galat
Member
- Μηνύματα
- 851
- Likes
- 2.126
- Επόμενο Ταξίδι
- ...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
Την περασμένη Παρασκευή οι υποψήφιοι των Πανελληνίων εξετάσεων διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Έκθεσης. Σαν θέμα έπεσε ένα κείμενο για την αυτομόρφωση και τη σημασία της. Απ’ ότι σχολίασαν οι ασχολούμενοι με τις εξετάσεις, το θέμα ήταν βατό για τους διαβασμένους μαθητές.
Το δημοσιογραφικό site protagon.gr έκανε ένα ενδιαφέρον πείραμα (παρόμοιο πείραμα είχε κάνει στο παρελθόν και η Καθημερινή, δυστυχώς με τα ίδια αποτελέσματα, που θα διαβάσετε παρακάτω). Έδωσε στον γνωστό συγγραφέα και δημοσιογράφο Χρήστο Χωμενίδη, να απαντήσει στο θέμα των εξετάσεων. Στη συνέχεια το γραπτό του δόθηκε για βαθμολόγηση σε δύο εξεταστές, χωρίς βέβαια να γνωρίζουν την ταυτότητα του γράφοντος. Και οι δύο εξεταστές συμφώνησαν απόλυτα το γραπτό μετά βίας περνούσε τη βάση 60/100.
Πριν σχολιάσουμε πρέπει να αναφέρουμε αναγκαστικά δύο βασικά πληροφοριακά στοιχεία για τον διαγωνισθέντα. Ο Χρήστος Χωμενίδης έχει αποφοιτήσει από την νομική της Αθήνας και έχει συνεχίσει τις σπουδές του στη νομική και στην επικοινωνιολογία στην Ρωσία και την Αγγλία. Έχει δημοσιεύσει έξι μυθιστορήματα και δύο συλλογές διηγημάτων. Βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε επτά γλώσσες. Δημοσιογραφεί για περίπου 20 χρόνια. Με λίγα λόγια - ανεξάρτητα του εάν αρέσουν σε κάποιον τα κείμενά του - ο άνθρωπος είναι ένας επιτυχημένος και αναγνωρισμένος επαγγελματίας.
Και όμως τα γραπτά του στην συγκεκριμένη περίπτωση κρίνονται ανεπαρκή. Και δίκαια πρέπει να αναρωτηθεί κανείς «αν στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε;». Το κείμενο ήταν ανεπαρκές ή τα κριτήρια, που έχει θεσπίσει η πολιτεία και το εκπαιδευτικό σύστημα, είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να αναπαράγουν και να επιβραβεύουν την μίμηση, την αποστήθιση και την παπαγαλία; Και ακόμα χειρότερα να ρίχνουν στον Καιάδα κάθε διαφορετική, ελεύθερη πλην όμως δημιουργική προσέγγιση του θέματος; Κατά την γνώμη μου είναι προφανές ότι στραβά αρμενίζουμε.
Σε επιβεβαίωση των παραπάνω σκέψεων ήρθε πάλι από το protagon.gr ένα νέο άρθρο της γνωστής δημοσιογράφου Ρίκας Βαγιάνη, στο οποίο διηγείται την τραυματική προσωπική της ιστορία με το θέμα της έκθεσης. Όπως μας διηγείται η κυρία Βαγιάνη, στα μαθητικά της χρόνια υπήρξε το αστέρι της τάξης της στον τομέα της έκθεσης. Όλα αυτά μέχρι να φτάσει στη φάση προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Στο σημείο αυτό παροτρύνθηκε από τους δασκάλους της να αλλάξει τον τρόπο γραφής της – αυτόν που μέχρι εκείνη τη στιγμή εξυμνιόταν για την εκφραστικότητα και την δημιουργικότητά του – προκειμένου να προσαρμοστεί με τις νόρμες των εξετάσεων και της βαθμολόγησης. Στην συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί η τότε μαθήτρια να οδηγήθηκε στην αναμφισβήτητα λανθασμένη επιλογή της παραίτησης – άλλοι έχουν φτάσει μέχρι και την αυτοκτονία – όμως αυτό ευτυχώς δεν την εμπόδισε μετά από μια μακριά πορεία να βρεί τον δρόμο της στην επιτυχημένη δημοσιογραφία.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα με το ζόρι πιάνει την βάση….
Χρήσιμα link για να διαμορφώσετε άποψη :
Το θέμα της έκθεσης
Το γραπτό του Χωμενίδη
1η αξιολόγηση - Διόρθωση από τη φιλόλογο Αργυρώ Ποτηράκη: Με το ζόρι τη βάση
2η αξιολόγηση - Διόρθωση από τον φιλόλογο Χρήστο Σάρρα: Χάσαμε τον στόχο!
Το κείμενο της Ρίκας Βαγιάνη
Το δημοσιογραφικό site protagon.gr έκανε ένα ενδιαφέρον πείραμα (παρόμοιο πείραμα είχε κάνει στο παρελθόν και η Καθημερινή, δυστυχώς με τα ίδια αποτελέσματα, που θα διαβάσετε παρακάτω). Έδωσε στον γνωστό συγγραφέα και δημοσιογράφο Χρήστο Χωμενίδη, να απαντήσει στο θέμα των εξετάσεων. Στη συνέχεια το γραπτό του δόθηκε για βαθμολόγηση σε δύο εξεταστές, χωρίς βέβαια να γνωρίζουν την ταυτότητα του γράφοντος. Και οι δύο εξεταστές συμφώνησαν απόλυτα το γραπτό μετά βίας περνούσε τη βάση 60/100.
Πριν σχολιάσουμε πρέπει να αναφέρουμε αναγκαστικά δύο βασικά πληροφοριακά στοιχεία για τον διαγωνισθέντα. Ο Χρήστος Χωμενίδης έχει αποφοιτήσει από την νομική της Αθήνας και έχει συνεχίσει τις σπουδές του στη νομική και στην επικοινωνιολογία στην Ρωσία και την Αγγλία. Έχει δημοσιεύσει έξι μυθιστορήματα και δύο συλλογές διηγημάτων. Βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε επτά γλώσσες. Δημοσιογραφεί για περίπου 20 χρόνια. Με λίγα λόγια - ανεξάρτητα του εάν αρέσουν σε κάποιον τα κείμενά του - ο άνθρωπος είναι ένας επιτυχημένος και αναγνωρισμένος επαγγελματίας.
Και όμως τα γραπτά του στην συγκεκριμένη περίπτωση κρίνονται ανεπαρκή. Και δίκαια πρέπει να αναρωτηθεί κανείς «αν στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε;». Το κείμενο ήταν ανεπαρκές ή τα κριτήρια, που έχει θεσπίσει η πολιτεία και το εκπαιδευτικό σύστημα, είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να αναπαράγουν και να επιβραβεύουν την μίμηση, την αποστήθιση και την παπαγαλία; Και ακόμα χειρότερα να ρίχνουν στον Καιάδα κάθε διαφορετική, ελεύθερη πλην όμως δημιουργική προσέγγιση του θέματος; Κατά την γνώμη μου είναι προφανές ότι στραβά αρμενίζουμε.
Σε επιβεβαίωση των παραπάνω σκέψεων ήρθε πάλι από το protagon.gr ένα νέο άρθρο της γνωστής δημοσιογράφου Ρίκας Βαγιάνη, στο οποίο διηγείται την τραυματική προσωπική της ιστορία με το θέμα της έκθεσης. Όπως μας διηγείται η κυρία Βαγιάνη, στα μαθητικά της χρόνια υπήρξε το αστέρι της τάξης της στον τομέα της έκθεσης. Όλα αυτά μέχρι να φτάσει στη φάση προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Στο σημείο αυτό παροτρύνθηκε από τους δασκάλους της να αλλάξει τον τρόπο γραφής της – αυτόν που μέχρι εκείνη τη στιγμή εξυμνιόταν για την εκφραστικότητα και την δημιουργικότητά του – προκειμένου να προσαρμοστεί με τις νόρμες των εξετάσεων και της βαθμολόγησης. Στην συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί η τότε μαθήτρια να οδηγήθηκε στην αναμφισβήτητα λανθασμένη επιλογή της παραίτησης – άλλοι έχουν φτάσει μέχρι και την αυτοκτονία – όμως αυτό ευτυχώς δεν την εμπόδισε μετά από μια μακριά πορεία να βρεί τον δρόμο της στην επιτυχημένη δημοσιογραφία.
Δυστυχώς για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα με το ζόρι πιάνει την βάση….
Χρήσιμα link για να διαμορφώσετε άποψη :
Το θέμα της έκθεσης
Το γραπτό του Χωμενίδη
1η αξιολόγηση - Διόρθωση από τη φιλόλογο Αργυρώ Ποτηράκη: Με το ζόρι τη βάση
2η αξιολόγηση - Διόρθωση από τον φιλόλογο Χρήστο Σάρρα: Χάσαμε τον στόχο!
Το κείμενο της Ρίκας Βαγιάνη