Μεξικό Viva Mexico! Ένας μήνας στο Yucatan, με εξωτικές παραλίες, πυραμίδες των Μάγια, cenotes και salbutes!

DrG

Member
Μηνύματα
149
Likes
1.021
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Σιγκαπούρη
Ταξίδι-Όνειρο
Μπόρα Μπόρα
CHICHEN ITZA

- 1.jpg


Το Chichen Itza είναι ο διασημότερος αρχαιολογικός χώρος του Μεξικού και ένας από τους διασημότερους του κόσμου. Εξ ου και η θέση του στα 7 νέα θαύματα του κόσμου. Αυτό φυσικά το οφείλει στη φημισμένη συμμετρική πυραμίδα El Castillo, που πρωταγωνιστεί σε εξώφυλλα τουριστικών περιοδικών.

Μετάβαση: Τον αρχαιολογικό χώρο επισκέπτονται καθημερινά χιλιάδες τουρίστες, οι οποίοι ξεκινούν από όλα τα διάσημα τουριστικά θέρετρα του Yucatan. Συνεπώς, αν δεν θέλεις να τους έχεις όλους αυτούς μέσα στις φωτογραφίες σου, θα πρέπει να φτάσεις εκεί πριν από αυτούς. Τα τουριστικά λεωφορεία ξεκινούν γύρω στις 9 από το Cancun, την Playa del Carmen, την Tulum, τη Merida και άλλα μέρη και φτάνουν στο Chichen Itza μετά τις 11. Συνεπώς, για να απολαύσεις τον αρχαιολογικό χώρο πρέπει να φτάσεις πριν από αυτούς! Και για να φτάσεις πριν από αυτούς, θα πρέπει να επιλέξεις να μείνεις σε ένα κοντινό μέρος. Αρκετοί επιλέγουν το χωριό Piste, το οποίο απέχει μόλις 2 χλμ. από τον αρχαιολογικό χώρο. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει λόγος να μείνει κάποιος εκεί. Δεν έχει απολύτως τίποτα. Εμείς επιλέξαμε μία άλλη κοντινή πόλη της περιοχής το Valladolid, μια μικρή, πανέμορφη πόλη της περιοχής, αρκετά αυθεντική και με λίγους τουρίστες. Από την πόλη έχει τακτικά δρομολόγια με colectivos για το Chichen Itza και αν πάρεις τα πρώτα πρωινά δρομολόγια θα φτάσεις στον αρχαιολογικό χώρο με το άνοιγμά του και θα μπεις μέσα πριν πλακώσει ο κόσμος. Έτσι μπορείς να βγάλεις μία από τις κορυφαίες φωτογραφίες του κόσμου ολομόναχος.

- 2.jpg
- 3.jpg
- 4.jpg
- 5.jpg
- 6.jpg
- 7.jpg
- 8.jpg
- 9.jpg
- 10.jpg
- 11.jpg
- 12.jpg
- 13.jpg


Πέρα από τη διάσημη πυραμίδα, υπάρχουν αρκετά ακόμα οικοδομήματα.

- 14.jpg
- 15.jpg
- 16.jpg
- 17.jpg
- 18.jpg
- 19.jpg
- 20.jpg
- 21.jpg
- 22.jpg
- 23.jpg
- 24.jpg
- 25.jpg
- 26.jpg
- 27.jpg


Καθώς και μια μικρή cenote, η cenote sagrado.

- 28.jpg
- 29.jpg


Κανένα από αυτά όμως δεν προσεγγίζει το μεγαλείο της διάσημης πυραμίδας El Castillo.

Συμπέρασμα: Είναι το Chichen Itza ο καλύτερος αρχαιολογικός χώρος του Μεξικού; Και ναι και όχι. Σίγουρα είναι ο πιο διάσημος. Σίγουρα η πυραμίδα του είναι το πιο εμβληματικό αξιοθέατο του Μεξικού. Σίγουρα είναι αδύνατον να επισκεφτείς το Yucatan και να μην πας στο Chichen Itza. Τη δική μας καρδιά όμως έκλεψε η Palenque και το υπέροχο φυσικό της τοπίο.

Τέλος, αν βρεθείτε εκεί γύρω, μην παραλείψετε να βουτήξετε στη διασημότερη cenote του Μεξικού, την cenote Ik Kil, η οποία απέχει 4 χλμ. από τον αρχαιολογικό χώρο. Είναι μία ακόμη μοναδική εμπειρία.
 

DrG

Member
Μηνύματα
149
Likes
1.021
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Σιγκαπούρη
Ταξίδι-Όνειρο
Μπόρα Μπόρα
CENOTE IK KIL

1.jpg


Οι cenotes (καταβόθρες) αποτελούν ένα από τα διασημότερα αξιοθέατα του Yucatan. Υπάρχουν χιλιάδες και η επιλογή είναι δύσκολη. Αναμφισβήτητα, η διασημότερη όλων είναι η cenote Ik Kil, η οποία βρίσκεται 4 χλμ. μακριά από το Chichen Itza, οπότε, μετά την επίσκεψή σας στον αρχαιολογικό χώρο, περάστε από εκεί για μια δροσιστική βουτιά.
Η συγκεκριμένη cenote θυμίζει το σπήλαιο της Μελισσάνης στην Κεφαλονιά, αλλά είναι πολύ εντυπωσιακότερη, λόγω της οργιώδους βλάστησης, με τις ρίζες των δέντρων να κρέμονται κυριολεκτικά μέσα στην cenote, αναζητώντας το πολυπόθητο νερό. Και επιπλέον, στην cenote μπορείς να κάνεις και μπάνιο, πράγμα που δεν επιτρέπεται στη Μελισσάνη.
Πάρτε λοιπόν και το μαγιό σας, μια αδιάβροχη τσάντα, γιατί το δάπεδο είναι μούσκεμα και τη φωτογραφική σας μηχανή.

Μετάβαση: Υπάρχουν colectivos που κάνουν τη διαδρομή Valladolid – Chichen Itza. Η cenote είναι πάνω στη διαδρομή τους, οπότε η μετάβαση είναι εύκολη.

Καλύτερη ώρα: Δύσκολη η απάντηση. Η cenote είναι διάσημη και αποτελεί συνήθη στάση των τουριστικών λεωφορείων που επισκέπτονται το Chichen Itza. Κατά συνέπεια, είναι σχεδόν αδύνατον να την πετύχετε χωρίς κόσμο. Ίσως μόνο νωρίς το πρωί, αλλά τότε δεν θα έχετε τον ήλιο από πάνω να την φωτίζει. Έτσι, νομίζω ότι καλύτερη ώρα είναι ντάλα μεσημέρι, 2 – 3, που και ο ήλιος είναι ψηλά και οι περισσότεροι τουρίστες βρίσκονται κάπου για να φάνε μεσημεριανό!

2.jpg

3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg


Συμπέρασμα: Η cenote Ik Kil είναι must see. Είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα, ένα θαύμα της φύσης. Είναι σίγουρα η διασημότερη cenote του Μεξικού. Είναι όμως και η ωραιότερη; Ο guru θα τη βάλει στη δεύτερη θέση. Στην πρώτη θέση θα βάλει τη δίδυμη αδερφή της, την cenote Oxman (San Lorenzo), λίγο έξω από το Valladolid. Είναι σχεδόν ίδια, με μία ουσιώδη διαφορά: Την ξέρουν ελάχιστοι και μπορείτε να την απολαύσετε ολομόναχοι!
 

DrG

Member
Μηνύματα
149
Likes
1.021
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Σιγκαπούρη
Ταξίδι-Όνειρο
Μπόρα Μπόρα
VALLADOLID

1.jpg


Το Valladolid είναι μια μικρή, όμορφη, ήσυχη και μη τουριστική πόλη, σε ιδιαίτερα κομβικό σημείο στο Yucatan. Μείναμε τέσσερις ημέρες και τη χρησιμοποιήσαμε ως βάση για τις ημερήσιες εκδρομές σε Chichen Itza, Las Coloradas και στις cenotes της περιοχής, οι οποίες είναι οι ωραιότερες του Yucatan.

Υπάρχουν αρκετές (όχι πολλές) επιλογές διαμονής. Εμείς είχαμε την τύχη να μείνουμε σε ένα ολόκληρο διαμέρισμα, με εξωτερική πισίνα, το οποίο είχε μετατραπεί σε ξενοδοχείο με 3 ανεξάρτητα δωμάτια, αλλά επειδή ήμασταν οι μόνοι που μέναμε εκεί, το είχαμε όλο για την πάρτη μας! Τιμή μόλις 400P.

40.jpg
41.jpg
42.jpg
43.jpg


Η πόλη έχει αρκετά αξιοθέατα. Πέρα από την κεντρική της πλατεία, με τον καθεδρικό ναό και το πάρκο,

2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg


υπάρχει το πάρκο Candelaria, το μοναστήρι San Bernadino de Siena, όπου βρίσκεται και η ταμπέλα Valladolid,

1.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg


η calle Los Frailes, ένα δρομάκι με όμορφα σπίτια και μπαράκια,

13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg


η cenote Zaci (στο κέντρο της πόλης)

19.jpg


και η πολύχρωμη κεντρική αγορά της πόλης.

17.jpg
18.jpg


Μη χάσετε το light show κάθε Σάββατο στις 21:00, στο μοναστήρι San Bernadino de Siena. Η πρόσοψη του μοναστηριού μετατρέπεται σε οθόνη κινηματογράφου, πάνω στην οποία προβάλλονται σκηνές από την ιστορία της πόλης. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό θέαμα, ακόμα και για εμένα που δεν συγκινούμαι με τέτοιες «αμερικανιές».

Για φαγητό, στην κεντρική πλατεία, υπάρχει ένας στεγασμένος χώρος με διάφορα εστιατόρια. Εκεί φάγαμε ίσως τα καλύτερα πιάτα που φάγαμε σε ολόκληρο το ταξίδι μας (όχι ότι κάπου δεν φάγαμε καλά, από φαΐ άλλο τίποτα στο Μεξικό).

Εκτός πόλης, πέρα από το Chichen Itza, που θα πάτε σχετικά εύκολα και το Las Coloradas, που θα πάτε αρκετά δύσκολα, πλην όμως ευκολότερα από ότι από κάποιο άλλο μέρος που θα μπορούσατε να έχετε ως βάση, μπορείτε να επισκεφτείτε μερικές από τις ωραιότερες cenotes του Yucatan, όπως οι cenotes Samula, Xkeken, Suytun, Hubiku, Xcanche κ.ά.

20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg


Πολύ κοντά στην πόλη θα βρείτε και την ωραιότερη cenote του Yucatan, τη cenote Oxman ή San Lorenzo, όπως είναι πιο γνωστή. Είναι μία cenote σχεδόν ίδια με τη φημισμένη cenote Ik Kil, με τη διαφορά ότι έχει ελάχιστο ως καθόλου κόσμο. Και πέραν αυτού, στον ίδιο χώρο θα βρείτε μία όμορφη Hacienda και μία πισίνα για να ρίξετε τις βουτιές σας όταν κλείσει η cenote (στις 17:00). Τα δε εισιτήρια για την είσοδο στην cenote (100P το άτομο) μπορείτε να τα καταναλώσετε σε ποτά και φαγητό στην πισίνα! Not bad!

25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg
36.jpg
37.jpg
39.jpg


Οι τέσσερις «γεμάτες» ημέρες που περάσαμε στο Valladolid ήταν από τις ωραιότερες του ταξιδιού. Νομίζω αποτελεί το ιδανικότερο σημείο για βάση επίσκεψης του Chichen Itza, αλλά και για πολλά ακόμα αξιοθέατα της γύρω περιοχής. Άνετα μπορείτε να περάσετε μία βδομάδα εκεί χωρίς να βαρεθείτε!
 

DrG

Member
Μηνύματα
149
Likes
1.021
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Σιγκαπούρη
Ταξίδι-Όνειρο
Μπόρα Μπόρα
LAS COLORADAS - RIO LAGARTOS

0.jpg


Ήταν ο δυσκολότερος προορισμός για μια DIY προσέγγιση, αλλά τελικά τα καταφέραμε!
Η περιοχή Las Coloradas βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της χερσονήσου του Yucatan, κοντά στο Rio Lagartos. Εκεί βρίσκονται οι εντυπωσιακές ροζ λίμνες, ένα από τα πιο διάσημα, πλην όμως μη τουριστικά, αξιοθέατα του Yucatan. Οι ροζ λίμνες είναι στην πραγματικότητα αλυκές, οι οποίες οφείλουν το ροζ χρώμα τους στο πλαγκτόν και σε μικρές ροζ γαρίδες! Οι λίμνες είναι πράγματι ροζ και είναι πολύ εντυπωσιακό θέαμα, ειδικά αν το φωτογραφήσεις από ψηλά με drone.

Μετάβαση: Σπαζοκεφαλιά και Οδύσσεια. Αν και γνωστό αξιοθέατο, η απόστασή του από τα διάσημα τουριστικά θέρετρα του Yucatan δεν επιτρέπει την επίσκεψή του με ημερήσια εκδρομή. Για το λόγο αυτό οι τουρίστες είναι ελάχιστοι και η μετάβαση πρέπει να γίνει με τον «καρβουνιάρη»! Για την ακρίβεια με τοπικά λεωφορεία.
Δεν θέλαμε να μείνουμε κάποιο βράδυ στην περιοχή, οπότε έψαχνα να βρω την ιδανικότερη βάση για να πάμε ως ημερήσια εκδρομή. Στην αρχή είχα σκεφτεί να πάμε από το Isla Holbox, καθώς το Las Coloradas είναι σε μία νοητή ευθεία. Η ευθεία όμως είναι μόνο νοητή, γιατί στην πραγματικότητα η περιοχή είναι γεμάτη με βάλτους, οπότε δεν υπάρχει δρόμος που να συνδέει τα δύο μέρη. Τελικά κατέληξα ότι περισσότερο από όλα τα μέρη βόλευε να χρησιμοποιήσουμε ως βάση το Valladolid. Επειδή όμως δεν υπάρχει απευθείας λεωφορείο από το Valladolid για το Las Coloradas και πρέπει να αλλάξεις λεωφορείο στο Tizimin, θέλει πολύ μελέτη στα ωράρια των λεωφορείων, ώστε να προλάβεις να φτάσεις σχετικά νωρίς και να μην κινδυνεύσεις να μείνεις εκεί ή στο Tizimin!

Πρωί πρωί λοιπόν με την αυγή, πρώτο λεωφορείο από Valladolid για Tizimin. Ευκολάκι. Φτάνουμε εκεί και βλέπουμε ότι είχε απευθείας δρομολόγιο από εκεί για Las Coloradas (ενώ στο ίντερνετ οι πληροφορίες έλεγαν ότι πρέπει πρώτα να πας στο Rio Lagartos και από εκεί να πάρεις ταξί για Las Coloradas). Καλό αυτό, αλλά δεν θα βλέπαμε καθόλου το Rio Lagartos. Και εκεί μου έρχεται η φαεινή ιδέα: Η ώρα ήταν 9. Το λεωφορείο για Las Coloradas ήταν στις 11. Στις 10 είχε ένα λεωφορείο για Rio Lagartos. Αν το λεωφορείο των 11 για Las Coloradas περνούσε από το Rio Lagartos, θα μπορούσαμε να πάρουμε το λεωφορείο των 10 για Rio Lagartos, να δούμε την πόλη για μία ώρα και από εκεί να πάρουμε το λεωφορείο για Las Coloradas, το οποίο θα ξεκινούσε από το Tizimin στις 11! Άντε τώρα όλο αυτό να το εξηγήσεις στη θεία στο γκισέ, χωρίς να ξέρεις ισπανικά (εννοείται πως αυτή δεν ήξερε αγγλικά)! Ανοίγω google translate, γράφω όλο το κατεβατό υπό μορφή ερώτησης και πατάω μετάφραση στα ισπανικά (ένας Θεός ξέρει πως βγήκε η μετάφραση). Πάω στη θεία στο γκισέ και της το δείχνω. Και η θεία μου απαντάει με ένα ξερό «si»! Δύσπιστος εγώ, κάνω και μία προσπάθεια να της το εξηγήσω και προφορικά (με μία μίξη αγγλικών, ισπανικών και νοηματικής). Si ρε σου λέω ξανά η θεία. Ε άμα si, εντάξει λέω κι εγώ και ο Θεός βοηθός!

Ρίχνουμε μια ματιά στο Tizimin, που είχε μια συμπαθητική πλατεία και πάρκο και παίρνουμε το λεωφορείο των 10 για Rio Lagartos. Ρίχνουμε μια ματιά και εκεί για καμιά ωρίτσα.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg


Και μετά πάμε στη στάση των λεωφορείων. Ποια στάση δηλαδή; Ένα περίπτερο ήταν, που άνοιγε μια δυο φορές τη μέρα που είχε λεωφορείο. Μετά από κάνα τέταρτο που με έζωναν τα φίδια, έρχεται μια θεία. Θεία ρωτάω, θα έρθει λεωφορείο για Rio Lagartos; Si μου λέει κι αυτή! Κι εγώ ο δύσπιστος δεν πίστευα την άλλη θεία στο Tizimin!
Άσχετο, το Rio Lagartos είναι μια συμπαθητική μη τουριστική πόλη, από όπου μπορείς να κάνεις εκδρομή στη λίμνη και να δεις κροκόδειλους και φλαμίνγκος. Δεν μας περίσσευε μέρα όμως.

Μπαίνουμε στο λεωφορείο για Las Coloradas και πλέον αρχίζω να αναρωτιέμαι αν τελικά οι λίμνες θα είναι ροζ ή αν θα είναι μια απάτη και την πατήσαμε. Με το ένα μάτι στο χάρτη του google και το άλλο έξω από το παράθυρο, μόλις φτάσαμε στο σημείο που ξεκινούσαν οι λίμνες κοίταξα έξω με αγωνία! Και ναι, δεν ήταν απάτη! Οι ροζ λίμνες υπήρχαν. Και ναι ήταν όσο ροζ φαίνονταν και στις φωτογραφίες!
Κατεβαίνουμε στη στάση και είχαμε 3 ώρες στη διάθεσή μας. Τα αξιοθέατα ήταν τρία: Οι ροζ λίμνες, η παρθένα παραλία με τα γαλοπράσινα νερά και τα φλαμίνγκος.

Ξεκινάμε από τις λίμνες. Οι λίμνες, όπως ανέφερα στην αρχή, είναι αλυκές και ανήκουν σε ιδιωτική εταιρία. Δεν πληρώνεις κάποιο εισιτήριο για να τις δεις, αλλά πλέον απαγορεύεται να μπεις μέσα στο νερό όπως παλαιότερα. Το κακό στην ιστορία είναι ότι οι νεαροί της περιοχής μύρισαν τουρισμό και χρήμα, πήραν τα μηχανάκια τους και άρχισαν να ψάχνουν τρόπους να βγάλουν λεφτά. Το παίζουν φύλακες των αλυκών, ελπίζοντας να πάρουν κάνα χαρτζιλίκι από την εταιρία, και δεν σε αφήνουν να πλησιάσεις πολύ κοντά στις λίμνες. Επίσης, προσπαθούν να σου πουλήσουν «εισιτήρια» για να δεις τις λίμνες, ενώ επίσημο «εισιτήριο» δεν υπάρχει. Κάποιοι, λιγότερο απατεώνες, προσπαθούν να σε πάνε με το μηχανάκι στα σημεία που θα δεις φλαμίνγκος. Η όλη κατάσταση πάντως ήταν πολύ ενοχλητική, με τα μηχανάκια να σε τριγυρίζουν όλη την ώρα και να σου τα ζαλίζουν. Οπότε βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και φύγαμε από αυτό το σημείο.

6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg


Περπατήσαμε το δρόμο, έχοντας από τη μία τις ροζ λίμνες και από την άλλη τη γαλαζοπράσινη θάλασσα. Πόσο θα ήθελα να έχω ένα drone μαζί μου!

20.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg


Αφού χορτάσαμε τις ροζ λίμνες και έχοντας μία μόλις ώρα στη διάθεσή μας, έπρεπε να διαλέξουμε ανάμεσα στη βουτιά στη θάλασσα και στην προσπάθεια αναζήτησης των φλαμίνγκος. Επειδή δεν είχαμε ιδέα για το που ήταν τα φλαμίνγκος και πόση ώρα θα χρειαζόταν ως εκεί, τελικά προτιμήσαμε τη βουτιά! Η θάλασσα ήταν εντελώς έρημη, παρθένα, με όμορφα νερά, τα οποία όμως ήταν θολά λόγω του κύματος. Ήταν πάντως ότι έπρεπε, καθώς η ώρα είχε πάει σχεδόν 3.

25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg


Μετά από λίγο ήρθε και το λεωφορείο για το Tizimin και έφυγε ένα ακόμα άγχος! Δεν θα μέναμε εκεί!
Φτάσαμε κατά τις 5 στο Tizimin και το τελευταίο λεωφορείο για Valladolid ήταν στις 9. Κι επειδή όλα είχαν πάει κατ’ ευχήν και μάλλον δεν είχα «χορτάσει» την περιπέτεια όπως την φανταζόμουν πριν ξεκινήσουμε, μου έρχεται μία ακόμα φαεινή ιδέα: Μήπως να πάμε στην Espita; Μια μικρή πόλη με μερικά σπίτια αποικιακού ρυθμού, που απείχε κάνα μισάωρο από εκεί. Το έτερον ήμισυ έφερε έντονες αντιρρήσεις, αλλά εγώ το χαβά μου. Κόβουμε εισιτήριο λοιπόν για Espita. Η πόλη τίποτα το ιδιαίτερο. Μια όμορφη εκκλησία στην πλατεία και 10 σπίτια αποικιακού ρυθμού. Δεν άξιζε την επίσκεψη (παρά τις περί του αντιθέτου αναφορές στο ίντερνετ).

29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg
36.jpg


Τώρα πώς γυρνάμε στο Tizimin οέο; Σταθμός λεωφορείων δεν υπήρχε. Όποιον και αν ρωτήσαμε δεν βγάλαμε άκρη για το αν είχε λεωφορείο αυτή την ώρα και τα φίδια άρχισαν να με ζώνουν, καθώς είχε αρχίσει να νυχτώνει. Περιπέτεια δεν ήθελες μου λέει το έτερον ήμισυ; Για να σε δω τώρα! Κάποια στιγμή περνάει ένα ταξί, αλλά η τιμή ήταν εξωφρενική. Πάνω που λέω την κάτσαμε τη βάρκα, έρχεται μία θεία και μου λέει θα πάρεις ταξί, αλλά θα πληρώσεις μόνο 50P το άτομο. Όχι παραπάνω. Έρχεται ένα ταξί, τον πιάνει η θεία. του λέει το στόρι και μου λέει ok. Αφού ευχαριστήσαμε τη θεία, μπήκαμε στο ταξί και πλέον αναρωτιόμασταν αν θα μας πάει στο Calotmul για να πάρουμε το λεωφορείο για το Valladolid ή αν θα μας πήγαινε κάπου για να μας ληστέψει ή και για να μας καθαρίσει! Τελικά, μια χαρά ήταν ο ταρίφας και μια χαρά μας πήγε στο Calotmul (μια πόλη κοντά στην Espita, η οποία ήταν μεταξύ Tizimin, από όπου θα ξεκινούσε το λεωοφορείο, και Valladolid). Είδαμε και το Calotmul με την όμορφη εκκλησία του.

37.jpg


Και μετά από λίγο ήρθε και το λεωφορείο και τελικά φτάσαμε στο Valladolid σώοι και αβλαβείς! Η περιπέτεια είχε αίσιο τέλος!

Συμπερασματικά: Οι ροζ λίμνες του Las Coloradas είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα και πρέπει οπωσδήποτε να το επισκεφτείτε αν βρεθείτε στην περιοχή. Θέλει καλό προγραμματισμό και έχει αρκετή δόση περιπέτειας, αλλά αξίζει τον κόπο.

Μετά το Valladolid έπρεπε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για το Cancun, καθώς μας έμεναν 4 μέρες ακόμα. Είπαμε να κάνουμε μία ακόμα απόπειρα για την Tulum, μήπως και δεν έχει τα φύκια που είχε πριν από 2 βδομάδες. Επιλέξαμε για διαμονή την Playa del Carmen, πήραμε το colectivo για Tulum, αλλά τζίφος. Τα ίδια και χειρότερα με τα φύκια. Επιστρέψαμε στην Playa del Carmen, ρίξαμε μια βουτιά, κάναμε την τελευταία βόλτα μας στην Avenida 5 και την επόμενη μέρα πήραμε το colectivo για Cancun.
Μείναμε 3 ακόμα μέρες στο Cancun, ευχαριστηθήκαμε το μπάνιο μας (χωρίς φύκια), κάναμε τις βόλτες μας και τα τελευταία ψώνια, μέχρι που ήρθε η αποφράδα εκείνη μέρα της επιστροφής! Ξύπνημα από τα χαράματα, λεωφορείο για το αεροδρόμιο και πτήση για Νέα Υόρκη, όπου θα μέναμε 2 μέρες πριν γυρίσουμε στην Ελλάδα!
Κάπου εδώ αποχαιρετίσαμε (με πάρα πολύ ζόρι) το Μεξικό, οπότε σιγά σιγά τελειώνει και αυτή η ταξιδιωτική ιστορία!
Ακολουθεί ο επίλογος και πάμε γι' άλλα!
 
Last edited:
Μηνύματα
154
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
Κεντρική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
PLAYA DEL CARMEN ΚΑΙ RIVIERA MAYA

View attachment 303696


Η Riviera Maya ξεκινά νότια του Cancun και συνεχίζει μέχρι νότια της Tulum. Κεντρικό τουριστικό θέρετρο της περιοχής είναι η Playa del Carmen, η οποία προτείνεται από πολλούς ως καλύτερη επιλογή διαμονής έναντι του Cancun. Εμείς πάντως, ανάμεσα στα δύο, ψηφίζουμε Cancun δαγκωτό!

Μετάβαση: Πολύ εύκολα με λεωφορεία και colectivos. Ανάμεσα σε Cancun και Playa del Carmen (ή σκέτο Playa) υπάρχουν συνεχή δρομολόγια 24 ώρες. Εμείς πήγαμε από το Holbox (από Chiquila για την ακρίβεια), με το ένα και μοναδικό πρωινό δρομολόγιο στις 7 το πρωί.

Διαμονή: Άπειρες επιλογές για όλες τις τσέπες. Εμείς μείναμε στον Χόρχε, λίγο πάνω από την Avenida 5, σε νεόκτιστα διαμερίσματα (πιθανόν να μπήκαμε και πρώτοι μέσα), με 500P τη μέρα!

Παραλίες: Η Playa del Carmen είναι μια παραθαλάσσια πόλη, με πάρα πολύ τουρισμό.

View attachment 303697 View attachment 303698

Σε σχέση με το Cancun και την ατέλειωτη παραλία των 17 - 18 χιλιομέτρων, η Playa είναι πιο συμμαζεμένη, με αποτέλεσμα ο κόσμος να φαίνεται περισσότερος. Μπροστά στην κεντρική παραλία τα νερά δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Επιπλέον, για κακή μας τύχη, όλη η παραλία, για την ακρίβεια όλη η Riviera Maya ήταν γεμάτη με τόνους από φύκια και ήταν σχεδόν αδύνατον να κολυμπήσεις. Δεν βγάλαμε άκρη αν ήταν κάποιο προσωρινό φαινόμενο, αλλά έχω την εντύπωση ότι είναι μόνιμο φαινόμενο τουλάχιστον τα 2 - 3 τελευταία χρόνια. Οπότε, προσοχή, μην βρεθείτε προ εκπλήξεως! Στην κεντρική παραλία είχε πολλά beach clubs, όπου γινόταν ο κακός χαμός.

Περπατώντας παραλιακά πιο βόρεια, προς την Playa Xcalacoco, ο κόσμος ήταν ελάχιστος και είχε κάποια σημεία χωρίς φύκια, όπου μπορούσες να κάνεις μπάνιο. Χωρίς πάντως να είναι κάτι ιδιαίτερο.

View attachment 303699

Η ωραιότερη παραλία ήταν η Playacar, η νότια συνέχεια της Playa del Carmen. Μια ζώνη τουριστικής ανάπτυξης, με πολυτελή ξενοδοχεία και βίλες και υπέροχη παραλία (και πάλι όμως γεμάτη φύκια). Η πρόσβαση είναι ελεύθερη, είτε περπατώντας παραλιακά, είτε από την κεντρική είσοδο πάνω στο δρόμο. Προσοχή όμως, έχει μόνο μία έξοδο από την παραλία προς το δρόμο και η υπόλοιπη παραλία είναι αποκλεισμένη από τα ξενοδοχεία.

View attachment 303700 View attachment 303701 View attachment 303702 View attachment 303703

Κέντρο της Playa del Carmen είναι η Avenida 5, ο δρόμος που είναι παράλληλος με την παραλία. Ένας ατέλειωτος πεζόδρομος με εκατοντάδες μαγαζιά, μπαρ, εστιατόρια, τουριστικά γραφεία και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Προσφέρεται για ατέλειωτες βόλτες ή για άραγμα σε ένα εστιατόριο ή μπαράκι, παρατηρώντας τους χιλιάδες τουρίστες να κάνουν τις βόλτες τους.

View attachment 303704 View attachment 303705 View attachment 303706 View attachment 303707 View attachment 303708 View attachment 303709

Οι πιο πάνω δρόμοι (10, 15, 20, τα νούμερα ανεβαίνουν ανά πέντε) και οι κάθετοί τους είναι σαφώς πιο ήσυχοι, με φθηνότερες επιλογές διαμονής, φαγητού και αγορών και διασκέδασης. Εκεί βρίσκεται και το Coco Bongo της Playa del Carmen.

View attachment 303710

Εκεί θα βρείτε και τις καλύτερες επιλογές για καλό, φθηνό και αυθεντικό μεξικάνικο φαγητό. Μεγάλος έρωτας οι salbutes.

View attachment 303711

Αλλά και οι empanadas (αριστερά).

View attachment 303712

Ασφάλεια: Στην Playa del Carmen το 2017 έγινε ανταλλαγή πυροβολισμών μέσα στο κέντρο της πόλης και σκοτώθηκαν και τουρίστες (που είχαν την ατυχία να βρεθούν στη λάθος στιγμή τη λάθος ώρα). Έκτοτε, η Playa del Carmen δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ασφαλής πόλη. Παντού υπήρχαν πάνοπλοι αστυνομικοί, με το δάχτυλο στη σκανδάλη, αλλά κάθε μέρα όλο και διαβάζαμε ή ακούγαμε για κάποια δολοφονία (μεξικάνου) στην πόλη.

View attachment 303713

Παρόλα αυτά, εμείς δεν πτοηθήκαμε και δεν αισθανθήκαμε τον παραμικρό κίνδυνο. Δεν συνέβη κάτι γύρω μας όσο ήμασταν εκεί. Αλλά ένα μικρό άγχος το είχαμε. Και μια ανακούφιση όταν φύγαμε, να πω την αμαρτία μου, την αισθανθήκαμε, που τη βγάλαμε καθαρή!

Κοντινές παραλίες: Όλες εύκολα προσβάσιμες με colectivo, με συνεχή δρομολόγια

Puerto Morelos
Βόρεια της Playa προς Cancun. Μικρό παραθαλάσσιο θέρετρο με συμπαθητικά παραλία και παραλιακά μαγαζιά. Σήμα κατατεθέν ο κεκλιμένος πύργος (μη φανταστείτε τίποτα Πίζα).

View attachment 303714 View attachment 303715 View attachment 303716 View attachment 303717

Puerto Aventuras
Νότια της Playa προς Tulum. Τουριστικό συγκρότημα, με πολυτελείς βίλες, ξενοδοχεία, εστιατόρια και μαγαζιά. Έχει και παραλία, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο. Αξίζει για μία απογευματινή βόλτα. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Εκεί και διάφορες πισίνες, όπου μπορείτε να δείτε δελφίνια και άλλα θαλάσσια πλάσματα δωρεάν.

View attachment 303718 View attachment 303719 View attachment 303720 View attachment 303721

Xpu-Ha
Λίγο πιο κάτω από το Puerto Aventuras. Πολύ όμορφη παραλία. Έχει είσοδο 50P. Το πρόβλημα με τα φύκια υπήρχε και εδώ.

View attachment 303723 View attachment 303724 View attachment 303725 View attachment 303726 View attachment 303727 View attachment 303728

Akumal
Βόρεια της Tulum. Παραλία τουριστοπαγίδα. Ο λόγος; Οι θαλάσσιες χελώνες που υπάρχουν ( ; ) στην παραλία. Έτσι η παραλία έγινε διάσημη και οι τουρίστες άρχισαν να πλακώνουν κατά χιλιάδες (και μάλλον οι χελώνες την έκαναν για άλλα πιο ήσυχα μέρη). Επειδή όμως οι μεξικάνοι της περιοχής δεν μπορούσαν να βλέπουν τόσους τουρίστες χωρίς να τους «τον πιάνουν», έστησαν ολόκληρες φάμπρικες για να τα αρπάζουν από τους (αφελείς) τουρίστες που θέλουν να δουν και να κολυμπήσουν με τις θαλάσσιες χελώνες. Έτσι έφραξαν όλη την ακτογραμμή και επιτρέπουν την είσοδο από ένα μόνο σημείο (μέσω ξενοδοχείου), όπου πληρώνεις 100P. Επίσης έχουν στήσει δεκάδες (μην πω εκατοντάδες) κιόσκια, που προσπαθούν να σου (χρυσο)πουλήσουν κάτι που είναι δωρεάν: Να δεις τις θαλάσσιες χελώνες! Απλά αγνοήστε τους και πείτε ότι πάτε για μπάνιο μόνο. Βάλτε τη μάσκα σας και στα 5 – 10 μέτρα από την ακτή μπορείτε να δείτε τις θαλάσσιες χελώνες μόνοι σας! Εμείς βέβαια δεν είδαμε καμία και αμφιβάλλω αν υπάρχουν πλέον στο Akumal. Όμως αποζημιωθήκαμε από τα εκατοντάδες πολύχρωμα τροπικά ψάρια.
TIP: Αν πείτε στον οδηγό του colectivo να σας αφήσει 500 μέτρα πιο πέρα από την κεντρική είσοδο του Akumal, θα έχετε πρόσβαση στην παραλία μέσω ενός συγκροτήματος εξοχικών κατοικιών και θα βγείτε στην παραλία σαν κύριοι, δωρεάν και αποφεύγοντας και τα κιόσκια των «τουριστοκαρχαριών»!

View attachment 303729 View attachment 303730

Xcacel
Νότια του Akumal και βόρεια της Tulum. Η ωραιότερη παραλία της περιοχής. Πανέμορφη, ήσυχη, με φανταστική τροπική βλάστηση. Αποτελεί μέρος προστατευόμενου πάρκου, με δωρεάν είσοδο. Έχει τους περισσότερους φοίνικες από οποιαδήποτε άλλη παραλία στη Riviera Maya. Και (παραδόξως) λίγο κόσμο!

View attachment 303731 View attachment 303732 View attachment 303733 View attachment 303734 View attachment 303735 View attachment 303736

Λίγο πιο πίσω από την παραλία βρίσκεται η μικρή cenote Xcacelito. Καμία σχέση με τις διάσημες cenotes του Yucatan, αλλά δεν παύει να είναι να όμορφη μικρή φυσική πισίνα, ότι πρέπει για μια δροσερή βουτιά κάτω από τη σκιά της πυκνής βλάστησης.
TIP: Αν καθίσετε στις όχθες της, με τα πόδια μέσα στο νερό, θα σας έρθουν αυτά τα μικρά ψαράκια που «καθαρίζουν» τα πόδια, αυτά που έγιναν μόδα και στην Ελλάδα ως «Fish Spa» και τα χρυσοπληρώνεις 10 - 15 ευρώ τα 15 λεπτά!

View attachment 303737 View attachment 303738

Xcaret και άλλα θεματικά πάρκα (Xplor, Xsenses και Hel-ha)
Όλα βρίσκονται ανάμεσα σε Playa del Carmen και Tulum. Πρώτο και διασημότερο το Xcaret. Γύρω του άνοιξαν τα Xplor και Xsenses από την ίδια εταιρία. Το Hel-ha είναι πιο κοντά στην Tulum. Όλα έχουν είσοδο από 90 - 100 δολάρια και πάνω και η μία μέρα δεν είναι αρκετή για να τα εξερευνήσεις ολόκληρα και να απολαύσεις τις δραστηριότητες που προσφέρουν.
Κάθε πάρκο έχει διαφορετική θεματική, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του καθενός. Δείτε τα, μελετήστε τα, διαλέξτε, κλείστε εισιτήριο on line, πάτε νωρίς το πρωί και πάρτε και κάνα φαγώσιμο μαζί, γιατί το γεύμα εντός κοστίζει άλλα 30 δολάρια!
Καλημέρα! Μας ταξιδεύεις με την ιστορία σου! Ερώτηση: cenotes απο θέμα ασφάλειας όταν κολυμπάς μέσα; Τίποτα περίεργο ερπετά να βολτάρουν;
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.021
Likes
9.813
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Ερώτηση: cenotes απο θέμα ασφάλειας όταν κολυμπάς μέσα; Τίποτα περίεργο ερπετά να βολτάρουν;
Μόνο στις παραλίες κατεβαίνουν :haha::haha:
Και σε cenote μπορεί να υπάρχουν...δε λέω οτι είναι σύνηθες, αλλά δεν αποκλείεται. Ζούγκλα και μανγκρόβια είναι η κατοικία τους. Το μακρινό 2006 που είχαμε πάει playa del Carmen, τοποθετούσαν δίχτυ σε ποτάμι που έβγαινε δίπλα στο Mamitas club στην περιοχή punta esmeralda. Κι αυτό γιατί είχαν φύγει ένας-δύο κροκόδειλοι παραλιάκηδες και πήγαιναν για ποτό!

Τώρα σε cenote που έχει πλούσια βλάστηση και δε βλέπω κάτω ή ενώνεται με ποτάμι με μανγκρόβια, πχ casa cenote, εγώ προσωπικά δε θα βούταγα.
 

DrG

Member
Μηνύματα
149
Likes
1.021
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Σιγκαπούρη
Ταξίδι-Όνειρο
Μπόρα Μπόρα
Καλημέρα! Μας ταξιδεύεις με την ιστορία σου! Ερώτηση: cenotes απο θέμα ασφάλειας όταν κολυμπάς μέσα; Τίποτα περίεργο ερπετά να βολτάρουν;
Ευχαριστώ. Τί να σου πω; Εμείς δεν είδαμε τίποτα. Ούτε και όταν έψαχνα διάβασα κάτι σχετικό. Για κροκόδειλους λίγο δύσκολο, γιατί οι cenotes έχουν πολύ κόσμο. Οι κροκόδειλοι θέλουν πιο ήσυχα μέρη.
 
Μηνύματα
154
Likes
297
Επόμενο Ταξίδι
Κεντρική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Ευχαριστώ. Τί να σου πω; Εμείς δεν είδαμε τίποτα. Ούτε και όταν έψαχνα διάβασα κάτι σχετικό. Για κροκόδειλους λίγο δύσκολο, γιατί οι cenotes έχουν πολύ κόσμο. Οι κροκόδειλοι θέλουν πιο ήσυχα μέρη.
Κορώνα γράμματα το έπαιξες 😂
 
  • Like
Reactions: DrG
Μηνύματα
258
Likes
2.839
Ωραία ιστορία, με πολλά πρακτικά tips, όπως συνήθως.
Οι κροκόδειλοι της περιοχής όμως είχαν διαφορετική γνώμη!
Μόνο στις παραλίες κατεβαίνουν
Τώρα σε cenote που έχει πλούσια βλάστηση και δε βλέπω κάτω ή ενώνεται με ποτάμι με μανγκρόβια, πχ casa cenote, εγώ προσωπικά δε θα βούταγα
New fear unlocked! 🐊
Στην κάσα σενότε, που αναφέρεται, διάβασα ότι υπάρχει και μόνιμος -φιλικός τάχαμου- κροκόδειλος που κολυμπάει πλάι σε τουρίστες και τον φωνάζουνε Παντσίτο.
Ακολουθεί ο επίλογος και πάμε γι' άλλα!
Αν και δυο χρόνια μετά και μάλλον θα έπρεπε να είμαι ο τελευταίος που παραπονιέται, πού είναι ο επίλογος, οέο;
 

DrG

Member
Μηνύματα
149
Likes
1.021
Επόμενο Ταξίδι
Μαλαισία - Σιγκαπούρη
Ταξίδι-Όνειρο
Μπόρα Μπόρα
Πρέπει να γράψω και επίλογο κάποια στιγμή ε;
Μας έπιασε ο κορονοϊός, έγινα μπαμπάς, πλάκωσαν δουλειές, ξεχάστηκε ο επίλογος.
Ελπίζω πάντως να καταφέρω να τον γράψω μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Ξέχασα βέβαια τι είχα σκοπό να γράψω, αλλά πού θα πάει, κάτι θα βρω!
 

Elfin93

New Member
Μηνύματα
2
Likes
0
Πρέπει να γράψω και επίλογο κάποια στιγμή ε;
Μας έπιασε ο κορονοϊός, έγινα μπαμπάς, πλάκωσαν δουλειές, ξεχάστηκε ο επίλογος.
Ελπίζω πάντως να καταφέρω να τον γράψω μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Ξέχασα βέβαια τι είχα σκοπό να γράψω, αλλά πού θα πάει, κάτι θα βρω!
Αρχικά να πω ότι όλη η ιστορία θα βοηθήσει φουλ και ευχαριστούμε πάρα πολύ που την μοιράστηκες... Επίσης, να σας ζήσει το μικρακι σας..!! Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω, επειδή θα ταξιδέψουμε και εμεις τον Νοέμβριο, θεωρείς ότι θα ήταν καλύτερα να νοικιάσουμε αυτοκίνητο στη Yucutan για να την γυρίσουμε ή απλά θα έχουμε ένα άγχος στο κεφάλι μας (parking, ασφάλεια αυτοκινήτου κλπ)????
 

annoula

Member
Μηνύματα
461
Likes
1.132
LAS COLORADAS - RIO LAGARTOS

View attachment 348588

Ήταν ο δυσκολότερος προορισμός για μια DIY προσέγγιση, αλλά τελικά τα καταφέραμε!
Η περιοχή Las Coloradas βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της χερσονήσου του Yucatan, κοντά στο Rio Lagartos. Εκεί βρίσκονται οι εντυπωσιακές ροζ λίμνες, ένα από τα πιο διάσημα, πλην όμως μη τουριστικά, αξιοθέατα του Yucatan. Οι ροζ λίμνες είναι στην πραγματικότητα αλυκές, οι οποίες οφείλουν το ροζ χρώμα τους στο πλαγκτόν και σε μικρές ροζ γαρίδες! Οι λίμνες είναι πράγματι ροζ και είναι πολύ εντυπωσιακό θέαμα, ειδικά αν το φωτογραφήσεις από ψηλά με drone.

Μετάβαση: Σπαζοκεφαλιά και Οδύσσεια. Αν και γνωστό αξιοθέατο, η απόστασή του από τα διάσημα τουριστικά θέρετρα του Yucatan δεν επιτρέπει την επίσκεψή του με ημερήσια εκδρομή. Για το λόγο αυτό οι τουρίστες είναι ελάχιστοι και η μετάβαση πρέπει να γίνει με τον «καρβουνιάρη»! Για την ακρίβεια με τοπικά λεωφορεία.
Δεν θέλαμε να μείνουμε κάποιο βράδυ στην περιοχή, οπότε έψαχνα να βρω την ιδανικότερη βάση για να πάμε ως ημερήσια εκδρομή. Στην αρχή είχα σκεφτεί να πάμε από το Isla Holbox, καθώς το Las Coloradas είναι σε μία νοητή ευθεία. Η ευθεία όμως είναι μόνο νοητή, γιατί στην πραγματικότητα η περιοχή είναι γεμάτη με βάλτους, οπότε δεν υπάρχει δρόμος που να συνδέει τα δύο μέρη. Τελικά κατέληξα ότι περισσότερο από όλα τα μέρη βόλευε να χρησιμοποιήσουμε ως βάση το Valladolid. Επειδή όμως δεν υπάρχει απευθείας λεωφορείο από το Valladolid για το Las Coloradas και πρέπει να αλλάξεις λεωφορείο στο Tizimin, θέλει πολύ μελέτη στα ωράρια των λεωφορείων, ώστε να προλάβεις να φτάσεις σχετικά νωρίς και να μην κινδυνεύσεις να μείνεις εκεί ή στο Tizimin!

Πρωί πρωί λοιπόν με την αυγή, πρώτο λεωφορείο από Valladolid για Tizimin. Ευκολάκι. Φτάνουμε εκεί και βλέπουμε ότι είχε απευθείας δρομολόγιο από εκεί για Las Coloradas (ενώ στο ίντερνετ οι πληροφορίες έλεγαν ότι πρέπει πρώτα να πας στο Rio Lagartos και από εκεί να πάρεις ταξί για Las Coloradas). Καλό αυτό, αλλά δεν θα βλέπαμε καθόλου το Rio Lagartos. Και εκεί μου έρχεται η φαεινή ιδέα: Η ώρα ήταν 9. Το λεωφορείο για Las Coloradas ήταν στις 11. Στις 10 είχε ένα λεωφορείο για Rio Lagartos. Αν το λεωφορείο των 11 για Las Coloradas περνούσε από το Rio Lagartos, θα μπορούσαμε να πάρουμε το λεωφορείο των 10 για Rio Lagartos, να δούμε την πόλη για μία ώρα και από εκεί να πάρουμε το λεωφορείο για Las Coloradas, το οποίο θα ξεκινούσε από το Tizimin στις 11! Άντε τώρα όλο αυτό να το εξηγήσεις στη θεία στο γκισέ, χωρίς να ξέρεις ισπανικά (εννοείται πως αυτή δεν ήξερε αγγλικά)! Ανοίγω google translate, γράφω όλο το κατεβατό υπό μορφή ερώτησης και πατάω μετάφραση στα ισπανικά (ένας Θεός ξέρει πως βγήκε η μετάφραση). Πάω στη θεία στο γκισέ και της το δείχνω. Και η θεία μου απαντάει με ένα ξερό «si»! Δύσπιστος εγώ, κάνω και μία προσπάθεια να της το εξηγήσω και προφορικά (με μία μίξη αγγλικών, ισπανικών και νοηματικής). Si ρε σου λέω ξανά η θεία. Ε άμα si, εντάξει λέω κι εγώ και ο Θεός βοηθός!

Ρίχνουμε μια ματιά στο Tizimin, που είχε μια συμπαθητική πλατεία και πάρκο και παίρνουμε το λεωφορείο των 10 για Rio Lagartos. Ρίχνουμε μια ματιά και εκεί για καμιά ωρίτσα.

View attachment 348589 View attachment 348590 View attachment 348591 View attachment 348592 View attachment 348593

Και μετά πάμε στη στάση των λεωφορείων. Ποια στάση δηλαδή; Ένα περίπτερο ήταν, που άνοιγε μια δυο φορές τη μέρα που είχε λεωφορείο. Μετά από κάνα τέταρτο που με έζωναν τα φίδια, έρχεται μια θεία. Θεία ρωτάω, θα έρθει λεωφορείο για Rio Lagartos; Si μου λέει κι αυτή! Κι εγώ ο δύσπιστος δεν πίστευα την άλλη θεία στο Tizimin!
Άσχετο, το Rio Lagartos είναι μια συμπαθητική μη τουριστική πόλη, από όπου μπορείς να κάνεις εκδρομή στη λίμνη και να δεις κροκόδειλους και φλαμίνγκος. Δεν μας περίσσευε μέρα όμως.

Μπαίνουμε στο λεωφορείο για Las Coloradas και πλέον αρχίζω να αναρωτιέμαι αν τελικά οι λίμνες θα είναι ροζ ή αν θα είναι μια απάτη και την πατήσαμε. Με το ένα μάτι στο χάρτη του google και το άλλο έξω από το παράθυρο, μόλις φτάσαμε στο σημείο που ξεκινούσαν οι λίμνες κοίταξα έξω με αγωνία! Και ναι, δεν ήταν απάτη! Οι ροζ λίμνες υπήρχαν. Και ναι ήταν όσο ροζ φαίνονταν και στις φωτογραφίες!
Κατεβαίνουμε στη στάση και είχαμε 3 ώρες στη διάθεσή μας. Τα αξιοθέατα ήταν τρία: Οι ροζ λίμνες, η παρθένα παραλία με τα γαλοπράσινα νερά και τα φλαμίνγκος.

Ξεκινάμε από τις λίμνες. Οι λίμνες, όπως ανέφερα στην αρχή, είναι αλυκές και ανήκουν σε ιδιωτική εταιρία. Δεν πληρώνεις κάποιο εισιτήριο για να τις δεις, αλλά πλέον απαγορεύεται να μπεις μέσα στο νερό όπως παλαιότερα. Το κακό στην ιστορία είναι ότι οι νεαροί της περιοχής μύρισαν τουρισμό και χρήμα, πήραν τα μηχανάκια τους και άρχισαν να ψάχνουν τρόπους να βγάλουν λεφτά. Το παίζουν φύλακες των αλυκών, ελπίζοντας να πάρουν κάνα χαρτζιλίκι από την εταιρία, και δεν σε αφήνουν να πλησιάσεις πολύ κοντά στις λίμνες. Επίσης, προσπαθούν να σου πουλήσουν «εισιτήρια» για να δεις τις λίμνες, ενώ επίσημο «εισιτήριο» δεν υπάρχει. Κάποιοι, λιγότερο απατεώνες, προσπαθούν να σε πάνε με το μηχανάκι στα σημεία που θα δεις φλαμίνγκος. Η όλη κατάσταση πάντως ήταν πολύ ενοχλητική, με τα μηχανάκια να σε τριγυρίζουν όλη την ώρα και να σου τα ζαλίζουν. Οπότε βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και φύγαμε από αυτό το σημείο.

View attachment 348594 View attachment 348595 View attachment 348596 View attachment 348597 View attachment 348598 View attachment 348599 View attachment 348600 View attachment 348601 View attachment 348602 View attachment 348603 View attachment 348604 View attachment 348605 View attachment 348606 View attachment 348607

Περπατήσαμε το δρόμο, έχοντας από τη μία τις ροζ λίμνες και από την άλλη τη γαλαζοπράσινη θάλασσα. Πόσο θα ήθελα να έχω ένα drone μαζί μου!

View attachment 348611 View attachment 348612 View attachment 348613 View attachment 348614 View attachment 348615

Αφού χορτάσαμε τις ροζ λίμνες και έχοντας μία μόλις ώρα στη διάθεσή μας, έπρεπε να διαλέξουμε ανάμεσα στη βουτιά στη θάλασσα και στην προσπάθεια αναζήτησης των φλαμίνγκος. Επειδή δεν είχαμε ιδέα για το που ήταν τα φλαμίνγκος και πόση ώρα θα χρειαζόταν ως εκεί, τελικά προτιμήσαμε τη βουτιά! Η θάλασσα ήταν εντελώς έρημη, παρθένα, με όμορφα νερά, τα οποία όμως ήταν θολά λόγω του κύματος. Ήταν πάντως ότι έπρεπε, καθώς η ώρα είχε πάει σχεδόν 3.

View attachment 348617 View attachment 348618 View attachment 348619 View attachment 348620

Μετά από λίγο ήρθε και το λεωφορείο για το Tizimin και έφυγε ένα ακόμα άγχος! Δεν θα μέναμε εκεί!
Φτάσαμε κατά τις 5 στο Tizimin και το τελευταίο λεωφορείο για Valladolid ήταν στις 9. Κι επειδή όλα είχαν πάει κατ’ ευχήν και μάλλον δεν είχα «χορτάσει» την περιπέτεια όπως την φανταζόμουν πριν ξεκινήσουμε, μου έρχεται μία ακόμα φαεινή ιδέα: Μήπως να πάμε στην Espita; Μια μικρή πόλη με μερικά σπίτια αποικιακού ρυθμού, που απείχε κάνα μισάωρο από εκεί. Το έτερον ήμισυ έφερε έντονες αντιρρήσεις, αλλά εγώ το χαβά μου. Κόβουμε εισιτήριο λοιπόν για Espita. Η πόλη τίποτα το ιδιαίτερο. Μια όμορφη εκκλησία στην πλατεία και 10 σπίτια αποικιακού ρυθμού. Δεν άξιζε την επίσκεψη (παρά τις περί του αντιθέτου αναφορές στο ίντερνετ).

View attachment 348621 View attachment 348622 View attachment 348623 View attachment 348624 View attachment 348625 View attachment 348626 View attachment 348627 View attachment 348628

Τώρα πώς γυρνάμε στο Tizimin οέο; Σταθμός λεωφορείων δεν υπήρχε. Όποιον και αν ρωτήσαμε δεν βγάλαμε άκρη για το αν είχε λεωφορείο αυτή την ώρα και τα φίδια άρχισαν να με ζώνουν, καθώς είχε αρχίσει να νυχτώνει. Περιπέτεια δεν ήθελες μου λέει το έτερον ήμισυ; Για να σε δω τώρα! Κάποια στιγμή περνάει ένα ταξί, αλλά η τιμή ήταν εξωφρενική. Πάνω που λέω την κάτσαμε τη βάρκα, έρχεται μία θεία και μου λέει θα πάρεις ταξί, αλλά θα πληρώσεις μόνο 50P το άτομο. Όχι παραπάνω. Έρχεται ένα ταξί, τον πιάνει η θεία. του λέει το στόρι και μου λέει ok. Αφού ευχαριστήσαμε τη θεία, μπήκαμε στο ταξί και πλέον αναρωτιόμασταν αν θα μας πάει στο Calotmul για να πάρουμε το λεωφορείο για το Valladolid ή αν θα μας πήγαινε κάπου για να μας ληστέψει ή και για να μας καθαρίσει! Τελικά, μια χαρά ήταν ο ταρίφας και μια χαρά μας πήγε στο Calotmul (μια πόλη κοντά στην Espita, η οποία ήταν μεταξύ Tizimin, από όπου θα ξεκινούσε το λεωοφορείο, και Valladolid). Είδαμε και το Calotmul με την όμορφη εκκλησία του.

View attachment 348630

Και μετά από λίγο ήρθε και το λεωφορείο και τελικά φτάσαμε στο Valladolid σώοι και αβλαβείς! Η περιπέτεια είχε αίσιο τέλος!

Συμπερασματικά: Οι ροζ λίμνες του Las Coloradas είναι ένα εντυπωσιακό θέαμα και πρέπει οπωσδήποτε να το επισκεφτείτε αν βρεθείτε στην περιοχή. Θέλει καλό προγραμματισμό και έχει αρκετή δόση περιπέτειας, αλλά αξίζει τον κόπο.

Μετά το Valladolid έπρεπε να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για το Cancun, καθώς μας έμεναν 4 μέρες ακόμα. Είπαμε να κάνουμε μία ακόμα απόπειρα για την Tulum, μήπως και δεν έχει τα φύκια που είχε πριν από 2 βδομάδες. Επιλέξαμε για διαμονή την Playa del Carmen, πήραμε το colectivo για Tulum, αλλά τζίφος. Τα ίδια και χειρότερα με τα φύκια. Επιστρέψαμε στην Playa del Carmen, ρίξαμε μια βουτιά, κάναμε την τελευταία βόλτα μας στην Avenida 5 και την επόμενη μέρα πήραμε το colectivo για Cancun.
Μείναμε 3 ακόμα μέρες στο Cancun, ευχαριστηθήκαμε το μπάνιο μας (χωρίς φύκια), κάναμε τις βόλτες μας και τα τελευταία ψώνια, μέχρι που ήρθε η αποφράδα εκείνη μέρα της επιστροφής! Ξύπνημα από τα χαράματα, λεωφορείο για το αεροδρόμιο και πτήση για Νέα Υόρκη, όπου θα μέναμε 2 μέρες πριν γυρίσουμε στην Ελλάδα!
Κάπου εδώ αποχαιρετίσαμε (με πάρα πολύ ζόρι) το Μεξικό, οπότε σιγά σιγά τελειώνει και αυτή η ταξιδιωτική ιστορία!
Ακολουθεί ο επίλογος και πάμε γι' άλλα!
Υπέροχο ταξιδι και περιγραφη με παρα πολλες χρησιμες πληροφορίες! Μπράβο!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.740
Μηνύματα
910.539
Μέλη
39.474
Νεότερο μέλος
Dio1985

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom