saudade
Member
- Μηνύματα
- 41
- Likes
- 363
Η χώρα των καταρρακτών, των παγετώνων και των απότομων γκρεμών. Η χώρα της φωτιάς και του πάγου. Ισλανδία. Χωριά στους πρόποδες επιβλητικών βουνών και καταρρακτών. Αν ζεις εκεί πως γίνεται να μην πιστέψεις πώς υπάρχουν ξωτικά;
Δεν είχα καιρό που ξεκίνησα τα ταξίδια. Μετά από την παρότρυνση ενός φίλου μου να ψάξω για την Ισλανδία μαγεύτηκα. Σε αυτό συνετέλεσαν πολύ κυρίως οι ιστορίες των KonstantinosAlyon, konstantinos36, isabelle οι οποίες ήταν και οι πρώτες που διάβασα.
Κάθε φορά όταν διάβαζα για την Ισλανδία ένιωθα ένα φούντωμα και πολλές φορές δεν μπορούσα να κοιμηθώ απ' την υπερένταση. Με αποθάρρυνε όμως ο βασικός παράγοντας: τα χρήματα. Τα budget των ταξιδιών μου ήταν κάτω από 500 ευρώ.
Ψάχνοντας για εισιτήρια έβρισκα πολύ καλές τιμές, 210 ευρώ πηγαινε-έλα. Για να μην τα πολυλογώ το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να τα κλείσω, το θεωρούσα ευκαιρία. Το αυτοκίνητο όμως και τα ξενοδοχεία πόσο θα μας πάνε? Έλα μωρέ το πολύ πολύ να κοιμηθούμε κανένα βράδυ στο αυτοκίνητο. Ο κύβος ερρίφθη ''Θα τα κλείσω, αλλά θα το κάνω όσο πιο low-budget μπορώ''. Συμπληρώσαμε τετράδα και έγινε η κράτηση.
Λοιπόν τα εισιτήρια εκλείσθησαν για Αθήνα-Λονδίνο (Aegean) Λονδίνο-Κέφλαβικ (easyjet) και επιστροφή πάλι μέσω Λονδίνου-Αθήνας με easyjet-Ryanair.
Ημερομηνίες 14 με 25 Μαρτίου του 17.
Είχαμε άγχος για τον καιρό που θα επικρατούσε αλλά θέλαμε να έχουμε λίγες ελπίδες για το Βόρειο Σέλας που οι παραστάσεις του τελειώνουν κάθε σεζόν, περίπου τέλη Μάρτη - αρχές Απρίλη. Μετά από εξονυχιστικό έλεγχο και θέλοντας να δούμε όσα περισσότερα γίνεται -γιατί σιγά μην έχουμε χρήματα να ξαναπάμε- βγάλαμε το πρόγραμμα. Θα κάναμε τον γύρο της Ισλανδίας σε 11 μέρες στην ουσία.
Ή μάλλον πριν ξεκινήσουμε ας εμπλουτίσουμε το διαδίκτυο με λίγες ακόμα πληροφορίες:
Ενοικίαση αυτοκινήτου Ισλανδία
Για να βρούμε μια καλή τιμή ψάξαμε σχεδόν όλα τα sites. Τελικά νοικιάσαμε από την GEYSIR ένα hyundai i20 στην τιμή των 316 Ε για 11 ημέρες δηλαδή 78,5 Ε το άτομο. Εγώ προσωπικά δεν ήθελα να βάλουμε ασφάλεια. Όταν φτάσαμε η πλειοψηφία νίκησε και βάλαμε μόνο την Gravel protection (110 Ε). Τελικά χρειαζόταν για τον εξής λόγο. Οι δρόμοι της Ισλανδίας, αν και καλοί, έχουν πολλά πετραδάκια. Σχεδόν κάθε μέρα μας χτυπούσαν αρκετά πετραδάκια από τα διερχόμενα αυτοκίνητα και κάναμε τον σταυρό μας που πήραμε αυτή την ασφάλεια. Αν ξαναπήγαινα θα έβαζα μόνο την Gravel.
Φαγητό
Ψωνίζαμε μόνο από supermarket και μαγειρεύαμε. Οι τιμές ήταν τσουχτερές. Δηλαδή όλα τα προϊόντα είχαν τουλάχιστον διπλάσια τιμή από την Ελλάδα και βάλε. Όπως καταλαβαίνετε το ρύζι και το μακαρόνι πήγαινε σύννεφο. Δεν μας ένοιαζε όμως γιατί ο σκοπός μας, που ήταν να δούμε αυτή την χώρα υπερτερούσε κάθε επιθυμίας του στομάχου μας. Πιο φθηνό απ' όλα μας φάνηκε η αλυσίδα Bonus με το ροζ γουρουνάκι απ' έξω (σαν τον hydronetta, σε κουμπαρά!). Γενικά τα εστιατόρια ήταν απλησίαστα για μας.
Οικονομικά στοιχεία κατ΄άτομο
Εισιτήρια με τ' επιστροφής 210
Ενοικίαση αυτοκινήτου (+ Gravel protection) 106
Διαμονή (11 ημέρες) 287
Λοιπά έξοδα (φαγητό,βενζίνη κλπ) 177
Σύνολο περίπου 780 Ε τα πάντα!
Ημέρα 0
Πετούσαμε πάνω απ' τον Ατλαντικό. Σε ένα μισάωρο περίπου θα φτάναμε. Ρίχνω μια ματιά έξω. Βλέπω αυτό το τοπίο.
Προσγειωθήκαμε. Ο καιρός μουντός. Μαζευόμαστε και βαδίζουμε προς τα έξω. Αρχίζει και χιονίζει για τα καλά. Πέφτουν τεράστιες νιφάδες και το απίστευτο είναι ότι δεν πέφτουν κάθετα αλλά οριζόντια, από τον αέρα! Παίρνουμε το αυτοκίνητο (Συμβουλη: να σημειώvετε μέχρι και την πιο αμυδρή γρατζουνιά!). Είμαστε στο δρόμο για το Ρέυκιαβικ. Το hostel ήταν πάνω στο δρόμο και πίστευα ότι θα το βρούμε εύκολα. Χωρίς GPS και μ' έναν χάρτη γενικό της Ισλανδίας χαθήκαμε στο Ρέυκιαβικ. Το ψάχναμε πάνω από μία ώρα! Στο τέλος απελπιστήκαμε και φάγαμε τα MB της ελληνικής μας κάρτας χρησιμοποιώντας το google.maps (την επόμενη μέρα αγοράσαμε ισλανδική).
Κατά τις 23:30 το βράδυ πήγαμε μια βόλτα στο Ρέυκιαβικ γιατί την επομένη θα φεύγαμε. Η πόλη ήταν πιο άδεια κι από τα Χανιά τον χειμώνα!
Προσεγμένα μαγαζιά και σπίτια. Χορτάσαμε την πόλη (και το κρύο της) και γυρίσαμε για ύπνο.
Σημείωση: ήταν το μόνο hostel που κοιμηθήκαμε μαζί με άλλους . Στα υπόλοιπα hostel τα δωμάτια ήταν μόνο δικά μας. Ήμασταν τετράδα και βόλευε.
Πάμε να κάνουμε μπάνιο. Αμ δε! Το νερό βρώμαγε κλούβιο αυγό. Θεωρήσαμε πως φταίνε οι σωληνώσεις. Μετά βέβαια συνειδητοποιήσαμε πως μυρίζει θειάφι. Το αφήσαμε για αύριο.
Ημέρα 1
Ξυπνήσαμε πρωί και ξεκινήσαμε για να πάρουμε εφόδια. Τα supermarket όμως δεν ξύπνησαν νωρίς. Άνοιγαν μετά τις 10! Χονδρικά, αυτή την εποχή ξημερώνει κατά τις 8 και νυχτώνει κατά τις 1930-2000.
Ξεκινάμε:
Εθνικό Πάρκο Thingvellir
Το να περνάμε μέσα από τέτοια πρωτόγνωρα τοπία ήταν άλλη αίσθηση. Το πάρκο γενικά ήταν μια light εισαγωγή στην χώρα.
Στη συνέχεια πορεία για την κοιλάδα των geysers.
The nearest hospital is 62 km away!
Ο καταρράκτης Gullfoss
Διαμονή σ' ένα ψαροχώρι, το Thorkalshofn.
Το βράδυ βόλτα στο χωριό. Δεν συναντήσαμε πάνω από τρία άτομα. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν τα τεράστια χαμηλά παράθυρα. Ιδιωτικότητα μηδέν. Έβλεπες ξεκάθαρα τι έκανε ο καθένας στο σπίτι του, αλλά δεν είχε ενδιαφέρον γιατί το 90% έβλεπε τηλεόραση.
Εδώ η εκκλησία και το νεκροταφείο τους.
Όσο για το σέλας ούτε λόγος.
Δεν είχα καιρό που ξεκίνησα τα ταξίδια. Μετά από την παρότρυνση ενός φίλου μου να ψάξω για την Ισλανδία μαγεύτηκα. Σε αυτό συνετέλεσαν πολύ κυρίως οι ιστορίες των KonstantinosAlyon, konstantinos36, isabelle οι οποίες ήταν και οι πρώτες που διάβασα.
Κάθε φορά όταν διάβαζα για την Ισλανδία ένιωθα ένα φούντωμα και πολλές φορές δεν μπορούσα να κοιμηθώ απ' την υπερένταση. Με αποθάρρυνε όμως ο βασικός παράγοντας: τα χρήματα. Τα budget των ταξιδιών μου ήταν κάτω από 500 ευρώ.
Ψάχνοντας για εισιτήρια έβρισκα πολύ καλές τιμές, 210 ευρώ πηγαινε-έλα. Για να μην τα πολυλογώ το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να τα κλείσω, το θεωρούσα ευκαιρία. Το αυτοκίνητο όμως και τα ξενοδοχεία πόσο θα μας πάνε? Έλα μωρέ το πολύ πολύ να κοιμηθούμε κανένα βράδυ στο αυτοκίνητο. Ο κύβος ερρίφθη ''Θα τα κλείσω, αλλά θα το κάνω όσο πιο low-budget μπορώ''. Συμπληρώσαμε τετράδα και έγινε η κράτηση.
Λοιπόν τα εισιτήρια εκλείσθησαν για Αθήνα-Λονδίνο (Aegean) Λονδίνο-Κέφλαβικ (easyjet) και επιστροφή πάλι μέσω Λονδίνου-Αθήνας με easyjet-Ryanair.
Ημερομηνίες 14 με 25 Μαρτίου του 17.
Είχαμε άγχος για τον καιρό που θα επικρατούσε αλλά θέλαμε να έχουμε λίγες ελπίδες για το Βόρειο Σέλας που οι παραστάσεις του τελειώνουν κάθε σεζόν, περίπου τέλη Μάρτη - αρχές Απρίλη. Μετά από εξονυχιστικό έλεγχο και θέλοντας να δούμε όσα περισσότερα γίνεται -γιατί σιγά μην έχουμε χρήματα να ξαναπάμε- βγάλαμε το πρόγραμμα. Θα κάναμε τον γύρο της Ισλανδίας σε 11 μέρες στην ουσία.
Ή μάλλον πριν ξεκινήσουμε ας εμπλουτίσουμε το διαδίκτυο με λίγες ακόμα πληροφορίες:
Ενοικίαση αυτοκινήτου Ισλανδία
Για να βρούμε μια καλή τιμή ψάξαμε σχεδόν όλα τα sites. Τελικά νοικιάσαμε από την GEYSIR ένα hyundai i20 στην τιμή των 316 Ε για 11 ημέρες δηλαδή 78,5 Ε το άτομο. Εγώ προσωπικά δεν ήθελα να βάλουμε ασφάλεια. Όταν φτάσαμε η πλειοψηφία νίκησε και βάλαμε μόνο την Gravel protection (110 Ε). Τελικά χρειαζόταν για τον εξής λόγο. Οι δρόμοι της Ισλανδίας, αν και καλοί, έχουν πολλά πετραδάκια. Σχεδόν κάθε μέρα μας χτυπούσαν αρκετά πετραδάκια από τα διερχόμενα αυτοκίνητα και κάναμε τον σταυρό μας που πήραμε αυτή την ασφάλεια. Αν ξαναπήγαινα θα έβαζα μόνο την Gravel.
Φαγητό
Ψωνίζαμε μόνο από supermarket και μαγειρεύαμε. Οι τιμές ήταν τσουχτερές. Δηλαδή όλα τα προϊόντα είχαν τουλάχιστον διπλάσια τιμή από την Ελλάδα και βάλε. Όπως καταλαβαίνετε το ρύζι και το μακαρόνι πήγαινε σύννεφο. Δεν μας ένοιαζε όμως γιατί ο σκοπός μας, που ήταν να δούμε αυτή την χώρα υπερτερούσε κάθε επιθυμίας του στομάχου μας. Πιο φθηνό απ' όλα μας φάνηκε η αλυσίδα Bonus με το ροζ γουρουνάκι απ' έξω (σαν τον hydronetta, σε κουμπαρά!). Γενικά τα εστιατόρια ήταν απλησίαστα για μας.
Οικονομικά στοιχεία κατ΄άτομο
Εισιτήρια με τ' επιστροφής 210
Ενοικίαση αυτοκινήτου (+ Gravel protection) 106
Διαμονή (11 ημέρες) 287
Λοιπά έξοδα (φαγητό,βενζίνη κλπ) 177
Σύνολο περίπου 780 Ε τα πάντα!
Ημέρα 0
Πετούσαμε πάνω απ' τον Ατλαντικό. Σε ένα μισάωρο περίπου θα φτάναμε. Ρίχνω μια ματιά έξω. Βλέπω αυτό το τοπίο.
Προσγειωθήκαμε. Ο καιρός μουντός. Μαζευόμαστε και βαδίζουμε προς τα έξω. Αρχίζει και χιονίζει για τα καλά. Πέφτουν τεράστιες νιφάδες και το απίστευτο είναι ότι δεν πέφτουν κάθετα αλλά οριζόντια, από τον αέρα! Παίρνουμε το αυτοκίνητο (Συμβουλη: να σημειώvετε μέχρι και την πιο αμυδρή γρατζουνιά!). Είμαστε στο δρόμο για το Ρέυκιαβικ. Το hostel ήταν πάνω στο δρόμο και πίστευα ότι θα το βρούμε εύκολα. Χωρίς GPS και μ' έναν χάρτη γενικό της Ισλανδίας χαθήκαμε στο Ρέυκιαβικ. Το ψάχναμε πάνω από μία ώρα! Στο τέλος απελπιστήκαμε και φάγαμε τα MB της ελληνικής μας κάρτας χρησιμοποιώντας το google.maps (την επόμενη μέρα αγοράσαμε ισλανδική).
Κατά τις 23:30 το βράδυ πήγαμε μια βόλτα στο Ρέυκιαβικ γιατί την επομένη θα φεύγαμε. Η πόλη ήταν πιο άδεια κι από τα Χανιά τον χειμώνα!
Προσεγμένα μαγαζιά και σπίτια. Χορτάσαμε την πόλη (και το κρύο της) και γυρίσαμε για ύπνο.
Σημείωση: ήταν το μόνο hostel που κοιμηθήκαμε μαζί με άλλους . Στα υπόλοιπα hostel τα δωμάτια ήταν μόνο δικά μας. Ήμασταν τετράδα και βόλευε.
Πάμε να κάνουμε μπάνιο. Αμ δε! Το νερό βρώμαγε κλούβιο αυγό. Θεωρήσαμε πως φταίνε οι σωληνώσεις. Μετά βέβαια συνειδητοποιήσαμε πως μυρίζει θειάφι. Το αφήσαμε για αύριο.
Ημέρα 1
Ξυπνήσαμε πρωί και ξεκινήσαμε για να πάρουμε εφόδια. Τα supermarket όμως δεν ξύπνησαν νωρίς. Άνοιγαν μετά τις 10! Χονδρικά, αυτή την εποχή ξημερώνει κατά τις 8 και νυχτώνει κατά τις 1930-2000.
Ξεκινάμε:
Εθνικό Πάρκο Thingvellir
Το να περνάμε μέσα από τέτοια πρωτόγνωρα τοπία ήταν άλλη αίσθηση. Το πάρκο γενικά ήταν μια light εισαγωγή στην χώρα.
Στη συνέχεια πορεία για την κοιλάδα των geysers.
The nearest hospital is 62 km away!
Ο καταρράκτης Gullfoss
Διαμονή σ' ένα ψαροχώρι, το Thorkalshofn.
Το βράδυ βόλτα στο χωριό. Δεν συναντήσαμε πάνω από τρία άτομα. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν τα τεράστια χαμηλά παράθυρα. Ιδιωτικότητα μηδέν. Έβλεπες ξεκάθαρα τι έκανε ο καθένας στο σπίτι του, αλλά δεν είχε ενδιαφέρον γιατί το 90% έβλεπε τηλεόραση.
Εδώ η εκκλησία και το νεκροταφείο τους.
Όσο για το σέλας ούτε λόγος.