gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.799
Κεφάλαιο 8
Το ηλιόλουστο Όσλο.
Όταν ξύπνησα, Σάββατο 21-05-2016, κοιτάω από το παράθυρο του δωματίου μου και αντικρίζω το Όσλο ηλιόλουστο.
Μετά το πλούσιο πρωινό του ξενοδοχείου και το πρωινό ντους, ετοιμάστηκα για βόλτα στο ηλιόλουστο Όσλο και σκεφτόμουνα, το πόσο τυχερός είμαι στο ότι όταν έχω μετακινήσεις (αεροπορικές ή σιδηροδρομικές) βρέχει και όταν είναι να γυρίσω την πόλη (όπως την Πέμπτη 19-05-2016 στο Μπέργκεν και το Σάββατο 21-05-2016 στο Όσλο) ο καιρός είναι καλός. Κατεβαίνω από το δωμάτιό μου και ρωτάω στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου για το πως μπορώ να πάω στο αεροδρόμιο την επόμενη ημέρα. Αφού είχα λύσει το - όπως εξελίχτηκε - μείζον ζήτημα της διαμονής, έπρεπε να λύσω και το ζήτημα της επιστροφής, γνωρίζοντας ότι το αεροδρόμιο είναι μακριά από την πόλη. Οι άνθρωποι στη ρεσεψιόν ήταν πολύ ευγενείς και μου απάντησαν ότι αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, με μετρό ή με λεωφορείο. Όταν εγώ τους είπα για ταξί, μου απάντησαν ότι δεν μου το συνιστούν, αφού το κόστος θα ξεπερνούσε τις 1000 ΝΟΚ. Εκτός από πολύ ευγενείς, ήταν και πολύ σαφείς. Μου εξήγησαν ότι στη θέση μου θα έπαιρναν το λεωφορείο ή για πιο γρήγορα, το μετρό, από τη στάση του εθνικού θεάτρου. Μάλιστα μου τόνισαν, ότι επειδή θα ήταν Κυριακή και δεν θα υπήρχε κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους, θα προτιμούσαν το λεωφορείο, το Flybussen, η αφετηρία του οποίου ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας, μπροστά από το Radisson Blu Hotel, το οποίο ήταν απέναντι από το ξενοδοχείο μας. Μάλιστα μου έδωσαν και ένα εκπτωτικό (20%) κουπόνι για το Flybussen.
Βγαίνω από το ξενοδοχείο και κατ' αρχή πάω να τσεκάρω την αφετηρία των λεωφορείων, των Flybussen της SAS, ώστε να μην χάσω την επόμενη ημέρα, χρόνο και στη συνέχεια παρατηρώντας κήπους και μεγαλοπρεπή κτίρια,
κατευθύνομαι προς τον κεντρικό πεζόδρομο του Όσλο, την Karl Johans gate.
Όταν φτάνω, στρίβω δεξιά προς το παλάτι.
Οι κήποι γύρω από το παλάτι ήταν πολύ περιποιημένοι, ενώ οι πασχαλιές οι οποίες επικρατούσαν μοσχοβολούσαν υπέροχα.
Συνεχίζω να προχωρώ προς το παλάτι, όπου είχε πολύ γέλιο, αφού ένας τύπος τραβεστί ( ή ντυμένος έτσι, παρενοχλούσε τη φρουρά.
Με στροφή 180 μοιρών φέρνω το βλέμμα μου προς την πόλη και την Karl Johans gate, από το ύψωμα του παλατιού.
Κατεβαίνοντας από το παλάτι, ρίχνω μια τελευταία ματιά, στο κτίριο και στους κήπους του
και προχωρώ κατά μήκος της Karl Johans gate.
Όπως περπατούσα από το παλάτι, κατά μήκος της Karl Johans gate, αριστερά μου ήταν το Πανεπιστήμιο
και δεξιά μου πίσω από κηπάρια με τουλίπες, ήταν το Εθνικό Θέατρο.
Στον πεζόδρομο έβλεπα να περνούν αρκετοί με παραδοσιακές ενδυμασίες.
Θυμήθηκα ότι στις 17-05 είναι η εθνική εορτή της Νορβηγίας και ότι βρισκόμουν εκεί το πρώτο Σαββατοκύριακο μετά τη γιορτή.
Έκανα ένα γύρο από το Εθνικό Θέατρο, θαυμάζοντας την όψη του.
Εκείνο που μου έκανε εντύπωση δεν ήταν μόνο ότι τιμούσαν τους μεγάλους θεατράνθρωπους και ότι κατά την κατασκευή είχαν υλοποιηθεί προδιαγραφές για τα έργα του Ίψεν, αλλά ότι και σήμερα οι παραστάσεις είναι ιδιαίτερα ποιοτικές. Σε μια αίθουσα ανέβαινε έργο του μεγάλου Νορβηγού Knut Hamsun (4 August , 1859 – 19 February, 1952) - Mysterier, σε άλλη αίθουσα έργο του Σαίξπηρ - Ερρίκος ΙΙΙ και σε άλλη αίθουσα το έργο "Όνειρα καλοκαιρινής νύχτας" (όπως έχει γίνει γνωστό στην Ελλάδα του μεγάλου Σουηδού Ίνκγμαρ Μπέργκμαν.
Στην πλατεία του Εθνικού Θεάτρου, είχε συγκέντρωση μια μάλλον ινδουιστική αίρεση, με ομιλίες και τραγούδια.
Παρατηρώ το Hard Rock Cafe σε ένα πολύ ωραίο κτίριο. Σκέφτηκα ότι αργότερα θα περνούσα από το Hard Rock Cafe, για μια μπύρα ή ένα ποτό. Μου άρεσε πολύ το κτίριο.
Ανεβαίνω προς την Εθνική Πινακοθήκη, για να πληροφορηθώ τις ώρες λειτουργίας της. Καλύπτομαι γιατί κλείνει στις 17.00.
Κατεβαίνω πάλι προς την Karl Johans gate, άλλωστε δύο τετράγωνα απέχει η Εθνική Πινακοθήκη, από τον κεντρικό πεζόδρομο και συνεχίζω τον περίπατο κατά μήκος αυτού.
Φτάνω στο Κοινοβούλιο
και συνεχίζω να προχωρώ κατά μήκος κατά μήκος της Karl Johans gate. Ο πεζόδρομος ήταν κατειλημμένος από κόσμο.
Φτάνω στον καθεδρικό ναό.
Κάνω ένα γύρο στον περίβολο του καθεδρικού, ο οποίος ήταν γεμάτος καφέ.
Μπαίνω μέσα στον καθεδρικό. Ήταν εντυπωσιακός, στο εσωτερικό του, αλλά επειδή είχε λειτουργία, απαγορεύονταν οι φωτογραφίες.
Βγαίνω έξω και σταματώ λίγο σε μια αγορά λουλουδιών.
Στη συνέχεια προχωρώ έως την Karl Johans gate, με κατεύθυνση αυτή τη φορά προς το παλάτι.
Όταν φτάνω στο ύψος του Εθνικού Θεάτρου, στρίβω δεξιά και ακολουθώ την οδό Universitetsgata προς την Εθνική Πινακοθήκη.
Η Εθνική Πινακοθήκη στεγάζει τη μεγαλύτερη συλλογή νορβηγικής τέχνης - και όχι μόνο - σε ολόκληρη τη Νορβηγία αφού εκτός από τις πιο γνωστές δημιουργίες του Munch,
και μάλιστα το διασημότερο έργο του, την "Κραυγή",
η οποία είχε κλαπεί το έτος 1994, αλλά αργότερα ξαναβρέθηκε, στεγάζει και μια αξιόλογη συλλογή έργων διάσημων μη Νορβηγών καλλιτεχνών, όπως Picasso, Gauguin, Manet, Degas, Renoir, Matisse, Cezanne, Monet κλπ.
Την Εθνική Πινακοθήκη του Όσλο τη θεωρώ καλή και περιεκτική πινακοθήκη. Ύστερα από δύο ώρες, βγήκα από την πινακοθήκη και ακολουθώντας την οδό Universitetsgata, προς την αντίθετη κατεύθυνση και διασχίζοντας την Karl Johans gate, ακολουθώ την οδό Roald Amundsens gate, προχωρώ προς το Δημαρχείο και τη θάλασσα.
Το Δημαρχείο του Όσλο, ολοκληρώθηκε το έτος 1950, στα πλαίσια εορτασμών για την 900η, θεωρητικά, επέτειο της πόλης και η χτισμένη με κόκκινα τούβλα είσοδος, με τους δύο πύργους (χαρακτηριστικούς του κτίσματος) πλαισιώνεται από ξυλόγλυπτα εμπνευσμένα από τη Νορβηγική μυθολογία.
Το πρωί που είχα περάσει μια σύντομη βόλτα είχα δει το Δημαρχείο σχεδόν έρημο,
αλλά το μεσημέρι που ξαναπέρασα, έβγαινε πολύς κόσμος ντυμένος με παραδοσιακές ενδυμασίες.
Ρώτησα και ο κόσμος που κυκλοφορούσε με τις παραδοσιακές ενδυμασίες, ήταν λόγω εκδήλωσης για την εθνική εορτή της Νορβηγίας στις 17-05. Η εκδήλωση στο Δημαρχείο έγινε το πρώτο Σάββατο μετά τη γιορτή.
Προχώρησα προς τη θάλασσα.
Φτάνοντας ακούω μουσική, ακούω έθνικ μουσική. Ήταν διεθνιστικό φεστιβάλ. Άκουσα κομμάτια από Σενεγάλη, Μαρόκο, Κολομβία, λάτιν άφρικα, βαλκανικά κλπ.
Άκουσα αγαπημένη μου μουσική. Όμως σκέφτηκα να ανέβω δίπλα στο κάστρο Akershus και να επιστρέψω στο φεστιβάλ αργότερα.
Ανεβαίνω προς το κάστρο Akershus, ένα από τα σύμβολα του Όσλο, η ανοικοδόμηση του οποίου ξεκίνησε το έτος 1299, από τον βασιλιά Hakov V, ενώ η ολοκλήρωσή του έγινε κατά στάδια, απαιτώντας αρκετά χρόνια. Ανεβαίνω προς το κάστρο,
βλέποντας το Όσλο από ψηλά,
το Δημαρχείο,
τις αποβάθρες με τα σκάφη,
τη θάλασσα και στο βάθος, στο τέλος της Aker Brygge, το μουσείο Astrup Fearnley με την κεκλιμένη στέγη.
Έμεινα αρκετή ώρα στο κάστρο απολαμβάνοντας τη θέα στο Όσλο. Κατεβαίνοντας βρέθηκα στη φωτογράφιση ενός γάμου.
Όταν κατέβηκα, πήγα μία σύντομη βόλτα έως την όπερα, η οποία ξεχωρίζει από τα λοιπά παλιά κτίρια του λιμανιού λόγω των γραμμών και της υπερμοντέρνας όψης της.
Επέστρεψα γρήγορα, στο διεθνιστικό φεστιβάλ.
Είχε αρχίσει μία να ψιλοβρέχει, μία να σταματάει. Φαίνεται ότι η εκεχειρία με τη βροχή δεν κράτησε έως το βράδυ. Το φεστιβάλ έτεινε προς το τέλος του. Είχαν ολοκληρωθεί οι αφρικάνικοι ήχοι, οι λάτιν ήχοι, οι βαλκανικοί ήχοι που άκουγα και από το κάστρο και ήταν η ώρα των ασιατικών.
Προχωρώ προς την Aker Brygge, περνώντας από το Nobel Peace Center.
Όπως είναι γνωστό, το βραβείο Νόμπελ ειρήνης απονέμεται στο Όσλο κάθε 10 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τη διαθήκη (έτος 1895) του Σουηδού Άλφρεντ Νόμπελ, τότε που η Σουηδία και η Νορβηγία αποτελούσαν ενιαίο κράτος, ώστε να ανατρέψει τη νορβηγική αντίθεση στην ενότητα ων δύο κρατών.
Συνεχίζω να προχωρώ προς την Aker Brygge,
επιταχύνοντας, γιατί η ένταση της βροχής, άρχισε να δυναμώνει. Με το δεδομένο της βροχόπτωσης, αποφάσισα να μην πάω προς το πάρκο Vigeland. Άλλωστε το είχα επισκεφθεί σε προηγούμενα ταξίδια.
Η ώρα είχε φτάσει περίπου 06.00 μμ και αφού περπάτησα στην Aker Brygge, αποφάσισα να ανέβω στη διασταύρωση του πεζόδρομου Karl Johans gate και της οδού Universitetsgata, όπου βρίσκεται το Hard Rock Cafe, σε ένα ωραίο κτίριο, ώστε να ξεκουραστώ και να δροσιστώ πίνοντας ένα κρασί ή ένα ποτό.
