11879a755a33dafb7.jpg


Συλλογίζομαι τις εικόνες τις οποίες είχα συλλέξει. Το Στρασβούργο κυρίως τη νύχτα έμοιαζε παραμυθούπολη. Συλλογίζομαι ότι πρέπει να απολαύσω αυτές τις εικόνες και στη συνέχεια της βραδιάς. Πρέπει να μου φύγει η κούραση. Κάνω ένα ντους. Ξαπλώνω λίγο ώστε να σηκωθώ σε πέντε λεπτά να βγω έξω. Άλλωστε δεν είχα πολύ χρόνο. Η ώρα ήταν περασμένες 02.00 πμ. Όμως η κόπωση με νικάει για πρώτη φορά σε αυτό το ταξίδι. Όταν ξύπνησα ήταν ώρα για πρωινό και όχι για μπαρότσαρκα.

Ανοίγω τις κουρτίνες. Είχε ξημερώσει. Και είχα κατέβει νότια και είχα κοιμηθεί περισσότερο. Φαίνεται ότι οι δυνάμεις μου με εγκαταλείπουν. Ελπίζω προσωρινά.

Η θέα από το δωμάτιο είναι πολύ ωραία. Έχει δύο τοίχους – κατ ουσία μεγάλα παράθυρα.

Βλέπω από τα παράθυρα το Στρασβούργο χιονισμένο.

22840-1421613373-ae53ddde7befa2efb2600e4a36a8c3af.jpg


Έπρεπε να το περιμένω μετά την πολύ χαμηλή θερμοκρασία της προηγούμενης ημέρας.
Κατεβαίνω για πρωινό.

22841-1421613520-183d399cb29e55bf805fed705e095c38.jpg


Αν και τα ibis δεν διαθέτουν το πολύ πλούσιο πρωινό άλλων ξενοδοχείων, τους καταλογίζω δύο θετικά. Το πρώτο είναι ότι έχουν μηχάνημα για να πιείς φυσικό χυμό (σημαντικό εάν μάλιστα έχεις πιεί τα κρασάκια σου ή/και τα ποτάκια σου την προηγούμενη νύχτα) και το δεύτερο είναι ότι τα ibis styles είναι πράγματι στιλάτα.

Οπλίζομαι με τη φωτογραφική μηχανή, τη βιντεοκάμερα και το χάρτη του Στρασβούργου τον οποίο μου έδωσαν στη ρεσεψιόν. Βγαίνω έξω. Η χιονοθύελλα με περιμένει και μόλις βγαίνω έξω μου επιτίθεται. Προσπαθώ να βγάλω φωτογραφίες. Κατ αρχήν στοχεύω προς το κτήριο του ibis styles.

22842-1421613539-993bbd7526e4aee55987a95181c79065.jpg


Στην περιοχή της Petite France το χιόνι πέφτει αδιάκοπα και με ισχυρή ένταση . Το χιόνι είχε στρωθεί για τα καλά

22845-1421613603-c101fc9ce393b737021a5a2ab038a68f.jpg


22844-1421613579-a373706e12290cf5681d0671a8187343.jpg


22843-1421613560-f475abe2ea26583e2e4568ab78d76761.jpg


Κατευθύνθηκα προς την πλατεία Gutenberg. Η ένταση της χιονόπτωσης συνεχώς αυξανόταν, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.

22846-1421613623-156ba962a8c626b863c4c8bbebacbe76.jpg


Μεγάλη εντύπωση μου έκαναν τα άμεσα αντανακλαστικά τόσο του Δήμου, όσο και των ιδιωτών στην αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων. Είναι προφανώς συνηθισμένοι. Στους δρόμους έβλεπα μηχανήματα εκχιονιστικά τα οποία καθάριζαν τους δρόμους και έριχναν αλάτι. Στους πεζόδρομους έβλεπα εργάτες του Δήμου οι οποίοι έριχναν αλάτι από σακιά που κουβαλούσαν. Μπροστά από τις πόρτες των καταστημάτων ή/και σπιτιών, ιδιώτες έριχναν αλάτι για να διευκολύνουν την πρόσβαση. Σκέφτηκα το πόσο έξυπνη και πρακτική ιδέα είχα στη Χαϊδελβέργη όταν αγόρασα τα αδιάβροχα παπούτσια.
Προχωράω προς τον περίτεχνο καθεδρικό Notre Dame του Στρασβούργου. Οι καιρικές συνθήκες βαίνουν συνεχώς προς το αγριότερο. Οι φωτογραφίες βγαίνουν πλέον πολύ δυσκολότερα.

22847-1421613639-f6b54a06cff0eebb1b28304e90f48a12.jpg


22848-1421613657-e174fedb1145f404af8f70a5136fd96d.jpg


Θέλω να ανέβω τη σκάλα του πύργου του καθεδρικού, όπως ο Γκαίτε, ο οποίος την ανέβαινε τακτικά, ώστε να νικήσει την υψοφοβία του.

Όμως, δυστυχώς, πρέπει όμως να φύγω. Και τα ωραία παραμύθια έχουν το τέλος τους. Αρχίζω το δρόμο της επιστροφής προς το ξενοδοχείο μου. Περνάω από την πλατεία Κλεμπέρ (Kleber), η οποία είναι – όπως έχω προαναφέρει – το κεντρικότερο σημείο του Στρασβούργου. Φωτογράφισα μετά δυσκολίας, λόγω χιονιά, το χριστουγεννιάτικο δέντρο, το οποίο μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση φωτισμένο το προηγούμενο βράδυ.

22849-1421613724-e42981d5283996d4e70e8b540676802a.jpg


Συνεχίζω γρήγορα προς το ξενοδοχείο μου

22850-1421613744-12fdab830a8116fc0ce20561aee8ea4c.jpg


22852-1421613779-36c039a5005870e688f5cd6c88181003.jpg


22851-1421613758-813b174ef1679ee06e3f232e6a1a1bba.jpg


22853-1421613795-4c1e3789ae0b3bcb4bd26c3020c0bfee.jpg


κάνω γρήγορα checkout από το ξενοδοχείο, πάω να πάρω το αυτοκίνητο από το parking. Η ώρα ήταν περασμένες 01.00μμ.
Βγαίνω από το παγωμένο Στρασβούργο.

22854-1421613810-b4096bdd9f0bac677598e92472d394b0.jpg


Ο χρόνος είναι αμείλικτος. Η ώρα είχε προχωρήσει. ‘Επρεπε να φθάσω σύντομα στο δρόμο του κρασιού. Τα Αλσατικά κρασιά με περιμένουν!

22855-1421613824-afae66a25f1218e08bcc02cfe5e4a812.jpg


22859-1421626835-3eaa0aaba4167611989cb840600d6858.jpg


Θα ήταν αγενές να αρνηθώ την πρόσκληση των παραπάνω που φαίνονται στη φωτογραφική τεκμηρίωση. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η ευγένεια με χαρακτηρίζει.
Έρχομαι με ταχύτητα στην πηγή! Σε λίγο θα είμαι στο δρόμο του κρασιού και στα χωριά του. Έφυγα από την πρωτεύουσα αλλά κατευθύνομαι στην καρδιά της Αλσατίας. Αλσατικά κρασιά έρχομαι!
 
Last edited:

Travel4Fun

Member
Μηνύματα
143
Likes
253
Επόμενο Ταξίδι
Χαϊδελβέργη
Ταξίδι-Όνειρο
Ο γύρος του κόσμου
Πολύ ωραία περιγραφή και φωτογραφίες αλλά θα ήθελα να κάνω μια διόρθωση, το μέρος που αναφέρεις σαν επιλογή στην αρχή λέγεται ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ και όχι ινσταμπουλ..
 

gelf

Member
Μηνύματα
659
Likes
12.789
Προς κυρία travel4fun :

Δεν ανέφερα ποτέ τη λέξη ινσταμπουλ την οποίαν εσείς μου καταλογίζετε. Δεν υπήρξα ποτέ ανορθόγραφος στη ζωή μου.
Αναφέρθηκα σαφέστατα στην πόλη Ιστανμπούλ. Με το αναφερόμενο σε εσάς πόλη Κωνσταντινούπολη, το οποίο βέβαια ηχεί ωραίο στα αυτιά μας, δεν κλείνεις αεροπορικά εισιτήρια, διότι κανείς - διεθνώς - δεν γνωρίζει ως όνομα αυτήν την πόλη. Άλλωστε όταν αναφέρθηκα στη συγκεκριμένη πόλη (στην οποίαν δεν θα ξαναπάω για λόγους τους οποίους ανέφερα - μου αρκεί η μία διανυκτέρευση που έκανα) ήταν απλώς για κλείσιμο εισιτηρίων.
Συμπέρασμα:
Ας αφήσουμε τους εθνικισμούς από τους οποίους άλλωστε προήλθαν και οι μεγαλύτερες εθνικές καταστροφές και ας επικεντρωθούμε στα πραγματικά προβλήματα της Χώρας.

Κατά τα λοιπά σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια για το κείμενό μου και τις φωτογραφίες μου και σας συμβουλεύω να ζήσετε και να απολαύσετε τη ζωή σας χωρίς πολιτικές - εθνικιστικές ακρότητες.
 
Last edited:

kokoui

Member
Μηνύματα
376
Likes
495
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινικη Αμερικη
Αχρείαστη και εκτός θέματος η "διόρθωση".
Πολύ ωραία περιγραφή, κατατοπιστικοτατος και ωραίες φωτο. Αναμένω τη συνέχεια.
 

Travel4Fun

Member
Μηνύματα
143
Likes
253
Επόμενο Ταξίδι
Χαϊδελβέργη
Ταξίδι-Όνειρο
Ο γύρος του κόσμου
To θέμα δεν είναι η ορθογραφία (απροσεξία). Το θέμα είναι να απολαμβάνουμε τα ταξίδια μας χωρίς να ξεχνάμε την ιστορία μας (τουλάχιστον εμείς). Δεν έχει κανένα δείγμα εθνικισμού η ''διόρθωσή'' μου.. Καλά ταξίδια νά χουμε και να τα διηγούμαστε..
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.201
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom