dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.900
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο (Μέρος 2ο)][B]Pamukkale[/B
- Κεφάλαιο 3ο (Μέρος 3ο)][B]Ικόνιο [/B
- Κεφάλαιο 4ο (Μέρος 4ο)][B]Καππαδοκία[/B
- Κεφάλαιο 5ο (Μέρος 5ο)
- Κεφάλαιο 6ο (Μέρος 6ο)][B]Goreme[/B][B].[/B] Το χωριό[B],[/B] με τα πολύ γραφικά σπίτια σκαμμένα μέσα στους βράχους, και στις άκρες του το Υπαίθριο Μουσείο. Μια κοιλάδα γεμάτη σκαμμένες και ζωγραφισμένες εκκλησίες και μοναστήρια που την έχουν διαμορφώσει με ωραίο πλακόστρωτο μονοπάτι που περνάει από όλα τα μνημεία, σε πολύ όμορφο αρχαιολογικό χώρο. Από το 1985 βρίσκεται στη λίστα με τα μνημεία Παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Για πρώτη φορά διάβασα για τις εκκλησίες του Goreme αλλά και την Καππαδοκία γενικότερα, κάμποσα χρόνια πριν όταν έπεσε στα χέρια μου ένα σχετικά σπάνιο τότε βιβλίο. Το βιβλίο του μεγάλου μας νομπελίστα ποιητή Γιώργου Σεφέρη, «Τρεις μέρες στα Μοναστήρια της Καππαδοκίας». Ο Σεφέρης επισκέφτηκε αυτόν τον τόπο το 1950 από την Άγκυρα όπου υπηρετούσε σαν διπλωματικός υπάλληλος. [I]([/I][I]Οι κάτοικοι του [/I][I]Urgup[/I][I] (Προκόπι) νοιώθοντας τιμή για την επίσκεψη του νομπελίστα ποιητή έφτιαξαν την προτομή του στην είσοδο του χανιού που έμεινε τότε!!).[/I
- Κεφάλαιο 7ο (Μέρος 7ο)]Το πρωί φάγαμε, πήραμε τα πράγματά μας, τα φορτώσαμε και ξεκινήσαμε για νότια και ανατολικά. Η Καππαδοκία όμως δεν είχε τελειώσει. 90χμ. νότια σταματήσαμε να δούμε ένα σπουδαίο μνημείο. Το Μοναστήρι [B]Eski[/B][B]Gumusler[/B][B].[/B
Μέρος 1ο
Ξημερώνει και εμείς πετάμε πάνω από το Αιγαίο. Η πορεία μας ανατολικά! Κυριολεκτικά και μεταφορικά!! Μισή ώρα στο αέρα και κατεβαίνουμε στη Μυροβόλο Χίο. Είναι η γιορτή του Αγ. Γεωργίου και όλοι κάποιον που γιορτάζει αφήσαμε πίσω. Έχουν περάσει πέντε μέρες που είχαμε Πάσχα και γιορτάσαμε μαζί με τις οικογένειές μας. Σήμερα ο καιρός είναι χειμωνιάτικος αν και ο Απρίλης πάει για το τέλος του.
Αλλά αυτά κάνει η Άνοιξη η άστατη, η πλανεύτρα!
Δύο ταξί θα μας πάρουν και θα μας φέρουν στο λιμάνι της πόλης, στην άκρη του λιμενοβραχίονα, απέναντι από εκεί που πιάνει το καράβι της γραμμής. Είναι πολύ νωρίς ακόμα και τα περισσότερα μαγαζιά είναι ακόμα κλειστά. Αν και εκεί που είμαστε εμείς δεν έχει τίποτα. Είμαστε στο τελωνείο. Μπροστά του ακριβώς φεύγει το καραβάκι για απέναντι. Στη γείτονα. Στον Τσεσμέ. Στην Τουρκία. Έχουμε ξεκινήσει για ένα ταξίδι στα βάθη της Μικράς Ασίας. Πάμε στην Νοτιοανατολική Ανατολία, αλλά για να φτάσουμε εκεί θα ταξιδεύουμε πέντε ημέρες. Ταξίδι αναψυχής, γνώσης, προσκυνήματος! Εκεί που πρόγονοι μεγαλούργησαν και άφησαν έργα θαυμαστά, κληρονομιά σε ολόκληρη την ανθρωπότητα, να βλέπει, να θαυμάζει, να μαθαίνει!
Το ταξίδι αυτό για μένα δεν ξεκινά όπως τόσα άλλα. Έχει κάτι το ξεχωριστό. Και το νοιώθω. Υπάρχει προσμονή όπως σε όλα τα ταξίδια αλλά και ένας κόμπος στο στήθος. Με τόσα και τόσα που μας πιπιλίζουνε το μυαλό από τότε που γεννηθήκαμε. Τι θα βρούμε; Τι θα δούμε; Πως θα μας αντιμετωπίσουν; Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που πάω Τουρκία! Πάνε όμως 20-25 χρόνια από τις δυο φορές που πήγα και αυτές ήταν στην Πόλη και στη Σμύρνη. Στα βάθη τι γίνεται; Οι πληροφορίες που είχαμε ήταν άκρως καθησυχαστικές. Και οι Τούρκοι συνάδελφοι που είχαμε ήδη γνωρίσει εξαίρετοι. Έτσι με ανάμικτα συναισθήματα μπήκαμε στο ΟΙΝΟΥΣΕΣ ΙΙΙ και στις 9 του γκρίζου πρωινού ξεκινήσαμε. Το πλοίο γεμάτο με Ασιάτες (!!). Όπου στον κόσμο και να πας θα βρεις κάμποσους από δαύτους. Κορεάτες αυτή τη φορά.
Σε λιγότερο από μια ωρίτσα η μεγάλη τούρκικη σημαία στην κορυφή του υψώματος πάνω από την πόλη του Τσεσμέ επιβάλει την παρουσία της. Φτάσαμε και ο Χασάν ήταν εκεί και μας περίμενε.
Μας οδήγησε στο μίνι μπας (με οδηγό τον Μουσταφά) και το ταξίδι μας στην Τουρκία άρχισε.
Είμαστε δέκα άνθρωποι, όλοι γνωστοί, συνάδελφοι και φίλοι και είχαμε κανονίσει το ταξίδι με τούρκικο πρακτορείο από τη Σμύρνη μέσω του Χασάν που τον γνώριζαν κάποιοι από την παρέα από προηγούμενο ταξίδι τους στα παράλια της Τουρκίας. Ο Χασάν είναι συνταξιούχος καθηγητής Φιλοσοφίας, με μεταπτυχιακά στο δικό μας Πάντειο και πολύ καλά Ελληνικά. Θα είναι αρχηγός και ξεναγός μας για τις επόμενες πέντε μέρες. Η γλώσσα θα βοηθήσει έτσι το ταξίδι μας αλλά και στη λύση πολλών αποριών.
Παίρνουμε τον αυτοκινητόδρομο για Σμύρνη αφού έχουμε διασχίσει την αδιάφορη πόλη του Τσεσμέ (Cesme στα τούρκικα θα πει βρύση). Παντού τούρκικες σημαίες, πολλές με τη φωτογραφία του Κεμάλ πάνω.
Ο Χασάν μας πληροφορεί ότι εκείνη τη μέρα είναι η μέρα του παιδιού, κάτι σαν εθνική γιορτή. Τα σχολεία και οι υπηρεσίες κλειστά και οι μαθητές με τους δασκάλους τους επισκέπτονται διάφορους χώρους.
Σε λίγο βγαίνουμε από τον αυτοκινητόδρομο για την πρώτη μας επίσκεψη. Αλάτσατα (Alacati) στα νότια της χερσονήσου της Ερυθραίας. Μικρή, χαριτωμένη πόλη με διατηρημένο τον ιστορικό της πυρήνα με ασβεστωμένα σπίτια με σιδερένια κάγκελα, τον πάνω όροφο να προεξέχει (σαχνισί) προς το δρόμο (βαλκανική αρχιτεκτονική), πλακόστρωτα δρομάκια, μικρές πράσινες πλατείες και γραφικά καφενεία.
Πράγματι γραφική πόλη. Εντυπωσιακή είναι η μεγάλη εκκλησία της Παναγιάς Αλατσατιανής, που είναι τζαμί σήμερα και δυστυχώς ήταν κλειστή.
Στο προαύλιό της σώζονται τα βοτσαλωτά με δικέφαλους αετούς και επιγραφές στα ελληνικά.
Κάτσαμε για ένα καφέ σε ένα όμορφο καφενείο με όμορφη αυλή με κληματαριά. Δυστυχώς ο καιρός μας ανάγκασε να μπούμε μέσα.
Μετά τον καφέ φεύγουμε για μια μικρή βόλτα στη Σμύρνη (Ismir) που απέχει περίπου 90 χμ από τον Τσεσμέ. Την πόλη που συνδέεται με σπουδαίες στιγμές του Ελληνισμού αλλά και στιγμές τρόμου και καταστροφής. Για πολλούς Έλληνες η πόλη που στοίχειωσε τα όνειρά τους.
Πλησιάζοντας αρχίζει να φαίνεται αυτό που πραγματικά είναι η Σμύρνη σήμερα. Μια μεγαλούπολη με πολύ μεγάλη οικιστική ανάπτυξη. Μια «ανάπτυξη» κοινή σε όλες τις πόλεις που συναντήσαμε στο 10ήμερο ταξίδι μας σε αυτή τη χώρα. Τεράστια, ομοιόμορφα συγκροτήματα πολυκατοικιών να κυριαρχούν και τελικά να πνίγουν τον τόπο.
Μπήκαμε στην πόλη από τα νοτιοδυτικά. Έχουν περάσει 24 χρόνια από τότε που πήγα εγώ. Δεν μου θυμίζει απολύτως τίποτα. Άλλη πόλη. Σχεδόν τίποτα από τα παλιά. Μόνο πολυκατοικίες. Που και που κανένα παλιό κτίριο και αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις κρατικό ή δημοτικό. Είχα μια πολύ όμορφη εικόνα για αυτή την πόλη και τώρα με απογοητεύει τελείως. Μόνο η παραλία. Μια σειρά πολυκατοικίες σε όλο το τεράστιο μήκος της (κάτι που θυμίζει κάπως Θεσσαλονίκη) αλλά και ένα τεράστιο παραθαλάσσιο πάρκο ανάμεσά στις πολυκατοικίες και τη θάλασσα.
Ένα πάρκο που έχει δοθεί στους κατοίκους της πόλης και αυτοί πράγματι φαίνεται να το απολαμβάνουν. Ανάμεσα στο πάρκο και τις πολυκατοικίες απλώνεται η παραλιακή λεωφόρος AtaturkCaddesi ή Kordon ενώ ακριβώς πίσω από τις πολυκατοικίες η δεύτερη σπουδαιότερη λεωφόρος, παράλληλη της παραλιακής η CumhuriyetBulvar ή IkinciKordon (δεύτερη Kordon). Το μόνο χαρακτηριστικό που μου θυμίζει τη Σμύρνη που είχα εγώ γνωρίσει είναι το εκπληκτικό ρολόι του 1901, σύμβολο της πόλης στην Πλατεία της Βουλής (KonakMeydani). Η κίνηση στην πόλη δεν διαφέρει σε τίποτα από μια αθηναϊκή λεωφόρο σε ώρα αιχμής. Μποτιλιάρισμα και πολύ κορνάρισμα! Μπήκαμε στην πόλη και ακολουθώντας πότε την παραλιακή και πότε την παράλληλή της φτάσαμε στο Κορδελιό. Από την παραλιακή μπαίνουμε στους κάθετους πεζόδρομους. Πανηγύρι!! Κόσμος πάει, έρχεται, παρακολουθεί ένα συγκρότημα από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη
που χορεύει και αγοράζει από μικροπωλητές από κόκκινα μπαλόνια με τη σημαία τους μέχρι ότι μπιχλιμπίδι μπορεί κανείς να φανταστεί.
Πιο μέσα μπαίνουμε πιο βαθιά στην αγορά. Σωροί τα μπαχαρικά με τα αρώματα να λιγώνουν τη όσφρηση και τα χρώματα τα μάτια.
Ψάρια πολλά όλων των ειδών και φαγητά!!
Κεμπάπια, γύροι και σερμπέτια! Γλυκά να σε κάνουν να διπλώνεσαι από λαχτάρα! Μπακλαβάδες, κανταΐφια, τουλούμπες
αλλά και κρέμες και καζάν ντι πι και ρυζόγαλα και, και ,και……..!!
Βγήκαμε στην παραλιακή και μπήκαμε στο μίνι μπας. Από εκεί στο κέντρο της Σμύρνης, λίγο βόλτα στο παραλιακό πάρκο και φαΐ.
Ως εδώ Σμύρνη. Πάμε για ανατολικά! Κατεύθυνση νοτιοανατολική σε ένα αυτοκινητόδρομο πολύ ψηλών προδιαγραφών!! Περνάμε έξω από το Αϊδίνι (Aydin) και συνεχίζουμε ανατολικά για Denizli και τελικό προορισμό για την πρώτη μέρα το Pamukkale, την περιοχή της Αρχαίας Ιεράπολης, περίπου 230χμ από τη Σμύρνη. Πήγαμε κατευθείαν στο ξενοδοχείο έξω από το χωριό Pamukkale. Δείπνο, και λίγο χαλάρωση στο μπαρ.
Ψόφιοι από την κούραση πάμε σχετικά νωρίς για ύπνο. Ήδη νοιώθω πως λείπω πολύ από το σπίτι μου και είμαι πολύ μακριά! Η πλανεύτρα Ανατολή άρχισε τα παιγνίδια της!!
Περισσότερες φωτογραφίες: Picasa Web Albums - dimos 4 - TURKEY-from C...
Ξημερώνει και εμείς πετάμε πάνω από το Αιγαίο. Η πορεία μας ανατολικά! Κυριολεκτικά και μεταφορικά!! Μισή ώρα στο αέρα και κατεβαίνουμε στη Μυροβόλο Χίο. Είναι η γιορτή του Αγ. Γεωργίου και όλοι κάποιον που γιορτάζει αφήσαμε πίσω. Έχουν περάσει πέντε μέρες που είχαμε Πάσχα και γιορτάσαμε μαζί με τις οικογένειές μας. Σήμερα ο καιρός είναι χειμωνιάτικος αν και ο Απρίλης πάει για το τέλος του.
Δύο ταξί θα μας πάρουν και θα μας φέρουν στο λιμάνι της πόλης, στην άκρη του λιμενοβραχίονα, απέναντι από εκεί που πιάνει το καράβι της γραμμής. Είναι πολύ νωρίς ακόμα και τα περισσότερα μαγαζιά είναι ακόμα κλειστά. Αν και εκεί που είμαστε εμείς δεν έχει τίποτα. Είμαστε στο τελωνείο. Μπροστά του ακριβώς φεύγει το καραβάκι για απέναντι. Στη γείτονα. Στον Τσεσμέ. Στην Τουρκία. Έχουμε ξεκινήσει για ένα ταξίδι στα βάθη της Μικράς Ασίας. Πάμε στην Νοτιοανατολική Ανατολία, αλλά για να φτάσουμε εκεί θα ταξιδεύουμε πέντε ημέρες. Ταξίδι αναψυχής, γνώσης, προσκυνήματος! Εκεί που πρόγονοι μεγαλούργησαν και άφησαν έργα θαυμαστά, κληρονομιά σε ολόκληρη την ανθρωπότητα, να βλέπει, να θαυμάζει, να μαθαίνει!
Το ταξίδι αυτό για μένα δεν ξεκινά όπως τόσα άλλα. Έχει κάτι το ξεχωριστό. Και το νοιώθω. Υπάρχει προσμονή όπως σε όλα τα ταξίδια αλλά και ένας κόμπος στο στήθος. Με τόσα και τόσα που μας πιπιλίζουνε το μυαλό από τότε που γεννηθήκαμε. Τι θα βρούμε; Τι θα δούμε; Πως θα μας αντιμετωπίσουν; Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που πάω Τουρκία! Πάνε όμως 20-25 χρόνια από τις δυο φορές που πήγα και αυτές ήταν στην Πόλη και στη Σμύρνη. Στα βάθη τι γίνεται; Οι πληροφορίες που είχαμε ήταν άκρως καθησυχαστικές. Και οι Τούρκοι συνάδελφοι που είχαμε ήδη γνωρίσει εξαίρετοι. Έτσι με ανάμικτα συναισθήματα μπήκαμε στο ΟΙΝΟΥΣΕΣ ΙΙΙ και στις 9 του γκρίζου πρωινού ξεκινήσαμε. Το πλοίο γεμάτο με Ασιάτες (!!). Όπου στον κόσμο και να πας θα βρεις κάμποσους από δαύτους. Κορεάτες αυτή τη φορά.
Σε λιγότερο από μια ωρίτσα η μεγάλη τούρκικη σημαία στην κορυφή του υψώματος πάνω από την πόλη του Τσεσμέ επιβάλει την παρουσία της. Φτάσαμε και ο Χασάν ήταν εκεί και μας περίμενε.
Είμαστε δέκα άνθρωποι, όλοι γνωστοί, συνάδελφοι και φίλοι και είχαμε κανονίσει το ταξίδι με τούρκικο πρακτορείο από τη Σμύρνη μέσω του Χασάν που τον γνώριζαν κάποιοι από την παρέα από προηγούμενο ταξίδι τους στα παράλια της Τουρκίας. Ο Χασάν είναι συνταξιούχος καθηγητής Φιλοσοφίας, με μεταπτυχιακά στο δικό μας Πάντειο και πολύ καλά Ελληνικά. Θα είναι αρχηγός και ξεναγός μας για τις επόμενες πέντε μέρες. Η γλώσσα θα βοηθήσει έτσι το ταξίδι μας αλλά και στη λύση πολλών αποριών.
Παίρνουμε τον αυτοκινητόδρομο για Σμύρνη αφού έχουμε διασχίσει την αδιάφορη πόλη του Τσεσμέ (Cesme στα τούρκικα θα πει βρύση). Παντού τούρκικες σημαίες, πολλές με τη φωτογραφία του Κεμάλ πάνω.
Σε λίγο βγαίνουμε από τον αυτοκινητόδρομο για την πρώτη μας επίσκεψη. Αλάτσατα (Alacati) στα νότια της χερσονήσου της Ερυθραίας. Μικρή, χαριτωμένη πόλη με διατηρημένο τον ιστορικό της πυρήνα με ασβεστωμένα σπίτια με σιδερένια κάγκελα, τον πάνω όροφο να προεξέχει (σαχνισί) προς το δρόμο (βαλκανική αρχιτεκτονική), πλακόστρωτα δρομάκια, μικρές πράσινες πλατείες και γραφικά καφενεία.
Πράγματι γραφική πόλη. Εντυπωσιακή είναι η μεγάλη εκκλησία της Παναγιάς Αλατσατιανής, που είναι τζαμί σήμερα και δυστυχώς ήταν κλειστή.
Μετά τον καφέ φεύγουμε για μια μικρή βόλτα στη Σμύρνη (Ismir) που απέχει περίπου 90 χμ από τον Τσεσμέ. Την πόλη που συνδέεται με σπουδαίες στιγμές του Ελληνισμού αλλά και στιγμές τρόμου και καταστροφής. Για πολλούς Έλληνες η πόλη που στοίχειωσε τα όνειρά τους.
Πλησιάζοντας αρχίζει να φαίνεται αυτό που πραγματικά είναι η Σμύρνη σήμερα. Μια μεγαλούπολη με πολύ μεγάλη οικιστική ανάπτυξη. Μια «ανάπτυξη» κοινή σε όλες τις πόλεις που συναντήσαμε στο 10ήμερο ταξίδι μας σε αυτή τη χώρα. Τεράστια, ομοιόμορφα συγκροτήματα πολυκατοικιών να κυριαρχούν και τελικά να πνίγουν τον τόπο.
Βγήκαμε στην παραλιακή και μπήκαμε στο μίνι μπας. Από εκεί στο κέντρο της Σμύρνης, λίγο βόλτα στο παραλιακό πάρκο και φαΐ.
Περισσότερες φωτογραφίες: Picasa Web Albums - dimos 4 - TURKEY-from C...
Attachments
-
61,6 KB Προβολές: 151
Last edited by a moderator: