interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.200
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Εισαγωγή
`Ωραία, ωραία’, λέει στα Ελληνικά ο Λάζαρο, ο οδηγός μας, για την εθνική οδό μπροστά μας. Πρόκειται να ένα δρόμο σπαρμένο με λακκούβες, σαμαράκια, απότομες αλλαγές από άσφαλτο σε χαλίκι, αναξιόπιστη διαγράμμιση κτλ. κτλ. `Σκέψου να ήταν όλος ο δρόμος τέλεια άσφαλτος’. Με παραστατικές κινήσεις δείχνει πως οι `εναλλαγές` του Κουβανικού δρόμου είναι σαν να σου δίνουν χαστούκια και να σε κρατάνε ξυπνητό όταν κλείνουν τα βλέφαρα λόγω της ατέλειωτης ευθείας.
Το χιούμορ και ο σουρεαλισμός είναι πανταχού παρόν στην Κούβα για τις έντεκα μέρες που περάσαμε στο νησί. Los cincos Griegos, που γίναμε τρεις στην πορεία αλλά και πάλι πέντε προς το τέλος, λόγω διαφοροποιημένων προγραμμάτων. Γυρίσαμε την αισθησιακή Κούβα, συμμετέχοντας στα τρικούβερτα γλέντια τους – ένα σε κάθε πόλη – και χορέψαμε τις Αφρο-Καραϊβικές μουσικές τους. Κάναμε μπάνιο στις τροπικές παραλίες, είδαμε τα μνημεία της πλούσιας ιστορίας τους – με ολίγους προκολομβιανούς πολιτισμούς -, την οργιώδη φύση, φάγαμε τα φρέσκα φρούτα και ψάρια τους και μπήκανε στα κάστρα τους που θυμίζαν άλλες εποχές, πειρατικές... Περπατήσαμε όμως και στην μη τουριστική Κούβα, είδαμε την εφευρετικότητά τους στην καθημερινή ζωή, την διαφορά μεταξύ των κεντρικών πόλεων και της επαρχίας, την λατρεία τους για του ήρωες του παρελθόντος (ο Τσε αναφερόταν πάντα σε συζητήσεις στα χωριά) αλλά και το βλέμμα τους προς την δύση (φωτογραφίες της Νέας Υόρκης σε σπίτια της Αβάνας).
Η αλήθεια είναι ότι πολλοί μας βλέπανε σαν κινητά πορτοφόλια, και η παρενόχληση για ταξί, εστιατόριο και λοιπές υπηρεσίες έφτασε κάποιες φορές τα όρια του ανυπόφορου - σε βαθμό που δεν έχω ζήσει σε άλλα ταξίδια. Είδαμε ένα πραγματικά μοναδικό καθεστώς, που από μόνο του είναι λόγος επίσκεψης στην Κούβα και οι τελικές μας εντυπώσεις είναι ανάμεικτές: πολλά ήταν ενδιαφέροντα, και είναι ζητούμενα σε άλλες χώρες ακόμα και στις λεγόμενες `Δυτικές’ (ανθρώπινο ωράριο εργασίας, έλλειψη ενοχλητικών διαφημίσεων, όλα τα παιδιά στο σχολείο, όχι σπατάλη τεχνολογικών προϊόντων, πολλές δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις). Όμως κάποιοι από την παρέα που είχαν στο μυαλό τους έναν εξιδανικευμένο σοσιαλισμό μάλλον απογοητεύτηκαν με την συνολική κοινωνικοπολιτική κατάσταση. Η Κούβα πάντως αλλάζει. Παρατήρησα ότι τα μοντέρνα κτίρια του τύπου που έφτιαχνε ο αυταρχικός μοντερνιστής Μπατίστα κάποτε, που η Επανάσταση σταμάτησε, ξεφυτρώνουν και πάλι στο κέντρο της Κούβας, κτισμένα από Ινδούς εργάτες. Η εντύπωσή μου είναι ότι η κομουνιστική Κούβα, κυρίως για τους ντόπιους, και η καπιταλιστική Κούβα που στοχεύει κυρίως προς τον υπόλοιπο κόσμο (και κυρίως το τουριστικό συνάλλαγμα) συνυπάρχουν σε μια λεπτή ισορροπία.
Πάμε να δούμε... Αυτή την φορά έχουμε και πλούσιο φωτογραφικό υλικό λόγω της καλής δουλειάς που κάναν οι φίλοι συνταξιδιώτες Γιώργος και Βασίλης.
Το καμάρι του Λάζαρο, το ομορφότερο αμάξι στην Κούβα!
`Ωραία, ωραία’, λέει στα Ελληνικά ο Λάζαρο, ο οδηγός μας, για την εθνική οδό μπροστά μας. Πρόκειται να ένα δρόμο σπαρμένο με λακκούβες, σαμαράκια, απότομες αλλαγές από άσφαλτο σε χαλίκι, αναξιόπιστη διαγράμμιση κτλ. κτλ. `Σκέψου να ήταν όλος ο δρόμος τέλεια άσφαλτος’. Με παραστατικές κινήσεις δείχνει πως οι `εναλλαγές` του Κουβανικού δρόμου είναι σαν να σου δίνουν χαστούκια και να σε κρατάνε ξυπνητό όταν κλείνουν τα βλέφαρα λόγω της ατέλειωτης ευθείας.
Το χιούμορ και ο σουρεαλισμός είναι πανταχού παρόν στην Κούβα για τις έντεκα μέρες που περάσαμε στο νησί. Los cincos Griegos, που γίναμε τρεις στην πορεία αλλά και πάλι πέντε προς το τέλος, λόγω διαφοροποιημένων προγραμμάτων. Γυρίσαμε την αισθησιακή Κούβα, συμμετέχοντας στα τρικούβερτα γλέντια τους – ένα σε κάθε πόλη – και χορέψαμε τις Αφρο-Καραϊβικές μουσικές τους. Κάναμε μπάνιο στις τροπικές παραλίες, είδαμε τα μνημεία της πλούσιας ιστορίας τους – με ολίγους προκολομβιανούς πολιτισμούς -, την οργιώδη φύση, φάγαμε τα φρέσκα φρούτα και ψάρια τους και μπήκανε στα κάστρα τους που θυμίζαν άλλες εποχές, πειρατικές... Περπατήσαμε όμως και στην μη τουριστική Κούβα, είδαμε την εφευρετικότητά τους στην καθημερινή ζωή, την διαφορά μεταξύ των κεντρικών πόλεων και της επαρχίας, την λατρεία τους για του ήρωες του παρελθόντος (ο Τσε αναφερόταν πάντα σε συζητήσεις στα χωριά) αλλά και το βλέμμα τους προς την δύση (φωτογραφίες της Νέας Υόρκης σε σπίτια της Αβάνας).
Η αλήθεια είναι ότι πολλοί μας βλέπανε σαν κινητά πορτοφόλια, και η παρενόχληση για ταξί, εστιατόριο και λοιπές υπηρεσίες έφτασε κάποιες φορές τα όρια του ανυπόφορου - σε βαθμό που δεν έχω ζήσει σε άλλα ταξίδια. Είδαμε ένα πραγματικά μοναδικό καθεστώς, που από μόνο του είναι λόγος επίσκεψης στην Κούβα και οι τελικές μας εντυπώσεις είναι ανάμεικτές: πολλά ήταν ενδιαφέροντα, και είναι ζητούμενα σε άλλες χώρες ακόμα και στις λεγόμενες `Δυτικές’ (ανθρώπινο ωράριο εργασίας, έλλειψη ενοχλητικών διαφημίσεων, όλα τα παιδιά στο σχολείο, όχι σπατάλη τεχνολογικών προϊόντων, πολλές δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις). Όμως κάποιοι από την παρέα που είχαν στο μυαλό τους έναν εξιδανικευμένο σοσιαλισμό μάλλον απογοητεύτηκαν με την συνολική κοινωνικοπολιτική κατάσταση. Η Κούβα πάντως αλλάζει. Παρατήρησα ότι τα μοντέρνα κτίρια του τύπου που έφτιαχνε ο αυταρχικός μοντερνιστής Μπατίστα κάποτε, που η Επανάσταση σταμάτησε, ξεφυτρώνουν και πάλι στο κέντρο της Κούβας, κτισμένα από Ινδούς εργάτες. Η εντύπωσή μου είναι ότι η κομουνιστική Κούβα, κυρίως για τους ντόπιους, και η καπιταλιστική Κούβα που στοχεύει κυρίως προς τον υπόλοιπο κόσμο (και κυρίως το τουριστικό συνάλλαγμα) συνυπάρχουν σε μια λεπτή ισορροπία.
Πάμε να δούμε... Αυτή την φορά έχουμε και πλούσιο φωτογραφικό υλικό λόγω της καλής δουλειάς που κάναν οι φίλοι συνταξιδιώτες Γιώργος και Βασίλης.
Το καμάρι του Λάζαρο, το ομορφότερο αμάξι στην Κούβα!