Πορτογαλία Μαδέρα του γκρεμνού και του λόγγου

giorgoStar

Member
Μηνύματα
50
Likes
316
Επόμενο Ταξίδι
Ανδαλουσία
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Αναζητώντας προορισμό με καλό καιρό στην Ευρώπη Φλεβάρη μήνα, δε βρίσκει κανείς άπειρες επιλογές. Νότια Ισπανία (με Κανάριες Νήσους)-Πορτογαλία- Μάλτα. Τις Κανάριες Νήσους τις βγάζω απευθείας απ´το πλάνο εξαιτίας των ορδών Γερμανών και Άγγλων τρασοτουριστών, Ισπανία ήμουν τον Οκτώβρη, Μάλτα έχω πάει, τι μένει; Μου έμεινε αυτό το νησί της Πορτογαλίας, το κάπως αποκομμένο, μες στον Ατλαντικό, με τις πολυκλιματικές ζώνες και την ιδιαίτερη βλάστηση. Έτσι μου το διαφημίζουν οι επισκέπτες του έστω. Η πτήση έγινε με την TAP μέσω Λισαβώνας όπου θα επέστρεφα στο γυρισμό για να περάσω το υπόλοιπο μισό της εβδομάδας. Πριν περάσουμε όμως στα περι πρωτευούσης, ας δούμε τι εστί Μαδέρα.


Όποιος περιμενει θέρετρο, με πάρτυ, τρελούς ρυθμούς, ποτάρες, παραλίες κτλ δεν ενδείκνυται ο προορισμός για εσάς. Το νησί απευθύνεται κυρίως σε φυσιολάτρεις, γι ´αυτό και η πλειοψηφία των επισκεπτών της είναι κυρίως μεγαλύτερες ηλικίες Γερμανοί (οι οποίοι έχουν επενδύσει σε αγορές ακινήτων και επιχειρήσεων), Γάλλοι, Άγγλοι και Ισπανοί.

Για να κινηθεί κανείς στο νησί προτείνω απαραιτήτως την ενοίκιαση αυτοκινήτου. Υπάρχουν συγκοινωνίες αλλά για τα βουνά και την καλύτερη διαχείριση του χρόνου στα ενδότερα του νησιού, προσωπικό μεταφορικό μέσο κρίνεται αναγκαίο και προς Θεού όχι φιατάκια και μικρά, επενδύστε στα άλογα, θα σας χρειαστούν στις ανηφόρες. Όλοι έχουν να λένε για τον αυτοκινητόδρομο του νησιού, που είναι όντως εξαιρετικά αξιόλογος στα μέτρα ενός νησιού με τέτοια μορφολογία και που οι οικισμοί κρέμονται κυριολεκτικά σε γκρεμούς. Είναι κοντολογίς χτισμένος πάνω από σπίτια, κάτω από σπίτια, μέσα σε βράχους, πάνω από φαράγγια, με πεντακάθαρη σήμανση κοκ ΑΛΛΑ δεν παύει να είναι οδικό δίκτυο νησιού. Όσο καλοφτιαγμένος και να είναι δηλαδή, δεν είναι να αυξάνει κανείς ταχυτητα πάνω από 90-100, έχει στροφές και κλίσεις, δεν υπάρχει τρελή άπλα και παρεμβαίνουν πολλές είσοδοι-έξοδοι των οικισμών. Αυτά για τον αυτοκινητόδρομο· για τους δρόμους μέσα στα χωριά και στα βουνά, ίλιγγος. Υπήρχε πινακίδα που έγραφε, για παράδειγμα, κλίση 32 μοίρες μέσα σε χωριό και ακόμη απορώ πως καταφέραμε να τον ανέβουμε με το αυτοκίνητο.
7A3137C2-8048-4ACE-829A-2871D6ADB4BC.jpeg

Το αεροδρόμιο μικρό και θαυματουργο, λειτουργικότατο και περιποιημενο, οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων επίσης οργανωμένες και με σαφέστατο προσανατολισμό.
F6BEA996-C016-4E1F-8714-54CE772638B4.jpeg

Ο καιρός έχει απ´όλα. Μπορεί τη μία μέρα να εχει καταγάλανο ουρανό με ήλιο και την άλλη να ψιλοβρέχει επειδή τα βουνά εγκλωβίζουν τις συννεφιές. Οπότε ακόμη κι αν επισκεφτείτε καλοκαίρι, ένα φθινοπωρινό μπουφανάκι με κουκούλα το συνιστώ.

Μείναμε στον οικισμό Caniço ανάμεσα στο αεροδρόμιο και την πρωτεύουσα Funchal, σε φανταστικό και πολύ οικονομικό AirBnB , κατα πολύ οικονομικότερο απ´ό,τι μας προσέφεραν τα ξενοδοχεία και με θέα στον Ατλαντικό που μας έφτιαχνε τη διάθεση, ανεξαρτήτως ανατολής-δύσης-με ουράνιο τόνο κτλ. Ο οικισμός κουκλάκι, με άπειρες επιλογές σε φαγητό, με φούρνο και σουπερμάρκετ και οργανωμένος.
5295EEB4-39FC-4E8B-941F-E6516CFCE815.jpeg
445352B4-614C-4C0A-8504-A7E4BD37C58C.jpeg
775C68D8-ACB4-4DDE-881E-79A8E2441CD9.jpeg

F376AD0B-98A8-4058-BDBA-F2C37B138FB2.jpeg

Έξτρα πόντος, ο πεζόδρομος παράκτια, τέλειος για πρωινή βόλτα ή τζόγκινγκ και επιλογή με beach bar στην άκρη του, που δε λειτουργούσε βέβαια όταν πήγαμε. Μονοπάτι ενώνει το παραθαλάσσιο Caniço με το πιο ορεινό που είναι ουσιαστικά ο πυρήνας του οικισμού με όλες τις υπηρεσίες και τους μόνιμους κατοίκους.
C5DFA7C3-2809-4526-9C10-12284E613E88.jpeg
BAAD451C-5CFD-4DF3-A47B-660B01D23A49.jpeg
B1805AB2-C715-4384-8F22-67E4B54DE48F.jpeg
6BF04807-C37C-48FC-B1A3-F706819C3764.jpeg


Εκμεταλλευόμενοι τη μέρα άφιξης με καλοκαιρία, θέλαμε να πάρουμε μια μικρογραφία του νησιού ως πρώτη εικόνα. Πέραν λοιπόν της εξερεύνησης του Caniço, συμπεριλαμβανομένου του αγάλματος του Ιησού,
7EBEC764-272A-4AF2-B480-6C8CC9364216.jpeg
8FAD81E2-8B73-4B22-97DC-57C3C459D9A0.jpeg

πήραμε το δρόμο για το Cabo Girão, παρατηρητήριο με γυάλινο πάτωμα, για να σε πιάσει για τα καλά η υψοφοβία, σε περίπτωση που δε σ´έπιασε. Η θέα κόβει την ανάσα κυριολεκτικά και είναι από τα πρέπει του νησιού.
23222B0E-4F65-4F54-8102-8BEC7FE2835C.jpeg
C17EAD0B-89AD-4D3A-9246-3B691E04DB48.jpeg
44B7183C-4431-4E90-B6E9-1ADC520BE258.jpeg
D005FD13-0274-422F-8BF9-C418781E2896.jpeg