Το ηλιόλουστο Όσλο.
Όταν ξύπνησα, Σάββατο 21-05-2016, κοιτάω από το παράθυρο του δωματίου μου και αντικρίζω το Όσλο ηλιόλουστο.
Μετά το πλούσιο πρωινό του ξενοδοχείου και το πρωινό ντους, ετοιμάστηκα για βόλτα στο ηλιόλουστο Όσλο και σκεφτόμουνα, το πόσο τυχερός είμαι στο ότι όταν έχω μετακινήσεις (αεροπορικές ή σιδηροδρομικές) βρέχει και όταν είναι να γυρίσω την πόλη (όπως την Πέμπτη 19-05-2016 στο Μπέργκεν και το Σάββατο 21-05-2016 στο Όσλο) ο καιρός είναι καλός. Κατεβαίνω από το δωμάτιό μου και ρωτάω στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου για το πως μπορώ να πάω στο αεροδρόμιο την επόμενη ημέρα. Αφού είχα λύσει το - όπως εξελίχτηκε - μείζον ζήτημα της διαμονής, έπρεπε να λύσω και το ζήτημα της επιστροφής, γνωρίζοντας ότι το αεροδρόμιο είναι μακριά από την πόλη. Οι άνθρωποι στη ρεσεψιόν ήταν πολύ ευγενείς και μου απάντησαν ότι αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, με μετρό ή με λεωφορείο. Όταν εγώ τους είπα για ταξί, μου απάντησαν ότι δεν μου το συνιστούν, αφού το κόστος θα ξεπερνούσε τις 1000 ΝΟΚ. Εκτός από πολύ ευγενείς, ήταν και πολύ σαφείς. Μου εξήγησαν ότι στη θέση μου θα έπαιρναν το λεωφορείο ή για πιο γρήγορα, το μετρό, από τη στάση του εθνικού θεάτρου. Μάλιστα μου τόνισαν, ότι επειδή θα ήταν Κυριακή και δεν θα υπήρχε κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους, θα προτιμούσαν το λεωφορείο, το Flybussen, η αφετηρία του οποίου ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας, μπροστά από το Radisson Blu Hotel, το οποίο ήταν απέναντι από το ξενοδοχείο μας. Μάλιστα μου έδωσαν και ένα εκπτωτικό (20%) κουπόνι για το Flybussen.
Βγαίνω από το ξενοδοχείο και κατ' αρχή πάω να τσεκάρω την αφετηρία των λεωφορείων, των Flybussen της SAS, ώστε να μην χάσω την επόμενη ημέρα, χρόνο και στη συνέχεια παρατηρώντας κήπους και μεγαλοπρεπή κτίρια,
κατευθύνομαι προς τον κεντρικό πεζόδρομο του Όσλο, την Karl Johans gate.
Όταν φτάνω, στρίβω δεξιά προς το παλάτι.
Οι κήποι γύρω από το παλάτι ήταν πολύ περιποιημένοι, ενώ οι πασχαλιές οι οποίες επικρατούσαν μοσχοβολούσαν υπέροχα.
Συνεχίζω να προχωρώ προς το παλάτι, όπου είχε πολύ γέλιο, αφού ένας τύπος τραβεστί ( ή ντυμένος έτσι, παρενοχλούσε τη φρουρά.
Με στροφή 180 μοιρών φέρνω το βλέμμα μου προς την πόλη και την Karl Johans gate, από το ύψωμα του παλατιού.
Κατεβαίνοντας από το παλάτι, ρίχνω μια τελευταία ματιά, στο κτίριο και στους κήπους του
και προχωρώ κατά μήκος της Karl Johans gate.
Όπως περπατούσα από το παλάτι, κατά μήκος της Karl Johans gate, αριστερά μου ήταν το Πανεπιστήμιο
και δεξιά μου πίσω από κηπάρια με τουλίπες, ήταν το Εθνικό Θέατρο.
Στον πεζόδρομο έβλεπα να περνούν αρκετοί με παραδοσιακές ενδυμασίες.
Θυμήθηκα ότι στις 17-05 είναι η εθνική εορτή της Νορβηγίας και ότι βρισκόμουν εκεί το πρώτο Σαββατοκύριακο μετά τη γιορτή.
Έκανα ένα γύρο από το Εθνικό Θέατρο, θαυμάζοντας την όψη του.
Εκείνο που μου έκανε εντύπωση δεν ήταν μόνο ότι τιμούσαν τους μεγάλους θεατράνθρωπους και ότι κατά την κατασκευή είχαν υλοποιηθεί προδιαγραφές για τα έργα του Ίψεν, αλλά ότι και σήμερα οι παραστάσεις είναι ιδιαίτερα ποιοτικές. Σε μια αίθουσα ανέβαινε έργο του μεγάλου Νορβηγού Knut Hamsun (4 August , 1859 – 19 February, 1952) - Mysterier, σε άλλη αίθουσα έργο του Σαίξπηρ - Ερρίκος ΙΙΙ και σε άλλη αίθουσα το έργο "Όνειρα καλοκαιρινής νύχτας" (όπως έχει γίνει γνωστό στην Ελλάδα του μεγάλου Σουηδού Ίνκγμαρ Μπέργκμαν.
Στην πλατεία του Εθνικού Θεάτρου, είχε συγκέντρωση μια μάλλον ινδουιστική αίρεση, με ομιλίες και τραγούδια.
Παρατηρώ το Hard Rock Cafe σε ένα πολύ ωραίο κτίριο. Σκέφτηκα ότι αργότερα θα περνούσα από το Hard Rock Cafe, για μια μπύρα ή ένα ποτό. Μου άρεσε πολύ το κτίριο.
Ανεβαίνω προς την Εθνική Πινακοθήκη, για να πληροφορηθώ τις ώρες λειτουργίας της. Καλύπτομαι γιατί κλείνει στις 17.00.
Κατεβαίνω πάλι προς την Karl Johans gate, άλλωστε δύο τετράγωνα απέχει η Εθνική Πινακοθήκη, από τον κεντρικό πεζόδρομο και συνεχίζω τον περίπατο κατά μήκος αυτού.
Φτάνω στο Κοινοβούλιο
και συνεχίζω να προχωρώ κατά μήκος κατά μήκος της Karl Johans gate. Ο πεζόδρομος ήταν κατειλημμένος από κόσμο.
Φτάνω στον καθεδρικό ναό.
Κάνω ένα γύρο στον περίβολο του καθεδρικού, ο οποίος ήταν γεμάτος καφέ.
Μπαίνω μέσα στον καθεδρικό. Ήταν εντυπωσιακός, στο εσωτερικό του, αλλά επειδή είχε λειτουργία, απαγορεύονταν οι φωτογραφίες.
Βγαίνω έξω και σταματώ λίγο σε μια αγορά λουλουδιών.
Στη συνέχεια προχωρώ έως την Karl Johans gate, με κατεύθυνση αυτή τη φορά προς το παλάτι.
Όταν φτάνω στο ύψος του Εθνικού Θεάτρου, στρίβω δεξιά και ακολουθώ την οδό Universitetsgata προς την Εθνική Πινακοθήκη.
Η Εθνική Πινακοθήκη στεγάζει τη μεγαλύτερη συλλογή νορβηγικής τέχνης - και όχι μόνο - σε ολόκληρη τη Νορβηγία αφού εκτός από τις πιο γνωστές δημιουργίες του Munch,
και μάλιστα το διασημότερο έργο του, την "Κραυγή",
η οποία είχε κλαπεί το έτος 1994, αλλά αργότερα ξαναβρέθηκε, στεγάζει και μια αξιόλογη συλλογή έργων διάσημων μη Νορβηγών καλλιτεχνών, όπως Picasso, Gauguin, Manet, Degas, Renoir, Matisse, Cezanne, Monet κλπ.
Την Εθνική Πινακοθήκη του Όσλο τη θεωρώ καλή και περιεκτική πινακοθήκη. Ύστερα από δύο ώρες, βγήκα από την πινακοθήκη και ακολουθώντας την οδό Universitetsgata, προς την αντίθετη κατεύθυνση και διασχίζοντας την Karl Johans gate, ακολουθώ την οδό Roald Amundsens gate, προχωρώ προς το Δημαρχείο και τη θάλασσα.
Το Δημαρχείο του Όσλο, ολοκληρώθηκε το έτος 1950, στα πλαίσια εορτασμών για την 900η, θεωρητικά, επέτειο της πόλης και η χτισμένη με κόκκινα τούβλα είσοδος, με τους δύο πύργους (χαρακτηριστικούς του κτίσματος) πλαισιώνεται από ξυλόγλυπτα εμπνευσμένα από τη Νορβηγική μυθολογία.
Το πρωί που είχα περάσει μια σύντομη βόλτα είχα δει το Δημαρχείο σχεδόν έρημο,
αλλά το μεσημέρι που ξαναπέρασα, έβγαινε πολύς κόσμος ντυμένος με παραδοσιακές ενδυμασίες.
Ρώτησα και ο κόσμος που κυκλοφορούσε με τις παραδοσιακές ενδυμασίες, ήταν λόγω εκδήλωσης για την εθνική εορτή της Νορβηγίας στις 17-05. Η εκδήλωση στο Δημαρχείο έγινε το πρώτο Σάββατο μετά τη γιορτή.
Προχώρησα προς τη θάλασσα.
Φτάνοντας ακούω μουσική, ακούω έθνικ μουσική. Ήταν διεθνιστικό φεστιβάλ. Άκουσα κομμάτια από Σενεγάλη, Μαρόκο, Κολομβία, λάτιν άφρικα, βαλκανικά κλπ.
Άκουσα αγαπημένη μου μουσική. Όμως σκέφτηκα να ανέβω δίπλα στο κάστρο Akershus και να επιστρέψω στο φεστιβάλ αργότερα.
Ανεβαίνω προς το κάστρο Akershus, ένα από τα σύμβολα του Όσλο, η ανοικοδόμηση του οποίου ξεκίνησε το έτος 1299, από τον βασιλιά Hakov V, ενώ η ολοκλήρωσή του έγινε κατά στάδια, απαιτώντας αρκετά χρόνια. Ανεβαίνω προς το κάστρο,
βλέποντας το Όσλο από ψηλά,
το Δημαρχείο,
τις αποβάθρες με τα σκάφη,
τη θάλασσα και στο βάθος, στο τέλος της Aker Brygge, το μουσείο Astrup Fearnley με την κεκλιμένη στέγη.
Έμεινα αρκετή ώρα στο κάστρο απολαμβάνοντας τη θέα στο Όσλο. Κατεβαίνοντας βρέθηκα στη φωτογράφιση ενός γάμου.
Όταν κατέβηκα, πήγα μία σύντομη βόλτα έως την όπερα, η οποία ξεχωρίζει από τα λοιπά παλιά κτίρια του λιμανιού λόγω των γραμμών και της υπερμοντέρνας όψης της.
Επέστρεψα γρήγορα, στο διεθνιστικό φεστιβάλ.
Είχε αρχίσει μία να ψιλοβρέχει, μία να σταματάει. Φαίνεται ότι η εκεχειρία με τη βροχή δεν κράτησε έως το βράδυ. Το φεστιβάλ έτεινε προς το τέλος του. Είχαν ολοκληρωθεί οι αφρικάνικοι ήχοι, οι λάτιν ήχοι, οι βαλκανικοί ήχοι που άκουγα και από το κάστρο και ήταν η ώρα των ασιατικών.
Προχωρώ προς την Aker Brygge, περνώντας από το Nobel Peace Center.
Όπως είναι γνωστό, το βραβείο Νόμπελ ειρήνης απονέμεται στο Όσλο κάθε 10 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τη διαθήκη (έτος 1895) του Σουηδού Άλφρεντ Νόμπελ, τότε που η Σουηδία και η Νορβηγία αποτελούσαν ενιαίο κράτος, ώστε να ανατρέψει τη νορβηγική αντίθεση στην ενότητα ων δύο κρατών.
Συνεχίζω να προχωρώ προς την Aker Brygge,
επιταχύνοντας, γιατί η ένταση της βροχής, άρχισε να δυναμώνει. Με το δεδομένο της βροχόπτωσης, αποφάσισα να μην πάω προς το πάρκο Vigeland. Άλλωστε το είχα επισκεφθεί σε προηγούμενα ταξίδια.
Η ώρα είχε φτάσει περίπου 06.00 μμ και αφού περπάτησα στην Aker Brygge, αποφάσισα να ανέβω στη διασταύρωση του πεζόδρομου Karl Johans gate και της οδού Universitetsgata, όπου βρίσκεται το Hard Rock Cafe, σε ένα ωραίο κτίριο, ώστε να ξεκουραστώ και να δροσιστώ πίνοντας ένα κρασί ή ένα ποτό.