Pandora
Member
- Μηνύματα
- 2.803
- Likes
- 961
- Επόμενο Ταξίδι
- θα δείξει...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Ευρωπαϊκή «ασπίδα» στους επβάτες απέναντι στις αεροπορικές εταιρίες
Απόλυτα κατοχυρωμένα με νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα δικαιώματα των επιβατών απέναντι στις αεροπορικές εταιρίες, σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή, εν όψει των θερινών ταξιδιών.
"Επειδή η ασφάλεια των πτήσεων είναι το βασικό κριτήριο, με το οποίο επιλέγουμε την αεροπορική εταιρία που θα ταξιδέψουμε, ας επισκεφτούμε την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη διεύθυνση: Μεταφορών: Κατάλογος αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της ΕΕ - European commission για να μάθουμε ποιές αεροπορικές εταιρίες απαγορεύεται, για λόγους ασφαλείας να λειτουργούν, εντός της Ευρωπαικής Ένωσης", αναφέρει το ΚΕΠΚΑ σε ανακοίνωσή του και συμβουλεύει:
* Σε περίπτωση κράτησης εισιτηρίου μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα, πρέπει να μας προτείνει διάφορες εναλλακτικές διαδρομές, με την ακόλουθη σειρά: Πτήση χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, πτήση με ενδιάμεση στάση χωρίς αλλαγή αεροπλάνου, πτήση με ανταπόκριση. Επίσης, πρέπει να μας ενημερώσει, για τις τιμές των διάφορων εισιτηρίων. Εάν το ζητήσουμε, μπορούμε να δούμε τις πληροφορίες αυτές, είτε στην οθόνη του υπολογιστή του πράκτορα, είτε εκτυπωμένες.
* Πρέπει να μας διαβιβάσουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, για την ταυτότητα του αερομεταφορέα. Δηλαδή, η εταιρία οφείλει να μας ενημερώσει αν το αεροπλάνο που θα μας μεταφέρει ανήκει στην ίδια ή σε κάποια άλλη εταιρία.
* Εάν κάνουμε κράτηση μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας μιας αεροπορικής εταιρίας, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η τιμή που αναφέρεται είναι η συνολική που θα πληρώσουμε. Πολλές αεροπορικές εταιρίες δεν περιλαμβάνουν, στην τελική τιμή διάφορες χρεώσεις, όπως φόρους αεροδρομίων ή επίναυλο, για να κάνουν τις τιμές τους ελκυστικές, στους καταναλωτές. Αυτό είναι παράνομο και η Επίτροπος για θέματα καταναλωτών Μεγκλένα Κούνεβα έχει απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση στις εταιρίες, που παραπλανούν τους καταναλωτές.
* Οι όροι των προσφορών πρέπει να είναι ξεκάθαροι. Πρέπει να αναφέρονται περιορισμοί που αφορούν στη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων προσφοράς. Δεν είναι δυνατόν να μη βρίσκουμε ποτέ εισιτήρια προσφοράς. Υπάρχουν πολλά εισιτήρια προσφοράς που ούτε ακυρώνονται, ούτε αλλάζουν. Απλά, χάνουμε τα χρήματά μας.
* Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κράτηση και την αγορά ενός εισιτηρίου, πρέπει να διατίθενται στη γλώσσα του καταναλωτή. Για να μάθουμε ποιές εταιρίες σέβονται τους καταναλωτές, ας επισκεφτούμε την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: EUROPA - Press Releases - ΞΞ±ΟΞ±Ξ½Ξ±Ξ»ΟΟΞ*Ο: OΞΉ Ξ±Ξ΅ΟΞΏΟΞΏΟΞΉΞΊΞ*Ο Ξ΅ΟΞ±ΞΉΟΞ΅Ξ―Ξ΅Ο ΟΟΞΏΞ²Ξ±Ξ―Ξ½ΞΏΟ Ξ½ ΟΟΞ·Ξ½ Ξ΅ΞΎΟ Ξ³Ξ―Ξ±Ξ½ΟΞ· ΟΟΞ½ ΞΉΟΟΞΏΟΟΟΟΞ½ ΟΟληΟΞ·Ο Ξ΅ΞΉΟΞΉΟΞ·ΟΞ―ΟΞ½
* Σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης λόγω υπεράρθιμων επιβατών, ακύρωση ή ματαίωση πτήσης, η αεροπορική εταιρία έχει υποχρέωση αποζημίωσης: 250 €, για πτήσεις, κάτω από 1500 χιλιόμετρα, 400 € για πτήσεις μεγαλύτερης απόστασης, στο εσωτερικό της Ε.Ε., 400 € για πτήσεις, μεταξύ 1500 και 3000 χιλιόμετρα εκτός Ε.Ε., 600 € για πτήσεις πάνω από 3500 χιλιόμετρα εκτός Ε.Ε.
* Σε περιπτώσεις φθοράς, καθυστέρησης, απώλειας ή καταστροφής αποσκευών, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, το συντομότερο δυνατό. Το ανώτατο ποσό, που μπορούμε να λάβουμε ως αποζημίωση για ζημία στις αποσκευές είναι περίπου 1300 ευρώ.
