• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Μαδαγασκάρη Άγρια ομορφιά για όσους προλάβουν... ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗ !!!

anlazar

Member
Μηνύματα
135
Likes
919
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία

IMG_5486!.jpg


Αγαπητοί ταξιδιώτες αυτού του site… Ήρθε η ώρα να γράψω μια ιστορία για έναν προορισμό τόσο μακρινό όσο και μοναδικό !!! Για χρόνια το άκουσμα αυτής της χώρας ήταν ταυτόσημο με τα καρτούν και τη βανίλια… Καλά καταλάβατε... Ήρθε η ώρα για τη δικιά μου, μοναδική και σπάνια, εξωτική και τροπική, μοσχομυρωδάτη, πολύχρωμη, δύσκολη και δυσπρόσιτη ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗ !!!!!

Η απόφαση σύντομη για μένα και τους άλλους 2 τρελούς συνταξιδιώτες μου. Πως να μην είναι άλλωστε με τέτοια προσφορά της Qatar airways από Αθήνα για Ανταναναρίβο στα 660Ε. Ναι καλά ακούσατε, αυτή ήταν η τιμή και ας είχε και 3 ενδιάμεσες πτήσεις (Αθήνα à Άμπου Ντάμπι, Άμπου Ντάμπι à Σεϋχέλλες, Σεϋχέλλες à Ανταναναρίβο). Και παραπάνω να ήταν οι πτήσεις, για 660Ε θα το ξανάκανα δεδομένου ότι το μέσο εισιτήριο από Ελλάδα για Μαδαγασκάρη κοστίζει 900-1000Ε. Ο κύβος ερρίφθη λοιπόν τον περασμένο Ιανουάριο και το εισιτήριο αγοράστηκε με προοπτική το ταξίδι να πραγματοποιηθεί σε μια πολύ καλή «καιρικά» περίοδο, το Νοέμβριο του 2016.

Και πολύ σύντομα άρχισαν και οι προετοιμασίες… Χμμμ τι να κάνεις και να πρωτοκάνεις μέσα σε 13 ημέρες σε ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ νησί όπως είναι η Μαδαγασκάρη; Ιδού ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα για πολύ γερούς λύτες το οποίο γίνεται ακόμη δυσκολότερο αν θέλεις να μειώσεις το κόστος στο μικρότερο δυνατό (ας γελάσουμε λίγο) !!! Στοιχείο 1ο: αν θες να δεις πολλά μέρη στο νησί σε 13 ημέρες και γενικά σε λίγο χρόνο θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις το αεροπλάνο για εσωτερικές πτήσεις γιατί οι αποστάσεις είναι τεράστιες και το οδικό δίκτυο κακό έως ανύπαρκτο. Και εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν γιατί η air Madagascar είναι μονοπώλιο και όλες μα όλες οι εσωτερικές πτήσεις που εγώ τουλάχιστον βρήκα κόστιζαν φιξ τιμή 450Ε με επιστροφή ! Σχεδόν δηλαδή όσο τα 2/3 της τιμής του αρχικού εισιτηρίου ! Που σημαίνει ότι αν χρησιμοποιήσεις αεροπλάνο για 2-3-4 να πω εγώ πτήσεις, έχεις τινάξει τον προϋπολογισμό στον αέρα. Χώρια που η air Madagascar είναι από τις πλέον (απ’ ότι διάβαζα) αναξιόπιστες εταιρείες στο θέμα ακυρώσεων πτήσεων, καθυστερήσεων κτλ. κτλ. Τι κάνεις λοιπόν όταν πρέπει να αποφύγεις αυτό το υπέρογκο κόστος ;;; Νοικιάζεις αυτοκίνητο και ξεχύνεσαι στους δρόμους της Μαδαγασκάρης και ΟΤΙ ΠΡΟΛΑΒΕΙΣ !!! Και για να είμαι πιο σωστός νοικιάζεις ΜΟΝΟ τζιπ γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να πας ΠΟΥΘΕΝΑ εκτός των ορίων της πρωτεύουσας !!! Και νοικιάζεις και προσωπικό οδηγό γιατί αλλιώς ΔΕΝ ΘΑ ΤΗ ΠΑΛΕΨΕΙΣ ! Το οδικό δίκτυο είναι απίστευτα κακό, ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ λακούβες, πολλοί χωματόδρομοι, απότομες στροφές…. ζόρι, ζόρι, ζόρι για να μειώσεις το κόστος αλλά κι από την άλλη είναι ο ΤΕΛΕΙΟΣ τρόπος να γνωρίσεις και να θαυμάσεις την ενδοχώρα, τα χρώματα και τα μοναδικά τοπία που ΜΟΝΟ η Μαδαγασκάρη προσφέρει τόσο απλόχερα. Κι εδώ να κάνω μια μικρή παρένθεση για το θέμα οδήγηση….(Οπωσδήποτε να προσλάβετε οδηγό γιατί είναι πάρα πολύ δύσκολη η οδήγηση αλλιώς. Εκτός αυτού εγκυμονεί και κάποιους κινδύνους. Είχα διαβάσει στον ταξιδιωτικό μου οδηγό και μου το επιβεβαίωσε κι ο δικός μας οδηγός πως καλό είναι να φτάνεις πάντα στη διαδρομή σου πριν σε βρει το πυκνό σκοτάδι και σίγουρα όχι μετά τις 00:00. Τουλάχιστον για τη νότια ενδοχώρα υπάρχει έντονα η φήμη ότι κυκλοφορούν συμμορίες υποκινούμενες από την αστυνομία που τους προμηθεύουν με όπλα και επιτίθενται κατά προτίμηση στους ντόπιους για αρπαγή ζωντανών κτλ. αλλά και οι ευτραφείς, φτωχούληδες ξένοι τουρίστες μπορούν να αποτελέσουν στόχο, στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή).

Η ενοικίαση του αμαξιού έκλεισε λοιπόν μαζί με τον οδηγό (ένας πάρα πολύ καλοσυνάτος και συμπαθητικός - αγγλόφωνος στο μέτρο του δυνατού οδηγός, πληροφορίες παρέχονται εντός) μετά από αρκετή αναζήτηση και επικοινωνία με τουριστικά γραφεία που βρήκα από τον ταξιδιωτικό οδηγό (για τη Μαδαγασκάρη προτίμησα Bradt guides) και το internet. Το κόστος ανήλθε σε περίπου 800$ για την ενοικίαση για όλες τις ημέρες (συμπεριλαμβανομένης της πληρωμής του οδηγού και του μικρού κόστους διαμονής του/ διατροφής του σε φτηνά τοπικά καταλύματα/εστιατόρια κοντά σε αυτά που θα διαμέναμε εμείς), τιμή εξαιρετικά καλή συγκριτικά με αυτά που ζητούσαν άλλοι (και το πρακτορείο αρκετά αξιόπιστο). Η πρώτη δυσκολία (από τις πολλές που θα συναντήσει κανείς στη Μαδαγασκάρη) έφυγε λοιπόν και ακολούθησε ο σχεδιασμός του πλάνου περιήγησης. Μια ζάλη ομολογουμένως με έπιασε όταν συνειδητοποίησα ότι οι ημερήσιες αποστάσεις που έπρεπε να διανύονται είναι της τάξης των 200 - 400km. Κι όταν βιώσαμε και την ποιότητα των δρόμων… Δεν πειράζει όμως, είπαμε, ο μοναδικός τρόπος για να γνωρίσεις την ενδοχώρα.

Στοιχείο Νο.2: Αν θες να δεις το Tsingy de Bemaraha, ουσιαστικά από τα φαβορί μην πω το πιο διάσημο φυσικό αξιοθέατο στη Μαδαγασκάρη, θα πρέπει να πας με πτήση στη Morondava πρώτα και μετά να νοικιάσεις τζιπ. ΜΟΝΟ έτσι. Γιατί αλλιώς χρειάζεσαι 3 μέρες οδήγηση μόνο για να φτάσεις από την πρωτεύουσα. Κι αυτό αν στο επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες γιατί θα πρέπει να διασχίσεις με το τζιπ γέφυρες, ποτάμια, λακούβες, λάσπες κτλ. Κι άμα φτάσεις θα πρέπει να μείνεις και 2 μέρες και άλλες 3 μέρες να γυρίσεις, ε 8 μέρες φύγανε έτσι. Συνεπώς το πλάνο να δούμε αυτό το φυσικό θαύμα αποκλείστηκε (ε να έχουμε να δούμε και κάτι όταν επιστρέψουμε ξανά στο νησί με την ίδια μαγική προσφορά της Qatar μετά από 20 χρόνια ξανά !!!!). Από την άλλη όμως να μη δεις το tsingy αλλά να μη δεις και τα baobab πάει ΠΟΛΥ !!! Γι’ αυτό και τα Baobab θα τα βλέπαμε ασυζητητί μετά από δημοκρατική απόφαση του σχεδιαστή του ταξιδιού, δηλαδή εμένα !

Και μιας και άρχισα να μιλάω για το πρόγραμμα του ταξιδιού και τα μέρη, να κάνω μια παρένθεση για να δηλώσω το εξής. Το ταξίδι στη Μαδαγασκάρη είναι ΚΑΘΑΡΑ φυσιολατρικό, ζουγκλο-λατρικό, λαιμουριο-λατρικό, τοπιο-λατρικό και ότι άλλο θέλετε με πρώτο συνθετικό κάτι από φύση. Στη Μαδαγασκάρη δεν πας ούτε για να δεις μουσεία (δεν υπάρχουν άλλωστε), ούτε για να πιείς το γαλλικό σου καφέ με θέα τι πολιτισμένες πλατείες και τα εξωραϊσμένα αγάλματα. Στη Μαδαγασκάρη πας για να ρουφήξεις φύση !!! Να ρουφήξεις χρώματα, μυρωδιές, ήχους, κραυγές, και εικόνες μοναδικές. Να γίνεις ένα με τους λαιμούριους μέσα στην πυκνή ζούγκλα και να χαθείς ψάχνοντας χαμαιλέοντες μέσα στα βάθη της νύχτας. Δε λες ευτυχώς που δεν είχαν ξυπνήσει τα φίδια την περίοδο που πήγαμε !! (παρεμπιπτόντως, όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, ούτε εγώ το ήξερα…. Ο οδηγός σε ένα πάρκο μας διαβεβαίωσε πως στη Μαδαγασκάρη δεν υπάρχουν δηλητηριώδη φίδια. Όντας απομονωμένο για χρόνια το νησί δεν εξελίχτηκαν και πολλοί θηρευτές στο νησί με αποτέλεσμα το πιο επικίνδυνο ζώο να είναι ένα είδος αιλουροειδούς που τρώει και τους καημένους τους λαιμούριους, η τρομερή fossa – προφέρεται φούσα).

Κλείνει η παρένθεση λοιπόν και επιστρέφω στο πρόγραμμα που όπως και δήποτε έπρεπε να συμπεριλάβει τα αγαπημένα και διάσημα baobab. Για να φτάσουμε λοιπόν στην Αllee des baobabs, έπρεπε να οδηγήσουμε μέχρι τη Morondava, μεγάλη πόλη στη νότιο-δυτική πλευρά του νησιού. Και γιατί αναφέρω τόση ώρα το σχεδιασμό του ταξιδιού και να μην πάω κατευθείαν στην υλοποίηση; Να το ζήσουμε όλοι μαζί κι εγώ ξανά; Φύγαμε για ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗΗΗΗΗΗΗ !!!!!

Το αεροπλάνο μόλις προσγειώθηκε στο διεθνές αεροδρόμιο του Ανταναναρίβο. Είχε προηγηθεί μια μακρά και κουραστική ημέρα στο αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι και μετά στις μαγευτικές Σεϋχέλλες στις οποίες δυστυχώς δεν κάναμε τρέλες παρά μόνο μια πεταχτή ματιά ρίξαμε από ψηλά και κατά τη διάρκεια της ολιγόωρης παραμονής μας στο αεροδρόμιο. Οι πτήσεις με Qatar airways και Air Seychelles ήταν ικανοποιητικές χωρίς απρόοπτα.

20161020_204557.jpg

Aεροδρόμιο Άμπου Ντάμπι

20161021_072542.jpg


20161021_102124.jpg

Πάμε για τρέλες στις Σεϋχέλλες !

20161021_115059.jpg

Antananarivo airport

Προσγείωση λοιπόν κατά το μεσημέρι και κατευθείαν στο έλεγχο για την απόκτηση βίζας έναντι ενός ποσού (που δεν θυμάμαι). Έξοδος στο χώρο των αφίξεων και εκεί μας περίμενε ο καλοσυνάτος οδηγός μας με το τζιπάκι που θα γινόταν το 2ο σπίτι μας για τις επόμενες ημέρες. Πρώτη εντύπωση: Μας υποδέχονται ανθισμένες οι πανέμορφες jacarandas. Δεύτερη εντύπωση: Αφρική !!!! Γνώριμα (για τον υποφαινόμενο συγγραφέα) τοπία καθώς έχει προηγηθεί και η εμπειρία της Ουγκάντας προ ετών. Ένα χαοτικό συνονθύλευμα ανθρώπων, αμαξιών, παραγκών, υποτυπωδών μαγαζιών, μικροπωλητών, ζώων, σκουπιδιών και αρκετούτσικες (ευτυχώς) jacarandas.

20161021_133813.jpg


20161021_133519.jpg


20161021_135354.jpg


20161021_140903.jpg


20161021_140914.jpg


20161021_140232(0).jpg

20161021_141359.jpg

Antananarivo ή Tana

Το Ανταναναρίβο (η πόλη των χιλίων – πιθανότατα 1000 πολεμιστών που το υπερασπίστηκαν από επιδρομές στο παρελθόν), γνωστό χαϊδολογώντας και ως Τάνα είναι μια χαοτική πόλη χτισμένη πάνω σε πολλούς λόφους. Στο κέντρο η lower Tana που μένει η φτωχολογιά. Στους λόφους η upper Tana που μένουν οι εύποροι αστοί. Τι να δεις στην Τάνα; Ιδού η ερώτηση…θα μπορούσες και τίποτα αλλά ίσως και να την αδικείς. Στην κορυφή ενός λόφου με πανοραμική θέα δεσπόζει η Rova, το κατεστραμμένο αλλά αναπαλαιωμένο παλάτι της πρώην βασίλισσας το οποίο δυστυχώς δεν προλάβαμε να δούμε. Κάποια ωραία αναπαλαιωμένα σπίτια και μερικές ελάχιστες πλατείες με ευχάριστη ατμόσφαιρα τις είδαμε. Κάτι άλλο δεν είδαμε κι αυτό γιατί κι εμείς, όπως και οι περισσότεροι τουρίστες που επισκέπτονται την Τάνα απλά την προσπερνούν για να πάνε στα καλύτερα...Γιατί υπάρχουν πολλά καλύτερα. Επίσης μη ξεχνάτε ότι η Τάνα είναι βρώμικη και κυρίως επικίνδυνη. Ο οδηγός καθ’ όλη τη διάσχιση της πόλης (ακόμη και το πρωί) μας συμβούλευε να έχουμε κλειστά τα παράθυρα του αμαξιού προς αποφυγή κλοπών ενώ το βράδυ δεν νοείται να κυκλοφορήσεις ελεύθερος ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης… Do not…

20161021_153241.jpg


20161021_153246.jpg


20161021_153259.jpg


20161021_154316.jpg


20161021_154354.jpg


20161021_154405.jpg

Antananarivo downtown

20161021_154653.jpg


20161021_154656(0).jpg


20161021_155147.jpg


20161021_155234.jpg


20161021_155249.jpg

Πανοραμική άποψη του Ανταναναρίβο με το παλάτι Rova στο βάθος

Ωστόσο μια στάση για φαγητό στην Τάνα επιβάλλεται. Ώρα λοιπόν για μια πρώτη γνωριμία με τη Μαλγάσια κουζίνα στο εστιατόριο δίπλα στον επιβλητικό σιδηροδρομικό σταθμό της πρωτεύουσας. Είχαμε λυσσάξει ήδη από την Ελλάδα να δοκιμάσουμε το διάσημο zebu, το «εθνικό βοοειδές» της Μαδαγασκάρης. Το zebu λοιπόν είναι ένα βοοειδές εισαχθέν από την Ινδία παρακαλώ και το διακρίνεις όχι από τα κέρατα αλλά από τη χαρακτηριστική καμπούρα. Το zebu στη Μαδαγασκάρη είναι επίσης το εθνικό τους «όχημα» αφού χρησιμοποιείται για όλες τις αγροτικές δουλειές και εννοείται δεν θα μπορούσε και να μην τρώγεται ! Και είναι και νόστιμο ! Ορίστε λοιπόν τα πρώτα, γευστικά ομολογουμένως πιάτα της μαλγάσιας κουζίνας σε ένα ευχάριστο περιβάλλον, εννοείται με ευρωπαίους τουρίστες στην πλειοψηφία.

20161021_152904.jpg


20161021_152746.jpg


20161021_150122.jpg

Mαλγάσια κουζίνα - zebu

Το γεύμα τελείωσε κι εμείς κατευθείαν στο τζιπ γιατί ο δρόμος είναι μακρύς και μέχρι το βράδυ πρέπει να φτάσουμε στη 2η μεγαλύτερη πόλη και το σημαντικότερο οικονομικό και βιομηχανικό κέντρο της χώρας, την Antsirabe. Βγαίνοντας στα περίχωρα της Τάνα αρχίζουν να διαφαίνονται οι ορυζώνες, φτώχεια καταραμένη και μετά… το χρώμα της γης…καφέ, κόκκινο, πορτοκαλί και μια μουντίλα, ένας σκοτεινιασμένος ουρανός, κάτι που σε χαλάει βρε παιδί μου. Ο λόγος: αιθαλομίχλη και καμμένα εδάφη παντού. Αυτό το θέαμα θα το συναντούσαμε πολλές φορές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας και αυτό είναι και το πιο λυπηρό και σπαραχτικό συναίσθημα που επίσης σου γεννάει η Μαδαγασκάρη. Φωτιές παντού, τα δάση καίγονται ασύστολα και κανένας περιορισμός ούτε από περιβαλλοντικές οργανώσεις ούτε από τίποτα. Ασυδοσία και διαφθορά των πολιτικών αρχών στο μέγιστο. Γι’ αυτό ΤΡΕΧΑΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΟΣΟ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΤΕ !!!!!!!

20161021_134633.jpg

Ορυζώνες στα περίχωρα της Tana

20161021_155826.jpg


20161021_155837.jpg


20161021_164250.jpg


20161021_164943.jpg


20161021_165115.jpg


20161021_165247.jpg


20161021_165300.jpg

Καθ' οδόν προς Antsirabe

Νύχτωσε πια και εμείς έχουμε φτάσει στην «κοσμοπολίτικη» Antsirabe. Το ξενοδοχείο συμπαθητικό, ένα γρήγορο ντους, σκοτώνουμε τις απαραίτητες κατσαριδούλες (στην Αφρική και εν γένει στη Μαδαγασκάρη ήρθαμε, τι στο καλό!) και κατευθείαν για ύπνο γιατί αύριο (όπως και κάθε μέρα) έχει ξύπνημα από πολύ πρωί και οδήγηση πολλή.
 

Hugin

Member
Μηνύματα
607
Likes
1.874
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Αν και δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ιστορία η αεροπορική πρέπει να ήταν η Etihad και οχι η Qatar!
 

anlazar

Member
Μηνύματα
135
Likes
919
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
Αν και δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ιστορία η αεροπορική πρέπει να ήταν η Etihad και οχι η Qatar!
μπορεί να έχεις και δίκιο τελικά !! Πω πω...τι παραπληροφόρηση !!! χαχα!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Επιβεβαιώνω είναι Etihad-Air Seychelles (παρένθεση). Συνέχισε ακάθεκτος!
 

Thanasis_v

Member
Μηνύματα
100
Likes
90
Αν κρίνω από τα προηγούμενα δείγματα γραφής σου, προβλέπεται μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Για αρχή θα ήθελα να σε ρωτήσω αν χρειάζεται να κάνει εμβόλια κάποιος που επισκέπτεται τη Μαδαγασκάρη και αν εσύ τελικά έκανες.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.601
Likes
8.129
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
απο τις εικονες προς Antsirabe λιγοστα δενδρα βλεπω.. προ 17 χρονια που πηγα καιγοταν η χωρα απο βορρα προς νοτο και κανεις δεν σηκωνε ουτε το μικρο δακτυλακι να κανει κατι.. φανταζομαι πως δεν θα εχει μεινει και πολυ πρασινο ...
 

anlazar

Member
Μηνύματα
135
Likes
919
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
απο τις εικονες προς Antsirabe λιγοστα δενδρα βλεπω.. προ 17 χρονια που πηγα καιγοταν η χωρα απο βορρα προς νοτο και κανεις δεν σηκωνε ουτε το μικρο δακτυλακι να κανει κατι.. φανταζομαι πως δεν θα εχει μεινει και πολυ πρασινο ...
Όντως, μέχρι τη Morondava μια απόσταση σχεδόν 700km (!!!) προς νότο το τοπίο είναι κατάξερο...χώμα, γη κόκκινη και πορτοκαλί και καμμένα κατά τόπους δέντρα... Αφού ανησυχήσαμε σοβαρά μήπως πήγαμε σε άλλη χώρα από αυτή που "φανταζόμασταν" πριν πάμε. Είναι πάρα μα πάρα πολύ κρίμα....
 

anlazar

Member
Μηνύματα
135
Likes
919
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
Αν κρίνω από τα προηγούμενα δείγματα γραφής σου, προβλέπεται μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Για αρχή θα ήθελα να σε ρωτήσω αν χρειάζεται να κάνει εμβόλια κάποιος που επισκέπτεται τη Μαδαγασκάρη και αν εσύ τελικά έκανες.
Δυστυχώς μένουν δείγματα γιατί ποτέ δεν προλαβαίνω να τις ολοκληρώσω τις ιστορίες λόγω έλλειψης χρόνου. Αυτή τη φορά υποσχέθηκα στον εαυτό μου να τη τελειώσω, όπως και κάποιες άλλες....
Εμβόλια χρειάζεται να κάνεις ναι... Εγώ έκανα του τύφου, της ηπατίτιδας Α και του μηνιγγιτιδόκοκκου ενώ είχα κάνει ήδη στο παρελθόν το αναμνηστικό του τετάνου. Θεωρητικά προτείνεται και τις πολυομυελίτιδας αλλά δεν πρόλαβα να το κάνω. Για κίτρινο πυρετό δεν χρειάζεται. Εάν πρόκειται να μπει κάποιος βαθιά στη ζούγκλα ή να ασχοληθεί με σκυλιά, εγώ θα πρότεινα να κάνει και το πιο σπάνιο εμβόλιο της λύσσας γιατί στο νησί υπάρχουν κρούσματα πολλά... Η λύσσα είναι υπαρκτή.
Επίσης εννοείται τα αγαπημένα malarone για την ελονοσία.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.601
Likes
8.129
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Θεωρητικά προτείνεται και τις πολυομυελίτιδας αλλά δεν πρόλαβα να το κάνω. Για κίτρινο πυρετό δεν χρειάζεται. Εάν πρόκειται να μπει κάποιος βαθιά στη ζούγκλα ή να ασχοληθεί με σκυλιά, εγώ θα πρότεινα να κάνει και το πιο σπάνιο εμβόλιο της λύσσας γιατί στο νησί υπάρχουν κρούσματα πολλά... Η λύσσα είναι υπαρκτή.
Επίσης εννοείται τα αγαπημένα malarone για την ελονοσία.
λογικα εχουμε εμβολιαστει για την πολυομυελιτιδα, ειναι στους υποχρεωτικους εμβολιασμους στη χωρα μας..
 

anlazar

Member
Μηνύματα
135
Likes
919
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
Ξημέρωσε η πρώτη ημέρα σε Μαδαγασκαριανό έδαφος, το κατάλυμα συμπαθητικό, η ομάδα ενθουσιασμένη τρώει το πρωινό της με τροπική φρουτοσαλάτα

IMG_5358.JPG


20161022_060329.jpg

και φεύγει για μια πολύ σύντομη βόλτα – γνωριμία με την Αntsirabe. Η Antsirabe λοιπόν ιδρύθηκε το 1872 από Νορβηγούς ιεραπόστολους οι οποίοι γοητεύτηκαν από το δροσερό κλίμα της περιοχής (1500m πάνω από το επίπεδο της θάλασσας) και τις θεραπευτικές ιδιότητες των ιαματικών λουτρών της. Το όνομα της πόλης σημαίνει «το μέρος με το πολύ αλάτι» κι η πόλη αποτελεί τη γεωργική και βιομηχανική καρδιά της Μαδαγασκάρης. Επίσης, να θυμάστε ότι η Antsirabe έχει και άλλη μια πρωτιά… είναι το κέντρο παραγωγής μπύρας όλης της χώρας ! Τόσο που η μυρωδιά της τοπικής μπυρο-βιομηχανίας Star Brewery σου έρχεται αμέσως μόλις πλησιάσεις για τα καλά την πόλη.
Τι να δεις στην πόλη ; Όχι και πολλά… για την ακρίβεια μια βόλτα ίσα ίσα για να δεις το διάσημο και πιο παλιό ξενοδοχείο Hotel des Thermes με τη θέα στην πόλη και τη λίμνη,

20161022_065637.jpg

IMG_5374.JPG

20161022_065623.jpg

20161022_065739.jpg

IMG_5370.JPG


τον όμορφο μονόλιθο στην άκρη της λεωφόρου που φέρει σκαλισμένες τις 18 εθνότητες/ομάδες της Μαδαγασκάρης
IMG_5375.JPG

20161022_065339.jpg


20161022_065218.jpg

IMG_5363.JPG

IMG_5362.JPG

κι αν ενδιαφέρεσαι το εργοστάσιο μπύρας της πόλης

IMG_5378.JPG

και τα μαγαζιά που πουλάνε διαφόρων ειδών χειροτεχνήματα. Αυτό κάναμε κι εμείς (βασικά τα δύο πρώτα) και κατευθείαν στο αμάξι γιατί όπως προείπα έχει οδήγηση πολλή για τον καλοσυνάτο και υπομονετικό οδηγό μας Tina !!!! Το τοπίο ξερό...πορτοκαλί….χωμάτινο…γήινο…το λες αρχικά κάπως εντυπωσιακό αλλά μετά και αδιάφορο….το λες και «μα καλά αυτή είναι η καταπράσινη, πνιγμένη στη ζούγκλα Μαδαγασκάρη;», «μα καλά ξεραϊλες ήρθαμε να δούμε;».

IMG_5380.JPG

IMG_5381.JPG

IMG_5384.JPG

IMG_5389.JPG

IMG_5390.JPG

IMG_5395.JPG

IMG_5399.JPG

IMG_5403.JPG

IMG_5406.JPG

- ανάποδος σταυρός ;;;

IMG_5396.JPG

IMG_5400.JPG

IMG_5407.JPG

IMG_5412.JPG

IMG_5415.JPG

IMG_5416.JPG

IMG_5418.JPG

IMG_5420.JPG

IMG_5424.JPG

IMG_5428.JPG

IMG_5429.JPG

- αναζητώντας χρυσό !!
IMG_5440.JPG

IMG_5441.JPG

IMG_5443.JPG


Ας κάνουμε λοιπόν μια στάση για φαγητό, στη μέση του πουθενά, κοντά στο Miandrivazo γιατί κουραστήκαμε…εμείς από τις πολλές λακούβες κι ο οδηγός από την ατελείωτη οδήγηση. Το μέρος κατάξερο, ζεστό αλλά το ξενοδοχείο αρκετά συμπαθητικό και προσεγμένο, άλλωστε είναι το καλύτερο προτεινόμενο μέρος για να μείνεις στην περιοχή και έχει και πισίνα. Για άλλη μια φορά γευτήκαμε το παραδοσιακό zebu συνοδείας ρυζιού,

IMG_5450.JPG


IMG_5452.JPG

IMG_5448.JPG

20161022_120226.jpg


ενός εκ των τοπικών ζύθων
IMG_5447.JPG


καθώς και μερικών νωχελικών ιγκουάνα,
IMG_5449.JPG

20161022_123457.jpg


και με γεμάτη τη διάθεση βάζουμε πλώρη περαιτέρω για το νότο. Κάπου κάπου διαφαίνονται κάποιοι ορυζώνες, περνάμε γέφυρες, ποτάμια και ξαφνικά, ω τι θαύμα το τοπίο αρχίζει να πρασινίζει.
IMG_5435.JPG

20161022_124341.jpg

20161022_125500.jpg
20161022_130412.jpg

20161022_130739.jpg

20161022_131024.jpg

20161022_134114.jpg


IMG_5465.JPG

20161022_151845.jpg

20161022_151852.jpg

20161022_151646.jpg


IMG_5467.JPG

Κάτι κοκοφοινικάκια αρχίζουν να ξεπροβάλλουν δειλά και ακόμη πιο ξαφνικά…. οι γίγαντες !!! Τα διάσημα και πολυφωτογραφημένα BAOBAB αρχίζουν να μας χαιρετάνε και να μας υποδέχονται στη χώρα του νότου !!! Και είναι παντού !!! Η χαρά είναι απέραντη και συνοδεύεται από στάσεις για φωτογραφίες…και όχι δεν έχουμε φτάσει ακόμη στην Allee des Baobabs. Θα φτάσουμε όμως just in time, την ώρα του δύσης που ο απογευματινός ήλιος λούζει όλα τα baobab με ένα γλυκό πορτοκαλί χρώμα…
20161022_155516.jpg

IMG_5476.JPG

IMG_5484.JPG

IMG_5477.JPG


20161022_160005.jpg

20161022_161015.jpg

20161022_161533.jpg

IMG_5479.JPG

IMG_5481.JPG
 
Last edited:

anlazar

Member
Μηνύματα
135
Likes
919
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
O ήλιος είχε αρχίσει να φωτίζει με ένα έντονο πορτοκαλί χρώμα τη λεωφόρο των μπαομπάμπ την ώρα που φτάσαμε. Οι ξένοι ελάχιστοι και εμείς αποσβολωμένοι να τρέχουμε να βγούμε φωτογραφίες γιατί βιαζόμασταν…μονίμως στο τρέξιμο αυτό το ταξίδι ! Έπρεπε να φτάσουμε στο Kirindy Forest Reserve πριν τις 21:00 για να προλάβουμε το νυχτερινό περίπατο στο δάσος. Στάση 15 λεπτών στη λεωφόρο για τις απαραίτητες φωτογραφίες (θα ξαναερχόμασταν άλλωστε σε 2 μέρες) και φύγαμε τρέχοντας για το Kirindy.

20161022_163510.jpg


20161022_163718(0).jpg


20161022_163728.jpg

20161022_165315.jpg

20161022_165317.jpg

IMG_5488.JPG


WP_20161022_16_42_49_Pro.jpg


IMG_5490.JPG

IMG_5495.JPG

IMG_5486!.jpg

IMG_5507.JPG

20161022_165326.jpg

IMG_5501.JPG

IMG_5510.JPG

IMG_5513.JPG

IMG_5499.JPG

IMG_5517.JPG

Ο δρόμος αμμώδης – χωματόδρομος και α-τε-λεί-ω-το-ς. Φτάσαμε λοιπόν την τελευταία στιγμή στο πάρκο, τακτοποιηθήκαμε στο στοιχειώδες-απλό-λιτό bungalow μας και φεύγουμε για νυχτερινό περίπατο ανά ομάδες με τους ξεναγούς! Εδώ να σημειώσω ότι η κράτηση του bungalow γίνεται αποκλειστικά μέσω email-επικοινωνίας με το πάρκο. Το δάσος σαν βλάστηση δεν ήταν κάτι συναρπαστικό σε σημείο που ανησυχήσαμε για το αν υπάρχουν τα τροπικά δάση και οι ζούγκλες που είχαμε ονειρευτεί !! Όλη η περιοχή αυτή όμως στο νότο της χώρας δεν έχει ζούγκλες, ωστόσο έφταιγε και η περίοδος που πήγαμε εμείς, της ξηρασίας. Όμως από την άλλη στο Kirindy δεν μπορείς να έρθεις την περίοδο των βροχών !! Γιατί από την πολύ λάσπη ο δρόμος κλείνει και είναι απροσπέλαστος! Και γιατί να έρθει κάποιος στο Kirindy παρακαλώ;; Μα για να δει κυρίως τη διάσημη FOSSA (προφέρεται φούσα) και βέβαια αν είναι τυχερός και λαιμούριους !!! Και γιατί το Kirindy είναι ένα από τα λίγα πάρκα στη χώρα που επιτρέπεται το night walk !!! Η fossa λοιπόν είναι το πιο άγριο/σαρκοβόρο αιλουροειδές του νησιού. Ναι μάλιστα, η fossa είναι το πιο άγριο ζώο όλης της Μαδαγασκάρης και προς απογοήτευσή σας μην περιμένετε να βρείτε δηλητηριώδη φίδια και αράχνες και βατράχους στο νησί. Το νησί για χιλιάαααδες χρόνια ήταν αποκλεισμένο από την απέναντι στεριά της Αφρικής και των άλλων ηπείρων με αποτέλεσμα να μην «ευδοκιμήσουν» δηλητηριώδη – ανταγωνιστικά ζώα. Η fossa υπάρχει μόνο και μάλιστα είναι και άκρως επικίνδυνη. Όχι μόνο γιατί μπορεί να επιτεθεί στον άνθρωπο αλλά και κυρίως επειδή τρώει (δυστυχώς) και αποδεκατίζει τους γλυκύτατους λαιμούριους. Αυτή τη κακιά fossa ήρθαμε να δούμε λοιπόν γιατί μόνο σε αυτό το πάρκο κυκλοφορεί ελεύθερη. Τόσο ελεύθερη που την είδαμε τυχαία να λιάζεται στους κορμούς των δέντρων πάνω από το σπιτάκι μας το επόμενο πρωί…άγνοια κινδύνου λέγεται το γεγονός ότι κοιμηθήκαμε με το παράθυρο ανοικτό και κανείς δεν μας είπε τίποτα κιόλας.

Φύγαμε λοιπό για νυχτερινό περίπατο. Παρότι περίοδος ξηρασίας το δάσος δεν ήταν γυμνό και υπήρχαν πολλοί κορμοί δέντρων ανάμεσα από τους οποίους ελίσσονταν τα στενά μονοπάτια…Συναρπαστική εμπειρία το νυχτερινό περπάτημα μέσα στην απόλυτη σιωπή. Και ξαφνικά μέσα σε μία κουφάλα δέντρου εντοπίσαμε το πρώτο μας λαιμουριάκι !!! Η χαρά απερίγραπτη !!! Μη με ρωτήσετε όμως ποιο είδος ήταν γιατί με τόσους που είδαμε σε αυτή την εκδρομή χάσαμε τη μπάλα! Δύσκολη και απαιτητική η παρατήρηση μέσα στο σκοτάδι με τους φακούς, ο οδηγός δεν μιλάει και τα άπταιστα αγγλικά, η ζέστη κι υγρασία αρκετή και εμείς συνεχίζουμε…είδαμε ακόμη 2 λαιμουριάκια στη διαδρομή, κάτι περίεργα πουλιά που κούρνιαζαν στα κλαδιά του δέντρου και εξαντλημένοι πια γυρνάμε στον καταυλισμό.

20161022_184828.jpg

20161022_183511.jpg

20161022_191601.jpg

20161022_193025.jpg

20161022_193029.jpg


Στο γυρισμό συναντιόμαστε με τις άλλες ομάδες και κάθε μία έχει να διηγηθεί μια συνεύρεση με έναν λαιμούριο, κάποιες περισσότερες και κάποιες λιγότερες. Ώρα για φαγητό με τι άλλο παρά ζέμπου (!!) υπό τη συνοδεία κεριών. Σύντομο μπανάκι στην υποτυπώδη τουαλέτα του μπανγκαλόου και ύπνος με το άκουσμα του δάσους γιατί την επομένη το πρωί ακολουθεί ο πρωινός περίπατος.

20161022_202737.jpg

IMG_5527.JPG


Πρωινό ξύπνημα λοιπόν, πρόχειρο πρωινό και κάπου εκεί πριν εξόρμηση στο δάσος έσκασαν μύτη πρωί πρωί οι φούσες !!!!! Νωχελικές, ολίγον βαριεστημένες άρχισαν να περπατάνε μέσα στο καταυλισμό και να ποζάρουν για εμάς στο φακό ! Και να σου οι φούσες στο δρόμο και να σου οι φούσες πάνω στους κορμούς των δέντρων….πω πω άντρο των φουσών κατάντησε το Kirindy reserve !!!

20161023_063250.jpg

IMG_5550.JPG

20161023_064318.jpg

20161023_064203.jpg

IMG_5551.JPG

IMG_5539.JPG

IMG_5543.JPG

IMG_5548.JPG

IMG_5556.JPG

IMG_5561.JPG


IMG_5563.JPG

20161023_062919.jpg


Και μετά από το φωτογραφικό διάλειμμα με τις fossa, η ομάδα ανασυντίθεται και μπαίνουμε ξανά στο δάσος για ένα διαφορετικο πια περίπατο. Αυτή τη φορά συναντήσαμε μπαομπάμπ, κάτι εξαιρετικά περίεργα – φαλλοκρατικά δέντρα (!!!!), σαύρες

20161023_071451.jpg

20161022_194620.jpg

IMG_5569.JPG

20161023_074441.jpg
20161023_074818.jpg


και…ξαφνικά…. ΛΑΙΜΟΥΡΙΟΥΣ !!!!!!!!!!!!! Τι εξαιρετική τύχη ήταν αυτή ! Αυτή τη φορά συναντήσαμε πολλούς λαιμούριους !! Και από πολύ κοντά !!! Ωχ, να και άλλο είδος λαιμούριων με διαφορετικό τρίχωμα !!!! Μα τι απερίγραπτη χαρά είναι αυτή ! Σας αφήνω να τη μοιραστείτε μαζί μου, έστω και μέσα από τις φωτογραφίες. Kάντε μόνο πολύ ησυχία για να μη φύγουν !!!!
IMG_5575.JPG
20161023_071745.jpg

IMG_5578.JPG

20161023_072337.jpg


IMG_5580.JPG

IMG_5582.JPG

IMG_5586.JPG

20161023_072140.jpg

20161023_072231(0).jpg

20161023_072716.jpg

20161023_072717.jpg


20161023_072755.jpg


20161023_075010.jpg

20161023_075124.jpg

20161023_075133(0).jpg

20161023_075149.jpg

20161023_075634.jpg

IMG_5614.JPG

IMG_5615.JPG

IMG_5619.JPG

IMG_5630.JPG

IMG_5632.JPG

IMG_5636.JPG

IMG_5638.JPG

IMG_5640.JPG

IMG_5641.JPG

IMG_5642.JPG

IMG_5643.JPG

IMG_5646.JPG

IMG_5648.JPG

IMG_5649.JPG

IMG_5651.JPG

IMG_5654.JPG

IMG_5655.JPG

IMG_5658.JPG

IMG_5660.JPG

IMG_5662.JPG

IMG_5663.JPG

IMG_5667.JPG

IMG_5668.JPG

IMG_5672.JPG


IMG_5681.JPG

IMG_5568.JPG


Ο σκοπός επετεύχθη !!! Για πρώτη φορά !! Γιατί θα ακολουθήσουν και άλλες φορές... Είδαμε τους πρώτους μας λαιμούριους ! Τι γλυκύτατα πλάσματα !!! Όμως τώρα δεν ξεκουραζόμαστε, έπεται συνέχεια και το μεγάλο ταξίδι της επιστροφής...φτάσαμε μέχρι την άλλη άκρη της χώρας για αυτές τις 3 ξεχωριστές στιγμές...να δούμε τη λεωφόρο των μπαομπάμπ, να κάνουμε νυχτερινό περίπατο και να δούμε τις φούσες αλλά και άλλες λαμούριους... και ΑΞΙΖΕ !!! Πίσω στο αμάξι, περνάμε μπροστά από μερικούς τάφους merina και φτάνουμε ξανά στη λεωφόρο των μπαομπάμπ, αυτή τη φορά να την απολαύσουμε όπως της αξίζει...

20161023_113823.jpg

20161023_105719.jpg

20161023_105834.jpg

IMG_5697.JPG

IMG_5699.JPG

IMG_5725.JPG

IMG_5745.JPG

IMG_5757.JPG

IMG_5683.JPG

IMG_5687.JPG

IMG_5688.JPG

IMG_5689.JPG

IMG_5764.JPG

IMG_5786.JPG

IMG_5802.JPG

IMG_5804.JPG


IMG_5830.JPG

IMG_5818.JPG

IMG_5740.JPG

IMG_5744.JPG

Ώρα για τη μεγάλη επιστροφή... Ακολουθεί σύντομο πέρασμα από Morondava, εφιαλτική βραδιά στο "μαγικό" Miandrivazo, διαμονή στην πρωτεύουσα Tana και φύγαμε για το βορρά, για τις τροπικές ζούγκλες και το εξωτικό νησάκι...
 

Attachments


Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.202
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom