• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ταξιδεύοντας με τον θείο: Μετέωρα

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα

Η ελληνική μας εξόρμηση ξεκίνησε σε ελληνική ώρα, γιατί έπρεπε να χλαπακιάσουμε όλα τα πρωινά της μάνας (δώστου σπιτικές μαρμελάδες, μουστουκούλουρα, ροφήματα του Πηλίου) και να γίνει η απαραίτητη συνεννόηση της τελευταίας στιγμής.

Πήραμε τους δρόμους περνώντας από τον νέο κυκλικό κόμβο στην έξοδο της πόλης που μας εκπαιδεύει στα Ευρωπαϊκά πρότυπα. Σε λίγο ...funky η Λάρισα (όπως θα λέγανε οι φίλοι Λαρισαίοι), αλλά εμείς συνεχίσαμε στον ανοιχτό δρόμο ακούγοντας στο κασετόφωνο ξεσηκωτικά ροκ. Μικρό δείγμα καλοκαιριού μέσα στην καρδιά του χειμώνα, ο Δεκεμβριάτικος καταγάλανος ουρανός έδενε όμορφα με τους ανοιχτούς ορίζοντες του Θεσσαλικού κάμπου.

Η αντ-χοκ εκδρομή μας σχεδιάστηκε με γκουγκλάρισμα εν πορεία, - Τι αρχαία έχει η περιοχή; Αχά! “Σπηλιά της Θεόπετρας”. “Το αρχαιότερο μέχρι σήμερα γνωστό τεχνικό έργο παγκοσμίως”, λέει εδώ! Καταλήξαμε να ακούμε βιντεάκια για να ξεστραβωθούμε για το πραγματικά αξιόλογο εύρημα της Παλαιολιθικής εποχής (130.000 π.Κ.Ε.) μεταξύ των πόλεων των Τρικάλων και της Καλαμπάκας.

Ο βράχος της Θεόπετρας δεν ανήκει στο συγκρότημα βράχων των Μετεώρων και είναι σε καλή απόσταση για να προσφέρει ένα όμορφο πανόραμα αυτών. Πάνω από τα κεφάλια μας ένας αναρριχτής προσπαθεί να ανεβεί την κατακόρυφη κόψη, προσφέροντας θέαμα στα κατσίκια που τον κοιτάνε από την κορυφή. Ο δρόμος ανεβαίνει για λίγο και σταματάει λίγο πριν την σπηλιά όπου υπάρχουν τουριστικές εγκαταστάσεις.

Δεν υπήρξε έκπληξη εδώ – ο αρχαιολογικός χώρος ήταν κλειστός επ’ αόριστον, όπως ενημέρωνε ταμπέλα “Κλειστόν, λόγο τεχνικών προβλημάτων”. Ελλάδα είσαι – τι κι αν ξοδεύτηκαν τα ευρουλάκια της ΕΕ για αν γίνουν δρόμοι, πάρκιν, εξωτερικά μουσεία, ηλεκτρικές ράμπες ανάπηρων, περιφράξεις, πριν μόλις μια δεκαετία. Τι κι αν είναι δίπλα στο τοπ-5 αξιοθέατο της Ελλάδας Μετέωρα που θα τραβούσε τους τουρίστες...

Ευτυχώς έχουμε φαντασία η οποία μπορεί και περνάει τις περιφράξεις... Το μάτι του νου ταξιδεύει έως την ανοιχτή σπηλιά, η οποία είναι φραγμένη με κάγκελα. Πρόκειται για ένα κοίλωμα στον βράχο μέσα στο οποίο διακρίνονται βράχια ξεκάθαρα τοποθετημένα σε σειρά από το χέρι ανθρώπου. Η όλη κατασκευή είναι σε πολλά επίπεδα, δείγμα μακροχρόνιας διαβίωσης ανθρώπων, ο οποίοι βρίσκαν καταφύγιο από το κρύο και την άγρια πανίδα, όπως ελέφαντες, αντιλόπες, γαζέλες, ίππους και άλλα ζώα της προϊστορικής Θεσσαλίας. Ήταν Νεάντερταλ; Χόμο Σάπιενς; Το σίγουρο είναι ότι βρέθηκαν δύο αποτυπώματα παιδιών με το εξής ενδιαφέρον στοιχείο: τα αποτυπώματα έχουν γίνει από αριστερά πόδια.

Από κάτω διακρίνεται η κοίτη ενός αρχαίου αποξηραμένου ποταμού (Ληθαίος), στο βάθος ελίσσεται ο ποταμός Πηνειός, και πάνω ορθώνεται το φράγμα της Πίνδου. Την μαγική εικόνα κάτω από τον μεσημεριανό ήλιο συμπληρώνουν οι ακανόνιστοι βράχοι των Μετεώρων. Μαζέψαμε από τον γκρεμό κάτι λεπτεπίλεπτα σκληρά μεμβρανοειδή λουλούδια, για την συλλογή με τα εξωγήινα φυτά :p , και μετά το αγνάντεμα, βουρ για τα μοναστήρια.

IMG_4850.JPG
Η "Πέτρα" από την ρίζα της.

IMG_4853.JPG
Εξαιρετική μέρα για αναρρίχηση.

IMG_4855.JPG
Το ίδιο μάλλον πιστεύουν και τα κατσίκια που είναι ήδη στην κορυφή.

IMG_4862.JPG


IMG_4860.JPG

Αρχαία στην Ελλάδα χωρίς περιπέτεια δεν γίνεται...

IMG_4865.JPG

IMG_4866.JPG
Τουλάχιστο συντηρείται το μέρος...

IMG_4869.JPG
Ειδική κουπαστή για άτομα με κινητικά προβλήματα;

Μια όμορφη παρουσίαση με πολλά ιστορικά στοιχεία:

IMG_4873.JPG

Η σπηλιά. Φαίνεται να έχει και χαμηλότερα επίπεδα που η ...φαντασία μας δεν έφτανε για να παρατηρήσουμε.

rsz_1img_4880__.jpg


 
Last edited:

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
4.431
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
N. Υόρκη
Τι ωραίο ξεκίνημα ιστορίας!!
Λατρεύω τα Μετέωρα και τον θεωρώ κορυφαίο προορισμο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη!
Περιμένω με ενδιαφέρον τη συνέχεια της ιστορίας σου.
(Το σπήλαιο της Θεόπετρας μάλλον ειναι άγνωστο στους περισσότερους.)
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Μπόλικα κάμπινγκ, αριστερά και δεξιά του δρόμου Τρικάλων-Καλαμπάκας. Δεν φαίνονται σε λειτουργική κατάσταση, είτε γιατί είναι χειμώνας, είτε γιατί είναι μόνιμα κλειστά. Ο θείος, θυμάται όμως τις εποχή που ήταν γεμάτα...

Παίρνουμε τον δρόμο που στρίβει δεξιά πριν την Καλαμπάκα και ανεβαίνει Μετέωρα. Προσπερνάμε ένα εργαστήριο Βυζαντινών εικόνων και ένα ξενώνα, κερδίζοντας σταδιακά ύψος. Το πρώτο που μας κάνει εντύπωση είναι τα μεγάλα χάσματα. Ανάμεσά τους ξεπροβάλουν γυμνοί βράχοι, σαν γιγαντιαία δάκτυλα! Οι πινακίδες στην πρώτη διασταύρωση, μας οδηγούνε στο μοναστήρι της Αγ. Τριάδας.

Το μοναστήρι βρίσκεται στον απέναντι βράχο. Με μια πρώτη ματιά, ο τρόπος μετάβασης δεν είναι τόσο προφανής. Ρωτώντας τον διασκορπισμένο κόσμο ανακαλύπτουμε την αρχή ενός μονοπατιού, που ενώνεται με ένα πιο κύριο παρακάτω. Εκεί βρίσκεται ένα τελεφερίκ, δεμένο μεταξύ των δύο βράχων. Δυστυχώς δεν ήταν για χρήση από τους τουρίστες και έτσι παίρνουμε μια βαθιά ανάσα και τον κατήφορο.

Η σύσταση του βράχου είναι ενδιαφέρουσα: Αμμώδες πέτρωμα το οποίο συγκρατεί μέσα του στρογγυλεμένα θραύσματα γυαλιστερών λίθων. Σύμφωνα με τους γεωλόγους, σχηματίστηκαν στο βάθος μιας αρχαίας λίμνης και ανυψώθηκαν από την πίεση των τεκτονικών πλακών. Καλή η εξήγηση, όμως γιατί άραγε το φαινόμενο είναι τόσο ξεχωριστό σε αυτή την συγκεκριμένη περιοχή;

Ό,τι κατεβαίνει πρέπει και να ανεβεί και το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής είναι 130 σκαλιά σκαμμένα στον βράχο. Ο φιλέλλην οδοιπόρος Πάτρικ Λη Φέρμορ – που απεβίωσε σχετικά πρόσφατα σε έναν ελαιώνα στην Καρδαμύλη της Μάνης – αντικρίζοντας την μονή αμέσως μετά τον πόλεμο έγραψε:

Η Αγία Τριάδα ήταν το φτωχότερο από όλα τα μοναστήρια των Μετεώρων. Οι μοναχοί φύγανε πριν τον πόλεμο [Δεύτερο Παγκόσμιο] και κανείς τους δεν ξαναγύρισε. Κάποιες από τις πόρτες των έρημων κελιών χάσκουν ανοιχτές, και τα φύλλα του τελευταίου φθινοπώρου αιωρούνται στους έρημους διαδρόμους.

Σε ένα μικρό κήπο, ένας γέρος τσομπάνος με λαμπερά γαλάζια μάτια, με μακριά μπλεγμένα μαλλιά και πλατιά γενειάδα σαν αυτή που είχε στους αμφορείς ο Αίας και ο Αγαμέμνων, καθόταν σε ένα βράχο με ένα μακρύ τσιγκέλι πάνω στον ώμο του. [] Φαινόταν τόσο άγριος και μοναχικός όπως ο Τίμων ο Αθηναίος, αλλά μετά την σπάνια πολυτέλεια ενός τσιγάρου παραδέχτηκε ότι ένιωθε μοναξιά στην Αγία Τριάδα και ήταν έτοιμος να παρατήσει τα ποίμνια του και να γίνει δόκιμος στον Αγ. Στέφανο.

Σήμερα στο μοναστήρι μένει ένας μοναχός, αλλά η εικόνα του είναι πολύ μακριά από την εγκατάλειψη που αντίκρισε ο Φερμορ. Ένας κύριος μοιράζει εισιτήρια και λουκούμια σε ουρά τουριστών, κάθε μορφής και συνομοταξίας. Εμείς πάντως, μάλλον ως ντόπιοι, την βγάλαμε χωρίς εισιτήριο.

Σε ένα άνοιγμα στον εσωτερικό θάλαμο αντικρίσαμε ένα “πρωτόγονο” ανελκυστήρα. Χοντρό σχοινί τυλιγμένο σε ένα ξύλινο κάθετο κύλινδρο, στηριγμένο με μεγάλα καρφιά (ποντίλες – όπως λέγαν στο χωριό μου), και στην άλλη άκρη χοντρό δίχτυ. Ένα χάσμα στον τοίχο, είναι προφανές ότι ήταν η κύρια είσοδος για αγαθά αλλά και για τους ανθρώπους, πριν σκαλιστούν τα σκαλιά στον βράχο.

“Όποιος προφασίζεται ότι αγαπά τον Θεό και μισεί τον συνανθρωπόν του είναι ψεύστης” λέει πολύ εύστοχα μια ξύλινη ταμπέλα στον τοίχο. Τα καλύτερα του μοναστηριού είναι στα ενδότερα, όπου αρχαίοι τοίχοι με ξεφτισμένες τοιχογραφίες πλαισιώνουν χώρους ευλάβειας. Βουκολικές εικόνες, γιγάντια ζώα, ήταν οι προτιμήσεις των μοναχών που καλλιτεχνούσαν τον χώρο τους, αρκετούς αιώνες πίσω. Στο κύριο εκκλησάκι φωτογραφίες από τις όμορφες τοιχογραφίες δεν επιτρέπονταν.

Στην πίσω αυλή το θέαμα κόβει την ανάσα. Οι κατακόρυφες πλάτες των βράχων, πλαισιώνουν την πόλη της Καλαμπάκας η οποία βρίσκεται όλη στο πιάτο μας. Ακατάλληλη για υψοφοβικούς, η παρατήρηση αποζημιώνει με αλλόκοτους σχηματισμούς των βράχων. Είχαμε διαφωνία για το λαμπύρισμα ανάμεσα στις χαραμάδες των βράχων - εγώ έλεγα νερό. Ο θείος τελικά είχε δίκιο αφού ήταν υπολείμματα πάγου από το ψύχος των προηγούμενων ημερών. Ο σημερινός ήλιος με δόντια έδινε έμφαση σε αυτό το γεγονός, βγάζοντας ψεύστες τους Λοκομόντο, που υποστηρίζουν και καλά ότι δεν έχει κρύο στην Ελλάδα.



IMG_4885.JPG



IMG_4888.JPG



IMG_4892.JPG



IMG_4893.JPG



IMG_4898.JPG



IMG_4901.JPG



IMG_4902.JPG



IMG_4903.JPG



IMG_4904.JPG



IMG_4906.JPG



IMG_4907.JPG



IMG_4908.JPG



IMG_4909.JPG



IMG_4910.JPG



IMG_4911.JPG



IMG_4913.JPG



IMG_4914.JPG



IMG_4917.JPG



IMG_4919.JPG



IMG_4921.JPG



IMG_4923.JPG



IMG_4927.JPG



IMG_4928.JPG



IMG_4930.JPG



IMG_4933.JPG
 
Last edited:

paefstra

Member
Μηνύματα
13.937
Likes
44.907
Η σύσταση του βράχου είναι ενδιαφέρουσα: Αμμώδες πέτρωμα το οποίο συγκρατεί μέσα του στρογγυλεμένα θραύσματα γυαλιστερών λίθων. Σύμφωνα με τους γεωλόγους, σχηματίστηκαν στο βάθος μιας αρχαίας λίμνης και ανυψώθηκαν από την πίεση των τεκτονικών πλακών. Καλή η εξήγηση, όμως γιατί άραγε το φαινόμενο είναι τόσο ξεχωριστό σε αυτή την συγκεκριμένη περιοχή;
Αν βοηθάει: Γεωλόγος δεν είμαι, αλλά από συζητήσεις με γεωλόγους ξέρω ότι αυτό το πέτρωμα λέγεται κροκαλοπαγές, αν οι πέτρες είναι μικρές, και λατυποπαγές αν είναι μεγάλες. Από τη φωτό μου φάνηκαν μεγάλες. Ισχυρίζονται οτι η εικόνα που συναντάμε στα ορεινά της Αχαιας έχει μεγάλες ομοιότητες είναι συνέχεια του σχηματισμού των Μετεώρων που διακοπτεται από τον Κορινθιακό Κόλπο.
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ευχαριστώ γι' αυτή την προσθήκη. Νομίζω ότι είχε και με μικρές πέτρες και με μεγάλες. Πολύ ενδιαφέρον ότι συνεχίζεται!
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Στην είσοδο της ιεράς μονής Αγ. Στεφάνου το πλήθος είναι εντυπωσιακά πολυεθνικό, τόσο που έχεις αίσθηση εξωτερικού. Η ίδια η ιστορία των Μετεώρων είναι πολυεθνική. Τα μοναστήρια χτίστηκαν από ντόπιους μοναχούς με την συνδρομή της Σέρβικης διοίκησης της Θεσσαλίας, σε μια εποχή που το Σερβικό Βασίλειο κατείχε μεγάλο μέρος της Ελλάδας και παρατηρήθηκε ανάπτυξη στην περιοχή (14ος αιώνας). Μάλιστα ο ίδιος ο ηγεμόνας της Θεσσαλίας, ο Ιωάννης Ούρεσης, μόνασε εκεί από κάποιο σημείο της ζωής του και μετά, ως μοναχός Ιωάσαφ.

Στην πινακίδα, το όνομα της μονής και με Κυριλλικούς χαρακτήρες. Για να μπεις στην μονή, που θυμίζει κάστρο, περνάς από ένα χάσμα με μια μικρή γέφυρα. Στα δεξιά, ένα μαγαζάκι με εικόνες, όπου μπήκαμε καθώς εκκρεμούσαν και κάποια δώρα για Πρωτοχρονιά. Οι δύο μοναχές στο ταμείο, προσπαθούν να εξυπηρετήσουν την πελατεία. “Πόσες μοναχές έχει η μονή”, ρωτάμε αυτή που
φαίνεται μεγαλύτερη. “31, α όχι 32...”. “Πολλές. Δεν χωράμε!” απαντάει η άλλη μοναχή, “για το μέγεθος του μοναστηριού μας, σε ένα μικρό βράχο”. “Χίλιοι καλοί χωράνε”, πάμε να το μπαλώσουμε εμείς. Είναι προφανές όμως ότι ακόμα και οι τόσες μοναχές είναι πολύ απασχολημένες, έχοντας να εξυπηρετήσουν τόσους τουρίστες.

Το μοναστήρι, δεν μένει στο ένδοξο παρελθόν αλλά δημιουργεί σύγχρονη ιστορία. Το καθολικό του Αγ. Χαραλάμπους είναι διακοσμημένο με υπέροχες αγιογραφίες. Φιλοτεχνημένες
μόλις το 1991 από τον Βλάση Τσοτσώνη, ο οποίος χρησιμοποίησε φιγούρες από παλαιές αγιογραφίες σε άλλες μονές, σε μια πολυπρόσωπη σύνθεση. Ειδικά η Δεύτερη Παρουσία είναι φοβερή και αξίζει κανείς να την δει. Η φωτογράφηση αυτών αδύνατη, καθώς η γεροδεμένη μοναχή ήταν αρκετά πειστική ότι φλας και τοιχογραφίες δεν πάνε μαζί (και λογικό). Aγοράσαμε και ένα βιβλιαράκι που εξηγεί τα επιμέρους τμήματα, είναι εντυπωσιακό πόσο πλούσιος είναι ο Χριστιανισμός σε συμβολισμούς για το υπερπέραν.

Βγαίνοντας, μπαίνουμε κατευθείαν σε ένα μουσείο με ενδιαφέροντα κειμήλια. Από πετραχήλια (επιτραχήλια δηλαδή όπως έμαθα εκ των υστέρων!), άγια δισκοπότηρα, αλληλογραφία με το Πατριαρχείο (η μονή ανήκε απευθείας στο Πατριαρχείο κατά την Οθωμανική περίοδο), μεταφράσεις του Αριστοτέλη από τον 15ο αιώνα!!

Η κεντρική αυλή είναι φοβερή, με πολύ περιποιημένους κήπους. Ωραίο μέρος και για φωτογραφίες, με τους απότομους γκρεμούς στην άκρη, και απέναντι τον Πηνειό να φιδογυρίζει κάτω από το αδιαπέραστο τοίχος της Πίνδου. Φανταστικό τοπίο!

Βγαίνοντας μαθαίνουμε από μια μοναχή ότι τα μοναστήρια που είναι ανοιχτά την σήμερον ημέρα είναι έξι, “αλλά μπορεί κανείς να δει και τα εγκαταλελειμμένα, αριστερά και δεξιά του δρόμου”. Για να δούμε τι άλλο θα δούμε... αν και ηταν κάπως αργα.


IMG_4935.JPG


IMG_4936.JPG


IMG_4940.JPG



IMG_4971.JPG



IMG_4970.JPG



IMG_4945.JPG



IMG_4953.JPG



IMG_4954.JPG



IMG_4956.JPG



IMG_4957.JPG


IMG_4958.JPG


IMG_4959.JPG


IMG_4960.JPG


IMG_4961.JPG


IMG_4962.JPG


IMG_4963.JPG


IMG_4964.JPG


IMG_4965.JPG


IMG_4966.JPG


IMG_4968.JPG


IMG_4946.JPG


IMG_4949.JPG


IMG_4951.JPG


rsz_img_4948.jpg
 
Last edited:

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Αφήνουμε πίσω τον Αγ. Στέφανο και ξαναπιάνουμε τον δρόμο μας μέσα στο δάσος των κατακόρυφων βράχων. Ώρες, ώρες, θυμίζει σκηνικό από ταινία επιστημονικής φαντασίας ή βιντεοπαιχνίδι, όπου οι βράχοι αιωρούνται πάνω από την επιφάνεια του εδάφους. Καλά τα αρχαία μοναστήρια, αλλά αν δεν υπήρχε αυτή η γεωλογική “ανωμαλία” δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι το μέρος θα ανακηρυσσόταν μνημείο της Ουνέσκο και θα έμπαινε στην λίστα με τους βασικούς προορισμούς στον κόσμο, τα 1000+1 μέρη που πρέπει να δω πριν πεθάνω κ.τ.λ.

Περνάμε από δύο σημεία παρατήρησης, σταματάμε και παρκάρουμε στο δεύτερο. Ο άνεμος ξυρίζει, καθώς ο ήλιος έχει πάρει την κατιούσα. Δεν μας εμποδίζει να βγάλουμε τις αυτο-φωτογραφίες μας, εμποδίζοντας και εμποδιζόμενοι, στην άκρη των βράχων που λιγουρεύονται να ποζάρουν όλοι.

Άλλα μοναστήρια στον ορίζοντα είναι Ιερά Μονή Ρουσάνου χαμηλά αριστερά μας, και πίσω της η Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά. Και η δύο στις κορυφές πολύ στενών βράχων σαν να έχουν ξεφυτρώσει οργανικά από αυτόν. Μπροστά μας σε περίοπτη θέση η Ιερά Μονή Βαρλαάμ. Αναμφίβολα το μέρος προσέφερε προστασία, αλλά η ανάβαση των ίδιων των μοναχών δεν ήταν χωρίς απρόοπτα. Σύμφωνα με τους μοναχούς, στην αρχή γίνονταν με 4-5 ξύλινες σκάλες που κρέμονταν με πασσάλους και δημιουργούσαν ένα κενό μεταξύ τους. Οι μοναχοί ήταν αναγκασμένοι να πηδούν από τη μία σκάλα στην άλλη με κίνδυνο πολλές φορές να χάσουν ακόμη και τη ζωή τους.

Σταματάμε στο μοναστήρι του Μεγάλου Μετεώρου και επιβεβαιώνουμε αυτό που ήδη ξέραμε. Φτάσαμε αργά! Το μοναστήρι έχει κλείσει στις 14:00. Κοιτώντας το από τον απέναντι βράχο πρόκειται για μια πραγματική καστροπολιτεία. Διαβάζουμε ότι περιέχει κτίρια όπως τον πύργο του βριζονίου (χειροποίητος μηχανισμός με δίχτυ για ανέλκυση), το βαγεναρείο (κελάρι), η εστία (μαγειρείο), η τραπεζαρία, οστεοφυλάκιο, νοσοκομείο, γηροκομείο και καθολικό. Ε, ας δικαιολογήσουμε την πατάτα μας λέγοντας ότι αφήσαμε υλικό για να ξαναγυρίσουμε στα Μετέωρα...

Νυχτώνει και το στομάχι αρχίζει να διαμαρτύρεται. Σε ένα σουβλατζίδικο κοντά στο κέντρο της Καλαμπάκας, ο φιλικός ιδιοκτήτης με ορίτζιναλ προφορά μας περιποιείται με νοστιμότατο γύρο και μας μιλάει για την περιοχή και την επιχείριση του. Λέει ότι ο περισσότερος τουρισμός είναι οργανωμένος – τους πάνε κατευθείαν από το ξενοδοχείο στο μοναστήρι και σε συγκεκριμένα μαγαζιά. Είδαμε κάποια μεγάλα ξενοδοχεία κοντά στο χωριό Καστράκι, κατεβαίνοντας από τα Μετέωρα στην Καλαμπάκα. Εκεί μάλιστα παρατηρήσαμε και μια περίεργη σχισμή στον βράχο με διάφορα υφάσματα κρεμασμένα, σαν να είναι απλωμένη μπουγάδα. Ε, πρόκειται για το ερειπωμένο μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου του “Μαντηλά”, στο οποίο ανεβάζουν μαντίλια αναρριχτές τιμώντας ένα έθιμο από την Οθωμανική εποχή. Για τους λόγους που είναι η Θεόπετρα κλειστή πάντως δεν πήραμε πληροφορία.

Συνοδεία μελωδικού ροκ, αναπολήσαμε τις εικόνες τις ημέρας στην επιστροφή για τον Βόλο. Σας αφήνω κι εγώ λοιπόν με αυτές τις εικόνες και την πεποίθηση ότι τα ταξίδια στην Ελλάδα με τον θείο συνεχίζονται...



IMG_4974.JPG
Αποχαιρετώντας τον Αγ. Στέφανο και τον ήλιο για σήμερα.

IMG_4981.JPG


IMG_4983.JPG
Εξωπραγματικές εικόνες.

IMG_4985.JPG
Τα υπόλοιπα τέσσερα μοναστήρια σε ένα πλάνο!

IMG_4987.JPG



IMG_4988.JPG



IMG_4990.JPG
Ο θείος πρόσθεσε ακόμα ένα Μετέωρο.

IMG_4991.JPG


IMG_5001.JPG


IMG_5002.JPG


IMG_5005.JPG


IMG_5007.JPG



IMG_5009.JPG


IMG_5010.JPG



IMG_5012.JPG
Τα βράχια με το σχήμα τους είναι σαν να καλούν τους ερημίτες. Παράξενο πως η φύση και μια ανθρώπινη ανάγκη για απομόνωση συνδυάζονται τόσο τέλεια μερικές φορές.

IMG_5014.JPG
Τα μαντίλια στην εγκατελλειμένη μονή.

IMG_5015.JPG



IMG_5016.JPG


IMG_5017.JPG
Τελευταίο απαραίτητο πιτ στην Καλαμπάκα.

IMG_5019.JPG



IMG_5022.JPG
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.163
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom