marianna k.
Member
- Μηνύματα
- 186
- Likes
- 543
- Επόμενο Ταξίδι
- Βέλγιο
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κoύβα
Καλησπέρα, μόλις επέστρεψα από ένα ακόμη ταξίδι και αποφάσισα να μοιραστώ την εμπειρία μαζί σας! Οποιαδήποτε σχόλια και απορίες είναι ευπρόσδεκτα!
3 Ιουλίου 2016, χαράματα σχεδόν, ξεκίνησε ένα ακόμη ταξίδι μας από τη Χαλκιδική. Η εκδρομή κανονίστηκε σχεδόν την τελευταία στιγμή, αλλάξαμε πολλές φορές γνώμη μέχρι να επιλέξουμε τον προορισμό μας, διάβασμα και υποχρεώσεις...ώσπου μια εβδομάδα πριν φύγουμε κλείσαμε ξενοδοχεία για τη λίμνη Κόμο. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε οδικώς και συνολικά διανύσαμε 4100 χιλιόμετρα. Ξεκινάω λοιπόν την αφήγηση...
1η ημέρα: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ-ΖΑΓΚΡΕΜΠ (1100 ΧΛΜ)
Ξεκινήσαμε από Χαλκιδική λίγο μετά τις 3:30 προκειμένου να μην βρούμε πολύ κίνηση στο δρόμο και αφού είχαμε να διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα...Σε λιγότερο από 2 ώρες βρισκόμασταν στα σύνορα Ελλάδας-Σκοπίων.
Σκόπια
Για να διασχίσει κανείς τη χωρά χρειάζεται να διανύσει περίπου 200 χλμ. Το οδικό δίκτυο ωστόσο είναι πολύ άσχημο. Σε πολλά σημεία ο δρόμος στενεύει και έχει πολλές στροφές, οι νταλίκες και τα λεωφορεία κάνουν ακόμη πιο δύσκολη την οδήγηση. Επίσης, συναντήσαμε πολλές φορές αστυνομία στο δρόμο επομένως φροντίζαμε να ακολουθούμε τα όρια ταχύτητας.
Διασχίζοντας τη χώρα συναντάει κανείς 3 διόδια, εκεί δίνεται η δυνατότητα για πληρωμή στο τοπικό νόμισμα ή σε ευρώ. Εμείς δεν κάναμε καμία στάση σε κάποια πόλη και δεν συναντήσαμε κάποιο ανταλλακτήριο οπότε πληρώσαμε σε ευρώ, 1,50 σε κάθε σταθμό διοδίων.
Σερβία
Συνεχίσαμε το δρόμο μας για Σερβία. Εδώ το οδικό δίκτυο είναι πολύ καλύτερο. Δύσκολη είναι η οδήγηση κυρίως στο κομμάτι από τα σύνορα των Σκοπίων μέχρι το Nis. Από εκεί και μετά δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα. Στο δρόμο συναντήσαμε ένα σταθμό διοδίων (πληρώσαμε σε τοπικό νόμισμα) και το σύστημα Ιταλίας, δηλαδή πήραμε χαρτάκι μόλις μπήκαμε στον αυτοκινητόδρομο και πληρώσαμε μόλις βγήκαμε από αυτόν, λίγο μετά το Βελιγράδι αν θυμάμαι καλά. Επίσης σταματήσαμε πολλές φορές σε πρατήρια πάνω στο δρόμο για να βάλουμε βενζίνη, να πιούμε καφέ ή να πάρουμε σάντουιτς. Προτιμήσαμε κυρίως τα OMV , μας φάνηκαν αρκετά καθαρά και σχετικά φθηνά με μεγάλη ποικιλία σε τοστ, μπισκότα, σάντουιτς κτλ.
Κροατία
Η Κροατία έχει σχετικά καλό οδικό δίκτυο αλλά και πιο ακριβό σε σχέση με τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες. Από τα σύνορα μέχρι το Ζάγκρεμπ, πάλι με το σύστημα χαρτάκι στην είσοδο του αυτοκινητόδρομου, πληρώσαμε περίπου 18 ευρώ.
Φτάσαμε απόγευμα τελικά στο Ζάγκρεμπ στο διαμέρισμα που είχαμε κλείσει μέσω booking : http://www.booking.com/hotel/hr/apa...c019a14a9d02347084d467deX1;type=total;ucfs=1&. To Apartment Ilica Britanac ήταν ουσιαστικά ένα μεγάλο διαμέρισμα στο ισόγειο μιας πολυκατοικίας στο κέντρο του Ζάγκρεμπ. Μείναμε πολύ ικανοποιημένοι γιατί ήταν κεντρικό, καθαρό, μας πρόσφερε δωρεάν πάρκινγκ και η τιμή του ήταν μόλις στα 52 ευρώ/βράδυ για 4 άτομα.
Ξεκουραστήκαμε για λίγο και στη συνέχεια περπατήσαμε μέχρι το ιστορικό κέντρο της πόλης που μας ενθουσίασε ευχάριστα.
Το Ζάγκρεμπ χωρίζεται σε Άνω και Κάτω Πόλη. Η Άνω Πόλη είναι παλαιότερη και απλώνεται σε δύο λόφους, τον Gradec και τον Kaptol.
Mέχρι και τον 16ο αιώνα ήταν διαφορετικές πόλεις, και μάλιστα εχθρικές. Σταματούσαν τις εχθροπραξίες τρεις φορές τον χρόνο, όταν πραγματοποιούνταν εμποροπανηγύρεις, και μετά συνέχιζαν να αλληλοσφάζονται. Το 1609, αφού και οι δύο πόλεις είχαν πια παρακμάσει εξαιτίας των τουρκικών επιδρομών, ενώθηκαν και δημιούργησαν το Ζάγκρεμπ. H κεντρική πλατεία της πόλης είναι η Trg bana Jelačića.
Θεωρείται το κέντρο της Κάτω Πόλης και πήρε το όνομά της από τον ομώνυμο Ban Γιόσιπ Γιέλασιτς,του οποίου το άγαλμα βρίσκεται στο κέντρο της. Το 1840 ο ρομαντικός εθνικισμός ενέπνευσε την Κροατική Εθνική Αναγέννηση, μια πολιτική και πολιτιστική καμπάνια που υποστήριζε την ενότητα όλων των Νότιων Σλάβων της αυτοκρατορίας. Πρωταρχικός της στόχος ήταν η καθιέρωση μιας πρότυπης γλώσσας ως αντίβαρο στην Ουγγρική, μαζί με την προώθηση της Κροατικής λογοτεχνίας-φιλολογίας και πολιτισμού. Κατά την Ουγγρική Επανάσταση του 1848 η Κροατία τάχθηκε με τους Αυστριακούς και ο Ban Γιόσιπ Γιέλατσιτς έλπιζε να νικήσει τις Ουγγρικές δυνάμεις. Τη δεκαετία του 1860 έγινε φανερή η αποτυχία της πολιτικής, οδηγώντας στον Αυστροουγγρικό Συμβιβασμό και τη δημιουργία μιας προσωπικής ένωσης των στεμμάτων της Αυστριακής Αυτοκρατορίας και του Βασιλείου της Ουγγαρίας.
Από την πλατεία αυτή και ανεβαίνοντας τα σκαλάκια αριστερά βγήκαμε σε μία ακόμη πλατεία
από όπου φαίνεται ο Καθεδρικός του Ζάγκρεμπ. Δίπλα από τον Καθεδρικό βρίσκεται ένα μεγάλο ρολόι που σταμάτησε κατά το σεισμό του 1880, από τότε παραμένει σταματημένο σε εκείνη την ώρα.
Περπατήσαμε στα πολύ γραφικά στενά δρομάκια και τελικά καταφέραμε να βρεθούμε μπροστά στον Καθεδρικό στην πλατεία Kaptol.
Ήπιαμε καφέ σε κάποια από τις πολλές καφετέριες
και καταλήξαμε στην Trattoria Leonardo για φαγητό (https://www.facebook.com/Trattoria-Leonardo-155456264216/). Πολύ συμπαθητικό μαγαζί και οι τιμές σχετικά μέτριες. Οι μακαρονάδες που φάγαμε εμείς ήταν πάρα πολύ καλές!
Μετά το φαγητό περπατήσαμε λίγο ακόμη και ανακαλύψαμε έναν από τους πιο ζωντανούς δρόμους της πόλης, γεμάτο εστιατόρια, μπαρ και πολύ πολύ κόσμο...πρόκειται για την ul. Ivana Tkalčićeva.
Γενικά, η πόλη μας άρεσε πάρα πολύ παρόλο που δεν είχαμε πολύ χρόνο για να την εξερευνήσουμε. Υποσχεθήκαμε όμως να επιστρέψουμε σε ένα επόμενο ταξίδι για να τη δούμε καλύτερα. Κουρασμένοι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ξεκουραστούμε.
3 Ιουλίου 2016, χαράματα σχεδόν, ξεκίνησε ένα ακόμη ταξίδι μας από τη Χαλκιδική. Η εκδρομή κανονίστηκε σχεδόν την τελευταία στιγμή, αλλάξαμε πολλές φορές γνώμη μέχρι να επιλέξουμε τον προορισμό μας, διάβασμα και υποχρεώσεις...ώσπου μια εβδομάδα πριν φύγουμε κλείσαμε ξενοδοχεία για τη λίμνη Κόμο. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε οδικώς και συνολικά διανύσαμε 4100 χιλιόμετρα. Ξεκινάω λοιπόν την αφήγηση...
1η ημέρα: ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ-ΖΑΓΚΡΕΜΠ (1100 ΧΛΜ)
Ξεκινήσαμε από Χαλκιδική λίγο μετά τις 3:30 προκειμένου να μην βρούμε πολύ κίνηση στο δρόμο και αφού είχαμε να διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα...Σε λιγότερο από 2 ώρες βρισκόμασταν στα σύνορα Ελλάδας-Σκοπίων.
Σκόπια
Για να διασχίσει κανείς τη χωρά χρειάζεται να διανύσει περίπου 200 χλμ. Το οδικό δίκτυο ωστόσο είναι πολύ άσχημο. Σε πολλά σημεία ο δρόμος στενεύει και έχει πολλές στροφές, οι νταλίκες και τα λεωφορεία κάνουν ακόμη πιο δύσκολη την οδήγηση. Επίσης, συναντήσαμε πολλές φορές αστυνομία στο δρόμο επομένως φροντίζαμε να ακολουθούμε τα όρια ταχύτητας.
Διασχίζοντας τη χώρα συναντάει κανείς 3 διόδια, εκεί δίνεται η δυνατότητα για πληρωμή στο τοπικό νόμισμα ή σε ευρώ. Εμείς δεν κάναμε καμία στάση σε κάποια πόλη και δεν συναντήσαμε κάποιο ανταλλακτήριο οπότε πληρώσαμε σε ευρώ, 1,50 σε κάθε σταθμό διοδίων.
Σερβία
Συνεχίσαμε το δρόμο μας για Σερβία. Εδώ το οδικό δίκτυο είναι πολύ καλύτερο. Δύσκολη είναι η οδήγηση κυρίως στο κομμάτι από τα σύνορα των Σκοπίων μέχρι το Nis. Από εκεί και μετά δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα. Στο δρόμο συναντήσαμε ένα σταθμό διοδίων (πληρώσαμε σε τοπικό νόμισμα) και το σύστημα Ιταλίας, δηλαδή πήραμε χαρτάκι μόλις μπήκαμε στον αυτοκινητόδρομο και πληρώσαμε μόλις βγήκαμε από αυτόν, λίγο μετά το Βελιγράδι αν θυμάμαι καλά. Επίσης σταματήσαμε πολλές φορές σε πρατήρια πάνω στο δρόμο για να βάλουμε βενζίνη, να πιούμε καφέ ή να πάρουμε σάντουιτς. Προτιμήσαμε κυρίως τα OMV , μας φάνηκαν αρκετά καθαρά και σχετικά φθηνά με μεγάλη ποικιλία σε τοστ, μπισκότα, σάντουιτς κτλ.
Κροατία
Η Κροατία έχει σχετικά καλό οδικό δίκτυο αλλά και πιο ακριβό σε σχέση με τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες. Από τα σύνορα μέχρι το Ζάγκρεμπ, πάλι με το σύστημα χαρτάκι στην είσοδο του αυτοκινητόδρομου, πληρώσαμε περίπου 18 ευρώ.
Φτάσαμε απόγευμα τελικά στο Ζάγκρεμπ στο διαμέρισμα που είχαμε κλείσει μέσω booking : http://www.booking.com/hotel/hr/apa...c019a14a9d02347084d467deX1;type=total;ucfs=1&. To Apartment Ilica Britanac ήταν ουσιαστικά ένα μεγάλο διαμέρισμα στο ισόγειο μιας πολυκατοικίας στο κέντρο του Ζάγκρεμπ. Μείναμε πολύ ικανοποιημένοι γιατί ήταν κεντρικό, καθαρό, μας πρόσφερε δωρεάν πάρκινγκ και η τιμή του ήταν μόλις στα 52 ευρώ/βράδυ για 4 άτομα.
Ξεκουραστήκαμε για λίγο και στη συνέχεια περπατήσαμε μέχρι το ιστορικό κέντρο της πόλης που μας ενθουσίασε ευχάριστα.
Το Ζάγκρεμπ χωρίζεται σε Άνω και Κάτω Πόλη. Η Άνω Πόλη είναι παλαιότερη και απλώνεται σε δύο λόφους, τον Gradec και τον Kaptol.
Mέχρι και τον 16ο αιώνα ήταν διαφορετικές πόλεις, και μάλιστα εχθρικές. Σταματούσαν τις εχθροπραξίες τρεις φορές τον χρόνο, όταν πραγματοποιούνταν εμποροπανηγύρεις, και μετά συνέχιζαν να αλληλοσφάζονται. Το 1609, αφού και οι δύο πόλεις είχαν πια παρακμάσει εξαιτίας των τουρκικών επιδρομών, ενώθηκαν και δημιούργησαν το Ζάγκρεμπ. H κεντρική πλατεία της πόλης είναι η Trg bana Jelačića.
Θεωρείται το κέντρο της Κάτω Πόλης και πήρε το όνομά της από τον ομώνυμο Ban Γιόσιπ Γιέλασιτς,του οποίου το άγαλμα βρίσκεται στο κέντρο της. Το 1840 ο ρομαντικός εθνικισμός ενέπνευσε την Κροατική Εθνική Αναγέννηση, μια πολιτική και πολιτιστική καμπάνια που υποστήριζε την ενότητα όλων των Νότιων Σλάβων της αυτοκρατορίας. Πρωταρχικός της στόχος ήταν η καθιέρωση μιας πρότυπης γλώσσας ως αντίβαρο στην Ουγγρική, μαζί με την προώθηση της Κροατικής λογοτεχνίας-φιλολογίας και πολιτισμού. Κατά την Ουγγρική Επανάσταση του 1848 η Κροατία τάχθηκε με τους Αυστριακούς και ο Ban Γιόσιπ Γιέλατσιτς έλπιζε να νικήσει τις Ουγγρικές δυνάμεις. Τη δεκαετία του 1860 έγινε φανερή η αποτυχία της πολιτικής, οδηγώντας στον Αυστροουγγρικό Συμβιβασμό και τη δημιουργία μιας προσωπικής ένωσης των στεμμάτων της Αυστριακής Αυτοκρατορίας και του Βασιλείου της Ουγγαρίας.
Από την πλατεία αυτή και ανεβαίνοντας τα σκαλάκια αριστερά βγήκαμε σε μία ακόμη πλατεία
από όπου φαίνεται ο Καθεδρικός του Ζάγκρεμπ. Δίπλα από τον Καθεδρικό βρίσκεται ένα μεγάλο ρολόι που σταμάτησε κατά το σεισμό του 1880, από τότε παραμένει σταματημένο σε εκείνη την ώρα.
Περπατήσαμε στα πολύ γραφικά στενά δρομάκια και τελικά καταφέραμε να βρεθούμε μπροστά στον Καθεδρικό στην πλατεία Kaptol.
Ήπιαμε καφέ σε κάποια από τις πολλές καφετέριες
και καταλήξαμε στην Trattoria Leonardo για φαγητό (https://www.facebook.com/Trattoria-Leonardo-155456264216/). Πολύ συμπαθητικό μαγαζί και οι τιμές σχετικά μέτριες. Οι μακαρονάδες που φάγαμε εμείς ήταν πάρα πολύ καλές!
Μετά το φαγητό περπατήσαμε λίγο ακόμη και ανακαλύψαμε έναν από τους πιο ζωντανούς δρόμους της πόλης, γεμάτο εστιατόρια, μπαρ και πολύ πολύ κόσμο...πρόκειται για την ul. Ivana Tkalčićeva.
Γενικά, η πόλη μας άρεσε πάρα πολύ παρόλο που δεν είχαμε πολύ χρόνο για να την εξερευνήσουμε. Υποσχεθήκαμε όμως να επιστρέψουμε σε ένα επόμενο ταξίδι για να τη δούμε καλύτερα. Κουρασμένοι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ξεκουραστούμε.