Liana13
Member
- Μηνύματα
- 35
- Likes
- 186
Καλησπέρα και από μένα. Με όλα αυτά τα τραγικά που συμβαίνουν στην Ιταλία έρχεται να προστεθεί και η ιστορία μου από το 4ημερο ταξίδι στο Παλέρμο ίσα που πρόλαβα πριν ξεσπάσει η μπόρα 15-18 Φεβρουαρίου. Βρήκαμε φτηνά εισιτήρια 30 ευρώ με επιστροφή, είχαμε και τα διαπιστευτήρια ενός φίλου μας που είχε πάει πέρυσι επομένως χωρίς δεύτερη σκέψη κλείσαμε τα εισιτήρια.
Δεν έχω επισκεφθεί άλλες πόλεις της Ιταλίας ιδιαίτερα του Βορρά για να κάνω την σύγκριση αλλά από ότι είχα διαβάσει το Παλέρμο σίγουρα δεν θα είχε την Ιταλική φινέτσα που έχουμε στο μυαλό μας.
Από το αεροδρόμιο του Παλέρμο πήραμε λεωφορείο με 10 ευρώ με επιστροφή και σε αφήνει στο κέντρο του Παλέρμο
Πάμε στα καθέκαστα. Για να είμαι ειλικρινής μέχρι να αφήσουμε τα πράγματα στο σπίτι γιατί το τσεκ ιν γινόταν αργά το Παλέρμο δεν μου άρεσε. Πες η κούραση, πες να ειμαστε με τα μπακπακ και να με πονάει η πλάτη μου τελοσπάντων η πρώτη εντύπωση δεν ήταν θετική. Αρκετά παλιά σπίτια, παλιατζούρα, σκουπίδια κάτω κλπ. Παρόλα αυτά η εικόνα άρχισε να αποκαθίσταται. Ναι σίγουρα δεν είναι ιδιαίτερα καθαρή πόλη αλλά άρχισε να εμφανίζει τα υπόλοιπα διαμάντια της. Καταρχάς ο καιρός ήταν τέλειος είχε ηλιοφάνεια και τις 3 μέρες που περασάμε εκεί και για Φεβρουάριο μήνα ήταν πολύ καλός. Ήταν μια πόλη ζωντανή κάτι που για μένα έχει μεγάλη σημασία. Ακόμα και Κυριακή ή Δευτέρα βράδυ που ιδιαίτερα σε επαρχίες άλλων χωρών τις ώρες αυτές δεν βλέπεις άνθρωπο να κυκλοφορεί. Παρόλα αυτά εδώ οι δρόμοι ήταν γεμάτοι κόσμο. Αυτό που μου άρεσε ιδιαιτέρα ότι ο τουρισμός ήταν κυρίως από τον Ιταλικό Βορρά και όχι από ξένες χώρες. Δηλαδή πολύ σπάνια άκουγες Αγγλικά.
Οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με street food με cute μαγαζάκια, νόστιμο φαγητό και πολύ καλές τιμές. Συγχωρέστε με δεν θυμάμαι ονόματα αλλά υπάρχει ένα μαγαζάκι που φτιάχνει θεσπέσια arrancini kai canoli παραδοσιακά της Σικελίας. Το canolo είναι γλυκάκι ενώ το arrancini είναι μια τηγανιτή μπαλίτσα που μέσα βάζουν κυρίως ρύζι και μετά ότι άλλο συνδυασμό θες. Με 2-3 ευρώ η κάθε μπάλα χορταίνεις άνετα. Αν και δεν θυμάμαι όνομα μάζευε πάρα πολύ κόσμο και ήταν το πιο γνωστό εκεί. Επιπλέον πολύ ωραία μπαράκια είναι το Enotequa και ένα άλλο πάλι όλα επι της Macheda όπου έχουν happy hour aperol spritz με 2.5-3 ευρώ. Στο στενό που μέναμε υπάρχει το πιο διάσημο για τους ντόπιους μπαράκι το il siciliano. Προσέξτε εμείς φάγαμε όμως πόρτα Σάββατο βράδυ. Επίσης μέχρι τις 12 το βράδυ τα μπαράκια για αυτούς είναι σαν τα κρασάδικα τα δικά μας δηλαδή τρώνε κανονικά και μετά τις 12 γίνονται μπαροκλαμπάκια.
Κάτω από το δωμάτιο μας το famous στενό με κόσμο κάθε βράδυ στο il Siciliano
Δρόμος Via Macheda
Επιπλέον από must αξιοθέατα είναι τα θέατρα τους και οι πλατείες τους. Θέατρο Massimo και Θέατρο Politeama. Φυσικά το παλάτι των Νορμανδών και ο Καθεδρικός Ναός με εκπληκτική αρχιτεκτονική!! Αν και εσωτερικά ο Καθεδρικός δεν είναι τόσο πλούσιος και εντυπωσιακός.
Teatro Massimo
Teatro Massimo
Καθεδρικός ναός
Επίσης εμείς Κυριακή επιλέξαμε να πάμε μονοήμερη στην Cefalu. Το εισιτήριο πήγαινε έλα με τρένο είναι γύρω στα 6 ευρώ και σε αποζημιώνει γιατί η διαδρομή είναι κυρίως παραθαλάσσια και περνάς από όλα τα χωριουδάκια. Η μέρα ήταν τέλεια, είχε τον καλύτερο καιρό και επειδή ήταν και Κυριακή πολλοί Παλερμιάνοι έκαναν επίσης μια απόδραση στην Τσεφαλού. Προσωπικά εμένα μαρέσει πολύ όταν υπάρχει κόσμος και ζωντάνια για αυτό το αναφέρω ως θετικό. Μαρέσει να κυκλοφορεί κόσμος και ιδιαίτερα σε αυτήν την περίπτωση ντόπιοι, να αναμειγνυόμαστε και να γινόμαστε ένα με αυτούς. Σίγουρα η Τσεφαλού ήταν το καλύτερο μέρος. Το κέντρο της πολύ γραφικό με την κεντρική πλατεία να είναι φουλ από καφετέριες και κόσμο, πλακόστρωτα στενάκια και σίγουρα πολύ καθαρά σε σχέση με το Παλέρμο. Διασχιζοντας τα στενάκια κατεβαίνουμε προς παραλία όπου συναντάμε μια gelateria με κόσμο να περιμένει απέξω. Ο καιρός αλλά και ο κόσμος μας δελέασε οπότε κάναμε μια στάση για παγωτό. Κλασικά η συνεννόηση γίνεται στα Ιταλικά που δεν ξέρουμε αλλά πολύ μαρέσει. Χαρούμενοι άνθρωποι που γελάνε όταν δεν μπορούμε να συννενοηθούμε. Στην συνέχεια κάναμε βόλτα στον παραλιακό δρόμο μαζί με τους υπόλοιπους Παλερμιάνους ενώ ήταν και λίγοι τολμηροί που πήγαν για μπάνιο. Προφανώς εντυπωσιακό τοπίο η κλασική φωτογραφία της Τσεφαλού με τον λόφο να ατενίζει από πίσω.
Στενάκι στην Cefalu
Ηλιοβασίλεμα στην Cefalu
Η πασίγνωστη καρτοπαστιλική εικόνα της Cefalu
Παραλία στην Cefalu
Την επόμενη μέρα πήγαμε προς Kalsa και βγήκαμε προς την "Παραλιακή" του Παλέρμο. Σίγουρα το ιστορικό κέντρο έχει γραφικά στενάκια και είναι λιγότερο θορυβώδες από το νέο κέντρο. Παράλληλα έτυχε να συναντήσουμε τυχαία έναν Έλληνα μόνιμο κάτοικο Παλέρμο. Μας είπε πολύ ωραία λόγια για αυτόν τον ταλαιπωρημένο τόπο. Ότι δυστυχώς η Σικελία είναι μια φτωχή περιφέρεια που στηρίζεται μόνο στον τουρισμό, δεν διαθέτει βαρια βιομηχανία ενώ οι άνθρωποι είναι τρομερά ανοιχτοί (αυτό το συνειδητοποιήσαμε και από κάθε πρωί στο στενό μας αντάλλασαν κουβέντες δυνατά από το ένα μπαλκόνι στο άλλο, πόσο ελληνική επαρχία μου θύμισε;Ρ) αλλά θα σου ανοιχτούν μέχρι σε ένα βαθμό γιατί ακόμα φοβούνται να σε εμπιστευτούν πλήρως λόγω της μαφίας. Η κυβέρνηση δεν επιδιώκει ανάπτυξη της περιοχής ίσως γιατί ακόμα έστω και έμμεσα τα κουμάντα τα κάνει η μαφία.
"Παραλιακή" του Παλέρμο
Και όντως το Παλέρμο βγάζει τον χαρακτήρα του. Αν και αρχικά τα απεριποίητα κτήρια του μου χτύπαγαν άσχημα στο μάτι σταδιακά τα συμπάθησα και τελικά τα νοσταλγώ. Γιατί για μένα το πιο σημαντικό σε μια πόλη είναι να αντιλαμβάνομαι την κουλτούρα της και την προσωπικότητά της. Το Παλέρμο βγάζει ακριβώς αυτό είναι επαρχία μιας φτωχής ιταλικής περιφέρειας που έχει δεινοπαθήσει εξαιτίας της μαφίας. Παρόλα αυτά διαθέτει ένα μεσογειακό κλίμα, χαμογελαστούς και κεφάτους ανθρώπους, νόστιμο και φτηνό φαγητό, όμορφα μπαράκια, μεγαλοπρεπείς όπερες και παλάτια και μια ζωντανή αύρα σε όλη την έκταση του.
Δεν έχω επισκεφθεί άλλες πόλεις της Ιταλίας ιδιαίτερα του Βορρά για να κάνω την σύγκριση αλλά από ότι είχα διαβάσει το Παλέρμο σίγουρα δεν θα είχε την Ιταλική φινέτσα που έχουμε στο μυαλό μας.
Από το αεροδρόμιο του Παλέρμο πήραμε λεωφορείο με 10 ευρώ με επιστροφή και σε αφήνει στο κέντρο του Παλέρμο
Πάμε στα καθέκαστα. Για να είμαι ειλικρινής μέχρι να αφήσουμε τα πράγματα στο σπίτι γιατί το τσεκ ιν γινόταν αργά το Παλέρμο δεν μου άρεσε. Πες η κούραση, πες να ειμαστε με τα μπακπακ και να με πονάει η πλάτη μου τελοσπάντων η πρώτη εντύπωση δεν ήταν θετική. Αρκετά παλιά σπίτια, παλιατζούρα, σκουπίδια κάτω κλπ. Παρόλα αυτά η εικόνα άρχισε να αποκαθίσταται. Ναι σίγουρα δεν είναι ιδιαίτερα καθαρή πόλη αλλά άρχισε να εμφανίζει τα υπόλοιπα διαμάντια της. Καταρχάς ο καιρός ήταν τέλειος είχε ηλιοφάνεια και τις 3 μέρες που περασάμε εκεί και για Φεβρουάριο μήνα ήταν πολύ καλός. Ήταν μια πόλη ζωντανή κάτι που για μένα έχει μεγάλη σημασία. Ακόμα και Κυριακή ή Δευτέρα βράδυ που ιδιαίτερα σε επαρχίες άλλων χωρών τις ώρες αυτές δεν βλέπεις άνθρωπο να κυκλοφορεί. Παρόλα αυτά εδώ οι δρόμοι ήταν γεμάτοι κόσμο. Αυτό που μου άρεσε ιδιαιτέρα ότι ο τουρισμός ήταν κυρίως από τον Ιταλικό Βορρά και όχι από ξένες χώρες. Δηλαδή πολύ σπάνια άκουγες Αγγλικά.
Οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με street food με cute μαγαζάκια, νόστιμο φαγητό και πολύ καλές τιμές. Συγχωρέστε με δεν θυμάμαι ονόματα αλλά υπάρχει ένα μαγαζάκι που φτιάχνει θεσπέσια arrancini kai canoli παραδοσιακά της Σικελίας. Το canolo είναι γλυκάκι ενώ το arrancini είναι μια τηγανιτή μπαλίτσα που μέσα βάζουν κυρίως ρύζι και μετά ότι άλλο συνδυασμό θες. Με 2-3 ευρώ η κάθε μπάλα χορταίνεις άνετα. Αν και δεν θυμάμαι όνομα μάζευε πάρα πολύ κόσμο και ήταν το πιο γνωστό εκεί. Επιπλέον πολύ ωραία μπαράκια είναι το Enotequa και ένα άλλο πάλι όλα επι της Macheda όπου έχουν happy hour aperol spritz με 2.5-3 ευρώ. Στο στενό που μέναμε υπάρχει το πιο διάσημο για τους ντόπιους μπαράκι το il siciliano. Προσέξτε εμείς φάγαμε όμως πόρτα Σάββατο βράδυ. Επίσης μέχρι τις 12 το βράδυ τα μπαράκια για αυτούς είναι σαν τα κρασάδικα τα δικά μας δηλαδή τρώνε κανονικά και μετά τις 12 γίνονται μπαροκλαμπάκια.

Κάτω από το δωμάτιο μας το famous στενό με κόσμο κάθε βράδυ στο il Siciliano

Δρόμος Via Macheda
Επιπλέον από must αξιοθέατα είναι τα θέατρα τους και οι πλατείες τους. Θέατρο Massimo και Θέατρο Politeama. Φυσικά το παλάτι των Νορμανδών και ο Καθεδρικός Ναός με εκπληκτική αρχιτεκτονική!! Αν και εσωτερικά ο Καθεδρικός δεν είναι τόσο πλούσιος και εντυπωσιακός.

Teatro Massimo

Teatro Massimo

Καθεδρικός ναός
Επίσης εμείς Κυριακή επιλέξαμε να πάμε μονοήμερη στην Cefalu. Το εισιτήριο πήγαινε έλα με τρένο είναι γύρω στα 6 ευρώ και σε αποζημιώνει γιατί η διαδρομή είναι κυρίως παραθαλάσσια και περνάς από όλα τα χωριουδάκια. Η μέρα ήταν τέλεια, είχε τον καλύτερο καιρό και επειδή ήταν και Κυριακή πολλοί Παλερμιάνοι έκαναν επίσης μια απόδραση στην Τσεφαλού. Προσωπικά εμένα μαρέσει πολύ όταν υπάρχει κόσμος και ζωντάνια για αυτό το αναφέρω ως θετικό. Μαρέσει να κυκλοφορεί κόσμος και ιδιαίτερα σε αυτήν την περίπτωση ντόπιοι, να αναμειγνυόμαστε και να γινόμαστε ένα με αυτούς. Σίγουρα η Τσεφαλού ήταν το καλύτερο μέρος. Το κέντρο της πολύ γραφικό με την κεντρική πλατεία να είναι φουλ από καφετέριες και κόσμο, πλακόστρωτα στενάκια και σίγουρα πολύ καθαρά σε σχέση με το Παλέρμο. Διασχιζοντας τα στενάκια κατεβαίνουμε προς παραλία όπου συναντάμε μια gelateria με κόσμο να περιμένει απέξω. Ο καιρός αλλά και ο κόσμος μας δελέασε οπότε κάναμε μια στάση για παγωτό. Κλασικά η συνεννόηση γίνεται στα Ιταλικά που δεν ξέρουμε αλλά πολύ μαρέσει. Χαρούμενοι άνθρωποι που γελάνε όταν δεν μπορούμε να συννενοηθούμε. Στην συνέχεια κάναμε βόλτα στον παραλιακό δρόμο μαζί με τους υπόλοιπους Παλερμιάνους ενώ ήταν και λίγοι τολμηροί που πήγαν για μπάνιο. Προφανώς εντυπωσιακό τοπίο η κλασική φωτογραφία της Τσεφαλού με τον λόφο να ατενίζει από πίσω.

Στενάκι στην Cefalu

Ηλιοβασίλεμα στην Cefalu

Η πασίγνωστη καρτοπαστιλική εικόνα της Cefalu

Παραλία στην Cefalu
Την επόμενη μέρα πήγαμε προς Kalsa και βγήκαμε προς την "Παραλιακή" του Παλέρμο. Σίγουρα το ιστορικό κέντρο έχει γραφικά στενάκια και είναι λιγότερο θορυβώδες από το νέο κέντρο. Παράλληλα έτυχε να συναντήσουμε τυχαία έναν Έλληνα μόνιμο κάτοικο Παλέρμο. Μας είπε πολύ ωραία λόγια για αυτόν τον ταλαιπωρημένο τόπο. Ότι δυστυχώς η Σικελία είναι μια φτωχή περιφέρεια που στηρίζεται μόνο στον τουρισμό, δεν διαθέτει βαρια βιομηχανία ενώ οι άνθρωποι είναι τρομερά ανοιχτοί (αυτό το συνειδητοποιήσαμε και από κάθε πρωί στο στενό μας αντάλλασαν κουβέντες δυνατά από το ένα μπαλκόνι στο άλλο, πόσο ελληνική επαρχία μου θύμισε;Ρ) αλλά θα σου ανοιχτούν μέχρι σε ένα βαθμό γιατί ακόμα φοβούνται να σε εμπιστευτούν πλήρως λόγω της μαφίας. Η κυβέρνηση δεν επιδιώκει ανάπτυξη της περιοχής ίσως γιατί ακόμα έστω και έμμεσα τα κουμάντα τα κάνει η μαφία.

"Παραλιακή" του Παλέρμο
Και όντως το Παλέρμο βγάζει τον χαρακτήρα του. Αν και αρχικά τα απεριποίητα κτήρια του μου χτύπαγαν άσχημα στο μάτι σταδιακά τα συμπάθησα και τελικά τα νοσταλγώ. Γιατί για μένα το πιο σημαντικό σε μια πόλη είναι να αντιλαμβάνομαι την κουλτούρα της και την προσωπικότητά της. Το Παλέρμο βγάζει ακριβώς αυτό είναι επαρχία μιας φτωχής ιταλικής περιφέρειας που έχει δεινοπαθήσει εξαιτίας της μαφίας. Παρόλα αυτά διαθέτει ένα μεσογειακό κλίμα, χαμογελαστούς και κεφάτους ανθρώπους, νόστιμο και φτηνό φαγητό, όμορφα μπαράκια, μεγαλοπρεπείς όπερες και παλάτια και μια ζωντανή αύρα σε όλη την έκταση του.
Last edited: