• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Μαρόκο Ταξίδι αστραπή στο Μαρόκο

hlhjac

Member
Μηνύματα
418
Likes
556
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αιγυπτος

Καλησπέρα σε όλους

επειδή μου αρέσει να ταξιδεύω αλλά και να αναπολώ τα ταξίδια διηγώντας τα, αλλά κυρίως επειδή μου αρέσει να προτείνω ταξίδια, θα σας διηγηθώ το τελευταίο ταξίδι αστραπή που κάναμε με την γυναίκα μου.Λόγω πρόσφατης γέννησης τέκνου, και λόγο του ότι δεν θέλαμε να το αφήσουμε πολλές μέρες στις γιαγιάδες, συν ότι δεν θέλαμε να πάμε ξανά σε ευρωπαικό προορισμό, με τα πολλά και τα λίγα καταλήξαμε στο Μαρόκο!
Η αλήθεια είναι ότι η ιδέα έπεσε λόγο φθηνών πτήσεων της ryanair.

Με τα διαδικαστικά ασχολήθηκα εγώ καθότι η σύζυγος ασχολιόταν με το μωρό, χώρια που μου αρέσει αυτή η ενασχόληση.Το ταξίδι κλείστηκε τον Μάρτιο για τον Ιούνιο. Πετούσαμε με ryan από την Θεσνικη μέσω Ρώμης για Μαρακές και επιστρέφαμε από Φεζ μέσω Dusseldorf. Οι αναμονές για transit βολικές- 2 ώρες στη Ρώμη, 3 ώρες στο Dusseldorf και το κόστος περίπου 400€ και για τους δύο alle retour.

Επειδή είχαμε να ταξιδέψουμε από την μέρα που μάθαμε για τον ερχομό του παιδιού (είχαμε ήδη κλεισμένο ταξίδι στη Βουδαπέστη, και παρόλο που ο γιατρός μας είχε ενημερώσει ότι ο 3ος μήνας της εγκυμοσύνης είναι λίγο επικίνδυνος, εμείς, δίνοντας περισσότερο βάρος στην ψυχική υγεία πήγαμε και όλα πηγαν μια χαρά), επιδόθηκα σε οργάνωση μέσω internet για την παραμικρή λεπτομέρεια.

Η οργάνωση είχε ως εξής:
Αναχώρηση Παρασκευή πρωί από Θεσσαλονίκη μέσω Ρώμης, άφιξη στο Μαρακές απογευματάκι. Μόλις φτάσαμε η ζέστη ήταν ανεκτή και ο καιρός καθαρός. Μας προώθησαν απευθείας στην αίθουσα αφίξεων, η οποία μέσα από κάποιες συστοιχίες από κολώνες με τα γνωστά μαροκινά ψηφιδωτά, οδηγούσαν στα check point για παραλαβή visas. Σημειωτέον, η visa είναι μία κόλλα Α4 που σου μοιράζουν στο αεροπλάνο και την συμπληρώνεις την ώρα της πτήσης στην οποία αναφέρεις από που έρχεσαι που πας για ποιο λόγο και που θα μείνεις. είναι δωρεάν και τυπική διαδικασία. Η ουρά, για να παραδώσουμε το έγγραφο στον μαροκινό αστυνομικό στο checkpoint, μεγάλη (3 αφίξεις είχε εκείνη τη στιγμή), οπότε αυτό μας πήρε περίπου 2,5 ώρες.
Έξω από το αεροδρόμιο μας περίμενε ταξί το οποίο είχε στείλει ο ιδιοκτήτης του riad που θα μέναμε.

To ξενοδοχείο το έκλεισα μέσω booking και πραγματικά άξιζε! Γενικά η άποψη μου είναι ότι στο Μαρόκο αξίζει να μείνεις σε riad τα οποία ουσιαστικά είναι παλιές κατοικίες μέσα στις μεδίνες (μεσαιωνικές πόλεις) τις οποίες έχουν ανακαινίσει συνήθως Ευρωπαίοι. Εμείς λοιπόν μείναμε στο riad dar nouba, το οποίο ήταν άκρως μαροκινά διακοσμημένο σε κάθε του λεπτομέρεια. Λόγω του ότι ο Ιούνιος και γενικά το καλοκαίρι είναι off season για το Μαρόκο όσον αφορά στον τουρισμό, το riad ήταν άδειο οπότε και είχαμε upgrade σε "σουίτα". Φτάσαμε στο riad βράδυ οπότε ξεκουραστήκαμε για να ξεκινήσουμε την επόμενη μέρα ακμαίοι. Το πρωινό λιτό αλλά θεσπέσιο, όλα φτιαγμένα από τους ίδιους. Στις 10:00 είχαμε ραντεβού με έναν private ξεναγό τον οποίο είχα κλείσει μέσω internet να έρθει να μας πάρει από το riad. Μετά από ένα ψιλομπέρδεμα με την ώρα (βλέπετε η ώρα αλλάζει συχνά στο Μαρόκο), ήμασταν έτοιμοι για την εξερεύνηση του μυστηριώδους Μαρακές. Από καιρό πριν είχαμε συννενοηθεί με τον ξεναγό σχετικά με το κόστος αλλά και τα μέρη που θέλαμε να επισκεφτούμε, όπως και έγινε.
Πρώτη στάση, οι διάσημοι κήποι του Yve Saint Laurent, γνωστοί και ως κήποι Majorelle. Μία όαση μέσα στη ζέστη του Μαρακές. Περικλείει όλη την κουλτούρα και φιλοσοφία των Βερβέρων, περιλαμβάνοντας τα χρώματα και την αρχιτεκτονική αυτής της χώρας.

Επόμενη στάση, Saabian tombs, όπως λέει και το όνομα είναι τάφοι δυναστείας του Μαρόκου. Όλοι στολισμένοι με τα γνωστά μαρονικά ψηφιδωτά. Αμέσως μετά περιήγηση στη μεδίνα του Μαρακές, η οποία περιλαμβάνει ότι φαντάζεται κάποιος για τα παζάρια της ανατολής. Πάγκοι με μπαχάρια, δερματινά, φρούτα διαδέχονταν ο ένας τον άλλο και μυρωδιές απλώνονταν παντού. Ο κόσμος παρ όλη τη ζέστη πολύς. Από το παλιότερο φαρμακείο στο Μαρακές στην πύλη Bab Agnaou αγοράσαμε μπαχάρια, τοπικά αρώματα και το γνωστό argan Oil. Αμέσως μετά στάση για φαγητό μέσα στην μεδίνα. Ο ξεναγός μας οδηγεί σε τοπικό εστιατόριο με τους γνωστούς τοίχους ντυμένους με πλακάκια από πάνω ως κάτω (όποιος έχει ταξιδέψει στη μέση ανατολή καταλαβαίνει τι εννοώ) στο οποίο θαμώνες είναι κυρίως ντόπιοι. Πράγμα πολύ θετικό κατ' εμέ. Φάγαμε ταζίν και τοπικές συνταγές, πεντανόστιμα σε πολύ χαμηλό αντίτιμο. Αν θυμάμαι καλά για κανονικό γεύμα για δύο πληρώσαμε περίπου 10€ (moroccon dirham είναι το τοπικό νόμισμα και αν θυμάμαι επίσης καλά η ισοτιμία είναι περίπου 1/10).

Να σημειώσω ότι η επιλογή του ξεναγού, όπως ήξερα εξ αρχής αποδείχτηκε σοφή, 1ον γιατί στην μεδίνα δεν υπάρχει περίπτωση να μην χαθείς, 2ον γιατί η ιστορία της χώρας είναι μεγάλη και αξίζει να στην αφηγηθούν, 3ον γιατί μας πήγε σε ασφαλή μέρη για φαγητό (εννοώ καθαρά-γιατί θέμα ασφάλειας δεν αντιμετωπίσαμε πουθενά στο Μαρόκο, παρόλο που όλοι πριν πάμε μας ρωτούσαν αν είναι επικίνδυνα) και 4ον γιατί μας οδήγησε σε ανταλλακτήριο το οποίο είχε την καλύτερη ισοτιμία συναλλάγματος από όπου αλλού και αν είδαμε.
Σημείωση στα περισσότερα μέρη (εστιατόρια, ξενοδοχεία) δέχονται και ευρώ.

Αφού φάγαμε και ξεκουραστήκαμε σειρά είχε η μεγαλύτερη πλατεία της Αφρικής, η πλατεία των νεκρών ή αλλιώς Jemaa el Fna. Αυτή την ώρα, μεσημέρι, δεν συνέβαιναν και πολλά οπότε και θα σας διηγηθώ καλύτερα το βράδυ που άξιζε. Περνώντας από την πλατεία κατευθυνθήκαμε προς το riad μας, με μια στάση στη Medressa Ben Youssef, γνωστό πανεπιστήμιο της ακμής του Μαρόκου.
Γενικά όλα τα αξιοθέατα που επισκεφτήκαμε αξίζουν και κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να παραληφθεί κάποιο.

 
Last edited by a moderator:

KIKI

Member
Μηνύματα
2.812
Likes
7.915
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
περιμένουμε τη συνεχεια ......
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.616
Likes
8.273
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
και εγω...
 

hlhjac

Member
Μηνύματα
418
Likes
556
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αιγυπτος
...θα συνεχισω το συντομοτερο.Καθυστερω λογω ελλειψης χρόνου. Ευχαριστώ για το ενδιαφερον. Stay tuned...
 

Vegerazaros

Member
Μηνύματα
1.464
Likes
2.062
Ταξίδι-Όνειρο
Ελβετία ξανά
...θα συνεχισω το συντομοτερο.Καθυστερω λογω ελλειψης χρόνου. Ευχαριστώ για το ενδιαφερον. Stay tuned...
Μήμπως και αντιγραψω το ταξιδι και παω με την κορη μου..εκτός Ευρώπης??..για συνεχισε...παρακαλώ!!:rolleyes:
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.993
Likes
15.881
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Πάντως οφείλω να ομολογήσω ότι η ιστορία σου μου άναψε φυτίλια. Βρίσκω εισιτήριο στα 145 ευρώ με ράιαν αιρ , τιμή που δε ξανάγινε για Μαρόκο και με βολικότατες ώρες. ΟΥΦ !
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Πάντως οφείλω να ομολογήσω ότι η ιστορία σου μου άναψε φυτίλια. Βρίσκω εισιτήριο στα 145 ευρώ με ράιαν αιρ , τιμή που δε ξανάγινε για Μαρόκο και με βολικότατες ώρες. ΟΥΦ !
Ζεσταίνομαι που ζεσταίνομαι για λέγε τι και πώς
 

Vegerazaros

Member
Μηνύματα
1.464
Likes
2.062
Ταξίδι-Όνειρο
Ελβετία ξανά
Πάντως οφείλω να ομολογήσω ότι η ιστορία σου μου άναψε φυτίλια. Βρίσκω εισιτήριο στα 145 ευρώ με ράιαν αιρ , τιμή που δε ξανάγινε για Μαρόκο και με βολικότατες ώρες. ΟΥΦ !
για ποτε?
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.993
Likes
15.881
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Ζεσταίνομαι που ζεσταίνομαι για λέγε τι και πώς
Θεσσαλονίκη - Μπέργκαμο , Μπέργκαμο - Φεζ (βόλτα 5 ώρες στο Μπέργκαμο)
Μαρακές- Ρώμη- Ρώμη - Θεσσαλονίκη (αναμονή 1μιση ώρα)
Παίζουν τιμές τόσο χαμηλές για Οκτώβρη Νοέμβρη σίγουρα. ΟΥΦ και ξανα ΟΥΦ !
 

North66

Member
Μηνύματα
4.364
Likes
5.228
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Συν το κόστος για τα τάματα που θα πρέπει να κάνεις για να μην αργήσει κάποια πτήση και βρεθείς στην Ιταλία να κοιτάζεις last-minute εισιτήρια. :innocent:
 

hlhjac

Member
Μηνύματα
418
Likes
556
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αιγυπτος
...σχετικα με τις καθυστερησεις και τις αναμονες καλο ειναι να υπαρχει κενο σχεδον 2-3 ωρες αναμεσα στις πτησεις. Οπως και να χει ομως μονο χειραποσκευη γιατι η αναμονη για την βαλιτσα (αφου στις low cost δεν εχει transit μπορει να σε κανει να χασεις την επομενη πτηση. Οσο για τις καθυστερησεις και μεις μολις φτασαμε στην θεσνικη ειδαμ στον πινακα ενημερωση για καθυστερηση μισης ωρας αλλα δεν πτοηθηκαμε.

Συνεχεια ιστορια (Σαββατο μεσημερι)
Αμεσως μετα ο ξεναγος μας επεστρεψε στο riad γυρω στις 4μιση αφου στις 6 ειχα κλεισει να παμε για μασαζ σε ενα σπα μεσα στη μεδινα. Γενικα το Μαροκο φημιζεται για τα σπα και τα χαμαμ. Εγω μετα απο ψαξιμο στο ιντερνετ καταλεηξα σε τονωτικο μασαζ που θα καναμε με την γυναικα μου σε διπλανα κρεβατια στο isis spa το οποιο βρισκοταν 5 λεπτα από το κέντρο και 20 λεπτα από το riad μας με τα ποδια.
Σημειωση (link και κοστη για ξενοδοχεια, ξεναγους κτλ θα παραθεσω στο τελος για οποιον ενδιαφερεται)

Μπανιο και ξεκουραση λοιπον για μια ωρα και ξεκιναμε για το spa στις 5. Αν και το ραντεβου στο spa ηταν στις 6 ξεκινησαμε στις 5 γιατι οπως είπαμε όποιος δεν χαθει στη μεδίνα του Μαρακές δεν ξέρει τι παει να πει Μαρόκο. Ευτυχώς είχαμε ζητήσει από τον ξεναγό να μς περάσει έξω από το spa και έτσι μας ήταν πολύ πιο εύκολο να το βρούμε. Αφού λοιπόν περιπλανηθήκαμε μέσα στα παζάρια και στην βουή της μεδίνας, χωθήκαμε μέσα σε στοές για να βρεθούμε μπροστά στην μικροσκοπική είσοδο του σπα. Μας περίμεναν. Η διακοσμηση και πάλι παραδοσιακά μαροκινή με δόσεις χαλαρωτικές. Το οίκημα είχε στη μέση μια μικρή πισίνα ενώ γύρω-γύρω υπήρχαν δωμάτια για τις διάφορες θεραπείες. Εν παση περιπτώση αφου μας εδωσαν τα μπουρνουζια μας ετοιμαστηκαμε και μας οδηγησαν στο δωματια με τα δυο κρεβατια, οπου και αφαιθηκαμε στα χερια των δυο κοριτσιων. Ακολουθησε μια ολόκληρη ώρα χαλάρωσης. Μπορώ να πω ότι άξιζε κάθε € μετά την έντονη χρονιά που είχαμε περάσει!

Τελειώνοντας και βγαίνοντας από το σπα, ο ήλιος άρχησε να δύει και η ατμόσφαιρα να δροσίζει, ενώ εμείς ημασταν έτοιμοι και ανυπόμονοι να γευτούμε την μαγεία του υπαίθριου θεάτρου της Jemaa el Fna. Χρειάστηκε να περιπλανηθούμε και πάλι για περίπου 5 λεπτά στα παζάρια και στην πολυκοσμία ώσπου να στρίψουμε σε ένα σοκάκι και να ανοιχτεί μπροστά μας μια εικόνα από τις 1000 και μια νύχτες (όπως το φαντάζομαι εγώ τουλάχιστον).

Κάθε λογής πλανόδιος βρίσκεται εκεί. Γητευτές μαιμούδων, ηθοποιοί του δρόμου που μιλούν στην γλώσσα τους βέβαια, γητευτές φιδιών (πρώτη φορά έβλεπα κόμπρα), καλιτέχνες χέννας και fortune teller οι οποίες μου θύμησαν ιρανές. Η πλατεία όσο βράδιαζε γέμιζε ασφυκτικά (ίσως και λόγω ραμαζανιού-ήμασταν τέλη Ιουνίου όπως είπα) και φωτιζόταν όλο και παραπάνω από τα μαροκινά περίτεχνα φανάρια που πωλούνταν παντού στην πλατεία. Παραδίπλα, απλώνονταν πάγκοι με κάθε λογής φαγητά και φρούτα. Από φόβο δεν φάγαμε εκεί αν και ήταν γεμάτα από τουρίστες. Αυτό ήταν μέγα λάθος γιατί αργότερα μάθαμε ότι το "υγειονομικό" κάνει συχνούς ελέγχους στους πλανόδιους πωλητές φαγητού γιατί το Μαρόκο βασίζεται στον τουρισμό του και στην κουζίνα του και δεν ρισκάρει δυσφήμιση.

Εμείς προτιμήσαμε να καθίσουμε σε ένα από τα πολλά καφέ που υπάρχουν γύρω από την πλατεία και έχουν μπαλκόνια που κοιτούν προς αυτή. Ομολογουμένως η θέα από ψιλά ήταν εξίσου ωραία. Μετά από μια γεμάτη μέρα και αφού είχαμε πιει τους χυμούς μας (δεν σερβίρεται αλκοολ σε αυτά τα καφέ) αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο riad για ξεκούραση. Η ώρα ήταν 10 και. Μετά από πολλές περιπλανήσεις και με τον χάρτη που μας είχε δώσει ο ξενοδόχος ανά χείρας καταλήξαμε να βρισκόμαστε κάπου δίπλα στο riad αλλά να μην μπορούμε να το βρούμε. Είναι συχνό το φαινόμενο οι ντόπιοι και κυρίως τα παιδιά όταν βλέπουν τουρίστα να ψάχνει να προτίθενται να βοηθήσουν με το αζημίωτο. Πράγμα το οποίο εκμεταλευτήκαμε και γύρω στις 11μιση βρεθήκαμε έξω από την είσοδο του riad όπου μας οδήγησαν δύο μικρά παιδιά. Δεν θυμάμαι πόσα δώσαμε πάντως όχι πάνω από 1 €. Το καλό με αυτό είναι ότι και φτάνεις στον προορισμό σου χωρίς να χρειάζεται να κοιτάς τον χάρτη, αλλά κοιτάς τριγύρω, και δεν σε ενοχλεί άλλος ντόπιος αφου βλέπει ότι είσαι ρεζερβε. Γενικά αισθανθήκαμε καθόλου επικίνδυνα παρόλο που βρισκόμασταν μακρυα από το κέντρο, αν και στο δρόμο μας πρόσφεραν προς πώληση και παράνομες ουσίες.

Τελικά φτάνουμε 11μιση στο riad. Το πρωί έχει πρωινό ξύπνημα (στις 7) και αναχώρηση με ταξί για τον σταθμό των τρένων για τον ενδιάμεσο σταθμό.

Καζαμπλάνκα.
Η διαδρομή διάρκησε σχεδόν 3 ώρες, περνώντας από τοπία με φοινικοδάση και πεδιάδες. Η ώρα περνάει γρήγορα με κουβέντα στο κουπέ με δυο κυρίες από τον Καναδά. Σημειωτέον αν πάρετε τρένο κλειστε 1η θέση. Είναι αρκετά καθαρά και περιποιημένα και η διαφορά στο ναύλο δεν είναι πολύ μεγάλη σε σχέση με την 2η θέση.

Πλησιάζοντας στη Καζαμπλάνκα καταλαβαίνουμε ότι το σκηνικό αλλάζει. Βιομηχανία και πολυκατοικίες, ενω γενικά χάνεται η μαγεία του αφρικοασιατικού στοιχείου και επιστρέφοτυμε στο γνώριμο ευρωπαικό. Ο σταθμός απλός και ακθόλου δεν συγκρίνεται με τον περίτεχνο σταθμό των τρένω στο Μαρακές. Φτάνοντας αποφασίζουμε να περιηγηθούμε με τα πόδια περπατώντας προς το γνωστό τζαμί Χασάν ΙΙ ένα από τα μεγαλύτερα τζαμιά στον κόσμο. Την διαδρομή την είχα μελετήσει στο ιντερνετ και μου είχε φανεί βατή. Αποδείχτηκε λάθος, με δεδομένο ότι είχαμε και μία χειραποσκευή να σέρνουμε γιατί τελικός μα προορισμός ήταν η Φεζ. Εν ολίγης για να μην μακρηγορώ μετά από περπάτημα μιας ώρας και αφού στην διαδρομή το μόνο που άξιζε ήταν το Rick's cafe το οποίο εχουν αναπαραστήσει για να θυμίζει το καφέ του play it again Sam στην Καζαμπλάνκα, φτάσαμε στο τζαμί. Σε όποιον πάει στην Καζαμπλάνκα προτείνω να πάρει ταξί από τον σταθμό για τον προορισμό του.

Το τζαμί τεράστιο και επιβλητικό, και πράγματι αν και έχω επισκεφτεί αραβικές χώρες (φτωχές-Ιράκ και πλούσιες-ΗΑΕ) ανάλογο δεν έχω συναντήσει. 'Ομορφα και περίτεχνα στολισμένο φαίνεται σαν να είναι χτισμένο μέσα στην θάλασσα ενώ μπροστά του εκτείνεται μια μεγάλη πλατεία με ανάλογης αισθητικής κτίσματα. Αφού λοιπόν έχουμε κουραστεί από το περπάτημα αποφασίζουμε να πάρουμε ταξί για να πάμε για φαγητό. Αφού είχα ψάξει λίγο στο ιντερνετ, και όχι αρκετά αφού η στάση στην Καζαμπλάνκα δεν ήταν στα σχεδιά μας, δεν είχα βρει κάτι άλλο να μου τραβήξει το ενδιαφέρον για να το επισκεφτούμε αλλά ούτε και κανένα εστιατόριο της προκοπής. Οπότε μπαίνουμε στο ταξί και του ζητάμε να μας πάει κάπου για φαγητό με θέα τον Αντλαντικό, όπου και καταλήγουμε να τρώμε big mac βλέποντας τον αντλαντικό να σκάει από κάτω και χαζολογώντας με το μωρό που έχουμε αφήσει στις γιαγιαδες μέσω σκαιπ.

Αφού φάγαμε πήραμε ταξί για το σταθμό όπου μετά από μία 5ωρη σταση στην καζαμπλάνκα θα πέρναμε το τρένο για το 4ωρο ταξίδι για την Φεζ. Γενικά όπως καταλαβαίνετε δεν έχω άποψη για την καζαμπλάνκα, αλλά να με ρωτούσε κάποιος θα του έλεγα ότι δεν χάνει και κάτι αν την παραλείψει αφού ανάλογο σκηνικό και ωραιότερο βρίσκουμε άνετα σε παραθαλάσσιες πόλεις της Μεσογείου.

Φεζ.
Έχω διαβάσει ότι η Φεζ αξίζει για την μεντίνα της και για το ότι δεν έχει τόσο τουρισμό όσο το Μαρακές. Εμείς φτάσαμε στην Φεζ βράδυ όπου και μας περίμενε ταξί από το riad (δλδ τον περιμέναμε γιατί άργησε κανένα μισάωρο). Κατά την διαδρομή με το ταξί για το riad l'artiste είδαμε όμορφα τοπία και πύλες για την μεδίνα (όλες οι πύλες των μεδίνων είναι περίτεχνα φτιαγμένες) και γύρω στις 10 αν θυμάμαι φτάσαμε στο riad. Το riad δεν το προτείνω, γιατί ήταν σχεδόν βρώμικο, μύριζε κλεισούρα και ο ξενοδόχος μας φάνηκε αρκετά αγενής. Βέβαια ήμασταν και μεις αρκετά κουρασμένοι και είχαμε να συγκρίνουμε το riad του Μαρακές το οποίο ήταν μακράν καλύτερο!

Τεσπα, ύπνο και πρωινό ξύπνημα. Πρωινό, όλα μπαγιάτικα αφού μάλλον και δω ήμασταν οι μόνοι ένοικοι, ταξί και αεροδρόμιο αφού η πτήση για dusseldorf είναι πρωινή. Άρα ούτε και δω όπως και στην καζαμπλάνκα είδαμε κάτι άρα και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη, αλλά μπορώ με σιγουριά να πω ότι αν κάποιος βρει εισιτήρια μόνο για Φεζ σε δελεαστική τιμή, αξίζει 100% να την επισκεφτεί και να έχει δει άκρως αντιπορσωπευτικό δείγμα της ζωής στο Μαρόκο και μια πολύ όμορφη και μεγάλη μεδίνα.

Dusseldorf λοιπόν, με κατακόρυφη πτώση θερμοκρασίας (από τους 35 του Μαρόκο στους 15 της Γερμανίας), wurst και χυμούς για φαγητό και πτήση επιστροφής προς Θενσική. Νομίζω ότι στη Θεσνικη φτάσαμε στις 7 το απόγευμα και τα υπόλοιπα νομίζω ότι δεν ενδιαφέρουν κανένα ταξιδιώτη....

Για αυτό λοιπόν έδωσα τον τίτλο ταξίδι αστραπή στο Μαρόκο, αν και τώρα που το σκέφτομαι θα έπρεπε να το πω ταξίδι αστραπή στο Μαρακές...

Και τώρα τα χρήσιμα

1) κόστος ταξί από μαρακες μεναρα αεροδρομιο προς κέντρο μαρακες 15€
2) κόστος ξεναγού 90€ Mr. abdul sninat [email protected] 9:30-16:00 ταξί και εισόδους σε μουσεία, καθώς και φαγητό πληρώνουμε εμείς (περίπου 20€ όλα μαζί και για τους 2)
3) 56€ SPA 18:00-19:00 http://www.spa-isis.com/uk/duo-massage-in-double-cabin-price-for-two-44.html
4) riad dar nouba από το booking
5) 53€ MARRAKECH2CASABLANCA stopover 4-5hours
CASABLANCA2FES http://www.oncf.ma/PrixEtReservation/Pages/BilletsNormaux.aspx
6) περίπου 10€ ταξί από σταθμό fes προς riad
Συνοπτικά με εισητήρια 150€/'ατομο alle retour + 35€/διανυκτέρευση με πρωινό σε ένα καλό ξενοδοχείο είναι μία 1ης τάξης ευκαιρία να γνωρίσεις την αφρικοαραβική κουλτούρα
Συγχωρέστε λάθη ταχύτητας, δεν έχω χρόνο να το ξαναδιαβάσω, το ποστάρω ως έχει
Στην διάθεσή σας για ότι παραπάνω.
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.745
Μηνύματα
910.896
Μέλη
39.483
Νεότερο μέλος
Chryssa03

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom