travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.861
- Likes
- 16.112
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Danakil Depression: Γης Γένεσις
Τώρα που ο hydronetta τέλειωσε την ιστορία του για την Αιθιοπία και καταχωρήθηκε στα ολοκληρωμένα ταξίδια, ήθελα κι εγώ να προσθέσω τη δική μου για την ίδια περιοχή. Δε θα ήθελα να σας κουράσω με πολλά και θα αναφερθώ μόνο στην επίσκεψη στο απίθανο Ντανακίλ με τα ηφαίστεια και τις αλατολίμνες. Δε θέλω συγκρίσεις αλλά παραθέτω κι εγώ τη δική μου εμπειρία για μια δύσκολη περιοχή, ώστε να πείσω τους φίλους του φόρουμ ότι πρέπει να το περιλαμβάνουν οπωσδήποτε στις περιοχές επίσκεψης όταν πάνε σε αυτή την υπέροχη χώρα.
Όταν ανοίγεις τις μηχανές αναζήτησης για να δεις τι λέει ο κόσμος για το Ντανακίλ θα δεις υπερβολές του τύπου: ταξίδι στην κόλαση, The British Foreign and Commonwealth Office advises against all travel to the Danakil desert area, το Danakil Depression είναι ένα από τα πιο αφιλόξενα μέρη του πλανήτη. Και λέω ότι είναι υπερβολές γιατί η επίσκεψη κατά την περίοδο του ελληνικού χειμώνα έχει ήπιο κλίμα, και αν πας με πρακτορείο υπεύθυνο και αξιοπρεπές νιώθεις ασφαλής. Μέχρι βέβαια να γίνει καμιά ακραία ενέργεια από τους Αφάρ και τα κάνει όλα άνω κάτω όπως το 2012.
Ντανακίλ: …………………………………….…….(δεν υπάρχουν λόγια)
Σήμερα ξεκινάμε μια εκδρομή που από πολλά χρόνια θέλαμε να κάνουμε. Αναχωρούμε σήμερα το απόγευμα για την Αιθιοπία. Η παρέα μας είναι η γνωστή: εγώ, η γυναίκα μου και δυο φίλοι.
Ας πω εδώ ότι στο ταξίδι αυτό δεν κρατούσα γραπτές σημειώσεις, αλλά τα έγραφα στο tablet με δυο τρόπους: είτε γράφοντας στα γρήγορα χωρίς να προσέχω τόνους και ορθογραφία, είτε με το λογογράφο όταν είχα σύνδεση στο ίντερνετ. Εκ των υστέρων στο σπίτι τα έκανα αποκρυπτογράφηση συμπληρώνοντας και ό,τι άλλο θυμόμουν.
Από το Φθινόπωρο, για τις γιορτές των Χριστουγέννων σκεφτόμασταν δυο, τρία, όχι πολλά ταξίδια. Ένα ήταν για την Αιθιοπία, ένα άλλο η Αυστραλία, ίσως και η Βιρμανία, αλλά τελικά καταλήξαμε στο πρώτο.
Την απόφαση την πήραμε όταν πριν από μερικούς μήνες ένας φίλος μου είπε ότι πήγε στην Αιθιοπία μόνος του. Εκεί βρήκε ένα πρακτορείο και του έκανε την εκδρομή με μεγάλη ασφάλεια και του άρεσε. Έτσι ήρθαμε σε επαφή με αυτό το πρακτορείο και το αποτέλεσμα ήταν να μας οργανώσει μία εκδρομή 14 ημερών στη Αιθιοπία.
Το πρακτορείο (λέγεται Pangeans) το έχει ένας έλληνας και τον συναντήσαμε μάλιστα στην Ελλάδα που είχε έρθει κάποιες μέρες το Νοέμβριο. Το πακέτο της εκδρομής δεν είναι φθηνό. Στο πρακτορείο δώσαμε 2400 €, ενώ τα εισιτήρια έκαναν 780 € περίπου. Περιλαμβάνουν τις πτήσεις από Αθήνα για Αντίς Αμπέμπα μέσω Καΐρου και δύο εσωτερικές πτήσεις.
Επίσης αναφέρω ότι κάναμε ένα ταξίδι σε 14 μέρες το οποίο κανονικά ήθελε τουλάχιστον 18. Αυτό είχε σαν συνέπεια να κουραστεί ο οδηγός μας, αλλά να δυσανασχετεί κιόλας. Σου λέει: επειδή αυτοί είναι τρελοί και θένε να τα δουν όλα τόσο σύντομα, θα ξεπατωθώ εγώ, που άλλωστε δε θα πληρωθώ (υποθέτω) και παραπάνω; Γι αυτό δικαιολογώ τον άνθρωπο αυτό που ορισμένες φορές έκανε πράγματα ανεξήγητα για μένα. Τα έκανε για να μην ταλαιπωρηθεί περισσότερο.
Όταν ξεκίνησα και έβγαζα τα αεροπορικά για το ταξίδι δεν είχα στο νου μου παρά μόνο το κλασικό δρομολόγιο που κάνουν τα ελληνικά πρακτορεία και όχι ηφαίστεια και ερήμους με αλάτια. Όμως στην συγκέντρωση του travelstories τον Οκτώβριο μου είπαν τα καλύτερα λόγια ο hydronetta και η παρέα του, που είχαν πάει και έτσι αποφασίσαμε να το βάλουμε στο πρόγραμμα, αλλάζοντας ορισμένα σημεία. Ξέραμε ότι ήταν μια δύσκολη εμπειρία αλλά θα το προσπαθούσαμε και περιμέναμε να μας ανταμείψει ανάλογα. Το κόστος για το πρακτορείο ανέβηκε βέβαια κατά 500 ευρώ και έτσι φτάσαμε στα 2400.
Μια σημαντική πληροφορία είναι ότι επειδή τα τηλεφωνήματα από εκεί με ελληνικές κάρτες είναι πανάκριβα, εμείς πήραμε μια αιθιοπική κάρτα sim (συγκεκριμένα μας την δώρισε το πρακτορείο, αλλά μας είπαν ότι είναι πάμφθηνες εκεί) και με ελάχιστα χρήματα είχαμε συνεχή επικοινωνία με Ελλάδα και με τους ντόπιους (οδηγό και πρακτορείο). Ευτυχώς εκεί το ίντερνετ μπορεί να πιάνει δύσκολα, αλλά το τηλεφωνικό δίκτυο είναι δυνατό.
Μια πρώτη γωτογραφική γεύση:
Λούσυ:
Την πρώτη μέρα ξεκίνησε το ταξίδι από Αθήνα (λίγο πριν τα φετινά Χριστούγεννα), τη δεύτερη μέρα φτάσαμε και ξεναγηθήκαμε στην πρωτεύουσα Αντίς Αμπέμπα, την τρίτη μέρα πετάξαμε στη Λαλιμπέλα και προλάβαμε και είδαμε σε ένα απόγευμα όλους τους ναούς, την τέταρτη μέρα πήγαμε οδικώς από τη Λαλιμπέλα στο Μέκελε (που είναι η πύλη για το Ντανακίλ) και την πέμπτη μέρα ξεκίνησε το τριήμερο ταξίδι στη χώρα των Αφάρ. Από τη Λαλιμπέλα και μετά μας παρέλαβε ένα τζιπ για όλο το υπόλοιπο ταξίδι. Ήταν μεγάλο αλλά όχι και τόσο άνετο για τους τέσσερις τουρίστες και τον οδηγό τους. Πάντως όταν τελειώσει ένα τέτοιο ταξίδι δε θυμάσαι αυτές τις λεπτομέρειες.
Πραγματικά λυπάμαι που τραβούσα φωτογραφίες τους ανθρώπους αυτούς χωρίς να το θέλουν, και μάλιστα τις δημοσιοποιώ. Όμως δεν μπορώ να αντισταθώ στο ταξιδιωτικό αυτό ελάττωμα.
Η περιοχή που πηγαίνουμε κατοικείται κυρίως από την φυλή Αφάρ, με ανθρώπους λίγο άγριους όσον αφορά στη συμπεριφορά τους και απαιτητικούς προς κάθε επισκέπτη. Γι αυτό η συνοδεία προστασίας στα μέρη τους είναι απαραίτητη. Οι συνοδοί ενώνονται με κάθε γκρουπ, από τη στιγμή που θα μπεις σε ιδιαίτερα τουριστικές περιοχές. Είναι από δύο μέχρι και τέσσερα άτομα, που το ένα τουλάχιστον είναι οπλισμένο και βλοσυρό, όπως και οι υπόλοιποι. Στην περιοχή δεν υπάρχουν καταλύματα του στυλ δωμάτιο με κρεβάτια και σεντόνια. Στην καλύτερη περίπτωση ένα ράντσο ή ένα ψάθινο κρεβάτι και όπου κοιμηθείς δεν υπάρχουν πόρτες και κανονική στέγη. Εμείς ήμασταν από τους τυχερούς που μείναμε ένα βράδυ σε ένα καφενείο μιας μικρής πόλης.
Άνθρωποι και τυπικά χωριά:
Πολλές φωτογραφίες είναι μέσα από το αυτοκίνητο γιατι δε σε αφήνουν να τους τραβήξεις αν σταματήσεις.
Οι περιοχές που επισκέπτεσαι είναι συγκεκριμένες και έχουν τρομερό ενδιαφέρον, αλλά ολόκληρη η εμπειρία είναι μοναδική και την απολαμβάναμε κάθε στιγμή.
Τα τοπικά πρακτορεία κάνουν το Ντανακίλ σε τέσσερις τουλάχιστον μέρες, αλλά εμείς καταφέραμε και κάναμε τα κυριότερα μέρη του μέσα σε τρεις. Ήταν κουραστικό, αλλά όχι τόσο για μας όσο για τον οδηγό μας.
Παρά τη δυσκολία του ταξιδιού η περιοχή έχει αρκετούς δρόμους με άσφαλτο:
Έχω την αίσθηση, αν και έχω περάσει λίγες μόνο μέρες εδώ, ότι έχω γνωρίσει πολύ καλά τη χώρα. Οι εικόνες με τους ανθρώπους, τα χωριά και τα ζώα τους με έχουν συνεπάρει. Η φύση είναι όμορφη, αλλά ελπίζω στη συνέχεια να είναι καλύτερη.
Χθες βράδυ συναντήσαμε τους πρώτους έλληνες τουρίστες στο Μέκελε. Είναι φοιτητές από τον Βόλο της αρχιτεκτονικής. Οι φοιτητές κάνουν εκπαιδευτικό ταξίδι, αλλά νομίζω ταλαιπωρούνται πάρα πολύ. Δεν έχουν καμία εσωτερική πτήση (αρκετά χιλιόμετρα με πούλμαν) και δεν θα πάνε στο νότο. Μένουν και σε μέτρια ξενοδοχεία, όπως μας είπαν. Άλλους Έλληνες όμως σε όλο το ταξίδι δεν είδαμε.
Τώρα που ο hydronetta τέλειωσε την ιστορία του για την Αιθιοπία και καταχωρήθηκε στα ολοκληρωμένα ταξίδια, ήθελα κι εγώ να προσθέσω τη δική μου για την ίδια περιοχή. Δε θα ήθελα να σας κουράσω με πολλά και θα αναφερθώ μόνο στην επίσκεψη στο απίθανο Ντανακίλ με τα ηφαίστεια και τις αλατολίμνες. Δε θέλω συγκρίσεις αλλά παραθέτω κι εγώ τη δική μου εμπειρία για μια δύσκολη περιοχή, ώστε να πείσω τους φίλους του φόρουμ ότι πρέπει να το περιλαμβάνουν οπωσδήποτε στις περιοχές επίσκεψης όταν πάνε σε αυτή την υπέροχη χώρα.
Όταν ανοίγεις τις μηχανές αναζήτησης για να δεις τι λέει ο κόσμος για το Ντανακίλ θα δεις υπερβολές του τύπου: ταξίδι στην κόλαση, The British Foreign and Commonwealth Office advises against all travel to the Danakil desert area, το Danakil Depression είναι ένα από τα πιο αφιλόξενα μέρη του πλανήτη. Και λέω ότι είναι υπερβολές γιατί η επίσκεψη κατά την περίοδο του ελληνικού χειμώνα έχει ήπιο κλίμα, και αν πας με πρακτορείο υπεύθυνο και αξιοπρεπές νιώθεις ασφαλής. Μέχρι βέβαια να γίνει καμιά ακραία ενέργεια από τους Αφάρ και τα κάνει όλα άνω κάτω όπως το 2012.
Ντανακίλ: …………………………………….…….(δεν υπάρχουν λόγια)
Σήμερα ξεκινάμε μια εκδρομή που από πολλά χρόνια θέλαμε να κάνουμε. Αναχωρούμε σήμερα το απόγευμα για την Αιθιοπία. Η παρέα μας είναι η γνωστή: εγώ, η γυναίκα μου και δυο φίλοι.
Ας πω εδώ ότι στο ταξίδι αυτό δεν κρατούσα γραπτές σημειώσεις, αλλά τα έγραφα στο tablet με δυο τρόπους: είτε γράφοντας στα γρήγορα χωρίς να προσέχω τόνους και ορθογραφία, είτε με το λογογράφο όταν είχα σύνδεση στο ίντερνετ. Εκ των υστέρων στο σπίτι τα έκανα αποκρυπτογράφηση συμπληρώνοντας και ό,τι άλλο θυμόμουν.
Από το Φθινόπωρο, για τις γιορτές των Χριστουγέννων σκεφτόμασταν δυο, τρία, όχι πολλά ταξίδια. Ένα ήταν για την Αιθιοπία, ένα άλλο η Αυστραλία, ίσως και η Βιρμανία, αλλά τελικά καταλήξαμε στο πρώτο.
Την απόφαση την πήραμε όταν πριν από μερικούς μήνες ένας φίλος μου είπε ότι πήγε στην Αιθιοπία μόνος του. Εκεί βρήκε ένα πρακτορείο και του έκανε την εκδρομή με μεγάλη ασφάλεια και του άρεσε. Έτσι ήρθαμε σε επαφή με αυτό το πρακτορείο και το αποτέλεσμα ήταν να μας οργανώσει μία εκδρομή 14 ημερών στη Αιθιοπία.
Το πρακτορείο (λέγεται Pangeans) το έχει ένας έλληνας και τον συναντήσαμε μάλιστα στην Ελλάδα που είχε έρθει κάποιες μέρες το Νοέμβριο. Το πακέτο της εκδρομής δεν είναι φθηνό. Στο πρακτορείο δώσαμε 2400 €, ενώ τα εισιτήρια έκαναν 780 € περίπου. Περιλαμβάνουν τις πτήσεις από Αθήνα για Αντίς Αμπέμπα μέσω Καΐρου και δύο εσωτερικές πτήσεις.
Επίσης αναφέρω ότι κάναμε ένα ταξίδι σε 14 μέρες το οποίο κανονικά ήθελε τουλάχιστον 18. Αυτό είχε σαν συνέπεια να κουραστεί ο οδηγός μας, αλλά να δυσανασχετεί κιόλας. Σου λέει: επειδή αυτοί είναι τρελοί και θένε να τα δουν όλα τόσο σύντομα, θα ξεπατωθώ εγώ, που άλλωστε δε θα πληρωθώ (υποθέτω) και παραπάνω; Γι αυτό δικαιολογώ τον άνθρωπο αυτό που ορισμένες φορές έκανε πράγματα ανεξήγητα για μένα. Τα έκανε για να μην ταλαιπωρηθεί περισσότερο.
Όταν ξεκίνησα και έβγαζα τα αεροπορικά για το ταξίδι δεν είχα στο νου μου παρά μόνο το κλασικό δρομολόγιο που κάνουν τα ελληνικά πρακτορεία και όχι ηφαίστεια και ερήμους με αλάτια. Όμως στην συγκέντρωση του travelstories τον Οκτώβριο μου είπαν τα καλύτερα λόγια ο hydronetta και η παρέα του, που είχαν πάει και έτσι αποφασίσαμε να το βάλουμε στο πρόγραμμα, αλλάζοντας ορισμένα σημεία. Ξέραμε ότι ήταν μια δύσκολη εμπειρία αλλά θα το προσπαθούσαμε και περιμέναμε να μας ανταμείψει ανάλογα. Το κόστος για το πρακτορείο ανέβηκε βέβαια κατά 500 ευρώ και έτσι φτάσαμε στα 2400.
Μια σημαντική πληροφορία είναι ότι επειδή τα τηλεφωνήματα από εκεί με ελληνικές κάρτες είναι πανάκριβα, εμείς πήραμε μια αιθιοπική κάρτα sim (συγκεκριμένα μας την δώρισε το πρακτορείο, αλλά μας είπαν ότι είναι πάμφθηνες εκεί) και με ελάχιστα χρήματα είχαμε συνεχή επικοινωνία με Ελλάδα και με τους ντόπιους (οδηγό και πρακτορείο). Ευτυχώς εκεί το ίντερνετ μπορεί να πιάνει δύσκολα, αλλά το τηλεφωνικό δίκτυο είναι δυνατό.
Μια πρώτη γωτογραφική γεύση:
Λούσυ:
Την πρώτη μέρα ξεκίνησε το ταξίδι από Αθήνα (λίγο πριν τα φετινά Χριστούγεννα), τη δεύτερη μέρα φτάσαμε και ξεναγηθήκαμε στην πρωτεύουσα Αντίς Αμπέμπα, την τρίτη μέρα πετάξαμε στη Λαλιμπέλα και προλάβαμε και είδαμε σε ένα απόγευμα όλους τους ναούς, την τέταρτη μέρα πήγαμε οδικώς από τη Λαλιμπέλα στο Μέκελε (που είναι η πύλη για το Ντανακίλ) και την πέμπτη μέρα ξεκίνησε το τριήμερο ταξίδι στη χώρα των Αφάρ. Από τη Λαλιμπέλα και μετά μας παρέλαβε ένα τζιπ για όλο το υπόλοιπο ταξίδι. Ήταν μεγάλο αλλά όχι και τόσο άνετο για τους τέσσερις τουρίστες και τον οδηγό τους. Πάντως όταν τελειώσει ένα τέτοιο ταξίδι δε θυμάσαι αυτές τις λεπτομέρειες.
Πραγματικά λυπάμαι που τραβούσα φωτογραφίες τους ανθρώπους αυτούς χωρίς να το θέλουν, και μάλιστα τις δημοσιοποιώ. Όμως δεν μπορώ να αντισταθώ στο ταξιδιωτικό αυτό ελάττωμα.
Η περιοχή που πηγαίνουμε κατοικείται κυρίως από την φυλή Αφάρ, με ανθρώπους λίγο άγριους όσον αφορά στη συμπεριφορά τους και απαιτητικούς προς κάθε επισκέπτη. Γι αυτό η συνοδεία προστασίας στα μέρη τους είναι απαραίτητη. Οι συνοδοί ενώνονται με κάθε γκρουπ, από τη στιγμή που θα μπεις σε ιδιαίτερα τουριστικές περιοχές. Είναι από δύο μέχρι και τέσσερα άτομα, που το ένα τουλάχιστον είναι οπλισμένο και βλοσυρό, όπως και οι υπόλοιποι. Στην περιοχή δεν υπάρχουν καταλύματα του στυλ δωμάτιο με κρεβάτια και σεντόνια. Στην καλύτερη περίπτωση ένα ράντσο ή ένα ψάθινο κρεβάτι και όπου κοιμηθείς δεν υπάρχουν πόρτες και κανονική στέγη. Εμείς ήμασταν από τους τυχερούς που μείναμε ένα βράδυ σε ένα καφενείο μιας μικρής πόλης.
Άνθρωποι και τυπικά χωριά:
Πολλές φωτογραφίες είναι μέσα από το αυτοκίνητο γιατι δε σε αφήνουν να τους τραβήξεις αν σταματήσεις.
Οι περιοχές που επισκέπτεσαι είναι συγκεκριμένες και έχουν τρομερό ενδιαφέρον, αλλά ολόκληρη η εμπειρία είναι μοναδική και την απολαμβάναμε κάθε στιγμή.
Τα τοπικά πρακτορεία κάνουν το Ντανακίλ σε τέσσερις τουλάχιστον μέρες, αλλά εμείς καταφέραμε και κάναμε τα κυριότερα μέρη του μέσα σε τρεις. Ήταν κουραστικό, αλλά όχι τόσο για μας όσο για τον οδηγό μας.
Παρά τη δυσκολία του ταξιδιού η περιοχή έχει αρκετούς δρόμους με άσφαλτο:
Έχω την αίσθηση, αν και έχω περάσει λίγες μόνο μέρες εδώ, ότι έχω γνωρίσει πολύ καλά τη χώρα. Οι εικόνες με τους ανθρώπους, τα χωριά και τα ζώα τους με έχουν συνεπάρει. Η φύση είναι όμορφη, αλλά ελπίζω στη συνέχεια να είναι καλύτερη.
Χθες βράδυ συναντήσαμε τους πρώτους έλληνες τουρίστες στο Μέκελε. Είναι φοιτητές από τον Βόλο της αρχιτεκτονικής. Οι φοιτητές κάνουν εκπαιδευτικό ταξίδι, αλλά νομίζω ταλαιπωρούνται πάρα πολύ. Δεν έχουν καμία εσωτερική πτήση (αρκετά χιλιόμετρα με πούλμαν) και δεν θα πάνε στο νότο. Μένουν και σε μέτρια ξενοδοχεία, όπως μας είπαν. Άλλους Έλληνες όμως σε όλο το ταξίδι δεν είδαμε.