• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Dirgahayu RI ke 65!

delmem2233

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.196

Μέχρι πριν από τρεις ημέρες, όταν σκεφτόμουν “Τζακάρτα”, έφερνα στο μυαλό μου μιλιούνια κόσμου σε “πιο μποτιλιαρισμένους δε γίνεται” δρόμους, γυναίκες καλυμμένες από την κορυφή μέχρι τα νύχια (πρωτεύουσα της πολυπληθέστερης μουσουλμανικής χώρας στον κόσμο γαρ), βρόμα που όμοιά της μπορεί να βρει κανείς μόνο στην Ινδία (κρίνοντας τουλάχιστον από τις χώρες στις οποίες εγώ προσωπικά έχω πάει), και χριστιανούς-Κινέζους να φοβούνται και τον ίσκιο τους (επειδή και οι μεν και οι δε, δεν έχουν τραβήξει και λίγα σε αυτήν την πόλη, ακόμη και στο πολύ πρόσφατο παρελθόν). Αυτά έφερνα στο μυαλό μου, με βάση όσα είχα διαβάσει, όσα είχα ακούσει, όσα είχα δει στην τηλεόραση από τότε που με θυμάμαι να βλέπω τηλεόραση και να ενδιαφέρομαι για το τι συμβαίνει στον... έξω κόσμο. Μετρώντας γύρω στις 60 ώρες πλέον στην Τζακάρτα, μπορώ να “πω” ότι σε κάποια έπεσα μέσα, και σε κάποια έπεσα, πολύ, μα πολύ, έξω...
Είναι γεγονός ότι η πόλη είναι πήχτρα στον κόσμο. Έναντι περαιτέρω δικού μου σχολίου, παραθέτω νούμερα που μιλάνε από μόνα τους. Η Ιάβα έχει έκταση όσο η Ελλάδα, όμως 13(!) φορές τον δικό μας πληθυσμό. Και ένα μεγάλο κομμάτι αυτών των 130 εκατομμυρίων που ζουν στο νησί, κατοικούν στην πρωτεύουσα. Το εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι σε ένα οδηγό του LP που έχω, έκδοση του 2006, αναφέρεται ότι η απόσταση από το λιμάνι στα βόρεια, μέχρι το νοτιότερο προάστιο της πόλης, είναι 25 χιλιόμετρα. Στην έκδοση του 2008, του ίδιου ταξιδιωτικού οδηγού, το σχετικό νούμερο είχε φθάσει τα 35(!) χιλιόμετρα, και σήμερα το νούμερο έχει ανέβει στα 40! Το πόσο γρήγορα μεγαλώνει/αλλάζει αυτή η πόλη, το διαπίστωσα και στο “παρατηρητήριο” του “Monas”, του “Εθνικού Μνημείου” της πόλης. Με 10.000 ρουπίες, κάτι λιγότερο από ένα ευρώ, έχεις την πόλη... πιάτο, από ύψος περίπου 130 μέτρων. Έχουν μεγάλες φωτογραφίες με νούμερα πάνω σε συγκεκριμένα κτίρια, κι ακριβώς από κάτω επεξηγηματικά σχόλια για το τι είναι το κάθε κτίριο. Το εντυπωσιακό, πέρα φυσικά από την θέα (ειδικά σήμερα που ο ουρανός είχε... The Simpsons συννεφάκια και ήταν ταμάμ για φωτογραφίες), είναι ότι μέτρησα τουλάχιστον πέντε ουρανοξύστες που έλειπαν από τις φωτογραφίες, δε... λείπουν όμως από τις δικές μου φωτογραφίες, έχοντας “ξεφυτρώσει” τα 2-3 τελευταία χρόνια...
Αφήνοντας νούμερα και το τι περίμενα να βρω εδώ στην άκρη, περιγράφοντας την Τζακάρτα θα έλεγα ότι είναι ένα... τεράστιο άσχημο, κακάσχημο σκυλί, που την πρώτη φορά που το βλέπεις... σκιάζεσαι, έτσι όπως γαβγίζει λυσσασμένα, σου δείχνει τα μεγάλα κοφτερά δόντια του, έχει αίματα στον κεφάλι και στο σώμα του λες και πριν από λίγο είχε... σφαχτεί με άλλο σκυλί, κι από το στόμα του, έτσι όπως γαβγίζει, πετάγονται σάλια στα πέντε μέτρα. Αν δεν τα... κάνεις πάνω σου όμως (συγγνώμη για το άκομψο της εικόνας), αν σταθείς στα πόδια σου και το ηρεμήσεις με τη συμπεριφορά σου, το σκυλί-φόβητρο καταλήγει σιγά-σιγά να γίνεται “σκυλάκι”, και να κάθεται να το χαϊδέψεις. Ο γράφων είναι τεράστιος λάτρης των πόλεων, κι όπως θυμάμαι να έχω ξαναγράψει, όταν είμαι σε μεγάλη πόλη είμαι σαν γουρούνι μέσα στη λάσπη. Having said that, ομολογώ ότι η Τζακάρτα είναι... δύσκολα ερωτεύσιμη. Φθάνοντας στον σιδηροδρομικό σταθμό Gambir, στο κέντρο της πόλης, είπα να περπατήσω 10-15 λεπτά μέχρι τον Jaksa, τον δρόμο με τα φθηνά καταλύματα στον οποίο αποφάσισα να μείνω. Μόνο που βγαίνοντας από την αυλή του σταθμού, διαπιστώνεις ότι... δεν υπάρχει καν πεζοδρόμιο για να περπατήσεις. Κι όταν έρχεται η ώρα να περάσεις στην απέναντι πλευρά δρόμου, πρέπει να ξεσκονίσεις τις... τακτικές που έμαθες στο Βιετνάμ, να περπατάς δηλαδή σιγά-σιγά, ελπίζοντας ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων και... μηχανακίων θα κάνουν αυτό που πρέπει, και δεν θα πέσουν πάνω σου. Γενικό σχόλιο λοιπόν, η πόλη δεν είναι σούπερ φιλική στους πεζούς. Φθάνοντας δε στην οδό Jaksa κι αρχίζοντας να ρίχνεις βλέφαρα σε δωμάτια, σου έρχεται από τη μία να γελάσεις κι από την άλλη να κλάψεις... Δεν θέλω να το παίξω κοσμογυρισμένος, όμως έχω πάει σε σχεδόν 50 χώρες, και μπορώ να “πω” ότι τα χάλια που συνάντησα εδώ, προσωπικά τα έχω δει μόνο στην Ινδία. Mind you, ταξιδεύω on a budget, δεν μπορώ-θέλω δηλαδή να δώσω τις 240.000 ρουπίες (ένα ευρώ είναι κάτι περισσότερο από 11.000 ρουπίες) που ζητάει το Margot, ένα από τα δύο καλύτερα ξενοδοχεία στον συγκεκριμένο δρόμο. Για να μη με περάστε για... κακομαθημένο, με το “χάλια” εννοώ δωμάτια ενάμισι επί δύο, με αρχαίο ανεμιστήρα στην άκρη του κρεβατιού, χάρτινους τοίχους, φυσικά κανένα παράθυρο, και στρώματα που φαίνονται τόσο παλιά και χρησιμοποιημένα, λες και ήταν τα... πρωτότυπα που φτιάχτηκαν τη χρονιά που ανακαλύφθηκαν τα στρώματα. Είχα διαβάσει ότι το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια έχει πέσει δραματικά στον συγκεκριμένο δρόμο, όμως... αυτό που είδα, ξεπέρασε ακόμη και τις πιο... σκούρες εικόνες που είχα φέρει στο μυαλό μου. Με τα πολλά, κατέληξα στο Delima, ένα από τα παλιότερα “μαγαζιά” στη γειτονιά, επειδή το στρώμα το είδα μεγάλο και σχετικά... στιβαρό. Στον ανεμιστήρα που... έτριζε λες και είναι από εκείνα τα τεράστια τρυπάνια που χρησιμοποιούν στις οικοδομές, δεν έδωσα σημασία. Οικονομικά, δεν είμαι για να δίνω σημασία σε τέτοιες “λεπτομέρειες”. Για να... ανακεφαλαιώσω επί των πρώτων εντυπώσεων, you get the picture, το “καλώς όρισες” της Τζακάρτα με έπιασε από τον λαιμό και με κόλλησε στον τοίχο.
Να' μαι όμως ακόμη στην Τζακάρτα, τρίτη μέρα τώρα, να σκέφτομαι αν αντί για τέσσερις, θα μείνω περισσότερες ημέρες. Ξύπνησα το πρώτο πρωινό μου εδώ και ξαφνικά η πόλη είχε μεταμορφωθεί σε παράδεισο; Προφανώς όχι. Απλά... μου έριξα μια κλοτσιά στον πισινό, και μου θύμισα αυτό που έγραφα τις προάλλες από την Κουάλα Λουμπούρ, ότι δηλαδή ταξιδεύουμε, τουλάχιστον ταξιδεύω, όχι προσδοκώντας κάθε μέρα να είναι η πιο ευτυχισμένη ταξιδιωτική μέρα της ζωής μας, αλλά για να δούμε κάτι διαφορετικό, ίσως ακόμη και να μάθουμε κάτι. Πήρα πρωινό σε ένα συμπαθητικό μέρος, περπάτησα στην κεντρική λεωφόρο της πόλης, κατέληξα σε ένα άκρως εντυπωσιακό εμπορικό κέντρο (κι αυτό το λέει άνθρωπος που συνήθως μετά από μισή ώρα σε εμπορικό κέντρο δε βλέπει την ώρα να φύγει), το Grand Indonesia Shopping Town, βρήκα ένα από τα πιο φανταστικοεντυπωσιακά βιβλιοπωλεία που έχω δει ποτέ (το Gramedia στο προαναφερθέν εμπορικό κέντρο), κάθισα κάπου για καφέ, έφαγα το βράδυ σε ένα σούπερ απλό φαγάδικο όπου ο συμπαθέστατος ιδιοκτήτης ΔΕΝ προσπάθησε να με “δαγκώσει”, κι έκλεισα τη μέρα πίνοντας μία μεγάλη Bintang με κάτι λιγότερο από δύο ευρώ. Κι όλα αυτά, έχοντας μιλήσει λίγο με σχεδόν δέκα άτομα που συχνά-πυκνά με ρωτούσαν από πού είμαι, βλέποντάς με με μία φωτογραφική μηχανή στο χέρι, άτομα που ΔΕΝ μου έπιασαν κουβέντα θέλοντας να μου πουλήσουν κάτι, ή να μου αποσπάσουν την προσοχή για να βουτήξει κάποιος συνεργός τους κάτι από τον σάκο μου. Τελικά, τι χρειάζεται ο άνθρωπος-ταξιδιώτης για να πέσει το βράδυ στο κρεβάτι ικανοποιημένος; Μια μπουκιά στο στόμα που να μην τον στείλει τρέχοντας στην τουαλέτα, μία φιλική κουβέντα, στην περίπτωσή μου μία ώρα σε ένα βιβλιοπωλείο-παράδεισο, βολτίτσα σε δρόμο πνιγμένο στον κόσμο μεν, ευχάριστο δε, με την έννοια ότι βλέπεις κάτι καινούργιο, μια καλή-φθηνή μπίρα σε συμπαθητικό περιβάλλον, κι ένα καλό ντουζ πριν πέσει σε ένα -κατά προτίμηση αναπαυτικό- στρώμα. Σε αυτό το 16μηνο πλέον ταξίδι, έχω... ωριμάσει (απίστευτο κι όμως αληθινό), με την έννοια ότι δεν περιμένω κάθε μέρα να είναι “συγκλονιστική”. Είχα και συγκλονιστικές ημέρες, ίσως μάλιστα και περισσότερες απ' όσες δικαιούμουν με βάση το πόσο μα πόσο ξενέρωτος και μουντρούχος είμαι γενικά, όμως... τώρα πια, έχω... κατεβάσει ταχύτητα, καλώς ή κακώς, έχω φθάσει στο σημείο να χαίρομαι ό,τι μικρό και ασήμαντο μπορώ να χαρώ, κρατώντας στο μυαλό μου τη σκέψη ότι αν δεν ήμουν στο Χ-Ψ-Ω μέρος, θα ήμουν στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι καλή χρυσή και άγια, όμως προσωπικά εκεί είχα φθάσει στο σημείο να... ψάχνω ξυραφάκι για να κόψω φλέβες...
Μια και το ανέφερα στο πώς περίμενα να βρω τις γυναίκες εδώ, να “πω” το μη πρωτότυπο αλλά right on target στη συγκεκριμένη περίπτωση, “καμίιια σχέση”. Φυσικά και βλέπεις γυναίκες με καλυμμένο το κεφάλι και τους ώμους, όμως δε βλέπεις πουθενά γυναίκες-σκιές, ντυμένες από την κορφή μέχρι τα νύχια μέσα στα μαύρα. Ακόμη και οι γυναίκες με καλυμμένο το κεφάλι αποτελούν μικρή μειοψηφία. Από την άλλη, δε βλέπεις γυναίκες με μίνι (παρά μόνο στα εμπορικά κέντρα), εικόνα που στη -γενικά- πολύ πιο συντηρητική Κουάλα Λουμπούρ, βλέπεις συχνά (ας... είναι καλά οι Κινέζες). Στο Εθνικό Μνημείο μάλιστα, μία κυρία που ήταν εκεί με τη νεαρή κόρη της( ; ), με ξάφνιασε, όχι τόσο με το ότι μου ζήτησε να φωτογραφηθώ με την πιτσιρίκα, αλλά με το ότι της είπε να απλώσει το χέρι της γύρω από τη μέση μου(!), και με προέτρεψε χαμογελώντας να κάνω κι εγώ το ίδιο(!!). Παρ' όλα αυτά, η χώρα ΕΙΝΑΙ μουσουλμανική, και ειδικά αυτές τις ημέρες το καταλαβαίνεις βλέποντας τις street kitchens “εκτός λειτουργίας” το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας. Το ίδιο πρόσεξα και στην Κουάλα Λουμπούρ. Λόγω ραμαζανιού, τα μαγαζιά που συνήθως ανοίγουν για πρωινό και μένουν ανοικτά μέχρι και για... “μεταμεσονυχτιακό”, αυτές τις ημέρες είναι κλειστά μέχρι νωρίς το απόγευμα. Όταν ο ήλιος κοντεύει να δύσει, τότε μόνο βλέπεις κόσμο να κάθεται για να φάει. Κατά τη διάρκεια της ημέρας δε βλέπεις κόσμο να τρώει, κάτι που ειδικά στην “τρώμε μισή ντουζίνα φορές την ημέρα” Κουάλα Λουμπούρ, το προσέχεις με τη μία, επειδή αισθάνεσαι ότι... κάτι είναι διαφορετικό, σαν να λείπει ένας ουρανοξύστης από τον δρόμο που παίρνεις κάθε μέρα πηγαίνοντας στη δουλειά...
Για να το κλείσω σιγά-σιγά, “Dirgahaya RI ke 65” είναι ο τίτλος που δεν επέλεξα εγώ, αλλά που... αυτοεπιλέχθηκε. Είναι οι λέξεις που βλέπεις ΠΑΝΤΟΥ στην Τζακάρτα, μαζί με σημαίες της χώρας να κυματίζουν. Τονίζω ξανά το ΠΑΝΤΟΥ. Στις 17 Αυγούστου, μία μέρα πριν έρθω, γιόρτασαν τα 65α γενέθλια της χώρας τους. “Dirgahaya” υποθέτω ότι σημαίνει “συγχαρητήρια”, ή κάτι παρόμοιο. “RI” είναι τα αρχικά του “Δημοκρατία της Ινδονησίας”. “Ke”, όπως και στα Μαλαισιανά, είναι το (μεταξύ άλλων) “για”. Το 65 δεν χρειάζεται μετάφραση. Μπράβο της λοιπόν της Ινδονησίας, όχι μόνο επειδή ξεφορτώθηκε τους Ολλανδούς μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά κι επειδή ο κόσμος της, ακόμη και στη... rough πρωτεύουσά της, σε ποσοστό τέτοιο που να κάνει έναν επισκέπτη σαν εμένα να εκφέρει άποψη, έχει παραμείνει φιλικός, προσιτός, συμπαθητικότατος.
Babaduma, φοβάμαι να σου ζητήσω πληροφορίες για καταλύματα :), ξέροντας ότι πέρσι έμεινες τέσσερα βράδια στο Hilton. Βασικά χρειάζομαι ένα καλό δωμάτιο στο Bandung, τη βραδιά που θα έρθει η φίλη μου. Για τις τέσσερις βραδιές στη Yogya έχουμε καταλήξει (χωρίς όμως να έχουμε κάνει και κράτηση). Αν έχεις κάτι να προτείνεις για αυτές τις δύο πόλεις, be my guest. Στο Solo και στη Surabaya θα είμαι πάλι μόνος, άνευ γυναίκας, οπότε θα βολευτώ πάλι όπως-όπως σε ό,τι φθηνότερο βρω.

 

Attachments

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Η περιγραφή σου είναι εξαιρετική! Δεν χόρταινα να διαβάζω την κάθε γραμμή!
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.601
Likes
8.129
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
...δεν σε προλαβαινω γμμμμμμμμμμμμμμμμ...:haha::clap:
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
Απ`οτι καταλαβαινω απ` αυτα που διαβαζω ειναι οτι η Τζακαρτα δεν εχει τα προσοντα να προσελκυσει τουρισμο μιας και σαν ασιατικη πρωτευουσα δεν εχει καποιο ιδιαιτερο χρωμα, απεναντιας ειναι ασχημη χωρις κατι το ιδιαιτερο.
Πρεπει να προσπαθησεις πολυ για να βρεις κατι να σε προσελκυσει.
Ειναι ετσι?

Παντως πολυ ενδιαφεροντα αυτα που μας αφηγησε 10900.
Καλη συνεχεια στο ταξιδι σου.:cool:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.964
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Φίλε 1062900000000,
είσαι τυχερούλης που καπου κάπου κοιμάσαι και ξυπνάς σε δωμάτιο ευπρεπές λογω της άφιξης φίλης σου!!
πρίν λίγο καιρό που σχεδίαζα να μείνω κάμποσο στην jakarta και είχα κάνει εξονυχιστικό έλεγχο της πόλης by net ειδα οτι ειναι μόνο για stopover και με το ζόρι...ειναι σαν να ξαναδιαβάζω τις πληροφορίες εκείνες..
καλή συνέχεια και φρόντισε να μείνει μαζί και η φίλη σου!
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Πολυ ωραια αφηγηση...go on:clap::clap::clap::clap:
 

delmem2233

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.196
Διαφορετικά είχα σκοπό να αρχίσω το σημερινό κείμενο, όμως ξαφνιασμένος από τα αρκετούτσικα μηνύματα που μου αφήσατε, να πω αφενός ευχαριστώ για όσα καλά μού γράψατε, κι αφετέρου να... εμβαθύνω λίγο σε αυτό που ανέφερε ο xenos και η renata. Ας το θέσω έτσι: αν φίλος μου στην Ελλάδα, εργαζόμενος, που περιμένει έναν ολόκληρο χρόνο για να πάει ΕΝΑ ταξίδι, για 15-20 μέρες, με ρωτούσε αν αξίζει να έρθει στην Ιάβα και να περάσει 4-5 μέρες στην Τζακάρτα, η εύκολη απάντηση που μου έρχεται στο μυαλό για το κομμάτι που αφορά την Τζακάρτα είναι “ούτε να το σκεφτείς”. Εγώ μετράω ήδη πέντε μέρες εδώ, αλλά είμαι άνεργος, δεν έχω αφεντικό να με περιμένει πίσω στη δουλειά, δεν πιέζομαι χρονικά, κι έτσι έχω την “πολυτέλεια” να “σπαταλήσω” (στην πραγματικότητα δεν το θεωρώ σπατάλη) τόσες ημέρες στην Τζακάρτα. “Ούτε να το σκεφτείς” θα ήταν η αυθόρμητη απάντησή μου, έχοντας στο μυαλό το πόσο... αντικειμενικά “δυσκολοχώνευτη” είναι αυτή η πόλη. Κι όμως... Πιστεύω ειλικρινά ότι κάποιος μπορεί να περάσει φανταστικά εδώ. Η Ασουνσιόν είναι μία... ταπεινή (ταπεινότατη) λατινοαμερικάνικη εκδοχή της Τζακάρτα, με την έννοια ότι είναι πρωτεύουσα χώρας με ελάχιστα (if any) στοιχεία να σε προσελκύσει. Κι όμως, τις τέσσερις-πέντε μέρες που πέρασα εκεί πέρσι, δεν θα τις άλλαζα με τίποτα. Γιατί; Επειδή η παρέα εκεί ήταν το Α και το Ω. Για να μη μακρηγορήσω (όπως... με θρησκευτική ευλάβεια συνηθίζω), λέω ότι αν κάποιος θέλει να έρθει στην Τζακάρτα, αυτό που θεωρώ must είναι το να έρθει σε επαφή με κόσμο που μένει εδώ, είτε μέσω του couchsurfing.org, είτε παρόμοιων ιστοσελίδων. Το να φιλοξενείσαι από ντόπιο, να μοιράζεσαι για λίγες ημέρες τη ζωή του, και να βλέπεις τον τόπο του μέσα από τα μάτια του, είναι μία διαδικασία/εμπειρία που μπορεί να σε γεμίσει με αναμνήσεις για μια ολόκληρη ζωή, ακόμη κι αν η πόλη του οικοδεσπότη σου είναι ένα... αχούρι και μισό. Αν πάλι κάποιος δεν θέλει να μπει στη διαδικασία να έρθει σε επαφή με κόσμο που μένει εδώ, θεωρώ ότι μπορεί να περάσει εξίσου καλά, αρκεί να είναι άνθρωπος εύκολος στο να πιάνει κουβέντα, να ανοίγεται, να πηγαίνει σε ένα μπαράκι (στην Jaksa υπάρχουν αρκετά) και μέσα σε λίγη ώρα να έχει πιάσει κουβέντα με άλλον ταξιδιώτη, ή με κάποιον από τους πολλούς ντόπιους που μαζεύονται εκεί τα βράδια, για να εξασκήσουν τα Αγγλικά τους (κι όχι μόνο γι' αυτόν τον λόγο...) μιλώντας με ξένους. Δυστυχώς δεν ανήκω σε αυτήν την κατηγορία, μου είναι πιο εύκολο να πω το ισπανικό αλφάβητο ανάποδα παρά να ανοίξω κουβέντα στα καλά καθούμενα με άνθρωπο, κι αυτός είναι ο λόγος που όταν ταξιδεύω χαίρομαι μόνο το 10% όσων θα μπορούσα να χαίρομαι αν ήμουν πιο... ανοικτός και κοινωνικός. Στον γραπτό λόγο τα καταφέρνω καλύτερα, γι' αυτό φρόντισα στη Λατινική Αμερική να χρησιμοποιήσω αρκετά το couchsurfing.org. Για δικούς μου λόγους, σταμάτησα να το χρησιμοποιώ. Όμως, άσχετα, προτρέπω τους πάντες να το δοκιμάσουν (απλά, με... σύνεση). Για να καταλήξω, η Τζακάρτα δεν έχει την φαρδιά παραλία της Κούτα στο Μπαλί, δεν έχει την “καλώς τον. Χαλάρωσε και θα φροντίσω εγώ για όλα” attitude προς τους ταξιδιώτες που έχει η Κουάλα Λουμπούρ (την οποία επιμένω να θεωρώ πολύ “εύκολη” σαν προορισμό, ακόμη και για πρωτάρη στη Νοτιοανατολική Ασία), ούτε φυσικά την... “anything goes” ατμόσφαιρα της Μπανγκόκ, δύσκολα δηλαδή φαντάζομαι Έλληνα εργαζόμενο να θυσιάζει πολύτιμες ημέρες διακοπών εδώ, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι κάποιος... παλαβός δεν μπορεί να περάσει εδώ αξέχαστα, μέχρι και να μην θέλει να φύγει(...).
Το πρωί πήγα στην Kota, το κομμάτι της πόλης που υπό ολλανδική κυριαρχία ήταν το... διοικητικό μυαλό της Τζακάρτα. Η πλατεία με μερικά αποικιοκρατικού στιλ κτίρια γύρω-γύρω ήταν γεμάτη ζωή. Είδα από πλανόδιους πωλητές και πιτσιρίκια με στολές σχολείου, μέχρι -Ολλανδούς, στη συντριπτική πλειοψηφία τους- τουρίστες και μισή ντουζίνα... ελαφριά ντυμένες κοπελίτσες να ποζάρουν για ισάριθμους φωτογράφους όλο νάζι (επαγγελματίες ήταν οι άνθρωποι, δουλειά έκαναν). Αφήνοντας όμως την πλατεία, περπατώντας εκατό μέτρα μέχρι το κοντινό μεγαλύτερο κανάλι της περιοχής, είδα ότι τα κτίρια πέρα από την πλατεία, σχεδόν στο σύνολό τους, είναι... ερείπια. Νομίζεις ότι αν στηριχτείς σε τοίχο τους για να ξεφορτωθείς ένα πετραδάκι που έχει τρυπώσει στο παπούτσι σου, ο τοίχος θα γκρεμιστεί. Όσο για το κανάλι, το χρώμα του νερού μού θύμισε εικόνες από την πετρελαιοκηλίδα της BP στον Κόλπο του Μεξικού. Ένας άμοιρος υπάλληλος ήταν πάνω σε μία μικρή βάρκα και κάτι έκανε για να... συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα. Τον πόνεσε η ψυχή μου. Και ακόμη περισσότερο εκείνους που ζουν δίπλα στο κανάλι. Πολλή φτώχεια... Ξέρω ότι δε λέω κάτι πρωτότυπο, αλλά... δεν ξέρω, ίσως “φταίει” το ότι πέρασα πολύ χρόνο τους τελευταίους μήνες στην Κουάλα Λουμπούρ. Το ποσοστό των Μαλαισιανών που ζει κάτω από το όριο της φτώχειας είναι αμελητέο. Δε μένουν φυσικά όλοι σε πολυτελείς ή έστω above average μονοκατοικίες, όμως δε βλέπεις slums, δε βλέπεις ολόκληρες ουρές λαμαρινοκατασκευών. Και με εξαίρεση λιγοστούς κοντά στην οδό Petaling (εκεί που μαζεύονται οι περισσότεροι από τους τουρίστες που επισκέπτονται την πόλη), δε βλέπεις ούτε άστεγους, ούτε ζητιάνους. Εδώ... Από πού ν' αρχίσω; Από πού; Καλύτερα να μην αρχίσω καθόλου...
Όσο για το... αξιοπερίεργο ότι οι περισσότεροι τουρίστες στην Τζακάρτα είναι Ολλανδοί, μάλλον δεν είναι και τόσο (αξιοπερίεργο). Στο Βιετνάμ, ένας σημαντικός αριθμός τουριστών είναι Γάλλοι. Και σε πόλεις-λιμάνια που φιλοξένησαν Σοβιετικούς στρατιώτες μετά τη νίκη του κομμουνιστικού βορρά, οι περισσότεροι τουρίστες είναι Ρώσοι. Προφανώς οι Ολλανδοί βρίσκουν ενδιαφέρουσα την... ολλανδική κληρονομιά της Τζακάρτα. Έλκονται από την ετοιμόρροπη “Amsterdam-style” γέφυρα πάνω στο κανάλι που προανέφερα, πάνω στην οποία πέτυχα ένα γκρουπ Ολλανδών να βγάζουν μανιωδώς φωτογραφίες. Κι οι ντόπιοι δεν... χαλιούνται. Κοντά στην Jaksa, σε έναν παράλληλο ουσιαστικά δρόμο, υπάρχει μία “Holland Bakery” στην πρόσοψη της οποίας, πάνω, ψηλά, υπάρχει ένας μίνι ανεμόμυλος, από αυτούς που παραπέμπουν στην ολλανδική εξοχή. Ο κόσμος ζορίζεται, καλοδέχεται ζεστό χρήμα όπου μπορεί να το βρει, κι αν προέρχεται από τσέπες παιδιών άλλοτε... αποικιοκρατών Ολλανδών, so what?
Για να το κλείσω με τα σημερινά, εκείνο που θα μου μείνει, εκτός από τις εικόνες που είδα στην Κότα, είναι η κουβέντα που είχα με έναν πιτσιρικά, όσο περίμενα το τρένο (το απλό, αυτό στο οποίο ο κόσμος είναι παστωμένος, οι πόρτες μένουν ανοικτές και κόσμος κάθεται στα σκαλιά, και κάποιοι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να σκαρφαλώσουν στην οροφή. Priceless εμπειρία) για Gambir, το το κέντρο της πόλης. Το παιδί πουλούσε βαμβακάκια για τ' αυτιά, και μου έπιασε κουβέντα για να εξασκήσει τα Αγγλικά του. Τα πολύ καλά Αγγλικά του μας επέτρεψαν να πούμε πέντε πράγματα παραπάνω από το τυπικό “where are you from? Do you like Indonesia?” Κάποια στιγμή η κουβέντα πήγε στη Μαλαισία, και ο πιτσιρικάς είπε κάτι που έκανε μια ντουζίνα καμπανάκια να ηχήσουν στα αυτιά μου. Μου είπε ότι με τους Μαλαισιανούς δεν είχε ποτέ πρόβλημα, μέχρι φέτος. Τι άλλαξε φέτος; Οι Μαλαισιανοί άρχισαν να του... κλέβουν την ιστορία, τις παραδόσεις της χώρας του. Όλα αυτά που ιστορικά μοιράζονται οι δύο χώρες (δεν θα το κουράσω μπαίνοντας σε λεπτομέρειες), οι Μαλαισιανοί άρχισαν να τα προβάλουν διεθνώς σαν αποκλειστικά δικά τους. Συγκρατήθηκα, και δεν του εξήγησα γιατί φουντώνω κι αισθάνομαι έτοιμος να εκραγώ κάθε φορά που ακούω κάποιους γείτονές μας να υποστηρίζουν όσα υποστηρίζουν...
Τέλος, κοκκινίζοντας από ντροπή, διορθώνω. Είναι “Dirgahayu” και όχι “Dirgahaya” που έγραψα προχθές. Πού και να μην ήταν γραμμένο παντού... Όταν το πρόσεξα σήμερα και θυμήθηκα τι έγραψα χθες, δαγκώθηκα. Αν ήταν ένα λαθάκι κάπου μέσα σε ένα ατελείωτο κείμενο, no big deal. Αλλά το έβαλα και στον τίτλο! (τρομάρα μου).


Χαιρετίσματα σε όλους!
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.057
Likes
7.820
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Babaduma, φοβάμαι να σου ζητήσω πληροφορίες για καταλύματα :), ξέροντας ότι πέρσι έμεινες τέσσερα βράδια στο Hilton. Βασικά χρειάζομαι ένα καλό δωμάτιο στο Bandung, τη βραδιά που θα έρθει η φίλη μου. Για τις τέσσερις βραδιές στη Yogya έχουμε καταλήξει (χωρίς όμως να έχουμε κάνει και κράτηση). Αν έχεις κάτι να προτείνεις για αυτές τις δύο πόλεις, be my guest. Στο Solo και στη Surabaya θα είμαι πάλι μόνος, άνευ γυναίκας, οπότε θα βολευτώ πάλι όπως-όπως σε ό,τι φθηνότερο βρω.
ΟΚ, Ι got the message, δε θα σου προτείνω κατάλυμα (για το Bandung δεν ξέρω έτσι κι αλλιώς - δεν το επισκέφτηκα). Για τη Yogya, όμως, μιας και θά'σαι και με τη φίλη σου, μπορείς να της προσφέρεις ένα υπέροχο δείπνο στο "Pecel Solo" δίπλα σχεδόν στο Hyatt - όλοι οι ταξιτζήδες το ξέρουνε. Μπουφέ ή α-λα-καρτ, εξαιρετικό φαγητό, 5 πιάτα και 2 μεγάλες Anker (την προτιμώ απ' την Bintang) δεν θα σου εκθυλακώσουν περισσότερα από 20 Ευρώ.

http://www.flickr.com/photos/pakcikrahmat/3055951730/

Το άλλο μέρος για φαγητό (μεσημέρι) είναι το "Gudeg yu Djum" στην Jl. Wijilan, κοντά στο παλάτι. Καθαρότατο (η κοπέλα με τα γάντια που έλεγα στο πόστ για το Μπαλί), αλκοόλ δε σερβίρεται εδώ, τσάι με τζίντζερ θα πιείτε, κοτόπουλο σε διάφορες παραλλαγές, κάτω από 8 ευρώ οι δυό σας - 4 πιάτα.

http://www.flickr.com/photos/jauhari/3063296446/

Τέλος, στη Surabaya (που προσωπικά μου άρεσε πολύ) δοκίμασε την τύχη σου στο Warung Jumbo, καταπληκτικό φαγητό σε τεράστιες μερίδες, δε θυμάμαι διεύθυνση αλλά εδώ warung jumbo Surabaya μπορείς να το δείς.

Τέλος, στο Solo, μπορείς το βράδυ ν' απολαύσεις την παγωμένη μπύρα σου σ' ένα πολύ όμορφο περιβάλλον με πολύ ωραία μουσική, το Omah Sinten, γωνιακό μαγαζί που βλέπει το παλάτι (κοντά στην antique market).
 

delmem2233

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.196
Γράφω από το σαλόνι του σπιτιού των δικών μου, σαλόνι που τρεις ημέρες τώρα που επέστρεψα από νοτιοανατολική Ασία μοιάζει με ένα απέραντο αχούρι, έτσι όπως έχω αραδιάσει πάνω στα έπιπλα όσα είχα μαζί μου τους τελευταίους μήνες, όσα αγόρασα εκεί, κι όσα σκοπεύω να πάρω μαζί μου τέλη του μήνα, όταν, με το καλό, θα τους... αδειάσω ξανά τη γωνιά. Κατά βάθος όμως, μου αρέσει να τακτοποιώ, να τα έχω όλα στην θέση τους. Απλά... μου παίρνει λίγο περισσότερο χρόνο απ' όσο θα ήθελε η μάνα μου. Μέρος της γενικότερης τακτοποίησης θεωρώ το ότι χθες έκλεισα (έστω και “όπως κι όπως”) την ιστορία για Μαλαισία. Μέρος της τακτοποίησης θεωρώ κι ένα “κλεισιματικό” (κάτσε καλά λέξη) κείμενο για την Ιάβα...


Διάβασα πριν από λίγο τα δύο, όλα κι όλα, κείμενα που ανέβασα από εκεί. Κάτι που οφείλω να κάνω, για να... αποκαταστήσω μερικώς την αλήθεια, αλλά και, ποιος ξέρει, για να βοηθηθεί κάποιος που μπορεί να έχει στο μυαλό του να πάει εκεί, είναι να αναφέρω ότι τα δύο τελευταία βράδια μου στην Τζακάρτα έμεινα στην οδό Jaksa μεν, σε άλλο δωμάτιο δε, δωμάτιο σούπερ και πάμφθηνο, έστω και... “ύποπτο”. Στο ισόγειο, “φάτσα” στον δρόμο, λειτουργεί μπαράκι, στο οποίο από το απογευματάκι και μετά βλέπεις πανέμορφες κοπέλες να κάθονται μόνες σε τραπέζια, με μία μπίρα μπροστά τους. Αν κάνεις τον κύκλο του τετραγώνου κι επιστρέψεις στο ίδιο σημείο μετά από κάποια ώρα, βλέπεις δίπλα στις κοπέλες να κάθονται πλέον ξένοι, κυρίως backpackers. Κάποιοι μένουν στα δωμάτια στην πίσω πλευρά του κτιρίου, δωμάτια στα οποία υποψιάζομαι ότι οι αρσενικού γένους τουρίστες δεν περνούν τις βραδιές μόνοι(...). Υποψιάζομαι ότι η διεύθυνση του μπαρ-ξενώνα όλο και κάτι βγάζει κάνοντας τα... στραβά μάτια στην παρέα με την οποία καταλήγουν στα δωμάτια οι ξένοι, όμως ο (μπούφος) γράφων αποτελεί (βλακωδώς) ζωντανή απόδειξη ότι στο συγκεκριμένο μέρος (το όνομα του οποίου αισθάνομαι άβολα να αναφέρω, αλλά όποιος ενδιαφέρεται, ξέρετε, προσωπικό μηνυματάκι) κάποιος μπορεί να μείνει, πάμφθηνα, και, επαναλαμβάνω, σε σούπερ δωμάτιο.

Στην Τζακάρτα έμεινα ολόκληρη βδομάδα, κι αν δεν είχα να υποδεχθώ τη φίλη μου στο Bandung, ίσως να είχα μείνει περισσότερο, για λόγους που λίγο-πολύ ανέφερα στα δύο άλλα κείμενα. Τη διαδρομή με το τρένο από Τζακάρτα για Μπαντούνγκ, θα ήταν αμαρτία να την αφήσω ασχολίαστη, επειδή για μένα ήταν από τα highlights του ταξιδιού στην Ιάβα. Από πλευράς σκηνικού, είδα αυτό που περίμενα τον Μάιο να δω στο Μπαλί, αλλά δεν είδα εκεί, λόγω των σημείων που τότε επιλέξαμε να περάσουμε τις λίγες ημέρες μας με τη φίλη μου. Εννοώ, ατελείωτα βαθμιδωτά ρυζοχώραφα, στην υδάτινη επιφάνεια των οποίων μπορούσες να δεις κουκλίστικα σύννεφα να καθρεφτίζονται. Με μία λέξη, ζωγραφιά. Μια που έχω άπλετο ελεύθερο χρόνο αυτές τις ημέρες, σκοπεύω να... αξιωθώ επιτέλους να δω πώς δημιουργείται ένα άλμπουμ εδώ, στο σάιτ “μας”, και να ανεβάσω φωτογραφίες. Δεν είναι καλύτερες από εκείνες που μπορεί να βρει κανείς σε πληθώρα στο flickr για παράδειγμα, αλλά... αυτές έχω, αυτές μπορώ να μοιραστώ.


Το Μπαντούνγκ; Χμμμ... Πώς να το θέσω κομψά; Ας πούμε ότι θεωρώ τη συγκεκριμένη πόλη την πιο καρα-άσχημη που έχω δει στη ζωή μου (πού να μην το έθετα και κομψά...). Βγαίνοντας από τον σιδηροδρομικό σταθμό, είδα απέναντι μία τεράστια ταμπέλα του ξενοδοχείου που είχα αποφασίσει να μείνουμε με τη φίλη μου που θα ερχόταν το βράδυ, από Μαλαισία. Ακριβό, αλλά... διαφορετικά ταξιδεύεις μόνος, ρέμπελος, και διαφορετικά ταξιδεύεις συνοδεύοντας γυναίκα. Πέραν του ξενοδοχείου όμως, η πόλη ήταν... πώς να το θέσω πάλι;... Ας πούμε ότι το να περπατάς στους δρόμους της είναι σαν να σε έχουν καθισμένο/δεμένο σε μία καρέκλα, και κάθε τρεις και λίγο κάποιος εμφανίζεται και σου ρίχνει μια σφαλιάρα. Κι εσύ λες, “πού θα πάει, θα νυχτώσει, θα νυστάξουν, και πριν ξημερώσει θα έχω βρει τρόπο να την κοπανήσω”. Έχουμε πρόβλημα στην Ελλάδα με τα “λουκέτα” που βάζουν πολλές επιχειρήσεις. Περπατώντας από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Μπαντούνγκ μέχρι το κέντρο της πόλης, βλέπεις ότι τα “λουκέτα” δεν αποτελούν εξαίρεση, αλλά κανόνα. Μέτρησα κι εγώ δεν ξέρω πόσα μαγαζιά, κυρίως διασκέδασης (φαινόταν από τις ταμπέλες τους) που έμοιαζαν παρατημένα από την εποχή που η Ιάβα ήταν ακόμη... υπό ολλανδική κατοχή. Φθάνοντας στον κεντρικό δρόμο, πρόσεξα απέναντι ένα τεράστιο κτίριο στην θέση του οποίου, σύμφωνα με τον τεσσάρων ετών ταξιδιωτικό οδηγό μου, υπήρχε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Αυτό που έβλεπα εγώ ήταν ο σκελετός ενός τεράστιου κτιρίου, μόνο ο σκελετός, λες και κάποια γιγαντιαία σκουλήκια είχαν φάει τους τοίχους. Σκέφτηκα ότι το εμπορικό κέντρο ήταν άλλο κτίριο. Όχι. Ήταν αυτό. Δίπλα σχεδόν στην κεντρική πλατεία της πόλης, παρακαλώ. Στην δε κεντρική πλατεία, για να πάω, χρειάστηκε να περάσω μία πεζογέφυρα, πεζογέφυρα-σπίτι τριών μεγάλων οικογενειών, άστεγων, μπαμπάδες-μαμάδες και ένα τσούρμο πιτσιρίκια γύρω-γύρω. Όσο για την κεντρική πλατεία, ήταν απλά το... κερασάκι στην τούρτα της όλης απογοητευτικής εικόνας της πόλης. Ακόμη και σε μέρη με μεγάλο ποσοστό ανεργίας, με φτώχεια, με-με-με, περιμένεις να βρεις μία κεντρική πλατεία περιποιημένη, μια και πρόκειται για την καρδιά της πόλης, πόσο μάλλον αν εντός των ορίων της βρίσκεται το μεγαλύτερο τζαμί της. Στο Μπαντούνγκ η κεντρική πλατεία που εγώ είδα, ήταν ένα μεγάλο... καταφύγιο αστέγων και ζητιάνων. Φανταστείτε μία Αριστοτέλους στην Θεσσαλονίκη με το Ηλέκτρα Παλάς και το Ολύμπιον στην άλλη πλευρά να έχουν μείνει... γυμνά, μόνο με τους σκελετούς τους, και φανταστείτε τα παγκάκια της πλατείας γεμάτα από άστεγους και ζητιάνους. Φανταστείτε επίσης τον χώρο γεμάτο σκουπίδια, αλλά μιλάμε για ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ...


Για να μην τη θάψω τελείως πάντως την πόλη, να αναφέρω ότι βόρεια από τον σιδηροδρομικό σταθμό υπάρχει ένας δρόμος στον οποίο βλέπεις κάτι που πιθανότατα δεν μπορείς να δεις πουθενά αλλού στον κόσμο. Ο δρόμος είναι κατακλυσμένος από καταστήματα που πουλάνε ρούχα, και κυρίως τζιν. Μέχρι εδώ, τίποτα το αξιοσημείωτο. Εκείνο που κάνει τον συγκεκριμένο δρόμο να ξεχωρίζει και να μένει στη μνήμη σου, είναι ότι πολλά από τα καταστήματα έχουν... σήμα κατατεθέν κάποιο τεράστιο... να το πω “άγαλμα”; Να το πω “σιλουέτα”; Δεν ξέρω πώς να το πω. Κάποιο κατάστημα έχει πάνω από την είσοδό του έναν πελώριο Σταλόνε ωσάν Ράμπο, με μπαζούκας στον ώμο παρακαλώ. Κάποιο άλλο έχει έναν Σούπερμαν να ξεπηδάει από τον τοίχο, με τη δεξιά γροθιά σφιγμένη και προτεταμένη, λες και πετάει. Άλλη μισή ντουζίνα καταστήματα έχουν άλλους action heroes στην πρόσοψή τους, κι αυτό, όσο να 'ναι, είναι μία εικόνα που σου μένει, και μέχρι ενός σημείου απαλύνει τις αλγεινές εντυπώσεις που προκαλεί το κέντρο της πόλης.


Όσο για το αεροδρόμιο που πήγα το βράδυ για να υποδεχθώ τη φίλη μου, απάντησε εν μέρει στην απορία μου πώς γίνεται μία από τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις της Ινδονησίας να είναι ΤΟΣΟ χάλια, από οικονομικής πλευράς. Το αεροδρόμιο είναι μία τρύπα και μισή, υποδέχεται ε-λά-χι-στες πτήσεις, και με εξαίρεση τη Μαλαισιανή φίλη μου, στην πτήση της Air Asia από Κουάλα Λουμπούρ όλοι οι υπόλοιποι επιβάτες έμοιαζαν κακόμοιροι εργάτες και κοπελίτσες που δουλεύουν στην ευκατάστατη Κουάλα Λουμπούρ σαν οικιακές βοηθοί, κόσμος που επέστρεφε στο Μπαντούνγκ για να δει συγγενείς. Αγκαλιές, φιλιά, δάκρυα, με ένταση που με άφησαν με την εντύπωση ότι οι άνθρωποι είχαν καιρό να δουν τους δικούς τους...


Το επόμενο πρωί πήραμε το τρένο για Yogyakarta, την οποία, μετά τις αρκετές ημέρες που πέρασα εκεί, μπορώ άνετα να συμπεριλάβω στη λίστα εκείνων των... ταξιδιωτικών παραδείσων, εκείνων των μικρομεσαίων διαστάσεων πόλεων που συγκεντρώνουν ΤΟΣΑ “συγκριτικά πλεονεκτήματα” (που ακούω να λένε τις τελευταίες ημέρες πολιτικοί μας, παραμονές τοπικών εκλογών), που καταλήγουν να είναι “παγίδες”, όχι με την κακή, αλλά με την καλή έννοια, με την έννοια ότι πηγαίνεις για 3-4 ημέρες, και καταλήγεις να περάσεις πολλές περισσότερες, στέλνοντας το πρόγραμμα του ταξιδιού σου τσαλακωμένο στον κάλαθο των αχρήστων. Με εξαίρεση τους εκνευριστικά επίμονους “μπετσακ-τζήδες”, ταλαίπωρους που βγάζουν το ψωμί τους πάνω σε τρεις ρόδες, στα “μπετσάκ” τους, μεταφέροντας τουρίστες και ντόπιους, την πόλη τη βρήκα μία απόλαυση και μισή. Στενά σοκάκια γεμάτα ζωή, αμέτρητες (και φθηνές, αν τα χρήματα είναι πρόβλημα) επιλογές για φαγητό και ποτό, ατελείωτο souvenir-shopping, α-α-ατελείωτο people watching (η καλύτερή μου ήταν οι αντιδράσεις των τουριστών στα επίμονα “becak-becak” των “μπετσακ-τζήδων”), και η λίστα περιλαμβάνει πολλά ακόμη. Και σαν να μην έφθανε η γοητεία της πόλης αυτής καθεαυτής, έχεις το Prambanan σε απόσταση αναπνοής (με αστικό λεωφορείο πηγαίνεις), έχεις το Borobudur σε απόσταση λίγο μεγαλύτερης αναπνοής, έχεις το ηφαίστειο Μεράπι (αυτό που... ξεσχίστηκε στις εκρήξεις τις τελευταίες δέκα μέρες, και δε μοιάζει έτοιμο να ηρεμήσει), μέχρι και ατελείωτη παραλία με αμμόλοφους έχεις σε απόσταση ελάχιστων χιλιομέτρων. Σε όλα αυτά προσθέστε τον γλυκύτατο κόσμο, αλλά και την ευκολία πρόσβασης στην πόλη (το αεροδρόμιο είναι σύγχρονο, με αρκετή κίνηση), κι έχει κανείς έναν τόπο που για να του προσάψει κάτι σημαντικά αρνητικό, πρέπει να είναι (άποψή μου), πολύ στριφνός (κι αυτό το λέει άνθρωπος που δε συγκαταλέγεται στους “εύκολους”). Όπα! Ανέφερα ότι το να βρεις εξαιρετικό δωμάτιο σε πολύ-πολύ προσιτή τιμή είναι πιο εύκολο από το να βρεις περίπτερο στην Τσιμισκή ή πόρνη στην Πατάγια, στην Ταϊλάνδη; Πραγματικά, το μέρος, όπως λένε και οι Αμερικάνοι, “sells itself”. Σαν πωλητής του δεν χρειάζεται καν να ανοίξεις το στόμα σου. Ο πελάτης αγοράζει (ξελογιάζεται και αποφασίζει να μείνει περισσότερο απ' ότι είχε σχεδιάσει) δύο λεπτά μετά την άφιξή του εκεί...


Τέλος, για το Solo, ή Surakarta, την πόλη από την οποία πέταξα για Κουάλα Λουμπούρ, το σχόλιό μου είναι ότι δικαιώνει τον τίτλο της “μικρογραφίας της Yogyakarta”, με λέξη-κλειδί όμως τη “μικρογραφία”, όχι μόνο όσον αφορά το μέγεθος, αλλά και το όλο feeling που νιώθεις στην πόλη, περπατώντας στα δικά της στενά δρομάκια, στις αγορές της, σε χώρους ιστορικής και θρησκευτικής σημασίας/αξίας. Highlight των δύο ημερών που πέρασα εκεί θεωρώ την παρακολούθηση μίας διαδήλωσης, σε κεντρικό σημείο της πόλης. Οι Surakarta-νοί φημίζονται για το... επαναστατικό ταμπεραμέντο τους, και δεν ξαφνιάστηκα βλέποντας τη διαδήλωση, ούτε το πάθος με το οποίο ο βασικός ομιλητής μιλούσε. Ξαφνιάστηκα μόνο βλέποντας στο “μπροστά μισό” της διαδήλωσης να υπάρχουν μόνο άνδρες, και στο “πίσω μισό” γυναίκες, καλυμμένες οι περισσότερες από την κορφή μέχρι τα νύχια, με πιτσιρίκια να τρέχουν ανάμεσά τους. Όχι ότι έπρεπε να με είχε ξαφνιάσει, για την Ινδονησία μιλάμε, αλλά... δεν είχα δει ποτέ κάτι παρόμοιο, κι ένα χαμογελάκι το έσκασα. Όπως κι όταν βρήκα μαγαζί να φάω το μεσημέρι, μαγαζί με τα στόρια του κατεβασμένα μέχρι τη μέση (η μυρωδιά του φαγητού και η θέα κάτι ποδιών κάτω, χαμηλά, με βοήθησαν να το προσέξω). Το Ραμαζάνι δεν είχε τελειώσει ακόμα, και “τυπικά” τα φαγάδικα έπρεπε να μένουν κλειστά μέχρι τη δύση του ήλιου. Ακόμη και στο σκληροπυρηνικό Solo όμως, κάποιοι γράφουν το Ραμαζάνι στα παλιά τους τα παπούτσια, απλά... με προσοχή, με τα στόρια μισοκατεβασμένα, για να μην προκαλούν το... δημόσιο αίσθημα :).

Σχεδόν τρεις εβδομάδες στην Ιάβα. Από Τζακάρτα μέχρι Σόλο. Τελευταία ατάκα; Οι Javanese, μαζί με τους Γουατεμαλτέκους, είναι ο πιο γλυκός λαός που έχω συναντήσει γενικά στη ζωή μου, κι όχι μόνο στο 19μηνο, πλέον (με μικρά διαλείμματα στην Θεσσαλονίκη ανά τετράμηνο, για να βλέπουν κι οι γονείς μου λίγο τον κανακάρη τους), ταξίδι μου. Την Ιάβα την χάρηκα περισσότερο από το Μπαλί (γούστα είναι αυτά), και με χαρά μία μέρα θα επέστρεφα, ειδικά στην “τα έχει όλα και συμφέρει” Yogya. Μέχρι τότε, θα κρατάω my fingers crossed για τον συμπαθητικότατο κόσμο που ζει στις πλαγιές του ηφαιστείου, και μία φορά στα δέκα χρόνια (χονδρικά) ξεσπιτώνεται, περιμένοντας να λήξει ο συναγερμός και να επιστρέψει στο σπίτι και στα ζώα του (ΑΝ τα βρει στη θέση τους).
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.456
Likes
17.526
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Άλλη μια ξεχασμένη ιστορία μπήκε στην ενότητά της :)
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
10.029
Likes
13.054
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Τι ωραία ιστορία. Ευχαριστώ!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.158
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom