• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Πολωνία Η Πολωνία άργησε ένα χρόνο!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.813
Επόμενο Ταξίδι
?

Καλησπέρα, καλησπέρα! Όσοι με διαβάζουν, θα θυμούνται το ακυρωμένο ταξίδι στην Βαρσοβία και την Κρακοβία τον Οκτώβριο του 2018. Μια ακύρωση που περιγράφηκε πολύ ιδιαίτερα και παραστατικά στο πρώτο κεφάλαιο της ιστορίας της Πράγας! Αξίζει να το ξαναδείτε! https://www.travelstories.gr/community/threads/Πράγα-Παραμύθι-ή-εφιάλτης.60564/

Όμως ακριβώς έναν χρόνο μετά, τον Οκτώβριο του 2019 η Βαρσοβία μας περίμενε! Και είχα μεγάλη χαρά καθώς θα αποκαθίσταται η αδικία της περσινής ακύρωσης! Κάθε ακύρωση για καλό όμως καθώς η Βαρσοβία, ένα χρόνο μετά μας επιφύλαξε ένα από τα πολύ αγαπημένα μας ταξίδια. Το περίμενα ότι θα μου αρέσει η Βαρσοβία αλλά όχι τόσο πολύ! Ήταν μεγάλη έκπληξη για μας. Το 4ημερο στην πρωτεύουσα της Πολωνίας ήταν εκπληκτικό από όλες τις απόψεις. Υπέροχος ηλιόλουστος καιρός με μέγιστη θερμοκρασία 22 βαθμούς, καταπληκτικά χρώματα φθινοπώρου, ένα διαμέρισμα στο κέντρο από τα πιο αγαπημένα που έχουμε μείνει, και βέβαια η ξακουστή αναγεννημένη από τα συντρίμμια της Βαρσοβία!

Με εντυπωσίασε το αστικό της τοπίο με τους ουρανοξύστες που της δίνουν αέρα πραγματικής μητρόπολης αλλά και με το σύμβολό της το Παλάτι Πολιτισμού και Επιστημών επειδή αγαπάμε και Σοσιαλιστικό Κλασικισμό! Τα εργοτάξια μαρτυρούν τη συνεχή ανάπτυξη της. Είναι μια πόλη μεγάλη σε μέγεθος που εγγυάται πολλά διαφορετικά πρόσωπα, στα οποία στηρίζεται η μοναδική γοητεία της και δεν τη βαριέσαι ποτέ! Απολαύσαμε μερικά από τα ομορφότερα πάρκα της Ευρώπης στην ωραιότερη εποχή του χρόνου, μια ‘’παλιά πόλη’’ πανέμορφη και γραφική, μια καινούρια παραλιακή στον ποταμό Βίστουλα, την εναλλακτική και ενδιαφέρουσα συνοικία της Praga με αρτιστίκ αέρα και είδαμε πολλές πανοραμικές θέες! Τι άλλο να ζητήσεις από μια πόλη.





Πριν από τον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο η Βαρσοβία ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα εβραϊκού πολιτισμού στην Ευρώπη. Οι εβραϊκές παραδόσεις ήταν εμφανείς σε κάθε βήμα από την καθημερινή ζωή έως την αρχιτεκτονική, την τέχνη και τη λογοτεχνία. Η γερμανική εισβολή το 1939, ο αφανισμός του εβραϊκού πληθυσμού και οι απελάσεις σε στρατόπεδα συγκέντρωσης οδήγησε στην εξέγερση του γκέτο της Βαρσοβίας το 1943 και στην καταστροφική Εξέγερση της Βαρσοβίας μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου 1944. Η εξέγερση της Βαρσοβίας ήταν ένοπλη σύγκρουση ανάμεσα στους αντάρτες της πολωνικής αντίστασης και τα γερμανικά στρατεύματα Κατοχής κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Με εντολή του Χίτλερ η Βαρσοβία θα εξαφανιζόταν από το χάρτη! Υπολογίζοντας και τις καταστροφές που είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα χρόνια και ιδίως κατά την εξέγερση του Γκέτο της Βαρσοβίας, συνολικά πάνω από το 85% της προπολεμικής πόλης είχε καταστραφεί τον Ιανουάριο του 1945. Η Βαρσοβία ήταν μια θάλασσα από ερείπια!

Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο , όλη η πόλη και ειδικά η παλιά πόλη ξαναχτίστηκε σχολαστικά με βάση παλιές φωτογραφίες. Το 1980, η Παλιά Πόλη της Βαρσοβίας τοποθετήθηκε στον κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO ως "ένα εξαιρετικό παράδειγμα μιας σχεδόν ολικής ανασυγκρότησης". Αυτό από μόνο του ήταν αρκετό για να μας εντυπωσιάσει αυτή η πόλη σε κάθε μας βήμα. Δεν μπορούσα να πιστεύω πως τα επιβλητικά κτίρια εποχής που έβλεπα, η άριστα διατηρημένη μεσαιωνική παλιά πόλη είναι φτιαγμένη μετά το 1950! Μια στην κυριολεξία αναγεννημένη πόλη με πολύ βαριά πρόσφατη ιστορία! Η δική μου ταξιδιωτική ιστορία, θα έχει πολλές ιστορικές αναφορές για τα μαύρα χρόνια της κατοχής και για το θαύμα της ολικής ανασυγκρότησης της Βαρσοβίας.





Βαρσοβία όμως δεν είναι μόνο η γραφική παλιά πόλη. Η Βαρσοβία έχει μια δυναμική πολυσυλλεκτική και δημιουργική προσωπικότητα. Έχει και σοβιετικό χρώμα, και τους σύγχρονους ουρανοξύστες της, έχει ανάκτορα, και θεόρατα πεζοδρόμια, είναι καταπράσινη με πάρα πολλά εξαιρετικά πάρκα, με συνοικίες hipster και …με hi tech παγκάκια που παίζουν Φρεντερίκ Σοπέν, το αγαπημένο παιδί της Πολωνίας! Η Βαρσοβία αλλάζει συνεχώς και δεν επαναπαύεται. Καινούρια κτίρια, καινούρια πάρκα, καινούριες σύγχρονες πλατείες! Έχει τον αέρα μιας πραγματικής πρωτεύουσας, μιας πόλης σύγχρονης και δημιουργικής.







Η ιστορία αυτή έχει μια πρωτοτυπία! Δύο ταξίδια σε ένα! Που θα πει πως την Κρακοβία δεν την επισκεφτήκαμε μαζί με την Βαρσοβία τον Οκτώβριο, αλλά δύο μήνες μετά στα μέσα Δεκεμβρίου. Επιλέχτηκε ως χριστουγεννιάτικος προορισμός, ως συνέχεια του ταξιδιού στην Βαρσοβία μιας και ήμασταν ακόμα σε mood Πολωνίας, και κυρίως επιλέχτηκε γιατί είχα διακαή πόθο να επισκεφτώ το στρατόπεδο εξόντωσης, το Άουσβιτς!

Ως ''απόλυτος'' χριστουγεννιάτικος προορισμός, η Κρακοβία είναι απογοήτευση ή σχεδόν απογοήτευση! Η σύγκριση με το Λουξεμβούργο και την Πράγα που είχαμε επισκεφτεί τις προηγούμενες χρονιές ήταν μοιραία. Απλά καμία σύγκριση. Στη μια πλευρά της κεντρικής μεσαιωνικής πλατείας είναι στημένη μια χριστουγεννιάτικη αγορά η οποία δεν λέει και πολλά ούτε ως στήσιμο ούτε ως αισθητική ούτε ως ατμόσφαιρα. Σε κάποια σημεία της παλιάς πόλης υπήρχε μια διακριτική συμπαθητική χριστουγεννιάτικη διακόσμηση. Το χριστουγεννιάτικο δέντρο ωραίο όπως και οι άμαξες με τα αλογάκια που δένουν όμορφα με την πλατεία. Αλλά μέχρι εκεί.









Όμως σαν πόλη γενικά, η Κρακοβία δεν μου άφησε κάποιο συναίσθημα που έχω να θυμάμαι. Μια συμπαθητική παλιά πόλη, με τη μεγαλύτερη μεσαιωνική πλατεία της Ευρώπης που όμως το μέγεθός της δεν την κάνει αυτομάτως και την πιο όμορφη ή ενδιαφέρουσα, με ωραία όμως καφέ, και εστιατόρια σε όλη την παλιά πόλη. Με ένα όμορφο κάστρο και μια παραλιακή στον ποταμό Βίστουλα που όμως δεν έχει καμία σχέση με την νέα εντυπωσιακή παραλιακή της Βαρσοβίας. Βρήκα όμως πολύ ενδιαφέρουσα γειτονιά που αξίζει περισσότερο από την παλιά πόλη, το Kazimierz. Την ιστορική εβραϊκή συνοικία της Κρακοβίας που αποτελεί ένα σημαντικό κέντρο στην πολιτιστική ζωή της πόλης. Είναι ένα μέρος που μοιάζει διαφορετικό από την υπόλοιπη πόλη και προσφέρει μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, ξεχωριστούς δρόμους και διαφορετικά κτίρια. Και βέβαια είναι η συνοικία που φημίζεται για τη νυχτερινή της ζωή με μερικά από τα καλύτερα μπαρ της πόλης αλλά και με εξαιρετικά εστιατόρια και ατμοσφαιρικά καφέ. Αν η παλιά πόλη μου φάνηκε απλά συμπαθητική, η εβραϊκή συνοικία σίγουρα με γοήτευσε.








Δεν ξέρω αν αδικώ την Κρακοβία, αλλά είχα αγαπήσει τόσο την Βαρσοβία που ίσως γι’αυτό να μη με κέρδισε. Ίσως περίμενα κάτι περισσότερο. Ίσως έφταιγε ο καιρός! Όχι δεν την πετύχαμε με βαρυχειμωνιά! Το αντίθετο, την πετύχαμε χειμωνιάτικα με ήλιο και συννεφιά και τις τρεις μέρες και με μέγιστη θερμοκρασία 10 βαθμούς! Ότι πιο ξενέρωτο για μένα, και μάλιστα για Πολωνία που πίστευα όταν έκλεινα το ταξίδι πως ίσως είμαστε τυχεροί και τη δούμε χιονισμένη! Αλλά ο φετινός ξενέρωτος ζεστός χειμώνας ‘’χτύπησε’’ και την Πολωνία!

Όμως πέρα από όλα αυτά, ένα θα μου μείνει αξέχαστο στην Κρακοβία. Big dicks for hot pussy! Όχι όχι δεν χάζεψα! Αυτό που γίνεται στην παλιά πόλη με τους κράχτες και τα κωλόμπαρα είναι αδιανόητο! Από το σούρουπο και μέχρι τα ξημερώματα, άντρες και γυναίκες κράχτες την ‘’πέφτουν’’ στους διερχόμενους και τους προτείνουν να πάνε στο κωλόμπαρό τους είτε να δούνε στριπτίζ είτε να κάνουν σεξ με τα καυτά κορίτσια που διαθέτουν! Είναι κάτι που δεν είχα διαβάσει πουθενά και κανείς δεν το είχε αναφέρει. Φυσικά είναι λογικό να μην ενοχλούν τα ζευγάρια και τις κοριτσοπαρέες. Οι άντρες όμως την έχουν βαμμένη άσχημα! Κάποιοι κράχτες ήταν πιο διακριτικοί και με ένα no thanks απομακρύνονταν, αλλά ήταν και κάποιοι πιεστικοί που σε ακολουθούν για να σε πείσουν να πας στο κωλόμπαρο. Νοιώσαμε σαν τα ναυτάκια τα ζουμπουρλούδικα στην Τρούμπα από την Ελληνική ταινία Καλώς ήλθε το δολάριο που τα κυνηγάνε οι κράχτες των μπουρδέλων!


Δεν έχω δυσανασχετήσει περισσότερο σε ταξίδι. Το ''no thanks'' για την κόκα-χασίς που λέγαμε στη Λισαβόνα δεν ήταν τίποτα μπροστά στην πίεση από τους κράχτες-νταβατζήδες στην Κρακοβία! Εδώ το ''no thanks'' δεν περνούσε πάντα εύκολα. Έπρεπε να κάνεις ολόκληρη συνομιλία και να δώσεις απάντηση στην ερώτηση του κράχτη ''γιατί ρε αδερφέ δεν θες να μπεις στο κωλόμπαρο να σε πάρουν πίπ@ τα κορίτσια, θα περάσεις τέλεια''! Ένα βράδυ μια λολίτα-κράχτης μας πήρε από πίσω!
Ακολουθεί πραγματικός διάλογος:

-Γεια σας αγόρια. Ελάτε στο μαγαζί μου έχω ωραία pussy.
-Όχι ευχαριστούμε.
-Μα γιατί θα σας πάρουν και πίπ@.
-Όχι ψάχνουμε εστιατόριο να φάμε (και το λέμε με εκνευρισμό του τύπου παράτα μας)
-Τι θέλετε να φάτε?
-Δεν απαντάμε (και συνεχίζουμε να περπατάμε για να μας αφήσει σε ησυχία)
-Ελάτε στο μαγαζί μου να φάτε pussy!

Σουρεάλ καταστάσεις και είχε ένα γέλιο η υπόθεση αλλά ειλικρινά ήταν ανυπόφορο σε κάθε βήμα μας στην κυριολεξία να μας παίρνουν από πίσω. Αφού από ένα σημείο και μετά αποφεύγαμε τους κεντρικούς δρόμους και πηγαίναμε από στενά δρομάκια για να τους αποφύγουμε!

Αν δεν ήταν το Άουσβιτς ίσως να έλεγα πως το ταξίδι στην Κρακοβία ήταν το πιο μέτριο που έχουμε κάνει. Το Άουσβιτς, αυτός ο μαρτυρικός τόπος μνήμης ήταν για μένα η αιτία αυτού του ταξιδιού. Ναι δεν το λες το κατάλληλο μέρος ενός χαρούμενου χριστουγεννιάτικου ταξιδιού αλλά είναι ένας τόπος που κατά την άποψη μου όλοι οι άνθρωποι οφείλουν να επισκεφτούν και να δουν από κοντά. Ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία που δεν θα ξεχάσω. Έχω διαβάσει τόσα πολλά για το ολοκαύτωμα, για την ιστορία του Άουσβιτς σε βιβλία, άρθρα και έχω κάνει έρευνα για να μάθω κάθε λεπτομέρεια, γι’αυτό και επέλεξα να κάνουμε μεμονωμένοι την επίσκεψή μας εκεί χωρίς κάποιον ξεναγό. Βασικά κι εγώ ξεναγός θα μπορούσα να γίνω! Και έγινα. Ο ξεναγός του Rose και έκανα πολύ καλά τη δουλειά μου αφού κατάφερα να του μεταφέρω όλες τις πληροφορίες και να τον κάνω να αφουγκραστεί καλύτερα το μέρος και να συγκινηθεί βαθιά! Από πέρσι είχα αγοράσει και τον επίσημο οδηγό στα Ελληνικά, ένα βιβλιαράκι εξαιρετικά χρήσιμο για την πλοήγηση στους χώρους των δυο στρατοπέδων, Άουσβιτς ΙΙ Μπίρκεναου. Λεπτομέρειες στο τελευταίο κεφάλαιο.





Όσο για τα αλατωρυχεία? Κι αυτό το κομμάτι στο τελευταίο κεφάλαιο!!! Giannis και Rose ξανά στις επάλξεις και δυο διαφορετικά ταξίδια σε μια ιστορία! Δύο διαφορετικές εποχές με πολλές διαφορετικές εικόνες. Από την ηλιόλουστη φωτογενή πράσινη φθινοπωρινή Βαρσοβία, στην μουντή μέσα στον ήλιο του χειμώνα Κρακοβία. Η συνέχεια επί της οθόνης!

 
Last edited:

Tonia L.

Member
Μηνύματα
300
Likes
3.089
Συμφωνώ απόλυτα για όσα αναφέρεις για τις 2 πόλεις! Όχι ότι έχω πάει και σε πολλούς προορισμούς αλλά η Βαρσοβία σίγουρα με ξάφνιασε περισσότερο από όλους και έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Αντιθέτως, η Κρακοβία - όμορφη και συμπαθητική - αλλά μέχρι εκεί. Από την πόλη της Κρακοβίας η εβραϊκή συνοικία και η Nowa Huta μου άρεσαν περισσότερο. Ίσως αν της είχα επισκεφθεί με αντίστροφη σειρά να μην είχα την αίσθηση αυτή.Το Άουσβιτς είναι ξεχωριστή εμπειρία, δεν επιδέχεται σύγκρισης με το οτιδήποτε.
Όποιος ενδιαφέρεται για χριστουγεννιάτικους προορισμούς η Βαρσοβία αποτελεί εξαιρετική επιλογή. Στολισμοί παντού, χριστουγεννιάτικες αγορές, πυροτεχνήματα στην αλλαγή του έτους. Σε συνδυασμό με την γραφική παλιά πόλη, το σύγχρονο κομμάτι αλλά και την συνοικία της Praga (που ξέρω ότι δεν αρέσει σε πολλούς) είναι μοναδική! Περιμένω να διαβάσω την ιστορία σου και να δω κι άλλες φωτογραφίες της ηλιόλουστης Βαρσοβίας και των υπέροχων πάρκων της, αφού εγώ την έζησα με τσουχτερό κρύο και χιόνι.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.813
Επόμενο Ταξίδι
?
Ναι εννοείται ότι η Βαρσοβία για περίοδο Χριστουγέννων έχει πολύ καλό γιορτινό κλίμα και η πόλη είναι σουπερ στολισμένη. Για την Κρακοβία περίμενα κάτι καλύτερο αλλά εντάξει δεν ήταν αυτός ο λόγος που δεν με συγκίνησε σαν πόλη. Η Εβραϊκή συνοικία της Κρακοβίας σαφώς είναι πολύ ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη γειτονιά, αλλά η Βαρσοβία ουσιαστικά δεν έχει εβραϊκή συνοικία δεν απέμεινε κάτι. Τώρα έχει ουρανοξύστες σε εκείνο το σημείο και ελάχιστα έμειναν μετά την ισοπέδωση της πόλης. Πάντως Nowa Huta κι εγώ ήθελα να πάω αλλά δυστυχώς δεν χωρούσε μέσα στο 3ημερο.

Ένας φίλος μου είχε πει για την Praga, να προσέχετε είναι κακόφημα κτλ. Δεν ξέρω σε ποιες γειτονιές η Praga είναι επικίνδυνη αλλά εμείς απολαύσαμε τις βόλτες εκεί. Ήταν βέβαια μέρα. Δεν ξέρω αφού νυχτώνει αν αλλάζει κάτι. Ότι ήταν τις προηγούμενες δεκαετίας παρακμιακή περιοχή και επικίνδυνη ισχύει.
 

Tonia L.

Member
Μηνύματα
300
Likes
3.089
Ναι εννοείται ότι η Βαρσοβία για περίοδο Χριστουγέννων έχει πολύ καλό γιορτινό κλίμα και η πόλη είναι σουπερ στολισμένη. Για την Κρακοβία περίμενα κάτι καλύτερο αλλά εντάξει δεν ήταν αυτός ο λόγος που δεν με συγκίνησε σαν πόλη. Η Εβραϊκή συνοικία της Κρακοβίας σαφώς είναι πολύ ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη γειτονιά, αλλά η Βαρσοβία ουσιαστικά δεν έχει εβραϊκή συνοικία δεν απέμεινε κάτι. Τώρα έχει ουρανοξύστες σε εκείνο το σημείο και ελάχιστα έμειναν μετά την ισοπέδωση της πόλης. Πάντως Nowa Huta κι εγώ ήθελα να πάω αλλά δυστυχώς δεν χωρούσε μέσα στο 3ημερο.

Ένας φίλος μου είχε πει για την Praga, να προσέχετε είναι κακόφημα κτλ. Δεν ξέρω σε ποιες γειτονιές η Praga είναι επικίνδυνη αλλά εμείς απολαύσαμε τις βόλτες εκεί. Ήταν βέβαια μέρα. Δεν ξέρω αφού νυχτώνει αν αλλάζει κάτι. Ότι ήταν τις προηγούμενες δεκαετίας παρακμιακή περιοχή και επικίνδυνη ισχύει.
Κι εγώ ακόμα αναρωτιέμαι ποιο σημείο της συνοικίας της Praga φαίνεται στους περισσότερους επικίνδυνο. Σε φίλους που την είχα προτείνει, μόνο που δεν με έβρισαν όταν επέστρεψαν, χωρίς όμως να μου το δικαιολογήσουν. Εικάζω ότι σχετίζεται με το ότι διαφέρει από την γραφική παλιά πόλη, έχει πολλά γκράφιτι... Τι να πω! Εμένα πάντως μου άρεσε και δεν αισθάνθηκα ότι κινδυνεύω ούτε το βραδάκι!
Περιμένουμε την υπόλοιπη ιστορία! Keep going!
 

greco

Member
Μηνύματα
1.157
Likes
3.360
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Κι εγώ δεν συμμερίζομαι τον ενθουσιασμό πολλών για την Κρακοβία. Μια όμορφη πόλη σίγουρα αλλά δύσκολα θα ξαναπήγαινα.
 

vangelis69

Member
Μηνύματα
172
Likes
217
Ταξίδι-Όνειρο
Αργεντινή - Παταγονία
Πολύ καλή η ιστορία σου και η περιγραφή σου για άλλη μια φορά!! Αν σου είναι εύκολο μπορείς να μου πεις που μείνατε στην Βαρσοβία; Σχεδιάζουμε να την επισκεφτούμε τον Αύγουστο. Σ΄ευχαριστώ.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.813
Επόμενο Ταξίδι
?
Κι εγώ δεν συμμερίζομαι τον ενθουσιασμό πολλών για την Κρακοβία. Μια όμορφη πόλη σίγουρα αλλά δύσκολα θα ξαναπήγαινα.
Πολύ δύσκολα θα έλεγα! Νομίζω τώρα τελευταία κι άλλοι δεν είπαν τα καλύτερα για την Κρακοβία. Δεν είμαστε λίγοι :D Εγώ από αυτά που διάβαζα παλιά για την Κρακοβία θεωρούσα πως θα είναι η απόλυτη μεσαιωνική ατμοσφαιρική πόλη! Αλλά όχι. Μια χαρά πόλη αλλά νομίζω αρκετά υπερεκτιμημένη.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.813
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολύ καλή η ιστορία σου και η περιγραφή σου για άλλη μια φορά!! Αν σου είναι εύκολο μπορείς να μου πεις που μείνατε στην Βαρσοβία; Σχεδιάζουμε να την επισκεφτούμε τον Αύγουστο. Σ΄ευχαριστώ.
Ευχαριστώ. Ε μέχρι τον Αύγουστο θα έχω ανεβάσει το επόμενο κεφάλαιο που αναφέρω που μείναμε :D

Οι επιλογές ειδικά σε διαμερίσματα είναι άπειρες στη Βαρσοβία με πάρα πολύ καλές τιμές. Είχα βρει πάρα πολλά και επειδή στο τέλος κουράστηκα έκλεισα στο Warsaw Best Apartments Central πολύ κοντά στο Παλάτι κουλτούρας. Για μένα είναι το πιο βολικό να μείνεις στο κέντρο γύρω από τον πύργο. 188 ευρω οι 4 διανυκτερεύσεις.
 

vangelis69

Member
Μηνύματα
172
Likes
217
Ταξίδι-Όνειρο
Αργεντινή - Παταγονία
Ευχαριστώ. Ε μέχρι τον Αύγουστο θα έχω ανεβάσει το επόμενο κεφάλαιο που αναφέρω που μείναμε :D

Οι επιλογές ειδικά σε διαμερίσματα είναι άπειρες στη Βαρσοβία με πάρα πολύ καλές τιμές. Είχα βρει πάρα πολλά και επειδή στο τέλος κουράστηκα έκλεισα στο Warsaw Best Apartments Central πολύ κοντά στο Παλάτι κουλτούρας. Για μένα είναι το πιο βολικό να μείνεις στο κέντρο γύρω από τον πύργο. 188 ευρω οι 4 διανυκτερεύσεις.
Σ' ευχαριστώ για άλλη μια φορά!!!
 

Mantaralena

Member
Μηνύματα
48
Likes
213
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Ισλανδία
Πόσο συμφωνώ με όλους σας. Έχω πάει δύο φορές Βαρσοβία και τώρα προγραμματίζω την τρίτη. Την αγαπώ αυτή την πόλη! Η Κρακοβία πέρασε και δεν ακούμπησε. Περιμένω την συνέχεια της ιστορίας σου!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.813
Επόμενο Ταξίδι
?
Βαρσοβία: Κέντρο… ανάμεσα στους Ουρανοξύστες!

18 Οκτωβρίου και η άφιξη μας στο αεροδρόμιο Μόντλιν ήταν στις 9:05 το πρωί. Συνάλλαγμα είχαμε κάνει από τη Θεσσαλονίκη όλο το ποσό που υπολογίζαμε ότι θα ξοδέψουμε, και είναι μια πρακτική που μας βολεύει και την εφαρμόζουμε σε όλες τις χώρες που δεν έχουν ευρώ. Φυσικά πάντα έχουμε και τις χρεωστικές και πιστωτικές μας κάρτες για παν ενδεχόμενο. Από τα αυτόματα μηχανήματα του αεροδρομίου βγάλαμε και τα εισιτήρια για τα μέσα μεταφοράς στην πόλη. Και εφόσον φτάσαμε Παρασκευή, βγάλαμε ο καθένας από ένα Weekend ticket που ισχύει από τις 19:00 της Παρασκευής μέχρι τις 8:00 της Δευτέρας με 24 ζλότι (5,60€), και ένα One-day ticket για 24 ώρες με 15 ζλότι (3,50€). Πήραμε το ModlinBus των 09:45 που είχα κλείσει από το site τους με 50,50 ζλότι δηλαδή 12 ευρώ για δυο άτομα. Στις 10:40 το λεωφορείο έφτασε στο τέρμα του στην οδό Aleje Jerozolimskie μπροστά από το Palace of Culture – Kinoteka.

Έτσι λοιπόν το πρώτο πράγμα που αντικρίσαμε ήταν το εμβληματικό κτίριο της πόλης ο Σταλινικός πύργος Πολιτισμού και Επιστημών, Pałac Kultury i Nauki. Ο καιρός εξαιρετικός με 18 βαθμούς που θα ανέβαινε κι άλλο στη διάρκεια της μέρας. Βλέποντας τους ουρανοξύστες χαζέψαμε λιγάκι αλλά πριν τη εξερεύνηση της πόλης έπρεπε να πάμε στο διαμέρισμά μας αφού είχαμε δώσει ραντεβού στην είσοδο με τον ιδιοκτήτη στις 11:00. Πολύ εύκολα και γύρω στα 8 λεπτά περπάτημα από το παλάτι Κουλτούρας, εντοπίσαμε την οδό Śliska 10 που βρίσκεται το διαμέρισμά μας Warsaw Best Apartments Central, και καθώς φτάσαμε στην είσοδο της πολυκατοικίας ακριβώς εκείνη την ώρα έφτασε και ο ιδιοκτήτης και έγινε η γνωριμία. Μας ανέβασε στο διαμέρισμα μας που ήταν στον 12ο όροφο, τον τελευταίο όροφο της οικοδομής. Ένα εξαιρετικό καινούριο διαμέρισμα, ευρύχωρο και με ωραία κουζίνα που μας άρεσε από την πρώτη ματιά. Το είχα κλείσει από την Hotels.com και για τέσσερις διανυκτερεύσεις μας κόστισε 800 ζλότι, δηλαδή περίπου 188 ευρώ. Μας έδειξε το σπίτι ο Jaroslaw, τον πληρώσαμε και δεν τον ξαναείδαμε. Φεύγοντας την μέρα αναχώρησης αφήσαμε το κλειδί στην κλειδοθήκη στην είσοδο της πολυκατοικίας. Επίσης εξαιρετικά βολικό ήταν το σούπερ μάρκετ Żabka δίπλα από την είσοδο της πολυκατοικίας μας το οποίο το τιμήσαμε τα τρία από τα τέσσερα βράδια που μείναμε και μας βόλεψε πολύ στις βραδινές μας λιγούρες!

Σχεδόν δίπλα από την πολυκατοικία μας, στην οδό Sienna 45, βρίσκεται το Blu's Mural. Μια εντυπωσιακή τοιχογραφίας της Βαρσοβίας ζωγραφισμένη το 2010 που απεικονίζει επτά μορφές στρατιωτών ως μαριονέτες, των οποίων τα κράνη και οι στολές είναι διακοσμημένα με σύμβολα νομισμάτων όπως το δολάριο και το ευρώ, δείχνοντας έτσι ότι ο πόλεμος είναι ένα εργαλείο στα χέρια εκείνων που βρίσκονται στην εξουσία και στο οποίο οι στρατιώτες είναι απλά μαριονέτες.





Ήταν από τις φορές που είχαμε απίστευτη ενέργεια και οι δυο και φάνηκε πως με το καλημέρα σας η Βαρσοβία μας ταίριαξε πάρα πολύ ίσως γιατί και η ίδια η πόλη είχε μια φοβερή ενέργεια. Η αρχή της γνωριμίας μας στην πόλη άρχισε από τον σταλινικό πύργο και κινηθήκαμε πέριξ αυτού στο κέντρο της πόλης ανάμεσα στους ουρανοξύστες και όχι μόνο.

Ετοιμοπόλεμος όπως πάντα!


Από τα αγαπημένα μου φωτογραφικά σημεία, η οδός Złota με φόντο φυσικά το Παλάτι πολιτισμού της Βαρσοβίας ή αλλιώς τον Σταλινικό πύργο!


Αρχιτεκτονική στον ουρανό!
,

Λεωφόρος Emilii Plater




Αυτό που διαπιστώσαμε αμέσως είναι πως η πόλη έχει πολύ άπλα και όλα είναι μεγάλα! Τεράστιοι δρόμοι, πεζοδρόμια, θεόρατα κτίρια. Το κέντρο της Βαρσοβίας είναι μια σύγχρονη μητρόπολη που όμως δεν σε πνίγει γιατί έχει αυτή την ανοιχτωσιά που σε κάνει να απολαμβάνεις τον περίπατό σου ανάμεσα σ’αυτά τα θηρία. Και η Βαρσοβία συνεχώς επεκτείνετε και έχει μια συνεχή ανάπτυξη κι αυτό το μαρτυρούν τα πολλά εργοτάξια που είδαμε σε πολλά σημεία του κέντρου. Επειδή είχαμε 4 μέρες στη διάθεσή μας ήξερα πως άνετα θα δω όσα ήθελα να δω κι αυτό μου έδινε μια άνεση στο να μη τρέχουμε. Κι ενώ είναι μια μεγάλη πόλη με αποστάσεις καθόλου αμελητέες την απολαύσαμε σε πολύ χαλαρούς ρυθμούς.

Θα βαρεθείτε να τον βλέπετε!


Świętokrzyski Park… Θα μπορούσε να είναι στο Sentral Park της NY ε!




Από το πάρκο Świętokrzyski, συνεχίσαμε ευθεία και ελάχιστα μέτρα μετά ήμασταν στην όμορφη μικρή πλατεία plac Grzybowski. Το 1940 η πλατεία Grzybowski ήταν μέρος του γκέτο της Βαρσοβίας και ένας τοίχος χώρισε την περιοχή από τη μη εβραϊκή πλευρά. Σπίτια, εκκλησίες, συναγωγές καταστράφηκαν και μεταπολεμικά το μέρος υπέστη μια ολική ανακαίνιση που τίποτα δεν θυμίζει την εποχή εκείνη. Δυστυχώς δεν πετύχαμε με νερό τις λιμνούλες του πάρκου αλλά και πάλι ήταν πολύ όμορφα με τα διαμορφωμένα παγκάκια και τους χώρους ανάπαυσης. Η μικρή πλατεία ομορφαίνει και από την εκκλησία των Αγίων Πάντων (Kościół pw. Wszystkich Świętych) την μεγαλύτερη εκκλησία της Βαρσοβίας. Η εκκλησία του 1883 αν και υπέστη τεράστιες ζημιές κατά τον βομβαρδισμό της στην εξέγερση της Βαρσοβίας, με κατάρρευση μέρους της στέγης και καταστροφή του ανατολικού πύργου του ναού η υπόλοιπη έμεινε ανέπαφη και τα επόμενα χρόνια ανοικοδομήθηκε.





Στη συνέχεια με λίγο ψάξιμο και μπέρδεμα, βρήκαμε το πέρασμα για τη Συναγωγή Νόζικ (Synagoga Nożyków) και την εβραϊκή κοινότητα της Βαρσοβίας πίσω από τον ψιλόλιγνο ουρανοξύστη Cosmopolitan Twarda 2/4 μέσα σε ένα μικρό πάρκο. Από το παρκάκι βγήκαμε στη λεωφόρο al. Jana Pawła II. Η μέρα ήταν καταπληκτική και η θερμοκρασία είχε ανέβει κι άλλο. Εκείνες τις μέρες στην Ελλάδα είχαμε 26-28 βαθμούς, όμως μέσα Οκτωβρίου στη Βαρσοβία με ήλιο και 20 βαθμούς περίπου ήταν κάτι που δεν το περίμενα. Λίγο μετά φτάσαμε στην αγορά Hala Mirowska.


Η Hala Mirowska είναι ένα μεγάλο συγκρότημα αγοράς που περιλαμβάνει δυο δίδυμες κλειστές αγορές τη Hala Mirowska και τη Hala Gwardii , το κατάστημα Pchli Targ ανάμεσα στα δυο κτίρια και υπαίθρια λαϊκή αγορά έξω και γύρω από τις κλειστές στοές. Τα κτίρια κατασκευάστηκαν το 1901 και μέχρι την καταστροφή τους κατά τη διάρκεια της εξέγερσης της Βαρσοβίας το 1944 , ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Βαρσοβίας. Ανακατασκευάστηκαν στη δεκαετία του 1950-1960 και λειτούργησαν ως αγορά η Hala Mirowska και ως αποθήκη αστικών λεωφορείων και μετά ως αίθουσα πυγμαχίας η Hala Gwardii . Το 2017 η Hala Gwardii μετά από μεγάλη εσωτερική ανακαίνιση, έγινε ένα νέο γαστρονομικό σημείο της πόλης με μια τοπική αγορά βιολογικών τροφίμων και με εστιατόρια. Εδώ είμαστε! Οπότε είχαμε πολλά να δούμε και να αφουγκραστούμε! Μια πολύβουη αγορά γεμάτη ντόπιους με τοπικά προϊόντα έχει πάντα ενδιαφέρον για εξερεύνηση.

Hala Mirowska




Αβγουλάκια…


Ο Rose στο στοιχείο του, μυρίζει φρέσκα μυρωδικά


Η πίσω πλευρά της Hala Gwardii




Είσοδος στη γκουρμέ αγορά Hala Gwardii


Μπορεί να ήταν νωρίς ακόμα αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να μη κάνουμε μια στάση για έναν καφέ ή ένα σνακ. Η στοά είναι σε αυτό το μοντέρνο βιομηχανικό στυλ που έχει πολύ πέραση τα τελευταία χρόνια και ήταν γεμάτη νέο κόσμο. Γύρω από την αίθουσα είχε μεγάλες φωτογραφίες από αγώνες πυγμαχίας για να μας θυμίσει τις ένδοξες εποχές που έχει ζήσει αφού το 1953, το 10ο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Πυγμαχίας πραγματοποιήθηκε σ’αυτήν την αίθουσα. Ήπιαμε τον πρώτο καφέ της ημέρας και μετά δοκιμάσαμε έτσι για τη λιγούρα λίγα πιερότζι, ξέρετε το τοπικό εθνικό γεμιστό ζυμαρικό! Πάντως ωραίος μοντέρνος χώρος που θα τον τιμούσα συχνά αν ήμουν κάτοικος!





Έπειτα από αυτή την ωραία στάση, διασχίσαμε και πάλι όλη την αγορά και βγήκαμε ξανά στη λεωφόρο al. Jana Pawła II απέναντι από την κεντρική είσοδο της Hala Mirowska.




Ακολουθήσαμε μια πολύ ωραία εναλλακτική διαδρομή στο κέντρο της Βαρσοβίας, από την οδό Chłodna, και την οδό Wronia με κατεύθυνση την πλατεία Ευρώπης Plac Europejski. Μου άρεσε που αρχίσαμε από μια πιο εναλλακτική γειτονιά και όχι από την τουριστική Βασιλική οδό και την παλιά πόλη. Άλλωστε πάντα με ενδιαφέρει η σύγχρονη αρχιτεκτονική και τα μεγάλα κτίρια σε μια πόλη και μου αρέσει να ανακαλύπτω και γειτονιές που δεν συρρέουν τουρίστες. Είδαμε τη σύγχρονη Βαρσοβία που αλλάζει, ζει στο παρόν και συνεχώς εξελίσσετε!

Στην οδό Chłodna, η Η Ρωμαιοκαθολική ενορία του Αγίου Ανδρέα του Απόστολου
(Kościół pw. św. Andrzeja Apostoła)






Λίγο μετά είναι η διασταύρωση της οδού Chłodna με τη λεωφόρο Żelazna. Το 1942 στο σημείο αυτό χτίστηκε μια ξύλινη γέφυρα πάνω από την οδό Chłodna που συνέδεε το ''μικρό'' και το ''μεγάλο'' γκέτο της Βαρσοβίας και την αποκαλούσαν Γέφυρα των στεναγμών. Η γέφυρα καταστράφηκε κατά τη διάρκεια της μεγάλης εκκαθάρισης του γκέτο σε συνδυασμό με μαζική εξόντωση του πληθυσμού. Στην θέση της έχει στηθεί μια συμβολική εγκατάσταση και ένα ιδιαίτερο μνημείο. Το Kładka Pamięci που σημαίνει Πεζογέφυρα μνήμης. Καλά αν δεν το ήξερα δεν νομίζω να καταλάβαινα κάτι περνώντας από το σημείο. Είναι τέσσερις πυλώνες, δυο σε κάθε πλευρά του δρόμου και τέσσερις οπτικές ίνες μήκους 27 μέτρων τεντωμένες ανάμεσα στις στήλες. Τη νύχτα όμως που φωτίζονται οι οπτικές ίνες και οι πυλώνες είναι πιο εντυπωσιακό.



Σε αυτή τη διαδρομή είδαμε ενδιαφέρουσες τοιχογραφίες σε διάφορα κτίρια




Εργοτάξια παντού…


Λεωφόρος Grzybowska


Και φτάσαμε στην πλατεία Ευρώπης


Στη θέση της πρώην παραμελημένης συνοικίας, δημιουργήθηκε ένας δημόσιος χώρος υψηλής αισθητικής αποκλειστικά για πεζούς. Η Plac Europejski είναι μια καταπληκτική σύγχρονη πλατεία, μια νέα προσθήκη στην πόλη που άνοιξε για το κοινό 4 Μαΐου 2016. Έκτοτε, ο τόπος αυτός είναι ένας αγαπημένος και πολύτιμος χώρος για τους κατοίκους και έχει εγγραφεί στον πολιτιστικό και ψυχαγωγικό χάρτη της Βαρσοβίας. Σε online ψηφοφορία, οι κάτοικοι αναγνώρισαν την πλατεία Ευρώπης ως την καλύτερη αρχιτεκτονική υλοποίηση και καλύτερο έργο ανάπλασης στην Βαρσοβία η οποία πήρε το βραβείο Αρχιτεκτονικής.

Μπαίνοντας στην πλατεία από την οδό Grzybowska, το πρώτο πράγμα που μας εντυπωσίασε στην πλατεία είναι μια φουτουριστική υπαίθρια γκαλερί, μια ειδικά σχεδιασμένη καλλιτεχνική στοά για προσωρινές εκθέσεις νέων καλλιτεχνών. Ακριβώς από πίσω στους τοίχους ενός παλιού κατοικήσιμου κτιρίου είναι δυο εντυπωσιακές τοιχογραφίες που δένουν εξαιρετικά με το περιβάλλον. Στο χώρο υπάρχουν παλέτες που έχουν σχεδιαστεί ως τραπέζια και καναπέδες ενώ βρίσκονται και δυο καντίνες με τραπεζάκια. Πριν συνεχίσουμε στο υπόλοιπο κομμάτι της πλατείας καθίσαμε λίγο στα ειδικά σχεδιασμένα παγκάκια και απολαύσαμε το μέρος.











Λίγα μέτρα πιο πέρα, βρίσκεται το ‘’Kocham Warszawa’’, δηλαδή Αγαπάω τη Βαρσοβία!


Ο ουρανοξύστη Spire, ένα από τα ψηλότερα κτίρια γραφείων στην Πολωνία


Το δάπεδο της πλατείας είναι γρανίτης. Παντού επικρατεί το πράσινο με πολλά δέντρα σε διάφορα σημεία, και το υδάτινο στοιχείο με μοναδικές εγκαταστάσεις νερού που ρέει πάνω από πέτρες σε όλο το μήκος της πλατείας. Παρ’όλο που τα δεκάδες σιντριβάνια κατά μήκος δεν λειτουργούσαν και δεν υπήρχε νερό στην εντυπωσιακή κατασκευή με τις λίμνες και τα ρυάκια, μου άρεσε υπερβολικά αυτή η πλατεία και θα συμφωνήσω με τους κατοίκους πως είναι η ωραιότερα νέα προσθήκη στην πόλη. Η plac Europejski γίνεται σιγά σιγά η βιτρίνα της σύγχρονης Βαρσοβίας. Αυτή είναι η Βαρσοβία του 21ο αιώνα!



Στη Βαρσοβία προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε κάποια σημεία ενδιαφέροντος που μπορεί να μην είναι εντυπωσιακά ή γραφικά και να μην έχουν τουριστικό ενδιαφέρον αλλά έχουν ιστορική αξία και είναι ότι έχει απομείνει από την εβραϊκή κοινότητα που ζούσε στην πόλη προπολεμικά. Έτσι μετά το μνημείο πεζογέφυρας ψάξαμε την οδό Waliców 14 ένα παλιό ερειπωμένο συγκρότημα κατοικιών με κόκκινο τούβλο που είναι ένα απομεινάρι του πρώην εβραϊκού γκέτο, καταχωρημένο στο δημοτικό μητρώο μνημείων. Η κατοικία αυτή ήταν ένα από τα κύρια σημεία της άμυνας των Πολωνών ανταρτών κατά τη διάρκεια της εξέγερσης της Βαρσοβίας. Στον εξωτερικό τοίχο υπάρχει μια διακριτική τοιχογραφία που έχει την επιγραφή Kamien i co (πέτρα και τι) και ένα γυαλιστερό κόκκινο μπαλόνι, μια επιγραφή που συμβολίζει ''το μικρό μου σπίτι''. Το μέρος είναι περιφραγμένο και δεν μπορέσαμε να το δούμε από πιο κοντά, κι έτσι το φωτογράφισα χώνοντας τη μηχανή από τη περίφραξη!





Εδώ μια φοβερή τοιχογραφία στην οδό Icchoka Lejba Pereca!


Λεωφόρος al. Jana Pawła II


Να ‘μαι κι εγώ!


Είχαμε να δούμε ακόμα μια καλά κρυμμένη ιστορική τοποθεσία, το Ιστορικό τείχος του πρώην εβραϊκού γκέτο. Αν δεν γνωρίζεις που ακριβώς είναι, δεν υπάρχει περίπτωση να εντοπίσεις το σημείο ή να καταλάβεις ότι το τοιχάκι που βλέπεις ήταν κάποτε μέρος του τείχους του πρώην εβραϊκού γκέτο. Μπήκαμε από την αυλή ενός γυμνασίου στην οδό Sienna 53 και βρήκαμε το πίσω μέρος του τοίχος του γκέτο της Βαρσοβίας που υπήρχε πριν από το 1940, με μια αναμνηστική πλάκα μας υπενθυμίζει την ιστορία του.



Η κανονική είσοδος για τα απομεινάρια του Ιστορικού τείχους του πρώην εβραϊκού γκέτο είναι από την οδό Złota 62. Βέβαια εγώ ξεχάστηκα και μπήκαμε στην επόμενη αυλή η οποία είχε ανοιχτή πόρτα αλλά βρεθήκαμε σε αδιέξοδο. Όταν πήγαμε να βγούμε, η μεγάλη καγκελόπορτα είχε κλειδώσει και εμείς ήμασταν εγκλωβισμένοι μέσα! Λέει ο Rose έκανες τη μαλακία αλλά πριν με πιάσει πανικός ένας κάτοικος που βρέθηκε στο σημείο εκείνη τη στιγμή, κατάλαβε ότι κάναμε λάθος και μας άνοιξε πατώντας ένα κουμπί! Λίγο μετά μπήκαμε στη σωστή είσοδο από τον αριθμό 62 της οδού Złota. Μπήκαμε σε αυλές ανάμεσα σε κατοικίες και εντοπίσαμε τα δυο σημεία του τείχους, ενώ πετύχαμε ένα μικρό γκρουπ 3 ατόμων με μια ξεναγό που εξηγούσε την ιστορία του εβραϊκού γκέτο της Βαρσοβίας.



Το 1939, η Βαρσοβία ήταν η πόλη με το μεγαλύτερο πληθυσμό Εβραίων στην Ευρώπη και η δεύτερη - μετά τη Νέα Υόρκη - στον κόσμο. Το Γκέτο της Βαρσοβίας δημιουργήθηκε από τις γερμανικές αρχές τον Οκτώβριο του 1940 με σκοπό την απομόνωση του εβραϊκού πληθυσμού από την υπόλοιπη πόλη. Το 1940, το συνολικό μήκος του τείχους του γκέτο ήταν περίπου 18 χιλιόμετρα . Ήταν το μεγαλύτερο γκέτο όλης της κατεχόμενης Ευρώπης. Τον Απρίλιο του 1941, μέσα στα τείχη της εβραϊκής συνοικίας ζούσαν περίπου 450.000 άνθρωποι . Ως αποτέλεσμα της μεγάλης απέλασης από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1942, περίπου 75% των κατοίκων του γκέτο απελάθηκαν και δολοφονήθηκαν σε στρατόπεδα εξόντωσης. Το γκέτο εκκαθαρίστηκε μετά την εξέγερση τον Μάιο του 1943. Τα κτίρια της "εβραϊκής συνοικίας" καταστράφηκαν με εντολή των Γερμανών, και οι υπόλοιποι κάτοικοι οδηγήθηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ο συνολικός αριθμός θυμάτων του γκέτο της Βαρσοβίας εκτιμάται σε περίπου 400.000 άτομα, εκ των οποίων περίπου 92 χιλιάδες ήταν θύματα πείνας και ασθενειών και περίπου 300.000 στο στρατόπεδο εξόντωσης Treblinka.

Μετά το τέλος του Β Παγκοσμίου Πολέμου, οι τοίχοι της εβραϊκής κλειστής περιοχής που επιβίωσαν την εξέγερση του γκέτο και την εξέγερση της Βαρσοβίας, κατεδαφίστηκαν. Λίγα κομμάτια των τοίχων έχουν επιβιώσει που βρίσκονται μεταξύ των ιδιόκτητων σπιτιών, καθώς και τα τείχη των προπολεμικών κτιρίων που οριοθετούν τα σύνορα του γκέτο. Τα δυο πιο γνωστά κομμάτια του τείχους βρίσκονται στις αυλές των οδών Sienna 55 και Złota 62.





Έπρεπε να ψάξουμε λίγο ακόμα ανάμεσα στις αυλές για να βρούμε και το άλλο σημείο. Εδώ ο τοίχος του γκέτο, είναι ένα κομμάτι του τείχους ενός προπολεμικού κτιρίου, και περιλαμβάνει μια αναμνηστική πλάκα, καθώς και το σχέδιο του γκέτο της Βαρσοβίας.




Ήταν ένα ωραίο μάθημα ιστορίας και άξιζε το χρόνο μας για να ανακαλύψουμε αυτά τα ιστορικά σημεία. Φτάσαμε και πάλι στην πλατεία μπροστά από το Παλάτι Κουλτούρας, το αγαπημένο μου κτίριο σε όλη τη Βαρσοβία! Φυσικά και είχαμε σκοπό να ανέβουμε στο παρατηρητήριο του αλλά δεν είχε έρθει ακόμα η ώρα. Αυτό θα γινόταν την τελευταία ημέρα. Ένα μεγάλο μέρος της τεράστιας πλατείας είναι εργοτάξιο, όμως ευτυχώς το πάρκο στην οδό al. Jerozolimskie είναι ένα πολύ ωραίο μέρος να την αράξεις, να κάνεις βόλτα, να θαυμάσεις και να φωτογραφηθείς με το κτίριο ορόσημο της πόλης.











Συνεχίζεται...
 

dimaq

Member
Μηνύματα
630
Likes
1.910
Επόμενο Ταξίδι
ΜΑΔΡΙΤΗ
Χαιρομαι που επελεξες τελικα 4 ολοκληρες μερες στη Βαρσοβια.Οπως διαπιστωσες εκανες την καλυτερη επιλογη. Ξεκινησες δυναμικα,περιμενω τη συνεχεια,ειδικα για την παλια πολη.
Θα διαφωνησω ομως για την Κρακοβια.Ειναι πολυ ομορφη πολη, νομιζω οτι η εποχη που την επισκεφτήκατε εχασε μερος της μαγειας της.Προτεινω να της δωσεις,αλλη μια,ευκαιρια στο μελλον!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.682
Μέλη
39.479
Νεότερο μέλος
dion1976

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom