• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Βουλγαρία София, η εύκολη λύση

psilos3

Member
Μηνύματα
6.610
Likes
51.090
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!

gkalla

Member
Μηνύματα
1.503
Likes
8.261
Επόμενο Ταξίδι
????
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία

psilos3

Member
Μηνύματα
6.610
Likes
51.090
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Καλα μωρε τον ανθρωπο την ωρα που φιλιεται τον τσκωσες? :haha:
Δε φταίω, αυτός μπήκε στο πλάνο μου, εγώ έκανα χαρτογράφηση για την ιστορία μου! :haha:

Θε μου, πηγε με αντροπαρεα ταξιδι, θα καψω τον μπυρομετρητη μου.
Μια χαρα σε ειχανε τα κοριτσια με τσαι και συμπαθεια.
Επανήλθα στις εργοστασιακές ρυθμίσεις επιτέλους! :haha::haha:
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.610
Likes
51.090
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Σόφια από την αρχή



Ας μη κρυβόμαστε, όπως είναι λογικό και με το ξενύχτι που ρίξαμε δε σηκωθήκαμε νωρίς, Βγήκαμε στο δρόμο με σκοπό να εξερευνήσουμε την πόλη μετά τις 12, ξεκινώντας από τη λεωφόρο «Slivnitsa» με συγκεκριμένο σχέδιο:

DSC_0137.JPG


Αρχικά περάσαμε από τη γέφυρα των λεόντων «Лъвов мост», σημείο αρκετά πολυσύχναστο μιας κι αποτελεί κόμβο, αλλά και λόγω της γειτονικής αγοράς:

DSC_0140.JPG
DSC_0143.JPG


Στο σημείο αυτό στρίψαμε προς την «Knyaginya Maria Luiza» διαπιστώνοντας πως η κλειστή αγορά Централни Софийски хали τελούσε υπό ανακαίνιση. Ακριβώς απέναντι βρίσκεται και το τζαμί «Banya Bashi» από το οποίο θα περνούσαμε στη συνέχεια:

DSC_0146.JPG
DSC_0149.JPG


Μπροστά μας πλέον ήταν ο αρχαιολογικός χώρος «Serdica» και πιο συγκεκριμένα το ένα τμήμα που αφορά τα αρχαία ρωμαϊκά ερείπια του 4ου αιώνα. Κάναμε μια βόλτα από κοντά μιας και μπορείς να κατέβεις τα σκαλιά και να προσεγγίσεις τ’ αρχαία, είδαμε και τους πάγκους των μικροπωλητών και σταματήσαμε για ένα (αρκετά ακριβό) καφεδάκι:

DSC_0154.JPG

DSC_0155.JPG


Ο καιρός ξεκίνησε να παίζει περίεργα παιγνίδια, μ’ εμάς να βιαζόμαστε να συνεχίσουμε. Ήμασταν ήδη καθ’ οδόν, με το σημείο του αγάλματος της Σοφίας στην πλάτη μας και κινούμασταν κάτω από κτήρια εξαιρετικής αρχιτεκτονικής:

DSC_0156.JPG
DSC_0158.JPG


Η πλατεία «Nezavisimost» είναι ίσως η πιο γνωστή του ιστορικού κέντρου. Εκτός από τους γυάλινους θόλους που σκεπάζουν τον αρχαιολογικό χώρο της Serdica, περικλείεται από μια σειρά ιστορικών κτηρίων:

DSC_0160.JPG
DSC_0163.JPG


Κτήρια κυβερνητικά που όπως μπορείτε να καταλάβετε έχουν τις ρίζες τους στο πρόσφατο παρελθόν της Σόφιας. Το προεδρικό μέγαρο, το υπουργείο παιδείας, το κτήριο του συμβουλίου των υπουργών κ.α. :

DSC_0166.JPG
DSC_0167.JPG


Ορίστε και μερικά πλάνα από τον εσωτερικό αρχαιολογικό χώρο που εκτός των άλλων χρησιμοποιείται και σαν υπόγεια διάβαση. Εντυπωσιακό!

DSC_0171.JPG
DSC_0173.JPG


Βγήκαμε στην επιφάνεια και τη «Burov Square» προκειμένου να συνεχίσουμε, βλέποντας το σιντριβάνι «Fountain at Atanas» και την εθνική πινακοθήκη:

DSC_0179.JPG
DSC_0183.JPG


Κι αν αυτό σας μοιάζει για Ρώσικος ορθόδοξος ναός, πρέπει να σας πω ότι αυτό ακριβώς είναι, με το όνομα «St Nicholas the Miracle-Maker», αποτελεί ναό κατασκευής του 1914:

DSC_0191.JPG


Με τη βροχή να δυναμώνει αισθητά πλέον επιταχύναμε το βήμα μας φτάνοντας στο πάρκο «Света София» βλέποντας για πρώτη φορά τον εντυπωσιακό ναό - ορόσημο της πόλης:

DSC_0195.JPG
DSC_0198.JPG


Για άλλη μια φορά σ’ εκδρομή έπεσα πάνω σε γάμο, που εκείνη την ώρα (μεσημεριάτικα) σχολούσε από τη Βυζαντινή εκκλησία «Света София» κατασκευής του 6ου αιώνα:

DSC_0201.JPG


Στο πλάι της βρίσκεται και το μνημείο του αγνώστου στρατιώτη, το οποίο μετά βίας κατάφερα να βγάλω φωτογραφία, μιας και η βροχή ήταν πλέον ιδιαίτερα δυνατή:

DSC_0202.JPG
DSC_0205.JPG


Περνώντας τρέχοντας έξω απ’ τον απέναντι ναό της ιεράς συνόδου «Holy Synod of the Bulgarian Orthodox Church», φτάσαμε στον περίβολο του μεγαλύτερου προκειμένου να βρούμε καταφύγιο κάτω από τη σκεπή του:

DSC_0207.JPG


Ο ναός «Alexander Nevsky» ξεκίνησε να χτίζεται στο τέλος του 19ου αιώνα, μπορεί να φιλοξενήσει 10.000 επισκέπτες και αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ναούς στον κόσμο και το δεύτερο μεγαλύτερο χριστιανικό στα Βαλκάνια, πίσω από αυτόν του αγίου Σάββα στο Βελιγράδι που ‘χαμε επισκεφτεί λίγα χρόνια νωρίτερα.
DSC_0215.JPG

DSC_0214.JPG


Κακή εντύπωση μας προξένησε το γεγονός πως για να μπεις στο εσωτερικό του έπρεπε να πληρώσεις, έτσι αρκέστηκα σε μερικές φωτογραφίες περιμένοντας τη βροχή να σταματήσει λίγα λεπτά μετά, δίνοντας μας την ευκαιρία να συνεχίσουμε περνώντας αρχικά από την ακαδημία επιστημών και στη συνέχεια απέναντι από το μνημείο «Tsar Liberator» που είναι αφιερωμένο στον Ρώσσο αυτοκράτορα Αλέξανδρο τον δεύτερο:

DSC_0222.JPG

DSC_0225.JPG


Προχωρούσαμε κιόλας στο πάρκο «Св. Кл. Охридски» απέναντι από το πανεπιστήμιο «St. Kliment Ohridski» της Σόφιας, με πορεία προς την υπόγεια διάβαση.

DSC_0227.JPG
DSC_0229.JPG


Είχαμε μπροστά μας αρκετά ακόμη να δούμε…
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.045
Likes
2.256
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Μου αρέσει που γράφεις τόσο τακτικά τα ονοματα πόλεων, αξιοθεατων και μπαρ με το δικό τους αλφάβητο
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.610
Likes
51.090
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Μου αρέσει που γράφεις τόσο τακτικά τα ονοματα πόλεων, αξιοθεατων και μπαρ με το δικό τους αλφάβητο
Μ' αρέσει να το κάνω , αλλά πολλές φορές βοηθάει κιόλας αυτόν που ψάχνει στο ίντερνετ ώστε να τον παραπέμπψει ακριβώς στον ηλεκτρονικό χάρτη, σε περίπτωση βέβαια που βρίσκει ενδιαφέρον σε κάτι απ' όλα αυτά. ;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.610
Likes
51.090
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ιστορικό κέντρο ως τα ξημερώματα



Η υπόγεια διάβαση μας έβαλε μέσα στο πάρκο «Knyazheska» (θα το βρείτε και ως skateboard park) όπου βρισκόταν το μνημείο που ήθελα να δω στη συνέχεια:

DSC_0232.JPG


Δυστυχώς μνημείο του Σοβιετικού στρατού ήταν υπό αναστήλωση κι εμφανώς παραμελημένο, έως βανδαλισμένο που δε μου κάνει πλέον εντύπωση:

DSC_0235.JPG
DSC_0238.JPG


Κάναμε μια βόλτα στο πάρκο με ηλιόλουστο πλέον καιρό, φτάνοντας κι ως την περίφημη γέφυρα των αετών «Орлов мост» που περνάει πάνω απ’ τον ποταμό Perlovska και στέκει εκεί από τα τέλη του 19ου αιώνα:

DSC_0246.JPG


Βέβαια σοβαρό ποταμό δε τον λες, μάλλον για κανάλι πρόκειται, ωστόσο το υδάτινο στοιχείο είναι χαρακτηριστικό της περιοχής που κινούμασταν, φτάνοντας σε λίγα μέτρα έξω από το στάδιο «Vasil Levski», έδρα εκτός των άλλων της ομώνυμης ομάδας:

DSC_0250.JPG

DSC_0253.JPG


Το περπάτημα πάνω στην «Hristo Georgiev» αποτελούσε μια ευχάριστη φθινοπωρινή διαδρομή, η αναζήτηση κάποιου μπαρ όμως απέβη άκαρπη:

DSC_0265.JPG


Ευτυχώς είδαμε ωραίες και ξεχασμένες πλέον εικόνες, κάνοντας και μια μικρή στάση για ένα κομμάτι πίτσα που οι Βούλγαροι τιμούσαν δεόντως απ’ ότι είχαμε δει:

DSC_0262.JPG
DSC_0267.JPG


Ήταν σειρά του επόμενου πάρκου που βρισκόταν ακριβώς απέναντι μας, με το όνομα «National Palace of Culture Park» να προέρχεται από το ιδιαίτερο τουλάχιστον και πολυμορφικό κτήριο που βρίσκεται σ’ αυτό και θα το δείτε στο χάρτη ως «НДК», που άνοιξε τις πύλες του το 1981 προκειμένου να τιμήσει την 1300η επέτειο της Βουλγαρίας. Σήμερα φιλοξενεί πολλά και διάφορα πολιτιστικά δρώμενα:

DSC_0270.JPG

DSC_0271.JPG


Στο σημείο αυτό καταλήγει κι ο πεζόδρομος Vitosha, μέσω του οποίου συνεχίσαμε την περιήγηση μας, έχοντας γράψει έναν πολύ μεγάλο κύκλο. Η νύχτα πλησίαζε και ήταν ώρα για μπαρ και για γιορτή:

DSC_0277.JPG
DSC_0285.JPG


Το έμπειρο μάτι του Νίκου έπεσε αμέσως σ’ ένα πολύ ωραίο μπαρ με το όνομα «Eddie Sicoy» που έτσι σχεδόν χαντακωμένο όπως ήταν δε το ‘βλεπες με την πρώτη ματιά.
  • Για ελάτε λίγο εδώ δεξιά να σας πω κάτι. Και πήγαμε…
DSC_0288d.jpg


Ήπιαμε μία και προκειμένου να δούμε λίγο περισσότερο κόσμο μιας και ήταν ακόμη νωρίς, κατευθυνθήκαμε προς τη γνωστή πλέον «J.J. Murphy's» που ‘χε σαφώς περισσότερη κίνηση:

DSC_0300b.jpg


Ψηθήκαμε όμως και για ακόμα ένα πέρασμα σε ένα από τα μπαράκια του πεζόδρομου που δε τρελαίνεσαι κιόλας γι’ αυτά, καθήμενοι πλάι σε μια παρέα φασαριόζων πιωμένων πιτσιρικάδων Εγγλέζων (τι πιο σύνηθες) που βλέπανε την ManU:

DSC_0302c.jpg


Είχαμε αρκετό χρονικό περιθώριο μπροστά μας και το μόνο ζητούμενο ήταν που θα καταλήξουμε για φαγητό, μιας και ήταν στα στάνταρντ του προγράμματος της ημέρας, συζητώντας όσο ανεβαίναμε το δρόμο της επιστροφής:

DSC_0304.JPG

DSC_0305.JPG


Φυσικά εγώ αργούσα ως συνήθως προσπαθώντας να απαθανατίσω τις ομορφιές του νυχτερινού κέντρου της Σόφιας, όπως συνηθίζω σε κάθε εκδρομή μου:

DSC_0307.JPG
DSC_0312.JPG


Η κατεύθυνση μας ήταν προς το σπίτι, προχωρώντας στα έρημα στενάκια της ανοικτής αγοράς, μιας και το ζητούμενο ήταν να καθίσουμε στο «Ashurbanipal» για το οποίο έχουν γραφτεί διθυραμβικά σχόλια στο φόρουμ. Βέβαια δεν είχαμε υπολογίσει ότι θα ναι τόσο μικρό ώστε να χρειάζεται απαραίτητα κράτηση, γυρνώντας έτσι άπραγοι και νηστικοί στο διαμέρισμα…

DSC_0323.JPG


Αφού ετοιμαστήκαμε και τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο, γύρω στις 11 ήμασταν στην πόρτα του μαγαζιού που είχαμε αρχικά στα υπόψιν μας. Σάββατο βράδυ κι όπως σε κάθε Βαλκανική πόλη που σέβεται τον εαυτό της έτσι και στη Σόφια γινόταν ένας μικρός χαμός:

DSC_0325b (3).jpg


Αφού περάσαμε από τον απαραίτητο (!) σωματικό έλεγχο κατεβήκαμε την απότομη σκάλα που οδηγούσε στο υπόγειο club με το δελεαστικό όνομα «ROCK'N'ROLLA». Ένας πολύ ωραίος κατά τα φαινόμενα χώρος:

DSC_0325b (8).jpg


Πιάσαμε ένα ωραίο πόστο στο μπαρ και ανοίξαμε τα πάρε δώσε με τον έναν από τους μπάρμαν διερωτώμενοί παράλληλα τι δουλειά έχουν οι λακ (που βλέπετε στην επάνω φωτογραφία) δίπλα στα ξύδια…

Έκανα μια βόλτα στο διπλό μπαρ διαπιστώνοντας ότι εκείνο το σαββατόβραδο δεν είχε κάποια μπάντα αλλά Dj που θα ξεκινούσε το πάρτυ μετά τις 11.

DSC_0325b (9).jpg


Όντως το club γέμισε, η ένταση ανέβηκε, οι εξαιρετικές rock & metal μουσικές έδιναν κι έπαιρναν,


με την απορία για τη λακ να λύνεται λίγη ώρα αργότερα...

DSC_0325b (13).jpg


Γουστάραμε πολύ το συγκεκριμένο μαγαζί διαπιστώνοντας πως θα ήταν πολύ ωραίο να έχουμε και στη χώρα μας περισσότερα τέτοια με τον κόσμο να διασκεδάζει και μ’ αυτές τις μουσικές, κάναμε αρκετή κατανάλωση και μείναμε όσο τραβούσε, αναχωρώντας τις πρώτες πρωινές ώρες κινούμενοι στους άδειους δρόμους της Σόφιας προς αναζήτηση φαγητού:

DSC_0325b (14).jpg

DSC_0325b (15).jpg


Ευτυχώς το γυράδικο ήταν για ένα ακόμα ξημέρωμα στις επάλξεις, με το παλικαράκι που δούλευε στη μάρκα (Έλληνας) να μας θυμάται, να μας χαιρετάει και να μας παίρνει εν τέλει παραγγελία. Βολικά πράγματα:

DSC_0325b (16).jpg


Γεμάτοι απ’ όλα, χορτάτοι κι αποκαμωμένοι επιστρέφαμε ανεβαίνοντας την πλατεία «Petko R. Slaveykov» βλέποντας και το διάσημο γλυπτό που φιλοξενείται στο παγκάκι της:

DSC_0325b (17).jpg


Ωραία μέρα και κυρίως, ωραία νύχτα στη Σόφια. :cool:
 

Extra muros

Member
Μηνύματα
183
Likes
1.331
Πολύ ωραία ιστορία και κάτι παραπάνω από τίμια επιλογή για μίνι απόδραση η Σόφιγια, βρέθηκα ένα σκ πριν από εσάς νομίζω. Εκ των πραγμάτων κάναμε αρκετά κοινή διαδρομή (τη μέρα, γιατί όταν ταξιδεύω μόνη αντικειμενικά δεν πολυβγαίνω), μια και τα αξιοθέατα στο κέντρο - πέραν των μουσείων που είναι δική μου πετριά - είναι κουκιά μετρημένα. Να επισημάνω μόνο ότι το μνημείο του Κόκκινου Στρατού δεν αναστηλώνεται, αλλά αποκαθηλώνεται σταδιακά εδώ και κάποιες μέρες, με άγνωστη τύχη, αφού το Μουσείο Σοσιαλιστικής Τέχνης, που είναι μακριά από το κέντρο, δηλώνει ότι δεν έχει χώρο να το φιλοξενήσει - ισχύει είναι ένας μικρός κηπάκος ουσιαστικά - μετά τη συντήρησή του. Αν και το δημοτικό συμβούλιο της πόλης είχε αποφασίσει για ευκόλως εννοούμενους πολιτικούς λόγους την απομάκρυνση του μνημείου από το 1993, αυτή σκάλωνε σε γραφειοκρατία, αλλά κυρίως φυσικά σε αντιδράσεις κατοίκων και πολιτικών δυνάμεων. Η νέα δημοτική αρχή εξελέγη πιο αποφασισμένη από ποτέ να υλοποιήσει την αποκαθήλωση, κι επί μήνες ερχόταν αντιμέτωπη με διαδηλώσεις ή και κατασκηνωτές έξω από το πάρκο. Ακόμα και τη μέρα που ξεκίνησε η επιχείρηση, έγιναν δύο συγκεντρώσεις οπαδών και μη της απόφασης, όπου έπεσε και λίγο βαλκανικό βρωμόξυλο. Εκεί που έμεινα λίγο παγωτό βέβαια είναι που στις λαμαρίνες γύρω από το άγαλμα είδα αυτοκόλλητα Wagner Group, φάση "Ο Πριγκόζιν ζει και σπέρνει εφιάλτες".

Πήγα κι εγώ στον Ashurbanipal - τι κατασκότεινο κι έρημο στενό ήταν αυτό όμως - , όντως έχει πάψει λογικά εδώ και χρόνια να είναι φορουμικό inside tip κι είναι πάντα γεμάτο. Γιατί όμως σας έστειλε πίσω νηστικούς ο Φρέντι, κάνει και take away αφού. Πολύ ιδιαίτερη κουζίνα, ειδικά εκείνο το ρύζι φοβερό. Προσοχή όμως σε όσους δεν αρέσουν τα πικάντικα, βάζει μπαχαρικά μέχρι και στη -δωρεάν - σαλάτα.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.610
Likes
51.090
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πολύ ωραία ιστορία και κάτι παραπάνω από τίμια επιλογή για μίνι απόδραση η Σόφιγια, βρέθηκα ένα σκ πριν από εσάς νομίζω. Εκ των πραγμάτων κάναμε...
@Extra muros Σ' ευχαριστώ για την τοποθέτηση και την ανάγνωση. Δε ξέρω αν είναι μετρημένα κουκιά τ' αξιοθέατα, σίγουρα όμως εγώ άφησα πραγματάκια απ' έξω, κάτι που δε θα έκανα κι εγώ αν ταξίδευα μόνος. Ας είναι, κάποια στιγμή θα με ξαναβγάλει ο δρόμος, τώρα το ρίξαμε αρκετά έξω.
'Οσο για την αποκαθήλωση των μνημείων δε θέλω να πω κάτι, το έχω δεί σε κάποιες πόλεις τελευταία και με λυπεί ιδιαίτερα. Ελπίζω μόνο να μη κάνει κύκλους η ιστορία.

Πήγα κι εγώ στον Ashurbanipal - τι κατασκότεινο κι έρημο στενό ήταν αυτό όμως - , όντως έχει πάψει λογικά εδώ και χρόνια να είναι φορουμικό inside tip κι είναι πάντα γεμάτο. Γιατί όμως σας έστειλε πίσω νηστικούς ο Φρέντι, κάνει και take away αφού. Πολύ ιδιαίτερη κουζίνα, ειδικά εκείνο το ρύζι φοβερό. Προσοχή όμως σε όσους δεν αρέσουν τα πικάντικα, βάζει μπαχαρικά μέχρι και στη -δωρεάν - σαλάτα.
Άσε και το 'χαμε απωθημένο αυτό, δεν ήταν τυχερό. Φύγαμε κακήν κακώς επειδή δεν είχαμε κράτηση, δεν ήταν μόνο γεμάτο, ήταν και πολύ μικρό, λογικό.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.095
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom