Pandora
Member
- Μηνύματα
- 2.803
- Likes
- 961
- Επόμενο Ταξίδι
- θα δείξει...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Το Μουσείο Ηρακλειδών εκθέτει 90 σχέδια και χαρακτικά διάσημων ζωγράφων με θέμα τη γυναίκα
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΙΑΦΚΟΥ
Αυτές οι υπέροχες γυναίκες. Γυμνές συνήθως, στο μπάνιο ή στον καναπέ, θηλάζοντας ή φορώντας το γοβάκι τους, χορεύοντας, συζητώντας ή περνώντας τη χτένα από τα μαλλιά τους, γυναίκες τρυφερές ή ατίθασες, γυναίκες πρότυπα!
Χαρακτικό του Ματίς
Κοινός τόπος το ότι οι γυναίκες είναι που εμπνέουν, από τις αρχικές εννιά, τις μούσες, έως τη μοναδική που μπορεί να ταράξει σήμερα το μυαλό κάποιου κοινού θνητού ή καλλιτέχνη. Και ακριβώς με τον τίτλο «Η γυναίκα ως μούσα, 1900-1950» το Μουσείο Ηρακλειδών από την Παρασκευή έως τις 21 Νοεμβρίου κάνει τη διαφορά.
Συγκεντρώνοντας 90 έργα -υδατογραφίες χαρακτικά και σχέδια των Νταλί, Πικάσο, Λοτρέκ, Μπονάρ, Ματίς, Κλιμτ, Σίλε αλλά και των δικών μας Μόραλη, Γαλάνη, Βασιλείου κ.ά.- η έκθεση αφηγείται μια ιστορία: πώς από τις εννιά μούσες, που έριξε από το βάθρο τους ο χριστιανισμός, φτάσαμε στη μία,όπως εξηγεί η επιμελήτρια Αλεξάνδρα Van der Staaij, τη Βεατρίκη Πορτινάρι, την οποία ο Δάντης συνάντησε τυχαία και την έκανε λόγο ύπαρξής του, την κοπέλα που του ενέπνευσε τη «Θεία Κωμωδία». Υστερα ήρθε φυσικά η Αναγέννηση και το ενδιαφέρον για την αρχαιότητα ζωντάνεψε ξανά. Οι καλλιτέχνες της εποχής επανεκτίμησαν τις ιδανικές φόρμες, ο άνθρωπος έγινε ξανά το μέτρο, η μορφή του αυτοδίκαια ζωντάνεψε στο μάρμαρο, στην πέτρα ή στον καμβά.
Η ομορφιά σε δεύτερο πλάνο...
η συνέχεια του άρθρου http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=196627
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΙΑΦΚΟΥ
Αυτές οι υπέροχες γυναίκες. Γυμνές συνήθως, στο μπάνιο ή στον καναπέ, θηλάζοντας ή φορώντας το γοβάκι τους, χορεύοντας, συζητώντας ή περνώντας τη χτένα από τα μαλλιά τους, γυναίκες τρυφερές ή ατίθασες, γυναίκες πρότυπα!
Χαρακτικό του Ματίς
Κοινός τόπος το ότι οι γυναίκες είναι που εμπνέουν, από τις αρχικές εννιά, τις μούσες, έως τη μοναδική που μπορεί να ταράξει σήμερα το μυαλό κάποιου κοινού θνητού ή καλλιτέχνη. Και ακριβώς με τον τίτλο «Η γυναίκα ως μούσα, 1900-1950» το Μουσείο Ηρακλειδών από την Παρασκευή έως τις 21 Νοεμβρίου κάνει τη διαφορά.
Συγκεντρώνοντας 90 έργα -υδατογραφίες χαρακτικά και σχέδια των Νταλί, Πικάσο, Λοτρέκ, Μπονάρ, Ματίς, Κλιμτ, Σίλε αλλά και των δικών μας Μόραλη, Γαλάνη, Βασιλείου κ.ά.- η έκθεση αφηγείται μια ιστορία: πώς από τις εννιά μούσες, που έριξε από το βάθρο τους ο χριστιανισμός, φτάσαμε στη μία,όπως εξηγεί η επιμελήτρια Αλεξάνδρα Van der Staaij, τη Βεατρίκη Πορτινάρι, την οποία ο Δάντης συνάντησε τυχαία και την έκανε λόγο ύπαρξής του, την κοπέλα που του ενέπνευσε τη «Θεία Κωμωδία». Υστερα ήρθε φυσικά η Αναγέννηση και το ενδιαφέρον για την αρχαιότητα ζωντάνεψε ξανά. Οι καλλιτέχνες της εποχής επανεκτίμησαν τις ιδανικές φόρμες, ο άνθρωπος έγινε ξανά το μέτρο, η μορφή του αυτοδίκαια ζωντάνεψε στο μάρμαρο, στην πέτρα ή στον καμβά.
Η ομορφιά σε δεύτερο πλάνο...
η συνέχεια του άρθρου http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=196627
Last edited by a moderator: