• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Αυστρία Ο Νεαρός Λαγός στην Ισημερινή Βιέννη

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
545
Likes
2.640
~ Γειτονιές του κέντρου

Μία από τις μεγαλύτερές μου απολαύσεις στα ταξίδια μου είναι να ανακαλύπτω πιο ήσυχα μέρη ακριβώς δίπλα στα πολύ τουριστικά, που μπορώ να τα σεργιανίσω χωρίς το στριμωξίδι και την ενόχληση της πολυκοσμίας. Σε αυτό, βέβαια, συντελεί και η κατάλληλη ώρα, καθώς πολύ νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα είναι συνήθως οι καλύτερες στιγμές της ημέρας για κάτι τέτοιο. Αυτό μπορεί να κάνει κάποιος και στο κέντρο της Βιέννης, καθώς υπάρχουν γειτονιές και σοκάκια που σε κάνουν να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε μία από τις πιο τουριστικές πρωτεύουσες του πλανήτη.

Έτσι, λοιπόν, δύο στενά δίπλα από τον Άγιο Στέφανο είναι η οδός Grünangergasse, ένα ήρεμο δρομάκι με αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία, κυρίως όσον αφορά τις διακοσμητικές λεπτομέρειες στις προσόψεις των κτηρίων, όπως τα αρτοσκευάσματα και τα pretzel πάνω από την πόρτα του σπιτιού στον αριθμό 8 ή τα αγέρωχα λαγωνικά στο νούμερο 4.

Vienna - Grünangergasse 1.JPG


Vienna - Grünangergasse 2.jpg


Λίγο πιο πάνω, ένα άλλο γραφικό στενό, η οδός Schönlaterngasse. Το όνομά της σημαίνει «Οδός του όμορφου φαναριού» από το σιδερένιο φανάρι που υπάρχει στο κτήριο με τον αριθμό 6, αν και πλέον πρόκειται για αντίγραφο του αυθεντικού φαναριού του 1610. Στο νούμερο 7 είναι το "Σπίτι του Βασιλίσκου" (Basiliskenhaus), που σύμφωνα με τον μεσαιωνικό μύθο στο πηγάδι της αυλής του ένας μαθητευόμενος αρτοποιός βρήκε έναν βασιλίσκο -τέρας με τη μορφή φιδιού με λοφίο (κάτι σαν την Tina Turner των τεράτων)- τον οποίο και κατάφερε να σκοτώσει με τον μοναδικό τρόπο που μπορεί να σκοτωθεί ένας βασιλίσκος -όπως όλοι ξέρουμε-, δηλαδή δείχνοντάς του το είδωλό του σε έναν καθρέφτη. Ο μύθος αναγράφεται στην πρόσοψη του κτηρίου, κάτω από το ομοίωμα του μυθικού πλάσματος.

Vienna - Schönlaterngasse 1.JPG


Vienna - Schönlaterngasse 2.JPG


Vienna - Schönlaterngasse, Basiliskenhaus.jpg


Ακριβώς κάτω από την Schönlaterngasse βρίσκεται η Εκκλησία των Ιησουϊτών ή Jesuitenkirche. Στις αρχές του 17ου αιώνα το τάγμα των Ιησουιτών της Βιέννης μετέφερε το αρχηγείο του στην περιοχή, ώστε να είναι κοντά στο παλιό πανεπιστήμιο το οποίο είχε υπό τον έλεγχό του, χτίζοντας αυτή την εκκλησία για να δηλώσει την επικράτησή του στην περιοχή.

Vienna - Jesuit Church.JPG


Δύο βήματα από το Ankeruhr, προς την πλευρά του Δούναβη, είναι η Ρωμανική εκκλησία του Αγίου Ρούπερτ του Σάλτσμπουργκ (Ruprechtskirche) -τον οποίο πρέπει να ομολογήσετε ότι δεν είχατε ακούσει ποτέ, ούτε ποτέ του κάνατε κάποιο τάμα-, προστάτη των εμπόρων αλατιού της Βιέννης (!) κατά τον Μεσαίωνα, γι’ αυτό και η εκκλησία κοιτάζει προς τα τότε σημεία συλλογής αλατιού στο κανάλι του Δούναβη. Είναι πράγματι η παλαιότερη εκκλησία της Βιέννης, όπως μάλλον είναι προφανές από την όψη της, αφού στέκεται εκεί από τον 11ο αιώνα. Η ανηφοριά και τα σκαλάκια για να φτάσεις εκεί μου επιβεβαίωσαν ότι το κέντρο της Βιέννης είναι στην πραγματικότητα χτισμένο πάνω σε διαδοχικούς λόφους.

Vienna - St. Rupert's Church.JPG
 
Last edited:

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.051
Likes
2.270
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
αυτό το κομμάτι με αποτελείωσε! λες και πήγα κι εγώ στη Βιέννη! :clap: και παρ΄όλο που έχω πάει πολλές φορές Γερμανία, έχω διασχίσει την Αυστρία μόνο με το τρένο, το πάλαι ποτέ 1968!!!!
 

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
545
Likes
2.640
~ Φαγητό στο κέντρο

Η δραστηριότητα που ίσως επηρεάστηκε περισσότερο από την αφόρητη ζέστη και την πανδημία κατά την παραμονή μου στη Βιέννη ήταν το φαγητό. Όσο και αν είχα την περιέργεια για έναν καφέ συνοδεία γλυκού σε κάποιο από τα φημισμένα café του κέντρου, αφενός ο καύσωνας δεν μου δημιουργούσε καμία διάθεση για ζεστό καπουτσίνο (melange όπως τον λένε εκεί), αφετέρου η διαρκής πολυκοσμία που συναντούσα κάθε φορά που περνούσα από αυτά -τουλάχιστον στα Café Central και Landtmann- με αποθάρρυνε από το να αποφασίσω να τα επισκεφτώ. Καλύτερα από θέμα κόσμου και συνωστισμού ήταν τα πράγματα στα Café Mozart και στο Sacher.

Το Café Mozart βρίσκεται ανάμεσα στο Μουσείο Albertina και στην Όπερα της Βιέννης από το 1899. Έχει μεγάλο εξωτερικό χώρο (κάτι που δεν έχει το Central) και έτσι μπορείς να πιεις τον καφέ σου ή και να φας χωρίς την άβολη αίσθηση του έντονου συγχρωτισμού. Γενικά είναι ακριβό, όπως όμως είναι όλα τα καταστήματα του κέντρου. Αν δεν με απατά η μνήμη μου, πλήρωσα 18 ευρώ για μία μάλλον μικρή ποσότητα γευστικά καλού ριζότου με μανιτάρια και σάλτσα Hollandaise -με την οποία έχουμε μεγαλώσει στην Ανατολική Πελοπόννησο-, μία ατομική σαλάτα και ένα αναψυκτικό.

Στη δεύτερη επίσκεψή μου εκεί δοκίμασα μία εντελώς αδιάφορη Sachertorte, όχι μόνο άγλυκη, που το περιμένεις, αλλά και εντελώς «επίπεδη» ως γεύση και υφή, που δεν το περιμένεις από ένα τέτοιο μαγαζί, πετώντας 5 ευρώ.

Vienna - Café Mozart.jpg


photo9jpg_002.jpg


Υπάρχουν όμως μέρη και στο κέντρο της Βιέννης που μπορείτε να φάτε χορταστικά σε πολύ καλές τιμές, αν δεν έχετε απαιτήσεις για sauce Ηollandaise και Sachertorte. Στην πιτσαρία L'Osteria στην οδό Bräunerstraße θα φάτε κτηνωδώς μεγάλες μερίδες (η πίτσα έρχεται σε πιατέλα από την οποία ξεχειλίζει γιατί δεν τη χωράει) χωρίς να ξεπαραδιαστείτε. Για μία πολύ καλή πίτσα Margherita με βασιλικό, που δεν μπόρεσα να φάω όλη, και ένα αναψυκτικό έδωσα 13 ευρώ. Το μόνο αρνητικό, όπως είναι αναμενόμενο, είναι η δυσκολία να βρείτε τραπέζι και η κάποια αναμονή που μπορεί να έχετε για αυτό.

Vienna - L'Osteria.jpg
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
545
Likes
2.640
~ Albertina

Επέλεξα να αφήσω για το τέλος της αφήγησής μου το Μουσείο Albertina, ώστε να ολοκληρωθεί εκεί από όπου ξεκίνησε. Βρίσκεται απέναντι από την Όπερα της Βιέννης και πήρε το όνομά του από τον Δούκα Αλβέρτο του Saxe-Teschen, ιδιοκτήτη του παλατιού που το στεγάζει και σύζυγο της Μαρίας Χριστίνας, κόρης της Μαρίας Θηρεσίας. Εκεί φιλοξενούνται περισσότεροι από 65.000 πίνακες και υδατογραφίες, ακόμα περισσότερα φωτογραφικά έργα και μία από τις πολυτιμότερες παγκοσμίως συλλογές έργων χαρακτικής.

Το κτήριο υπέστη σοβαρές ζημιές από τους βομβαρδισμούς του ’45 και ανακατασκευάστηκε σε μεγάλο βαθμό τα επόμενα χρόνια. Το 1998 ξεκίνησε μία προσπάθεια να του αποδοθεί μία πιο σύγχρονη όψη, που οδήγησε στην κατασκευή και του μοντέρνου γκρι στεγάστρου στην άνω είσοδο του μουσείου από τον αρχιτέκτονα Hans Hollein, που φυσικά αποτέλεσε -και εδώ- αιτία για έναν ακόμα ατέρμονο «πόλεμο» απόψεων για το αν αναδεικνύει ή υποβιβάζει την αισθητική και την ιστορία του κτηρίου. Το δεύτερο σήμα κατατεθέν του μουσείου είναι οι εξωτερικές σκάλες που οδηγούν στον επάνω όροφο, που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται με έξυπνο τρόπο για να διαφημίσουν τις εκθέσεις που κατά καιρούς στεγάζονται σε αυτό.

Εκεί θα δείτε, σε μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις, έργα των Albrecht Dürer, Claude Monet, Paul Cézann, Edgar Degas, Amedeo Modigliani, Pablo Picasso, μεταξύ πολλών άλλων. Και ασφαλώς τον Νεαρό Λαγό, να παραμένει κουλουριασμένος και υπομονετικός στην ίδια στάση επί αιώνες.

Vienna - Staatsoper 1.JPG

Όπερα της Βιέννης

Vienna - Staatsoper 2.JPG


Vienna - Staatsoper 3.JPG


Vienna - Albertina 01.JPG

Albertina

Vienna - Albertina 02.JPG


Vienna - Albertina 03.JPG


Vienna - Albertina 05 (Edgar Degas).JPG

Two Dancers ~ Edgar Degas

Vienna - Albertina 06.JPG

Water Lilies ~ Claude Monet

Vienna - Albertina 08 (Paul Signac).JPG

Venice, the pink cloud ~ Paul Signac

Vienna - Albertina 09 (Amedeo Modigliani).JPG

Young woman in a shirt ~ Amedeo Modigliani

Vienna - Albertina 10 (Winter landscape, Franz Sedlacek).JPG

Winter landscape ~ Franz Sedlacek

Vienna - Albertina 13 (Girl with hat, Pablo Picasso).JPG

Girl with hat ~ Pablo Picasso

Vienna - Albertina 16.JPG


Vienna - Albertina 18.JPG


Vienna - Albertina 19.JPG


Vienna - Albertina 25 (Young Hare, Albrecht Dürer).JPG

Young Hare ~ Albrecht Dürer

Vienna - Albertina 26.JPG


Το 2020 το μουσείο εγκαινίασε ένα παράρτημά του στην οδό Karlplatz, το Albertina Modern, για να στεγάζει έργα σύγχρονων καλλιτεχνών.

Vienna - Albertina Modern.JPG
 
Last edited:

Marios_Gr

Member
Μηνύματα
545
Likes
2.640
Την πρώτη φορά που βρέθηκα στη Βιέννη ήταν για λίγες ώρες, τη δεύτερη υπό δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες. Είτε, λοιπόν, αντικειμενικά δεν θα μπορούσα να την απολαύσω όσο και όπως θα έπρεπε, είτε εγώ δεν την αντιμετώπισα σωστά, είτε απλά εκ φύσεως άλλες πόλεις μου ταιριάζουν περισσότερο.

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχει κάτι κακό, και ό,τι είχε υποσχεθεί το έδωσε. Αλλά μου φάνηκε αρκετά μονοδιάστατη, μονοθεματική. Το αυτοκρατορικό στοιχείο -και η καταιγιστική τουριστική του ανάδειξη- επικρατεί τόσο πολύ σε ένταση και έκταση που καταπίνει οτιδήποτε άλλο πιθανώς προσφέρει η πόλη. Δεν θα έλεγα ότι έχει τον κοσμοπολιτισμό, την καλλιτεχνική διάθεση και τη ζωντάνια του Βερολίνου, για παράδειγμα. Ακόμα και τα πιο σύγχρονα κομμάτια της παρεμβάλλονται μάλλον άκομψα και μερικώς μόνο ενσωματωμένα στο κυρίαρχο ιστορικό πλαίσιο, κατά τη γνώμη μου.

Είναι απολύτως κατάλληλη για μία ολιγοήμερη ρομαντική εκδρομή ζευγαριών και για κάποιον που θέλει να πάρει μία γερή δόση πολλών και μαζεμένων τουριστικών αξιοθέατων σε λίγες μέρες, ακόμα και με το κιτς και υπερβολικό στοιχείο που συνήθως ενυπάρχει σε τέτοιες περιπτώσεις. Αλλά αν θέλετε κάτι άλλο, τουλάχιστον σε μία διάρκεια τεσσάρων ημερών, δεν είμαι σίγουρος ότι θα το βρείτε εύκολα.

Παρόλα αυτά, κάθε ταξίδι είναι μία εμπειρία. Και αν η δική σου προσέγγιση δεν είναι η τυπικά τουριστική που συχνά έχουν οι Έλληνες που ταξιδεύουν σε άλλες χώρες, η Βιέννη είναι ένα ζωντανό βιβλίο ιστορίας και μία ευκαιρία διαφυγής σε μία εποχή πολύ διαφορετική από τη δική μας. Και, βέβαια, ειδικά για εμάς στην Ελλάδα, ένα υπόδειγμα για το πως μία πόλη μπορεί να προσφέρει υψηλό βιοτικό επίπεδο και σεβασμό στους πολίτες της.
~
Το μεσημέρι της τελευταίας μέρας μου στη Βιέννη ο καιρός άλλαξε άρδην. Μου το χρώσταγε μετά από τόση ταλαιπωρία με την αφόρητη ζέστη. Αλλά άλλαξε πραγματικά πολύ. Τόσο πολύ που ξεκίνησαν ραγδαίες και επίμονες βροχές και σημαντική πτώση της θερμοκρασίας. Δεν έκανε κρύο, αλλά ένα μπουφανάκι το ήθελες. Σε ένα διάλειμμα της βροχής βρήκα την ευκαιρία να βγω για τον τελευταίο μου περίπατο στο κέντρο. Οι πόλεις αλλάζουν με τη βροχή και κάποιες αλλάζουν περισσότερο. Τους πάει ο μουντός ουρανός και οι βρεγμένοι δρόμοι, λες και φτιάχτηκαν εξαρχής για να αναδεικνύονται σε αυτές τις συνθήκες. Και η Βιέννη ήταν ωραία έτσι. Μελαγχολική και πιο ήσυχη. Βαριά και κάπως βουβή, παρά τον πολύ κόσμο που σκέφτηκε το ίδιο με εμένα και βγήκε και αυτός έξω.
Δεν ξέρω αν θα ξαναβρεθώ εκεί, μάλλον όχι, αλλά άξιζε τον κόπο.

Vienna in the rain 1.jpg

Gute Nacht, Wien
 
Last edited:

chris7

Member
Μηνύματα
3.238
Likes
27.305
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Πολύ ωραία ιστορία με λεπτό χιούμορ, φωτογραφίες καταπληκτικές και κείμενο με πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τη Βιέννη. Κράτησα πολλές σημειώσεις που θα χρησιμοποιήσω σε δυο εβδομάδες που βρεθώ εκεί. Ευχαριστούμε πολύ.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.811
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom