• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Κούβα Εντυπώσεις από Κούβα

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.819
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Έτυχε να είναι κανένας Κούβα αυτές τις μέρες που πέρασε ο τυφώνας Ίαν;
Κάποιοι ειναι, αλλά με τόσες διακοπές ρεύματος μην περιμένεις άμεσα ανταπόκριση. Στην Αβάνα έχει ζημιές, αλλά τέλος πάντων ελεγχόμενες, στα δυτικά ειναι χειρότερα. Δεν έχει αποκατασταθεί ακομη το ρεύμα.
 

Ivana

Member
Μηνύματα
954
Likes
1.629
Ταξίδι-Όνειρο
οχ.....όλος ο κόσμος
Καλημερα, εγω εφτασα μια μερα μετα (δλδ χτες). Στην Αβάνα εχει ακομα αρκετα ξεριζωμένα δένδρα, το ρεύμα αποκαταστάθηκε μεσα στη νύχτα χτες). Ολα τρέχουν φυσιολογικά σήμερα (δλδ.προλαβε να εχει και προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος).
 

Ivana

Member
Μηνύματα
954
Likes
1.629
Ταξίδι-Όνειρο
οχ.....όλος ο κόσμος
Καλησπέρα σε όλους,

επέστρεψα απο το ταξίδι πριν από λίγες μέρες και όπως είναι σωστό θα γράψω φρέσκες πληροφορίες (ακολουθεί σεντόνι, συγγνώμη).

Φτάσαμε στην Αβάνα την επόμενη μετά τον τυφώνα. Βράδυ λίγο πριν τις 8. Ο έλεγχος ήταν κυριολεκτικά 15λεπτος προς μεγάλη μας τύχη.
Μας υποδέχτηκε αφόρητη υγρασία και ζέστη η οποία για καλή μας τύχη εξαφανιστηκε ήδη την επόμενη μέρα.

Ρεύμα εκείνη τη στμγή μόνο στο αεροδρόμιο.

Ευχαριστώ το μέλος που έγραψε έδω (δεν θυμα΄μαι ποιος ήταν) τη χρήσιμη σύσταση να έχουμε ένα δυνατό power bank μαζί μας. Πήρα ένα των 30000mAh και μας εξυπηρέτησε στο μέγιστο μέχρι να "πάρει πόδια" :) από το αμάξι.

Ταξί ζητούσε 30, το διαπραγματεύτηκα κάπως στα 20 ευρώ (με τόσα επιστρεψαμε για την πτήση της αναχώρησης, με τη διαφορα οτι δεν εκανα κανενα παζαρι στο γυρισμό, απλά δεν με πήγαινε).
Μια αλλη φορα που πήγαμε να παρουμε το αμάξι από το αεροδρόμιο, το παιδί που μας οδηγούσε τις περισσότερες φορές στην Αβάνα μας πήρε 10 ευρώ.

Μείναμε στο Βεδάδο, στο σπίτι του Γιώργου και ακομα και να μην ήταν του Γιώργου και να μην ήταν πεντακάθαρο, προσιτό και με τόσο τέλεια ταράτσα, χίλιες φορές παραπάνω θα έμενα ξανά εκεί.
Είχε ένα ελάττωμα όμως, δεν είχε τον Γίωργο εκεί, αφού πάλι γύριζε τον κόσμο :) .

Εύγε @Yorgos για την επιλογή της περιοχής και ευχαριστουμε πολύ για άλλη μια φορά!

Η εντύπωση για το Βεδάδο μπορεί να είναι υποκειμενική, επείδη μου αρέσουν συγκεκριμένα πράγματα, αλλά κάποια όμως είναι και αντικειμενικά και αυτά είναι:

- πιθανόν να μην πήγαινα καθόλου προς την περιοχή εκτός στο πέρασμα για την Fabrica del Arte (must!), που θα γινόταν τη νύχτα και δεν θα καταλάβαινα πολλά, ούτε θα την απολάμβανα. Κούκλα είναι η περιοχή, της λείπει μόνο ένα καλό μακιγιαζ.
- αν μέναμε στην Βιέχα δεν θα είχαμε την ηρεμία τις περισσότερες στιγμές, ούτε στους δρόμους, ούτε μέσα από τον εξωτερικό θόρυβο και πιθανόν να μην μείναμε τόσο στην Αβάνα, που θα έμενα και άλλες 20 μέρες έτσι όπως ημασταν. Άλλωστε η Αβάνα μου φάνηκε μικρή σε έκταση και το Βεδάδο είναι πολύ κοντά.
- σε πολλά σημεία στην Vieja στους δρόμους διακρύναμε τη διαρροή αποχέτευσης, ειδικά όταν έβρεξε στο τέλος. Ακόμα και στους δρόμους γύρω από το Obispo.
- επίσης, δεν θα καταλαβαίναμε όλη την Μάλεκον (την παραλιακή).
- πιθανόν να είχαμε και τις περισσότερες περικοπές ρεύματος όπως λέει και ο Γιώργος (αλλά ας πούμε ότι αυτό μπορεί να ήταν και λόγω συγκυριάς του τυφώνα). Ας πουμε το γειτονικό Μιραμάρ που ειναι και καλά πολυτελής περιοχή δεν είχε ρεύμα και τις 2 φορές που πήγαμε, με αποτελεσμα να πετάξουμε απλά λεφτά στα ταξί και να μην μπορούμε να βρουμε ένα μαγαζί να δουλεύει να φάμε, ακόμα και στα πολυτελή ξενοδοχεία δεν μας δεχόταν (δεν είναι και μέρος που απολαμβάνεις ιδιαιτερα τη βόλτα ποδαράτος ας πουμε).

Λογικά, υπάρχουν και άλλοι λόγοι, αλλά αυτοί ήταν πολύ σημαντικοί για μας.

Επειεδή το ταξίδι αποφασιστηκε 2 εβδομάδες πριν την έναρξή του, ενώ μέχρι και να φύγουμε δεν υπήρχε χρόνος για κανενα σχεδιασμό λόγω φόρτου εργασίας, το μόνο που κλείσαμε ήταν τα εισιτήρια και οι πρώτες 3 νύχτες στην Αβάνα. Ούτε το ξενοδοχείο στο Κόμο που ήταν ενδυάμεση στάση.

Με λίγο διάβασμα εδώ, που εστίαζε πιο πολύ στο πρακτικό κομμάτι των τελευταιων χρήσιμων πληροφοριών, ένα γενικό πλάνο έλεγε ότι θα πάμε στο Βινιάλες σίγουρα μετά την Αβάνα και βλέπουμε (θέλαμε και διαφορετικά πράγματα, έγω μέχρι και το Σαντιάγο είχα κατά νου να φτάσω, ο άνδρας μου ήθελε να ξεκουραστεί πιο πολύ σε κάποια παραλία και το ενδεχόμενο ήταν να χωρίστουμε σε κάποια φάση).

Να πω σε αυτό το σημείο εκείνο που λένε όλοι άλλωστε - Είναι πολύ σημαντικό να διαβάζετε μόνο τις επικαιρες πληροφορίες των τελευταιων μηνών - και όχι μαλλόν πάνω από 3-4 μήνες. Αλλάζουν πάρα πολύ γρήγορα.
Σαφώς και εδώ δεν εννοώ τις διαδρομές και places of interest, αλλά τα χρήσιμα.

Εν τέλει, λίγο ο τυφώνας που επηρέασε, λίγο η κούραση που την είχαμε μπόλικη, λίγο το σοκ που μας κατέκλυσε στην αρχή, αλλά και το αμάξι που δεν ήταν διαθέσιμο από την Κυριακή,
μας έκαναν να καθίσουμε στην Αβάνα 5 βραδιές.

Να σημειώσω ότι το ρεύμα στο σπίτι και την περιοχή μας ήρθε το ίδιο βράδυ που φτάσαμε, κάπου κατά τα μεσάνυχτα και νωρίτερα από το μεγαλύτερο μέρος της Αβάνας. Δεν το είχαμε και την επόμενη μέρα το βράδυ και μια άλλη φορά ένα μεσημέρι, αλλά ούτε που μας ένοιαζε. Η διακποή ρεύματος μας βρήκε επίσης στο Τρινιδάδ και τις 2 μέρες που ήμασταν, στο Κάμαγουέι όταν φτάσαμε και μια φορά μεσα στην νύχτα και οταν φεύγαμε το τελευταιο απόγευμα από το σπίτι στο Βεδάδο στο οποίο γυρίσαμε και παλι για τις τελευταλιες 2 βραδιές*. Ουσιαστικά, δεν ήταν κατι που μας ενόχλησε πολύ.

Όποιος πάει στην Κούβα, ας πάρει ένα καλό power bank, καμία λάμπα και όλα καλα. Κάποια καταλύματα έχουν και τις γεννήτριες.

Το συνάλλαγμα!!

Όταν φτάσαμε τα αλλάξαμε με 165. Αλλάξαμε 700 τα οποία δεν μπορούσαμε να ξοδέψουμε μέχρι να φύγουμε (μας το λεγε ο Γιώργος), παρόλο που μοιράζαμε κυριολεκτικά τα λεφτα απο δω και απο κει στον κοσμο.
Ήδη μετα απο 2,3 μερες στο δρομο μας προτειναν να αλλαξουμε με αναλογία 180, ενώ όταν φύγαμε, αλλάξαμε άλλα 100 ευρώ για σουβενίρ κλπ με 200.
Ετσι όπως πάει, μέχρι το τέλος της χρονιάς θα φτάσει τους 300.
Με Πέζος θα πληρώνετε φαγητά, ποτά, μεταφορές εντος πόλης, ψώνια (αν βρειτε κάτι), φιλοδωρήματα κλπ.
Με κάρτα να πληρώνετε μόνο εκεί που οι τιμές αναφέρονται στο ξένο νόμισμα (στα μαρκετ ας πουμε).
Παρόλο που έχει αλλάξει το επίσημο συνάλλαγμα και ειναι κάπου στα 120, η μετατροπή στην πληρωμή με την κάρτα ειναι ακόμα στα 1:25 (σκόπιμα ή όχι, δεν ξέρω, αλλά θα λεγα πως είναι).
@Yorgos διόρθωσε με αν κατάλαβα λάθος αυτό με τις κάρτες.

Γενικά να προτιμάτε να ξοδεύετε λεφτά στους ιδιώτες.
Στους ιδιοκτήτες των Κασα, στα παλανταρ (φαγάδικα), καφέ και μικρά μπαρ, ταξί, κλπ.
Ναι μεν αυτοί μπορεί να πλουτίζουν παραπάνω από τους υπόλοιπους ανθρώπους, αλλά τουλάχιστον κάποιος να βγάζει παραπάνω από το χάλι που προσφέρει το κρατος (μισθός γιατρού 5 000 Πέζος)!

Επίσης, ξεχάστε την ύπαρξη του ΚΟΥΚ, αχρηστη είναι και μπερδεύει πολύ όταν το διαβάζεις εδώ, δεν υπάρχει πια, και το συνάντησα μόνο σε κάτι εισοδους (ας πουμε οι καταράκτες που ουσιαστικα η είσοδος ειναι στα ευρώ ή στα δολάρια που ήταν ισοδύναμα με το ΚΟΥΚ).

Ξενοδοχεία
Για 13 διανυκτερεύσεις δώσαμε 560 ευρώ
, εκ΄των οποίων οι 12 νύχτες κόστιζαν 350 ευρώ και η μια 208 στο Κάγιο Κοκο. Αυτά όλα πληρώθηκαν με ευρώ, εκτός από το resort που πληρώθηκε με κάρτα και η τιμή είναι τόσο υψηλή πιθανόν λόγω της διαφοράς στην μετατροπή που ανέφερα νωρίτερα. Λογικά σε πέζος να ήταν γυρω στις 5000 και κάτι, δλδ κοντά 30 ευρώ.

Νοικιάσαμε αμάξι (μικρό ΚΙΑ, όχι πολυ παλιό, αλλα αρκετα χτυπημενο) μέσω του μεσάζοντα Cubacation που όπως κατάλαβα εδρεύει στην Ισπανία, αλλά το αμάξι ήταν του Transtur που εκδόθηκε από την Cubacar :) .
Η τιμή για 7 μέρες ήταν 441 ευρώ + 200 ευρώ για φουλ ασφάλεια (δεν καλύπτει μόνο τα λάστιχα :) ) + έξτρα οδηγός + παραλαβή απο το αεροδρόμιο (τάχα μου δεν είχαν στην πόλη) + γεμάτο ντεπόζιτο που το υπολογίζουν 54 δολάρια, ενω κανονικα το γεμίζαμε με 6 ευρώ καθώς η βενζίνη ειχε φτάσει στα 15 λεπτα του ευρώ βάση του συναλλάγματος που κάναμε εμείς.
25 πέζος είναι η τιμή του.
Όπου βρεις :).

Δεν ζοριστήκαμε πολύ να βρουμε τη βενζίνη, η αληθεια να λέγεται, εκτός στο τέλος στην Αβάνα.
Ειχαμε περάσει 1560 χιλιόμετρα και βάλαμε στο Σιενφουέγκος, στο Τρινιδάδ, στο Κάγιο Κόκο και φτάσαμε στην Αβάνα με 4 χμ μέχρι το τέρμα και δεν μπορούσαμε πουθενά να βρούμε να βάλουμε. Αν βρίσκαμε θα επεκτείναμε για μια άλλη μέρα το αμάξι (είχαν διαθέσιμο) και θα επιχειρούσαμε να παμε στο Βινιάλες που δεν πήγαμε εν τέλει επειδη δεν υπήρχε οργανωμένο τιποτα λόγω καταστροφών και ούτε μπροούσαμε να βρουμε ταξί που θα μας πήγαινε (προσφέραμε 150 ευρώ αντί του 120 όσο ειναι κανονικά). Άλλη φορά.
Στο Τρινιδάδ συναντήσαμε ένα ζευγάρη που ηταν στο μεμονωμενο, αλλά από πρακτορείο οργανωμένο ταξίδι και ο ξεναγός τους τους πήγε και πολυ γρήγορα μετά τον τυφώνα, αλλά δεν κράτησα την επαφή, μόνο το όνομα του ξεναγού και δεν μπορεσα να τον βρω στο διαδίκτυο.
Δεν πειράζει, αφήσαμε και άλλα χρωστούμενα, θα γυρίσουμε, δεν ήθελε αυτήν τη φορά και δεν είναι και εποχή του καπνού άλλωστε.

'Οσον αφορά τις υπόλοιπες μεταφορές στην πόλη, όλες έγιναν με κάποιο τυχαίο αυτοκίνητο -
99,99% ήταν όποιος περνούσε σηκώναμε το χέρι, ρωτούσαμε πόσο και μπαιναμε, και καμια δεκαρια φορες ήταν με πραγματικά ταξί.
Οι τιμές που πληρώναμε να μετακινούμαστε από το Βεδάδο στο παλιό κέντρο ήταν από 300 μέχρι τα 1000 Πέζος, αλλά σε περισσότερες περιπτώσεις ήταν στα 500. Πήραμε άπειρες φορές τέτοια ταξί καθώς κάποιες φορές γυρνούσαμε και 2 φορές απο το σπίτι στην πόλη.
Τα βράδια που δεν υπήρχαν πολλές επιλογές πληρώσαμε κανά 2 φορές το χιλιάρικο ή τα 800.
Σε μας έτυχε να μας ζητάνε λιγότερα λεφτα τα πραγματικα ταξί (κίτρινα) από απλους πολίτες, δεν ξέρω αν ειναι κανονας.
Οι πιο "ακριβοι" είναι αυτοί μέσα στην παλιά πολή με ποδήλατα ή τα μηχανοκίνητα τύπου τουκ τουκ που τους λες και πονηρούς.
Απο την στεναχώρια ήδη μετά απο 2 μέρες σταματησα να κανω παζαρια οταν ο άλλος ηταν σχετικά λογικος σε ένα γενικο πλαισιο τιμων που επικρατούν, αλλα σε εκεινους που ζητουσαν15 και 25 ευρώ για να σε πανε 1 χμ μεσα στο κεντρο, απλα έριχνα ένα γελειο και έφευγα και δεν δεχόμουν μετα ούτε τις προτάσεις των 3 ευρώ απο τους ιδίους.

Παρόλο που είχα την επιθυμία να κάνω βόλτα με το oldtimer πριν πάω, για προσωπικους, συναισθηματικούς λόγους εν τέλει αποφάσισα να μην το κάνω, επειδη ο περισσότερος κόσμος κινείται και ζορίζεται αποκλειστικά και μόνο με αυτά τα αμάξια με ο,τι συνεπάγεται αυτό και κάποια είναι λίγο πριν τη διάλυση.
Πληρώσαμε έναν απλό ταξιτζή με κανονικό κίτιρνο αμάξι 30 εύρω και μας έκανε μιαμιση ώρα βόλτα όπου νόμιζε ότι πρέπει.
Επίσης πληρώσαμε 30 ευρώ πήγαινε - έλα μέχρι την παραλία Σαντα Μαρία εκτός Αβάνας.
Την αντίστοιχη βόλτα στο Κάμαγουέι με ηλεκτοκίνητο βανάκι όπου μπαίνεις από πίσω σαν αν είναι μικρο φορτηγάκι, πληρώσαμε 1000 Πέζος για μια ώρα.

Αυτες είναι οι τιμές που έτυχαν σε μας. Δεν ξέρω αν, πότε και πόσο θα άλλαξουν.

Καφέδες είναι κυριολεκτίκα τσάμπα, αν και δεν είναι τίποτα φοβεροί.
Κοκτέιλ ειναι από 250 με 500 Πέζος αναλόγως που θα καθίσεις. Τις περισσότερες φορες στα 300 ήταν.

Φαγητά πληρώναμε από 8 ευρώ για ολόκληρο γέυμα μέχρι τα 60.
Τις περισσότερες φορές ήταν στις 2500 χιλιάδες, άρα 16 εύρω για πληρες γέυμα 2 ατόμων.
Αν και διάβασα ότι σε περισσότερους δεν άρεσε το φαγητό, εγώ έχω την αντίθετη εντύπωση, αλλά ήταν πολύ μονότονο, πιο πολύ λόγω των ελλείψεων θα λεγα. Δεν υπήρχε ούτε ένα μαγαζί που μπήκαμε να τα είχε όλα από το μενού και κάποια δεν είχαν τα περισσότερα.
Ακόμα και σε ένα απο τα πιο καλά που φάγαμε που υποτίθεται είχε και πατατες στο μενού και ωραία γλυκα - δεν τα είχανε.
Ψωμι γιοκ και ηταν το μεγαλυτερο μας ζόρι, οπότε δεν κρύβω ότι αφού είχαμε αγορασει κάπως, κάπου ψωμί και μια μέρα μας το έδωσε δώρο ο ταξιτζης που τον είχαμε τις περισσότερες φορες να μας οδηγει (απ τα πιο συγκινιτηκα), το πηγαίναμε μαζί μας στα μαγαζία καβάντζα :) για να έχουμε σε περίπτωση που δεν είχαν.
Επίσης, υπήρχαν μαγαζία που δεν είχαν νερο να σερβίρουν (όχι πολλά, αλλα μας έτυχε).
Όπως είπε κάποιος, να αγοραζετε νερο στα εστιατόρια που τρωτε για να έχετε, αν και έχει στη μαυρη αγορα σε τιμη 1 ως 2 εύρω για μπουκάλι.

Οι είσοδοι στα μουσεία πραγματικα έχουν ασήμαντο κόστος, το Μουσείο Επανάστασης κλειστό λόγω εργασιών, επίσης τα περισσότερα λειτουργούν μέχρι τις 4 μόνο, και των Καλλων Τεχνών ανοιχτό Πεμπτη - Κυριακή και το χάσαμε.

Τις κάρτες SIM της πήραμε στο κατάστημα Etecsa (μια απο πολλες στο κέντρο) αφού περιμέναμε την περίφημη ουρά. Η τιμή της είναι 1000 Πέζος+ 500 ανανέωση με την οποία παίρνεις πακέτο με 3,5 GB συν 75 λεπτα ομιλιας και κατι μηνυματα. Ανανεώσαμε άλλες 3 (2+1) φορές με 500 επειδη έγω ξόδευα πολλά δεδομένα λόγω δουλείας, αλλά και των εικόνων και βίντεο που έστελνα. Το σήμα οταν υπηρχε ήταν μια χαρά. Υπήρχαν μερικές φορές που δεν είχε σήμα καθόλου για μεγάλο διάστημα (ώρες) και σε αυτοκινητόδρομο συνηθως. Εισερχόμενες κλείσεις από την Ελλάδα για τα Vodafone τηλεφωνα ειναι στα 2 ευρω το λεπτο προ φορου, εξερχομενες 5.30. Επειδή έκανα κάποιες κλεισεις, η εταιρεία μου απέκλεισε σήμα εντελώς και δεν μπορούσα να συνδεθώ καθόλου σε κανένα τοπικό δίκτυο (ούτε μετα την παρέμβαση με το live chat τους).
Αν έχετε ανάγκη να έχετε πρόσβαση στο τηλέφωνο σας, ενημερώστε εκ των προτέρων την εταιρεία κινητής σας.

Λόγω του πληθορισμού τα μαγαζιά με σουβενίρ που ειναι κρατικα ειναι κυριολεκτικα τσαμπα.
Τα βιβλιοπωλεία έχουν τέλειους ιστορικούς και καλλιτεχνικούς τίτλους και από καμια δεκαρια βιβλία που αγοράσαμε, το πιο ακριβο ήταν στα 5 ευρώ.

Τα πουρα τα πήραμε σε ένα εργοστασίο που μας συστησε η σπιτονοικοκυρά - Fabrica Ron Bocoy. Το εργοστασίο ήταν εκτός λειτουργίας λόγω του ρεύματος, ο φίλακας μας έβαλε μέσα να μας δωσει κάτω από το τραπέζι. Αν ήταν κλεμμενα από εκεί ή μουφα, μαλλον δεν θα μάθουμε ποτέ επειδη δεν είμαστε και γνώστες. Πάντως, αν ήταν μούφα απορώ που να έβρισκαν τόσο καλη πλαστοποιημένη εκτηπωση σε αυτοκόλλητα, ετικέτες και λοιπά.
Το λέω επειδή τα πήραμε πολύ φθηνά μετά από πολλή διαπραγμάτευση (κουτί απο 160 στα 30 κλπ), ειδικά σχετικά με τα ίδια που συμπληρώσαμε από το μαγαζί στο Parque Central στο κέντρο (για Cohiba μιλάω). Τις πρώτες μέρες αγοράσαμε κάμπωσα Monte Cristo στο ξενοδοχείο Inglaterra με πολύ καλές τιμές (επειδή ήταν σε πέζος) από το πάγκο τους, που το είχαν στον κήπο και μετά από την σχετική παρουσίαση της υπαλλήλου. Όμως, δεν τη βρήκαμε την τελευταία μέρα.

Πρόγραμμα
Πέρα από την Αβάνα πήγαμε στο Σιενφουέγκος (1 νύχτα) και Τρινιδάς (2), περάσαμε παραλιακά ανάμεσα τους και ανακαλύψαμε μια ωραια παραλία Ραντσο Λούνα. Στο πέρασμα και για ένα φαγητό, το Σανκτι Σπίριτους μας φάνηκε πολυ όμορφο και περιποιημένο και από εκεί άρχισε η ανακάλυψη της μην τουριστικής Κούβας. Φτασαμε στο Κάμαγουέi όπου είχαμε και ατυχία να μας πάρουν από το αμάξι αρκετά λεφτά (μαζί με εκείνο το power bank), αλλά θα μας τα παίρνανε και στην Ελλάδα και οπουδηποτε αλλού καθώς αφήσαμε το κλειδί στην πόρτα του αυτοκινητου όλη τη νύχτα με πορτοφόλι μέσα :( .
Όπως είπα πήγαμε και στο Cayo Coco μια νύχτα, καθώς το Varadero μου ακουγόταν πολύ τουριστικό. Η δε διαδρομή Κάγιο Κόκο - Ρεμέντιος - Σαντα Κλάρα υπέροχη (όχι ότι η άλλες δεν ήταν)!!!
Μια νύχτα στο κουκλίστικο Ρεμέντιος και κάποιες ώρες στην Σάντα Κλάρα, κυρίως λόγω του Μαυσωλείου. Στο γυρισμό στιρψάμε προς το Κόλπο των Χοίρων με σκοπό να κάνουμε αν ειναι εφικτό ένα μπάνιο στην παραλία Larga, αλλά είχε πολλά φύκια και δεν έλεγε και πολλά, ενώ για το Giron δεν είχαμε χρόνο. Περάσαμε και από το καταφύγιο κροκοδειλων στη Ζαπάτα, ωραία πραγματα.

Η μόνη διαδρομή που ήταν κουραστική ήταν Κάμαγουέι - Κάγιο Κόκο επειδή μας έπιασε νύχτα και επειδή ήθελα να πάρουμε τον μην κύριο δρόμο.
Όλοι οι δρόμοι είναι τραγικοί, μπορείτε να φανταστειτε πως ήταν αυτός :) .
Όμως η όμορφια μας αποζημείωσε, αλλά και το 17 χμ μακρυ ανάχωμα που συνδέει το νησί με τη στεριά.

Ελπίζω να μην έχασα κάτι, συγχαριτήρια σε όλους όσοι άντεξαν και το διάβασαν μέχρι το τέλος.

Αν ποτέ θα μπορέσω, θα γράψω και τις πραγματικές εντυπώσεις, εκείνες συναισθηματικές, αν και δεν μου είναι καθόλου εύκολο.
Τις πρώτες μέρες ήταν σοκαριστικές από πολλές απόψεις, θλιβερές και διδάγματα ζωής.

Θα χαρώ αν θα μπορέσω να το επαναλάβω το ταξίδι και να βρω αυτους τους ανθρώπους σε μια καλυτερη κατάσταση, άξια της περιφάνιάς και του πνεύμτός τους.

υ.γ. και να μην κάνετε παζάρια εδω για αυτονόητα πράγματα και γελεια ποσά που σε κανέναν μας δεν σημαίνουν τίποτα.
Μια από τις πιο άσχημες στιγμές αφορά έναν τύπο που περιφανευόταν ότι κατέβασε σε εναν πλανόδιο πωλητη (σε παραλια με 35 βαθμους) ψάθινο καπέλο από 500 στα 200 πέζος.
Μάλλον ήταν το μεγαλύτερο επιτευγμα της ζωής που είχε κάνει ποτέ.
Και ναι, μιλούσαμε την ίδια γλώσσα.

υ.γ.2 *όταν ανεβαίναμε ξανά τα σκαλιά του σπιτιού μετά από την περιήγηση στο εσωτερικό της χώρας, είχαμε πει ταυτόχρονα πως είναι σαν να γυρίσαμε στο σπίτι μας από το ταξίδι.
Ευχαριστούμε Μάρτα & Γιώργο
 
Last edited:

vagelisf

New Member
Μηνύματα
4
Likes
19
Επόμενο Ταξίδι
Κουβα
Καλησπέρα σε όλους,
Μόλις επιστρέψαμε από 9 αξέχαστες μέρες στην κουβα και ήθελα να μοιραστώ πληροφοριες και να προτείνω μέρη που ξεχώρισα.
Πετάξαμε από Μαδρίτη με World2Fly σε καλή τιμή και αποδεχτείκε πολύ αξιόπιστη καθώς ήμουν δύσπιστος στην αρχή.
Αρχικά μείναμε Αβάνα για τέσσερα βραδιά και δεν θα άλλαζα με τίποτα την παλιά πόλη και το κέντρο για κάποιον που επισκέπτεται την Αβάνα για πρώτη φορά.
Τα μέρη που ξεχώρισα Αβάνα για φαγητό Dona eutimia, San Cristobal. Για ποτό Yarini καταπληκτικά κοκτέιλ υπέροχο μαγαζί το live αξίζει και εννοείται fabrica de arte δεν γίνεται να πας κουβα και να μην το επισκεφτείς.
Γενικά νιώσαμε πολύ ασφαλείς αρκεί να αποφεύγεις τον καθένα που έρχεται να σου πουλήσει κάτι με κάθε αφορμή.
Χρήματα άλλαξαμε για αρχή από τη σπιτονοικοκυρά σε πολυ καλό rate 1/150 στη συνέχεια λόγω ότι είχε μικρά χαρτονόμισμα άλλαξα δυο φορές από το δρόμο 1/160 θέλει προσοχη για τυχόν πλαστα.
Μετακινηθήκαμε από Αβάνα για βαραδερο με viazul πολύ καλές υπηρεσίες οικονομικο και στην ώρα του.
Στο βαραδερο για κάποιον που θέλει να κάνει μια βουτιά είναι για μένα μια απίστευτη παραλία, τουριστικό βέβαια αλλά για μια στάση 2 ημερών ήταν μια χαρά.
Θέλει λίγο προσοχη στο φαγητό καθώς υπάρχουν πολλά κρατικά μαγαζιά και η ποιότητα διαφέρει. Για ποτό πήγαμε στο comparsita, προτείνετε.
Από varadero για Trinidad μετακινηθήκαμε με taxi colectivo. Από το airbnb που μέναμε μας είχαν προτείνει με 40€ το άτομο τελικά έκλεισα με 30€ από ένα τύπο που είχα βρει στο δρόμο σε ένα γραφείο με μετακινησεισ στην Αβάνα και με το ίδιο επιστρέψαμε από Trinidad Αβάνα πάλι σε χαμηλότερη τιμή από αυτό που μας είχε προσφέρει η σπιτονοικοκυρά εκεί.
Στο Trinidad επειδή είχαμε δυο μέρες μας έσωσε το free tour που ξεκινάει γύρω στις 10:00 απέναντι από το cafe don pepe και σου δίνει μια εικόνα για το τι υπάρχει στη πόλη.
Για φαγητό ξεχώρισα το la botija. Για ποτό το μπαράκι δίπλα από το cafe fortuna, αξίζει και μια επίσκεψη η ντισκοτέκ las couevas.
Η playa ancon αν δεν φυσάει αξίζει για μια βουτιά αν και κατώτερη από varadero.
Τελευταία βραδιά την περάσαμε στο vedado για φαγητό πήγαμε στο hotel Nacional οικονομικό όχι κάτι ιδιαίτερο αξίζει μια επίσκεψη για την ιστορία του, και ποτό στο jazz bar la zorra el Cuervo.
ΥΓ 1.κλείσαμε την μονοήμερη εκδρομή στο Viñales μέσω airbnb, ωραία εμπειρία αλλά πολλές ώρες στο δρόμο δεν συστήνεται αυθημερόν αν δεν διαθέτετε πάνω από 5 μέρες στην Αβάνα.
ΥΓ2. Ευχαριστούμε το @Yorgos για όλες τις πληροφορίες του και τις προτάσεις, το ταξίδι δεν θα ήταν το ίδιο χωρίς τη βοήθεια του.

Σε όποιον το σκέφτεται κλείστε τώρα τα εισιτήρια σας είναι ταξίδι ζωής γεμάτο εικόνες που δύσκολα βρίσκεις άλλου και θα θυμάσαι για πάντα!
 

Laloa

Member
Μηνύματα
67
Likes
434
Επιστροφή μετά από ένα ταξίδι τριών εβδομάδων στην Κούβα,που σίγουρα θα μείνει αξέχαστο. Έχω γράψει μερικά πράγματα που ίσως βοηθήσουν μελλοντικούς ταξιδιώτες :

Ενοικίαση αυτοκινήτου: Στην ουσία υπάρχει μια μαμά κρατική εταιρεία, η Transtur, που χωρίζεται σε τρεις μικρότερες (cubacar, havanautos, rex) που νοικιάζουν ως επί το πλείστον τα ίδια αυτοκίνητα. Εμείς κάναμε κράτηση μέσω του rentcarcuba.com, επίσημης ιστοσελίδας της Transtur καθώς τα περισσότερα άλλα σάιτ ήταν από μεσάζοντες και είχαμε διαβάσει διάφορα για τσιμπημένες τιμές και προβλήματα στις κρατήσεις. Επιλέγεις κατηγορία αυτοκινήτου και όχι συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Στην μικρή κατηγορία συνήθως έβρισκες Kia picanto, i10 ή το κινέζικο MG3. Μέσα στην τιμή που πληρώνεις ιντερνετικα περιλαμβάνεται η ασφάλεια (καλύπτονται όλα εκτός των ελαστικών, καθρεφτών και ηχοσυστήματος), το γεμάτο ντεπόζιτο (δε χρειάζεται να το γυρίσεις γεμάτο) και μια χρέωση αν το νοικιάσεις από το αεροδρόμιο. Έξτρα πληρώνεις εκεί τον επιπλέον οδηγό. Μεγάλη προσοχή συνήθως τα αυτοκίνητα δεν είναι σε ιδανική κατάσταση όταν τα παραλαμβάνεις, οπότε έλεγχος στα πάντα ακόμα και στην κατάσταση της ρεζέρβας. Σε περίπτωση βλάβης στις περισσότερες πόλεις υπάρχει συνεργείο της Transtur(στην δικιά μας περίπτωση στην Baracoa το τοπικο παράρτημα μας επισκεύασε δωρεάν και τα λάστιχα).12 μέρες ενοικίαση με κόστος 1000 ευρώ πολύ ακριβή για τις παροχές που έχεις αλλά αν είσαι 4αδα η διαφορά με το να μετακινηθεις με λεωφορεία και collectivo είναι μικρή και δεν αξίζει.

Δρόμοι:Αν εκτιμάς την ζωή σου αποφυγε να ταξιδέψεις βράδυ. Μια από τις εκατομμύριες λακκούβες μπορεί να σε στείλει αδιάβαστο χωρίς να το καταλάβεις. Δρόμοι σε πολύ κακή κατάσταση, μεγάλη προσοχή παντού. Όσο είσαι κοντά στην Αβάνα οι δρόμοι σε καλύτερη κατάσταση, όσο απομάκρυνε σαι η Εθνική τους γίνεται σαν την παλιά δικιά μας. Επίσης κοντά στις γέφυρες και στις διαβάσεις τρένων κόψτε ταχύτητα γιατί διαφορετικά οι κακοτεχνίες θα απογειώσουν το αυτοκίνητο. Από την άλλη το αυτοκίνητο δίνει μεγάλη ευελιξία να περάσεις από ξεχασμένα μέρη και να φτιάξεις όπως θες εσύ το πρόγραμμα σου. Μια καλή συμβουλή είναι να πάρεις έναν ντόπιο από πίσω που ξέρει τον δρόμο και να τον ακολουθήσεις. Σε κάποια σημεία όπου ο δρόμος στην αριστερή λωρίδα είναι σε καλύτερη κατάσταση, όλοι οδηγούν από εκεί για να αποφύγουν λακκούβες κλπ, οπότε προσπεράσεις γίνονται και από δεξιά. Κατά την προσπέραση πατήστε και μια κόρνα, ήταν αρκετά σύνηθες. Για τις διαδρομές σας χρησιμοποιείστε το Maps.me, δουλεύει πολύ καλά και offline.

Καύσιμα:Είναι ένας απρόβλεπτος παράγοντας που αλλάζει από μήνα σε μήνα. Κατά την ενοικίαση μας είπαν οτι σε κάθε πόλη θα βρούμε ένα βενζινάδικο που γεμίζουν νοικασμένα αυτοκίνητα και υπάρχει σχεδόν πάντα απόθεμα βενζίνης. Ο κανόνας ήταν ότι πήγαινες σε ένα γραφείο Transtur που ήταν συνήθως δίπλα σε αυτό το βενζινάδικο, έδειχνες το συμβόλαιο, σου έδιναν έγκριση για καύσιμα (συνήθως 10 έως 20 λίτρα) και με την έγκριση αυτή πλήρωνες στο βενζινάδικο. Τις περισσότερες φορές πλήρωνες σε μετρητά αλλά σε κάποιες περιοχές (Baracoa, Holguin) μόνο με κάρτα. Μας έτυχε σε τυχαία βενζινάδικα που πήγαμε να μη μας βάλουν βενζίνη αν και είχαν και να μας παραπέμψουν σε αυτό για τα νοικασμένα. Στο Trinidad που μας έβαλαν μόνο 5 λίτρα, ο Ιταλός εστιατορας που φάγαμε μας πρότεινε ότι με λίγα πέσος παραπάνω στον υπάλληλο θα μας έβαζε παραπάνω. Συνολικά για 2800 χιλιόμετρα τα καύσιμα ήταν τραγικά φθηνά και κόστισαν 30 ευρώ. Η θλίψη όταν γεμίσαμε με 2 ευρώ στην Αθήνα απερίγραπτη..
Παραθέτω και τα βενζινάδικα που απευθύνονταν σε τουρίστες στις περιοχές που επισκέφθήκαμε:
Havana: Servicentro Cupet, 42 y 33
Cienfuegos:Cupet Punta Gorda, Calle 37, Avenida 18
Trinidad: Cupet, Circuito Sur, Carretera Trinidad – Casilda
Camagüey :Cupet Jayama, Avenida Monaco Sur, Carretera Central
Santiago:Servicentro Oro Negro, Carretera del Morro, Avenida 24
Baracoa:Servi Cupet La Pasada, Jose Marti 147
Holguin:Transtur gas station
Santa Clara :Servicupet KM 259(είναι πάνω στην Autopista)

Η συνέχεια με την επόμενη ευκαιρία!
 

Spyros7

Member
Μηνύματα
8
Likes
4
Στα αισιόδοξα εγώ σαν επισκέπτης για δεύτερη φορά στην κουβα είναι ότι είμαι ήδη 10 μέρες κουβα και άλλαξα τα χρήματα μου στο casa όπου διαμένω 1€ προς 257 πέσος ! Με αποτέλεσμα να με συμφέρει τρέλα να κινούμαι με πέσος . Στα μόνα που πλήρωσα σε ευρώ ήταν στο el nicho (10€ είσοδος) ,στα Ταξι κολεκτιβο, στο τουρ μιας ώρας με classic car και στην αγορά πούρων φυσικά . Στα φαγητα που σε ευρώ θα με έβγαιναν 60€ πχ ακόμα και σήμερα που ήταν τόσο ο λογιαριασμος πληρώσαμε 38€


Καλό κλασικό στάνταρ φαίνεται, αν και νομίζω σας παίρνει κι ένα βράδυ στο Σιενφουέγος.

Σε όχι τόσο αισιόδοξα νέα:

Το Fabrica de Arte, ο σημαντικότερος χώρος πολιτιστικής έκφρασης στη χώρα, ανακοίνωσε πριν από λίγο ότι τους ζητήθηκε από την κυβέρνηση αντί για 16 μέρες το μήνα (Πε-Κυ) να ανοίγουν... μόνο 2, λόγω ελλείψεων στην ενέργεια. Αυτοί αντιπρότειναν να χρησιμοποιούν γεννήτριες με δικά τους έξοδα και προσκαλούν τους επισκέπτες να χρησιμοποιουν τα κινητά τους και φακούς για την κίνηση εντός του χώρου, ώστε να υπάρξει μικρότερη επιβάρυνση στην κατανάλωση ρεύματος.

Σε ακόμη πιο απαισιόδοξο τόνο, ανακοινώθηκε πως πολλά από τα πρωταθλήματα της χώρας δε θα λάβουν χώρα φέτος λόγω της ενεργειακής κρίσης που περνάει η χώρα. Από το εθνικό πρωτάθλημα -23 του μπέιζμπολ μέχρι τοπικές λίγκες, δε θα διοργανωθούν φέτος λόγω των δυσκολιών στη μετακίνηση των αθλητών, τη φωταγώγηση των γηπέδων, τη στέγαση των ομάδων κλπ.

Με βάση τα παραπάνω, μάλλον δε θα συνιστούσα να νοικιάσει κανείς αυτοκίνητο. Αυτή τη στιγμή οι ουρές στα βενζινάδικα είναι από ανύπαρκτες ως υποφερτές (μάξιμουμ μια ώρα αναμονή), αλλά μάλλον δεν υπάρχει τρελή αισιοδοξία για βελτίωση.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.819
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ισχύει, η χώρα είναι φθηνότερη από ποτέ.
 

kostas19821

Member
Μηνύματα
116
Likes
299
Ταξίδι-Όνειρο
Από Μεξικό έως Κολομβία
Εγώ που είχα αλλάξει πριν 2 χρόνια 1/80 μου φαινόταν φθηνή.. τώρα στα 250+ δεν μπορώ να φανταστώ..τσάμπα θα ειναι
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.819
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Εγώ που είχα αλλάξει πριν 2 χρόνια 1/80 μου φαινόταν φθηνή.. τώρα στα 250+ δεν μπορώ να φανταστώ..τσάμπα θα ειναι
Εντάξει, έχουν προσαρμοστεί οι τιμές στον πληθωρισμό, δεν είναι ότι όλα είναι στο 1/3 των προηγούμενων τιμών. Αλλά σίγουρα είναι φθηνότερα. Ειδικά ο ιδιωτικός τομέας έχει προσαρμοστεί. Ένα εστιατόριο που έκανε 40€ να φας, σε όρους ευρώ τα πέσος που θα δώσεις πάλι 40€ βγαίνουν, ένα σπίτι που έκανε 20€ τόσο κάνει και τώρα (ακόμη κι αν το πληρώσεις σε πέσος). Άλλα πράγματα όμως, κυρίως του κρατικού τομέα (μουσεία, ένα ποτό στο φλοριντίτα, το σόου στο ΠΑριζιέν) είναι πολύ φτηνότερα από πριν. Τα περισσότερα προϊόντα/υπηρεσίες είναι φτηνότερα από πριν, αλλά όχι στο 1/3 της τιμής σε σχέση με πριν 2 χρόνια.

Για κάποιον πάντως που κάνει τη σύγκριση με τις εποχές CUC, ή γενικώς τις εποχές προ covid, ναι υπάρχει μεγάλη διαφορά.
 

ΑΚΗΣ

Member
Μηνύματα
6
Likes
26
Μείναμε στo Casa Grecia τέλη Δεκέμβρη 2023 με αρχές Γενάρη 2024 και είναι ένα υπέροχο κατάλυμα. Ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και καθαρό. Έχει μεγάλα δωμάτια με δικά τους σύγχρονα μπάνια και άφθονο ζεστό νερό. Η κουζίνα είναι πλήρως εξοπλισμένη και ιδιαιτέρα φωτεινή. Η βεράντα με τις γνωστές κουνιστές καρέκλες, απλά απίθανα σαγηνευτική! Η περιοχή που βρίσκεται είναι βολική και πολύ όμορφη. Μαγαζί 24/7 απέναντι ακριβώς(πολύ σημαντικό για Αβάνα). Εστιατόρια και καντίνες για όλα τα γούστα και όλα τα βαλάντια. Ο Yorgos "λίρα εκατό" και η Μάρτα χαμογελαστή και πάντα βοηθητική. Υπέροχοι άνθρωποι που μας βοήθησαν από την οργάνωση του ταξιδιού έως και την τελευταία μέρα παραμονής μας στη χώρα(και δεν μείναμε μόνο Αβάνα)! Το συνιστούμε ανεπιφύλακτα και χωρίς καμία δεύτερη σκέψη!
 

JoanneKapa

Member
Μηνύματα
194
Likes
1.461
Επόμενο Ταξίδι
Περού - Βολιβία - Χιλή
Ταξίδι-Όνειρο
Γαλλική Πολυνησία
Μείναμε στo Casa Grecia τέλη Δεκέμβρη 2023 με αρχές Γενάρη 2024 και είναι ένα υπέροχο κατάλυμα. Ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και καθαρό. Έχει μεγάλα δωμάτια με δικά τους σύγχρονα μπάνια και άφθονο ζεστό νερό. Η κουζίνα είναι πλήρως εξοπλισμένη και ιδιαιτέρα φωτεινή. Η βεράντα με τις γνωστές κουνιστές καρέκλες, απλά απίθανα σαγηνευτική! Η περιοχή που βρίσκεται είναι βολική και πολύ όμορφη. Μαγαζί 24/7 απέναντι ακριβώς(πολύ σημαντικό για Αβάνα). Εστιατόρια και καντίνες για όλα τα γούστα και όλα τα βαλάντια. Ο Yorgos "λίρα εκατό" και η Μάρτα χαμογελαστή και πάντα βοηθητική. Υπέροχοι άνθρωποι που μας βοήθησαν από την οργάνωση του ταξιδιού έως και την τελευταία μέρα παραμονής μας στη χώρα(και δεν μείναμε μόνο Αβάνα)! Το συνιστούμε ανεπιφύλακτα και χωρίς καμία δεύτερη σκέψη!
Προσυπογράφω! Μείναμε 6 νύχτες στο Casa Grecia τον Γενάρη - Φλεβάρη του 23 και ήταν απλώς υπέροχα. Επίσης το Vedado έγινε η αγαπημένη μου περιοχή στην Αβάνα. Ανυπομονώ να επιστρέψω το συντομότερο.. Σνιφ.
Υ. Γ: Στη Μάρτα στέλνω κανένα μήνυμα που και που, από τους πιο γλυκός ανθρώπους που έχω γνωρίσει.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.701
Μέλη
39.479
Νεότερο μέλος
dion1976

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom