Ο δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον το φαντάστηκε αλλιώς- ο ήχος από τα εκατοντάδες σκάφη στο δέλτα του Τάμεση να συνοδεύεται από τον θόρυβο των αεροπλάνων που θα προσγειώνονται στο πλωτό αεροδρόμιο- όχι άμεσα, πάντως σύντομα.
Το αεροδρόμιο, το οποίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει 46 δισ. ευρώ, θα διαθέτει τέσσερις διαδρόμους για τα αεροσκάφη σε δύο τεχνητά νησιά και θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο. Θα συνδέεται με την ενδοχώρα με γέφυρες ή τούνελ και θα τροφοδοτείται με ενέργεια από γιγάντιες τουρμπίνες νερού.
«Όταν αυτή η εφημερίδα κατέθεσε την πρόταση για την κατασκευή αεροδρομίου στον Τάμεση πριν από 18 μήνες, ως εναλλακτική λύση στην προτεινόμενη κατασκευή τρίτου διαδρόμου στο Χίθροου, απορρίφθηκε από πολλούς. Ο Τζόνσον όμως την πήρε σοβαρά και τον Ιανουάριο ζήτησε από τον Ντάγκλας Οάκερβι, τον μηχανικό που δημιούργησε το διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ κατά τη δεκαετία του 1990, να πραγματοποιήσει αναπτυξιακή μελέτη» γράφουν στους «Sunday Τimes» οι Στίβεν Σουίνφορντ και Κρις Γκούρλεϊ.
Η μελέτη. Καθώς φαίνεται, η μελέτη αυτή υλοποιήθηκε και σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να κατατεθεί στον Τζόνσον. Σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση της σχετικής έκθεσης, ο μηχανικός θεωρεί ότι το αεροδρόμιο μπορεί να κατασκευαστεί και να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από δέκα χρόνια. «Υπάρχουν θέματα τα οποία πρέπει να μελετηθούν σε μεγαλύτερο βάθος αλλά τίποτα δεν μας λέει ότι αυτό το αεροδρόμιο δεν μπορεί να κατασκευαστεί» συμφωνεί ο σερ Πίτερ Χολ, πρόεδρος της Ένωσης Σχεδιασμού Αστικών και Αγροτικών περιοχών.
Ο Τζόνσον όμως συνεχίζει να μάχεται σε όλα τα μέτωπα. Η κυβέρνηση θεωρεί ως καλύτερη λύση την κατασκευή και άλλου διαδρόμου στο Χίθροου, όταν ο δήμαρχος του Λονδίνου θεωρεί πως αυτό το αεροδρόμιο είναι «κατασκευαστικό λάθος της δεκαετίας του 1960». Εξάλλου οι Συντηρητικοί αντιπροτείνουν περισσότερα σιδηροδρομικά έργα. Ούτε να τα ακούσει αυτά ο δήμαρχος, που πολεμά και κατά του λόμπι των περιβαλλοντολόγων. Οι τελευταίοι ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει το αεροδρόμιο- αν κατασκευαστεί τελικά στο δέλτα του Τάμεση- στα 200.000 αποδημητικά πουλιά και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τυφλές επιθέσεις πτηνών στα αεροσκάφη. Ο Τζόνσον όμως δεν πτοείται εύκολα. Και αντιτείνει πως αν κατασκευαστεί και άλλος διάδρομος στο Χίθροου, θα αυξηθούν στις 702.000 ετησίως οι πτήσεις, μεγαλώνοντας την ηχορρύπανση και τον κίνδυνο δυστυχήματος στην πρωτεύουσα.
ΤΑ ΝΕΑ
Last edited by a moderator: