travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.839
- Likes
- 15.733
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Λίβανος: χώρα ανάμεσα σε όλους τους πολιτισμούς.
Πολλοί έχουμε συνδέσει κάποιες χώρες ή περιοχές με πολέμους και ταραχές. Παραδείγματα πολλά και δυστυχώς πλείστα εξ αυτών βρίσκονται στην περιοχή κοντά στη χώρα μας. Εξ αιτίας αυτού, δεν πάει εύκολα το μυαλό μας ότι είναι επισκέψιμες τέτοιες χώρες. Μια από αυτές είναι και ο Λίβανος. Σίγουρα δεν είναι να σε πιάνει φόβος όπως για το Αφγανιστάν ή τη Σομαλία. Σίγουρα στο φόρουμ υπάρχουν πολλοί που δεν κάνουν πίσω σε τέτοιους προορισμούς. Εγώ κάνω. Για το Λίβανο όμως τον σκαφτόμουν χρόνια τώρα. Να που ήρθε η ώρα του. Και από τώρα σας το λέω: δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Τουλάχιστον για το είδος του ταξιδιώτη που είμαι εγώ και η παρέα μου.
Ο βράχος των περιστεριών:
Την Άνοιξη πηγαίνουμε ένα σχετικά μικρό ταξίδι με τη Ντίνα στην Ευρώπη, τα τελευταία χρόνια. Τον περασμένο χρόνο, για παράδειγμα, πήγαμε στην Ολλανδία. Φέτο σκεφτήκαμε να πάμε στο Λίβανο. Σε αυτή την πολύπαθη χώρα θέλαμε να πάμε από παλιά, πάμε πίσω στο 2005, όταν είχαμε επισκεφτεί την Συρία. Τότε στο πρόγραμμα ήταν μια ημερήσια προαιρετική εκδρομή στη Βηρυτό, η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε λόγω έλλειψης συμμετοχών. Έμελλε να πάμε ύστερα από 14 χρόνια. Καλύτερα έτσι αφού καταφέραμε και είδαμε σχεδόν όλη τη χώρα μέσα σε έξι ημέρες. Ένας άλλος λόγος, που ιδιαίτερα η Ντίνα ήθελε να πάει, ήταν για να επισκεφτεί την Τρίπολη. Λόγω καταγωγής από την ομώνυμη πόλη της Αρκαδίας, αλλά και της επίσκεψής μας το 2009 στην Τρίπολη της Λιβύης, είχε διακαή πόθο να πάει και στην τελευταία μεγάλη Τρίπολη της Μεσογείου. Δεν ξέρω αν υπάρχει και άλλη κάπου αλλού.
Στα ανοιξιάτικα ταξίδια μας στην Ευρώπη πηγαίνουμε μόνοι μας αλλά τώρα είπαμε να το πούμε στο Γιάννη και στη Μαρ, μήπως ήθελαν να έρθουν. Δέχτηκαν με μεγάλη χαρά. Έτσι από το τέλος του Ιανουαρίου βγάλαμε τα αεροπορικά στην τιμή των 166 ευρώ το ένα. Ακολούθησε το κλείσιμο του ξενοδοχείου στα 250 δολάρια για πέντε βραδιές το κάθε διαμέρισμα. Από το Travelstories είχα γνωρίσει τον @whoknows που μου συνέστησε τον ταξιτζή για τις μετακινήσεις μας και μέσω της εφαρμογής WhatsUpp ήρθαμε σε επαφή. Και κατά την παραμονή μας στη χώρα μέσω αυτής της εφαρμογής μιλούσαμε. Μια χαρά, μόνο που ήθελε ίντερνετ. Πάντως κάρτα SIM δεν αγοράσαμε.
Το ότι δεν νοικιάσαμε αυτοκίνητο οφείλεται σε ένα φίλο μας, που είχε πάει τα Χριστούγεννα με πρακτορείο και μας συμβούλευσε να πάρουμε καλύτερα ταξί, γιατί η οδήγηση στη χώρα είναι επικίνδυνη. Και είχε απόλυτο δίκιο, ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις. Και το παρκάρισμα θα ήταν πρόβλημα ενώ στο ταξίδι ο οδηγός μας άφηνε και μας περίμενε να επιστρέψουμε. Εκείνος ήξερε που να πάει. Επί τη ευκαιρία θα αναφέρω ότι σε σχέση με το πρακτορείο του φίλου μας, εμείς είδαμε πολύ περισσότερα μέρη. Εκείνοι δεν πήγαν ούτε στη Τρίπολη ούτε στη κοιλάδα Καντίσα. Γενικά δεν πήγαν πολύ Βόρεια.
Συνεχίζεται η περιγραφή του ταξιδιού μας από τη μεταφορά των σημειώσεων που κρατούσα με το λογογράφο που χρησιμοποίησα. Όπου χρειάζεται συμπληρώνω εκ των υστέρων διάφορα στοιχεία.
Είναι Πέμπτη 2 Μαΐου και είμαστε στην πρωτεύουσα του Λιβάνου, τη Βηρυτό. Φτάσαμε προχθές, ημέρα Τρίτη, μεσημέρι. Έχουμε έρθει με την Ντίνα, το Γιάννη και τη Μαρ. Ήρθαμε με τις αερογραμμές Middle East Airlines (ΜΕΑ) που είναι Λιβανέζικες. Αρκετά καλή εταιρία, αφού με το οικονομικό εισιτήριο μπορούσες να πάρεις και μεγάλη βαλίτσα στο αεροπλάνο, χωρίς επιβάρυνση. Είχε ένα καλό πρωινό επίσης κατά την πτήση.
Στο αεροδρόμιο όταν φτάσαμε ρωτήσαμε για να πάρουμε ταξί να πάμε στο ξενοδοχείο. Στην αρχή μας ζητούσαν 40 δολάρια, αλλά πηγαίνοντας 30 μέτρα παρακάτω βρήκαμε έναν ο οποίος μας πήρε μόνο 25. Θεωρώ ότι και αυτά είναι πολλά, αφού η απόσταση δεν είναι πάνω από 8 χιλιόμετρα, ως το κέντρο που μένουμε. Αργότερα μάθαμε ότι το ελάχιστο που βρίσκεις είναι $20. Βέβαια μέσα στην πόλη είχε λίγο κίνηση και γι’ αυτό μπορεί να κάναμε και σχεδόν μισή ώρα να φτάσομε στο ξενοδοχείο.
Το δωμάτιο, ουσιαστικά είναι διαμέρισμα, είναι τεράστιο, όμως είναι παλιό και οι εγκαταστάσεις λειτουργούν σχεδόν στα όρια της φθοράς. Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης όχι όμως το λεγόμενο Downtown, που έχει πολυτελή σπίτια και ξενοδοχεία αλλά στις λαϊκές γειτονιές. Είναι στην περιοχή Χάμρα και βρίσκεται κοντά στον παραλιακό δρόμο, τη λεγόμενη Καρνής. Αφού ταχτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά είπαμε να κάνουμε την πρώτη βόλτα στην πόλη ξεκινώντας από την παραλία και από τον βράχο των περιστεριών. Από τα δωμάτια φύγαμε στις 4:00 το απόγευμα και περπατούσαμε συνεχώς μέχρι τις 7:30 που καθίσαμε για να φάμε.
Ότι βλέπουμε από το μπαλκόνι του δωματίου μας:
Καθίσαμε στην κεντρική πλατεία (Nijmeh Square) δίπλα στο ναό του Αγίου Γεωργίου και σε ένα μεγάλο τζαμί (Mohamad Al Amid). Ήταν πολύ όμορφα και φάγαμε από μία πίτσα κάθε ζευγάρι. Δεν είναι και πολύ φθηνά εδώ, αλλά δεν δώσαμε και πολλά λεφτά, αφού δεν φάγαμε πολλά πράγματα.
Στην βόλτα που είχαμε κάνει στην αρχή, δεν είχαμε ενθουσιαστεί καθόλου. Αν και η παραλιακή είναι όμορφη δεν μας άρεσε που υπήρχε μεγάλη βρωμιά, παντού στη νότια πλευρά. Στη βόρεια πλευρά είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση, αφού εκεί είναι η πλούσια περιοχή.
Από εκεί για να πάμε στο κέντρο της πόλης περπατήσαμε αρκετά. Περάσαμε από μία περιοχή καθόλου όμορφη, με πάρα πολλή κίνηση και μεγάλα κακόγουστα κτίρια, είτε μαγαζιά είτε πολυκατοικίες. Όμως στο κέντρο που φτάσαμε τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα: τα κτίρια ήταν όμορφα, καινούργια και δεν είχε τόση κίνηση και πολυκοσμία. Όμως σε όλη την Βηρυτό υπήρχε στρατός σε φυλάκια και σε checkpoint. Όχι ότι εμάς μας έλεγξαν σε κάτι, αλλά γενικά νιώθεις ότι υπάρχει μία επιφυλακή. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας αφού περπατήσαμε άλλα 40 με 50 λεπτά περίπου μέσα στους δρόμους και ξεκουραστήκαμε μία χαρά.
Αυτή ήταν η πρώτη μας μέρα και οι πρώτες εντυπώσεις από τη χώρα. (Δυστυχώς τώρα αργούν πολύ να ανέβουν οι φωτογραφίες και σας τις χρωστώ για μια άλλη καλύτερη ώρα.)
Πολλοί έχουμε συνδέσει κάποιες χώρες ή περιοχές με πολέμους και ταραχές. Παραδείγματα πολλά και δυστυχώς πλείστα εξ αυτών βρίσκονται στην περιοχή κοντά στη χώρα μας. Εξ αιτίας αυτού, δεν πάει εύκολα το μυαλό μας ότι είναι επισκέψιμες τέτοιες χώρες. Μια από αυτές είναι και ο Λίβανος. Σίγουρα δεν είναι να σε πιάνει φόβος όπως για το Αφγανιστάν ή τη Σομαλία. Σίγουρα στο φόρουμ υπάρχουν πολλοί που δεν κάνουν πίσω σε τέτοιους προορισμούς. Εγώ κάνω. Για το Λίβανο όμως τον σκαφτόμουν χρόνια τώρα. Να που ήρθε η ώρα του. Και από τώρα σας το λέω: δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Τουλάχιστον για το είδος του ταξιδιώτη που είμαι εγώ και η παρέα μου.
Ο βράχος των περιστεριών:
Την Άνοιξη πηγαίνουμε ένα σχετικά μικρό ταξίδι με τη Ντίνα στην Ευρώπη, τα τελευταία χρόνια. Τον περασμένο χρόνο, για παράδειγμα, πήγαμε στην Ολλανδία. Φέτο σκεφτήκαμε να πάμε στο Λίβανο. Σε αυτή την πολύπαθη χώρα θέλαμε να πάμε από παλιά, πάμε πίσω στο 2005, όταν είχαμε επισκεφτεί την Συρία. Τότε στο πρόγραμμα ήταν μια ημερήσια προαιρετική εκδρομή στη Βηρυτό, η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε λόγω έλλειψης συμμετοχών. Έμελλε να πάμε ύστερα από 14 χρόνια. Καλύτερα έτσι αφού καταφέραμε και είδαμε σχεδόν όλη τη χώρα μέσα σε έξι ημέρες. Ένας άλλος λόγος, που ιδιαίτερα η Ντίνα ήθελε να πάει, ήταν για να επισκεφτεί την Τρίπολη. Λόγω καταγωγής από την ομώνυμη πόλη της Αρκαδίας, αλλά και της επίσκεψής μας το 2009 στην Τρίπολη της Λιβύης, είχε διακαή πόθο να πάει και στην τελευταία μεγάλη Τρίπολη της Μεσογείου. Δεν ξέρω αν υπάρχει και άλλη κάπου αλλού.
Στα ανοιξιάτικα ταξίδια μας στην Ευρώπη πηγαίνουμε μόνοι μας αλλά τώρα είπαμε να το πούμε στο Γιάννη και στη Μαρ, μήπως ήθελαν να έρθουν. Δέχτηκαν με μεγάλη χαρά. Έτσι από το τέλος του Ιανουαρίου βγάλαμε τα αεροπορικά στην τιμή των 166 ευρώ το ένα. Ακολούθησε το κλείσιμο του ξενοδοχείου στα 250 δολάρια για πέντε βραδιές το κάθε διαμέρισμα. Από το Travelstories είχα γνωρίσει τον @whoknows που μου συνέστησε τον ταξιτζή για τις μετακινήσεις μας και μέσω της εφαρμογής WhatsUpp ήρθαμε σε επαφή. Και κατά την παραμονή μας στη χώρα μέσω αυτής της εφαρμογής μιλούσαμε. Μια χαρά, μόνο που ήθελε ίντερνετ. Πάντως κάρτα SIM δεν αγοράσαμε.
Το ότι δεν νοικιάσαμε αυτοκίνητο οφείλεται σε ένα φίλο μας, που είχε πάει τα Χριστούγεννα με πρακτορείο και μας συμβούλευσε να πάρουμε καλύτερα ταξί, γιατί η οδήγηση στη χώρα είναι επικίνδυνη. Και είχε απόλυτο δίκιο, ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις. Και το παρκάρισμα θα ήταν πρόβλημα ενώ στο ταξίδι ο οδηγός μας άφηνε και μας περίμενε να επιστρέψουμε. Εκείνος ήξερε που να πάει. Επί τη ευκαιρία θα αναφέρω ότι σε σχέση με το πρακτορείο του φίλου μας, εμείς είδαμε πολύ περισσότερα μέρη. Εκείνοι δεν πήγαν ούτε στη Τρίπολη ούτε στη κοιλάδα Καντίσα. Γενικά δεν πήγαν πολύ Βόρεια.
Συνεχίζεται η περιγραφή του ταξιδιού μας από τη μεταφορά των σημειώσεων που κρατούσα με το λογογράφο που χρησιμοποίησα. Όπου χρειάζεται συμπληρώνω εκ των υστέρων διάφορα στοιχεία.
Είναι Πέμπτη 2 Μαΐου και είμαστε στην πρωτεύουσα του Λιβάνου, τη Βηρυτό. Φτάσαμε προχθές, ημέρα Τρίτη, μεσημέρι. Έχουμε έρθει με την Ντίνα, το Γιάννη και τη Μαρ. Ήρθαμε με τις αερογραμμές Middle East Airlines (ΜΕΑ) που είναι Λιβανέζικες. Αρκετά καλή εταιρία, αφού με το οικονομικό εισιτήριο μπορούσες να πάρεις και μεγάλη βαλίτσα στο αεροπλάνο, χωρίς επιβάρυνση. Είχε ένα καλό πρωινό επίσης κατά την πτήση.
Στο αεροδρόμιο όταν φτάσαμε ρωτήσαμε για να πάρουμε ταξί να πάμε στο ξενοδοχείο. Στην αρχή μας ζητούσαν 40 δολάρια, αλλά πηγαίνοντας 30 μέτρα παρακάτω βρήκαμε έναν ο οποίος μας πήρε μόνο 25. Θεωρώ ότι και αυτά είναι πολλά, αφού η απόσταση δεν είναι πάνω από 8 χιλιόμετρα, ως το κέντρο που μένουμε. Αργότερα μάθαμε ότι το ελάχιστο που βρίσκεις είναι $20. Βέβαια μέσα στην πόλη είχε λίγο κίνηση και γι’ αυτό μπορεί να κάναμε και σχεδόν μισή ώρα να φτάσομε στο ξενοδοχείο.
Το δωμάτιο, ουσιαστικά είναι διαμέρισμα, είναι τεράστιο, όμως είναι παλιό και οι εγκαταστάσεις λειτουργούν σχεδόν στα όρια της φθοράς. Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης όχι όμως το λεγόμενο Downtown, που έχει πολυτελή σπίτια και ξενοδοχεία αλλά στις λαϊκές γειτονιές. Είναι στην περιοχή Χάμρα και βρίσκεται κοντά στον παραλιακό δρόμο, τη λεγόμενη Καρνής. Αφού ταχτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά είπαμε να κάνουμε την πρώτη βόλτα στην πόλη ξεκινώντας από την παραλία και από τον βράχο των περιστεριών. Από τα δωμάτια φύγαμε στις 4:00 το απόγευμα και περπατούσαμε συνεχώς μέχρι τις 7:30 που καθίσαμε για να φάμε.
Ότι βλέπουμε από το μπαλκόνι του δωματίου μας:
Καθίσαμε στην κεντρική πλατεία (Nijmeh Square) δίπλα στο ναό του Αγίου Γεωργίου και σε ένα μεγάλο τζαμί (Mohamad Al Amid). Ήταν πολύ όμορφα και φάγαμε από μία πίτσα κάθε ζευγάρι. Δεν είναι και πολύ φθηνά εδώ, αλλά δεν δώσαμε και πολλά λεφτά, αφού δεν φάγαμε πολλά πράγματα.
Στην βόλτα που είχαμε κάνει στην αρχή, δεν είχαμε ενθουσιαστεί καθόλου. Αν και η παραλιακή είναι όμορφη δεν μας άρεσε που υπήρχε μεγάλη βρωμιά, παντού στη νότια πλευρά. Στη βόρεια πλευρά είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση, αφού εκεί είναι η πλούσια περιοχή.
Από εκεί για να πάμε στο κέντρο της πόλης περπατήσαμε αρκετά. Περάσαμε από μία περιοχή καθόλου όμορφη, με πάρα πολλή κίνηση και μεγάλα κακόγουστα κτίρια, είτε μαγαζιά είτε πολυκατοικίες. Όμως στο κέντρο που φτάσαμε τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα: τα κτίρια ήταν όμορφα, καινούργια και δεν είχε τόση κίνηση και πολυκοσμία. Όμως σε όλη την Βηρυτό υπήρχε στρατός σε φυλάκια και σε checkpoint. Όχι ότι εμάς μας έλεγξαν σε κάτι, αλλά γενικά νιώθεις ότι υπάρχει μία επιφυλακή. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας αφού περπατήσαμε άλλα 40 με 50 λεπτά περίπου μέσα στους δρόμους και ξεκουραστήκαμε μία χαρά.
Αυτή ήταν η πρώτη μας μέρα και οι πρώτες εντυπώσεις από τη χώρα. (Δυστυχώς τώρα αργούν πολύ να ανέβουν οι φωτογραφίες και σας τις χρωστώ για μια άλλη καλύτερη ώρα.)