interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.200
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
1-12 Απριλη εμείς. Σε ποια περιοχή ήταν η φυτεία που αγοράσατε; Καλό ακούγεται
Last edited:
Αυτά μου αρέσουν!Στο επόμενο έχουμε πειρατικές ιστορίες από την Καραϊβική του 1600, Κάπταιν Μόργκαν και τα σχετικά
View attachment 202306
Μέρος πρώτο
Ξεκινήσαμε από την Αβάνα, αφού χαιρετίσαμε την χαμογελαστή ξανθιά που εμφανίστηκε εκείνο το πρωί στην κουζίνα της Casa Particular στην Calle Virtudes. Η πιο εμφανής αρετή (virtud) των κουβανέζων γυναικών είναι η σεξουαλικότητα τους, και εκεί περιστράφηκε η συζήτηση στο αμάξι εκείνο το πρωί μαζί και με τον Lazaro - ο ίδιος λάτρης των μεγάλων πισινών. Βέβαια και η γυναίκα του που μας έδειξε στην φωτό δεν πήγαινε πίσω σε ομορφιά. Συναντήσαμε και τον γιό του μαζί με την γυναίκα του για παραλαβή του κολατσιού για το μεγάλο ταξίδι. Και τον αποχαιρετισμό στον μικρούλη εγγονό.
Το προηγούμενο βράδυ είχα συναντήσει τους δυο συνταξιδιώτες μου, οι οποίοι είχαν ήδη δύο μέρες στην Αβάνα και είχαν δει και ξεναγηθεί αρκετά. Θα επανέλθω στην Αβάνα στις δύο τελευταίες μέρες του ταξιδιού. Θα έλεγα ότι είναι σαν μια κούκλα που κάνει λίφτινγκ, αφού τα παλιά κτίρια της εποχής του μεγάλου πλούτου (εμπόριο ζάχαρης κτλ.) βρίσκονται σε στάδιο αποκατάστασης ξεκινώντας από την 'παλιά πόλη'.
View attachment 202307
View attachment 202308
View attachment 202310
Αφήσαμε πίσω μας την μεγάλη παραλιακή, Μαλεκόν, όπου το '50 γίνονταν το θρυλικό γκραν πρι της Κούβας (όπου απαγάγανε αντικυβερνητικοί των τότε πρωταθλητή Φάτζιο) και πιάσαμε τις φοβερές πίστες/κατσικόδρομους της δυτικής Κούβας. Μετά από μερικές στάσεις, σε ένα ωραίο πάρκο με ορχιδέες (λάθος εποχή βέβαια) και σε μια κουβανέζικη 'προσπάθεια' μίμησης των έργων του Βαρκελωνέζου Γκαουντί, βγήκαμε στον ανοιχτό δρόμο.
Κάθε λογής `αντικείμενο' θεωρείται ΄αξιο-οδήγητο' στην Κούβα... από αυτοσχέδιες λιμουζίνες που προέρχονται από την ένωση δύο διαφορετικών αυτοκινήτων (!), κάρα με άλογα, ποδήλατα, στρατιωτικές κλούβες που πηγαίνουν τον κόσμο στα κτήματα. Και πολλοί, πάρα πολλοί hitchhikers, που θα είχαν ωραία μπούτια ή, απουσία μπουτιών, ένα χαρτονόμισμα στο χέρι να ανεμίζει. Στάση για πολύ νόστιμες μπανάνες και μάνγκο σε εξωφρενικά (για Ευρώπη) χαμηλές τιμές. Με ένα CUC - το νόμισμα που χρησιμοποιούνε οι τουρίστες κυρίως και αντιστοιχεί σε ένα δολάριο - πρέπει να μας δώσαν καμιά 15αριά φρεσκοκομμένα μάνγκος... Μουί μπιέν
View attachment 202311
View attachment 202314
View attachment 202313
View attachment 202312
Και ο Κουβανέζος Γκαουντί
View attachment 202315
Ένας μικρός φίλος, στο πάρκο με τις ορχιδέες
View attachment 202316
Ευχαριστημένοι από τον Λαζάρο ξεναγός;;τομ προτείνετε; και ποια είναι η αμοιβή του;Εισαγωγή
`Ωραία, ωραία’, λέει στα Ελληνικά ο Λάζαρο, ο οδηγός μας, για την εθνική οδό μπροστά μας. Πρόκειται να ένα δρόμο σπαρμένο με λακκούβες, σαμαράκια, απότομες αλλαγές από άσφαλτο σε χαλίκι, αναξιόπιστη διαγράμμιση κτλ. κτλ. `Σκέψου να ήταν όλος ο δρόμος τέλεια άσφαλτος’. Με παραστατικές κινήσεις δείχνει πως οι `εναλλαγές` του Κουβανικού δρόμου είναι σαν να σου δίνουν χαστούκια και να σε κρατάνε ξυπνητό όταν κλείνουν τα βλέφαρα λόγω της ατέλειωτης ευθείας.
Το χιούμορ και ο σουρεαλισμός είναι πανταχού παρόν στην Κούβα για τις έντεκα μέρες που περάσαμε στο νησί. Los cincos Griegos, που γίναμε τρεις στην πορεία αλλά και πάλι πέντε προς το τέλος, λόγω διαφοροποιημένων προγραμμάτων. Γυρίσαμε την αισθησιακή Κούβα, συμμετέχοντας στα τρικούβερτα γλέντια τους – ένα σε κάθε πόλη – και χορέψαμε τις Αφρο-Καραϊβικές μουσικές τους. Κάναμε μπάνιο στις τροπικές παραλίες, είδαμε τα μνημεία της πλούσιας ιστορίας τους – με ολίγους προκολομβιανούς πολιτισμούς -, την οργιώδη φύση, φάγαμε τα φρέσκα φρούτα και ψάρια τους και μπήκανε στα κάστρα τους που θυμίζαν άλλες εποχές, πειρατικές... Περπατήσαμε όμως και στην μη τουριστική Κούβα, είδαμε την εφευρετικότητά τους στην καθημερινή ζωή, την διαφορά μεταξύ των κεντρικών πόλεων και της επαρχίας, την λατρεία τους για του ήρωες του παρελθόντος (ο Τσε αναφερόταν πάντα σε συζητήσεις στα χωριά) αλλά και το βλέμμα τους προς την δύση (φωτογραφίες της Νέας Υόρκης σε σπίτια της Αβάνας).
Η αλήθεια είναι ότι πολλοί μας βλέπανε σαν κινητά πορτοφόλια, και η παρενόχληση για ταξί, εστιατόριο και λοιπές υπηρεσίες έφτασε κάποιες φορές τα όρια του ανυπόφορου - σε βαθμό που δεν έχω ζήσει σε άλλα ταξίδια. Είδαμε ένα πραγματικά μοναδικό καθεστώς, που από μόνο του είναι λόγος επίσκεψης στην Κούβα και οι τελικές μας εντυπώσεις είναι ανάμεικτές: πολλά ήταν ενδιαφέροντα, και είναι ζητούμενα σε άλλες χώρες ακόμα και στις λεγόμενες `Δυτικές’ (ανθρώπινο ωράριο εργασίας, έλλειψη ενοχλητικών διαφημίσεων, όλα τα παιδιά στο σχολείο, όχι σπατάλη τεχνολογικών προϊόντων, πολλές δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις). Όμως κάποιοι από την παρέα που είχαν στο μυαλό τους έναν εξιδανικευμένο σοσιαλισμό μάλλον απογοητεύτηκαν με την συνολική κοινωνικοπολιτική κατάσταση. Η Κούβα πάντως αλλάζει. Παρατήρησα ότι τα μοντέρνα κτίρια του τύπου που έφτιαχνε ο αυταρχικός μοντερνιστής Μπατίστα κάποτε, που η Επανάσταση σταμάτησε, ξεφυτρώνουν και πάλι στο κέντρο της Κούβας, κτισμένα από Ινδούς εργάτες. Η εντύπωσή μου είναι ότι η κομουνιστική Κούβα, κυρίως για τους ντόπιους, και η καπιταλιστική Κούβα που στοχεύει κυρίως προς τον υπόλοιπο κόσμο (και κυρίως το τουριστικό συνάλλαγμα) συνυπάρχουν σε μια λεπτή ισορροπία.
Πάμε να δούμε... Αυτή την φορά έχουμε και πλούσιο φωτογραφικό υλικό λόγω της καλής δουλειάς που κάναν οι φίλοι συνταξιδιώτες Γιώργος και Βασίλης.
View attachment 201608
Το καμάρι του Λάζαρο, το ομορφότερο αμάξι στην Κούβα!