• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Λογάριασαν χωρίς το... ΤripΑdvisor

sezar7

Member
Μηνύματα
748
Likes
606
Άστραψαν και βρόντηξαν οι ξενοδόχοι. Ο δημοφιλής ιστότοπος εξόργισε με τα δηκτικά σχόλιά του εκατοντάδες επιχειρηματίες, που προσφεύγουν στα δικαστήρια




Τα εκατομμύρια ανώνυμα, συχνά επικριτικά σχόλια που φιλοξενούνται στον δημοφιλή διαδικτυακό ταξιδιωτικό οδηγό Reviews of Hotels, Flights and Vacation Rentals - TripAdvisor έχουν κάνει έξαλλους εκατοντάδες ξενοδόχους και εστιάτορες στη Βρετανία, στις ΗΠΑ και σε όλον τον κόσμο, μη εξαιρουμένης της Ελλάδας, οι οποίοι διαμαρτύρονται για δυσφήμηση και απειλούν να οδηγήσουν το διάσημο site στη Δικαιοσύνη ώσπου να δικαιωθούν.

Συγκεκριμένα, αν ο δημοφιλής ιστότοπος δεν αποσύρει τα επικριτικά σχόλια που τους αφορούν και τα οποία οι ίδιοι θεωρούν συκοφαντικά και υποβολιμαία, αν όχι και σκόπιμα «ανεβασμένα» από ανταγωνιστές τους, πάνω από 1.000 ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και εστιατορίων είναι αποφασισμένοι να ακολουθήσουν τη νόμιμη δικαστική οδό για να αντιμετωπίσουν τη ζημιά που τους προκαλούν τα διάφορα σχόλια που ανεβαίνουν καθημερινά στο site.

Ο ιστότοπος φιλοξενεί σήμερα περί τα 35 εκατομμύρια σχόλια για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και εστιατόρια σε όλον τον κόσμο και είναι ο πιο δημοφιλής ταξιδιωτικός ιστότοπος στη Βρετανία. Οπως υποστηρίζουν οι ξενοδόχοι, η κριτική που ασκείται στις επιχειρήσεις τους είναι υπερβολική και πολλά σχόλια αποτελούν αποκύημα φαντασίας ή προέρχονται από τους ανταγωνιστές τους. Και καταγγέλλουν ότι δεν είναι διόλου σπάνιο ταξιδιώτες, έχοντας διαβάσει τις αρνητικές κριτικές, να ακυρώνουν τις κρατήσεις τους.

Για τον λόγο αυτόν πολλοί επιχειρηματίες, οι οποίοι για την προβολή τους στην ιστοσελίδα πληρώνουν ετήσια συνδρομή 200 ευρώ, απευθύνθηκαν στη νομική φίρμα ΚwikChex, η οποία χειρίζεται υποθέσεις διαδικτυακής δυσφήμησης. Σύμφωνα με την εταιρεία, κάποιοι εκμεταλλεύονται την ανωνυμία που τους προσφέρει το Διαδίκτυο προκειμένου να πλήξουν επιτυχημένες επιχειρήσεις. Εκπρόσωποι του ΤripΑdvisor υποστηρίζουν ότι απασχολεί πολλούς υπαλλήλους για να ελέγχουν τα σχόλια. Επειτα όμως από ενδελεχή έρευνα της ΚwikChex διαπιστώθηκε ότι αρκετά καταγγελτικά σχόλια ήταν αβάσιμα. «Ερευνήσαμε 100 αναφορές για τροφική δηλητηρίαση καικαμία δεν είχε αναφερθεί στις τοπικές αρχές» τονίζει ο κ. Εμινς, προσθέτοντας ότι, «αν η πληροφορία δεν είναι εξακριβωμένη, το ΤripΑdvisor θα πρέπει να το κάνει σαφές χρησιμοποιώντας εκφράσεις του τύπου:“Δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε αυτή την αναφορά”. Αντιθέτως, στην ιστοσελίδα τα σχόλια παρουσιάζονται ως “επιβεβαιωμένες πληροφορίες”».

Η νομική φίρμα ισχυρίζεται επίσης ότι αρκετά από τα γραφόμενα σχόλια είναι υποβολιμαία καθ΄ ότι μπορεί να αποδείξει, μέσω των διευθύνσεων ιντερνετικού πρωτοκόλλου (ΙΡ adress), ότι προέρχονται απευθείας από υπολογιστές ανταγωνιστών και όχι από πραγματικούς καταναλωτές. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι ως πρόσφατα οι θιγόμενοι επιχειρηματίες δεν διέθεταν τη δυνατότητα να απαντούν στα αναρτώμενα σχόλια. «Ενθαρρύνουμε κάθε επιχειρηματία που διαφωνεί με το αναγραφόμενο σχόλιο να απαντήσειαν το θεωρεί απαραίτητο» απαντάο αντιπρόεδρος του ΤripΑdvisor Ανταμ Μέντρος σημειώνοντας ότι «δεν μπορούμε να αποκρύπτουμε την αλήθεια γιατί μια ταξιδιωτική εμπειρία δεν μπορείδυστυχώςποτέ να είναι τέλεια».

Ο Τζον Γκραμπόφσκι, ιδιοκτήτης εστιατορίου στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, αποφάσισε να κινηθεί δικαστικά εναντίον του ΤripΑdvisor, έπειτα από ένα υποτιμητικό σχόλιο που γράφτηκε ανώνυμως στην ιστοσελίδα. «Κάποιος έγραψε πως έφερα μια ιερόδουλη για να “διασκεδάσει” τους πελάτες του εστιατορίου» τονίζει ο κ. Γκραμπόφσκι επισημαίνοντας: «Αγανάκτησα! Η γυναίκα αυτή ήταν μια πελάτισσά μας από μια δισκογραφική εταιρεία με την οποία συνεργαζόμαστε». Ο επιχειρηματίας απαίτησε να αφαιρεθεί ως κακόβουλο το συγκεκριμένο σχόλιο χαρακτηρίζοντας την καταγγελία ανώνυμη και αβάσιμη. Μόνο όταν το σχόλιο σβήστηκε, δέχθηκε ο κ. Γκραμπόφσκι να αποσύρει την αγωγή εναντίον του ΤripΑdvisor
NewsIt.gr: Λογάριασαν χωρίς το... ΤripΑdvisor
 

nera_gr

Member
Μηνύματα
816
Likes
193
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη!
Ταξίδι-Όνειρο
Κεντρική Αφρική
...και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον στο Travelstories δεν επιτρέπονται οι κριτικές ξενοδοχείων και τουριστικών γραφείων. Απόλυτα λογικό ακούγεται.
 

micmic

Member
Μηνύματα
178
Likes
283
Επόμενο Ταξίδι
Βotswana
Ταξίδι-Όνειρο
Trans-African Highways
Φυσικά θα υπάρχουν και οι κακόβουλες κριτικές, και οι βαλτοί κτλ. Το θέμα όμως είναι τί ποσοστό του συνόλου είναι. Και "1000 ιδιοκτήτες" που θα κινηθούν εναντίον του site, είναι πραγματικά σταγόνα στον ωκεανό.
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.456
Likes
17.526
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Το πρόβλημα με όλα αυτά είναι ότι μπορεί στις 1000 κριτικές οι 900 νάναι καλοπροαίρετες, αλλά οι 100 κακοπροαίρετες, από κάποιον κακόπιστο, ανταγωνιστή, βλαμένο ή δεν ξέρω κι'εγώ τι άλλο.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.853
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
λογικό μεν, περίπλοκο δε.!!!

δηλαδη να μην μπορούμε πλεον, αν δικαιωθουν οι ξενοδόχοι και λοιποί επαγγελματίες του χώρου, να καταγράφουμε τις εμπειρίες μας, θετικές η αρνητικές, οταν γινόμαστε καταναλωτές τουριστικών υπηρεσιών.

ενα ζητούμενο είναι που αρχίζει η συκοφαντική δυσφήμιση και που τελειώνει η απλή καταγραφή μιας αρνητικής εμπειρίας πχ σε ενα ξενοδοχείο.

αν πχ σε ενα δωμάτιο ξενοδοχείου το βράδυ περπατούνε στο κρεβάτι μου κατσαρίδες πως να το περιγράψω χωρίς να ειναι συκοφαντικό;
ειχαμε μετακινήσεις εντός δωματίου εντόμων που δεν είχαν κάνει κράτηση;

ενω για θετικά σχόλια δεν υπάρχει θέμα για να αυξάνονται οι πωλήσεις τους εεε;
γιατι διαβάζοντας ενα θετικό σχολιο θα το προτιμήσω...
και μετά θα ποστάρω κ εγω τη θετική άποψη και θα το προτιμήσουν και αλλοι μετά από μένα...

το θέμα τους ειναι οτι οι κόρακες των ξενοδόχων βγάζουν τα μάτια των αλλων κοράκων μόνοι τους.
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Η αληθεια ειναι καπου στη μεση.
Και μπορει οντως επικριτικα σχολια να γραφονται απο ανταγωνιστικες επιχειρησεις για δυσφημιση ,αλλα χρειαζονται και τα επικριτικα σχολια απο τους αληθινους πελατες ,ετσι ωστε να ξερουμε με τι εχουμε να κανουμε.
 

nera_gr

Member
Μηνύματα
816
Likes
193
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη!
Ταξίδι-Όνειρο
Κεντρική Αφρική
Στο booking π.χ. μου φαίνονται πιο ήπια τα πράγματα. Στο Tripadvisor όντως πέφτει κράξιμο. Πολλές φορές έχω δει να βαθμολογούν με 1/5 κάποιο ξενοδοχείο επειδή έγινε overbooking και τελικά δεν έμειναν εκεί. Πώς είναι αντικειμενική αυτή η κριτική;
Σήμερα είδα ένα ξενοδοχείο στο Παρίσι που κάποιος το βαθμολόγησε με 1/5 και υποστήριζε ότι ήταν στοιχειωμένο (αναβόσβηναν τα φώτα και ένιωσε μια παρουσία στο δωμάτιο) και οι ρεσεψιονίστ δεν του άλλαξαν δωμάτιο. Δεν ξέρω...
 

Defkalion

Administrator
Μηνύματα
11.456
Likes
17.526
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Το ένα πρόβλημα είναι αν κάτι γράφεται ως δυσφημιστικό ή όχι. ΣΤην Ελλάδα αν μπεις και γράψεις ότι πήγα στο τάδε χοτέλ και δεν έμεινα ευχαριστημένος, δεν αποτελεί δυσφήμιση. Αν γράψεις ότι πήγα στο τάδε χοτέλ και είναι καραγκιόζηδες και νούμερα, είναι δυσφήμιση.

ΑΥτό αντιμετωπίζεται εύκολα.

Το προ΄βλημα είναι πώς ξέρεις αν αυτός που έγραψε ότι πχ βγήκαν κατσαρίδες που λέει ο Θάνος παραπάνω, ότι είναι αλήθεια!
 

micmic

Member
Μηνύματα
178
Likes
283
Επόμενο Ταξίδι
Βotswana
Ταξίδι-Όνειρο
Trans-African Highways
Πάντως διαβάζοντας το tripadvisor και συγκρίνοντας τις κριτικές του με μέρη που έχω επισκεφτεί, συνήθως συμφωνώ με την πλειοψηφία. Μάλιστα θα έλεγα ότι στις περιπτώσεις που έχω διαφωνήσει, διαφώνησα επειδή οι κριτικές μου φάνηκαν καλύτερες απ'ότι θα έπρεπε.

Επίσης σε πολλούς προορισμούς η συντριπτική πλειοψηφία των καταλυμμάτων έχει θετικές κριτικές. Όπως υπάρχουν οι βαλτοί για να θάψουν κάποια επιχείρηση, έτσι μπορεί να υπάρχουν και οι βαλτοί για να την ανεβάσουν.

Σε γενικές γραμμές αυτού του είδους η κριτική βασίζεται στο γεγονός ότι όταν υπάρχουν πολλοί κριτές, η ετυμηγορία θα είναι συνήθως σωστή. Το ίδιο συμβαίνει και στο Amazon, η κριτική των προϊόντων είναι συνήθως σωστή.

Σε κάθε περίπτωση, κανένας δε μπορεί να σταματήσει τον κόσμο από το να εκφραστεί. Όποιος πιστεύει το αντίθετο πλανάται πλάνην οικτρά. Σε καμμιά δεκαετία πιστεύω ότι τέτοιες κριτικές θα έχουν εδραιωθεί και στον ελληνικό χώρο.

Εγώ χαίρομαι όταν βλέπω επιχειρήσεις να απαντούν σε δυσφημιστικές κριτικές στο tripadvisor, και τέτοιες επιχειρήσεις ανεβαίνουν στην εκτίμησή μου. Αυτό θα έπρεπε να κάνουν και οι 1000 ιδιοκτήτες αντί να ... άντε να μην το πω.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.853
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
τοτε θα πρεπει πριν το γραψω δημοσια αυτο με τις κατσαρίδες να τις εχω φωτογραφήσει...
η να επικαλεστώ αν μου ζητήσει εξηγησεις ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος, μαρτυρία αλλου προσώπου

μια απορία επι τη ευκαιρία:
αν γράψω οτι δεν έμεινα καθόλου ευχαριστημένος απο το φουφουτόπουλος τράβελ δεν αποτελεί δυσφήμηση;:roll:
αν ειναι έτσι, θα μπορούμε να γράφουμε τα ονόματα εταιριών χωρίς προβλημα αν περιοριζόμαστε σε αυτό το καθόλου ευχαριστημένος!
 

micmic

Member
Μηνύματα
178
Likes
283
Επόμενο Ταξίδι
Βotswana
Ταξίδι-Όνειρο
Trans-African Highways
μια απορία επι τη ευκαιρία:
αν γράψω οτι δεν έμεινα καθόλου ευχαριστημένος απο το φουφουτόπουλος τράβελ δεν αποτελεί δυσφήμηση;:roll:
αν ειναι έτσι, θα μπορούμε να γράφουμε τα ονόματα εταιριών χωρίς προβλημα αν περιοριζόμαστε σε αυτό το καθόλου ευχαριστημένος!

Στην Ελλάδα; Χλωμό το βλέπω.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.853
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
δηλαδη υπάρχει δικαστήριο που θα το θεωρήσει δυσφημιστικό?
και αν ναι, τοτε τα όρια μεταξύ συκοφαντικής δυσφήμισης και ελευθερία έκφρασης ειναι ακρετά δυσδιάκριτα!

ισως οι νομικοί του φόρουμ να μας διαφωτίσουν περισσοτερο!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.161
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom