travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.861
- Likes
- 16.115
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Τετάρτη 14/9/2022. Τασκένδη
- Πέμπτη 15/9/2022. Επίσκεψη στην Kokand
- Παρασκευή 16/9/2022. Κοιλάδα της Fergana.
- Σάββατο 17/9/2022. Τασκένδη, πτήση για Urgench
- Κυριακή 18/9/2022. Urgench, και Nukus.
- Δευτέρα 19/9/2022. Λίμνη Αράλη.
- Τρίτη 20/9/2022. Πάμε Khiva και στο δρόμο βλέπουμε κάστρα.
- Τετάρτη 21/9/2022. Khiva.
- Πέμπτη 22/9/2022. Από Khiva για Μπουχάρα.
- Παρασκευή 23/9/2022. Μπουχάρα πρώτη μέρα.
- Βίντεο
- Σάββατο 24/9/22. Μπουχάρα δεύτερη μέρα.
- Κυριακή 25/9/2022. Από Μπουχάρα στη Σαμαρκάνδη. Shahrisabz.
- Δευτέρα 26/9/2022. Σαμαρκάνδη. Μικρή ανασκόπηση.
- Τρίτη 27/9/2022. Σαμαρκάνδη. Με τρένο στην Τασκένδη
- Βίντεο
- Τετάρτη 28/9/2022. Ημέρα επιστροφής
Μια μικρή εισαγωγή.
Το ταξίδι στο Ουζμπεκιστάν το σκεφτόμασταν χρόνια τώρα, όπως και τις υπόλοιπες χώρες της Κεντρικής Ασίας. Φέτος (Σεπτέμβριος 2022) ήρθε η ώρα. Ξέραμε πως μάλλον είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις άλλες χώρες της περιοχής. Έτσι του αφιερώσαμε δυο γεμάτες εβδομάδες.
Για διάφορους λόγους αποφασίσαμε να πάμε οι δυο μας με τη σύζυγό μου τη Ντίνα. Ήταν η καλύτερη απόφαση που μπορούσαμε να πάρουμε. Είχαμε πολύ τρέξιμο σε όλο το ταξίδι και δεν ξέρουμε αν οι φίλοι συνταξιδιώτες μας, δε θα μας ανάγκαζαν να μειώσουμε τις επισκέψεις μας. Από τις ελάχιστες φορές που σε τέτοιο ταξίδι δεν νοικιάσαμε αυτοκίνητο. Θα το κάναμε αλλά ήταν τόσο φτηνές οι μετακινήσεις με αεροπλάνο, τρένο και ταξί που χρόνο θα χάναμε παρά θα κερδίζαμε.
Δυο περίπου μήνες πριν, βγάλαμε τα αεροπορικά και λίγες μέρες πριν την αναχώρηση κλείσαμε τα ξενοδοχεία και τα τρένα. Για τα ταξί στις μεγάλες αποστάσεις υπήρχε ένα οικονομικό γραφείο που μας τα παρείχε. Το ενημέρωσα 10-15 μέρες πριν πάμε για τις διαδρομές που χρειαζόμασταν. Μια μέρα πριν το χρειαστούμε του υπενθύμιζα την υποχρέωσή του. Όλα πήγαν τέλεια.
Δεν υπήρξε ούτε μια μέρα που να μην είχε ενδιαφέρον. Όλες ήταν γεμάτες, λίγες λιγότερο και πολλές περισσότερο.
Το Ουζμπεκιστάν είναι μια από τις χώρες που περνούσαν κάποιοι από τους παλιούς Δρόμους του Μεταξιού. Οι σημερινές μεγάλες πόλεις της χώρας, υπήρξαν κατά καιρούς πέρασμα αυτών των δρόμων, που οι άνθρωποι από το Δεύτερο Αιώνα μΧ μέχρι τον 14ο μετέφεραν προϊόντα και ιδέες από την Ανατολή στη Δύση και το αντίστροφο. Οι δρόμοι άλλαζαν ανάλογα με τους κινδύνους που προέκυπταν στη διαδρομή, είτε από τα στοιχεία της φύσης είτε από τους επιθετικούς ανθρώπους.
Σήμερα λίγα πράγματα θυμίζουν την Σοβιετική εποχή στο Ουζμπεκιστάν. Ένα είναι οι τεράστιες πολυκατοικίες, τα μπλοκ κατοικιών, που όμως είτε είναι λίγα είτε τα έχουν καλλωπίσει και δεν θυμίζουν το παρελθόν τους. Ένα άλλο είναι οι καλλιέργειες, κυρίως του βαμβακιού, που οδήγησαν στην εκτροπή των ποταμών με τη δημιουργία καναλιών. Τα κανάλια τα βλέπεις παντού και είναι τόσο μεγάλα που νομίζεις πως είναι από μόνα τους ποτάμια. Αυτές οι καλλιέργειες τείνουν να εξαφανίσουν εντελώς την λίμνη Αράλη. Ένα άλλο που θυμίζει την Σοβιετική εποχή είναι οι μεγάλες πλατείες, τα μεγάλα πάρκα και οι μεγάλοι δρόμοι των πόλεων. Επίσης τα κυβερνητικά κτίρια που έχουν μια μεγαλοπρέπεια με τεράστιους όμορφους κήπους και φυσικά αυστηρή αστυνομική φύλαξη.
Η Ουζμπέκικη γλώσσα είναι παρόμοια με την Τούρκικη. Αυτό οφείλεται στο ότι κάπου τον 15ο αιώνα κατεβαίνοντας από το Βορρά στην περιοχή αυτή βρήκαν τουρκικά φύλα, από τους οποίους πήραν τη γλώσσα. Νομίζω ότι όμως εμφανισιακά δεν έχουν μοιάζουν με τους Τούρκους που ξέρουμε. Εδώ ίσως μας διαφωτίσει καλύτερα κάποιος ιστορικός από το φόρουμ. Από κουβέντες μου με ντόπιους σα να κατάλαβα ότι δεν έχουν καμιά συμπάθεια προς τους Ρώσους. Να σημειώσουμε εδώ ότι έχουν γεμίσει την Τασκένδη εκείνοι που έφυγαν από τη Ρωσία για να γλυτώσουν την επιστράτευση.
Ας αρχίσω όμως την εξιστόρηση.
Το ταξίδι στο Ουζμπεκιστάν το σκεφτόμασταν χρόνια τώρα, όπως και τις υπόλοιπες χώρες της Κεντρικής Ασίας. Φέτος (Σεπτέμβριος 2022) ήρθε η ώρα. Ξέραμε πως μάλλον είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις άλλες χώρες της περιοχής. Έτσι του αφιερώσαμε δυο γεμάτες εβδομάδες.
Για διάφορους λόγους αποφασίσαμε να πάμε οι δυο μας με τη σύζυγό μου τη Ντίνα. Ήταν η καλύτερη απόφαση που μπορούσαμε να πάρουμε. Είχαμε πολύ τρέξιμο σε όλο το ταξίδι και δεν ξέρουμε αν οι φίλοι συνταξιδιώτες μας, δε θα μας ανάγκαζαν να μειώσουμε τις επισκέψεις μας. Από τις ελάχιστες φορές που σε τέτοιο ταξίδι δεν νοικιάσαμε αυτοκίνητο. Θα το κάναμε αλλά ήταν τόσο φτηνές οι μετακινήσεις με αεροπλάνο, τρένο και ταξί που χρόνο θα χάναμε παρά θα κερδίζαμε.
Δυο περίπου μήνες πριν, βγάλαμε τα αεροπορικά και λίγες μέρες πριν την αναχώρηση κλείσαμε τα ξενοδοχεία και τα τρένα. Για τα ταξί στις μεγάλες αποστάσεις υπήρχε ένα οικονομικό γραφείο που μας τα παρείχε. Το ενημέρωσα 10-15 μέρες πριν πάμε για τις διαδρομές που χρειαζόμασταν. Μια μέρα πριν το χρειαστούμε του υπενθύμιζα την υποχρέωσή του. Όλα πήγαν τέλεια.
Δεν υπήρξε ούτε μια μέρα που να μην είχε ενδιαφέρον. Όλες ήταν γεμάτες, λίγες λιγότερο και πολλές περισσότερο.
Το Ουζμπεκιστάν είναι μια από τις χώρες που περνούσαν κάποιοι από τους παλιούς Δρόμους του Μεταξιού. Οι σημερινές μεγάλες πόλεις της χώρας, υπήρξαν κατά καιρούς πέρασμα αυτών των δρόμων, που οι άνθρωποι από το Δεύτερο Αιώνα μΧ μέχρι τον 14ο μετέφεραν προϊόντα και ιδέες από την Ανατολή στη Δύση και το αντίστροφο. Οι δρόμοι άλλαζαν ανάλογα με τους κινδύνους που προέκυπταν στη διαδρομή, είτε από τα στοιχεία της φύσης είτε από τους επιθετικούς ανθρώπους.
Σήμερα λίγα πράγματα θυμίζουν την Σοβιετική εποχή στο Ουζμπεκιστάν. Ένα είναι οι τεράστιες πολυκατοικίες, τα μπλοκ κατοικιών, που όμως είτε είναι λίγα είτε τα έχουν καλλωπίσει και δεν θυμίζουν το παρελθόν τους. Ένα άλλο είναι οι καλλιέργειες, κυρίως του βαμβακιού, που οδήγησαν στην εκτροπή των ποταμών με τη δημιουργία καναλιών. Τα κανάλια τα βλέπεις παντού και είναι τόσο μεγάλα που νομίζεις πως είναι από μόνα τους ποτάμια. Αυτές οι καλλιέργειες τείνουν να εξαφανίσουν εντελώς την λίμνη Αράλη. Ένα άλλο που θυμίζει την Σοβιετική εποχή είναι οι μεγάλες πλατείες, τα μεγάλα πάρκα και οι μεγάλοι δρόμοι των πόλεων. Επίσης τα κυβερνητικά κτίρια που έχουν μια μεγαλοπρέπεια με τεράστιους όμορφους κήπους και φυσικά αυστηρή αστυνομική φύλαξη.
Η Ουζμπέκικη γλώσσα είναι παρόμοια με την Τούρκικη. Αυτό οφείλεται στο ότι κάπου τον 15ο αιώνα κατεβαίνοντας από το Βορρά στην περιοχή αυτή βρήκαν τουρκικά φύλα, από τους οποίους πήραν τη γλώσσα. Νομίζω ότι όμως εμφανισιακά δεν έχουν μοιάζουν με τους Τούρκους που ξέρουμε. Εδώ ίσως μας διαφωτίσει καλύτερα κάποιος ιστορικός από το φόρουμ. Από κουβέντες μου με ντόπιους σα να κατάλαβα ότι δεν έχουν καμιά συμπάθεια προς τους Ρώσους. Να σημειώσουμε εδώ ότι έχουν γεμίσει την Τασκένδη εκείνοι που έφυγαν από τη Ρωσία για να γλυτώσουν την επιστράτευση.
Ας αρχίσω όμως την εξιστόρηση.