marydim
Member
- Μηνύματα
- 1.631
- Likes
- 412
- Επόμενο Ταξίδι
- Μεσόγειος
- Ταξίδι-Όνειρο
- Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων παραμονής μου στο travelstories.gr, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια μικρή ταξιδιωτική ιστορία από το πρώτο μου ταξίδι εκτός Ευρώπης. Πρόκειται για την επίσκεψη στην Καιρουάν ή Καϊρουάν, την Ιερή Πόλη της Τυνησίας.
Λίγο πολύ όλα τα κράτη έχουν κάποιον προορισμό που συγκεντρώνει το ύψιστο ενδιαφέρον των θρησκευόμενων πιστών τους. Το μέρος αυτό στην Τυνησία είναι η πόλη Καιρουάν με το Μέγα Τέμενος. Μάλιστα η φήμη της πόλης ξεφεύγει από τα γεωγραφικά όρια της μικρής αυτής χώρας και φτάνει μέχρι τα πέρατα του Αραβικού κόσμου καθώς θεωρείται η τρίτη ιερότερη πόλη του Ισλάμ μετά τη Μέκκα και τη Μεδίνα.
Εμείς ως σύγχρονοι αλλόθρησκοι τουρίστες δεν βρεθήκαμε εκεί με σκοπό το προσκύνημα αλλά τη σύντομη εξερεύνηση μιας πόλης που από το 1988 ανήκει στη λίστα των μνημείων της Ουνέσκο.
Η παραμονή μας διήρκησε μόνο ένα πρωϊνό αλλά ήταν αρκετό να πάρουμε μια μικρή γεύση της ομορφιάς και της ατμόσφαιρας μιας αυθεντικής αραβικής πόλης που ο δυτικός τουρισμός δεν είναι το επίκεντρο του ενδιαφέροντός της. Κατά την ταπεινή μου γνώμη στην Καιρουάν αξίζει να αφιερώσει κάποιος πολύ περισσότερο χρόνο γιατί είναι από τις πιο αξιόλογες πόλεις της Τυνησίας.
Βρίσκεται στο κέντρο περίπου της χώρας, γύρω στα 170 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα, και φτάσαμε εκεί μετά από τρεις ώρες δρόμο. Η ώρα ήταν εννέα και κάτι το πρωϊ και η πόλη μόλις άρχιζε να ξυπνάει για τα καλά.
Το πρώτο αξιοθέατο στο πρόγραμμά μας ήταν οι Δεξαμενές των Αγκλαβιτών, κατασκευασμένες περίπου τον 9ο αιώνα προκειμένου να εξασφαλίσουν νερό στην πόλη. Οι δεξαμενές είναι δυο αλλά παλιότερα λέγεται ότι υπήρχαν περισσότερες και είναι τεράστιες ενώ το υδάτινο στοιχείο μέσα στο καφέ της ερήμου χωρίς την ύπαρξη ιδιαίτερου πράσινου δημιουργεί πολύ όμορφη αντίθεση.
Το ωραίο είναι ότι όταν φτάσαμε δεν υπήρχε ούτε ένας άραβας μικροπωλητής ενώ όταν ετοιμαζόμασταν να φύγουμε είχε πέσει σύρμα και είχαν πλακώσει καμιά δεκαριά οι οποίοι έγιναν φυσικά μέλος του γκρουπ μας καθ' όλη την ξενάγησή στη Καιρουάν.
Μετά τις Δεξαμενές επισκεφθήκαμε το Τζαμί του Μπαρμπέρη (Barber's Mosque) όπου είναι και Τζαμί και Μαυσωλείο συγχρόνως καθώς εδώ έχει ταφεί ένας από τους συντρόφους του Μωάμεθ ο Sidi Sahab, ο οποίος προσοχή μην τον μπερδέψετε με τον κουρέα του Μωάμεθ. Ο κουρέας του προφήτη είναι θαμμένος αλλού! Απλά αυτός εδώ ο σύντροφος είχε μαζί του μερικές τρίχες από τη γενειάδα του Μωάμεθ ως ένδειξη σεβασμού προς αυτόν, και όταν πέθανε λογικό ήταν να φτιάξουν ένα Τζαμί-Μαυσωλείο για να τοποθετήσουν και τον Sidi Sahab αλλά και τις τρίχες του Μωάμεθ. Το Τζαμί-Μαυσωλείο που ονομάζεται αλλιώς και Abi Zamaa El Balaoui Mausoleum, είναι διακοσμημένο με πολύ όμορφα αραβικά μοτίβα και αποπνέει έναν αριστοκρατικό αέρα αφού είναι κατασκευασμένο από τα καλύτερα υλικά της περιοχής. Φυσικά συγκεντρώνει πλήθη μουσουλμάνων που έρχονται να τιμήσουν τη μνήμη του Συντρόφου και να προσευχηθούν επί την ευκαιρία.
Επιβίβαση στο λεωφορείο για να μην περπατήσουμε και κουραστούμε και μετάβαση στο Μεγάλο Τζαμί ή Μέγα Τέμενος ή Τζαμί του Uqba ή Τζαμί του Sidi-Uqba (πολλές ονομασίες όσο και η σπουδαιότητά του αλλά γενικά όλα τα τζαμιά στην Καιρουάν είχαν και μια δεύτερη ονομασία να τους βρίσκεται πρόχειρη)! Να πω την αλήθεια τα δυο τζαμιά ήταν και λίγο μακριά μεταξύ τους γι' αυτό αν σκέφτεστε να το κάνετε με τα πόδια φροντίστε να ξεκινήσετε πολύ νωρίς το πρωί γιατί πρέπει να υπολογίσετε και τον καυτό ήλιο της Καιρουάν. Μην σηκωθείτε, όμως, και από τα άγρια χαράματα γιατί τα τζαμιά ανοίγουν για το κοινό από τις οκτώ και μετά.
Λίγο πολύ όλα τα κράτη έχουν κάποιον προορισμό που συγκεντρώνει το ύψιστο ενδιαφέρον των θρησκευόμενων πιστών τους. Το μέρος αυτό στην Τυνησία είναι η πόλη Καιρουάν με το Μέγα Τέμενος. Μάλιστα η φήμη της πόλης ξεφεύγει από τα γεωγραφικά όρια της μικρής αυτής χώρας και φτάνει μέχρι τα πέρατα του Αραβικού κόσμου καθώς θεωρείται η τρίτη ιερότερη πόλη του Ισλάμ μετά τη Μέκκα και τη Μεδίνα.
Εμείς ως σύγχρονοι αλλόθρησκοι τουρίστες δεν βρεθήκαμε εκεί με σκοπό το προσκύνημα αλλά τη σύντομη εξερεύνηση μιας πόλης που από το 1988 ανήκει στη λίστα των μνημείων της Ουνέσκο.
Η παραμονή μας διήρκησε μόνο ένα πρωϊνό αλλά ήταν αρκετό να πάρουμε μια μικρή γεύση της ομορφιάς και της ατμόσφαιρας μιας αυθεντικής αραβικής πόλης που ο δυτικός τουρισμός δεν είναι το επίκεντρο του ενδιαφέροντός της. Κατά την ταπεινή μου γνώμη στην Καιρουάν αξίζει να αφιερώσει κάποιος πολύ περισσότερο χρόνο γιατί είναι από τις πιο αξιόλογες πόλεις της Τυνησίας.
Βρίσκεται στο κέντρο περίπου της χώρας, γύρω στα 170 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα, και φτάσαμε εκεί μετά από τρεις ώρες δρόμο. Η ώρα ήταν εννέα και κάτι το πρωϊ και η πόλη μόλις άρχιζε να ξυπνάει για τα καλά.
Το πρώτο αξιοθέατο στο πρόγραμμά μας ήταν οι Δεξαμενές των Αγκλαβιτών, κατασκευασμένες περίπου τον 9ο αιώνα προκειμένου να εξασφαλίσουν νερό στην πόλη. Οι δεξαμενές είναι δυο αλλά παλιότερα λέγεται ότι υπήρχαν περισσότερες και είναι τεράστιες ενώ το υδάτινο στοιχείο μέσα στο καφέ της ερήμου χωρίς την ύπαρξη ιδιαίτερου πράσινου δημιουργεί πολύ όμορφη αντίθεση.
Το ωραίο είναι ότι όταν φτάσαμε δεν υπήρχε ούτε ένας άραβας μικροπωλητής ενώ όταν ετοιμαζόμασταν να φύγουμε είχε πέσει σύρμα και είχαν πλακώσει καμιά δεκαριά οι οποίοι έγιναν φυσικά μέλος του γκρουπ μας καθ' όλη την ξενάγησή στη Καιρουάν.
Μετά τις Δεξαμενές επισκεφθήκαμε το Τζαμί του Μπαρμπέρη (Barber's Mosque) όπου είναι και Τζαμί και Μαυσωλείο συγχρόνως καθώς εδώ έχει ταφεί ένας από τους συντρόφους του Μωάμεθ ο Sidi Sahab, ο οποίος προσοχή μην τον μπερδέψετε με τον κουρέα του Μωάμεθ. Ο κουρέας του προφήτη είναι θαμμένος αλλού! Απλά αυτός εδώ ο σύντροφος είχε μαζί του μερικές τρίχες από τη γενειάδα του Μωάμεθ ως ένδειξη σεβασμού προς αυτόν, και όταν πέθανε λογικό ήταν να φτιάξουν ένα Τζαμί-Μαυσωλείο για να τοποθετήσουν και τον Sidi Sahab αλλά και τις τρίχες του Μωάμεθ. Το Τζαμί-Μαυσωλείο που ονομάζεται αλλιώς και Abi Zamaa El Balaoui Mausoleum, είναι διακοσμημένο με πολύ όμορφα αραβικά μοτίβα και αποπνέει έναν αριστοκρατικό αέρα αφού είναι κατασκευασμένο από τα καλύτερα υλικά της περιοχής. Φυσικά συγκεντρώνει πλήθη μουσουλμάνων που έρχονται να τιμήσουν τη μνήμη του Συντρόφου και να προσευχηθούν επί την ευκαιρία.
Επιβίβαση στο λεωφορείο για να μην περπατήσουμε και κουραστούμε και μετάβαση στο Μεγάλο Τζαμί ή Μέγα Τέμενος ή Τζαμί του Uqba ή Τζαμί του Sidi-Uqba (πολλές ονομασίες όσο και η σπουδαιότητά του αλλά γενικά όλα τα τζαμιά στην Καιρουάν είχαν και μια δεύτερη ονομασία να τους βρίσκεται πρόχειρη)! Να πω την αλήθεια τα δυο τζαμιά ήταν και λίγο μακριά μεταξύ τους γι' αυτό αν σκέφτεστε να το κάνετε με τα πόδια φροντίστε να ξεκινήσετε πολύ νωρίς το πρωί γιατί πρέπει να υπολογίσετε και τον καυτό ήλιο της Καιρουάν. Μην σηκωθείτε, όμως, και από τα άγρια χαράματα γιατί τα τζαμιά ανοίγουν για το κοινό από τις οκτώ και μετά.
Attachments
-
157,7 KB Προβολές: 93