aspa
Member
- Μηνύματα
- 580
- Likes
- 1.568
- Επόμενο Ταξίδι
- Κολομβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γυρος του κοσμου
Περιεχόμενα
ΠΕΡΟΥ στην χώρα των Ίνκας
Το ταξίδι στο μακρινό Περού ήταν μέσα στα όνειρά μου. Μια συζήτηση στο travelstories ήταν η αφορμή. Ετοιμαζόμουν λοιπόν για αλλού, η εποχή δεν ήταν καλή, καθότι περίοδος βροχών, τα εισιτήρια όμως δελεαστικά. Η παρέα ακολουθούσε όπου και να πηγαίναμε. Προτιμούσε βέβαια Περού. Κλείσαμε λοιπόν με 696ε από Μαδρίτη και 148 Αθήνα- Μαδρίτη, με αισιοδοξία ότι τις βροχές θα τις αντιμετωπίσουμε βρε αδερφέ πόσες θάνε. Ο καιρός ήταν μαζί μας, οι βροχές ελάχιστες και δεν επηρέασαν καθόλου τις δραστηριότητες μας. Από 28/1 έως 15/2 – 2015.
Ήταν η πρώτη φορά που είχα τόσο λίγο χρόνο να οργανώσω το ταξίδι μου. Διάβαζα ιστορίες ταξιδιωτών, ρωτούσα πληροφορίες από το φόρουμ, έψαχνα στο ίντερνετ. Τελικά διαμόρφωσα ένα πρόγραμμα και έκλεισα τα πρώτα ξενοδοχεία.
Έτσι την Τετάρτη αξημέρωτα φεύγουμε για το αεροδρόμιο. Οι φθηνές τιμές έχουν και αναμονές. Θα μέναμε στην Μαδρίτη 12 ώρες περίπου, αφού κάναμε μια πτήση με την Alitalia μέσω Ρώμης. Ήταν η μόνη περίπτωση να γλυτώσουμε την διανυκτέρευση στην Μαδρίτη.
Μες στην καρδιά του χειμώνα η Μαδρίτη μας περίμενε ηλιόλουστη. Κάναμε μια πανέμορφη βόλτα στο κέντρο της πόλης καταλήγοντας στο πάρκο Retiro, όπου απολαύσαμε την λιακάδα μαζί με πολλούς Ισπανούς, που εκμεταλλευτήκαμε την όμορφη μέρα. Πήγαμε στο μουσείο Prato και καταλήξαμε στην πολύβουη πλατεία Sol και στο Μουσείο του Hamon για ιδιαίτερους μεζέδες.
Η πτήση για την Λίμα ήταν στις 00,30 με την Air Europa. Η διάρκειά της 12 ώρες.
Νάμαστε λοιπόν στην Λίμα. Σύμφωνα με πληροφορίες έπρεπε να πάρουμε ένα Green taxi που είναι πιο ασφαλές , μας ζήτησε 50 sol (1ε=3.3 sol) για το κέντρο της πόλης (τρεις φορές πήραμε ταξί για το αεροδρόμιο 50- 40- 45 sol) ,χρήματα πήραμε από τα μηχανήματα του πρώτου ορόφου.
Το ξενοδοχείο που είχα κλείσει για την πρώτη βραδιά ήταν το Plaza mayor στο ιστορικό κέντρο ένα δρόμο πριν την κεντρική πλατεία. Τα πράγματα έγιναν όπως τα είχα διαβάσει από εδώ. Στην αρχή ο ταξιτζής μας είπε να κρύψουμε τις τσάντες μας γιατί είναι επικίνδυνα και δεν έπρεπε να κλείσουμε εκεί ξενοδοχείο αλλά στο Μιραφλόρες, μάλιστα μας πρότεινε να μας πάει αυτός σε ένα καλό. Του είπαμε ότι το έχουμε πληρώσει και επιμένουμε να πάμε εκεί, οπότε αναγκαστικά μας πήγε. Το ξενοδοχείο μας έδωσε τα δωμάτια (το δίκλινο είχε 2 δωμάτια συνεχόμενα) αν και 8 το πρωί, αρκετά καλό για τα χρήματα που δίναμε 36ε.
Μετά από λίγη ξεκούραση ξεκινήσαμε ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Λίμα. Στην στροφή του δρόμου μετά το ξενοδοχείο μας μείναμε εκστασιασμένες να κοιτάζουμε ζωντανή την εικόνα που τόσες φορές χαζεύαμε στα ταξιδιωτικά περιοδικά που αναφέρονταν στη Λίμα. Τα περίφημα κίτρινα κτίρια αποικιοκρατικού στυλ, που συνοδεύουν τις φωτογραφίες της πόλης. Εδώ τα ισπανικά και τα ινδιάνικα σχέδια αλληλοσυμπληρώνονται και δημιουργούν την αποικιακή αρχιτεκτονική. Επηρεασμένα από την μαυριτανική τεχνική παρουσιάζουν στα κτήρια αραβουργήματα και πολλές διακοσμητικές λεπτομέρειες. Η Plaza de Armas τι υπέροχη πλατεία αλήθεια. Ο Καθεδρικός, το μεγαλόπρεπο Palacio de Goberno (παλάτι της κυβέρνησης) , το Δημαρχείο της πόλης, το σπιτάκι !!!! του Αρχιεπίσκοπου από κει μέχρι την Plaza de St. Martin. Το Μοναστήρι του Αγίου Φραγκίσκου( εδώ είναι η ιδιαίτερη εικόνα του μυστικού δείπνου, όπου ο χριστός και οι μαθητές τρώνε ινδικά χοιρίδια και πίνουν τοπική μπύρα σε κύπελα των Ίνκας), η Μονή του Αγίου Δομίνικου, το Μουσείο Larco κτλ. Η Λίμα μου άρεσε πάρα πολύ. ο καιρός, σταθερή θερμοκρασία γύρω στους 30 βαθμούς, μεγάλη ζέστη όλο το24ωρο, συννεφιά, χωρίς να βρέχει.
Plaza des armas
Ξεκινώντας από το αεροδρόμιο να έρθεις στην πόλη περνάς από τις φτωχογειτονιές της Λίμα. Εκεί βλέπεις σπίτια παράγκες, ανθρώπους να περπατούν μες στις λάσπες , δυστυχία και φτώχεια. Αυτό συνεχίζεται μέχρι τα όρια του ιστορικού κέντρου. Στο κέντρο όμως τα πράγματα αλλάζουν . Υπάρχει πολύς κόσμος , όμορφες πλατείες, πεζόδρομοι, καταστήματα, εστιατόρια, καφέ. Εκεί δεν νιώθεις να κινδυνεύεις καθόλου. Εμείς περπατήσαμε πολύ γύρω γύρω στην πόλη, φτάσαμε μέχρι το ποτάμι και τις αγορές των ντόπιων. Πάντα βέβαια ημέρα και με κόσμο. Κινδυνεύεις όταν δεν τηρείς τους βασικούς κανόνες ασφαλείας.
Κάποια στιγμή πήραμε ένα ταξί και πήγαμε στο σταθμό της Cruz del sur να βγάλουμε εισιτήρια για την επόμενη μέρα. Αυτό μας στοίχισε 45sl στο ταξί. Μπορούσαμε να το βγάλουμε και από ίντερνετ, ήθελε 2 ημέρες πριν επίσης το σάιτ που έβρισκα από την Αθήνα έδινε ακριβότερη τιμή στο εισιτήριο και ζητούσε και προμήθεια για κάθε κράτηση, δη λ μία η άλλη.
Το εισιτήριο που κλείσαμε για τις 3,45 την άλλη μέρα το πρωί έκανε 55sl και θα μας πήγαινε στο Παράκας. Στο πρακτορείο πήγαμε το πρωί με ταξί 20sl.
Τα λεωφορεία της εταιρείας - θα τα χρησιμοποιήσουμε πολλές φορές στη συνέχεια του ταξιδιού μας – είναι εξαιρετικά με καθίσματα που πέφτουν, στηρίγματα για τα πόδια, προσφέρουν σνάκς, πρωινό η φαγητό. Η πρώτη θέση , πιο ακριβή, έχει καθίσματα που γίνονται κρεβάτια, δεν μας άρεσε όμως την θεωρήσαμε πληκτική. Μετά από την εμπειρία τόσων ταξιδιών καταλήξαμε ότι η πιο καλές θέσεις είναι οι 4 πρώτες στο πάνω πάτωμα επειδή δεν έχεις κανένα μπροστά σου, βλέπεις από το παράθυρο και απλώνεις και τα πόδια σου. Τα δύο τελευταία ταξίδια τα κάναμε έτσι.
Η διαδρομή προς το Παράκας ακολουθεί την Παναμερικάνα, (το δρόμο που ενώνει την Αλάσκα με το Περού και την Χιλή μέχρι την Παταγονία ) έχει από την μια μεριά τον Ειρηνικό ωκεανό και από την άλλη μια απέραντη έρημο (Ατακάμα ).
Το λεωφορείο έκανε 3,50 ώρες να φθάσει. Εκεί τους ρωτήσαμε που μπορούμε να αφήσουμε τις αποσκευές μας και απάντησαν ότι μπορούμε εφόσον κλείσουμε μαζί τους την επίσκεψη στα νησιά Ballestas. Μην έχοντας άλλη επιλογή, αλλά και καθόλου διάθεση να ψάξουμε κάτι άλλο, κανονίσαμε την επίσκεψη. Το αντίτιμο ήταν 40sl και 10 για την είσοδο στον προστατευόμενο υδροβιότοπο που πληρώνεις στην κυβέρνηση. Σε όλα τα αξιοθέατα στο Περού πληρώνεις είσοδο.
Με το βανάκι τους μας κατέβασαν στην αποβάθρα, μας έδωσαν σωσίβια και ξεκινήσαμε για τα νησιά.
Η θάλασσα γαλήνια με ένα δροσερό αεράκι. Τα νησάκια είναι περίπου μια ώρα και20 λεπτά από την ακτή. Ενθουσιάστηκα.
Τα πιο πολλά πουλιά είναι οι κορμοράνοι guanay, ο περουβιανός μπούφος και ο πελεκάνος του Περού. Εμφανίζονται κατά χιλιάδες . Θα δείτε, επίσης, πελεκάνους, κορμοράνους, Humboldt πιγκουίνους και, αν είστε τυχεροί, δελφίνια.
Στο ταξίδι της επιστροφής σας, μπορεί να δείτε τα φλαμίνγκο της Χιλής, τα οποία συνήθως βρίσκονται στο νότιο τμήμα του κόλπου. Τα φλαμίνγκο δεν είναι πάντα εκεί ωστόσο η καλύτερη στιγμή είναι τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο. Εμείς δεν τα είδαμε.
Βλέπεις πολλές φώκιες ,
κόκκινα καβούρια, θαλάσσιους ελέφαντες που πότε βρυχώνται , πότε λιάζονται και πότε βουτούν στην θάλασσα. Οι πιγκουίνοι είναι σαν να έχουν βγει από τα παραμύθια.
Ο τόπος είναι γεμάτος πουλιά, πολλά πουλιά , περίπου 160 είδη(piqueros). Τα βράχια μαυρίζουν από τα πουλιά.
Είναι βραχονησίδες στη μέση του πουθενά στον ωκεανό. Ονομάζονται και Galapagos των φτωχών, λόγω της μεγάλης βιοποικιλότητας τους. Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση. Εκεί είναι και τα ερείπια ενός παλιού εργοστασίου το οποίο επεξεργαζόταν τις..... κουτσουλιές ( γκουανό) , τις οποίες πωλούσε σαν λίπασμα, πολύ σοβαρή πηγή εισοδήματος για την χώρα μέχρι πριν λίγα χρόνια.
Εντυπωσιασμένοι γυρίσαμε στην παράγκα που χρησίμευε για σταθμός, να ξαποστάσουμε να πιούμε μια μπυρίτσα να συνέλθουμε.
Μεταξύ δεύτερης και τρίτης μπύρας μας βρήκε το λεωφορείο που ήρθε για να μας πάει στην Ica τον επόμενο σταθμό μας.
Η πόλη βρίσκεται δύο ώρες μακριά και το εισιτήριο κοστίζει 20sl.
Στο σταθμό της πόλης πήραμε ταξί 5sl για το μουσείο της (ο Γιώργος επέμενε να το δούμε οπωσδήποτε) . Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον περιφερειακό μουσείο με εκθέματα από τα προϊστορικά ευρήματα της ισπανικής αποικιακής εποχής. Περιλαμβάνει επίσης προκολομβιανά ταφικά, μούμιες με επιμήκη κρανία και ευρήματα από πολιτισμούς και προ-Ίνκας. Μερικά κρανία φέρουν επίσης ενδείξεις χειρουργείου. Ένα είδος πρώιμης χειρουργικής επέμβασης στον εγκέφαλο για να ανακουφίσει την εσωτερική πίεση ή την απομάκρυνση κατεστραμμένων κυττάρων από το κρανίο, από τραυματισμούς που υπέστησαν στην μάχη. Υπάρχουν, επίσης, έπιπλα, πίνακες ζωγραφικής και έργα τέχνης από την ισπανική αποικιακή εποχή.
Στην ρεσεψιόν μας κράτησαν τις αποσκευές μέχρι να δούμε το μουσείο. Εισιτήριο 7sl.
Ο θυρωρός μας κάλεσε ταξί και κανόνισε να μας πάει με έκπτωση (6 sl )στην έρημο Huacachina, όταν του είπαμε ότι είμαστε από την Ελλάδα. Γενικά σε όλο το Περού όταν λέγαμε ότι είμαστε από την Ελλάδα βρίσκαμε μεγάλη συμπάθεια, ίσως γιατί ερχόμαστε από πολύ μακριά.
Είναι ένα θέρετρο για τις τοπικές οικογένειες από την κοντινή πόλη της Ικα , και πόλος έλξης για τους τουρίστες για το sandboarding και τις βόλτες στους αμμόλοφος που εκτείνονται αρκετές εκατοντάδες μέτρα ψηλά .
Σε έρημο έχω πάει άλλη μια φορά στη Τυνησία, αλλά εδώ ήταν αλλιώτικη. Πανύψηλα βουνά άμμου περιστοιχίζανε μια όαση με δέντρα και μια λίμνη.
Ο μύθος υποστηρίζει ότι η λιμνοθάλασσα δημιουργήθηκε όταν μια όμορφη πριγκίπισσα συνελήφθη να κάνει το λουτρό της από ένα νεαρό κυνηγό. Έφυγε, αφήνοντας την πισίνα του νερού που έκανε το μπάνιο να γίνει λιμνοθάλασσα. Οι πτυχώσεις του του χιτώνα της καθώς έτρεχε, έγιναν οι γύρω αμμόλοφοι. Και η ίδια η γυναίκα φημολογείται ότι εξακολουθεί να ζει στην όαση σαν γοργόνα . Το θέαμα εξαιρετικό. Παντού έβλεπες άτομα να προσπαθούν να ανέβουν στις κορυφές για να γλιστρήσουν από εκεί με την σανίδα τους .
Μερικοί έκαναν μπάνιο στην λίμνη, κατά την γνώμη μου δεν ήταν και πολύ καθαρή. Εγώ προτίμησα την πισίνα του ξενοδοχείου. Η ζέστη αφόρητη. Το ξενοδοχείο μας Hotel Mossone 59 δολ. Σε πολύ καλή θέση , πάνω στην λίμνη, αλλά παρηκμασμένο, χρειάζεται ανακαίνιση. Βέβαια αναγνωρίζουμε το πολύ καλό πρωινό του.
Το απόγευμα κάναμε sand boarding 35sl+5sl οι φόροι, βόλτες στους αμμόλοφους με τζιπάκι, απ όπου είδαμε το ηλιοβασίλεμα.
Ανεβαίναμε τους λόφους μέχρι την κορυφή και από εκεί κατεβαίναμε απότομα. Μας άρεσε.
Στην περιοχή πηγαίνουν και πολλοί ντόπιοι για τις δραστηριότητες αυτές. Κυρίως νεολαία. Όλη νύχτα κάνουν πάρτι, παντού υπάρχει μια φασαρία μέχρι το πρωί. Όσοι από τους νέους μπορούν πηγαίνουν εκεί και ξεφαντώνουν. Εμείς διασκεδάσαμε με μια παρέα μουσικών του δρόμου που ήταν περαστικοί από την πλατεία, φάγαμε πολύ καλά και ήπιαμε την μπυρίτσα μας με θέα την λίμνη. Τελειώσαμε την βραδιά στο μπαρ του ξενοδοχείου όπου δοκιμάσαμε πίσκο δε σουρ το τοπικό ποτό του Περού. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία, κυρίως γιατί διανυκτερεύσαμε εκεί και είχαμε αρκετό χρόνο να το απολαύσουμε.
Το ταξίδι στο μακρινό Περού ήταν μέσα στα όνειρά μου. Μια συζήτηση στο travelstories ήταν η αφορμή. Ετοιμαζόμουν λοιπόν για αλλού, η εποχή δεν ήταν καλή, καθότι περίοδος βροχών, τα εισιτήρια όμως δελεαστικά. Η παρέα ακολουθούσε όπου και να πηγαίναμε. Προτιμούσε βέβαια Περού. Κλείσαμε λοιπόν με 696ε από Μαδρίτη και 148 Αθήνα- Μαδρίτη, με αισιοδοξία ότι τις βροχές θα τις αντιμετωπίσουμε βρε αδερφέ πόσες θάνε. Ο καιρός ήταν μαζί μας, οι βροχές ελάχιστες και δεν επηρέασαν καθόλου τις δραστηριότητες μας. Από 28/1 έως 15/2 – 2015.
Ήταν η πρώτη φορά που είχα τόσο λίγο χρόνο να οργανώσω το ταξίδι μου. Διάβαζα ιστορίες ταξιδιωτών, ρωτούσα πληροφορίες από το φόρουμ, έψαχνα στο ίντερνετ. Τελικά διαμόρφωσα ένα πρόγραμμα και έκλεισα τα πρώτα ξενοδοχεία.
Έτσι την Τετάρτη αξημέρωτα φεύγουμε για το αεροδρόμιο. Οι φθηνές τιμές έχουν και αναμονές. Θα μέναμε στην Μαδρίτη 12 ώρες περίπου, αφού κάναμε μια πτήση με την Alitalia μέσω Ρώμης. Ήταν η μόνη περίπτωση να γλυτώσουμε την διανυκτέρευση στην Μαδρίτη.
Μες στην καρδιά του χειμώνα η Μαδρίτη μας περίμενε ηλιόλουστη. Κάναμε μια πανέμορφη βόλτα στο κέντρο της πόλης καταλήγοντας στο πάρκο Retiro, όπου απολαύσαμε την λιακάδα μαζί με πολλούς Ισπανούς, που εκμεταλλευτήκαμε την όμορφη μέρα. Πήγαμε στο μουσείο Prato και καταλήξαμε στην πολύβουη πλατεία Sol και στο Μουσείο του Hamon για ιδιαίτερους μεζέδες.
Η πτήση για την Λίμα ήταν στις 00,30 με την Air Europa. Η διάρκειά της 12 ώρες.
Νάμαστε λοιπόν στην Λίμα. Σύμφωνα με πληροφορίες έπρεπε να πάρουμε ένα Green taxi που είναι πιο ασφαλές , μας ζήτησε 50 sol (1ε=3.3 sol) για το κέντρο της πόλης (τρεις φορές πήραμε ταξί για το αεροδρόμιο 50- 40- 45 sol) ,χρήματα πήραμε από τα μηχανήματα του πρώτου ορόφου.
Το ξενοδοχείο που είχα κλείσει για την πρώτη βραδιά ήταν το Plaza mayor στο ιστορικό κέντρο ένα δρόμο πριν την κεντρική πλατεία. Τα πράγματα έγιναν όπως τα είχα διαβάσει από εδώ. Στην αρχή ο ταξιτζής μας είπε να κρύψουμε τις τσάντες μας γιατί είναι επικίνδυνα και δεν έπρεπε να κλείσουμε εκεί ξενοδοχείο αλλά στο Μιραφλόρες, μάλιστα μας πρότεινε να μας πάει αυτός σε ένα καλό. Του είπαμε ότι το έχουμε πληρώσει και επιμένουμε να πάμε εκεί, οπότε αναγκαστικά μας πήγε. Το ξενοδοχείο μας έδωσε τα δωμάτια (το δίκλινο είχε 2 δωμάτια συνεχόμενα) αν και 8 το πρωί, αρκετά καλό για τα χρήματα που δίναμε 36ε.
Μετά από λίγη ξεκούραση ξεκινήσαμε ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Λίμα. Στην στροφή του δρόμου μετά το ξενοδοχείο μας μείναμε εκστασιασμένες να κοιτάζουμε ζωντανή την εικόνα που τόσες φορές χαζεύαμε στα ταξιδιωτικά περιοδικά που αναφέρονταν στη Λίμα. Τα περίφημα κίτρινα κτίρια αποικιοκρατικού στυλ, που συνοδεύουν τις φωτογραφίες της πόλης. Εδώ τα ισπανικά και τα ινδιάνικα σχέδια αλληλοσυμπληρώνονται και δημιουργούν την αποικιακή αρχιτεκτονική. Επηρεασμένα από την μαυριτανική τεχνική παρουσιάζουν στα κτήρια αραβουργήματα και πολλές διακοσμητικές λεπτομέρειες. Η Plaza de Armas τι υπέροχη πλατεία αλήθεια. Ο Καθεδρικός, το μεγαλόπρεπο Palacio de Goberno (παλάτι της κυβέρνησης) , το Δημαρχείο της πόλης, το σπιτάκι !!!! του Αρχιεπίσκοπου από κει μέχρι την Plaza de St. Martin. Το Μοναστήρι του Αγίου Φραγκίσκου( εδώ είναι η ιδιαίτερη εικόνα του μυστικού δείπνου, όπου ο χριστός και οι μαθητές τρώνε ινδικά χοιρίδια και πίνουν τοπική μπύρα σε κύπελα των Ίνκας), η Μονή του Αγίου Δομίνικου, το Μουσείο Larco κτλ. Η Λίμα μου άρεσε πάρα πολύ. ο καιρός, σταθερή θερμοκρασία γύρω στους 30 βαθμούς, μεγάλη ζέστη όλο το24ωρο, συννεφιά, χωρίς να βρέχει.
Plaza des armas
Ξεκινώντας από το αεροδρόμιο να έρθεις στην πόλη περνάς από τις φτωχογειτονιές της Λίμα. Εκεί βλέπεις σπίτια παράγκες, ανθρώπους να περπατούν μες στις λάσπες , δυστυχία και φτώχεια. Αυτό συνεχίζεται μέχρι τα όρια του ιστορικού κέντρου. Στο κέντρο όμως τα πράγματα αλλάζουν . Υπάρχει πολύς κόσμος , όμορφες πλατείες, πεζόδρομοι, καταστήματα, εστιατόρια, καφέ. Εκεί δεν νιώθεις να κινδυνεύεις καθόλου. Εμείς περπατήσαμε πολύ γύρω γύρω στην πόλη, φτάσαμε μέχρι το ποτάμι και τις αγορές των ντόπιων. Πάντα βέβαια ημέρα και με κόσμο. Κινδυνεύεις όταν δεν τηρείς τους βασικούς κανόνες ασφαλείας.
Κάποια στιγμή πήραμε ένα ταξί και πήγαμε στο σταθμό της Cruz del sur να βγάλουμε εισιτήρια για την επόμενη μέρα. Αυτό μας στοίχισε 45sl στο ταξί. Μπορούσαμε να το βγάλουμε και από ίντερνετ, ήθελε 2 ημέρες πριν επίσης το σάιτ που έβρισκα από την Αθήνα έδινε ακριβότερη τιμή στο εισιτήριο και ζητούσε και προμήθεια για κάθε κράτηση, δη λ μία η άλλη.
Το εισιτήριο που κλείσαμε για τις 3,45 την άλλη μέρα το πρωί έκανε 55sl και θα μας πήγαινε στο Παράκας. Στο πρακτορείο πήγαμε το πρωί με ταξί 20sl.
Τα λεωφορεία της εταιρείας - θα τα χρησιμοποιήσουμε πολλές φορές στη συνέχεια του ταξιδιού μας – είναι εξαιρετικά με καθίσματα που πέφτουν, στηρίγματα για τα πόδια, προσφέρουν σνάκς, πρωινό η φαγητό. Η πρώτη θέση , πιο ακριβή, έχει καθίσματα που γίνονται κρεβάτια, δεν μας άρεσε όμως την θεωρήσαμε πληκτική. Μετά από την εμπειρία τόσων ταξιδιών καταλήξαμε ότι η πιο καλές θέσεις είναι οι 4 πρώτες στο πάνω πάτωμα επειδή δεν έχεις κανένα μπροστά σου, βλέπεις από το παράθυρο και απλώνεις και τα πόδια σου. Τα δύο τελευταία ταξίδια τα κάναμε έτσι.
Η διαδρομή προς το Παράκας ακολουθεί την Παναμερικάνα, (το δρόμο που ενώνει την Αλάσκα με το Περού και την Χιλή μέχρι την Παταγονία ) έχει από την μια μεριά τον Ειρηνικό ωκεανό και από την άλλη μια απέραντη έρημο (Ατακάμα ).
Το λεωφορείο έκανε 3,50 ώρες να φθάσει. Εκεί τους ρωτήσαμε που μπορούμε να αφήσουμε τις αποσκευές μας και απάντησαν ότι μπορούμε εφόσον κλείσουμε μαζί τους την επίσκεψη στα νησιά Ballestas. Μην έχοντας άλλη επιλογή, αλλά και καθόλου διάθεση να ψάξουμε κάτι άλλο, κανονίσαμε την επίσκεψη. Το αντίτιμο ήταν 40sl και 10 για την είσοδο στον προστατευόμενο υδροβιότοπο που πληρώνεις στην κυβέρνηση. Σε όλα τα αξιοθέατα στο Περού πληρώνεις είσοδο.
Με το βανάκι τους μας κατέβασαν στην αποβάθρα, μας έδωσαν σωσίβια και ξεκινήσαμε για τα νησιά.
Η θάλασσα γαλήνια με ένα δροσερό αεράκι. Τα νησάκια είναι περίπου μια ώρα και20 λεπτά από την ακτή. Ενθουσιάστηκα.
Τα πιο πολλά πουλιά είναι οι κορμοράνοι guanay, ο περουβιανός μπούφος και ο πελεκάνος του Περού. Εμφανίζονται κατά χιλιάδες . Θα δείτε, επίσης, πελεκάνους, κορμοράνους, Humboldt πιγκουίνους και, αν είστε τυχεροί, δελφίνια.
Στο ταξίδι της επιστροφής σας, μπορεί να δείτε τα φλαμίνγκο της Χιλής, τα οποία συνήθως βρίσκονται στο νότιο τμήμα του κόλπου. Τα φλαμίνγκο δεν είναι πάντα εκεί ωστόσο η καλύτερη στιγμή είναι τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο. Εμείς δεν τα είδαμε.
Βλέπεις πολλές φώκιες ,
κόκκινα καβούρια, θαλάσσιους ελέφαντες που πότε βρυχώνται , πότε λιάζονται και πότε βουτούν στην θάλασσα. Οι πιγκουίνοι είναι σαν να έχουν βγει από τα παραμύθια.
Ο τόπος είναι γεμάτος πουλιά, πολλά πουλιά , περίπου 160 είδη(piqueros). Τα βράχια μαυρίζουν από τα πουλιά.
Είναι βραχονησίδες στη μέση του πουθενά στον ωκεανό. Ονομάζονται και Galapagos των φτωχών, λόγω της μεγάλης βιοποικιλότητας τους. Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση. Εκεί είναι και τα ερείπια ενός παλιού εργοστασίου το οποίο επεξεργαζόταν τις..... κουτσουλιές ( γκουανό) , τις οποίες πωλούσε σαν λίπασμα, πολύ σοβαρή πηγή εισοδήματος για την χώρα μέχρι πριν λίγα χρόνια.
Εντυπωσιασμένοι γυρίσαμε στην παράγκα που χρησίμευε για σταθμός, να ξαποστάσουμε να πιούμε μια μπυρίτσα να συνέλθουμε.
Μεταξύ δεύτερης και τρίτης μπύρας μας βρήκε το λεωφορείο που ήρθε για να μας πάει στην Ica τον επόμενο σταθμό μας.
Η πόλη βρίσκεται δύο ώρες μακριά και το εισιτήριο κοστίζει 20sl.
Στο σταθμό της πόλης πήραμε ταξί 5sl για το μουσείο της (ο Γιώργος επέμενε να το δούμε οπωσδήποτε) . Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον περιφερειακό μουσείο με εκθέματα από τα προϊστορικά ευρήματα της ισπανικής αποικιακής εποχής. Περιλαμβάνει επίσης προκολομβιανά ταφικά, μούμιες με επιμήκη κρανία και ευρήματα από πολιτισμούς και προ-Ίνκας. Μερικά κρανία φέρουν επίσης ενδείξεις χειρουργείου. Ένα είδος πρώιμης χειρουργικής επέμβασης στον εγκέφαλο για να ανακουφίσει την εσωτερική πίεση ή την απομάκρυνση κατεστραμμένων κυττάρων από το κρανίο, από τραυματισμούς που υπέστησαν στην μάχη. Υπάρχουν, επίσης, έπιπλα, πίνακες ζωγραφικής και έργα τέχνης από την ισπανική αποικιακή εποχή.
Στην ρεσεψιόν μας κράτησαν τις αποσκευές μέχρι να δούμε το μουσείο. Εισιτήριο 7sl.
Ο θυρωρός μας κάλεσε ταξί και κανόνισε να μας πάει με έκπτωση (6 sl )στην έρημο Huacachina, όταν του είπαμε ότι είμαστε από την Ελλάδα. Γενικά σε όλο το Περού όταν λέγαμε ότι είμαστε από την Ελλάδα βρίσκαμε μεγάλη συμπάθεια, ίσως γιατί ερχόμαστε από πολύ μακριά.
Είναι ένα θέρετρο για τις τοπικές οικογένειες από την κοντινή πόλη της Ικα , και πόλος έλξης για τους τουρίστες για το sandboarding και τις βόλτες στους αμμόλοφος που εκτείνονται αρκετές εκατοντάδες μέτρα ψηλά .
Σε έρημο έχω πάει άλλη μια φορά στη Τυνησία, αλλά εδώ ήταν αλλιώτικη. Πανύψηλα βουνά άμμου περιστοιχίζανε μια όαση με δέντρα και μια λίμνη.
Ο μύθος υποστηρίζει ότι η λιμνοθάλασσα δημιουργήθηκε όταν μια όμορφη πριγκίπισσα συνελήφθη να κάνει το λουτρό της από ένα νεαρό κυνηγό. Έφυγε, αφήνοντας την πισίνα του νερού που έκανε το μπάνιο να γίνει λιμνοθάλασσα. Οι πτυχώσεις του του χιτώνα της καθώς έτρεχε, έγιναν οι γύρω αμμόλοφοι. Και η ίδια η γυναίκα φημολογείται ότι εξακολουθεί να ζει στην όαση σαν γοργόνα . Το θέαμα εξαιρετικό. Παντού έβλεπες άτομα να προσπαθούν να ανέβουν στις κορυφές για να γλιστρήσουν από εκεί με την σανίδα τους .
Μερικοί έκαναν μπάνιο στην λίμνη, κατά την γνώμη μου δεν ήταν και πολύ καθαρή. Εγώ προτίμησα την πισίνα του ξενοδοχείου. Η ζέστη αφόρητη. Το ξενοδοχείο μας Hotel Mossone 59 δολ. Σε πολύ καλή θέση , πάνω στην λίμνη, αλλά παρηκμασμένο, χρειάζεται ανακαίνιση. Βέβαια αναγνωρίζουμε το πολύ καλό πρωινό του.
Το απόγευμα κάναμε sand boarding 35sl+5sl οι φόροι, βόλτες στους αμμόλοφους με τζιπάκι, απ όπου είδαμε το ηλιοβασίλεμα.
Στην περιοχή πηγαίνουν και πολλοί ντόπιοι για τις δραστηριότητες αυτές. Κυρίως νεολαία. Όλη νύχτα κάνουν πάρτι, παντού υπάρχει μια φασαρία μέχρι το πρωί. Όσοι από τους νέους μπορούν πηγαίνουν εκεί και ξεφαντώνουν. Εμείς διασκεδάσαμε με μια παρέα μουσικών του δρόμου που ήταν περαστικοί από την πλατεία, φάγαμε πολύ καλά και ήπιαμε την μπυρίτσα μας με θέα την λίμνη. Τελειώσαμε την βραδιά στο μπαρ του ξενοδοχείου όπου δοκιμάσαμε πίσκο δε σουρ το τοπικό ποτό του Περού. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία, κυρίως γιατί διανυκτερεύσαμε εκεί και είχαμε αρκετό χρόνο να το απολαύσουμε.