Η πρωτεύουσα, Funchal, ήταν το σημείο αναφοράς κάθε μέρα, για τη βόλτα, για τα ψωνια πρώτης ανάγκης και την αίσθηση της καθημερινότητας των μόνιμων κατοίκων και της ανάπαυλας στο λιμάνι. Θέλοντας να δώσουμε συνέχεια στο υψόμετρο, ανεβήκαμε στο διάσημο τελεφερίκ της πόλης που σε οδηγεί μετά από αρκετή ώρα και σκαρφάλωμα στο σημείο Monte που είναι ας πούμε το Σέιχ Σου της πόλης. Το εισιτήριο τσουχτερό στα 16€ πήγαινε-έλα. Το τελεφερίκ σε ξεβγάζει ανάμεσα σε 2 κήπους, το βοτανικό και τον τροπικό, ο πρώτος κλείνει νωρίς το απόγευμα και ο δέυτερος κοστίζει 12.50€ και σε εκείνη τη φάση δε θέλησα να τα δώσω για να δω έναν κήπο, που σε άλλα μέρη είναι είτε δωρεάν είτε γύρω στο 5€. Ανταυτού καθίσαμε σε ένα φανταστικό καφέ-μπαράκι στο Largo das Babosas, όπως πάντα στο χείλος γκρεμού, με θέα το καταπράσινο κι ένα ποτήρι κρασί και το εισιτήριο που θα έδινα στον κήπο, το έκανα φιλοδώρημα στο τόσο φιλικό προσωπικό, που για καλή τουριστική μας τύχη, σφύζει σε ολόκληρη την Πορτογαλία.
38E7CC5B-5C30-440B-9192-22DC54368A8D.jpeg
F7D4F2A5-11BC-4A3A-8474-C1A3BA55EF94.jpeg
4CD9BA3B-D77F-4AA1-BDC7-BED31010762A.jpeg


Το Funchal λοιπόν, είναι μια χαλαρή πρωτεύουσα, με πολύ κόσμο, τουρίστες και ντόπιους να απολαμβάνουν τη βόλτα και τον ήπιο ρυθμό. Επίσκεψη οπωσδήποτε στη δημοτική αγορά και περαντζάδα στο πολύ όμορφο λιμάνι τους, όπου συναντάς κήπους, παρκάκια, το μουσείο και το άγαλμα του εντόπιου Cristiano Ronaldo,
BF110548-A8F2-493D-B719-0313639D8B03.jpeg
34132EEE-7C90-45BB-BD2C-35268B401ABD.jpeg

7C48FF55-8135-4E6C-BE7C-426D1E61FF84.jpeg
8FC151FA-9926-4D2D-BB89-77E5770CE610.jpeg
46D7733B-15D4-438E-A530-E4A115CD89D8.jpeg
8F6E6AA4-3BC9-4258-900E-A3EBC1235AE0.jpeg
BC424E37-5969-4928-8DED-1B2E9D42D071.jpeg

έπειτα στην παλιά πόλη το δημαρχείο και τον καθεδρικό, το δημοτικό θέατρο και την ενδιαφέρουσα εμπορική στοά Sao Francisco για να καταλήξουμε στα στενάκια με τις ταβέρνες και τα εστιατόρια, τύπου Λαδάδικα με στολισμένες και ζωγραφισμένες εξώπορτες και στοιχεία μοντέρνας τέχνης που συναντά κανείς σε κάθε γωνιά. Σουλουπωμένα, ήρεμα και λόγω μικρού μεγέθους περπατίσιμα και μάλιστα σε σύντομο χρόνο.
4A73F272-312A-4F72-9881-B28DFF186A9A.jpeg
1C7C8AB4-67E4-466E-95DC-9A61686C380F.jpeg
A2F3BA50-9A48-47A0-86A5-2D3787F98580.jpeg
DB08870E-D5A3-499B-9502-9B5756E04EC4.jpeg
ABB0DE4B-AFA8-4436-AF77-96FBEBFF59D0.jpeg

76802F0A-7E45-4BA4-BF01-4E8D6E7E94A4.jpeg
0932CC04-36B7-4C0E-8AA2-CCB40B24EB44.jpeg
5E5070AD-D46F-423B-99C6-0032AF14BB36.jpeg

Τα περισσότερα εστιατόρια τα βρήκα πολύ τουριστικά, κάτσαμε μόνο μια φορά να φάμε στην πόλη και σε ένα καφέ με γλυκά και τα βρήκα όλα μέτρια. Αντιθέτως στο Caniço που μέναμε, ανακάλυψα ένα πολύ δυνατό εστιατόριο που με κάλυψε στο 100%, λέγεται Laranjinha και είχε πολύ νόστιμα και περιποιημένα πιάτα και το νεαρό προσωπικό άπιαστο και φιλικότατο.


Μια μέρα αφιερώνεται, όπως είθισται στην περίπτωσή μας, στο γύρο του νησιού. Δυστυχώς η επιλογή αυτής της ημέρας μάς πρόδωσε, λογω συνεχούς ψιλοβροχίου και μουντίλας. Δεν πτοηθήκαμε όμως και ξεκινήσαμε από ανατολικά προς τα δυτικά, για Ponta do Sol, όπου θεωρείται το πιο ηλιόλουστο κομμάτι του νησιού. Σημείωση πως όλα αυτά τα χωριουδάκια είναι πολύ πολύ μικρά και τα βλέπεις σε μια γύρα. Στο συγκεκριμένο υπάρχει μια μικρούλα παλιά πόλη με άπειρα λουλούδια και το παραλιακό μέτωπο των 2-3 τετραγώνων.
F925D83B-C7CD-4859-AE52-C61D41F1EBC6.jpeg
5ED8ADEE-2457-474A-BBEF-DDF9177008DB.jpeg
59959D34-4E4B-464A-AA8D-28A0EC583395.jpeg
4141EFFF-C0B9-4724-8368-5B793DD06AA1.jpeg
E10BC86B-139B-4903-964E-B1232663A8E7.jpeg


Συνεχίζοντας δυτικά, ο οικισμός Calheta είναι από τους πιο αγαπημένους για παραθέριση, γιατί είναι ο μόνος στο νησί που έχει αμμώδη παραλία. Πέραν αυτού όμως είναι απλά ένας δρόμος και η είσοδος για τα βουνά.
FC360B56-010F-40EF-8E8F-4749E613A322.jpeg
FED1EC41-4973-45C6-A6BF-808E9678A1E1.jpeg
7C8F4F4A-1415-405B-8783-A47C7037429E.jpeg

Από εκεί και μετά δηλαδή αγριεύουν τα πράγματα. Είμαστε σε συνεχή ανάβαση με βροχούλα, βουλωμένα αυτάκια, περισσότερη χλωροφύλλη στο ρινικό και άπειρα λιβάδια, με ξέμπαρκες γελάδες κατα τόπους. Στο δρόμο ολομόναχοι και στο άσχετο, εκεί που νομίζεις ότι χάθηκες, το λεωφορείο της γραμμής. Προορισμός η βορειοδυτική μύτη του νησιού και αγαπημένο τουριστικά, το Porto Moniz. Φανταστικό βραχώδες τοπίο που θύμιζε αντίστοιχες ατλαντικές παρυφές Ιρλανδίας-Σκωτίας. Αποκορύφωμα οι φυσικές κολυμπήθρες, ανάμεσα στις οποίες μπορεί κάποιος να περιηγηθεί, συντροφιά μας το οχυρό του του Αγ. Ιωάννη του Βαπτιστή και το πολυδιαφημιζόμενο Aquarium. Πραγματικά μοναδικό μέρος.
AB10D6DD-999E-41B8-95FC-7F7CC825F96A.jpeg
C43B708C-3AB3-46F5-8F84-A3D36731EFD7.jpeg
2EA1A987-962F-4748-A578-EE11641AEE92.jpeg
FF70DBF6-898D-4E1E-A6DF-18C56FDAECF7.jpeg
420FB279-FCA2-4A4B-BD99-75A02661B4AD.jpeg
277F52FD-374D-4AF9-8AF1-96A7BD9070F3.jpeg

Δυστυχώς η βροχή ήταν δυνατή κι έπρεπε να εγκαταλείψουμε για μια ιδέα εντός των θυρών, που την είχαμε ως δεύτερο πλάνο σε περίπτωση χαλασμού. Πήραμε, λοιπόν, το βόρειο οδικό παράκτιο δίκτυο, με κατεύθυνση στα ανατολικά για το σπήλαιο του Sao Vicente. Προφανώς, όμως, είχαν πολλοί αυτό το εναλλακτικό indoor πλάνο και στον οικισμό του Sao δεν υπήρχε ούτε μια πιθαμή πάρκινγκ, κάθε γωνιά πιασμένη.

Συνεχίσαμε για το τελικό χωριό της ημέρας, το Santana , με τα χαρακτηριστικά παραδοσιακά σπιτάκια, που όμως πέραν της κεντρικής πλατείας με τα εν λόγω, δεν υπάρχει τίποτε άλλο. Δεν είναι δηλαδή σαν το Αλμπερομπέλλο στην Ιταλία που είναι μια ολόκληρη πολιτεία ξεχωριστών οικημάτων• μόνο η πλατεΐτσα. Στην περιοχή υπάρχει και το θεματικό ανοικτό πάρκο της Μαδέρα, πιο οικογενειακό αλλά όπως είπαμε λόγω βροχής, δε μπορούσαμε να κάτσουμε.
711D8042-0485-4452-A747-8FB771947AA3.jpeg
2490801E-FE72-41E6-B311-E112DAB04C90.jpeg


Και πάμε στο πουλαίν της Μαδέρα, που δεν είναι άλλο από τις πεζοπορίες. Έχουν ασχοληθεί και έχουν συντηρήσει πολύ δυνατά μονοπάτια που ανεβοκατεβαίνουν σε φαράγγια και πλαγιές, με καταρράκτες και πυκνή βλάστηση. Οπότε σίγουρα όποιος επισκεφτεί, να πάρει μαζί του αθλητικά, διότι έστω ένα σύντομο μονοπάτι πρέπει να μπει στη λίστα. Δεν είναι ιδιαιτέρως δύσκολα αλλά κάποια φυσικά σκαλιά/διαζώματα ταράζουν γόνατα και μηρούς/γλουτούς.
FD75E813-1BAD-460E-9522-1D2D06BB7F23.jpeg
F1E384AA-3E8A-4AA1-A361-6F58F8DF472D.jpeg

Το πιο διάσημο μονοπάτι που αποτελείται από σύμπλεγμα διαδρομών είναι το Levada das 25 Fontes/ do Risco (25 Πηγάδια/Ρίσκο σα να λέμε σε ελεύθερη μετάφραση). Δίνουμε λοιπόν στο GPS το Levanda das 25 Fontes, μας ανεβάζει μέσω Calheta και των ανηφορικών δρόμων 32 μοιρών όπως περιέγραψα παραπάνω, στο πάρκινγκ του δρυμού.
44B4D3D3-95F2-4CD6-9860-884843C9672B.jpeg

Από εκεί υπάρχει και δημοτικό λεωφορειάκι που σε ανεβοκατεβάζει στην ουσιαστική διασταύρωση των μονοπατιών και ξεκινάς. Εμείς το κάναμε όλο ποδαράτο, η θερμοκρασία αισθητά χαμηλότερη και υπήρχε δυνατός αέρας ειδικά στο πάρκινγκ που βρισκόταν στο ψηλότερο σημείο. Το καταπήλαυσα. Γέφυρες, νερά, βλάστηση, ρυάκια, πυκνό δάσος, περιπέτεια. Πρώτα επισκεφτήκαμε τον καταρράκτη Ρίσκο που είναι πολύ ψηλός και κόβει την ανάσα.
243DE56C-1A5B-4679-8824-D39960C3B304.jpeg


6D7E9AE8-4574-49A6-85B0-93BA384A0429.jpeg
1237DAB0-9BF2-4819-B302-79AE664E5E90.jpeg
654B6C4F-6908-4443-8813-BF01E524987B.jpeg
D280C787-DC01-47FA-A3D1-07EA8FC8B570.jpeg

Έπειτα συνεχίσαμε για τα 25 πηγάδια, που ήταν κομματάκι πιο απαιτητική διαδρομή, διότι σε κάποια σημεία στενεύει, περπατάς παράλληλα σε αυλάκι με συνεχώς τρεχούμενο νερό και πρέπει να περιμένεις όταν έρχεται κόσμος από την αντίθετη κατεύθυνση. Σα σύνολο οι διαδρομές αυτές είναι γύρω στα 7 χλμ. αλλά λόγω των απαιτήσεων ψιλοκουράζει μεν, αλλά δε φοβίζει. Πάρα πολλοί περιηγητές άνω των 60 και οικογένειες με παιδιά στην περιπέτεια. Στη διασταύρωση των μονοπατιών υπάρχει ένα όμορφα διαμορφωμένο καταφύγιο/καφέ (Rabaçal) για την ανάπαυλα, τον εσπρέσσο, σπιτικά σνακς και την τουαλέτα αν χρειαστείτε, δε δίνουν όμως για λόγους καθαριότητος καφέ στο χέρι, μόνο αν καθίσετε εκεί.
06086AB9-F06C-402A-AE6B-69CA49AB0BE6.jpeg
4AAF792A-90CD-4555-A8FB-D8DC5C3965B8.jpeg
0ECF78E4-0F0B-4472-B464-D217437AD14D.jpeg
0D571854-9090-4AD9-988E-36D875E6051B.jpeg
223D28FF-F9F9-4F53-A7AF-FAD381F94413.jpeg

Η επιστροφή μας ήθελε στο Funchal να αράζουμε κάτω απ´τον ήλιο, στο πολύ ωραίο πάρκο με γκαζόν διαζώματα της παραλιακής, απολαμβάνοντας τοπικό κοκτέιλ από αυτοσχέδιο μπαράκι, την Poncha (Πόντσα), φτιαγμένη από χυμό της αρεσκείας σου (προτίμησα μαρακούγια), μέλι και τοπικό ρούμι. Ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν μετά την πεζοπορία και ρούφηξα αρκετή βιταμίνη D που μου έλειπε Φλεβάρη μήνα.
5A8C6E9A-2CB6-4CAA-BB32-63BDA677A7E0.jpeg

Μια μέρα αφιερώνουμε στο 2ο μεγαλο highlight του νησιού• την πεζοπορία στο τέρμα ανατολικό κομμάτι, στη «χερσόνησο» του Sao Lourenço. Με το αυτοκίνητο και πάλι, μέχρι το πάρκινγκ της εισόδου και διασχίζοντας τον αρχικό διάδρομο στο μονοπάτι, μας περιμένει μια ιδιαίτερη, άγρια αλλά οικεία, με χρώματα άλλοτε πορφυρά, άλλοτε πράσινα και λευκά, απόλυτα ενεργειακή και καθόλα αναζωογονητική περιήγηση. Η θέα στον Ατλαντικό με τους τεράστιους βράχους τοποθετημένους αριστοτεχνικά στον ωκεανό, συνδυασμένη με τον ήχο από τα κύματα, που ακούγεται στα αυτιά σου σαν κρότος και με τη συντροφιά των τεράστιων κατάλευκων γλάρων να παίζουν με την κυκλοθυμία των ρευμάτων, δίνει την αίσθηση άλλου πλανήτη. Υπάρχουν πολλά σημεία στη διαδρομή που προσφέρουν τα νέα φόντα της οθόνης σας, ένα ακριβούλι καφέ και ο τελικός απότομος ανηφορικός λόφος που σε ανεβάζει κυριολεκτικά στην άκρη του νησιού, στο Edge of Glory που λέει και η ποιήτρια. Για να δώσω κι άλλη εικόνα, είναι σα να κάνεις πεζοπορία σε μια μη κατοικημένη Σαντορίνη, από τη Θήρα μέχρι την Οία, αν και η Σαντορίνη έχει άλλου είδους ενέργεια. Επίσης υπάρχουν σκαλάκια και διαζώματα στη διαδρομή, απαιτείται αθλητικό παπούτσι και νερό και προσοχή στον τελικό λόφο, γιατί τα σκαλιά είναι απότομα και ολισθηρά.
312B4D1A-B2CD-44C5-839E-0C7C8DAA7B97.jpeg
F9097F0B-3BE0-4A22-A5DD-41C8798ECCC7.jpeg
0E5773FF-7617-4FFA-873B-70256636D6A3.jpeg
0F182B1E-8816-4218-9783-A85312E6F9E4.jpeg
649BC879-F049-4916-B3E9-A33371C566DD.jpeg
81567400-7DE2-41E3-BAC8-5865150F8DEE.jpeg
3E60AB68-0D58-4512-B2D3-281C0364086A.jpeg
21A860A5-E0BE-49B3-BA0F-B58C2FB46843.jpeg
4225B188-5239-4652-AAF3-6C3E07DC9BC1.jpeg
86147495-CEF2-4680-89F4-FE1568C308A4.jpeg
C087BA0A-E642-4CF4-90B2-51F0849B000B.jpeg
742E3749-39C8-40AB-925C-619C34609E56.jpeg
2EDDF6E6-F877-4294-8176-462E951209B6.jpeg
05D104BB-AE35-4710-AAFA-ACF8F499E6BF.jpeg

162877ED-0E0C-4D48-B447-4007D34019AD.jpeg
4B8A1815-5A03-4FBF-9BE9-C4CC402834AA.jpeg
3519B19B-49C8-48FA-BB53-B09818449A53.jpeg

Η συνέχεια διέθετε ένα ομαλότατο και μικρό κομμάτι, που προτιμάται παραπάνω από οικογένειες λόγω της ευκολίας του, στο ύψος του Ribeiro Frio, Vereda dos Balçoes στο όνομα. Ας πούμε ότι το Ribeiro Frio είναι ένα σύμπλεγμα από βουνά και άπειρα μονοπάτια. Το μονοπάτι του «μπαλκονιού», θεωρείται σημαντικό, διότι το ειδικά διαμορφωμένο μπαλκόνι, που είναι ο στόχος του μονοπατιού, προσφέρει πανοραμική θέα όλων των παρυφών και σημαντικών κορυφών του νησιου, όπως το Pico Ruivo που είναι το μεγαλύτερο με 1.861 μ. και το Pico do Arieiro νε 1.816 μ. Μετα χαράς θα εξερευνούσα και τις εν λόγω κορυφές, όπου εξυπακούεται ότι προσφέρονται για πεζοπορία αλλά επειδή ο καιρός δεν ήταν καλός, το αφήσαμε. Σαν τιπ για μελλοντική επίσκεψη, είναι πάντα η εκτίμηση του καιρού. Κι επειδή διάβασα ότι σε κάποιες φάσεις χάνεσαι στα σύννεφα εκεί πάνω, αν και ακούγεται παραμυθένιο, δεν παύει να είναι επικίνδυνο για οδήγηση, πόσο μάλλον σε βροχόπτωση και ισχυρούς ανέμους. Δεν πειράζει, έχουμε κάτι για την επόμενη φορά...
9F4F72ED-4881-48B1-94F7-73448DCE7438.jpeg
D99333B6-5A6D-4496-9F2E-1C5658DBE0B4.jpeg
3A0FBE59-B182-4FD9-B2D6-7D12AD172018.jpeg
B9D7896E-B82C-4F94-8B1E-93DE9D8BF753.jpeg

2AF7758E-E350-4DED-938A-B43BCB259977.jpeg
22009376-9B33-4631-8FB8-A05A997F10D2.jpeg


Θα υπάρξει όμως επόμενη φορά;

Μπορώ με σιγουριά να τη συστήσω, προσφέρει εικόνες που δε βλέπει κανείς εύκολα, συχνά, σε τέτοια μεγέθη και σε αφθονία. Δεν είναι για πάρα πολλές μέρες αλλά ούτε και για 2ήμερο. Αν αγαπάτε τη φύση και το αγνάντεμα, έχετε βρει τον άλλο σας μισό (τόπο). Αν κάποιος ζητά έντονη ζωή, διασκέδαση, μπαρότσαρκες κτλ, τότε να μην πατήσει. Γαστρονομικά δεν εκπλήσσει, δοκιμάστε ωστόσο το μαύρο ψάρι, ήταν γευστικό και το σκορδόψωμο. Το δημοφιλές κοκκινο κρασί Μαδέρα παράγεται στο νησί και υπάρχει σε πολλές εκδοχές (ξηρό/γλυκό/ημίγλυκο/παλαιωμένο). Όταν επισκεφτείτε σε ζεστό καιρό, οργανώστε εκδρομούλα στο διπλανό νησάκι του αρχιπελάγους, το Porto Santo, που διαθέτει χρυσαφένιες παραλίες και γαλάζια νερά. Το λοιπόν, αθλητικό, σάκα και βουρ στην περιπέτεια!
028B37B9-13D2-4197-B808-DEA23603E8A7.jpeg


Τέλος ιστορίας.
 

Attachments

kitsos!

Member
Μηνύματα
356
Likes
1.449
Επόμενο Ταξίδι
αζορες
Ταξίδι-Όνειρο
περου
Πολύ όμορφο μέρος, φυση και οι φωτογραφίες σου εκπληκτικές!!
 

perixvra

Member
Μηνύματα
312
Likes
216
Επόμενο Ταξίδι
.....
Ταξίδι-Όνειρο
εχει πραγματοποιηθει.. :)
ενδεικνειται ενα τετοιο ταξιδι για οικογενεια με παιδι 2,5 ετων;
 
Μηνύματα
821
Likes
754
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
ενδεικνειται ενα τετοιο ταξιδι για οικογενεια με παιδι 2,5 ετων;
Ξεκάθαρα ναι! Το κάναμε και εμείς όταν ο μικρός μας ήταν σε αυτή ακριβώς την ηλικία Ειδικά περίοδο Χριστουγέννων το Funchal είναι υπέροχα στολισμένο, με ωραιότατες βόλτες και καλές παιδικές χαρές. Σημαντικό βέβαια, το ξενοδοχείο να έχει και πισίνα ώστε το μικρό (και οι μεγάλοι) να ξεδίνει λίγο...
 

perixvra

Member
Μηνύματα
312
Likes
216
Επόμενο Ταξίδι
.....
Ταξίδι-Όνειρο
εχει πραγματοποιηθει.. :)
Ξεκάθαρα ναι! Το κάναμε και εμείς όταν ο μικρός μας ήταν σε αυτή ακριβώς την ηλικία Ειδικά περίοδο Χριστουγέννων το Funchal είναι υπέροχα στολισμένο, με ωραιότατες βόλτες και καλές παιδικές χαρές. Σημαντικό βέβαια, το ξενοδοχείο να έχει και πισίνα ώστε το μικρό (και οι μεγάλοι) να ξεδίνει λίγο...
Τελεια!
Εμεις σκοπευουμε να ταξιδεψουμε Αυγουστο εκει.
Εχεις καποιο ξενοδοχειο να προτεινεις;
Επισης τι επισκεφθηκατε εκει με το μικρο σας, εδειξε ενδιαφερον;
Υπαρχει καποια περιοχη που να ενδεικνυται για θαλασσιο μπανιο;
 
Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
4.102
Likes
17.514
Γενικά η Μαδέρα δεν ενδείκνυται για θαλάσσια μπάνια καθόλου.Παραλίες σχεδόν δεν υπάρχουν. Και κάτι μικρούλες με μαύρη πέτρα και σκούρα νερά δεν εμπνέουν καθόλου για μπάνιο. Στο Porto Moniz εμείς κάναμε μπάνιο βέβαια στις φυσικές πισίνες που είναι κάπως προφυλαγμένα γιατί είναι και ωκεανός και θέλει προσοχή. Το νησί είναι πανέμορφο, η φύση τα σπάει αλλά ο Έλληνας με τις παραλιάρες που έχει συνηθίσει με τίποτα δεν θα πάει για μπάνιο εκεί. Πας για την ιδιαίτερη φύση κυρίως.
 
Μηνύματα
821
Likes
754
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
Εγώ για θαλάσσιο μπάνιο δεν μπορώ να σχολιάσω γιατί πήγαμε Χριστούγεννα, οπότε... οι όποιες παραλίες δεν σε προδιαθέτουν Πάντως, είναι όλες όσες είδα μικροί κλειστοί κόλποι, καμία σχέση με τις ελληνικές παραλίες όπως λέει και η alma.
Όσον αφορά σε αξιοθέατα, του άρεσαν πολύ οι κήποι πάνω από το Funchal (και το τελεφερίκ βεβαίως βεβαίως), μια μεγάλη παιδική χαρά στο Parque Santa Katarina, και η παραλιακή του Funchal με το καστράκι στην άκρη. Επίσης, στις εκδρομές με το αυτοκίνητο γύρω γύρω στο νησί δεν πολυβαρέθηκε, φροντίζαμε βέβαια να σταματάμε συχνά για να απολαύσει την υπέροχη φύση (προσοχή στους γκρεμούς!). Την περίοδο που πήγαμε εμείς είχε χριστουγεννιάτικές αγορές τόσο στον κεντρικό δρόμο όσο και στην παραλιακή οπότε για τον μικρό ήταν τέλεια με πολλές ευκαιρίες για παιχνίδι, καινούρια πράγματα, μουσικές, φώτα κλπ.
Από φαγητά, ξετρελάθηκε με την φασολάδα τους, τον μπακαλιάρο και το σνακ bolo de caco.
Τέλος, εμείς μείναμε εδώ https://www.portobay.com/en/hotels/madeira-hotels/the-residence/ . Καλό και μεγάλο ξενοδοχείο με πολύ ωραίες πισίνες (και μία θερμαινόμενη για παν ενδεχόμενο λόγω χειμώνα) σε καλές τιμές. Πολύ καλή περιοχή κοντά στο funchal (10 λεπτά με το λεωφορείο, γίνεται και με τα πόδια αλλά ζόρικα λόγω ανηφόρων). Έχει επίσης αρκετά μαγαζιά, εστιατόρια κλπ γύρω γύρω του.
Σας εύχομαι να περάσετε τέλεια.
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.055
Likes
4.781
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
@giorgoStar
Πολύ ωραία ιστορία, για ένα μέρος που με μάγεψε κι εμένα, αν και μέχρι που πήγαμε δεν το ήξερα. Πολλές φωτογραφίες τις βγάλαμε και από τα ίδια ακριβώς μέρη :haha:

@perixvra
Αν πάτε έχοντας υπόψη ότι το νησί δεν λέει πολλά από παραλίες, όπως έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα ΟΚ. Η φύση είναι πανέμορφη. Το Funchal είναι μικρό, και τα μέρη με τουριστική κίνηση είναι μπροστά στο λιμάνι και τα πρώτα στενά προς τα βόρεια. Το περπατάτε άνετα και με το παιδί.

Από παραλίες μην έχετε απαιτήσεις. Είναι ηφαιστειογενές νησί με πολλούς γκρεμούς. Στο Calheta που αναφέρει ο giorgoStar δεν πήγαμε και δεν έχω άποψη. Από τα μέρη που είδαμε, η πιο αξιόλογη παραλία ήταν αυτή στο Machico, βόρεια από το αεροδρόμιο. Άλλη επιλογή είναι το Porto Moniz με τις λιμνούλες στα βράχια. Εκεί σκάνε κύματα από τον ωκεανό (κάπως πρέπει να γεμίζουν και οι πιο "εσωτερικές" λιμνούλες ;)), να έχετε το παιδί από κοντά. Έχω ακούσει ότι η ωραιότερη αμμουδιά είναι στο Porto Santo, ένα μικρότερο νησί κοντά στη Μαδέρα. Εκεί πας με κάποια από τις βάρκες από το λιμάνι του Funchal. Δεν κάναμε την εκδρομή, αυτό είναι το μόνο για το οποίο μετάνιωσα στην πορεία.

Πιστεύω το παιδί θα εντυπωσιαστεί με τα σπίτια στο Santana. Με τις αχυρένιες σκεπές, στα μάτια του/της, θα είναι σαν να έχουν βγει από παραμύθι. Σε κάποια από αυτά μπαίνεις μέσα και μπορείς να αγοράσεις τοπικά προϊόντα.

Όσον αφορά το Rabacal, η πεζοπορία για τον Risco είναι εύκολη, σύντομη, επίπεδη και με φαρδύ μονοπάτι. Μόνο στο τέλος έχει μια κατηφόρα, λίγο πριν φτάσετε. Ο 25 Fontes είναι άλλη ιστορία. Έχει περισσότερο περπάτημα και σε κάποια σημεία κουραστική ανηφόρα (κυρίως μετά τη γεφυρούλα). Επίσης, υπάρχουν στενά σημεία (περπατά ο ένας πίσω από τον άλλο) με τους θάμνους να κρύβουν τον γκρεμό στο πλάι και τα κλαδιά από πάνω να μην σε αφήνουν να πάρεις το παιδί στους ώμους. Για ένα ενήλικα θέλει απλά λίγο προσοχή, τώρα αν είχα το παιδί μαζί μου ίσως να μην έκανα σε αυτή την ηλικία αυτή τη διαδρομή. Όμως ο 25 Fontes είναι πιο εντυπωσιακός, καθώς φτάνεις μέχρι τη λιμνούλα που σχηματίζεται από κάτω (τον Risco τον βλέπεις από μια πλατφόρμα λίγο πιο πέρα).

Εμείς είχαμε μείνει στο Vidamar Resorts Madeira (όταν είχαμε πάει το 2011 ονομαζόταν CS Madeira Atlantic Resort). Πανέμορφο ξενοδοχείο δυτικά του κέντρου του Funchal, με 4 πισίνες (είχε νομίζω και 2 παιδικές) με το πλουσιότερο πρωϊνό που έχω φάει σε ξενοδοχείο. Μια φορά κάναμε μπάνιο στην πισίνα και το νερό ήταν κρύο. Δεν ξέρω αν οι παιδικές ήταν θερμαινόμενες. Έξω περνούσε λεωφορείο που σε κατέβαζε στο κέντρο (αν και θα χάσετε πολλές ομορφιές του νησιού αν δεν νοικιάσετε αυτοκίνητο). Όταν είχαμε πάει, μας είχε κλείσει τα εισιτήρια συγγνής που δούλευε σε ταξιδιωτικό γραφείο (μαζί με Λισσαβόνα και Αζόρες) και δεν ξέρω πόσα είχαν πάει για το ξενοδοχείο αυτό. Όμως είχα κοιτάξει την επόμενη χρονιά (πάλι καλοκαίρι) στο site τους και είχαν 60 ευρώ ή την μια ή τις δύο διανυκτερεύσεις και δώρο την τρίτη.

Για το συγκεκριμμένο νησί μην αποθαρρύνεστε από τον καιρό. Όταν φεύγετε μπορεί να βρέχει και μόλις διασχίσετε κάποιο από τα πάμπολλα τούνελς πιθανότατα θα έχει λιακάδα. Μην πτοείστε από τον καιρό.
 
Last edited:

perixvra

Member
Μηνύματα
312
Likes
216
Επόμενο Ταξίδι
.....
Ταξίδι-Όνειρο
εχει πραγματοποιηθει.. :)
@giorgoStar
Πολύ ωραία ιστορία, για ένα μέρος που με μάγεψε κι εμένα, αν και μέχρι που πήγαμε δεν το ήξερα. Πολλές φωτογραφίες τις βγάλαμε και από τα ίδια ακριβώς μέρη :haha:

@perixvra
Αν πάτε έχοντας υπόψη ότι το νησί δεν λέει πολλά από παραλίες, όπως έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα ΟΚ. Η φύση είναι πανέμορφη. Το Funchal είναι μικρό, και τα μέρη με τουριστική κίνηση είναι μπροστά στο λιμάνι και τα πρώτα στενά προς τα βόρεια. Το περπατάτε άνετα και με το παιδί.

Από παραλίες μην έχετε απαιτήσεις. Είναι ηφαιστειογενές νησί με πολλούς γκρεμούς. Στο Calheta που αναφέρει ο giorgoStar δεν πήγαμε και δεν έχω άποψη. Από τα μέρη που είδαμε, η πιο αξιόλογη παραλία ήταν αυτή στο Machico, βόρεια από το αεροδρόμιο. Άλλη επιλογή είναι το Porto Moniz με τις λιμνούλες στα βράχια. Εκεί σκάνε κύματα από τον ωκεανό (κάπως πρέπει να γεμίζουν και οι πιο "εσωτερικές" λιμνούλες ;)), να έχετε το παιδί από κοντά. Έχω ακούσει ότι η ωραιότερη αμμουδιά είναι στο Porto Santo, ένα μικρότερο νησί κοντά στη Μαδέρα. Εκεί πας με κάποια από τις βάρκες από το λιμάνι του Funchal. Δεν κάναμε την εκδρομή, αυτό είναι το μόνο για το οποίο μετάνιωσα στην πορεία.

Πιστεύω το παιδί θα εντυπωσιαστεί με τα σπίτια στο Santana. Με τις αχυρένιες σκεπές, στα μάτια του/της, θα είναι σαν να έχουν βγει από παραμύθι. Σε κάποια από αυτά μπαίνεις μέσα και μπορείς να αγοράσεις τοπικά προϊόντα.

Όσον αφορά το Rabacal, η πεζοπορία για τον Risco είναι εύκολη, σύντομη, επίπεδη και με φαρδύ μονοπάτι. Μόνο στο τέλος έχει μια κατηφόρα, λίγο πριν φτάσετε. Ο 25 Fontes είναι άλλη ιστορία. Έχει περισσότερο περπάτημα και σε κάποια σημεία κουραστική ανηφόρα (κυρίως μετά τη γεφυρούλα). Επίσης, υπάρχουν στενά σημεία (περπατά ο ένας πίσω από τον άλλο) με τους θάμνους να κρύβουν τον γκρεμό στο πλάι και τα κλαδιά από πάνω να μην σε αφήνουν να πάρεις το παιδί στους ώμους. Για ένα ενήλικα θέλει απλά λίγο προσοχή, τώρα αν είχα το παιδί μαζί μου ίσως να μην έκανα σε αυτή την ηλικία αυτή τη διαδρομή. Όμως ο 25 Fontes είναι πιο εντυπωσιακός, καθώς φτάνεις μέχρι τη λιμνούλα που σχηματίζεται από κάτω (τον Risco τον βλέπεις από μια πλατφόρμα λίγο πιο πέρα).

Εμείς είχαμε μείνει στο Vidamar Resorts Madeira (όταν είχαμε πάει το 2011 ονομαζόταν CS Madeira Atlantic Resort). Πανέμορφο ξενοδοχείο δυτικά του κέντρου του Funchal, με 4 πισίνες (είχε νομίζω και 2 παιδικές) με το πλουσιότερο πρωϊνό που έχω φάει σε ξενοδοχείο. Μια φορά κάναμε μπάνιο στην πισίνα και το νερό ήταν κρύο. Δεν ξέρω αν οι παιδικές ήταν θερμαινόμενες. Έξω περνούσε λεωφορείο που σε κατέβαζε στο κέντρο (αν και θα χάσετε πολλές ομορφιές του νησιού αν δεν νοικιάσετε αυτοκίνητο). Όταν είχαμε πάει, μας είχε κλείσει τα εισιτήρια συγγνής που δούλευε σε ταξιδιωτικό γραφείο (μαζί με Λισσαβόνα και Αζόρες) και δεν ξέρω πόσα είχαν πάει για το ξενοδοχείο αυτό. Όμως είχα κοιτάξει την επόμενη χρονιά (πάλι καλοκαίρι) στο site τους και είχαν 60 ευρώ ή την μια ή τις δύο διανυκτερεύσεις και δώρο την τρίτη.

Για το συγκεκριμμένο νησί μην αποθαρρύνεστε από τον καιρό. Όταν φεύγετε μπορεί να βρέχει και μόλις διασχίσετε κάποιο από τα πάμπολλα τούνελς πιθανότατα θα έχει λιακάδα. Μην πτοείστε από τον καιρό.
Κατατοπιστικοτατος για ακομα μια φορα!
Σ ευχαριστω πολυ για τις ομορφες και περιεκτικες σου συμβουλες!
Πιστευεις οτι αν ταξιδεψουμε μεχρι εκει πρεπει να συνδυασουμε και Αζορες η κατι αλλο;
Ποια η αποψη σου;
Ποσες μερες επαρκουν για Μαδειρα και αντιστοιχα για Αζορες;
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.055
Likes
4.781
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Σε ευχαριστώ για τα σχόλια!

Τα νησιά αυτά έχουν πανέμορφη φύση αλλά πάσχουν στο θέμα της παραλίας. Αν θέλετε μπάνια στη θάλασσα, δεν θα κερδίσετε κάτι συνδυάζοντάς τα. Καλύτερα βάλτε μαζί Μαδέρα - Κανάρια (νομίζω ότι τα ανατολικά Κανάρια έχουν τις καλύτερες παραλίες). Όταν είχαμε πάει, αν θυμάμαι καλά, δεν υπήρχε (αεροπορική) σύνδεση μεταξύ τους, αλλά πλέον πρέπει να πετάνε διάφορες εταιρίες. Για μπάνιο στη θάλασσα θα πρότεινα την ημερήσια εκδρομή στο Πόρτο Σάντο.

Οι Αζόρες είναι ομάδα νησιών και όχι ένα μόνο. Εκτός αν έχετε πολλές μέρες άδειας, δύσκολα συνδυάζεις πάνω από 2 νησιά μαζί με τη Μαδέρα. Εμείς είχαμε πάει στο Σάο Μιγκέλ, το μεγαλύτερο από αυτά. Κυρίως μας είχαν τραβήξει οι φωτογραφίες που είχαμε δει με τις λίμνες στις καλντέρες των ηφαιστείων. Όπως και στη Μαδέρα υπάρχουν κι εδώ λίγες παραλίες (π.χ. σε Ribeira Grande που θυμάμαι είχε και πισίνες) και λιμνούλες με θαλασσινό νερό (στο Mosteiros στα βορειοδυτικά του νησιού), παρόμοιες με αυτές στο Porto Moniz της Μαδέρα. Για το Σάο Μιγκέλ είχα γράψει ιστορία εδώ, ενώ υπάρχουν και οι πιο πρόσφατες ιστορίες των alma και artemis21, που επισκέφθηκαν και άλλα νησιά των Αζορών. :)

Για Μαδέρα εμείς είχαμε μείνει 7 μέρες, θα πρότεινα τουλάχιστον 5 για να μην είστε κάθε μέρα στο πόδι μαζί με το παιδί. Το κέντρο του Funchal το βλέπεις σε μία μέρα και μετά κάνεις εκδρομές με αυτοκίνητο: στα must θα έβαζα το Santana με τα σπιτάκια, το Rabacal με τον καταρράκτη Risco που είναι σχετικά εύκολος και με το παιδί μαζί (γύρω στο 1km κυρίως επίπεδος χωματόδρομος), το Porto Moniz με τις λιμνούλες, και τα Machico και Porto Santo με τις παραλίες. Και το Monte είναι ωραίο, αλλά ο βοτανικός κήπος για τον οποίο φημίζεται είναι ιδιαίτερα κατηφορικός (και το πρόβλημα είναι μετά ότι θα πρέπει να τον ξανα-ανέβεις :haha:).

Το Σάο Μιγκέλ έχει λιγότερο περπάτημα αλλά περισσότερη οδήγηση. Οι δρόμοι είχαν περισσότερες στροφές, αν και όταν είχαμε επισκεφθεί το νησί έκαναν έργα για καινούριο δρόμο (κυρίως στο βορειοανατολικό τμήμα του νησιού που είχε και το μεγαλύτερο πρόβλημα). Εμείς είχαμε μείνει 6 μέρες. Και εδώ, θα έβαζα μία μέρα στην Πόντα Ντελγκάδα και μετά θα αφιέρωνα από μια μέρα στην περιοχή γύρω από καθε μία από τις 3 μεγάλες καλντέρες/λίμνες: τη Sete Cidades, τη Lagoa do Fogo και τη Lagoa das Furnas. Για το νησί αυτό θα αφιέρωνα τουλάχιστον 5 μέρες, για να μην προσπαθώ να συνδυάσω πολλά μέσα σε μια μέρα. Αν το παιδί δε ζαλίζεται με τις στροφές σκεφτείτε το. Η φύση είναι πιο άγρια από τη Μαδέρα, έχει λιγότερο τουρισμό (όχι ότι η Μαδέρα είναι Σαντορίνη) αλλά και πάλι υπάρχει το πρόβλημα της παραλίας.

Από τα άλλα νησιά πιο πολύ έχω ζηλέψει από φωτογραφίες των Τερσέιρα, Φαγιάλ και Γκρασιόζα. Από αυτά πιο εύκολα προσβάσιμο είναι η Τερσέιρα, αλλά καθώς δεν έχω πάει δε θα ήθελα να κάνω εικασίες. Τα νησιά αυτά τα επισκέφθηκαν οι @alma και @artemis21.

Αν έχετε πάνω από βδομάδα, μπορείτε άνετα να επισκεφθείτε και κάποιο άλλο νησί, πέρα από τη Μαδέρα. Απλά αν θέλετε παραλίες, τα Κανάρια είναι μονόδρομος. :rolleyes-80:

Μιας και οι απευθείας πτήσεις Μαδέρα-Αζόρες ενδέχεται να είναι ακριβές (σε εμάς ήταν το πιο ακριβό σκέλος του ταξιδιού), κοιτάξτε μήπως σας συμφέρει να πετάξετε π.χ. Μαδέρα - Λισσαβόνα - Αζόρες. Σε εμάς έβγαινε φθηνότερα έτσι, αλλά δεν θέλαμε να σπαταλήσουμε ένα πήγαινε-έλα στην ηπειρωτική χώρα. Βέβαια πλέον, νομίζω πετάνε και low cost εταιρίες στα δρομολόγια αυτά, οπότε ίσως τα εισιτήρια να είναι ακόμη πιο οικονομικά.
 

perixvra

Member
Μηνύματα
312
Likes
216
Επόμενο Ταξίδι
.....
Ταξίδι-Όνειρο
εχει πραγματοποιηθει.. :)
Σε ευχαριστώ για τα σχόλια!

Τα νησιά αυτά έχουν πανέμορφη φύση αλλά πάσχουν στο θέμα της παραλίας. Αν θέλετε μπάνια στη θάλασσα, δεν θα κερδίσετε κάτι συνδυάζοντάς τα. Καλύτερα βάλτε μαζί Μαδέρα - Κανάρια (νομίζω ότι τα ανατολικά Κανάρια έχουν τις καλύτερες παραλίες). Όταν είχαμε πάει, αν θυμάμαι καλά, δεν υπήρχε (αεροπορική) σύνδεση μεταξύ τους, αλλά πλέον πρέπει να πετάνε διάφορες εταιρίες. Για μπάνιο στη θάλασσα θα πρότεινα την ημερήσια εκδρομή στο Πόρτο Σάντο.

Οι Αζόρες είναι ομάδα νησιών και όχι ένα μόνο. Εκτός αν έχετε πολλές μέρες άδειας, δύσκολα συνδυάζεις πάνω από 2 νησιά μαζί με τη Μαδέρα. Εμείς είχαμε πάει στο Σάο Μιγκέλ, το μεγαλύτερο από αυτά. Κυρίως μας είχαν τραβήξει οι φωτογραφίες που είχαμε δει με τις λίμνες στις καλντέρες των ηφαιστείων. Όπως και στη Μαδέρα υπάρχουν κι εδώ λίγες παραλίες (π.χ. σε Ribeira Grande που θυμάμαι είχε και πισίνες) και λιμνούλες με θαλασσινό νερό (στο Mosteiros στα βορειοδυτικά του νησιού), παρόμοιες με αυτές στο Porto Moniz της Μαδέρα. Για το Σάο Μιγκέλ είχα γράψει ιστορία εδώ, ενώ υπάρχουν και οι πιο πρόσφατες ιστορίες των alma και artemis21, που επισκέφθηκαν και άλλα νησιά των Αζορών. :)

Για Μαδέρα εμείς είχαμε μείνει 7 μέρες, θα πρότεινα τουλάχιστον 5 για να μην είστε κάθε μέρα στο πόδι μαζί με το παιδί. Το κέντρο του Funchal το βλέπεις σε μία μέρα και μετά κάνεις εκδρομές με αυτοκίνητο: στα must θα έβαζα το Santana με τα σπιτάκια, το Rabacal με τον καταρράκτη Risco που είναι σχετικά εύκολος και με το παιδί μαζί (γύρω στο 1km κυρίως επίπεδος χωματόδρομος), το Porto Moniz με τις λιμνούλες, και τα Machico και Porto Santo με τις παραλίες. Και το Monte είναι ωραίο, αλλά ο βοτανικός κήπος για τον οποίο φημίζεται είναι ιδιαίτερα κατηφορικός (και το πρόβλημα είναι μετά ότι θα πρέπει να τον ξανα-ανέβεις :haha:).

Το Σάο Μιγκέλ έχει λιγότερο περπάτημα αλλά περισσότερη οδήγηση. Οι δρόμοι είχαν περισσότερες στροφές, αν και όταν είχαμε επισκεφθεί το νησί έκαναν έργα για καινούριο δρόμο (κυρίως στο βορειοανατολικό τμήμα του νησιού που είχε και το μεγαλύτερο πρόβλημα). Εμείς είχαμε μείνει 6 μέρες. Και εδώ, θα έβαζα μία μέρα στην Πόντα Ντελγκάδα και μετά θα αφιέρωνα από μια μέρα στην περιοχή γύρω από καθε μία από τις 3 μεγάλες καλντέρες/λίμνες: τη Sete Cidades, τη Lagoa do Fogo και τη Lagoa das Furnas. Για το νησί αυτό θα αφιέρωνα τουλάχιστον 5 μέρες, για να μην προσπαθώ να συνδυάσω πολλά μέσα σε μια μέρα. Αν το παιδί δε ζαλίζεται με τις στροφές σκεφτείτε το. Η φύση είναι πιο άγρια από τη Μαδέρα, έχει λιγότερο τουρισμό (όχι ότι η Μαδέρα είναι Σαντορίνη) αλλά και πάλι υπάρχει το πρόβλημα της παραλίας.

Από τα άλλα νησιά πιο πολύ έχω ζηλέψει από φωτογραφίες των Τερσέιρα, Φαγιάλ και Γκρασιόζα. Από αυτά πιο εύκολα προσβάσιμο είναι η Τερσέιρα, αλλά καθώς δεν έχω πάει δε θα ήθελα να κάνω εικασίες. Τα νησιά αυτά τα επισκέφθηκαν οι @alma και @artemis21.

Αν έχετε πάνω από βδομάδα, μπορείτε άνετα να επισκεφθείτε και κάποιο άλλο νησί, πέρα από τη Μαδέρα. Απλά αν θέλετε παραλίες, τα Κανάρια είναι μονόδρομος. :rolleyes-80:

Μιας και οι απευθείας πτήσεις Μαδέρα-Αζόρες ενδέχεται να είναι ακριβές (σε εμάς ήταν το πιο ακριβό σκέλος του ταξιδιού), κοιτάξτε μήπως σας συμφέρει να πετάξετε π.χ. Μαδέρα - Λισσαβόνα - Αζόρες. Σε εμάς έβγαινε φθηνότερα έτσι, αλλά δεν θέλαμε να σπαταλήσουμε ένα πήγαινε-έλα στην ηπειρωτική χώρα. Βέβαια πλέον, νομίζω πετάνε και low cost εταιρίες στα δρομολόγια αυτά, οπότε ίσως τα εισιτήρια να είναι ακόμη πιο οικονομικά.
Εχουμε στην διαθεση μας 3 εβδομαδες, αλλα το οικονομικο ειναι και ενα θεμα.
Αν φυσικα καταφερω και βρω οικονομικες πτησεις και οικονομικα ξεονοδοχεια μπορουμε να διαθεσουμε και τις 3 αυτες εβδομαδες!
Το ξενοδοχειο που διαμεινατε καταπληκτικο αλλα και πολυ τσουχτερο στην τιμη.
Να επισημανω οτι η αδεια μας ξεκιναει 8 Αυγουστου και η αφετερια μας ειναι η Γερμανια. Την συγκεκριμενη χρονικη περιοδο εχουν ξεκινησει και οι σχολικες διακοπες, οποτε οι τιμες ειναι στο ζενιθ τους!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.145
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom