• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Ιταλία Τοσκάνη και ολίγον από Cinque Terre: πρακτικές πληροφορίες 2019

ikarialover

Member
Μηνύματα
679
Likes
845
Λούκα

Και στη Λούκα, όπως στις περισσότερες πόλεις της Τοσκάνης, απαγορεύεται η είσοδος στο ιστορικό κέντρο της πόλης με αυτοκίνητο. Για να αποφύγουμε, λοιπόν, να περιπλέξουμε τα πράγματα, επιλέξαμε να μείνουμε εκτός πόλης και συγκεκριμένα σε ένα εξαιρετικό Bed & Breakfast, το Ιl Callare. Ήταν η ευχάριστη έκπληξη του ταξιδιού και το συστήνω ανεπιφύλακτα. Ήταν πεντακάθαρο, οικονομικότατο για τις παροχές του, με τεράστιο δωμάτιο και 10 λεπτά με το αυτοκίνητο από την πόλη.

Η Λούκα είναι μια πανέμορφη πόλη, πολύ γραφική, ό,τι πρέπει για μια μονοήμερη εκδρομή και νομίζω ότι αξίζει να τη συμπεριλάβει κάποιος στο πρόγραμμά του.
Highlight της πόλης η περίκλειστη piazza dell' anfiteatro στο κέντρο, η οποία ουσιαστικά ήταν η αρένα του ρωμαϊκού αμφιθεάτρου στην αρχαιότητα και η είσοδος σε αυτή γίνεται από τις στοές μέσω των οποίων έμπαιναν οι μονομάχοι στην αρένα. Το βράδυ είναι πολύ γραφικά και ρομαντικά και έχει πάμπολλες επιλογές για φαγητό ή γλυκό. Εμείς επιλέξαμε την πιτσαρία Old Charlie πάνω στην πλατεία, και παρόλο που φοβήθηκα μήπως ήταν τουριστοπαγίδα, τελικά ήταν αξιοπρεπέστατη. Και μην παραλείψετε να δοκιμάσετε το παγωτάκι ακριβώς δίπλα, στην Gelateria Anfiteatro!

Η Λούκα απέχει περίπου μισή ώρα από τη Πίζα και είναι ιδανική ως σταθμός για να εξερευνήσετε τη γύρω περιοχή.
 
Last edited:

ikarialover

Member
Μηνύματα
679
Likes
845
Σιένα και πέριξ

Για τους ίδιους λόγους (ιστορικό κέντρο όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα) επιλέξαμε και στη Σιένα να μείνουμε εκτός πόλης. Βέβαια, δεν μείναμε τόσο ικανοποιημένοι από το ξενοδοχείο, πάντως μείναμε στην περιοχή του Montarioso για όποιον ενδιαφέρεται, μόλις 10 λεπτά από τη Σιένα.

Για την πόλη δεν έχω πολλά να προσθέσω σε όσα έχουν ήδη γράψει οι συμφορουμίτες. Πολύ όμορφη και φυσικά πολύ τουριστική, ειδικά την περίοδο που πήγαμε εμείς (μέσα Αυγούστου), οπότε και όλοι οι Σιενέζοι ήταν επί ποδός για την προετοιμασία του Palio, των γνωστών ιπποδρομιών. Στη Σιένα δοκίμασα επιτέλους και το παγωτό της αλυσίδας GROM (κάτι σαν τη δική μας Δωδώνη), για το οποίο είχα τόσα ακούσει. Δεν μπορώ να πω, όμως, ότι ξετρελάθηκα, ήταν απλά νόστιμο.


Τα χωριά του Chianti είναι όμορφα και γραφικά: όπως ανέφερα και πιο πάνω επισκεφτήκαμε τα Castellina in Chianti και Radda in Chianti. Όμως, πιο πολύ αξίζουν, κατά τη γνώμη μου, οι διαδρομές στην περιοχή: τα τοπία με τους αμπελώνες στις πλαγιές και οι αγροικίες με τα κυπαρίσσια στις κορυφές των λόφων. Για μένα αυτά συνιστούν την εικόνα της αυθεντικής Τοσκάνης. Για αυτόν τον λόγο θεωρώ ότι η ενοικίαση αυτοκινήτου δίνει τη δυνατότητα να απολαύσει κανείς με την ηρεμία του και τους δικούς του ρυθμούς την τοσκανική φύση. Εμείς απολαύσαμε το τοπικό κρασί στο εστιατόριο Il Fondaccio στην Castellina in Chianti, όπου φάγαμε πραγματικά πολύ ωραία.

Επίσης, στην περιοχή γύρω από τη Σιένα βρίσκεται και το μικροσκοπικό χωριουδάκι Monteriggioni. Χτισμένο στην κορυφή ενός λόφου, περιβάλλεται από τείχη, τα οποία του δίνουν την εικόνα ενός μικρού κάστρου. Θεωρώ ότι επιβάλλεται η επίσκεψη, καθώς είναι από τα πιο όμορφα χωριά της περιοχής, αλλά επειδή έχει ένα μικρό πάρκινγκ έξω από το χωριό και τα υπόλοιπα βρίσκονται στους πρόποδες του λόφου, προτιμήστε να πάτε νωρίς το απόγευμα, ώστε αφενός να έχει "σπάσει" ο κόσμος και αφετέρου αν χρειαστεί να ανέβετε τον λόφο, να μην ταλαιπωρηθείτε από τη ζέστη και τον ήλιο στην ανηφόρα.

Στο Montepulciano, όπου όπως προανέφερα έχει αρκετά απότομες ανηφόρες, πέσαμε σε ένα φεστιβάλ μουσικής. Κόσμος συνέρρεε για να παρακολουθήσει συναυλίες, να ακούσει μουσικούς του δρόμου και φυσικά να δοκιμάσει το ξακουστό ντόπιο κρασί Vino Nobile di Montepulciano. Εμείς το απολαύσαμε συνοδεία των τοπικών ζυμαρικών pici στο εστιατόριο Quattro Venti. Φυσικά, λόγω του φεστιβάλ γινόταν ο πα-νι-κός και παρόλο που έχει τουλάχιστον 9 τεράστια πάρκινγκ γύρω από το χωριό, κάναμε τουλάχιστον μισή ώρα για να βρούμε να παρκάρουμε εκείνο το αυγουστιάτικο απόγευμα.

Τέλος, στο χωριό σταρ της ευρύτερης περιοχής, το San Gimignano, το Μανχάταν του Μεσαίωνα, προετοιμαστείτε ψυχολογικά για τις ορδές των τουριστών. Φυσικά αξίζει τη φήμη του 100%. Υπολογίστε αρκετές ώρες, για να το γυρίσετε και να χαθείτε στα στενά του. Για μένα αξίζει και η ανάβαση στον torre grossa, τον υψηλότερο πύργο. Δεδομένου ότι είχαμε ανέβει και στην Πίζα, ψιλοτσιγκουνευόμουν στην αρχή τα χρήματα για το εισιτήριο, αλλά τελικά απολαμβάνεις από την κορυφή μια τελείως διαφορετική οπτική γωνία του μεσαιωνικού αυτού χωριού.

Και επειδή μέρα χωρίς gelato, είναι χαμένη μέρα :haha::haha: , δοκιμάσαμε το παγωτό στη διάσημη στα πέρατα της γης και βραβευμένη gelateria Dondoli, στην οποία οι ουρές έφταναν μέχρι έξω από το μαγαζί. Ε λοιπόν, ήταν το μοναδικό παγωτό που με απογοήτευσε στην Τοσκάνη! Ίσως περίμενα πολλά, ίσως είχα υπερβολικές απαιτήσεις λόγω όλου αυτού του χαμού, ίσως επέλεξα λάθος γεύση.. Όπως και να έχει, για μένα είναι τελευταίο στην κατάταξη με τα παγωτά που δοκιμάσαμε σε αυτό το ταξίδι, τα οποία - πιστέψτε με - ήταν πολλά!! (Για την ιστορία την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Gelateria dei Neri στη Φλωρεντία και την αναφέρω και στο αντίστοιχο κεφάλαιο).
 

ikarialover

Member
Μηνύματα
679
Likes
845
Cinque terre

Τα χωριά στην περιοχή Cinque Terre τα είχα δει παλιότερα σε φωτογραφίες και είχα κυριολεκτικά πάθει την πλάκα μου!!! Αποτελούσαν, λοιπόν, έναν ταξιδιωτικό προορισμό - όνειρο για μένα. Όταν προετοιμαζόμουν για το ταξίδι στην Τοσκάνη και συνειδητοποίησα ότι τα χωριουδάκια βρίσκονταν σχετικά κοντά (περίπου 1,5 ώρα) στη Λούκα ενθουσιάστηκα! Και έτσι αποφασίστηκε να αφιερώσουμε μια ολόκληρη μέρα στην περιοχή.
Βέβαια, όταν διάβαζα σχετικές πληροφορίες είχα διχαστεί. Άλλοι έλεγαν ότι άξιζε περισσότερο η Vernazza, άλλοι το Riomaggiore κ.ο.κ. Τελικά καταφέραμε να επισκεφτούμε και τα πέντε χωριά και ομολογώ ότι άξιζαν όλα και με το παραπάνω. Τώρα, αν εσείς έχετε πιο περιορισμένο χρόνο στη διάθεσή σας, νομίζω ότι τα Vernazza, Manarola και Riomaggiore είναι must. Το λιγότερο γραφικό είναι το Monterosso με την τεράστια παραλία του, που θυμίζει λίγο Λούτσα το κατακαλόκαιρο, αλλά έχει κι αυτό μια γοητεία και αποτελεί κλασικό θερινό θέρετρο της Ιταλικής ριβιέρας. Πάντως, το Manarola και το Riomaggiore έχουν ανηφόρες και είναι και αρκετά μεγάλα, αν θέλετε να τα γυρίσετε. Εμείς τα επισκεφτήκαμε μια μέρα με απίστευτο καύσωνα, οπότε γυρίσαμε αρκετά τα πρώτα τρία (Manarola, Riomaggiore και Corniglia), αλλά περιοριστήκαμε στο κέντρο της Vernazza, ενώ κάναμε μόνο μια σύντομη στάση για να θαυμάσουμε την παραλία του Monterosso.

Παρακαλώ σημειώστε ευλαβικά την ακόλουθη πληροφορία: το καλοκαίρι τα χωριά αυτά έχουν κόσμο. Πολύ κόσμο. Πάρα πολύ κόσμο. Θα περπατάτε και θα πέφτετε πάνω σε Κινέζους, Γάλλους, Γιαπωνέζους, Ρώσους και όλες τις φυλές της γης. Οπότε πάρτε βαθιά ανάσα και οπλιστείτε με υπομονή, γιατί τα χωριουδάκια είναι πανέμορφα.

Για να φτάσετε στην περιοχή υπάρχουν οι ακόλουθοι τρόποι:

  • Με πλοιαράκι. Αν δεν κάνω λάθος, φεύγουν από την κοντινή La Spezia και μόνο τη θερινή περιόδο και όταν ο καιρός το επιτρέπει. Το μόνο χωριό που δεν είναι προσβάσιμο από τη θάλασσα είναι η Corniglia, αφού είναι χτισμένη ψηλά και δεν έχει λιμάνι - προβλήτα. Εμείς δεν επιλέξαμε αυτόν τον τρόπο πρόσβασης, γιατί θεωρήσαμε περιοριστικό το να σε αφήνουν μόνο στο λιμάνι και να μην μπορείς να δεις την Corniglia. Τα δρομολόγια και οι τιμές υπάρχουν στην ιστοσελίδα της εταιρείας που πραγματοποιεί τα δρομολόγια: https://www.incinqueterre.com/en/timetable-fares-boats-cinque-terre
  • Με αμάξι. Ωστόσο, μέσα στα χωριά απαγορεύονται τα αυτοκίνητα, ενώ τα πάρκινγκ είναι λιγοστά και βρίσκονται έξω από τα χωριά. Στη Manarola π.χ. το πάρκινγκ βρίσκεται στην κορυφή της πλαγιάς όπου είναι το χωριό και είναι τόσο μακριά και τόσο μεγάλη η ανηφόρα που πραγματικά λυπήθηκα όσους είχαν έρθει με αμάξι. Στο πάρκινγκ του Monterosso, από την άλλη δεν έπεφτε καρφίτσα, ήταν απίστευτα γεμάτο από ό,τι είδαμε.
  • Με τρένο. Αυτός ήταν και ο τρόπος που επιλέξαμε που μας φάνηκε πολύ βολικός και εξυπηρετικός. Όλα τα χωριά συνδέονται μεταξύ τους με σιδηροδρομική γραμμή, η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις περνάει μέσα από αυτά. Το τρένο ουσιαστικά μοιάζει περισσότερο με μετρό. Αγοράζεις ένα ημερήσιο εισιτήριο (16 ευρώ το άτομο) αν θυμάμαι καλά και ανεβαίνεις και κατεβαίνεις σε όποια στάση και σε όποιο χωριό θέλεις. Μάλιστα, τις ώρες αιχμής τα τρένα περνούσαν πολύ συχνά, σχεδόν κάθε 10 με 15 λεπτά (υπάρχουν ηλεκτρονικοί πίνακες που σε κατατοπίζουν για το πότε θα περάσει το επόμενο, αλλά υπάρχουν και σχετικοί χάρτες με τα χρονοδιαγράμματα). Η Corniglia είναι το μόνο χωριό που δεν έχει πρόσβαση από τη θάλασσα, οπότε ο σταθμός του τρένου βρίσκεται στο επίπεδο της θάλασσας: παίρνετε το λεωφορειάκι που βρίσκεται έξω από τον σταθμό και σαρδελοποιημένοι φτάνετε στο χωριό. Συμβουλή που βρήκαμε στο φόρουμ και εμάς μας φάνηκε πολύτιμη: οι περισσότεροι αφήνουν το αμάξι στη La Spezia, για να πάρουν το τρένο, με αποτέλεσμα το καλοκαίρι μετά τις 10 το πρωί οι διαθέσιμες θέσεις για πάρκινγκ να είναι ανύπαρκτες. Προκειμένου να βρούμε λοιπόν πάρκινγκ, παρκάραμε στο Levanto, όπου ήταν πιο νορμάλ τα πράγματα, και έτσι ακολουθήσαμε την αντίθετη φορά του τρένου (Levanto προς Riomaggiore). Ήταν πραγματικά σωτήριο!
  • Για να δείτε τα χωριά υπάρχουν και πεζοπορικά μονοπάτια που τα συνδέουν. Η πιο σύντομη και γραφική διαδρομή συνδέει το Riomaggiore με τη Manarola και ονομάζεται “Via dell’Amore”. Για την είσοδο στα μονοπάτια απαιτείται εισιτήριο, που εκδίδει το Εθνικό πάρκο (υπάρχουν διαφορετικές κάρτες με διαφορετικές χρεώσεις ανάλογα το μονοπάτι και τη διαδρομή). Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο https://www.incinqueterre.com/en/trail-number2-blue. Την εποχή που πήγαμε όμως, πέρα από τη ζέστη, η γραφική διαδρομή ήταν κλειστή λόγω κατολισθήσεων, οπότε δεν προτιμήσαμε αυτόν τον τρόπο, για να δούμε τα χωριά.
Τέλος, όσον αφορά το φαγητό, επιλέξαμε την Antica Osteria Il Baretto στον κεντρικό δρόμο της Vernazza, όπου δοκιμάσαμε μια ποικιλία θαλασσιών και τα τοπικά ζυμαρικά trofie με σάλτσα πέστο (πολύ νόστιμα)! Όσο για παγωτό συστήνω τη gelateria Vernazza, όπου φάγαμε εξαιρετικό παγωτό με γεύση σύκο. Πραγματικά αξίζει οπωσδήποτε μια επίσκεψη για δοκιμή!
 
Last edited:

ikarialover

Member
Μηνύματα
679
Likes
845
Η σύντομη ιστορία μου για την Τοσκάνη τελειώνει εδώ. Η Τοσκάνη είναι πραγματικά μια παραμυθένια περιοχή, με υπέροχη φύση, πλούσια ιστορία και μαγευτικά τοπία. Δίκαια λοιπόν συγκαταλέγεται στις δημοφιλέστερες τουριστικά περιοχές της Ιταλίας, αλλά και της Ευρώπης γενικότερα. Ελπίζω να φανούν χρήσιμες οι πληροφορίες που παρέθεσα, όπως και μένα με βοήθησαν πολύ οι πληροφορίες που είχαν δώσει άλλα μέλη του φόρουμ.
Να είμαστε πάντα καλά και να ταξιδεύουμε!
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.745
Μηνύματα
910.897
Μέλη
39.483
Νεότερο μέλος
Chryssa03

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom