• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Νορβηγία Φιορδς, το σλάλομ των βουνών στις θάλασσες της Νορβηγίας

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?

Η μελαχροινή

Πολλοί θα πουν ότι τα φιορδς στη Νορβηγία, βρίσκονται ανάμεσα στην νότια πόλη του Στάβανγκερ και του βορειότερου Τροντχάιμ.
Εγώ θα πω ότι το όργιο των φιορδς είναι από το Μπέρκεν και βόρεια.
Αλλά παρ΄ όλα αυτά η ομορφιά και των μεγάλων φιορδς δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.
Σε αυτό είχα καταλήξει, μετά από μελέτη μηνών και αποστήθιση χαρτών και αποστάσεων.
΄Ηταν άνοιξη και από το χειμώνα μελετούσα κάθε τι για την Νορβηγία, που θα μπορούσε να προσφέρει ο παγκόσμιος ιστός και η ελληνοααγλική ταξιδιωτική βιβλιογραφία.
Φεύγαμε και βάση μας ήταν το Τέλεμαρκ -στα νότια- και όσα από τα φιορδς αντέξουμε.
Σε μια συχνότητα που φαντάζει ύποπτη, οι άντρες της οικογενείας μας, πάλι αδυνατούν να ακολουθήσουν, λίγες μόνο μέρες πριν αναχώρηση.
Δυο φίλες σώζουν την κατάσταση.
Προσγειωνόμαστε στο ΄Οσλο και στην Avis ο ξανθός βίκινγκ καρφώνει το βλέμμα στην καταμελάχροινη τρίτη και μικρότερη εξ ημών.
«Εσείς θα οδηγήσετε?» ρωτάει και τρέχουν τα σάλια του.
«Εγώ» του λέω και του δίνω το διαβατήριο.
«Ξέρετε...» λέει ελαφρώς απογοητευμένος ρίχνοντας κρυφές ματιές στον πόθο του, «δεν έχουμε τώρα αυτό το μοντέλο που κλείσατε, αλλά αν...»
«....Αν οδηγήσω εγώ, τι μοντέλο θα μου δώσετε?.. Το χρώμα με ενδιαφέρει...» άρχισε τα ναζιάρικα η μελαχροινή.
«Για σας θα δώσω μοντέλο με τα χρώματα της φουρτουνιασμένης θάλασσας» άρπαξε στον αέρα το υπονοούμενο και το μούτρο του από κόκκινο του ξανθού, έγινε κόκκινο του αστακού.
Πήρανε τα κλειδιά, πήρανε και την καστανή και φύγανε, αφήνοντας εμένα την ξανθιά να συμπληρώνω τα έντυπα και να χρεώνω πιστωτικές κάρτες.
Ζαλώθηκα και τις αποσκευές μου και βγήκα στο πάρκινγκ.
Η καστανή δήθεν αγνάντευε ένα αεροπλάνο που απογειωνόταν και η μελαχροινή, καθισμένη με ύφος βαμπ του μεσοπολέμου, στο καπώ μιας καταπληκτικής βαθυγάλαζης BMW, παρακολουθούσε –υποτίθεται- τον αστακό να της εξηγεί πώς δουλεύει το ηλεκτρονικό ταμπλώ.
«Τι είναι αυτό???» της κάνω με νοήματα...
Σκάσε!!!!...» μου φωνάζει άηχα
«Πόσα θα χρεωθώ γι΄ αυτό?» επιτίθεμαι στον αστακό.
«Τίποτε.... χρεώνεστε μόνο για το Opel Corsa, που είχατε κλείσει, και θα ήταν χαρά μου...»
Η μελαχροινή πέρασε τη λειτουργία από το αυτόματο στο χειροκίνητο και κατέβασε τρίτη, κάνοντας τα 2,5 λίτρα να αναστενάξουν.
«Δεν μου λες..» θυμίζεται στην καταστανή... «τι θα ήταν χαρά του?»...
«Ποιος ξέρει....» ψιθυρίζω, ψάχνοντας στο χάρτη να δω που στρίβουμε για Τέλεμαρκτ
Η μελαχροινή πέρασε με άνεση ένα φορτηγό και ξαναγύρισε στο αυτόματο.
«Εγώ ξέρω..» είπε με ύφος μυστηριώδες και άναψε τσιγάρο.
"Τουλάχιστον, έστω από ευγένεια, ας τον αφήναμε να τελειώσει τη φράση του" επέμενε η καστανή, σκασμένη στα γέλεια
Η μελαχροινή τράβηξε μια βαθειά ρουφηξιά και όρμησε στη νταλίκα, με την δευτέρα να ουρλιάζει στη μηχανή της βαθυγάλανης.
 

Attachments

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.963
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
φαντάζομαι εχει και συνέχεια ....κοίτα και εγώ νόμιζα οτι οι βόρειοι ειναι ψυχροι!!!!:roll:
αναμένομεν!!!
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Στη θέα μιας ελληνίδας, βράζουν όλοι συμφορουμίτισα....
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Τέλεμαρκ, ο Παναμάς της Νορβηγίας.

Με τα φώτα αναμμένα, μέρα μεσημέρι, που δεν θα τα σβύναμε ούτε λεπτό όσες μέρες οδηγούσαμε, πήραμε το δρόμο για το Μπέργκεν.
Βγαίνοντας από το ΄Οσλο ο δρόμος στενεύει και γίνεται απλός, επαρχιακός, αλλά πολύ γοητευτικός καθώς περνάει από χωριά και τρέχει δίπλα από ποτάμια, λίμνες, φιορδς, μέσα σ΄ένα εντυπωσιακό φυσικό περιβάλλον.
Η διαδρομή κυλά αργά, γιατί οι Νορβηγοί είναι πολύ αυστηροί με τα ανώτατα όρια ταχύτητας, και ακόμα πιο αυστηροί αν οδηγείς χωρίς ζώνη, και αυστηροί μέχρι φυλακής αν οδηγείς -έστω και light- πιωμένος.
Αρχικός μας προορισμός, η περιοχή του Τέλεμαρκ, γνωστή για τα δάση της, τις φυτρωμένες στέγες των σπιτών της, τον Sondre Norheim, τον πατέρα του σύγχρονου σκι και τέλος πασίγνωστη και δημοφιλής για το περίφημο κανάλι της.
Μπαίνουμε στο Τέλεμαρκ, έχοντας ήδη διανύσει 95 χιλιόμετρα, που μας πήραν κοντά 2 ώρες, με τις απαραίτητες ολιγόλεπτες στάσεις για φώτο, θαυμασμούς και τσακωμούς
«Θα μπούμε σε αυτό το ορυχείο?» εννοώντας τα ορυχεία του Σαγγρέντα
«΄Οχι, θα πάμε στο Ντάλεν»
«Μα εδώ ήταν τα βασιλικά ορυχεία»
«Εμείς θα πάμε στα αστικά»
Επικράτησαν οι ποπολάροι και συνεχίσαμε μέχρι την εκκλησιά του Χένταλ, την περίφημη Μητρόπολη των Σταβκίρκε. Ξύλινη, εντυπωσιακή, μια από τις μεγαλύτερες εκκλησίες της Νορβηγίας υψώνει στους ουρανούς τους τρεις σηκούς της από το 1315 διατηρώντας τις διακοσμήσεις της με μυθικά ζώα, κεφάλια μυθικών ανθρώπων, περίτεχνες κληματίδες.
Σε 100 χιλιόμετρα και έχοντας χάσει το μέτρημα του χρόνου,-τι σημασία είχε πια αφού παντού θέλαμε να σταματήσουμε για να θαυμάσουμε τοπία και σπιτάκια-, φτάσαμε στο Ντάλεν.
Το Ντάλεν είναι ένα πανέμορφο χωριό, απλωμένο στον μυχό του Bandak φιορδ, που είναι κατ΄ ουσίαν λίμνη που συνδέθηκε με άλλη λίμνη που συνδέθηκε με ένα φιορδ, και έφτασε τελικά στη θάλασσα, μέσω των καναλιών.
Αφήνουμε προς ώρας τα μπερδεμένα του Ντάλεν και ανηφορίζουμε το κατάφυτο βουνό, ψάχνοντας για το κατάλυμμά μας, το Club Hallbjonn Telemark, ένα ορεινό resort που προέκυψε από τις ανταλλαγές του timeshare μου στην Τενερίφη.
Στο κλαμπ μάς υποδέχονται τα πρόβατα της περιοχής, που όρμησαν στο πορτ παγκαζ, μιας και το παρατήσαμε ανοικτό για να επεξεργαστούμε τα ξύλινα σαλέ.
Μας πήρε 10 λεπτά να ξεκουβαλήσουμε, μισή ώρα να καθαρίσουμε το πορτ παγκάζ από τα τσιπς που είχαν κάνει φύλλο και φτερό τα πρόβατα και άλλα 10 λεπτά να ταίζουμε τα ζωντανά με πατατάκια, σοκολάτες και μπισκοτάκια.
Δεν ξέρω αν και τα εδώδιμα τετράποδα αρέσκονται σε αυτήν τη διατροφική ποικιλία, αλλά πρέπει να σημειώσω ότι τις επόμενες μέρες δεν πετάξαμε κανένα αποφάι. Οι προσωπικοί μας κάδοι ήταν εκεί βελάζοντας και τρέχοντας ξωπίσω μας, κάθε που κατεβαίναμε από το σαλέ.
Το σπίτι, αλλά χάριν γκλαμουριάς θα επιμείνω να το αποκαλώ σαλέ, μας άρεσε μέχρι τρέλλας. Ξύλινο, με όμορφους χώρους, δωμάτια για όλες μας και κουζίνα με το όλα της, αναπαυτικούς καναπέδες και τραπεζαρία ξύλινη, με μια τράπουλα αφημένη δίπλα από το ανθοδοχείο.
Παρατάμε τις σακκούλες με τα πρώτα ψώνια από το τοπικό μπακάλικο και βγαίνουμε στη βεράντα. Εκστασιαζόμαστε στη θέα της λίμνης που απλώνεται στα πόδια μας. Φτιάχνουμε καφέ και ακολουθούμε τον ήχο του νερού. Ο ατομικός μας καταρράκτης είναι κοντά. Καθήσαμε στα βράχια και παρακολουθούσαμε τον ήλιο να παίζει με τους τόνους του νερού που έσκαζαν δημιουργώντας σύννεφα και ουράνια τόξα. ΄Ηταν 10,30 το βράδυ.
Το πρωί μάς βρήκε στην αποβάθρα του Ντάλεν να χαζεύουμε τους αντικατοπτρισμούς των βουνών στα ήρεμα νερά του φιορδ-λίμνης.
Προσπαθήσαμε να κοιμηθούμε, τραβάγαμε τις κουρτίνες, σκοτεινιάζαμε όσο μπορούσαμε το χώρο, αλλά στις 3 το πρωί οι πρώτες ακτίδες μας τσάκισαν τα νεύρα.
Πήραμε τα μπογαλάκια μας, τους καφέδες μας, τα κέικ μας και πιάσαμε στασίδι στην προβλήτα περιμένοντας να ξεκινήσει το καραβάκι για τα κανάλια.
Η ”Victoria” καμαρώνει για το σκαρί της από το 1882. Μαύρη κοιλίτσα, άσπρη στ΄ απάνω της, με κοκκινόμαυρο φουγάρο. Στολισμένη με σημαιάκια δέχεται τους λιγοστούς, λόγω ώρας και εποχής, πελάτες. Είμαστε οι μόνοι έλληνες, βεβαίως και αποτελούμε αμέσως το αντικείμενο της γενικής προσοχής, γιατί δεν θυμούνται άλλον πατριώτη να έχει κάνει τη διαδρομή. Βλέπετε τα γκρουπ δεν φτάνουν ποτέ εδώ.
Η ”Victoria” ήρεμη ξεκινά το ταξίδι της από το Dalen μέχρι το Skien, στη θάλασσα. Η υψομετρική διαφορά των 72 μέτρων, ανάμεσα στις δύο πόλεις εκμηδενίζεται από 18 δεξαμενές. ΄Οταν τελείωσαν οι πέτρινες αυτές δεξαμενές, το έργο χαρακτηρίστηκε ως το «8ο θαύμα» για την Ευρώπη, που δημιουργήσαν με τα χέρια τους 500 εργάτες από το 1854 έως το 1861.
Πλέοντας σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, μέσα από βουνά, ανοικτές πεδιάδες, υπέροχα σπιτάκια, με υψωμένες τις κόκκινες σημαίες τους, δείγμα ότι οι κάτοικοί τους ήταν εκεί, φτάσαμε στις πρώτες δεξαμενές.
Οι ίδιοι οι αρχικοί μηχανισμοί κλείνουν ακόμα και σήμερα χειροκίνητα τις τεράστιες ξύλινες πόρτες, αδειάζουν το νερό, ανοίγουν την επόμενη πόρτα, το καράβι μετακινείται μια δεξαμενή, αδειάζει κι αυτή και το ταξίδι συνεχίζεται.
Το θέαμα στα σημεία των δεξαμενών, μαζεύει πολύ κόσμο, που περιμένει είτε να χαζέψει το ανεβοκατέβασμα των καραβιών, είτε να επιβιβαστεί.
Φτάσαμε μέχρι τη μέση της διαδρομής και ήταν πια μεσημέρι. Αποβιβαστήκαμε σε ένα χωριουδάκι και πήραμε το λεωφορείο για να γυρίσουμε στο Ντάλεν.
Πεινάγαμε και ρωτήσαμε πού θα φάμε καλά.
«Καλά, αλλά ακριβά» μας είπαν και μας έδειξαν το ξενοδοχείο Dalen
Το είδαμε και πάθαμε.
Ξύλινο, τεράστιο, με γοτθικές στέγες και δράκους σκαλιστούς. Το εσωτερικό σκέτο μουσείο. Βιτρό στις οροφές, τεράστια πέτρινα τζάκια, τάρανδοι μας θωρούσαν από ψηλά, δερμάτινοι καναπές εποχής και ξύλινα τραπέζια γυαλιστερά από το πολύ κέρινο γυάλισμα. Παντού μύριζε λουλούδια και κερί. Διασχίσαμε άφωνοι το εσωτερικό και βγήκαμε στην πίσω βεράντα. Βρεθήκαμε στο απέραντο πράσινο που έσβυνε στο νερό του φιορδ.
Πήραμε καφέ και αράξαμε. Το ξενοδοχείο σερβίρει φαγητό, για τους επισκέπτες, μόνο το βράδυ.
΄Οσες μέρες μείναμε, τόσους καφέδες είπιαμε εδώ. Για φαγητό είπαμε να το ξανασκεφτούμε μετά την επισταμένη μελέτη του μενού.
΄Ενα πρωί τ΄ αποφασίσαμε. Θα ξεκουραστούμε από τις μακρινές τις γύρες, κάνοντας περιήγηση στα αξιοθέατα της περιοχής.
Παρκάραμε την BMW στο πάρκινγκ του ορυχείου χαλκού.
«Θα πάμε μόνο στο μουσείο» συμφωνήσαμε, ξεχνώντας τον καβγά στο αυτοκίνητο.
Μπήκαμε, είδαμε τα ορυκτά, είδαμε φώτο με τις εξορύξεις και εκεί που στρίβαμε χαλαρά, άνοιξε μια πόρτα και βγήκαν 5-6 άτομα, με κίτρινες κάσκες και ύφος χαμένο.
«Ελάτε» μας έκανε νόημα η Σίστοβα Νορβηγέζα
Θες από περιέργεια, θες από ντροπή, θες από χαζομάρα, βρεθήκαμε καπελωμένες να βυθιζόμαστε στα έγκατα της γης.
Τι εμπειρία ήταν αυτή! Τι θαύμα ειδέστε! Τι αίσθηση! Τι συναισθήματα, που κορυφώνονταν στον φόβο και βυθιζόντουσαν στον θυμό. Περάσαμε τούνελ στα τέσσερα, κρεμμαστήκαμε από κουνάμενες σκάλες, χαμένες στο χάος, συρθήκαμε ανάμεσα σε πλάγιες τεκτονικές πλάκες, σκαλίσαμε τον βράχο και βγάλαμε πέτρες με νεύρα χάλκινα...
Στο τέλος βγήκαμε στο φως με ύφος χαμένο και βαρύτερες κανά δυο κιλά από το υλικό που εξορύξαμε.
Το ίδιο απόγευμα δεν πήγαμε για καφέ στο ξενοδοχείο. Μας πονούσε όλο μας το σώμα, αλλά με τίποτε δεν αλλάζαμε την εμπειρία που ζήσαμε.
Περάσαμε τη βραδυά στον καταρράκτη μας, κάνοντας φυσικό σπα, μέχρι τα άγρια μεσάνυκτα, τρόπος του λέγειν.
Γυρίσαμε στο σπίτι με φως, κοιμηθήκαμε με φως, ξυπνήσαμε με φως
Σήμερα έχει Μπέργκεν και όποιος αντέξει
 

αθηνα123

Member
Μηνύματα
283
Likes
22
Επόμενο Ταξίδι
?????????????????
Ταξίδι-Όνειρο
νησια μαρκισας
συνεχιστε,συνεχιστε.περιμενουμε με αγωνια
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Εμένα που και οι δύο γυναίκες είναι μελαχροινές μπορώ να ελπίζω σε αυτοκινούμενο στην τιμή του Corsa; :haha:Συνέχισε! δεν κρατιόμαστε:clap::clap:
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
Ερωτηση: Μουσουλμανος με 4 συζυγους μελαμψου χρωματος τι αυτοκινητο δικαιουται στη Νορβηγια?
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Κύριοι, κύριοι!!!! παρακαλώ
Να είστε πιο προσεκτικοί αναγνώστες.
Ταξιδεύαμε 3 κυρίες, άνευ κυρίου.
Αν υπήρχε κύριος, μην αμφιβάλετε, corsa θα οδηγούσαμε...
Επομένως, δίδαγμα εκ του γεγονότος> ο κύριος κρύβεται, οι κυρίες συναλλάσσονται
 

pinelopi

Member
Μηνύματα
265
Likes
43
Επόμενο Ταξίδι
Βρεττάνη , Λίγηρας
Ταξίδι-Όνειρο
Παντού..αρκεί να φεύγω
Στέλλα περιμένω πως και πως τη συνέχεια για Μπέργκεν. Μάλλον το βλέπω το επόμενο καλοκάιρι να κάνω το γύρο της Νορβηγίας . Ο άνδρας μου θέλει να πάμε με αυτοκινούμενο από Όσλο ώς Μπέργκεν . Σε παρακαλώ στο τέλος της ωραιότατης ιστορίας σου , μήπως είναι δυνατό να μας πεις και κάποιες πρακτικές λεπτομέρειες ( πως πήγατε , πόσο σας στοίχισε μέρη και διαδρομές που θα πρέπει να ακολούθήσουμε κ.λ.π.)
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.017
Likes
9.783
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Ταξιδεύαμε 3 κυρίες, άνευ κυρίου.
Νορβηγια μονη...Περου μονη...καποια στιγμη πρεπει να μας πεις το μυστικο! :roll:Πως το καταφερνεις?:haha:

Περιμενουμε τη συνεχεια με αγωνια!Μας μεταφερεις απο τα θερμα στα ψυχρα κλιματα και απο τη νοτιο Αμερικη στη βορεια Ευρωπη με απιστευτη ευκολια!
 

xenos

Member
Μηνύματα
2.414
Likes
804
Επόμενο Ταξίδι
Ν.Α Ασια
Ταξίδι-Όνειρο
Bανουατου/Tαιλανδη
stella εχεις μεγαλο ταλεντο στο να γραφεις ταξιδιωτικες ιστοριες.
Περιμενω και γω την συνεχεια για Μπεργκεν.:cool:
 

theomp

Member
Μηνύματα
14
Likes
0
Επόμενο Ταξίδι
ΔΑΝΙΑ - ΝΟΡΒΙΓΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΑΣΙΑ
stella ...
Η αφηγηση σου καταπληκτικη ... για Οσλο και την γυρο περιοχη...
επειδη τον Δεκεμβριο θα κανουμε ενα ταξιδι απο Βερολινο με ενοικιαζομενο τροχοσπιτο προς Οσλο - Μπεργκεν ...οτι σου εκανε εντυπωση με λεπτομεριες για τα μερη γυρο απο Οσλο - Μπεργκεν ... οπως το μερος με τους καταρακτες που πηγες και εμεινες ... που σιγουρα απο την περιγραφη σου θα ειναι μια απο τις στασεις μου ...
Ευχαριστω theomp
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.137
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom