Grerena
Member
- Μηνύματα
- 1.371
- Likes
- 18.672
- Επόμενο Ταξίδι
- Bordeaux
- Ταξίδι-Όνειρο
- Tromso, Las Vegas
Περιεχόμενα
Αφορμή για αυτό το ταξίδι ήταν ένα τετραήμερο με άδεια και αργία Πρωτομαγιάς. Είχα τέσσερις ολόκληρες μέρες για να πάω κάπου, αλλά που; Για ποιόν προορισμό έβρισκα φθηνό αεροπορικό εισιτήριο; Βρήκα για Βρυξέλλες. Δεν με τρελαίνουν, αλλά μέσα σε τετραήμερο με αργία ήταν δύσκολο να βρω κάποιον άλλο προορισμό οικονομικότερο από αυτούς που έχω πιο πάνω (από τις Βρυξέλλες) στη λίστα μου.
Αλλά τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στις Βρυξέλλες 4 ολόκληρες ημέρες; Μήπως είναι πολλές 4 ημέρες για μία πόλη σαν τις Βρυξέλλες; Μήπως να πάμε εκεί και να νοικιάσουμε αυτοκίνητο και να γυρίσουμε το Βέλγιο; Αυτή ήταν η αρχική μου σκέψη. Κακή ιδέα για αυτή τη χώρα. Το Βέλγιο και η Ολλανδία δεν είναι χώρες φιλικές προς το αυτοκίνητο (ειδικά μέσα στις πόλεις), αλλά αντίθετα είναι πολύ φιλικές με τα τρένα και τα ποδήλατα.
Έτσι πραγματοποιήσαμε ένα ταξίδι με τρένα σε Βέλγιο και Ολλανδία. Μικρές πόλεις σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους και με πυκνό σιδηροδρομικό δίκτυο να τις συνδέει. Η χαρά του τρένου.
Μέσα σε τέσσερις ημέρες πήγαμε σε 8 πόλεις, 4 του Βελγίου (Βρυξέλλες, Γάνδη, Μπριζ, Αμβέρσα) και 4 της Ολλανδίας (Χάγη, Leiden, Haarlem, Ουτρέχτη). Σε κάποιες διανυκτερεύσαμε. Οι άλλες αποτέλεσαν ενδιάμεσους σταθμούς, με τα πράγματά μας «παρκαρισμένα» σε lock rooms, προκειμένου να ξεναγηθούμε με την ησυχία μας. Μικροαπρόοπτα είχαμε όπως κάθε ταξίδι (απρογραμμάτιστο ή μη) οφείλει να έχει.
1η ημέρα (Βρυξέλλες – Γάνδη – Μπριζ)
Φτάσαμε Βρυξέλλες πρωί Πέμπτης. Από το αεροδρόμιο πήραμε το τρένο, το οποίο φτάνει Βρυξέλλες και συνεχίζει προς Γάνδη και Μπριζ. Εμείς συνεχίσαμε (τις Βρυξέλλες θα τις βλέπαμε στο γυρισμό) και πρώτη μας στάση ήταν η Γάνδη. Φτάνοντας στο σταθμό κλειδώνουμε τις βαλίτσες μας σε ντουλαπάκια φύλαξης και ξεκινάμε τη βόλτα μας. Η πρώτη μας εικόνα μόλις βγήκαμε από το σταθμό ήταν μια τεράστια πλατεία με παρκαρισμένα χιλιάδες ποδήλατα. Αυτήν την εικόνα θα την βλέπαμε πολύ συχνά τις επόμενες ημέρες. Με τραμ κατεβήκαμε στην πόλη. Απόσταση 10 λεπτών. Η Γάνδη είναι μια κούκλα πόλη. Καθόλου κυκλοφοριακό, όμορφα σπίτια, χαλαροί άνθρωποι στο δρόμο, γεμάτο πάρκα και πλατείες.
Κατευθυνθήκαμε μέχρι το κέντρο φτάνοντας στον καθεδρικό της πόλης, προκειμένου να δούμε το περίφημο πολύπτυχο των αδερφών Jan & Hubert Van Eyck, που εκτίθεται σε ειδική αίθουσα. Η είσοδος στην εκκλησία είναι δωρεάν, αλλά για όποιον θέλει να δει το πολύπτυχο πλήρωνε 3€ για να περάσει σε μία σχετικά σκοτεινή αίθουσα να το θαυμάσει. Εμείς πήγαμε και το θαυμάσαμε.
Οι Βέλγοι αισθάνονται πολύ περήφανοι για το έργο αυτό, γιατί πρόκειται για ένα σύμβολο της βορειο-ευρωπαϊκής αναγέννησης. Κατά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο το είχαν κλέψει οι Γερμανοί μαζί με πολλά άλλα, αλλά μετά τον πόλεμο οι σύμμαχοι κατάφεραν να το πάρουν πίσω. Αυτό ακριβώς το θέμα περιγράφει και η ταινία «Μνημείων Άνδρες» με τον G. Clooney και τον Matt Damon. Συγκεκριμένα περιγράφει την προσπάθεια μιας επίλεκτης ομάδας των Συμμάχων να διασώσουν τα κλεμμένα καλλιτεχνικά αριστουργήματα πριν τα καταστρέψει ο Χίτλερ. Πολλά τα κατέστρεψε αλλά οι Van Eyck γλύτωσαν για να μπορούμε εμείς σήμερα να τους θαυμάζουμε.
Βγαίνοντας από την εκκλησία καθίσαμε σε ένα γραφικότατο καφέ της πλατείας. Αφού χαλαρώσαμε αρκετά πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Φτάνουμε στο σταθμό, πήραμε τα πράγματά μας από τα lock rooms και βγάλαμε εισιτήριο για τον επόμενο σταθμό μας, την Μπριζ.
Εδώ θα κάνω μία παρένθεση για να πω ότι: γενικά η συγκοινωνία με τα τρένα ήταν πάρα πολύ εύκολη. Όποτε και να πήγαινες σε οποιονδήποτε σταθμό, είχε πάντα τρένο, για όποιον προορισμό ήθελες με αναχώρηση μέσα στα επόμενα 10 λεπτά έως μισή ώρα το πολύ. Οι «νεκροί χρόνοι» που λέω και εγώ, που τόσο με κάνουν στα ταξίδια μου να πέφτω έξω στον χρονικό προϋπολογισμό μου και να χάνω αρκετά από αυτά που είχα προγραμματίσει να δω, εδώ δεν υπήρχαν!
Μισή ώρα μετά βρισκόμασταν στην Μπριζ. Η Μπριζ είναι παραμυθένια. Μία πόλη χτισμένη πάνω στο νερό. Η Βενετία του βορρά (Μία από τις Βενετίες δηλαδή, γιατί τον τίτλο τον διεκδικούν και η Στοκχόλμη και το Άμστερνταμ!!). Η διαφορά όμως εδώ είναι ότι πρόκειται για μία μεσαιωνική πόλη χτισμένη πάνω στα κανάλια και δεν έχει τις ορδές τουριστών που έχει η Βενετία.
Η Brugge ήταν μια εύρωστη πόλη και σπουδαίο εμπορικό λιμάνι μέχρι και το 1500. Αργότερα, το κανάλι Zwin γέμισε λάσπη και έκλεισε, με αποτέλεσμα να χάσει η πόλη την ευμάρειά της και να οδηγηθεί σε πτώχευση. Αρχές όμως του 19ου αι. Βρετανοί και Γάλλοι τουρίστες που άρχισαν να έρχονται βοήθησαν στην ανάπτυξη του τουρισμού και μετά και την ανακατασκευή του λιμανιού της, οδηγήθηκε στην εκτόξευση του τουρισμού από τη δεκαετία του ’80 και μετά. Υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν ότι σε αυτή ακριβώς η «απραξία» της Brugge για 400 χρόνια περίπου οφείλεται και ο πολύ καλά διατηρημένος μεσαιωνικός της χαρακτήρας.
Εγώ ξετρελάθηκα. Από το σταθμό του τρένου πήραμε λεωφορείο για το κέντρο της πόλης και από εκεί με τα πόδια μέχρι το ξενοδοχείο μας. Το ξενοδοχείο που είχα κλείσει λεγόταν der Bruge και ήταν πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης. Όταν μάλιστα συνειδητοποίησα ότι το ξενοδοχείο μας ήταν χτισμένο πάνω σε κανάλι (στο κανάλι Gronerei) και ότι το δωμάτιό μας ήταν ισόγειο με παράθυρο δίπλα στο νερό τρελάθηκα. Και όλα αυτά με 85€ το βράδυ με πρωινό. Στη Βενετία κάτι αντίστοιχο θα κόστιζε πάνω από 250€.
Αφήνουμε τα πράγματά μας και φεύγουμε άμεσα για το κέντρο της πόλης δηλ. σε 10 λεπτά ήμασταν στην κεντρική διασταύρωση των καναλιών. Ήταν ακόμα μέρα και μάλιστα ηλιόλουστη και η ιδέα μιας βαρκάδας στα κανάλια με ενθουσίαζε. Αυτό και κάναμε. Πήγαμε σε μία αποβάθρα για να πάρουμε ένα τουριστικό καραβάκι, στο οποίο μπήκαμε σχεδόν πρώτοι μέσα και μέσα σε λίγα λεπτά γέμισε και «μπαρκάραμε». Η βόλτα διήρκησε περίπου μία ώρα και ήταν υπέροχη. Γυρίσαμε όλη την Μπριζ με τη βάρκα. Η Μπριζ καλύπτεται όλη από κανάλια. Έχει μεγάλα και πολυσύχναστα κανάλια, αλλά και μικρά που περνούσαν από τις πίσω αυλές των σπιτιών. Είδαμε σπίτια που είχαν προβλήτες που αράζανε τις βάρκες τους. Μπορεί να είναι συνηθισμένο αυτό στις Κάτω Χώρες, γιατί οι περισσότερες πόλεις έχουν κανάλια, αλλά εδώ το αξιοπερίεργο ήταν ότι τα σπίτια των καναλιών ήταν μεσαιωνικά. Το νερό «γλύφει» τα σπίτια και τα κλαδιά των δέντρων βουτούν μέσα σ’ αυτό.
Εδώ δεν μπορώ να μη θυμηθώ ότι κατά την βαρκάδα μας αυτή περάσαμε κάτω από ένα σπίτι που στο παράθυρό του οποίου καθόταν ένας σκύλος και ρέμβαζε το κανάλι και τους περαστικούς. Στην ίδια θέση τον είδαμε και κατά την επιστροφή μας. Οκ! Μέχρι εδώ τίποτα το περίεργο. Απλά χαριτωμένο. Όταν όμως γύρισα στην Ελλάδα είδα μια ταινία με τίτλο «Αποστολή στη Μπριζ» με τον Colin Farrell και τον Reif Fains. Ο ήρωας σε μια σκηνή έκανε βαρκάδα στα κανάλια και είδα πάλι το σκύλο στην ίδια θέση. Τώρα τι συμβαίνει δεν γνωρίζω. Ή ο σκύλος είναι καρφωμένος σε αυτή τη θέση ή ο Colin Farrell ήταν την ίδια εποχή με μένα στην Μπριζ και γύριζε την ταινία ή βλέπω πολλές ταινίες και φαντασιώνομαι πράγματα. Πάντως για του λόγου το αληθές φωτογραφία του σκύλου τράβηξα!
Η αλήθεια είναι ότι πριν ή και μετά από κάθε ταξίδι εκτός από αυτά που διαβάζω για να ενημερωθώ για τα «πρέπει» των προορισμών που πάω, βλέπω και ταινίες που σχετίζονται με το κάθε μέρος που θα πάω. Είτε ταινίες που έχουν διαδραματιστεί εκεί ή ταινίες που υποτίθεται ότι έχουν διαδραματιστεί εκεί ή που περιγράφουν τη ζωή διάσημων κατοίκων, για να μπω στην «ατμόσφαιρα». Ασχολούμαι λοιπόν πολύ και με τα film locations σαν σινεφίλ που είμαι. (Με τις ταινίες του Δράκουλα είχα ζοριστεί λίγο, όταν είχα πάει στη Ρουμανία). Κλείνει η παρένθεση.
Μετά την αποβίβασή μας, η βόλτα στα στενά ήταν απαραίτητη. Ήταν αργά το απόγευμα και οι μυρωδιές μας τρύπησαν τη μύτη και έτσι αποφασίσαμε να καθίσουμε για φαγητό. Τι παραδοσιακό έχει να φάμε; Στο Βέλγιο έχει μύδια. Μύδια αχνιστά, μύδια μπύρας, μύδια με κρασί, μύδια με σπανάκι, μύδια με ότι μπορείς να φανταστείς. Εγώ δεν είμαι πολύ οπαδός των μυδιών και γενικά όταν είμαι μακριά από το σπίτι μου αποφεύγω τα θαλασσινά μην τυχόν πάθω καμιά δηλητηρίαση και τρέχω. Αλλά εδώ ήταν τόσο καταιγιστική η παρουσία των μυδιών και είναι και το παραδοσιακό τους φαγητό, που έπρεπε να τα δοκιμάσω. Τελικά πήραμε μύδια με μπύρα. Τι να πω. Ήταν τα πιο ωραία μύδια που έχω φάει ποτέ. Γενικά ήταν από τα πιο ωραία γεύματα που έχω κάνει στο εξωτερικό.
Μετά το γεύμα μας βολτάραμε πάλι μέσα στα στενά και δίπλα στα κανάλια. Δεν σε κουράζει αυτή η πόλη. Είναι η πρώτη φορά που δεν επισκέφτηκα πινακοθήκες (που τόσο μου αρέσουν) γιατί δεν ήθελα να χάσω χρόνο από τις εξωτερικές εικόνες αυτής της φανταστικής πόλης. Προχωρήσαμε προς την κεντρική πλατεία της Μπριζ, την Burg. Εκεί βρίσκεται το Δημαρχείο και η αγορά (Markt) και μια σειρά από πολύχρωμα σπίτια στη σειρά. Είχε πια νυχτώσει και το δέλεαρ της τηγανιτής πατάτας με μαγιονέζα από την καντίνα της πλατείας ήταν πολύ ισχυρό (που να χορτάσεις με μύδια). Άλλο παραδοσιακό έδεσμα (της Ολλανδίας νόμιζα) αλλά απ’ ότι φαίνεται και του Βελγίου. Γενικά σε αυτές τις δύο χώρες θα μπορούσα όταν έρχομαι να μην τρώω τίποτα άλλο, παρά μόνο πατάτες με μαγιονέζα….άντε και μύδια.
Μετά από αυτή τη χορταστική μέρα γεμάτο εικόνες και γεύσεις πήγαμε στο μεσαιωνικό δωμάτιό μας δίπλα στο κανάλι και πέσαμε για ύπνο.
O καθεδρικός της Γάνδης
Χαλάρωμα έξω από τον καθεδρικό
και ένας τυχαίος Rubens μέσα στον καθεδρικό
Και ναι! εδώ είναι η Brugge!
Το κανάλι Gronerei
Εδώ είναι το ξενοδοχείο μας!
Αυτή είναι η θέα από το δωμάτιό μας!
Για του λόγου το αληθές: να ¨μαι στο παράθυρο. Γίνεται να μην ενθουσιαστώ;
Αυτή είναι θέα από το παράθυρό μας.
Και αυτή!
Αυτή είναι η οπτική από ένα γεφύρι.
Και αυτή από ένα άλλο.
Εδώ έχει ξεκινήσει η βόλτα μας με τη βάρκα.
Μα τι πόλη είναι αυτή!
Μεσαιωνική ομορφιά.
Δικαίως λέγεται η Βενετία του Βορρά!
Να και ο σκύλος που ρεμβάζει. Εδώ τον συναντήσαμε όταν πηγαίναμε.
Και εδώ όταν γυρνούσαμε! Μπορεί κανείς να τον δει και στην ταινία: Αποστολή στην Μπριζ. Στην ίδια θέση καθότανε και εκεί.
Να και τα μύδια που αχνίζουν!
Η αγορά Markt.
Και το Δημαρχείο.
Αλλά τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στις Βρυξέλλες 4 ολόκληρες ημέρες; Μήπως είναι πολλές 4 ημέρες για μία πόλη σαν τις Βρυξέλλες; Μήπως να πάμε εκεί και να νοικιάσουμε αυτοκίνητο και να γυρίσουμε το Βέλγιο; Αυτή ήταν η αρχική μου σκέψη. Κακή ιδέα για αυτή τη χώρα. Το Βέλγιο και η Ολλανδία δεν είναι χώρες φιλικές προς το αυτοκίνητο (ειδικά μέσα στις πόλεις), αλλά αντίθετα είναι πολύ φιλικές με τα τρένα και τα ποδήλατα.
Έτσι πραγματοποιήσαμε ένα ταξίδι με τρένα σε Βέλγιο και Ολλανδία. Μικρές πόλεις σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους και με πυκνό σιδηροδρομικό δίκτυο να τις συνδέει. Η χαρά του τρένου.
Μέσα σε τέσσερις ημέρες πήγαμε σε 8 πόλεις, 4 του Βελγίου (Βρυξέλλες, Γάνδη, Μπριζ, Αμβέρσα) και 4 της Ολλανδίας (Χάγη, Leiden, Haarlem, Ουτρέχτη). Σε κάποιες διανυκτερεύσαμε. Οι άλλες αποτέλεσαν ενδιάμεσους σταθμούς, με τα πράγματά μας «παρκαρισμένα» σε lock rooms, προκειμένου να ξεναγηθούμε με την ησυχία μας. Μικροαπρόοπτα είχαμε όπως κάθε ταξίδι (απρογραμμάτιστο ή μη) οφείλει να έχει.
1η ημέρα (Βρυξέλλες – Γάνδη – Μπριζ)
Φτάσαμε Βρυξέλλες πρωί Πέμπτης. Από το αεροδρόμιο πήραμε το τρένο, το οποίο φτάνει Βρυξέλλες και συνεχίζει προς Γάνδη και Μπριζ. Εμείς συνεχίσαμε (τις Βρυξέλλες θα τις βλέπαμε στο γυρισμό) και πρώτη μας στάση ήταν η Γάνδη. Φτάνοντας στο σταθμό κλειδώνουμε τις βαλίτσες μας σε ντουλαπάκια φύλαξης και ξεκινάμε τη βόλτα μας. Η πρώτη μας εικόνα μόλις βγήκαμε από το σταθμό ήταν μια τεράστια πλατεία με παρκαρισμένα χιλιάδες ποδήλατα. Αυτήν την εικόνα θα την βλέπαμε πολύ συχνά τις επόμενες ημέρες. Με τραμ κατεβήκαμε στην πόλη. Απόσταση 10 λεπτών. Η Γάνδη είναι μια κούκλα πόλη. Καθόλου κυκλοφοριακό, όμορφα σπίτια, χαλαροί άνθρωποι στο δρόμο, γεμάτο πάρκα και πλατείες.
Κατευθυνθήκαμε μέχρι το κέντρο φτάνοντας στον καθεδρικό της πόλης, προκειμένου να δούμε το περίφημο πολύπτυχο των αδερφών Jan & Hubert Van Eyck, που εκτίθεται σε ειδική αίθουσα. Η είσοδος στην εκκλησία είναι δωρεάν, αλλά για όποιον θέλει να δει το πολύπτυχο πλήρωνε 3€ για να περάσει σε μία σχετικά σκοτεινή αίθουσα να το θαυμάσει. Εμείς πήγαμε και το θαυμάσαμε.
Οι Βέλγοι αισθάνονται πολύ περήφανοι για το έργο αυτό, γιατί πρόκειται για ένα σύμβολο της βορειο-ευρωπαϊκής αναγέννησης. Κατά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο το είχαν κλέψει οι Γερμανοί μαζί με πολλά άλλα, αλλά μετά τον πόλεμο οι σύμμαχοι κατάφεραν να το πάρουν πίσω. Αυτό ακριβώς το θέμα περιγράφει και η ταινία «Μνημείων Άνδρες» με τον G. Clooney και τον Matt Damon. Συγκεκριμένα περιγράφει την προσπάθεια μιας επίλεκτης ομάδας των Συμμάχων να διασώσουν τα κλεμμένα καλλιτεχνικά αριστουργήματα πριν τα καταστρέψει ο Χίτλερ. Πολλά τα κατέστρεψε αλλά οι Van Eyck γλύτωσαν για να μπορούμε εμείς σήμερα να τους θαυμάζουμε.
Βγαίνοντας από την εκκλησία καθίσαμε σε ένα γραφικότατο καφέ της πλατείας. Αφού χαλαρώσαμε αρκετά πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Φτάνουμε στο σταθμό, πήραμε τα πράγματά μας από τα lock rooms και βγάλαμε εισιτήριο για τον επόμενο σταθμό μας, την Μπριζ.
Εδώ θα κάνω μία παρένθεση για να πω ότι: γενικά η συγκοινωνία με τα τρένα ήταν πάρα πολύ εύκολη. Όποτε και να πήγαινες σε οποιονδήποτε σταθμό, είχε πάντα τρένο, για όποιον προορισμό ήθελες με αναχώρηση μέσα στα επόμενα 10 λεπτά έως μισή ώρα το πολύ. Οι «νεκροί χρόνοι» που λέω και εγώ, που τόσο με κάνουν στα ταξίδια μου να πέφτω έξω στον χρονικό προϋπολογισμό μου και να χάνω αρκετά από αυτά που είχα προγραμματίσει να δω, εδώ δεν υπήρχαν!
Μισή ώρα μετά βρισκόμασταν στην Μπριζ. Η Μπριζ είναι παραμυθένια. Μία πόλη χτισμένη πάνω στο νερό. Η Βενετία του βορρά (Μία από τις Βενετίες δηλαδή, γιατί τον τίτλο τον διεκδικούν και η Στοκχόλμη και το Άμστερνταμ!!). Η διαφορά όμως εδώ είναι ότι πρόκειται για μία μεσαιωνική πόλη χτισμένη πάνω στα κανάλια και δεν έχει τις ορδές τουριστών που έχει η Βενετία.
Η Brugge ήταν μια εύρωστη πόλη και σπουδαίο εμπορικό λιμάνι μέχρι και το 1500. Αργότερα, το κανάλι Zwin γέμισε λάσπη και έκλεισε, με αποτέλεσμα να χάσει η πόλη την ευμάρειά της και να οδηγηθεί σε πτώχευση. Αρχές όμως του 19ου αι. Βρετανοί και Γάλλοι τουρίστες που άρχισαν να έρχονται βοήθησαν στην ανάπτυξη του τουρισμού και μετά και την ανακατασκευή του λιμανιού της, οδηγήθηκε στην εκτόξευση του τουρισμού από τη δεκαετία του ’80 και μετά. Υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν ότι σε αυτή ακριβώς η «απραξία» της Brugge για 400 χρόνια περίπου οφείλεται και ο πολύ καλά διατηρημένος μεσαιωνικός της χαρακτήρας.
Εγώ ξετρελάθηκα. Από το σταθμό του τρένου πήραμε λεωφορείο για το κέντρο της πόλης και από εκεί με τα πόδια μέχρι το ξενοδοχείο μας. Το ξενοδοχείο που είχα κλείσει λεγόταν der Bruge και ήταν πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης. Όταν μάλιστα συνειδητοποίησα ότι το ξενοδοχείο μας ήταν χτισμένο πάνω σε κανάλι (στο κανάλι Gronerei) και ότι το δωμάτιό μας ήταν ισόγειο με παράθυρο δίπλα στο νερό τρελάθηκα. Και όλα αυτά με 85€ το βράδυ με πρωινό. Στη Βενετία κάτι αντίστοιχο θα κόστιζε πάνω από 250€.
Αφήνουμε τα πράγματά μας και φεύγουμε άμεσα για το κέντρο της πόλης δηλ. σε 10 λεπτά ήμασταν στην κεντρική διασταύρωση των καναλιών. Ήταν ακόμα μέρα και μάλιστα ηλιόλουστη και η ιδέα μιας βαρκάδας στα κανάλια με ενθουσίαζε. Αυτό και κάναμε. Πήγαμε σε μία αποβάθρα για να πάρουμε ένα τουριστικό καραβάκι, στο οποίο μπήκαμε σχεδόν πρώτοι μέσα και μέσα σε λίγα λεπτά γέμισε και «μπαρκάραμε». Η βόλτα διήρκησε περίπου μία ώρα και ήταν υπέροχη. Γυρίσαμε όλη την Μπριζ με τη βάρκα. Η Μπριζ καλύπτεται όλη από κανάλια. Έχει μεγάλα και πολυσύχναστα κανάλια, αλλά και μικρά που περνούσαν από τις πίσω αυλές των σπιτιών. Είδαμε σπίτια που είχαν προβλήτες που αράζανε τις βάρκες τους. Μπορεί να είναι συνηθισμένο αυτό στις Κάτω Χώρες, γιατί οι περισσότερες πόλεις έχουν κανάλια, αλλά εδώ το αξιοπερίεργο ήταν ότι τα σπίτια των καναλιών ήταν μεσαιωνικά. Το νερό «γλύφει» τα σπίτια και τα κλαδιά των δέντρων βουτούν μέσα σ’ αυτό.
Εδώ δεν μπορώ να μη θυμηθώ ότι κατά την βαρκάδα μας αυτή περάσαμε κάτω από ένα σπίτι που στο παράθυρό του οποίου καθόταν ένας σκύλος και ρέμβαζε το κανάλι και τους περαστικούς. Στην ίδια θέση τον είδαμε και κατά την επιστροφή μας. Οκ! Μέχρι εδώ τίποτα το περίεργο. Απλά χαριτωμένο. Όταν όμως γύρισα στην Ελλάδα είδα μια ταινία με τίτλο «Αποστολή στη Μπριζ» με τον Colin Farrell και τον Reif Fains. Ο ήρωας σε μια σκηνή έκανε βαρκάδα στα κανάλια και είδα πάλι το σκύλο στην ίδια θέση. Τώρα τι συμβαίνει δεν γνωρίζω. Ή ο σκύλος είναι καρφωμένος σε αυτή τη θέση ή ο Colin Farrell ήταν την ίδια εποχή με μένα στην Μπριζ και γύριζε την ταινία ή βλέπω πολλές ταινίες και φαντασιώνομαι πράγματα. Πάντως για του λόγου το αληθές φωτογραφία του σκύλου τράβηξα!
Η αλήθεια είναι ότι πριν ή και μετά από κάθε ταξίδι εκτός από αυτά που διαβάζω για να ενημερωθώ για τα «πρέπει» των προορισμών που πάω, βλέπω και ταινίες που σχετίζονται με το κάθε μέρος που θα πάω. Είτε ταινίες που έχουν διαδραματιστεί εκεί ή ταινίες που υποτίθεται ότι έχουν διαδραματιστεί εκεί ή που περιγράφουν τη ζωή διάσημων κατοίκων, για να μπω στην «ατμόσφαιρα». Ασχολούμαι λοιπόν πολύ και με τα film locations σαν σινεφίλ που είμαι. (Με τις ταινίες του Δράκουλα είχα ζοριστεί λίγο, όταν είχα πάει στη Ρουμανία). Κλείνει η παρένθεση.
Μετά την αποβίβασή μας, η βόλτα στα στενά ήταν απαραίτητη. Ήταν αργά το απόγευμα και οι μυρωδιές μας τρύπησαν τη μύτη και έτσι αποφασίσαμε να καθίσουμε για φαγητό. Τι παραδοσιακό έχει να φάμε; Στο Βέλγιο έχει μύδια. Μύδια αχνιστά, μύδια μπύρας, μύδια με κρασί, μύδια με σπανάκι, μύδια με ότι μπορείς να φανταστείς. Εγώ δεν είμαι πολύ οπαδός των μυδιών και γενικά όταν είμαι μακριά από το σπίτι μου αποφεύγω τα θαλασσινά μην τυχόν πάθω καμιά δηλητηρίαση και τρέχω. Αλλά εδώ ήταν τόσο καταιγιστική η παρουσία των μυδιών και είναι και το παραδοσιακό τους φαγητό, που έπρεπε να τα δοκιμάσω. Τελικά πήραμε μύδια με μπύρα. Τι να πω. Ήταν τα πιο ωραία μύδια που έχω φάει ποτέ. Γενικά ήταν από τα πιο ωραία γεύματα που έχω κάνει στο εξωτερικό.
Μετά το γεύμα μας βολτάραμε πάλι μέσα στα στενά και δίπλα στα κανάλια. Δεν σε κουράζει αυτή η πόλη. Είναι η πρώτη φορά που δεν επισκέφτηκα πινακοθήκες (που τόσο μου αρέσουν) γιατί δεν ήθελα να χάσω χρόνο από τις εξωτερικές εικόνες αυτής της φανταστικής πόλης. Προχωρήσαμε προς την κεντρική πλατεία της Μπριζ, την Burg. Εκεί βρίσκεται το Δημαρχείο και η αγορά (Markt) και μια σειρά από πολύχρωμα σπίτια στη σειρά. Είχε πια νυχτώσει και το δέλεαρ της τηγανιτής πατάτας με μαγιονέζα από την καντίνα της πλατείας ήταν πολύ ισχυρό (που να χορτάσεις με μύδια). Άλλο παραδοσιακό έδεσμα (της Ολλανδίας νόμιζα) αλλά απ’ ότι φαίνεται και του Βελγίου. Γενικά σε αυτές τις δύο χώρες θα μπορούσα όταν έρχομαι να μην τρώω τίποτα άλλο, παρά μόνο πατάτες με μαγιονέζα….άντε και μύδια.
Μετά από αυτή τη χορταστική μέρα γεμάτο εικόνες και γεύσεις πήγαμε στο μεσαιωνικό δωμάτιό μας δίπλα στο κανάλι και πέσαμε για ύπνο.
O καθεδρικός της Γάνδης
Χαλάρωμα έξω από τον καθεδρικό
και ένας τυχαίος Rubens μέσα στον καθεδρικό
Και ναι! εδώ είναι η Brugge!
Το κανάλι Gronerei
Εδώ είναι το ξενοδοχείο μας!
Αυτή είναι η θέα από το δωμάτιό μας!
Για του λόγου το αληθές: να ¨μαι στο παράθυρο. Γίνεται να μην ενθουσιαστώ;
Αυτή είναι θέα από το παράθυρό μας.
Και αυτή!
Αυτή είναι η οπτική από ένα γεφύρι.
Και αυτή από ένα άλλο.
Εδώ έχει ξεκινήσει η βόλτα μας με τη βάρκα.
Μα τι πόλη είναι αυτή!
Μεσαιωνική ομορφιά.
Δικαίως λέγεται η Βενετία του Βορρά!
Να και ο σκύλος που ρεμβάζει. Εδώ τον συναντήσαμε όταν πηγαίναμε.
Και εδώ όταν γυρνούσαμε! Μπορεί κανείς να τον δει και στην ταινία: Αποστολή στην Μπριζ. Στην ίδια θέση καθότανε και εκεί.
Να και τα μύδια που αχνίζουν!
Η αγορά Markt.
Και το Δημαρχείο.
Attachments
-
310,7 KB Προβολές: 0
-
140,2 KB Προβολές: 0
-
297,6 KB Προβολές: 0
-
223,7 KB Προβολές: 0
-
379,6 KB Προβολές: 0
-
329,8 KB Προβολές: 0
-
284,3 KB Προβολές: 0
-
331,2 KB Προβολές: 0
-
249,8 KB Προβολές: 0
-
212,6 KB Προβολές: 0
-
307,9 KB Προβολές: 0
-
177,7 KB Προβολές: 0
-
137,7 KB Προβολές: 0
-
283,5 KB Προβολές: 0
-
319,8 KB Προβολές: 0
-
320,8 KB Προβολές: 0
-
311,3 KB Προβολές: 0
-
278,1 KB Προβολές: 0
-
276,2 KB Προβολές: 0
-
335,5 KB Προβολές: 0
-
705,4 KB Προβολές: 0
-
260,3 KB Προβολές: 0
-
294,6 KB Προβολές: 0
-
493,8 KB Προβολές: 0