πηγή : Οδηγίες ΚΕΠΚΑ προς καταναλωτές για τα αεροπορικά εισιτήρια
Απόλυτα κατοχυρωμένα με νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα δικαιώματα των επιβατών απέναντι στις αεροπορικές εταιρίες, σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή, εν όψει των θερινών ταξιδιών.
"Επειδή η ασφάλεια των πτήσεων είναι το βασικό κριτήριο, με το οποίο επιλέγουμε την αεροπορική εταιρία που θα ταξιδέψουμε, ας επισκεφτούμε την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη διεύθυνση: Μεταφορών: Κατάλογος αερομεταφορέων που υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της ΕΕ - European commission για να μάθουμε ποιές αεροπορικές εταιρίες απαγορεύεται, για λόγους ασφαλείας να λειτουργούν, εντός της Ευρωπαικής Ένωσης", αναφέρει το ΚΕΠΚΑ σε ανακοίνωσή του και συμβουλεύει:
* Σε περίπτωση κράτησης εισιτηρίου μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα, πρέπει να μας προτείνει διάφορες εναλλακτικές διαδρομές, με την ακόλουθη σειρά: Πτήση χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, πτήση με ενδιάμεση στάση χωρίς αλλαγή αεροπλάνου, πτήση με ανταπόκριση. Επίσης, πρέπει να μας ενημερώσει, για τις τιμές των διάφορων εισιτηρίων. Εάν το ζητήσουμε, μπορούμε να δούμε τις πληροφορίες αυτές, είτε στην οθόνη του υπολογιστή του πράκτορα, είτε εκτυπωμένες.
* Πρέπει να μας διαβιβάσουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, για την ταυτότητα του αερομεταφορέα. Δηλαδή, η εταιρία οφείλει να μας ενημερώσει αν το αεροπλάνο που θα μας μεταφέρει ανήκει στην ίδια ή σε κάποια άλλη εταιρία.
* Εάν κάνουμε κράτηση μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας μιας αεροπορικής εταιρίας, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η τιμή που αναφέρεται είναι η συνολική που θα πληρώσουμε. Πολλές αεροπορικές εταιρίες δεν περιλαμβάνουν, στην τελική τιμή διάφορες χρεώσεις, όπως φόρους αεροδρομίων ή επίναυλο, για να κάνουν τις τιμές τους ελκυστικές, στους καταναλωτές. Αυτό είναι παράνομο και η Επίτροπος για θέματα καταναλωτών Μεγκλένα Κούνεβα έχει απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση στις εταιρίες, που παραπλανούν τους καταναλωτές.
* Οι όροι των προσφορών πρέπει να είναι ξεκάθαροι. Πρέπει να αναφέρονται περιορισμοί που αφορούν στη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων προσφοράς. Δεν είναι δυνατόν να μη βρίσκουμε ποτέ εισιτήρια προσφοράς. Υπάρχουν πολλά εισιτήρια προσφοράς που ούτε ακυρώνονται, ούτε αλλάζουν. Απλά, χάνουμε τα χρήματά μας.
* Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κράτηση και την αγορά ενός εισιτηρίου, πρέπει να διατίθενται στη γλώσσα του καταναλωτή. Για να μάθουμε ποιές εταιρίες σέβονται τους καταναλωτές, ας επισκεφτούμε την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: EUROPA - Press Releases - ΞΞ±ΟΞ±Ξ½Ξ±Ξ»ΟΟΞ*Ο: OΞΉ Ξ±Ξ΅ΟΞΏΟΞΏΟΞΉΞΊΞ*Ο Ξ΅ΟΞ±ΞΉΟΞ΅Ξ―Ξ΅Ο ΟΟΞΏΞ²Ξ±Ξ―Ξ½ΞΏΟ Ξ½ ΟΟΞ·Ξ½ Ξ΅ΞΎΟ Ξ³Ξ―Ξ±Ξ½ΟΞ· ΟΟΞ½ ΞΉΟΟΞΏΟΟΟΟΞ½ ΟΟληΟΞ·Ο Ξ΅ΞΉΟΞΉΟΞ·ΟΞ―ΟΞ½
* Σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης λόγω υπεράρθιμων επιβατών, ακύρωση ή ματαίωση πτήσης, η αεροπορική εταιρία έχει υποχρέωση αποζημίωσης: 250 €, για πτήσεις, κάτω από 1500 χιλιόμετρα, 400 € για πτήσεις μεγαλύτερης απόστασης, στο εσωτερικό της Ε.Ε., 400 € για πτήσεις, μεταξύ 1500 και 3000 χιλιόμετρα εκτός Ε.Ε., 600 € για πτήσεις πάνω από 3500 χιλιόμετρα εκτός Ε.Ε.
* Σε περιπτώσεις φθοράς, καθυστέρησης, απώλειας ή καταστροφής αποσκευών, πρέπει να κάνουμε γραπτή καταγγελία, το συντομότερο δυνατό. Το ανώτατο ποσό, που μπορούμε να λάβουμε ως αποζημίωση για ζημία στις αποσκευές είναι περίπου 1300 ευρώ.
πηγή : Οδηγίες ΚΕΠΚΑ προς καταναλωτές για τα αεροπορικά εισιτήρια