Μόλις γυρίσαμε από Σόφια.
Αφορμή γι’ αυτό το ταξιδάκι - αστραπή στάθηκε μία προσφορά της Ryanair στά 20 ευρώ καί έτσι βρεθήκαμε να ετοιμάζουμε μπαγάζια από τη μία στιγμή στην άλλη.
Γνώριμη πόλη η Σόφια, μιάς καί δεν ήταν η πρώτη φορά πού την επισκεπτόμασταν, είπαμε να κάνουμε μία εναλλακτική επιλογή.
Ετσι αποφασίσαμε διαμονή στο Ντραγκαλέφτσι (Dragalevtsi), ένα από τα χωριά στούς πρόποδες τού όρους Βίτοσα καί σε απόσταση αναπνοής από την Σόφια.
Η πρωϊνή πτήση μας έφερε στο παλιό αεροδρόμιο της Σόφιας (terminal 1) καί από εκεί με ταξί, πού μας στοίχησε 8-9 ευρώ, φτάσαμε στο ξενοδοχείο.
Η επιλογή τού ξενοδοχείου ( Hotel Bansko) αποδείχτηκε επιτυχής γιά τα λεφτά του . Ησυχο, καθαρό, με πολύ όμορφη θέα από το μπαλκόνι τού δωματίου (No 201), στο κέντρο τού χωριού, κοντά στη στάση λεωφορείου πού πάει στη Σόφια (Νο 64), κοντά σε πιάτσα ταξί, εστιατόρια κτλ. Πληρώσαμε 80 ευρώ γιά τρείς διανυκτερεύσεις, δίκλινο με (υποτυπώδες) πρωϊνό.
Αφού τακτοποιηθήκαμε, πήραμε ταξί (κόστος 4 ευρώ) καί ανεβήκαμε στη Βίτοσα, στο Μοναστήρι τού Ντραγκαλέφτσι, πνιγμένο μέσα στην οργιώδη βλάστηση της περιοχής. Μικρή επίσκεψη στην εκκλησία της μονής (το μόνο προσβάσιμο μέρος τού μοναστηριού γιά τούς επισκέπτες) με ενδιαφέρουσες τοιχογραφίες
καί επιστροφή στο χωριό μέσα από το δασικό πεζοπορικό μονοπάτι πού αρχίζει ακριβώς μπροστά στην είσοδο τού μοναστηριού.
Η απόσταση είναι περίπου 2 χλμ καί η πεζοπορία πολύ εύκολη, με καλές σημάνσεις. Η διαδρομή σκέτη απόλαυση, μέσα από τον Εθνικό Δρυμό, με τα ρυάκια ,τα ποταμάκια καί τα μαγευτικά χρώματα τού φθινοπώρου .
Αξίζει πραγματικά τον κόπο. Δεν θα το μετανιώσετε.
Την επόμενη μέρα, πάλι με ταξί (κόστος 5 ευρώ) επισκεφθήκαμε την εκκλησία της Μπογιάνα, Μνημείο Παγκόσμιας κληρονομιάς, με υπέροχες μοναδικές στο είδος τους τοιχογραφίες. Προτιμήσαμε να βγάλουμε ενιαίο εισιτήριο γιά την εκκλησία καί το Ιστορικό Εθνικό Μουσείο, πού επισκεφθήκαμε αμέσως μετά, κόστος περίπου 5-6 ευρώ.
Η εκκλησία είναι μικρή, η επίσκεψη γίνεται με συνοδεία, η παραμονή επιτρέπεται γιά 10-15 λεπτά καί απαγορεύεται η φωτογράφιση (γι’ αυτό δεν έχω φωτογραφίες να σας δείξω από το εσωτερικό.
Τόσο η απόδοση όσο καί η σπάνια θεματολογία των τοιχογραφιών, η οποία σημειωτέον είναι με τέμπερα, αξίζει καί με το παραπάνω τον ελάχιστο χρόνο πού επιτρέπεται η επίσκεψη.
Ρίξτε μιά ματιά εδώ:
www.boyanachurch.org
Στην συνέχεια, πάλι με ταξι (4 ευρώ) πήγαμε στο Ιστορικό Εθνικό Μουσείο, στην περιοχή της Μπογιάνα. Αυτό το Μουσείο είναι πραγματική αποκάλυψη καί στάθηκε η μεγάλη έκπληξη τού μικρού ταξιδιού μας.
Πρώτα σε εντυπωσιάζει η θέση του άνάμεσα στην οργιώδη βλάστηση της περιοχής καί η θέα της Βίτοσα. Ωστόσο, το σταλινικής τεχνοτροπίας ογκώδες κτήριο πού στεγάζεται, με τίποτα δεν σε προϊδεάζει γιά τον πλούτο πού θα δείς στα εκθέματά του. Η εσωτερική αρχιτεκτονική του απέχει πολύ από το αυστηρό εξωτερικό του, ιδίως η κεντρική αίθουσα με την τζαμαρία καί την εντυπωσιακή οροφή πού βλέπει στον κήπο.
Είσοδος μουσείου
Κήπος μουσείου
Κήπος μουσείου
Εδώ έχει μεταφερθεί ο Θησαυρός των Θρακών, εντυπωσιακά χρυσά εκθέματα, μάσκες, στέμματα κτλ.
Ρίξτε μιά ματιά εδώ:
Συνιστώ ένθερμα καί τα δύο αξιοθέατα.
Τελειώνοντας την επίσκεψή μας εδώ, περάσαμε στην απέναντι μεριά τού δρόμου όπου είναι η αφετηρία τού τραμ 2, το οποίο σε πάει στο κέντρο της Σόφιας. Κατεβήκαμε στο Πανεπιστήμιο καί ακολουθήσαμε την διαδρομή γιά τα κλασσική αξιοθέατα της πόλης: Ναός Αλεξάνδρου Νέφσκι, Αγία Σοφία, Ρώσικη Εκκλησία Αγίου Νικολάου κτλ.
Το καινούργιο γιά μας καί πολύ ενδιαφέρον να το επισκεφθείτε ήταν η υπόγεια πόλη της Σέρντικα (Serdika) . Κάτω από τον ομώνυμο σταθμό μετρό (ναί, η Σόφια τώρα έχει καί μετρό) βρίσκεται ένας πολύ μεγάλος αρχαιολογικός χώρος, πού μετά από 40 χρόνια ανασκαφών καί εργασιών προσφέρεται τώρα στο κοινό καί μάλιστα δωρεάν, αφού εκτείνεται κατά μήκος των υπόγειων διαβάσεων.
Σε κάποιο σημείο δέ, κάτω από την πλατεία, υπάρχει ένα αίθριο πού δίνει εντυπωσιακές εικόνες των γύρω κτηρίων.
Ανάμεσα στα ευρήματα στέκεται η μικρή εκκλησία της Αγίας Παρασκευής (Svetka Petka) τού 11ου αιώνα.
Πολύ κοντά στο τέλος τού αρχαιολογικού χώρου βρίσκεται το Τζαμί Μπάνια Μπάτσι καί δεξιά του τα παλιά δημοτικά ιαματικά Λουτρά, πού δημιουργούν ένα πολύ όμορφο σύνολο.
Καταλήξαμε στην παλιά σκεπαστή Δημοτική Αγορά, πολύ γραφική καί με εντυπωσιακή πρόσοψη, όπου μπορείς να βρείς ότι τραβάει η όρεξή σου στα μικρά μαγαζάκια πού στεγάζει.
Η τρίτη καί τελευταία μέρα τού ταξιδιού μας, μας έφερε στην πόλη Πέρνικ, 30 χλμ από Ντραγκαλέφτσι (ταξί 15 ευρώ) , χτισμένη στή νότια πλευρά της Βίτοσα καί στις όχθες τού ... Στρυμώνα!!! Ναί, καλά καταλάβατε, τού «δικού» μας ποταμού πού πηγάζει από την Βίτοσα.
Ο κύριος λόγος πού ήρθαμε εδώ, ήταν γιά να επισκεφθούμε το Ανθρακωρυχείο. Οχι, δεν είναι σε λειτουργία το συγκεκριμένο αλλά έχει μετατραπεί σε μουσειακό χώρο. Στα εκθέματά του , πού εκτίθενται στις άνω στοές τού ορυχείου, θα δείτε καί θα μάθετε ότι αφορά την εξόρυξη τού «μαύρου χρυσού» όπως το αποκαλούν στην περιοχή.
Περισσότερες πλροφορίες εδώ.
Εισιτήρια θα βγάλετε στο Regional History Museum Pernik, πού βρίσκεται ακριβώς δίπλα, απ’ όπου ξεκινούν καί τα γκρούπ γιά την επίσκεψη με συνοδό (υποχρεωτικά).
Αν θέλετε, μπορείτε να βγάλετε ενιαίο εισιτήριο καί γιά το μουσείο, ένα μικρό επαρχιακό μουσείο περιορισμένου ενδιαφέροντος κατά τη γνώμη μου.
Εξω από το μουσείο θα δείτε τον μικρό ναό τού Αγίου Ιωάννη της Ρίλα, (προστάτη της πόλης ) καί την Εθνική Τράπεζα με ενδιαφέρουσα σοβιετική αρχιτεκτονική.
Στην απέναντι μεριά ξεκινά το εμπορικό κέντρο της πόλης, η οποία σημειωτέον είναι καταθλιπτική στο σύνολό της με κτήρια ετοιμόρροπα καί φθαρμένα.
Ωστόσο τα μεγάλα καί όμορφα πάρκα καθώς καί οι πεζόδρομοι πού βγάζουν μέχρι τον Στρυμόνα, αξίζουν τον περίπατό σας. Εδώ θα δείτε καί το εντυπωσιακό πλην όμως παραμελημένο κτήριο τού Μεγάρου Πολιτισμού.
Αν θέλετε να γευματίσετε, σας προτείνω το εστιατόριο San Marco, έναν πολύ όμορφο χώρο στις όχθες τού ποταμού καί με πολύ καλές τιμές.
Ενα άλλο αξιοθέατο πού θέλαμε να δούμε αλλά δεν μας επέτρεψε η πολλή βροχή, είναι το φρούριο Κράκρα τού 11ου αιώνα με μεγάλη ιστορία.
Για λεπτομέρειες εδώ:
http://www.panacomp.net/krakra-fortress-pernik/
Η περιοχή είναι αρκετά μακριά από το κέντρο καί σε ύψωμα οπότε θα χρειαστείτε αυτοκίνητο ή ταξί, αλλά νομίζω πως αξίζει τον κόπο .
Εδώ τελειώνει το μικρό ταξίδι μας στη Σόφια. Το επόμενο πρωί καί αχάραγα, πετάξαμε γιά τα πάτρια.
Μας κόστισε στο σύνολό του 140 ευρώ το άτομο.
ΤΕΛΟΣ
Αφορμή γι’ αυτό το ταξιδάκι - αστραπή στάθηκε μία προσφορά της Ryanair στά 20 ευρώ καί έτσι βρεθήκαμε να ετοιμάζουμε μπαγάζια από τη μία στιγμή στην άλλη.
Γνώριμη πόλη η Σόφια, μιάς καί δεν ήταν η πρώτη φορά πού την επισκεπτόμασταν, είπαμε να κάνουμε μία εναλλακτική επιλογή.
Ετσι αποφασίσαμε διαμονή στο Ντραγκαλέφτσι (Dragalevtsi), ένα από τα χωριά στούς πρόποδες τού όρους Βίτοσα καί σε απόσταση αναπνοής από την Σόφια.
Η πρωϊνή πτήση μας έφερε στο παλιό αεροδρόμιο της Σόφιας (terminal 1) καί από εκεί με ταξί, πού μας στοίχησε 8-9 ευρώ, φτάσαμε στο ξενοδοχείο.
Η επιλογή τού ξενοδοχείου ( Hotel Bansko) αποδείχτηκε επιτυχής γιά τα λεφτά του . Ησυχο, καθαρό, με πολύ όμορφη θέα από το μπαλκόνι τού δωματίου (No 201), στο κέντρο τού χωριού, κοντά στη στάση λεωφορείου πού πάει στη Σόφια (Νο 64), κοντά σε πιάτσα ταξί, εστιατόρια κτλ. Πληρώσαμε 80 ευρώ γιά τρείς διανυκτερεύσεις, δίκλινο με (υποτυπώδες) πρωϊνό.
Αφού τακτοποιηθήκαμε, πήραμε ταξί (κόστος 4 ευρώ) καί ανεβήκαμε στη Βίτοσα, στο Μοναστήρι τού Ντραγκαλέφτσι, πνιγμένο μέσα στην οργιώδη βλάστηση της περιοχής. Μικρή επίσκεψη στην εκκλησία της μονής (το μόνο προσβάσιμο μέρος τού μοναστηριού γιά τούς επισκέπτες) με ενδιαφέρουσες τοιχογραφίες
καί επιστροφή στο χωριό μέσα από το δασικό πεζοπορικό μονοπάτι πού αρχίζει ακριβώς μπροστά στην είσοδο τού μοναστηριού.
Η απόσταση είναι περίπου 2 χλμ καί η πεζοπορία πολύ εύκολη, με καλές σημάνσεις. Η διαδρομή σκέτη απόλαυση, μέσα από τον Εθνικό Δρυμό, με τα ρυάκια ,τα ποταμάκια καί τα μαγευτικά χρώματα τού φθινοπώρου .
Αξίζει πραγματικά τον κόπο. Δεν θα το μετανιώσετε.
Την επόμενη μέρα, πάλι με ταξί (κόστος 5 ευρώ) επισκεφθήκαμε την εκκλησία της Μπογιάνα, Μνημείο Παγκόσμιας κληρονομιάς, με υπέροχες μοναδικές στο είδος τους τοιχογραφίες. Προτιμήσαμε να βγάλουμε ενιαίο εισιτήριο γιά την εκκλησία καί το Ιστορικό Εθνικό Μουσείο, πού επισκεφθήκαμε αμέσως μετά, κόστος περίπου 5-6 ευρώ.
Η εκκλησία είναι μικρή, η επίσκεψη γίνεται με συνοδεία, η παραμονή επιτρέπεται γιά 10-15 λεπτά καί απαγορεύεται η φωτογράφιση (γι’ αυτό δεν έχω φωτογραφίες να σας δείξω από το εσωτερικό.
Τόσο η απόδοση όσο καί η σπάνια θεματολογία των τοιχογραφιών, η οποία σημειωτέον είναι με τέμπερα, αξίζει καί με το παραπάνω τον ελάχιστο χρόνο πού επιτρέπεται η επίσκεψη.
Ρίξτε μιά ματιά εδώ:
www.boyanachurch.org
Στην συνέχεια, πάλι με ταξι (4 ευρώ) πήγαμε στο Ιστορικό Εθνικό Μουσείο, στην περιοχή της Μπογιάνα. Αυτό το Μουσείο είναι πραγματική αποκάλυψη καί στάθηκε η μεγάλη έκπληξη τού μικρού ταξιδιού μας.
Πρώτα σε εντυπωσιάζει η θέση του άνάμεσα στην οργιώδη βλάστηση της περιοχής καί η θέα της Βίτοσα. Ωστόσο, το σταλινικής τεχνοτροπίας ογκώδες κτήριο πού στεγάζεται, με τίποτα δεν σε προϊδεάζει γιά τον πλούτο πού θα δείς στα εκθέματά του. Η εσωτερική αρχιτεκτονική του απέχει πολύ από το αυστηρό εξωτερικό του, ιδίως η κεντρική αίθουσα με την τζαμαρία καί την εντυπωσιακή οροφή πού βλέπει στον κήπο.
Είσοδος μουσείου
Κήπος μουσείου
Κήπος μουσείου
Εδώ έχει μεταφερθεί ο Θησαυρός των Θρακών, εντυπωσιακά χρυσά εκθέματα, μάσκες, στέμματα κτλ.
Ρίξτε μιά ματιά εδώ:
Συνιστώ ένθερμα καί τα δύο αξιοθέατα.
Τελειώνοντας την επίσκεψή μας εδώ, περάσαμε στην απέναντι μεριά τού δρόμου όπου είναι η αφετηρία τού τραμ 2, το οποίο σε πάει στο κέντρο της Σόφιας. Κατεβήκαμε στο Πανεπιστήμιο καί ακολουθήσαμε την διαδρομή γιά τα κλασσική αξιοθέατα της πόλης: Ναός Αλεξάνδρου Νέφσκι, Αγία Σοφία, Ρώσικη Εκκλησία Αγίου Νικολάου κτλ.
Το καινούργιο γιά μας καί πολύ ενδιαφέρον να το επισκεφθείτε ήταν η υπόγεια πόλη της Σέρντικα (Serdika) . Κάτω από τον ομώνυμο σταθμό μετρό (ναί, η Σόφια τώρα έχει καί μετρό) βρίσκεται ένας πολύ μεγάλος αρχαιολογικός χώρος, πού μετά από 40 χρόνια ανασκαφών καί εργασιών προσφέρεται τώρα στο κοινό καί μάλιστα δωρεάν, αφού εκτείνεται κατά μήκος των υπόγειων διαβάσεων.
Σε κάποιο σημείο δέ, κάτω από την πλατεία, υπάρχει ένα αίθριο πού δίνει εντυπωσιακές εικόνες των γύρω κτηρίων.
Ανάμεσα στα ευρήματα στέκεται η μικρή εκκλησία της Αγίας Παρασκευής (Svetka Petka) τού 11ου αιώνα.
Πολύ κοντά στο τέλος τού αρχαιολογικού χώρου βρίσκεται το Τζαμί Μπάνια Μπάτσι καί δεξιά του τα παλιά δημοτικά ιαματικά Λουτρά, πού δημιουργούν ένα πολύ όμορφο σύνολο.
Καταλήξαμε στην παλιά σκεπαστή Δημοτική Αγορά, πολύ γραφική καί με εντυπωσιακή πρόσοψη, όπου μπορείς να βρείς ότι τραβάει η όρεξή σου στα μικρά μαγαζάκια πού στεγάζει.
Η τρίτη καί τελευταία μέρα τού ταξιδιού μας, μας έφερε στην πόλη Πέρνικ, 30 χλμ από Ντραγκαλέφτσι (ταξί 15 ευρώ) , χτισμένη στή νότια πλευρά της Βίτοσα καί στις όχθες τού ... Στρυμώνα!!! Ναί, καλά καταλάβατε, τού «δικού» μας ποταμού πού πηγάζει από την Βίτοσα.
Ο κύριος λόγος πού ήρθαμε εδώ, ήταν γιά να επισκεφθούμε το Ανθρακωρυχείο. Οχι, δεν είναι σε λειτουργία το συγκεκριμένο αλλά έχει μετατραπεί σε μουσειακό χώρο. Στα εκθέματά του , πού εκτίθενται στις άνω στοές τού ορυχείου, θα δείτε καί θα μάθετε ότι αφορά την εξόρυξη τού «μαύρου χρυσού» όπως το αποκαλούν στην περιοχή.
Περισσότερες πλροφορίες εδώ.
Αν θέλετε, μπορείτε να βγάλετε ενιαίο εισιτήριο καί γιά το μουσείο, ένα μικρό επαρχιακό μουσείο περιορισμένου ενδιαφέροντος κατά τη γνώμη μου.
Εξω από το μουσείο θα δείτε τον μικρό ναό τού Αγίου Ιωάννη της Ρίλα, (προστάτη της πόλης ) καί την Εθνική Τράπεζα με ενδιαφέρουσα σοβιετική αρχιτεκτονική.
Στην απέναντι μεριά ξεκινά το εμπορικό κέντρο της πόλης, η οποία σημειωτέον είναι καταθλιπτική στο σύνολό της με κτήρια ετοιμόρροπα καί φθαρμένα.
Ωστόσο τα μεγάλα καί όμορφα πάρκα καθώς καί οι πεζόδρομοι πού βγάζουν μέχρι τον Στρυμόνα, αξίζουν τον περίπατό σας. Εδώ θα δείτε καί το εντυπωσιακό πλην όμως παραμελημένο κτήριο τού Μεγάρου Πολιτισμού.
Αν θέλετε να γευματίσετε, σας προτείνω το εστιατόριο San Marco, έναν πολύ όμορφο χώρο στις όχθες τού ποταμού καί με πολύ καλές τιμές.
Ενα άλλο αξιοθέατο πού θέλαμε να δούμε αλλά δεν μας επέτρεψε η πολλή βροχή, είναι το φρούριο Κράκρα τού 11ου αιώνα με μεγάλη ιστορία.
Για λεπτομέρειες εδώ:
http://www.panacomp.net/krakra-fortress-pernik/
Η περιοχή είναι αρκετά μακριά από το κέντρο καί σε ύψωμα οπότε θα χρειαστείτε αυτοκίνητο ή ταξί, αλλά νομίζω πως αξίζει τον κόπο .
Εδώ τελειώνει το μικρό ταξίδι μας στη Σόφια. Το επόμενο πρωί καί αχάραγα, πετάξαμε γιά τα πάτρια.
Μας κόστισε στο σύνολό του 140 ευρώ το άτομο.
ΤΕΛΟΣ
Attachments
-
228,1 KB Προβολές: 0
Last edited: