• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ιταλία Torino città magica

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
Τορίνο – Γιατί να πας

Ενώ οι περισσότεροι τουρίστες προτιμούν το τρίπτυχο Ρώμη/ Φλωρεντία/ Βενετία, το Τορίνο παραμένει εκτός των ραντάρ των περισσοτέρων ταξιδιωτών. Είναι η πόλη οπού η δυναστεία της οικογενείας Ανιελι επέλεξε ως έδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας τους και από πολλούς θεωρείται μια βιομηχανική πόλη.

Για την ακρίβεια μισοαστεία - μισοσοβαρά λέγεται ότι το Τορίνο θα ήταν η πιο άσχημη πόλη της Ιταλίας αν δεν υπήρχε το Μιλάνο.

Είναι έτσι όμως;

Ας δούμε τι αγνοεί ο κόσμος γενικά για το Τορίνο..

Το Τορίνο είχε επιλεχθεί από μια άλλη Βασιλική δυναστεία (οίκος των Savoy) ως πρωτεύουσα τους, ότι 1ος Βασιλιάς της Ενωμένης Ιταλίας, ο Vittorio Emmanuelle II όπως και ο 1ος πρωθυπουργός ο Cavour ήταν γεννημένοι εκεί και ότι ήταν η 1η πρωτεύουσα του ενωμένου Ιταλικού Βασίλειου.

tn_#SC01919.JPG


Είναι η πρωτεύουσα της Ιταλικής σοκολάτας, της γνωστής gianduja από την οποία προήλθε και η γνωστή σε όλους μας Nutella, όπως επίσης είναι η πόλη όπου γεννήθηκε το «Bicerin» ένα αγαπημένο ρόφημα της Ιταλικής και Ευρωπαϊκής αριστοκρατίας. Εάν νομίζετε όμως ότι όλα σταματάνε στην σοκολάτα κάνετε λάθος.. διότι οι γενέτειρα του “aperitivo” είναι το Τορίνο στα μέσα του 1800. Ας φύγουμε όμως από τα του φαγητού, διότι όλα αυτά εμπεριέχουν θερμίδες.. και έρχεται καλοκαίρι…

tn_DSC04569.JPG


Τι λέτε για μερικούς άλλους λογους; Όπως το εξαίσιo Αιγυπτιακό Μουσείο, το 3ο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά το Καΐρω και το Λονδίνο; ( σε μερικούς τουριστικούς οδηγούς αναφέρεται ως το πιο σημαντικό μουσείο μετά το Καΐρω)

6136347959125856343.jpg


Ναι αλλά ένα μυστήριο δεν αποτελεί και η Ιερά Σινδόνη που βρίσκεται φυλαγμένη εκεί;

tn_DSC06026.JPG


Τι γίνεται όμως με όσους περιλαμβάνουν το Τορίνο στις μια από τις 3 μαγικές πόλης της Ευρώπης με την Πράγα και το Λονδίνο;

Τι δεν σας έπεισα ακόμα; Τι λέτε τότε για το ψηλότερο μουσείο στον κόσμο που λειτουργεί πλέον ως το Εθνικό Μουσείο Κινηματογράφου της Ιταλίας;

IMG_20170311_200856.jpg


Μήπως θα σας έπειθε ότι το Τορίνο έχει χαρακτηριστεί από τον Le Corbusier ως « η πόλη με το πιο όμορφη φυσική τοποθεσία» και συχνά χαρακτηρίζεται ως το «Μικρό Παρίσι» χάρη στα φυσικά τοπία, τα εξαίρετα παλάτια, τις πλατείες και το ποτάμι που διαθέτει;

DSC00211.JPG


tn_#SC01931.JPG


tn_#SC01982.JPG


tn_#SC02015.JPG


tn_DSC04354.JPG


tn_DSC04356.JPG


tn_DSC05452.JPG

tn_#SC02041.JPG


Μήπως για το γεγονός ότι ο Θρύλος λέει ότι το “Δισκοπότηρο» όχι μόνο πέρασε από εκεί και ίσως είναι μέχρι σήμερα ακόμα εκεί κρυμμένο;

tn_DSC06118.JPG


Μήπως για την Juventus που για εμένα προσωπικά αποτελεί μια από τις 2 Κυρίες που αγάπησα ποτέ;

20160223_223833.jpg


Μήπως για όλα τα παραπάνω ή μήπως επειδή δεν έχει κοσμοσυρροή από τουρίστες;

tn_#SC01923.JPG


Ίσως για όλα τα παραπάνω να λατρεύω αυτή την πόλη.

Μέσα στα πλαίσια των εμπειριών και γνώσεων που έχω γι’ αυτή την πόλη θα δημιουργήσω έναν όσο μπορώ πιο κατατοπιστικό τουριστικό οδηγό για οποίον θελήσει να πάει…

Buon Viaggio
 

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
Τορίνο – Ιστορία

Καθώς απολαμβάνω ένα espresso, διαβάζω σε ένα μικρό οδηγό τσέπης του Τορίνο.

Η ίδια η πόλη ξέρει και μπορεί να αφηγείται ένα σημαντικό κομμάτι από το παρελθόν της, έστω κι εκείνο το μακρινό, του μικρού φρουρίου στη συμβολή του ποταμού «Po» με τον ποταμό Doria.

Αυτή τη φορά έτυχε να μείνω στην πλευρά του Torino nero, στην Porta Susa.

Εδώ, στο στόμιο της κοιλάδας της Susa, έκριναν οι Ρωμαίοι ότι είναι το πιο κατάλληλο σημείο για να χτιστεί ένα οχυρό, το Augusta Taorinorum, και η Porta Susa ήταν η πόρτα του οχυρού προς την κοιλάδα.

Εκείνο το φρούριο είχε την ονομασία Augusta Taorinorum και είναι η ρίζα της σημερινής πόλης, με κάποια από τα αρχαία εκείνα ίχνη του ρωμαϊκού φρουρίου ορατά και σήμερα στην Porta Palatina.

2018-02-10_163759.png


Ενα προχωρημένο φυλάκιο στους πρόποδες των Άλπεων, έγινε η πρώτη πρωτεύουσα της Ιταλίας. Αυτή η καρδιά της πόλης διατηρεί ακόμη τον προσανατολισμό του αρχικού φυλακίου. Για την ακρίβεια, εκείνο το ρωμαϊκό φυλάκιο είναι τα interna corporis του σημερινού Torino.

Το Torino μπορεί και ανακατεύει στα σπλάχνα του το χρόνο, με πολλούς τρόπους και με ακόμη περισσότερες αφορμές ή ευκαιρίες. Στην άκρη του μυαλού μου έχω πάντοτε το ρωμαϊκό φυλάκιο Augusta Taorinorum.

E un po 'di storia (συνοπτικός για να μην σας κουράσω κιόλας)

Το Τορίνο πρόκειται για αρχαιότατη πόλη, καθώς υπάρχουν ενδείξεις ότι ήδη από τον 3ο αιώνα π.Χ. από Κέλτικες φυλές. Όπως επίσης κάπου πιο πέρα από τους θρύλους έρχεται ένας ψίθυρος που λέει ότι η πόλη χτίστηκε γύρω από ένα Ιερό αφιερωμένο στην Ίσιδα. Από τότε η πόλη αυτή δέχτηκε πολέμους, διαπραγματεύσεις και συμμαχίες με την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία μέχρι το 29 μ.Χ. όταν ο Ιούλιος Καίσαρας αποφάσισε να χτίσει ένα Ρωμαϊκό φυλάκιο σε ένα πολύ καίριο σημείο για το εμπόριο με τις περιοχές πέρα από τις Άλπεις, με το όνομα Augusta Taorinorum - από όπου προέρχεται και το σημερινό της όνομα.

Κατά των 1ο αιώνα το Augusta Taorinorum ευημερούσε παρόλη την άφιξη των «Βάρβαρων» και την διάχυση του Χριστιανισμού. Ωστόσο η συνεχιζόμενη κρίση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, καθώς και η διαμάχη διαδοχής ανάμεσα στον Κωνσταντίνο και το Massenzio, οδήγησαν στην πτώση της Αυτοκρατορίας και η αναπόφευκτη διέλευση των βαρβαρικών στρατών, προκάλεσε σοβαρές ζημιές στην πόλη που λόγω στρατηγικής θέση απέκτησε πολύ μεγαλύτερη σημασία.

2018-02-10_164458.png


Οι αιώνες που ακολούθησαν την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας ήταν πολύ σκληρές για το Τορίνο και την επικράτειά του: επειδή ήταν το πρώτο αστικό κέντρο που συναντούσαν οι βαρβαρικές ορδές κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους, με αποτέλεσμα να καταστραφεί πολλές φορές.

Αρχικά, κατακτήθηκε από τους Γότθους τον 5ο αι. και έγινε δουκάτο των Λογκομπαρδων / Λομβάρδων (Γερμανική φυλή) και το 773 κατακτήθηκε από τις Φράγκικες στρατιές του Καρλομαγνου. Στην πραγματικότητα, η διάρκεια της κυριαρχίας των Λομβάρδων ήταν σχετικά ήσυχη με το Τορίνο να είναι η πρωτεύουσα ενός από τα τέσσερα δουκάτα της περιοχής του Πιετμοντε. Ωστόσο η αναπόφευκτη μάχη μεταξύ των Λομβάρδων και Φράγκων μετέτρεψε το Τορίνο σε πεδίο μάχης. Μετά την ήττα των Λομβάρδων και την κυριαρχία των Φράγκων, η πόλη έγινε πρωτεύουσα της περιοχής του Πιετμοντε.

Το 10ο αιώνα συνέβη ένας από τους σημαντικότερους μετασχηματισμούς και το Τορίνο έγινε το κέντρο της περιοχής που έδωσε ο βασιλιάς Berengario II στον Κομη του Auriate και περιείχε την κοιλάδα του Lanzo, το Astigiano και την ακτή που είναι που περιλαμβάνει το τέλος της Λιγουρίας και το σημερινό Μονακό. Οι πολίτικες σκοπιμότητες και οι γάμοι μεταξύ ευγενών έδωσαν στην συνέχεια τον οίκο του Savoy που δέθηκε ιστορικά με το Τορίνο και που συνεχίζει μέχρι σήμερα με των οίκο των Ανιελι (ναι συνεχίζει η διαδοχή του βασιλικού αίματος σε αυτή την οικογένεια).

459px-Greater_coat_of_arms_of_the_Kingdom_of_Italy_(1929-1944)_svg.png


Ενώ ο οίκος του Savoy ανασχημάτιζε την κυριαρχία τους στα εδάφη μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας, το Τορίνο έζησε την τελευταία της εποχή του ελεύθερη πόλη. Στις συγκρούσεις μεταξύ αυτοκρατορίας και παπισμού, Το Τορίνο συσπειρώθηκε με τον Μπαρμπαρόσα, για να εξασφαλίσει την ανεξαρτησία του από την απειλητική δύναμη του οίκου του Savoy. Ωστόσο η άφιξη Guglielmo VII Monferrato έδωσε τέλος στην ιδέα της ελεύθερης πόλης.

Η διαχείριση της πόλης ανατεθηκε σε ένα από τους 2 ισχυρούς κλάδους του οίκου του Savoy, τους Acaia. Ωστόσο 1418 ο ενδοοικογενειακός πόλεμος του οίκου, ανάγκασε τους Acaia αν δώσουν το Τορίνο στα ισχυρούς ξαδέλφους τους, τους Savoy.

Τον 14ο αιώνα το Τορίνο μετατράπηκε από μια μικρή πόλη σε μια πόλη με περιφερειακή διάσταση λόγο της θέσης της στο σταυροδρόμι της δυτικής Ιταλίας. Το 1404 οι Savoys ίδρυσαν το πανεπιστήμιο του Τορίνο και κατά τη διάρκεια του αιώνα ανέδειξαν την πόλη ως διοικητικό και οικονομικό πόλο της ιταλικής κυριαρχίας τους. Στα τέλη του αιώνα, το Τορίνο μετρούσε 10.000 κατοίκους.

Στις αρχές του 15ου αιώνα οι Savoys αποφάσισαν να κάνουν επισημα το Τορίνο πρωτεύουσα (ανεπίσημα διοικητικά και οικονομικά ήταν ήδη) και να αφήσουν την παλιά τους έδρα στο Chambery της Γαλλίας με το πρόσχημα .. να συντομεύσει την πορεία του καρδινάλιου Carlo Borromeo που ήθελε να προσευχηθεί για την Ιερή Σινδονη.

MUSEI-REALI-DI-TORINO-PALAZZO-REALE.jpg


Κατά την διάρκεια των πολέμων του Ναπολέοντα το Τορίνο προσαρτήθηκε στη Γαλλία το 1802 για 14 χρόνια και το Τορίνο έγινε μία από τις 25 κύριες πόλεις της Γαλλικής Δημοκρατίας.

Το 1848 Carlo Alberto (του οίκου της Savoy) έγινε βασιλιάς και ήθελε να "ενώσει" το κράτος οπότε ακολούθησε μια μεγάλη μεταρρυθμιστική του δράση όπως η παραχώρηση της και σύνταγμα και κήρυξε τον πόλεμο στην Αυστρία.

Ο Vittorio Emanuele II (γιος του Βασιλια Carlo Alberto, εμβληματική μορφή για όλη την Ιταλία καθώς και 1ος βασιλιάς του Ενωμένου Ιταλικού κράτους) ανέλαβε το θρόνο και μαζί με τον πρωθυπουργό του των «Cavour» χάρη σε ένα έξυπνο δίχτυ των διπλωματικών σχέσεων έστρεψε την Γαλλία εναντίον της Αυστριακής Αυτοκρατορίας. Το Τορίνο έγινε ο προορισμός όλων των Ιταλών εκτοπισμένων και των φιλελευθέρων, οι οποίοι έβαλαν ως κύριο στόχο την ιταλική ένωση και να επιτύχουν με τη συνεργασία του βασιλιά της Σαρδηνίας. Ο δεύτερος πόλεμος της Ανεξαρτησίας επέτρεψαν το 1861 ώστε στις 8 Φεβρουαρίου να εγκαινιαστεί στο Carignano Palace το πρώτο ιταλικό κοινοβούλιο, όπου οι ηγέτες της ιταλικής ένωσης συμμετείχαν στην διακυβέρνηση, από το Giuseppe Garibaldi έως τον Giuseppe Mazzini, και από τον Allessandro Manzoni εως τον Giuseppe Verdi. Στις 14 Μαρτίου ο Vittorio Emanuele II ανακηρύχθηκε ο 1ος βασιλιάς της Ενωμένης Ιταλίας.

Το Τορίνο, καλωσόρισε ανθρώπους από όλες τις γωνιές της Ιταλίας, έσπευσε να γιορτάσει την κεκτημένη ενότητα και θα είναι η 1η πρωτεύουσα της Ιταλίας από το 1861 έως το 1864, έτος κατά το οποίο, λόγω της οριστικής μετάθεσης στη Ρώμη. Αυτή η είδηση δεν ήταν καλή με αποτέλεσμα από τις 21 έως τις 22 Σεπτεμβρίου, στο κέντρο της πόλης, ξέσπασαν σοβαρές ταραχές για να αμφισβητήσουν και να ακυρώσουν αυτή την απόφαση, οι οποίες ταραχές θα έληγαν με το θάνατο 30 ατόμων και περισσότερους από 200 τραυματίες. Το Τορίνο έτσι θα αντιμετώπιζε την πιο τρομερή στιγμή του, αφού ο πληθυσμός του μειώθηκε γρήγορα από 200 χιλιάδες σε 20 χιλιάδες λόγο της μετακινήσεις των υπουργικών γραφείων, και ολόκληρης της διοίκησης με αποτέλεσμα την ύφεση της τοπικής οικονομίας. Μετά από τέσσερις αιώνες το Τορίνο έχασε την ιδιότητά του ως πρωτεύουσα των Savoys και αναγκάστηκε να αναζητήσει μια νέα ταυτότητα.

Palazzo-Madama-Photo-At-Night-720x404.jpg


Το 1889 δημιουργήθηκε η αυτοκινητοβιομηχανία FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino) η οποία μεγάλωσε με την παράδοση της μικρής δεξιοτεχνίας του Piemonte, αλλά και με εξαιρετικά πρωτοποριακά εργαλεία, χάρη στις οδηγίες του Giovanni Agnelli. Εκτός από τη FIAT δημιουργήθηκαν ακόμη Lancia και Itala. Η δημαρχία των αστικών μεταφορών και η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου συνέβαλαν στη δημιουργία μιας μηχανικής βιομηχανίας του Τορίνο. Η νέα βιομηχανική πόλη προσέλκυσε πληθυσμό από την ύπαιθρο και μεγάλωσε. Δημιουργήθηκαν νέοι χώροι εργασίας, διευρύνθηκε το οδικό δίκτυο, ανοίχτηκαν μαθήματα επαγγελματικής κατάρτισης.

Η πόλη έγινε το πρώτο ιταλικό κέντρο όπου αναπτύχθηκε ο κινηματογράφος και δημιουργήθηκαν οι πρώτες ιταλικές ταινίες.

Κατά τη διάρκεια του φασισμού, το Τορίνο συνέχισε τη βιομηχανική επέκτασή του και προσέλκυσε μετανάστες από το νότο της Ιταλίας. Η αποικιοκρατική πολιτική του καθεστώτος ευνόησε την ανάπτυξη της FIAT. Στην διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, η βιομηχανία του Τορίνο μετατράπηκε σε στρατιωτική βιομηχανία. Στις 18 Απριλίου 1945 μια μεγάλη απεργία παραλύσει την πόλη, στις 26 Απριλίου οι «αντάρτες» ξεκίνησαν την απελευθέρωση του Τορίνο, έληξε στις 30. Όταν οι Σύμμαχοι μπήκαν στην πόλη ήταν ήδη απελευθερωμένη.

Τα πρώτα χρόνια της μεταπολεμικής περιόδου ήταν δραματικά. Η FIAT έγινε κέντρο ισχύος. Κατά τη δεκαετία του 50, χάρη στην FIAT, σημειώθηκε νέο κύμα μετανάστευσης, από άλλες βόρειες περιοχές (κυρίως από το Βένετο) και από τις νότιες. Η παρουσία των νότιων μεταναστών προκάλεσε μια σειρά δραματικών προβλημάτων, από το πρόβλημα στέγασης έως τις υπηρεσίες, και το Τορίνο ήταν απροετοίμαστο γι’ αυτό. Σε μια δεκαετία το Τορίνο έγινε η τρίτη πόλη της νότιας Ιταλίας, μετά τη Νάπολη και το Παλέρμο. Η διαταραγμένη και ανεξέλεγκτη άφιξη των νέων κατοίκων προκάλεσε συγκρούσεις νοοτροπίας και πολιτισμού, τις οποίες η πόλη θα ξεπερνούσε τις επόμενες δεκαετίες, με τεράστιες δυσκολίες.

Το 1961, ήταν έτος του «ενός αιώνα» από την ένωση, και το Τορίνο ήταν μια μη αναγνωρίσιμη πόλη. Η παλιά πρωτεύουσα του οίκου των Savoy είχε πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους, ήταν ο πιο πολυσύχναστος πόλος έλξης της Ιταλίας και μια πραγματική οικονομική μητρόπολη.

Οι δεκαετίες του '80 και του '90, στις οποίες εναλλάσσονται τα κόμματα της Αριστεράς, ήταν χρόνια κοινωνικής συμφιλίωσης, τις συγκρούσεις της δεκαετίας του '70 ακολούθησε η ανάκαμψη της FIAT στη δεκαετία του '80.

Οι εξαιρετικά επιτυχημένοι χειμερινοί Ολυμπιακοί 2006 ήταν σημείο καμπής για την πόλη. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν οδήγησαν μόνο σε μια οικοδομική έκρηξη, συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκαίνουριου συστήματος μετρό, αλλά μεταμόρφωσαν το Τορίνο από ένα στάσιμο βιομηχανικό κέντρο σε μια ζωντανή μητρόπολη. Το Τορίνο προγραμματίστηκε να επιστρέψει στο προσκήνιο το 2008, ως Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα του Design, φιλοξενώντας συνέδρια και εκθέσεις και το 2011, αποτέλεσε το του έθνους, για την φιλοξενία των 150 ετών από την ένωση της Ιταλίας.

2006-winter-olympics.jpg


Για οποίον ενδιαφέρεται μπορεί να διαβάσει εδώ την πλήρη ιστορία με πολλές λεπτομέρειες που προτίμησα να μην σας κουράσω με αυτές

http://www.aboutturin.com/en/history-of-turin.html

Ένα εξαιρετικό βιβλίο απολαμβάνοντας το καφέ σας σε κάποια όμορφη πλατεία.. Torino: «Sulla Torino preromana, le notizie storiche sono molto incerte…». (Για το προ-ρωμαϊκό Torino, τα ιστορικά γραπτά είναι πολύ αβέβαια..).
 

escursione

Member
Μηνύματα
1.436
Likes
4.562
είπες και το έκανες!! καλά το πας! περιμένουμε τη συνέχεια! θα αυξήσεις κατακόρυφα την επισκεψιμότητα μελών του φόρουμ στη πόλη!!
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.980
Likes
15.750
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Grazie tante. Να κάνω τη φιλοσοφικής και καλλιτεχνικής φύσης μνεία μου.
Στο Τορίνο έζησε και ο Νίτσε και επηρεάστηκε αρκετά από την πόλη αυτή. Ο Νίτσε αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το μεταφυσικό ζωγράφο Giorgio de Chirico. Λόγω αφενός της αγάπης του για το Νίτσε και αφετέρου ενός σύντομου περάσματος του καλλιτέχνη από το Τορινο, εμπνεύστηκε τα έργα του από τη σειρά Ιταλικές πλατείες. 8C110AA7-B103-4216-BAA7-3085C56D45AE.jpeg
 

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
είπες και το έκανες!! καλά το πας! περιμένουμε τη συνέχεια! θα αυξήσεις κατακόρυφα την επισκεψιμότητα μελών του φόρουμ στη πόλη!!
κατι που δεν θα αρεσει ιδιαιτερα στην αριστοκρατεια που εχει επιλεξει τα περιχωρα του Τορινο για να διαμενει... :haha::haha:
 

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
Grazie tante. Να κάνω τη φιλοσοφικής και καλλιτεχνικής φύσης μνεία μου.
Στο Τορίνο έζησε και ο Νίτσε και επηρεάστηκε αρκετά από την πόλη αυτή. Ο Νίτσε αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το μεταφυσικό ζωγράφο Giorgio de Chirico. Λόγω αφενός της αγάπης του για το Νίτσε και αφετέρου ενός σύντομου περάσματος του καλλιτέχνη από το Τορινο, εμπνεύστηκε τα έργα του από τη σειρά Ιταλικές πλατείες. View attachment 229795
Και οχι μονο ο Νιτσε, απλα τα εχω αφησει για ενα αλλο κεφαλαιο... :)
 

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
Για να κανω ενα μικρο spoiler...για τα κεφαλαια... :)

  • Τορίνο – Γιατί να πας
  • Τορίνο – Ιστορία
  • Τορίνο – Πώς να φτάσεις
  • Τορίνο – Πώς να μετακινηθείς
  • Τορίνο – Με μια ματιά
  • Τορίνο – Δρόμοι, Πλατείες και Πάρκα
  • Τορίνο – Ναοί και εκκλησίες
  • Τορίνο – Παλάτια και Μουσεία
  • Τορίνο – Τι άλλο να δεις
  • Τορίνο – Ψάχνοντας το Δισκοπότηρο
  • Τορίνο – Το Σκοτεινό & Μαγικό Τορίνο
  • Τορίνο – Κοντινές εκδρομές
  • Τορίνο – Τι να κάνεις
  • Τορίνο – Φαγητό
  • Τορίνο – Διαμονή
  • Τορίνο – Διασκέδαση
  • Τορίνο – Τουριστικός οδηγός σε pdf & tips
  • Οι προτάσεις/ προτιμήσεις του @whoknows
 

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
Τορίνο – Πώς να φτάσεις

Αεροπορικός

Άφιξη στο Caselle Αεροδρόμιο του Τορίνο

Το να φτάσει κανείς στο Τορίνο, δεν είναι δύσκολο, αν και από την Ελλάδα δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις.

Εξαίρεση αποτελεί μια ανακοίνωση της Aegean ότι θα ξεκινήσει κάποιες πτήσεις από Αθηνά προς Τορίνο από τον Ιούνιο του 2018, καθώς και κάποιες low cost αεροπορικές όπως η Volotea, που πετάνε απευθείας προς το αεροδρόμιο του Τορίνο από Κέρκυρα και Σκιάθο κάποιες μέρες το καλοκαίρι.

Το Αεροδρόμιο του Τορίνο είναι το Caselle και βρισκεται περίπου 15χιλιομετρα βόρεια της πόλης.

Από το Αεροδρόμιο Caselle για να πάει κανείς στην πόλη, μπορεί να το κάνει εύκολα με τα ΚΤΕΛ της εταιρείας Sadem που έχουν δρομολόγια κάθε 15 λεπτά από και προς το Αεροδρόμιο (κάθε 30 τις Κυριακές), με διάρκεια περίπου 40 λεπτά. Το κόστος διαφοροποιείτε ανάλογα του από πού θα κλείσει κανείς τα εισιτήρια (πχ μέσα από ένα ticket office κοστίζει 6μιση ευρώ ενώ αν το αγοράσει κανείς στο λεωφορείο κοστίζει 7μιση ευρώ)

To Κτελ αυτό κάνει 2 βασικές στάσεις, το ένα στην Porta Nuova (2 τετράγωνα από το σταθμό επί της κεντρικής λεωφόρου «Vittorio Emanuele II 57/A») και ένα στην Porta Susa (επί της Corso Bolzano, Stallo 13 (θα δείτε και άλλα ΚΤΕΛ για διάφορους προορισμούς να σταθμεύουν εκεί)

Το website της Sadem: http://www.sadem.it/en/home.aspx

Το link για τα δρομολόγια της Sadem απο και προς το Αεροδρομιο Caselle: http://www.sadem.it/media/6261/000268.pdf

Φυσικά υπάρχει και η λύση του ταξί, που από το αεροδρόμιο προς την πόλη κοστίζει περίπου 35 ευρώ.

Άφιξη στο αεροδρόμιο Malpensa του Milano

Από το αεροδρόμιο Malpensa (είτε Τ1, είτε Τ2) είναι εύκολο να πάει κανείς στο Τορίνο. Τα 2 αυτά Terminal συνδέονται με το Τορίνο με ΚΤΕΛ της Sadem.

Δρομολόγια έχει κάθε μια ώρα και η απόσταση είναι 2 ώρες. Το κόστος είναι 22 ευρώ ανά διαδρομή κατ’ άτομο.

Στο Τορίνο κάνει στάση στην Porta Susa (γωνία με via Grattoni)

Το website της Sadem: http://www.sadem.it/en/home.aspx

Το link για τα δρομολόγια της Sadem απο και προς το Αεροδρόμιο Malpensa: http://www.sadem.it/media/2868/000020.pdf

Φυσικά και υπάρχει και η λύση του ταξί, που κοστίζει περίπου 200 ευρώ.


Άφιξη στο αεροδρόμιο Orio al Serio – Bergamo

Πάρα πολλοί είναι αυτοί που προτιμάνε να πετάνε στο αεροδρόμιο του Bergamo λόγω της Ryanair.

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος από το παραπάνω αεροδρόμιο για να πάει κάποιος στο Τορίνο είναι να πάει πρώτα στο Μιλάνο και από εκεί με τρένο στο Τορίνο.

Ωστόσο για οποίον θέλει να πάει απευθείας στο Τορίνο (Vittorio Emanuele), μπορεί να πάρει ΚΤΕΛ της Flixbus το οποίο υπάρχει κάθε λίγες ώρες.

Το website της Flixbus: https://www.flixbus.it

Τρένο

Το τρένο αποτελεί μια ψύχωση για τους Ιταλούς και το χρησιμοποιούν κατά κόρον για τις μετακινήσεις τους.

Υπάρχουν αρκετά είδη τρένων που καλύπτουν ένα τεράστιο φάσμα διαδρομών, στάσεων και τιμών.

Για να πάει κανείς στο Τορίνο κατά κύριο λόγω θα χρησιμοποιήσει τα εξής είδη τρένων (ανάλογα από πού πηγαίνει)
  • RV – Regionale Veloce (πιο παλιά και αργά τρένα που κάνουν περισσότερες στάσεις)
  • FRECCE - (Frecciarossa μέχρι 300km/h / Frecciabianca μέχρι 200km/h)
Το Τορίνο έχει 3 κυρίους σταθμούς το Porta Nuova, το Porta Susa καθώς και το Lingotto.

Το Porta Nuova υπήρξε ο κεντρικός σταθμός του Τορίνο άλλα πλέον τα ηνία τα παίρνει το Porta Susa που έχει ανακαινιστεί και τείνει να γίνει ο κύριος σταθμός της πόλης. Ωστόσο όλα τα τρένα κάνουν στάση και στους 2 αυτούς σταθμούς, και συνήθως Τερματικό κάνουν στο Porta Nuova.

Οι 2 σταθμοί μεταξύ τους απέχουν γύρω στα 25 λεπτά χαλαρό περπάτημα, ή 5 λεπτά περίπου με τρένο, ή 3 στάσεις με το μετρό.

Αν κάποιος λοιπόν έχει φτάσει αεροπορικός είτε στο Malpensa είτε στο Orio al Serio/Bergamo και κατεβεί στο Μιλάνο, μπορεί από το σταθμό Centrale να πάρει το τρένο για το Τορίνο (Nuova ή Susa) ανάλογα τι τον βολεύει με το σημείο διαμονής.

Από Μιλάνο τα RV τρένα συνδέονται με το Τορίνο κάθε 1 ώρα (σταθερό ωράριο) και έχουν διάρκεια 2 ωρών για να φτάσουν και κόστος 12μιση ευρώ.

Ενώ Freccia μπορεί να τα βρει κανείς σε διάφορες ώρες βάση ανταποκρίσεων που περνάνε από Τορινο ή κάνουν Τερματικό εκεί, και αρκετές φορές το booking in advance μπορεί να προσφέρει τιμές κοντά στα 10 ευρώ, αλλιώς η τιμή ανεβαίνει σημαντικά. Η διάρκεια της διαδρομής είναι 1 ώρα

Πέρα από το Μιλάνο ωστόσο το Τορίνο αποτελεί έναν σημαντικό κόμβο για να φτάσει κανείς με τρένο, και μπορεί να βρει κανείς τρένα από μεγάλες πόλεις της Ιταλίας (Νάπολη, Ρώμη, Φλωρεντία, Βενετιά, Γένοβα, Ανκόνα) να φτάνουν στην πόλη άλλα και διαδρομές από το εξωτερικό (Lyon, Paris, Barcelona κλπ.)

Δρομολόγια και τιμές μπορεί να βρει κανείς στο επίσημο website των Ιταλικών Σιδηροδρόμων: http://www.trenitalia.com

Λεωφορείο

Το Τορίνο καλύπτεται από ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα ΚΤΕΛ στην Ευρώπη, το Flixbus.

Δρομολόγια από πολλές πόλεις της Ιταλίας φτάνουν στο Τορίνο (με ανταπόκριση η χωρίς) αλλά επίσης και από το εξωτερικό όπως Γαλλία και Ελβετία.

Δρομολόγια και τιμές για τα ΚΤΕΛ που φτάνουν/αναχωρούν από/στο Τορίνο μπορεί να βρει κανείς εδώ: https://www.flixbus.com
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
10.010
Likes
13.028
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Εξαίρεση αποτελεί μια ανακοίνωση της Aegean ότι θα ξεκινήσει κάποιες πτήσεις από Αθηνά προς Τορίνο από τον Ιούνιο του 2018,
H Aegean εδώ και καιρό πουλάει εισιτήρια για απευθείας πτήσεις στο Τορίνο. Εποχιακό το δρομολόγιο από αρχές Ιουνίου έως τέλη Σεπτεμβρίου, Τετάρτη και Παρασκευή, σε συμπαθητικές ώρες και τιμή από 92€ (χωρίς να τρέχει κάποια προσφορά).
 
Last edited:

whoknows

Member
Μηνύματα
746
Likes
2.241
Επόμενο Ταξίδι
Στο φεγγαρι
Ταξίδι-Όνειρο
Στο κεντρο της Γης
H Aegean εδώ και καιρό πουλάει εισιτήρια για απευθείας πτήσεις στο Τορίνο. Εποχικό το δρομολόγιο από αρχές Ιουνίου έως τέλη Σεπτεμβρίου, Τετάρτη και Παρασκευή, σε συμπαθητικές ώρες και τιμή από 92€ (χωρίς να τρέχει κάποια προσφορά).
ναι το εχω δει, οποτε λαθος χρηση γλωσσας τα περι ανακοινωσης και οχι actual εποχιακου δρομολογιου.

Η αληθεια ειναι οτι θα μ αρεσε πολυ να το επεκτεινει ολο το χρονο, διοτι απο αποψη κοστους πανω κατω το ιδιο θα κοστισει αν βαλει κανεις το κοστος για μαλπενσα συν το κτελ για Τορινο.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.109
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom