• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Κούβα Κούβα – το όνειρο των παιδικών/νεανικών μας χρόνων έγινε πραγματικότητα!

DimitraTz

New Member
Μηνύματα
4
Likes
28
21/04/2022 – 02/05/2022

Δύο χρόνια σχεδόν μετά την αγορά των εισιτηρίων, αναβολή στην αναβολή λόγω Covid, καταφέραμε επιτέλους να φτάσουμε στο αεροδρόμιο Jose Marti στην Αβάνα. 🥳 :welcome:

Αφού τελειώσαμε με τα ταξιδιωτικά έγραφα, βίζα/pasajeros documents/covid doc κλπ το οποίο ομολογουμένως πήρε αρκετή ώρα, και με παραλαβή των αποσκευών μας (επίσης αρκετή ώρα) βγήκαμε από το αεροδρόμιο που μας περίμενε το ταξί που είχε κλείσει για μας η κοπέλα που θα μας νοίκιαζε διαμέρισμα στην Αβάνα. Γενικά η ταρίφα από και προς το αεροδρόμιο είναι 30 ευρώ.

Η διαδρομή για την Αβάνα είναι 20-30 λεπτά ανάλογα την περιοχή που μένεις.
Εμείς μέναμε στο Centro & Prado, πολύ κοντά στο Paseo De Marti. Υποβαθμισμένη περιοχή αλλά βολεύει στις αποστάσεις με τα πόδια γιατί είναι κοντά σε πολλά αξιοθέατα και μαγαζιά.


Στην ανάρτηση θα επικεντρωθώ κυρίως στα θέματα και στα μέρη που δεν είχα βρει οργανώνοντας το ταξίδι είτε σε άλλα posts εδώ, είτε σε ταξιδιωτικούς οδηγούς κλπ.

Αρχικά την περίοδο που πήγαμε έπρεπε να φοράς παντού μάσκα για τον κορονοϊό, σε εξωτερικούς και βέβαια εσωτερικούς χώρους. Επίσης οι ντόπιοι φορούσαν και στα αμάξια, ακόμα και πάνω στα μηχανάκια. Στα εμπορικά μαγαζιά ίσχυε ο περιορισμός των ατόμων κάτι που αύξανε τις ουρές των ατόμων που περίμεναν απ’ έξω. Γενικά επειδή ζορίστηκαν πολύ με το κλείσιμο του τουρισμού 2 χρόνια, προσπαθούν πολύ και τηρούν όλα τα μετρά ώστε να μην χρειαστεί να ξανακλείσουν. 😷

1657716218325.png


Συνάλλαγμα!

Μεγάλο προβληματισμό μας δημιούργησε από πολύ νωρίς το θέμα του συναλλάγματος. Γνωρίζαμε από πριν ότι καταργήθηκε πρόσφατα το τουριστικό νόμισμα CUC και πλέον το νόμισμα για όλους είναι το CUP-Pesos Cubanos.

Ενώ είχαμε σκοπό να βγάζουμε λεφτά μόνο από τράπεζα ή ανταλλακτήρια, συνειδητοποιήσαμε πολύ γρήγορα ότι οι τιμές, μάλλον μετά την κατάργηση του τουριστικού νομίσματος(?), έχουν ανέβει αρκετά, τουλάχιστον σε σχέση με ότι μας είχαν πει όσοι είχαν πάει πριν από τον κορονοϊό. Η ισοτιμία 1:26 σχεδόν στα πάντα ήταν μη συμφέρουσα κάτι το οποίο το είδαμε και στις αποδείξεις στα μαγαζιά που πάνω έγραφαν διαφορετική ισοτιμία, που έφτανε και μέχρι το 1:120! Έτσι αργά η γρήγορα οδηγηθήκαμε στη λύση να μας αλλάξει λεφτά κάποιος από τους ιδιοκτήτες των σπιτιών που νοικιάζαμε ισοτιμία 1:100. Σωστή ή λάθος απόφαση? Μεγάλη συζήτηση ακόμα και μεταξύ μας τόσο καιρό μετά το ταξίδι. Τουλάχιστον όμως με αυτή την ισοτιμία τρώγαμε και πίναμε (πολύ σημαντικό!) σε πολύ καλές τιμές! Ωστόσο θέλει πολύ προσοχή γιατί όλοι μας είπαν ότι κυκλοφορεί πλαστό χρήμα που δεν το καταλαβαίνεις. Οπότε αν αναγκαστείς να αλλάξεις λεφτά μόνο σε σπίτι που νοικιάζεις, που να ξέρεις τον ιδιοκτήτη αν γίνει στραβή και ποτέ στο δρόμο.

1657716236058.png


Μουσεία!

Τα μουσεία γενικά είναι ανοικτά μέχρι τις 4, με λίγες εξαιρέσεις. Πρέπει να ξεκινάς πολύ πρωί και πάλι δεν προλαβαίνεις να δεις πάνω από 2 την ίδια μέρα! Επίσης τα περισσότερα είναι κλειστά τα ΣΚ. Γενικά έχουν αλλάξει πολλά από πριν τον Covid, οπότε οι ταξιδιωτικοί οδηγοί που είναι παλαιότεροι (πριν το 2020) διαφοροποιούνται πολύ σε σχέση με τα ωράρια που ισχύουν πλέον. Εμείς είχαμε 2 διαφορετικούς και πάλι έξω πέφταμε!

Το μουσείο της Επανάστασης ήταν κλειστό λόγω εργασιών και αν καταλάβαμε καλά θα ήταν μέχρι το τέλος του έτους. Ωστόσο εννοείται αξίζει να ρωτήσετε μήπως άλλαξέ κάτι και φυσικά να πάτε ακριβώς δίπλα στο Granma!

Επίσης δεν καταφέραμε να μπούμε στο Καπιτώλιο ούτε να ανέβουμε στο μνημείο του Jose Marti. Ίσως έφταιγε που πήγαμε πριν την Πρωτομαγιά αλλά μπορεί και όχι. Θα μας το επιβεβαιώσει ο επόμενος ταξιδιώτης για εκεί!

Μας αποζημίωσε ωστόσο το νέο μουσείο για τον Fidel, το Centro Fidel Castro Ruz στο Vedado. Το μουσείο λειτουργεί με ξεναγήσεις Τρίτη-Σάββατο 9-11-1-3 και την Κυριακή 9-11. Μας είπαν ότι υπάρχουν και ξεναγήσεις στα Αγγλικά και μπορείς να κάνεις κράτηση. Έχει και σελίδα στο fb και γενικά είναι φουλ οργανωμένο και σε ένα πανέμορφο χώρο που λειτουργεί και σαν ερευνητικό κέντρο.
1657716257557.png


Εννοείται πρέπει να επισκεφτεί κανείς το μουσείο Ρουμιού στο οποίο έχει και μπαρ και μπορείς να δοκιμάσεις! Το μουσείο λειτουργεί από τις 9 μέχρι τις 4 αλλά όχι το ΣΚ.

Η Νεκρόπολη Κολών είναι ανοιχτή μέχρι τις 5, η κλειστή αγορά στο λιμάνι μέχρι τις 6 και μάλλον είναι ανοικτά και τις Κυριακές.

Τα Κάστρα απέναντι από την Αβάνα είναι μέχρι τις 5 ή 6 αλλά προσοχή οι πόρτες κλείνουν αρκετά νωρίτερα, μπορεί και στις 4. Τέλος το σπίτι του Τσε επίσης απέναντι από την Αβάνα είναι ανοικτό μέχρι τις 6.

Για τα αξιοθέατα απέναντι πήραμε το Καραβάκι από το λιμάνι, είναι περίπου απέναντι από το μουσείο Ρουμιού και έχει συχνά δρομολόγια. Κάνει πολύ λίγη ώρα και σε αφήνει λίγο πιο κάτω από το μεγάλο άγαλμα του Χριστού. Επίσης υπάρχει συγκοινωνία για να πας αλλά και ταξί μέσω του τούνελ. Προσοχή στην επιλογή του πλοίου γιατί φεύγει και ακόμα ένα πλοίο για την περιοχή Regla!

Γενικά η ταρίφα στο ταξί είναι περίπου 10 ευρώ για όπου το πήραμε μέσα στην πόλη.

Φαγητό και ποτό!

Δύο αγαπημένα μας σπορ που πραγματικά ευχαριστηθήκαμε πολύ στην Κούβα. Ωραία τοπική κουζίνα (comida criolla) με το εθνικό τους φαγητό Ropa Vieja που είναι μοσχάρι, τα φασόλια με το ρύζι και φυσικά platanos fritas – τηγανιτή μπανάνα – ότι καλύτερο!! Εννοείται υπάρχουν σε αφθονία στα μαγαζιά τα φρέσκα ψαριά και τα θαλασσινά και βέβαια τα κοκτέιλ με το ρούμι! Στην Αβάνα τα καλύτερα μαγαζιά που πήγαμε ήταν στο Vedado αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αντίστοιχα στην παλιά πόλη. Σχεδόν όλα υπάρχουν στους χάρτες και πολλά τα βρήκαμε μετά και στο trip adv.

Αβάνα:
El Idilio – Vedado
Café Laurent – Vedado
El Biky – Vedado
Elizalde – Centro/Old Town – πολύ κοντά στο Granma και το μουσείο Τέχνης. Μας έσωσε όταν θέλαμε απεγνωσμένα καφέ!
Sloppy Joe’s – Centro/Old Town – δίπλα στην ελληνική πρεσβεία
Για ποτό – παντού!

Για παγωτό:
Coppelia – Vedado – δεν καταφέραμε ποτέ βέβαια να μπούμε λόγω της τεράστιας ουράς που είχε
Heladeria Amore – Vedado – Γεύση παγωτού Daiquiri και τι να λέμε!

Σάντα Κλάρα:
La casa del Gobernador
Cuba’n Roll
El mujunje

Trinidad:

San Jose – Οι αστακοί του απόλαυση!
Disco Ayala

Οι τιμές του φαγητού σε εστιατόριο είναι από 500-1500 πέσος(CUP) το πιάτο (ορεκτικό, κυρίως κλπ).

Τα ποτά/κοκτέιλ είναι από 200-500 πέσος(CUP). Στην Αβάνα στα πιο τουριστικά πήγαινε στα 500 ενώ γενικά ήταν στα 200 πέσος. Στην Σάντα Κλάρα βέβαια πίναμε με 100 CUP!!

Ο καφές έκανε 20-50 CUP.

Νερό!
Ένα θέμα που είχαμε ήταν ότι όλοι μας έλεγαν ότι το νερό της βρύσης δεν το πίνουν οι τουρίστες. Αποφασίσαμε λοιπόν να ακολουθήσουμε την συμβουλή τους αλλά είπαμε το νερό νεράκι! Αν και τις πρώτες μέρες στα σπίτια που μέναμε είχαν εμφιαλωμένο νερό, όταν τελείωσε άρχισε να είναι δύσκολο το να βρούμε νερό έξω. Υπήρχουν σουπερμάρκετ αλλά όλο κάτι κάναμε λάθος με τα ωράρια μας και είτε είχε ουρές είτε δεν τα προλαβαίναμε... Επίσης σε πολλά μαγαζια για φαγητό δεν πουλάνε. Θέλει μια σχετική οργάνωση το συγκεκριμένο θέμα και να έχεις μαζί θερμός!

Ίντερνετ:

Σχεδόν όλα τα σπίτια πλέον έχουν ίντερνετ και μάλιστα αρκετά καλό για την βασική επικοινωνία με Ελλάδα. Ανάλογα το σπίτι μπορεί να είναι μέσα στην τιμή ή να στο χρεώσουν έξτρα. Μπορεί κανείς να προμηθευτεί και μία κάρτα για wifi που βρίσκει internet σε πλατείες κλπ ή ακόμα και sim για να παίρνει τηλέφωνα και να έχει data. Η κρατική εταιρία τηλεφωνίας νομίζω λέγεται ETESCA. Εμείς δεν κάναμε τίποτα από τα δύο και αν και νιώσαμε αρκετές φορές ότι θα θέλαμε να έχουμε ιντερνέτ για να ψάξουμε κάτι στο δρόμο, τα καταφέραμε και χωρίς.

Ενοικίαση Αυτοκινήτου!

Το πιο ακριβό πράγμα σε όλο το ταξίδι! Μας βγήκε 750ευρώ για 7 μέρες και μας βάρεσαν και 56 ευρώ φουλάρισμα στη βενζίνη όταν μας το έδωσαν ενώ όταν το φουλάραμε εμείς καμία σχέση.

Γενικά η βενζίνη είναι πολύ φθηνή αλλά πρέπει να βάζεις όπου βρίσκεις ακόμα και αν έχει ουρές. Οριακά φτάσαμε 2 φορές σε βενζινάδικο με λαμπάκι… Τα νοικιαζόμενα αυτοκίνητα βάζουν την 94άρα βενζίνη η οποία δεν πωλείται σε όλα τα βενζινάδικα ειδικά όταν είσαι επαρχία στα χωριά. Επίσης πολλές φορές φτάνεις σε βενζινάδικο αλλά έχει τελειώσει η βενζίνη για εκείνη την μέρα. Οπότε θέλει προσοχή και να βάζεις συχνά ακόμα και με μισό ντεπόζιτο ή και παραπάνω! Ένα μπιτονάκι θα βοηθούσε :lol:!!!

Οι εταιρίες που νοικιάζουν τα αμάξια είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους κρατικές. Οι υπάλληλοι στις μεγάλες πόλεις μιλάνε αγγλικά και γενικά είναι συνεννοήσιμοι. Επειδή είχαμε χατ τρικ αποτυχίας με το αυτοκίνητο, με τρακάρισμα, λάστιχο και να χαλάσει το αιρκοντίσιον (ευτυχώς ήθελε μόνο φρέον) επισκεφτήκαμε αρκετά Cubacar σε πολλές πόλεις. Ο αγαπημένος μας υπάλληλος ήταν στο Trinidad, όπου μας βοήθησε πολύ γιατί μας τράκαραν στο Topes de Collantes και έπρεπε να κάνουμε σωστά τη διαδικασία ώστε να μην πληρώσουμε τίποτα κατά την παράδοση του αυτοκίνητου. Με την δήλωση του πραγματογνώμονα που ήταν και φίλοι, όλα πήγαν καλά!

Καλό είναι να έχετε χάρτη από την εταιρία ενοικίασης που να γράφει τα πρακτορεία σε κάθε πόλη, τηλέφωνα και να ρωτήσετε που είναι τα δικά τους συνεργεία. Γιατί στον χάρτη που μας έδωσαν πχ τα πρακτορεία στο Siego De Avilla δεν τα έγραφαν και για να βρούμε το συνεργείο που θα μας έβαζε φρέον ρωτήσαμε σε 2 άλλες πόλεις… Τώρα ξέρουμε Maseo Final!

Γενικά ότι τυχαίνει σε σχέση με το αμάξι, πρέπει απλά να καλείς την εταιρία και βοηθούν πολύ.

Αυτό το ξέραμε από ιστορίες που είχαμε διαβάσει εδώ αλλά το επιβεβαιώσαμε και στην πράξη στην Σάντα Κλάρα, όταν «πάθαμε» λάστιχο. Που δυστυχώς ήταν δολιοφθορά μέσα στα μάτια μας ή καλύτερα από πίσω μας…. Χάσαμε το δρόμο που έπρεπε να στρίψουμε πηγαίνοντας στο Μαυσωλείο του Τσε και μπλέξαμε σε κάτι στενάκια με διαλυμένους δρόμους. Εκεί εμφανίστηκε ένας πιτσιρικάς όχι πάνω από 22 χρονών που μας σταμάτησε με πολλές φωνές και επιτακτικό τρόπο ανάγκης. Άρχισε να μας λέει ότι κάποιος κάτι είχε πάθει και που πάμε για να τον πάρουμε μαζί και αφού είδε ότι δεν αντιδρούσαμε μας είπε κάτι άλλα για να κερδίσει χρόνο όσο κάποιος άλλος μας έβγαζε την βαλβίδα από το πίσω λάστιχο. Αφού ξεκινήσαμε ξανά σε 5 δεύτερα το λάστιχο έγινε πίτα και αρχίσαν να μας φωνάζουν να σταματήσουμε για να μας βοηθήσουν…. Ευτυχώς ήμασταν προετοιμασμένοι και συνεχίσαμε μέχρι το παρκινγκ του Μαυσωλείου με πίτα το λάστιχο… Εκεί ένας κύριος που καθάριζε το πάρκο μας έδειξε ότι μας είχαν κλέψει τη βαλβίδα… Πήραμε ξανά την Cubacar και μας έστειλαν την express service που μας το φούσκωσε και μας έβαλε νέα βαλβίδα.

Τα στενά είναι αυτά που έχω μαρκάρει στο χάρτη μεσα το γαλάζιο. Γενικά αν χάσετε την είσοδο για το παρκινγκ στο μουσείο, μείνετε σε κεντρικούς δρόμους ακόμα και αν κάνετε μεγαλύτερο κύκλο.
Θα πρέπει να επισυμάνω βέβαια ότι ακόμα και σε αυτή την περίπτωση δεν νιώσαμε ούτε μια στιγμή αίσθημα φόβου ή οτι θέλουν να μας πειράξουν, ο σκοπός είναι να βγάλουν λεφτά "βοηθώντας". Γενικά η Κούβα είναι πάρα πολύ ασφαλής προορισμός, δεν αγχώνεσαι να περπατάς στα σκοτάδια το βράδυ (καμία σχέση με το κέντρο της Αθήνας :lol: ).

1657716294562.png


Εκδρομή στο Vinales!!

Μία από τις ημερήσιες εκδρομές εκτός Αβάνας που θέλαμε πολύ να κάνουμε ήταν να επισκεφτούμε τα αξιοθέατα στο Soroa καθώς και την κοιλάδα Vinales.
Στο Soroa υπάρχει ένας πολύ όμορφος καταρράκτης και ένας κήπος/”μουσείο” με ορχιδέες (orchidarium). Είναι πολύ όμορφα και αξίζει να τα επισκεφτείς.

Όπως καταλάβαμε πολύ γρήγορα ο δρόμο από αυτή την πλευρά του νησιού δεν είναι καλός. Αν και εθνική είχε πολλές και μεγάλες λακκούβες. Οπότε θέλει πολύ προσοχή και όχι μεγάλες ταχύτητες, κάτι που βέβαια δεν επιτρέπεται έτσι και αλλιώς με βάση τα όρια ταχύτητας. Αν και ήμασταν σίγουροι ότι όλο και κάποιο πρόστιμο θα φάμε, με βάση ότι είχαμε ακούσει/διαβάσει, καταφέραμε και σπάσαμε τον κανόνα! Δεν μας σταμάτησε ποτέ η αστυνομία για πρόστιμο ούτε έλεγχο, παρά μόνο για να μας προτείνουν να πάρουμε οτο-στοπ κάποιον ντόπιο, κάτι το οποίο κάναμε με ευχαρίστηση και μόνο σε καλό μας βγήκε!!

Και το παραπάνω έγινε πηγαίνοντας στην σπηλιά του Τσε ή Cueva de los portales που ήταν μετά το Soroa στα όρια του Εθνικού Πάρκου La Guira. Μια εντυπωσιακή σπηλιά με σταλακτίτες που έγινε εθνικό μνημείο, λόγω του ότι στην κρίση του 1962 έγινε καταφύγιο και αρχηγείο του στρατού, με διοικητή τον Τσε. Την σπηλιά αυτή λοιπόν δεν υπήρχε καμία περίπτωση να την βρούμε μόνοι μας με την «βοήθεια» του GPS, που εννοείται μας πήγαινε αλλού και με τους τόσο κακούς δρόμους που θα τα είχαμε σίγουρα παρατήσει. Η σωστή τοποθεσία είναι δυτικά και στα όρια του Εθνικού πάρκου, ενώ το GPS αν το ψάξεις στο βγάζει μέσα στο πάρκο.
1657716307919.png


Μετά από 1,5 περίπου ώρα διαδρομής από το Soroa, φτάσαμε σε έναν οργανωμένο χώρο για camping, με εγκαταστάσεις, σπιτάκια, σκηνές, καντίνα, μπαρ (φυσικά) όπου όπως μας είπαν πάνε οι ντόπιοι για ΣΚ δωρεάν ή με ελάχιστο αντίτιμο. Αφού περνούσες με τα πόδια μέσα από το camping, έφτανες στην είσοδο της σπηλιάς. Η σπηλιά είναι μικρή και δεν χρειάζεται παραπάνω από 20 λεπτά να τριγυρίσεις και να βγάλεις φωτογραφίες αλλά όμως σε αποζημιώνει!

Στη συνέχεια συνεχίσαμε για το Vinales, πάλι πάνω από το βουνό και μας πήρε καμιά ώρα. Επισκεφτήκαμε μία από τις φυτείες παραγωγής καπνών και κατασκευής πούρων. Τον Απρίλιο που πήγαμε εμείς είχαν μαζέψει τις σοδιές όποτε δυστυχώς δεν είδαμε τα καπνά στα χωράφια, αλλά μπήκαμε στις καλύβες που τα κρατούν για αποξήρανση. Από ότι καταλάβαμε σε όλες τις φυτείες κάνουν παρουσίαση κατασκευής των πουρών, το οποίο είναι πολύ ωραίο και πολλές έχουν και άλογα και σε πάνε βόλτα στην κοιλάδα.

Πολύ όμορφα είναι και τα σπιτάκια στην επαρχία που όλα είναι συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής, νομίζω τα λένε el bohio και φυσικά όλα έχουν από 2+ κουνιστές καρέκλες στην αυλή/βεράντα!

Θεωρώ ότι για να γυρίσεις όλη την περιοχή, να δεις τα αξιοθέατα, τα χωριά αλλά και το Pinar Del Rio αξίζει να μείνεις ένα βράδυ κάπου εκεί. Εμείς κουραστήκαμε πολύ και δεν είδαμε όσα θέλαμε και ο γυρισμός στην Αβάνα το βράδυ ήταν ζόρικος και εξαιτίας του δρόμου (λακκούβες-σκοτάδι) αλλά και γιατί βγαίνουν τα ζωάκια και τρώνε από τις άκρες του δρόμου χόρτα. Γενικά καλό είναι να αποφεύγεις την οδήγηση το βράδυ αλλά εμείς δεν το καταφέραμε…!

Cayo Coco!

Εκπληκτική διαδρομή σε έναν μπαζωμένο για 30 χιλιόμετρα δρόμο πάνω στη θάλασσα με τα φλαμίνγκο να δημιουργούν ροζ νησάκια. Η θάλασσα και η παραλία είναι απίστευτες ωστόσο χάνεις την αίσθηση ότι είσαι στην Κούβα του Φιντέλ. Είσαι στην Καραιβική σε πανέμορφη παραλία για να πίνεις κοκτέιλ. All Inclusive ξενοδοχεία με Καναδούς κυρίως, παλαιότερα είχε Ρώσους αλλά φέτος με τον πόλεμο τπτ. Το φαγητό μέτριο αν και σε πολύ ποσότητα. Και τα ποτά το ίδιο. Αξίζει πραγματικά μόνο για την θάλασσα και εμείς πήγαμε και για καταδύσεις.

Πρωτομαγιά στην Αβάνα!

Μία από τις ωραιότερες εκδηλώσεις που μπορείς να βρεθείς στην Κούβα. Έχει πάρα πολύ κόσμο και είναι εκπληκτική η οργάνωση τους. Μάλλον πάλι λόγω covid, ο εορτασμός τελείωσε στις 8:30 (το πρωί), πρέπει να ξεκίνησε 6:30-7. Από ότι μας είχαν πει πριν τον κορονοϊό κρατούσαν μέχρι το μεσημέρι.
Επίσης την παραμονή της Πρωτομαγιάς τα μουσεία (φαντάζομαι όλο το δημόσιο) έχουν ημιαργία, στις 11 κλείνουν!! :oops:;)
1657716413060.png


Οικονομικό ταξίδι, για εμάς τουλάχιστον, βγήκε 1500 ευρώ το άτομο με τα πάντα μέσα!

Για την Visa/ταξιδιωτική ασφάλιση και ενοικίαση αυτοκίνητού απευθυνθήκαμε στο SkyDream ταξιδιωτικό. Γενικά ο στόλος των αυτοκίνητων προς ενοικίαση δεν είναι μεγάλος οπότε προτείνω να κλείσετε από πριν αν το θέλετε πολύ!


Συμπεράσματα και παίρνοντας μια σχετική απόσταση μετά από δύο μήνες!

Αν και το ταξίδι αυτό δεν έχει καταλαγιάζει μέσα μας, μετά απο δύο μήνες έχω καταλήξει στα ακόλουθα εύκολα συμπεράσματα:

Η Κούβα θέλει πολύ χαλαρή διάθεση. Δεν θέλει να βάζεις πολλά στο πρόγραμμα της κάθε ημέρας γιατί όλο και κάτι θα πάει στραβά και είναι κρίμα να ξενερώνεις!

Οι 10 μέρες που πήγαμε, για να δεις πολλές πόλεις, αξιοθέατα, φύση. παραλίες δεν είναι καθόλου αρκετές και μάλιστα στο μισό του νησιού (συμπεριλαμβανημένων των απροόπτων με το αμάξι και τα κλειστά μουσεία λόγω παραμονής πρωτομαγιάς ή λόγω σκ).

Πρέπει να αναπροσαρμόζεις το πρόγραμμα σου με βάση το τι λειτουργεί και να λαμβάνεις υπόψιν τις μεγάλες αποστάσεις.

Χρειάζεται να είσαι συνειδητοποιημένος ότι πας σε μια χωρά, μακριά από τα ευρωπαϊκά πρότυπα και να μπεις γρήγορα στον τρόπο ζωής των ντόπιων με τις ουρές αλλά χωρίς άγχος χωρίς τρέξιμο και με την χαρούμενη γενικά διάθεση τους.

Γενικά η χώρα δείχνει να αλλάζει, να μπαίνει σε πιο δυτικά μονοπάτια, με βάση όσα μας είχαν πει και όσο είδαμε εμείς, οπότε θα πρότεινα σε κάποιον που θέλει να τη δει όπως είναι σήμερα να το κάνει άμεσα – μέσα στην 5-10ετία.

Καλό είναι να γνωρίζεις τις δυσκολίες του ταξιδιού που όμως είναι και αυτές μέρος της ομορφιάς της Κούβας

Είναι μία πανέμορφη και υπέροχη χώρα, με ωραίους χαλαρούς ανθρώπους, με τόσα πολλά που μπορείς να κάνεις, να δεις και να πιείς..!

Viva Cuba Libre!

1657718667478.png
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.651
Likes
51.441
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Πάρα πολύ ωραία η περιγραφή σου, φαίνεται ότι περάσατε καλά και το χαρήκατε.
Βλέπω η μπίζνα στη Σάντα Κλάρα καλά κρατεί... :haha: :haha: :haha: (παθών και μαθών).
Και στα επόμενα με υγεία!
 

DimitraTz

New Member
Μηνύματα
4
Likes
28
Πάρα πολύ ωραία η περιγραφή σου, φαίνεται ότι περάσατε καλά και το χαρήκατε.
Βλέπω η μπίζνα στη Σάντα Κλάρα καλά κρατεί... :haha: :haha: :haha: (παθών και μαθών).
Και στα επόμενα με υγεία!
Ναι ηταν πραγματικά πολύ ωραία!!!
Αν και το περιστατικό στην Σάντα Κλάρα ήταν στο τέλος του ταξιδιού και είχαμε πλήρη εικόνα της ισοτιμίας, οπότε λογικά δεν θα την πατάγαμε (αν και ποτέ δε ξέρεις), για άλλη μια φορά σε ευχαριστούμε 😍 !!Χωρίς τη δική σου ιστορία, σχεδόν σίγουρα θα σταματούσαμε και θα δεχόμασταν την "βοήθεια"....
Και στα επόμένα ταξίδια και σε σένα!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.269
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom