fotast
Member
- Μηνύματα
- 9.665
- Likes
- 14.999
Τα δικαιώματα που έχουν οι επιβάτες (ισχυρώς κατοχυρωμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και Διεθνείς Συμβάσεις) που θα πετάξουν με αεροπλάνο, υπενθυμίζει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με την ευκαιρία της εορτής του Πάσχα και με αφορμή τη μαζική μετακίνηση εκδρομέων, αεροπορικώς, στο εσωτερικό της χώρας και το εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους οι επιβάτες δικαιούνται χρηματική αποζημίωση, ανάπαυση, φαγητό ή και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους. Αν η εταιρεία αρνηθεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τον Κανονισμό 261/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε εκείνοι που αδικούνται μπορούν και πρέπει να απευθύνονται στην ΥΠΑ, αρχικά στον αρμόδιο αερολιμενάρχη και, αν χρειαστεί, στην Κεντρική Υπηρεσία, η οποία θα αναλάβει να επιλύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.
Από την αρχή του χρόνου και μέχρι σήμερα οι καταγγελίες ταξιδιωτών στην ΥΠΑ, σε βάρος αεροπορικών εταιρειών που παραβίασαν τους κοινοτικούς κανονισμούς σχετικά με τα δικαιώματα του επιβάτη, έφτασαν τις 158.
Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες είναι τα εξής:
* Άρνηση επιβίβασης: Τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι τα εξής: 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1.500 χλμ., 400 ευρώ για πτήσεις από 1.500 έως 3.500 χλμ., 600 ευρώ για πτήσεις μεγαλύτερες των 3.500 χλμ.
* Ακύρωση πτήσης: Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση.
* Μεγάλες καθυστερήσεις: Κατάλυμα, γεύμα και αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου.
* Απώλεια ή καταστροφή αποσκευών: Δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1.000 SDR (1SDR=1,18 ευρώ).
Τέλος, η γραμμή επικοινωνίας της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τις καταγγελίες είναι: 210 8916150, 210 8916193 και fax: 210 8947132.
΄Αν έχει ξαναγραφεί άλλη φορά,συγνώμη καί νά διαγραφεί.
Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους οι επιβάτες δικαιούνται χρηματική αποζημίωση, ανάπαυση, φαγητό ή και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους. Αν η εταιρεία αρνηθεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τον Κανονισμό 261/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε εκείνοι που αδικούνται μπορούν και πρέπει να απευθύνονται στην ΥΠΑ, αρχικά στον αρμόδιο αερολιμενάρχη και, αν χρειαστεί, στην Κεντρική Υπηρεσία, η οποία θα αναλάβει να επιλύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.
Από την αρχή του χρόνου και μέχρι σήμερα οι καταγγελίες ταξιδιωτών στην ΥΠΑ, σε βάρος αεροπορικών εταιρειών που παραβίασαν τους κοινοτικούς κανονισμούς σχετικά με τα δικαιώματα του επιβάτη, έφτασαν τις 158.
Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες είναι τα εξής:
* Άρνηση επιβίβασης: Τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι τα εξής: 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1.500 χλμ., 400 ευρώ για πτήσεις από 1.500 έως 3.500 χλμ., 600 ευρώ για πτήσεις μεγαλύτερες των 3.500 χλμ.
* Ακύρωση πτήσης: Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση.
* Μεγάλες καθυστερήσεις: Κατάλυμα, γεύμα και αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου.
* Απώλεια ή καταστροφή αποσκευών: Δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1.000 SDR (1SDR=1,18 ευρώ).
Τέλος, η γραμμή επικοινωνίας της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τις καταγγελίες είναι: 210 8916150, 210 8916193 και fax: 210 8947132.
΄Αν έχει ξαναγραφεί άλλη φορά,συγνώμη καί νά διαγραφεί.