kalspiros
Member
- Μηνύματα
- 2.554
- Likes
- 3.996
- Επόμενο Ταξίδι
- remaining UK
- Ταξίδι-Όνειρο
- yeah, whatever...
Για να δούμε τι πραγματικά ξέρετε για το Westminster και την γύρω περιοχή:
Ξεκινάμε από την Victoria στρίβουμε δεξιά και κατεβαίνουμε την Victoria St προς Westminster. Στ’ αριστερά σας ένα νέο πολυκέντρο (Cardinal Place) γυάλινο κι επιβλητικό, καινούριο installment της περιοχής. Θα μπείτε μέσα μόνο και μόνο για να γυρίσετε πάλι προς τα έξω και να αντικρίσετε τον Westminster Cathedral.
Μη μου τον μπερδεύετε με το Αβαείο όχι όμως ότι είναι λιγότερο σπουδαίος τούτος ως η μεγαλύτερη Καθεδρική εκκλησία της Αγγλίας. Είναι σχετικά καινούριο κτίριο (λίγο γηραιότερο από 100) σε Βυζαντινό σχέδιο και με ένα καμπαναριό 83 μέτρων χτισμένο με τερακότα τούβλα. Τα γύρω κτίρια προσπαθούν να το κρύψουν και είναι αρκετά εύκολο να το χάσετε περνώντας ακόμα και δίπλα του, γι αυτό κι εμείς εφορμήσαμε στο mall. Έναντι 5 λιρών τώρα, ανεβαίνετε στο καμπαναριό για όμορφες θέες στην πόλη του Λονδίνου (για να πω την αλήθεια μου, με πρόσφατο ένα Heron Tower και ένα Gherkin, η εκ 80 μέτρων θέα απέχει πολύ από το breathtaking. Πάραυτα και πάλι αξίζει λόγω της γκαλερί και του κεντρικού του σημείου του. Να επισημάνω ότι το Big Ben δε φαίνεται από δω καθώς ο πύργος Elizabeth το κρύβει). Ανοιχτό Δευ-Παρ 09:30-17:00.
Ξανά στην Victoria st. Αριστερά γυάλινο κτίριο με περίεργη τριγωνική πρόσοψη ενώ στη γωνία με την Buckingham Gate, μια Pub που θα την φωτογραφίσετε πολλάκις και θυμίζει έντονα (αν και μόνη της) το Francis Tavern του Lower Manhattan.
Εδώ θα στρίψετε κι εσείς για να πέσετε πάνω στο Blewcoat School, ένα γοητευτικό κτίριο ανάμεσα σε άσχημα μεγαθήρια γραφείων.
Χτίστηκε το 1709 για φτωχά παιδιά (άλλωστε αυτό φανερώνει και η μπλε στολή, όντας το πιο φθηνό χρώμα βαφής ρούχων στην παραγωγή (αυτό μάλλον το έχω ξανά γράψει κάπου...). Στρίβετε δεξιά στην Caxton st. αριστερά στο πρώτο, δεξιά ξανά και στη μικρή πλατεία πάλι αριστερά για να βρεθείτε στο Queen Anne’s Gate, ένα μικρό δρόμο με μερικά αρχιτεκτονικά διαμάντια. Τα νούμερα 6-12 είναι του 1830, ο Jeremy Bentham (θα τον δούμε και θα μάθουμε αναλυτικά το έργο του στο επεισόδιο Somers Town-Bloomsbury part 2) γεννήθηκε στο νούμερο 40, το 36 είναι η έδρα του National Trust ενώ σε όλο τον δρόμο κάθε 31 Ιουλίου, το φάντασμα της Βασίλισσας Άννας, βγαίνει για τσάρκα…(!)
Μέσω της Old Queen st θα βγείτε στο Storey’s Gate. Μια ανάσα στα αριστερά σας είναι στο St James’s Park αλλά αυτό ήδη το ξέρετε (όπως έχω πει αρκετές φορές, τούτο το θέμα δεν αφορά τους νέους επισκέπτες της πόλης). Στα δεξιά θα βγείτε μπροστά στο Αβαείο και στον δρόμο Sanctuary. Εκεί θα βρείτε μια αψίδα όπου θα περάσετε από κάτω. Το Dean’s Yard στο οποίο μόλις βρεθήκατε, αξίζει μια περιμετρική βόλτα κυρίως για να διαπιστώσετε πόση ησυχία και ηρεμία μπορείς να βρεις δίπλα (ίσα με 50μ!!!) σε ένα από τα πιο επισκέψιμα αξιοθέατα στον πλανήτη.
Στην βοριοανατολική γωνία (γωνία, γωνία όμως, μη μου προσπαθήσετε να μπείτε από οποιοδήποτε άλλο πέρασμα, απλά θα αποτύχετε) βρίσκεται μια στοά που την φυλάει παππούλης (συνήθως) με παραδοσιακή φορεσιά. Μη σας ξεγελάει το παρουσιαστικό του, έπρεπε να επιμείνω για να λάβω το πάσο που θα μου επέτρεπε να εισέλθω στα Westminster Abbey Cloisters. Εσείς απλά ζητήστε τα όπως τα γράφω (ά φροντίστε να είστε Τριτη με Πέμπτη 08:00-18:00 (που ακόμα και για τις ώρες δε σας τάζω. Γενικά, χρειάστηκε να επιστρέψω 4-5 φορές για να τα καταφέρω)).
Προχωράτε ευθεία και στρίβετε δεξιά. Συνεχίστε την πορεία σας και απολαύστε τους κήπους Garth, Little Cloister (οι ομορφότεροι; ),
College Garden (οι μεγαλύτεροι)
και Catherine’s Garden (κλειστοί αλλά φαίνονται από την καγκελόπορτα).
Δίπλα στο Αβαείο βρίσκεται η μινιατούρα (σε σχέση με τις αστρικές μονάδες του διπλανού αδερφού) St Margaret’s, όχι από τις ομορφότερες της πόλης αλλά καθώς θα περάσετε απ έξω της, τιμήστε την και παρατηρήστε το ανατολικό παράθυρο του 1509.
Ανεβαίνουμε την Whitehall για να ανακαλύψουμε τα μυστικά της Trafalgar Square.
Στην πορεία θα περάσουμε δίπλα από το Churchill War Museum, το κελάρι του Henry VIII (ακόμα να το επισκεφτώ καθώς θέλει ραντεβού), το Banqueting House, απομεινάρι του πρώην μεγαλύτερου παλατιού του κόσμου με την αίθουσα του Βασιλιά και μια οροφή έργο τέχνης
αλλά κυρίως και, δυστυχώς για εσάς, το Foreign and Commonwealth Office. Είναι ανοιχτό στο κοινό μόνο κατά το Open House (τρίτο ΣΚ Σεπτεμβρίου) και, αν βρίσκεστε στην πόλη, απλά, πολύ απλά μην τολμήσετε και το χάσετε! Αφήστε Buckingham, Oxford, Southbank κι ό,τι άλλο κάνετε και ελάτε τρέχοντας εδώ! Κρατήστε σημείωση αν χρειάζεται για να μην το ξεχάσετε, νέοι, γέροι και παιδιά. Εντάξει τελείωσε το ντελίριο, πάμε. Δημιουργήθηκε το 1782 και όπως λέει το όνομά του, διαχειρίζεται ζητήματα της κοινοπολιτείας και όχι μόνο (παλαιότερα ασχολείτο μόνο με τα της Ινδίας). Φωτογραφίες ΤΩΡΑ
Φτάσαμε πλέον στην Trafalgar με την στήλη του Nelson και την πινακοθήκη (στην είσοδό της, ρίξτε μια ματιά στα συμπαθητικά, χρωματιστά, αστεία και ορισμένες φορές, θεματικά αιχμηρά μωσαϊκά του Boris Anrep). Αν ξέρετε μόνο αυτά, ακούστε άλλα λίγα. Το κέντρο της πόλης βρίσκεται σε μικροσκοπική πλάκα στην πλατεία μεταξύ Trafalgar και Whitehall, το μικρότερο αστυνομικό τμήμα της χώρας βρίσκεται στην κάτω αριστερή γωνία της Trafalgar (στην ουσία μιλάμε για ένα ζωντανό CCTV που δεν περνούσε καθόλου όμορφα στη διάρκεια αναταραχών),
το Café in the courtyard παίρνοντας το ασανσέρ προς το υπόγειο της εκκλησίας St Martin in the fields στην ανατολική πλευρά ενώ ανεβαίνοντας την St Martin Lane, το πρώτο σοκάκι στα αριστερά το Brydges place, είναι το στενότερο της πόλης (μακριά όμως από το στενότερο σοκάκι που μπορεί να έχετε ποτέ δει.) Στην άλλη του άκρη θα στρίψετε αριστερά και με πολύ προσεχτικά βήματα θα προσπαθήστε να εντοπίσετε ένα άλλο στενοσόκακο/ χρονοκάψουλα, το Goodwin’s Court. Κρίμα που η βόρια πλευρά του είναι στα χάλια που είναι γιατί οι προσόψεις της νότιας δίνουν μια ξεκάθαρη γεύση παλαιού Λονδίνου. Όπως έγραψα και κάπου αλλού, ο Tim Burton παίζει να έχει χρησιμοποιήσει τούτο το σοκάκι σε όλες του τις ταινίες!
Βγαίνοντας ξανά στην St Martin’s Lane, στρίβετε δεξιά και αριστερά για να περπατήσετε σε ένα πεζοδρομημένο τμήμα με εστιατόρια δίπλα στην πιο ασφυχτικά γεμάτη από τουρίστες πλατεία που θα μπορούσατε ποτέ να επιθυμήσετε/ καταραστείτε. Την Leicester. Καλή συνέχεια
Ξεκινάμε από την Victoria στρίβουμε δεξιά και κατεβαίνουμε την Victoria St προς Westminster. Στ’ αριστερά σας ένα νέο πολυκέντρο (Cardinal Place) γυάλινο κι επιβλητικό, καινούριο installment της περιοχής. Θα μπείτε μέσα μόνο και μόνο για να γυρίσετε πάλι προς τα έξω και να αντικρίσετε τον Westminster Cathedral.
Μη μου τον μπερδεύετε με το Αβαείο όχι όμως ότι είναι λιγότερο σπουδαίος τούτος ως η μεγαλύτερη Καθεδρική εκκλησία της Αγγλίας. Είναι σχετικά καινούριο κτίριο (λίγο γηραιότερο από 100) σε Βυζαντινό σχέδιο και με ένα καμπαναριό 83 μέτρων χτισμένο με τερακότα τούβλα. Τα γύρω κτίρια προσπαθούν να το κρύψουν και είναι αρκετά εύκολο να το χάσετε περνώντας ακόμα και δίπλα του, γι αυτό κι εμείς εφορμήσαμε στο mall. Έναντι 5 λιρών τώρα, ανεβαίνετε στο καμπαναριό για όμορφες θέες στην πόλη του Λονδίνου (για να πω την αλήθεια μου, με πρόσφατο ένα Heron Tower και ένα Gherkin, η εκ 80 μέτρων θέα απέχει πολύ από το breathtaking. Πάραυτα και πάλι αξίζει λόγω της γκαλερί και του κεντρικού του σημείου του. Να επισημάνω ότι το Big Ben δε φαίνεται από δω καθώς ο πύργος Elizabeth το κρύβει). Ανοιχτό Δευ-Παρ 09:30-17:00.
Ξανά στην Victoria st. Αριστερά γυάλινο κτίριο με περίεργη τριγωνική πρόσοψη ενώ στη γωνία με την Buckingham Gate, μια Pub που θα την φωτογραφίσετε πολλάκις και θυμίζει έντονα (αν και μόνη της) το Francis Tavern του Lower Manhattan.
Εδώ θα στρίψετε κι εσείς για να πέσετε πάνω στο Blewcoat School, ένα γοητευτικό κτίριο ανάμεσα σε άσχημα μεγαθήρια γραφείων.
Χτίστηκε το 1709 για φτωχά παιδιά (άλλωστε αυτό φανερώνει και η μπλε στολή, όντας το πιο φθηνό χρώμα βαφής ρούχων στην παραγωγή (αυτό μάλλον το έχω ξανά γράψει κάπου...). Στρίβετε δεξιά στην Caxton st. αριστερά στο πρώτο, δεξιά ξανά και στη μικρή πλατεία πάλι αριστερά για να βρεθείτε στο Queen Anne’s Gate, ένα μικρό δρόμο με μερικά αρχιτεκτονικά διαμάντια. Τα νούμερα 6-12 είναι του 1830, ο Jeremy Bentham (θα τον δούμε και θα μάθουμε αναλυτικά το έργο του στο επεισόδιο Somers Town-Bloomsbury part 2) γεννήθηκε στο νούμερο 40, το 36 είναι η έδρα του National Trust ενώ σε όλο τον δρόμο κάθε 31 Ιουλίου, το φάντασμα της Βασίλισσας Άννας, βγαίνει για τσάρκα…(!)
Μέσω της Old Queen st θα βγείτε στο Storey’s Gate. Μια ανάσα στα αριστερά σας είναι στο St James’s Park αλλά αυτό ήδη το ξέρετε (όπως έχω πει αρκετές φορές, τούτο το θέμα δεν αφορά τους νέους επισκέπτες της πόλης). Στα δεξιά θα βγείτε μπροστά στο Αβαείο και στον δρόμο Sanctuary. Εκεί θα βρείτε μια αψίδα όπου θα περάσετε από κάτω. Το Dean’s Yard στο οποίο μόλις βρεθήκατε, αξίζει μια περιμετρική βόλτα κυρίως για να διαπιστώσετε πόση ησυχία και ηρεμία μπορείς να βρεις δίπλα (ίσα με 50μ!!!) σε ένα από τα πιο επισκέψιμα αξιοθέατα στον πλανήτη.
Στην βοριοανατολική γωνία (γωνία, γωνία όμως, μη μου προσπαθήσετε να μπείτε από οποιοδήποτε άλλο πέρασμα, απλά θα αποτύχετε) βρίσκεται μια στοά που την φυλάει παππούλης (συνήθως) με παραδοσιακή φορεσιά. Μη σας ξεγελάει το παρουσιαστικό του, έπρεπε να επιμείνω για να λάβω το πάσο που θα μου επέτρεπε να εισέλθω στα Westminster Abbey Cloisters. Εσείς απλά ζητήστε τα όπως τα γράφω (ά φροντίστε να είστε Τριτη με Πέμπτη 08:00-18:00 (που ακόμα και για τις ώρες δε σας τάζω. Γενικά, χρειάστηκε να επιστρέψω 4-5 φορές για να τα καταφέρω)).
Προχωράτε ευθεία και στρίβετε δεξιά. Συνεχίστε την πορεία σας και απολαύστε τους κήπους Garth, Little Cloister (οι ομορφότεροι; ),
College Garden (οι μεγαλύτεροι)
και Catherine’s Garden (κλειστοί αλλά φαίνονται από την καγκελόπορτα).
Δίπλα στο Αβαείο βρίσκεται η μινιατούρα (σε σχέση με τις αστρικές μονάδες του διπλανού αδερφού) St Margaret’s, όχι από τις ομορφότερες της πόλης αλλά καθώς θα περάσετε απ έξω της, τιμήστε την και παρατηρήστε το ανατολικό παράθυρο του 1509.
Ανεβαίνουμε την Whitehall για να ανακαλύψουμε τα μυστικά της Trafalgar Square.
Στην πορεία θα περάσουμε δίπλα από το Churchill War Museum, το κελάρι του Henry VIII (ακόμα να το επισκεφτώ καθώς θέλει ραντεβού), το Banqueting House, απομεινάρι του πρώην μεγαλύτερου παλατιού του κόσμου με την αίθουσα του Βασιλιά και μια οροφή έργο τέχνης
Φτάσαμε πλέον στην Trafalgar με την στήλη του Nelson και την πινακοθήκη (στην είσοδό της, ρίξτε μια ματιά στα συμπαθητικά, χρωματιστά, αστεία και ορισμένες φορές, θεματικά αιχμηρά μωσαϊκά του Boris Anrep). Αν ξέρετε μόνο αυτά, ακούστε άλλα λίγα. Το κέντρο της πόλης βρίσκεται σε μικροσκοπική πλάκα στην πλατεία μεταξύ Trafalgar και Whitehall, το μικρότερο αστυνομικό τμήμα της χώρας βρίσκεται στην κάτω αριστερή γωνία της Trafalgar (στην ουσία μιλάμε για ένα ζωντανό CCTV που δεν περνούσε καθόλου όμορφα στη διάρκεια αναταραχών),
το Café in the courtyard παίρνοντας το ασανσέρ προς το υπόγειο της εκκλησίας St Martin in the fields στην ανατολική πλευρά ενώ ανεβαίνοντας την St Martin Lane, το πρώτο σοκάκι στα αριστερά το Brydges place, είναι το στενότερο της πόλης (μακριά όμως από το στενότερο σοκάκι που μπορεί να έχετε ποτέ δει.) Στην άλλη του άκρη θα στρίψετε αριστερά και με πολύ προσεχτικά βήματα θα προσπαθήστε να εντοπίσετε ένα άλλο στενοσόκακο/ χρονοκάψουλα, το Goodwin’s Court. Κρίμα που η βόρια πλευρά του είναι στα χάλια που είναι γιατί οι προσόψεις της νότιας δίνουν μια ξεκάθαρη γεύση παλαιού Λονδίνου. Όπως έγραψα και κάπου αλλού, ο Tim Burton παίζει να έχει χρησιμοποιήσει τούτο το σοκάκι σε όλες του τις ταινίες!
Βγαίνοντας ξανά στην St Martin’s Lane, στρίβετε δεξιά και αριστερά για να περπατήσετε σε ένα πεζοδρομημένο τμήμα με εστιατόρια δίπλα στην πιο ασφυχτικά γεμάτη από τουρίστες πλατεία που θα μπορούσατε ποτέ να επιθυμήσετε/ καταραστείτε. Την Leicester. Καλή συνέχεια
Last edited: